زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

همه سوالات در خصوص تاتو

همه سوالات در خصوص تاتو
محتوا پنهان

همه سوالات در خصوص تاتو

امروزه با توجه به گستردگی ابعاد زندگی، انجام خیلی کارها با دقت و سرعت مورد نظر امکان پذیر نیست.

برای مثال خانم های شاغل به دلیل مشغله زیادی که در منزل و محل کار دارند از انجام بعضی کارهای روزمره مانند آرایش کردن باز می مانند.

در این هنگام است که آرایش دائمی می تواند به کمک آنها بیاید.

از این رو قصد داریم از وب سایت کلینیک زیبایی پوست و مو آراد واقع در اصفهان تا با ارائه این مقاله شما را با تمامی سوالات و مفهوم انواع  تاتو و همچنین روش های پاک کردن آن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید تا بهترین طرح های تاتو را برای شما معرفی کنیم و همچنین شما را با مزایا و معایب این روش درمانی آشنا کنیم.

پس با ما همراه باشید.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

 تاتو و خالکوبی چیست؟

انجام تاتو به وسیله تزریق جوهر در زیر پوست انجام میگیرد، سوزنی که به ابزار مخصوص متصل است وظیفه انجام این عمل را برعهده می‌گیرد.

این ابزار مخصوص آن را بین ۵۰ تا ۳۰۰۰ بار به طرف بالا و پایین مرتعش می کند تا جوهر او هر به عمق یک میلیمتری پوست برسد.

در واقع جوهر در لایه میانی پوست که درم نام دارد قرار داده می شود و موجب می شود تا تاتو برای همیشه دست نخورده بماند.

توجه کنید که نمی توان جوهر را در خارجی ترین لایه پوست یعنی اپیدرم تزریق کرد به این دلیل که این لایه پوست مرتباً در حال تجدید و جایگذاری است و قادر به نگهداری جوهر در زمان طولانی را نخواهد داشت.

تاریخچه تاتو چیست؟

کلمه تاتو به معنای علامت گذاری چیزی می باشد.

طبق تحقیقات انجام گرفته گمان می‌رود که تاتو یا خالکوبی از ۱۲ هزار سال قبل از میلاد مسیح وجود داشته است.

در گذشته های دور هدف از خالکوبی بنا به فرهنگ قبیله ها از یکدیگر متفاوت بوده اند.

به عبارتی می توان گفت که آیین‌ها و سنت‌ها نقش بسزایی در انجام تاتو دارند برای مثال در گذشته زنان نقش توانایی‌های خود را روی دستان خود خالکوبی می کردند تا از این قابلیت به عنوان امتیاز برای ازدواج استفاده کنند.

در بعضی دیگر از فرهنگ ها نیز انجام تاتو روی نواحی انگشت یا دور مچ فرد مورد استفاده قرار می گرفت در دوره جدیدی از تاریخ نیز خالکوبی نشانه عضویت افراد در گروه خاصی به شمار می رفت.

عوارض تاتو چیست؟

به طور کلی بهتر است که انجام تاتو با نظارت متخصصان پوست انجام گیرد چون در این مراکز بهداشت به طور کامل رعایت خواهد شده در نتیجه عوارض خالکوبی کاهش پیدا می‌کند، این در حالی است که احتمال عدم رعایت بهداشت در خیلی مراکز غیر حرفه‌ای و آرایشگاه وجود دارد و می‌تواند به راحتی ویروس های کشنده را وارد خون کن ویروس هایی مانند هپاتیت ب ، ث و ویروس اچ آی وی از جمله عوارضی هستند که از طریق سری آلوده می تواند به افراد انتقال پیدا می کند.

یکی دیگر از عوارضی که در ۵ تا ۱۰ درصد افرادی که خالکوبی می‌کنند بروز میکند سارکوئیدوز است که معمولاً در تاتوی ابرو و به صورت گوشت اضافه خود را نشان می دهد.

البته این افراد ممکن است زمینه این بیماری را داشته باشند معمولاً بیماری های فوق ریه ها را نیز درگیر خواهد کرد و به همین دلیل اختلال در سیستم ایمنی ایجاد می کند مشکل دیگری که ممکن است بعد از خالکوبی بروز کند عدم امکان انجام ام آر آی است ام آر آی سبب سوزش و درد شدید در ناحیه تاتو خواهد شد شاید به همین دلیل باشد که در مراکز رادیولوژی از فرد متقاضی در خصوص تاتوی بدن و سوال پرسیده می شود.

گاهی اوقات متخصصان مجبورند فرکانس دستگاه را پایین بیاورند که در این صورت دقت تشخیص نیز می تواند کاهش پیدا کند.

 انواع تاتو را نام ببرید؟

انجام تاتو یکی از روش‌های آرایش دائمی و تزئینی به شمار می‌رود، اما اگر بخواهید با دید بهتری به این منظر نگاه کنید راهکارها برای پوشاندن و از بین بردن نقش های مختلفی همچون مادرزادی می تواند به کار برده شود.

از جمله انواع بهترین طرح های تاتو می توانیم به تاتوی لب ، تاتوی ابرو و تاتوی چشم اشاره کنیم که در ادامه در خصوص آنها توضیحاتی را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • تاتوی لب

برای افرادی که به طور ارثی و مادرزادی خط لب خود را از دست دادند به طور مثال در افراد لب شکری قابل انجام درمان است میتوانند از تاتو برای ترمیم خط لب خود بهره‌مند شوند.

  • تاتو ابرو

تاتو ابرو نیز می‌تواند به عنوان درمان مفید برای افرادی که بنا به دلایل مختلف ابروهای خود را از دست داده اند کارساز باشد.

افرادی که تحت درمان هایی مانند شیمی درمانی قرار گرفته و ابروهای خود را از دست دادند نمونه بارزی از این موارد هستند که تاتوی ابرو می تواند به آنها کمک کند.

  • تاتوی چشم

جهت برطرف کردن نواقصی همچون آسیب ، جراحت و افتادگی چشم بهترین روش استفاده از تاتوی چشم می باشد.

اگر شما هم علاقه به این نوع تاتو ها را دارید و می خواهید زیبایی صورت خود را افزایش دهید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد واقع در اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک به انجام این روش زیبایی بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید.

در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو زیر نظر پزشکان متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از آنها بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را افزایش دهید.

انواع روش های پاک کردن تاتو را نام ببرید؟

این احتمال وجود دارد که فرد بعد از انجام تاتو بنا به دلایل مختلفی مانند عدم رضایت یا مشکل ، تغییر تاتو تصمیم به پاک کردن تاتو و خالکوبی خود بگیرد و بهتر است قبل از انجام این کار همه جوانب آن را در نظر بگیرید و در مورد ماندگاری و هزینه پاک کردن تاتو رعایت بیشتری کنید.

به طور کلی سه روش برای پاک کردن و کمرنگ کردن تاتو وجود دارد که در ادامه این مقاله در خصوص آنها صحبت خواهیم کرد.

  • پاک کردن تاتو به روش موضعی

محلول ها و کرم های زیادی در بازار وجود دارند که ادعا می کنند قادر هستند که تاتو و خالکوبی را پاکسازی کنند اما هیچگونه اثباتی بر این ادعا وجود ندارد.

در واقع این کرم ها نمی توانند به لایه ای از پوست که جوهر در آن وجود دارد نفوذ کنند و آن را از بین ببرند.

با این حال برخی مطالعات نشان داده که استفاده مداوم ۳۰ روزه از برخی مارک های معتبر به مرور می تواند سبب کم رنگ شدن رنگدانه های تاتو شود مواد موضعی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به کمرنگ کردن رنگ دانه های تاتو کمک کنند اما شرایط به ثمر رسیدن آنها این است که کمتر از شش ماه از انجام تاتو نگذشته باشد.

  • پاک کردن تاتو بدون لیزر

این کار دقیقا مانند انجام تاتو با نفوذ به عمق پوست صورت می گیرد با این تفاوت که این روس به جای جوهر یک ترکیب حذف کننده جوهر مانند نمک یا اسید گلیکولیک وارد پوست می شود.

معمولاً هنگامی از این روش استفاده می شود که دسترسی به لیزر امکان پذیر نباشد یا مولکول های جوهر پوست بسیار بزرگ باشد.

از عوارض این روش می‌توان صدمه زدن به اپیدرم پوست ، به جا ماندن جای زخم و طولانی شدن دوره نقاهت نسبت به لیزر را اشاره کرد.

  • پاک کردن تاتو با لیزر

لیزر یکی از محبوب ترین روش ها برای پاکسازی تاتو در سراسر جهان می باشد.

البته بهتر است تاتو که عمر آن کمتر از ۶ ماه است را با لیزر از بین نبرید به دلیل آنکه تاباندن لیزر به تاتو موج به تمرکز بیشتر جوهر در زیر پوست شده و نیاز به برگزاری جلسات بیشتر پیدا خواهید کرد.

البته مواد تاتو نسبت به مواد آرایشی دائمی اثرات کمتری از خود به جا می‌گذارند.

تاتو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-تاتو

تفاوت تاتو و میکروپیگمنتیشن در چیست؟

در گذشته انجام تاتوی ابروها به رنگ قهوه‌ای و مشکی صورت می‌گرفت که صورت را از حالت طبیعی خارج می کرد.

در این روش ابروهای طبیعی به وسیله الکترولیز از بین می رفتند تا جای آنها تاتو پیاده‌سازی شود.

امروزه با روی کار آمدن دستگاه های تاتو با سوزن های یکبار مصرف از رنگدانه‌های طبیعی استفاده می شود.

کار با دقت و با اصول بهداشتی بهتری انجام می‌گیرد.

این دستگاه ها به دلیل وزن سبکی که دارد نیز امکان کار ظریف را می تواند باعث شود و آسیبی به موهای طبیعی وارد نمیکند.

در روش میکروپیگمنتیشن به دلیل استفاده از کارتریج های یکبار مصرف و رنگ‌های تست شده ایمنی و بهداشت آن بسیار بالا می باشد و خطر انتقال ویروس نیز بسیار کاهش پیدا می کند.

علاوه بر این با توجه به ظریف بودن سوزن های دستگاه، درد حاصل از پیگمنت به شدت کاهش پیدا می کند.

اصلی ترین نکته در مورد دستگاه های میکروپیگمنتیشن امکان نصب کارتریج یکبار مصرف می باشد، در حالی که دستگاه های تاتو تنها از قابلیت تعویض سوزن برخوردار هستند.

دستگاه های میکروپیگمنتیشن دارای محفظه ایمنی برای جلوگیری از بازگشت مواد و خون به داخل هندپیس است در حالی است که دستگاه های طرح قدیمی فاقد این محفظه می‌باشد و خون و لنف نفر قبلی حتی با استفاده از روزانه جدی نیز قابل انتقال به سایرین خواهد بود.

دستگاه میکروپیگمنتیشن به دلیل حرکت محاسبه شده نیدل در پوست باعث تخریب بافت پوست خواهد شد علاوه بر این به لایه های عمیق پوست نیز نفوذ نخواهد کرد و فقط رنگ را در لایه درم و اپیدرم وارد می کند.

در صورتی که دستگاه‌های غیر ایمن ناتو فاقد این قابلیت  بودند و درد و خونریزی شدیدی برای فرد متقاضی به دنبال داشتند.

ماندگاری تاتو به چه صورت است؟

هیچگاه نمی توان زمان دقیق برای ماندگاری تاتو عنوان کرد.

عمق کاشت ، رنگ و نور آفتاب ، شرایط فیزیکی بدن فرد متقاضی و خیلی عوامل دیگر بر ماندگاری تاتو می‌تواند تاثیرگذار باشد.

اصولی وجود دارد که می گویند هرچه رنگ تاتو تیره تر باشد ماندگاری آن نیز افزایش بیشتری خواهد داشت، اما باید به این نکته نیز توجه کنید که رنگ تیره ظاهر طبیعی را میتواند از بین ببرد.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم شما را با انواع تاتو به ترتیب ماندگاری آشنا کنیم.

  • تاتو معمولی

این تاتو نسبت به تتو های دیگر ماندگاری بیشتری دارد اما به دلیل وجود رنگ آنها زیاد توصیه نخواهد شد.

  • میکروپیگمنتیشن

این تاتو بسته به نوع پوست می‌تواند حدود شش ماه تا دو سال ماندگاری داشته باشد.

از آنجایی که در میکروپیگمنتیشن از کارتریج های یکبار مصرف و رنگ های تست شده استفاده می شود ایمنی و بهداشت آن بسیار افزایش پیدا میکند.

  • میکروبلیدینگ

این نوع تاتو برای افرادی که تمایل به انجام تاتو موقت دارند بسیار مناسب است.

این روش نیز به نام میکروپیگمنتیشن از ایمنی و بهداشت بالا برخوردار می باشد.

شما هم می توانید از مزایای تاتو و ماندگاری آن در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد واقع در اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید.

همچنین در این کلینیک از بهترین طرح های تاتو استفاده می‌شود که با مشاهده طرح های آن می‌توانید انتخاب مناسبی را داشته باشید و به نتیجه‌ای که دوست دارید دست پیدا کنید.

هزینه انجام تاتو چگونه است؟

هزینه تاتو نسبت به نوع طرح و مدل طراحی شده می تواند متفاوت باشد.

ادعای هزینه در ناحیه حساس بدن بسیار بالاتر است.

برای مثال اگر هزینه انجام تاتو در طرح بزرگ روی بازو انجام گیرد هزینه آن می‌تواند با طرح کوچک روی شکم متفاوت باشد.

البته محل و نوع مواد به کار رفته در تاتو نیز در تعیین هزینه آن بسیار موثر خواهد بود.

مثلا اگر هزینه تاتوی ابرو در سالن های آرایشی یک هزینه را داشته باشد در کلینیک ها و زیر نظر پزشکان متخصص و با تجربه هزینه بالاتری را نیز دارد.

موارد دیگر نیز در تعیین هزینه می تواند تاثیر داشته باشد.

 مثلا اگر انجام آن توسط فرد حرفه ای برای مثال اگر میکروپیگمنتیشن در محیط کاملاً تخصصی و زیر نظر پزشک متخصص انجام گیرد هزینه متفاوتی با سالن های آرایشی پیدا خواهد کرد.

جهت اطلاع پیدا کردن از هزینه‌های مربوط به بهترین طرح های تاتو در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد واقع در اصفهان با این کلینیک تماس گرفته با مشاوران و کارشناسان حرفه ای گفت‌وگو داشته باشید، مورد معاینه و مشاوره قرار گیرید و از هزینه انجام درمان و هر سوال دیگری که دارید اطلاعات کامل به دست آورید.

مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد، همچنین میتوانید با اطلاع پیدا کردن از تخفیفات ویژه این کلینیک از آنها نیز بهره مند شوید.

 انواع دستگاه های تاتو چیست؟

انواع مختلفی از دستگاه های تاتو می تواند در بازار یافت شود که ماشین های سیم پیچ از متداول‌ترین آن‌ها می‌باشد در ادامه با این ماشین ها آشنا خواهید شد.

  • دستگاه تاتو کویلی

این ماشین خطوط صاف و خطی را ایجاد خواهد کرد.

با گروه سوزن های بزرگ کارایی دارد و برای سایه زدن می تواند بسیار مناسب باشد.

سر و صدای زیاد ، نیاز به مهارت بالا ، افزایش احتمال آسیب رسیدن به پوست و نیاز به نگهداری قطعات از جمله معایب این ماشین ها به شمار می رود.

  • دستگاه تاتو روتاری

کار با این ماشین بسیار راحت است و صدای بسیار کمی دارد و میزان آسیب زدن این ماشین نسبت به کویل بسیار پایین است.

همچنین گروه‌های کوچک تر سوزن با بهترین دستگاه های تاتوی روتاری بهترین نتیجه را میتواند حاصل کند.

البته باید به این نکته نیز توجه کنید که ایجاد عمق و سایه زدن با این دستگاه امری فوق دشوار می باشد.

همچنین باید اقدامات کاملی را برای تکمیل حرکت روتاری انجام داد این ماشین با گروه سوزن های بزرگ کارایی ندارد.

  • دستگاه تاتو اگو روتاری

این دستگاه از پلاستیک های با کیفیت و بدون خراش تولید شده و دارای یک پوشش UV مخصوص می باشد که تمیز کردن آن بسیار آسان می باشد.

  • دستگاه تاتو کویل آهنی

این ماشین با دقت و از جنس سخت ترین آلومینیوم موجود در هواپیما ساخته شده که آن را به دستگاه سبک و غیر قابل خراب شدن تبدیل کرده است.

  • دستگاه تاتو دوار

تنها دستگاه تاتو دوار موجود در بازار است که توانایی اجرا در سرعت های پایین بدون کاهش قدرت و کیفیت را دارا می باشد.

در ساخت این ماشین از فیبر استفاده شده است.

 با تمام تفاسیری که از مفهوم تاتو ، انواع روش های تاتو ، بهترین طرح های تاتو و روش پاک کردن آن داشتیم روش میکروپیگمنتیشن به دلیل به حداقل رساندن معایب و عوارض انجام تاتو به یکی از بهترین روش ها در بین بانوان تبدیل شده است.

شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی از بابت درد و خونریزی ، انتقال ویروس های کشنده از طریق سوزن و بدون بازگشت از روش میکروپیگمنتیشن بهره مند شوید ما در ادامه این مقاله در خصوص این روش توضیحاتی را برای شما بیان خواهیم کرد تا اطلاعات کاملی در خصوص میکروپیگمنتیشن به دست آورید.

نحوه انجام میکروپیگمنتیشن چگونه است؟

در میکروپیگمنتیشن رنگدانه ها باید در ناحیه ای قرار گیرند که با حداقل آسیب پوست بیشترین ماندگاری را در پی داشته باشد.

اگر رنگدانه ها در لایه سطحی پوست قرار گیرند در اثر بازسازی پوست صورت از بین خواهند رفت و اگر در لایه های عمیق پوست قرار گیرند، یعنی در قسمتی که عروق خونی و فولیکول‌های مو در آن وجود دارد.

رنگدانه ها به دلیل خونریزی شسته شده و برطرف خواهند شد.

در روش میکروپیگمنتیشن، قرار دادن صحیح رنگدانه‌ها در لایه میانی پوست بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل تنها با قرار دادن رنگدانه ها در لایه Dermis پوست آسیب وارد نمی شود و رنگ ها ماندگاری طولانی تری دارد.

نقش کارتریج های میکروپیگمنتیشن در انجام آرایش دائم یا همان تاتو چیست؟

روش دیگری که در مکانیسم میکروپیگمنتیشن رخ میدهد شکافتن پوست توسط دستگاه های میکروپیگمنتیشن می باشد.

دقت و ظرافت شکاف که سوزن دستگاه در پوست ایجاد می‌کند در انتقال رنگ بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

اگر سوزن کارتریج دقیق و ظریف برش داده نشود و اندکی برجستگی روی تراشه لب های سوزن وجود داشته باشد، حرکت سوزن درون پوست روان خواهد بود و با گیر کردن سوزن سبب ایجاد پارگی خواهد شد.

در این عارضه که اثر چتری نام دارد زمان خروج سوزن پوست با سوزن کشیده میشود.

کشیده و پاره شدن پوست بر اثر حرکت سوزن می تواند سبب ایجاد زخم و ترشح در اپیدرم شود.

در این حالت رنگدانه همراه با ترشح از پوست خارج خواهد شد و انتقال رنگ به خوبی انجام نخواهد گرفت، اما در صورتی که سوزن ها به صورت کاملا صاف و صیقلی طراحی شده باشد سوزن با حداقل‌ آسیب در پوست می تواند انتقال رنگدانه ها را به خوبی انجام دهد.

 نقش دستگاه میکروپیگمنتیشن در روش انجام تاتو چیست؟

عامل دیگری که در روش میکروپیگمنتیشن اثر بسیار زیادی دارد قدرت و دقت دستگاه میکروپیگمنتیشن می باشد.

اگر دقت دستگاه بالا باشد و منافذ را به صورت مرتب و منظم با اندازه یکسان ایجاد کند نتیجه نهایی کاملاً طبیعی و زیبا خواهد شد، در غیر این صورت می توانید شاهد تغییر رنگ و تغییر ضخامت در خطوط شوید.

همچنین ویژگی اصلی دیگری که در مکانیسم میکروپیگمنتیشن بسیار اهمیت دارد ثابت ماندن عمق نفوذ سوزن در پی انجام درمان می‌باشد.

اگر عمق نفوذ سوزن با تغییر ضخامت پوست تغییر کند در نتیجه در نواحی که پوست ظریف است رنگدانه ها در عمق بیشتری از پوست قرار گرفته می‌شوند و در نواحی که پوست ضخیم است رنگدانه ها در عمق کمتر قرار داده می‌شوند، به همین دلیل خطوطی که حاصل می‌شود در بعضی نواحی ضخیم و در برخی نواحی ظریف تر می باشد و در نتیجه نهایی غیر طبیعی خواهد شد.

پس برای کسب بهترین نتایج در میکروپیگمنتیشن علاوه بر حرفه‌ای بودن باید دستگاه آن نیز تخصصی و پیشرفته باشد.

مزایای بهترین طرح های تاتو شامل چیست؟

. تاتو برای افراد گوناگون مزایای بسیاری را به دنبال دارد و یک روش عالی برای نمایش فردیت شما بدون نیاز به گفتن کلمه می باشد.

طرح های تاتو روی بدن می تواند بیانگر اعتقادات فردی باشد که توسط صاحب خود حمل می شود و در موارد آن شخص حرف میزند.

با خالکوبی می توانید آنچه را واقعاً دوست دارید به اطرافیان خود نشان دهید.

در حقیقت خیلی از افراد طرح هایی را که بر روی بدن خود خالکوبی می کنند مربوط به سر گرمی های خود و یا اعضای خانواده خود هستند.

همچنین با تاتو کردن علاقه مندی های خود را می توانید به اشتراک بگذارید که علایق مشابهی دارند و احتمال اینکه با شما صحبت کنند بسیار زیاد می باشد.

برای اینکه بتوانید خود را به وسیله ابزار تاتو کنید می توانید از طرح های تاتو نوشته یا طرح های مینیمال و متنوع دیگر استفاده کنید.

. تاتو می تواند آینه روح باشد، در واقع خیلی از افراد تلاش می‌کنند احساسات درونی خود را با استفاده از تاتو بیان کنند یا با مشکلات روحی خود مقابله کنند.

خیلی از وقت ها افراد تجربه خاصی را روی بدن خود ثبت می‌کنند تا به خود یادآوری کنند که زندگی ادامه دارد.

همچنین از این طریق به خود خواهند گفت که مجبور هستند این دوره های دشوار زندگی را پشت سر بگذارند.

  • خالکوبی می تواند به شما کمک کند قسمت هایی از بدن خود را که دوست ندارید بپوشانید و در حقیقت خیلی از افراد دارای علائم یا لکه های روی پوست هستند که دوست ندارند آنها را ببینند.
  • از طرفی راهی هم برای از بین بردن آنها وجود ندارد پس خالکوبی یا تتو با بهترین طرح های زیبای تاتو می تواند علائم ناخوشایند را به خوبی بپوشاند و زیبایی پوست را برای شما به دنبال داشته باشد.

. مزیت دیگر تاتو این است که روی تمام قسمت های بدن می توانید آن را انجام دهید.

در واقع تقریباً هیچ ناحیه از بدن وجود ندارد که نتوان روی آن خالکوبی کرد.

با این حال باید بدانید که مکان تاتوی خود را عاقلانه انتخاب کنید زیرا تاتو اغلب تا آخر عمر می تواند باقی بماند.

برای مثال برای تاتوی لب مطمئن باشید که انجام این کار برای شما لذت بخش خواهد بود در غیر این صورت می تواند سبب آزار شما شود و نمی توانید با تغییر رنگ لب های خود را از شر تاتو رها کنید.

. تاتو یک تزیین بسیار زیبا می باشد، تاتو طرح ها و رنگ های گوناگونی دارد که شما می توانید با انتخاب بهترین طرح های تاتو بدن خود را به یک تابلو نقاشی منحصر به فرد تبدیل کنید.

. تاتو نوعی آرایش دائمی به شمار می رود و  خیلی از خانم‌ها ترجیح میدهند به جای آرایش کردن از تاتو استفاده کنند.

ابرو، خط چشم ، خط لب و شیدینگ لب از مواردی هستند که می‌توانید روی آنها تاتو را انجام دهید با این کار چهره شما همیشه آرایش دارد بدون اینکه هر روز زمان زیادی را برای آرایش کردن صرف کنید.

معایب و عوارض تاتو یا خالکوبی چیست؟

  • حساسیت و واکنش های آلرژیک در رنگ های مورد استفاده شده برای انجام تاتو به ویژه رنگ های قرمز زرد و آبی می تواند سبب ایجاد حساسیت یا آلرژی پوستی شود، مانند خارش در ناحیه خالکوبی ، یک تحقیق در سال ۲۰۱۵ نشان داد که ۲۲ درصد از افرادی که تاتو انجام دادند تا یک ماه دچار خارش شدید بوده اند رنگ های تیره مانند رنگ مشکی و بنفش کمتر ایجاد واکنش و آلرژی به وجود می آورد.
  • عفونت های پوستی : شایع ترین عفونت های پوستی مربوط به تاتو یا خالکوبی به وسیله باکتری های استافیلوکوک اورئوس و پسود وموناس ایجاد می شود که از گونه های مقاوم به آنتی بیوتیک هستند و به راحتی نیز درمان خواهند شد، از دیگر مشکلات پوستی ناشی از خالکوبی می توان به سارکوئیدوز و لیگن پلان اشاره کرد که یک بیماری التهابی پوستی است که بر اثر واکنش خود ایمنی بدن حاصل می شود و می تواند سبب ایجاد لکه های بنفش روی پوست شود، اشاره کرد.
  • در مورد تاتو باید گفت که همه خوش شانس نیستند، گاهی اوقات تاتو می تواند سبب ایجاد کلوئید در ناحیه اطراف تاتو یا خالکوبی شود، کلوئید یک زائده صورتی رنگ پوستی است که بر اثر تجمع کلاژن ایجاد خواهد شد گاهی اوقات در اطراف تاتو یا خالکوبی ممکن است تورم ، التهاب و جوانه های گوشتی به نام گرانولوم ایجاد شود.
  • هپاتیت و ایدز : اگر تجهیزات دستگاه استفاده شده برای خالکوبی آلوده باشد میتواند سبب ایجاد بیماری های خونی مانند هپاتیت یا ایدز شود.
  • در برخی مواقع جوهر خالکوبی یا تاتو حاوی آهن است که هنگام MRI می‌تواند سبب تورم ، سوزش و سوختگی در ناحیه خالکوبی شود و در بعضی مواقع رنگ های به کار رفته برای تاتو می تواند بی کیفیت باشد و مشکلاتی را ایجاد کند.
  • سرطان پوست : شاید باورش برای شما بسیار سخت باشد اما باید گفت که یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ نشان داده که تاتو یا خالکوبی در بعضی افراد می‌تواند سبب ایجاد مشکلات بزرگی شود که مس و جیوه موجود در بعضی جوهر های تاتو سبب سمی و آلوده شدن خون و در نتیجه سرطان خون میشود.
  • گرفتگی عضلات : کارشناسان آمریکایی معتقد هستند که تاتو بر روی بدن سبب کاهش توانایی بدن برای تولید عرق و در نتیجه دفع سم سدیم از بدن می شود، به همین دلیل بدن در برابر تغییرات دمایی ناتوان می شود و احتمال گرفتگی عضلات می تواند افزایش پیدا کند.

. عوارض و مضرات تاتوی ابرو

درد بسیار زیاد بعد از انجام تاتو ، از دست دادن چهره طبیعی ، ایجاد عفونت‌های ناشی از باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ، ایدز و هپاتیت ، آلرژی و حساسیت های پوستی ، کلوئید و ریزش شدید ابروها بعد از انجام تاتو از عوارض و مضرات تاتو ابرو به شمار می رود.

  • عوارض و مضرات تاتوی خط لب و رژ لب

بهتر است بدانید که تاتوی خط لب و رژ لب یکی از خطرناک ترین انواع تاتو به شمار می‌رود خونریزی ، تورم ، کبودی ، حساسیت ، عفونت و کلوئید از عوارض جانبی تاتوی خط لب و رژ لب به شمار می روند.

  • عوارض و مضرات تاتو خط چشم

شاید از خط چشم بتوان برای برطرف کردن افتادگی پلک و چشم استفاده کرد، اما بد نیست بدانید که عفونت در چشم و کبودی ، زخم ، اسکار ، تورم درد ، مریضی جدید در چشم ،حساسیت و آلرژی ، ایجاد ایدز و هپاتیت از مهمترین خطرات و عوارض تاتوی چشم به کار برده می شوند.

البته نکته مهمی که در خصوص این عوارض باید بیان کرد این است که اگر شما علاقه دارید تاتو را انجام دهید و به زیبایی بدن خود بپردازید حتماً در خصوص اعتبار کلینیک و پزشک دقت کامل را داشته باشید تا از بروز این گونه عوارض به راحتی بتوانید جلوگیری کنید و بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید، زیرا در کلینیک های معتبر پزشکان متخصص از بهترین دستگاه ها و بهترین طرح های تاتو استفاده می‌کنند و شما هرگز دچار مشکلاتی مانند ایجاد عفونت و حساسیت نخواهید شد و می توانید به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنید.

شما می توانید بهترین طرح های تاتو را در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد واقع در اصفهان انتخاب کنید و زیر نظر پزشکان متخصص و باتجربه این کلینیک و با بهترین دستگاه های موجود به تاتو بپردازید و از هرگونه عوارض جانبی و احتمالی در امان باشید.

تاتو غیر بهداشتی چگونه است؟

در خیلی از مراکز زیرزمینی تتو انجام میشود اما نظارتی روی فعالیت آن وجود ندارد.

کاسبان شبکه های اجتماعی و سلامت عمومی با رنگ های غیر بهداشتی و سوزن های تاریخ مصرف گذشته و در شرایط غیر استریل مواد تاتو را نگهداری می کنند و به انجام این کار می پردازند که تهدید جدی برای سلامت افراد به دنبال دارد.

. تاتو در آرایشگاه های غیر مجاز

بعضی از مکان هایی که افراد برای انجام تاتو به آن مراجعه می کنند آرایشگاه های زنانه می باشند که این آرایشگاه ها از مواد مصرفی غیر استیل و غیر مجاز استفاده میکنند و گاهی بعضی از تاتو ها که رنگ های گوناگون در آن به کار برده می شود.

درمان بسیار مشکلی نیز دارد و بدن شما برای پاک کردن آنها باید تحت لیزر قرار گیرد که عوارض بسیاری را می تواند برای پوست و موی شما به دنبال داشته باشد.

. پوست به شدت آسیب می بیند

انجام تاتو در هر قسمتی از بدن آسیب پذیری شدید پوست را میتواند در بلند مدت به دنبال داشته باشد.

نخستین سد دفاعی بدن در برابر ورود میکروب ها، پوست است و با تاتو کردن این سد دفاعی مورد حمله قرار می گیرد و سوزن های تاتو میکرو می تواند وارد بدن شود.

هرچند که در میان مدت تاثیر خاصی احساس نخواهد شد.

مراقبت های قبل از انجام تاتو شامل چه مواردی است؟

همانطور که در این مقاله برای شما بیان کردیم انتخاب یک مرکز معتبر و یک پزشک متخصص در جلوگیری از عوارض و حساسیت بعد از انجام تاتو بسیار مهم است.

پس قبل از اینکه بخواهید تاتو یا خالکوبی روی بدن خود انجام دهید و از زیبایی آن لذت ببرید در خصوص اعتبار کلینیک و پزشک دقت کامل را داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید و از بروز هرگونه مشکل ، عوارض و معایب در امان باشید.

. اگر بیماری پوستی خاصی دارید یا به مواد یا داروهایی آلرژی و حساسیت دارید یا داروی خاصی را مصرف می‌کنید، حتماً در خصوص آن قبل از انجام تاتو با پزشک مشورت داشته باشید و ایشان را در جریان قرار دهید تا بهترین تصمیم را برای شما بگیرد.

. قبل از مراجعه به کلینیک پوست موردنظر را کاملاً تمیز کنید و از هیچ گونه مواد آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید.

. قبل از انجام درمان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

مراقبت های بعد از انجام تاتو شامل چیست؟

. بعد از انجام تاتو خالکوبی به توصیه های ارائه شده توسط پزشک متخصص خود توجه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این روش برای خود حاصل کنید و از بروز هرگونه عوارض جانبی و احتمالی نیز جلوگیری کنید.

.بعد از اتمام تاتو پزشک به شما میگوید که تا چه مدت نباید آب به محل مورد نظر برسد و دقت داشته باشید که از رسیدن آب و بخار آب به پوست مورد نظر خودداری کنید.

. بعد از انجام تاتو از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و همچنین محل های پر گرد و غبار دوری کنید تا زخم های ایجاد شده توسط سوزن های دستگاه های تاتو به خوبی برطرف شود و سلامت پوست شما بازگردد.

. تا التیام کامل زخم ها از آرایش کردن منطقه تحت تاتو خودداری کنید.

. اگر متخصصی که تتو را برای شما انجام داده پماد یا دارویی خاصی برای شما در نظر گرفته حتماً آن را استفاده کنید.

تاتو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-تاتو

کاندیدای مناسب تاتو چه کسانی هستند؟

تاتو یک روش برای خالکوبی است که می‌تواند برای افراد زیبایی‌ها و مزایای را به دنبال داشته باشد.

خانم هایی که شاغل هستند و نمی‌توانند آرایش دائم انجام دهند با استفاده از تاتو می توانند آرایش دائمی صورت خود را حفظ کنند و همواره زیبا و پاکیزه باشند.

همچنین افرادی که به دلایل مختلفی پوست آنها دچار مشکلاتی شده با استفاده از تاتو می توانند این مشکل را به راحتی بر طرف کنند.

همچنین افرادی که علاقه دارند زیبایی پوست خود را با تاتو افزایش دهند،کاندیدای مناسب به شمار می‌روند.

اگر شما هم علاقه دارید که از بهترین طرح های تاتو بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انتخاب طرح مورد نظرتان را انجام دهید و به نتیجه ای که دوست دارید در زمان بسیار کوتاه برسید.

دوره نقاهت تاتو چقدر است؟

دوره نقاهت بهترین طرح های تاتو بستگی به بزرگی و وسعت منطقه مورد نظر و مکانی که تاتو در آن انجام می گیرد دارد، اما باید گفت که بعد از انجام تاتو شما بلافاصله می‌توانید کلینیک را ترک کنید و فقط کافیست به توصیه های ارائه شده توجه کنید تا روند بهبودی پوست شما سرعت بیشتری پیدا کند و از بروز هرگونه عوارض نیز جلوگیری به عمل آورید.

البته باید گفت که دوره نقاهت تاتو بستگی به کلینیکی که می خواهید در آن تاتو را انجام دهید دارد.

هرچه پزشک مهارت بالایی داشته باشد و از دستگاه ها و رنگ های مناسب و مفید برای شما استفاده کند، شما از نداشتن دوره نقاهت طولانی و عوارض در امان خواهید بود.

پس در انتخاب کلینیک و پزشک دقت کامل را داشته باشید و هرگز برای انجام تاتو به آرایشگاه ها و مکان های غیر مجاز مراجعه نکنید.

تعداد جلسات تاتو چقدر است؟

تعداد جلسات تاتو بستگی به بهترین طرح های تاتو و انتخاب شما دارد.

اگر شما طرحی را استفاده کنید که بسیار بزرگ باشد و می خواهید آن را در قسمت بزرگی از بدن انجام دهید ممکن است که چند جلسه برای انجام طرح مراجعه کنید اما اگر بخواهید از طرح های کوچک استفاده کنید ممکن است در یک جلسه طرح مورد نظر برای شما ایجاد شود.

اگر شما عزیزان نیز علاقه دارید که از طرح های تاتو بهره مند شوید و زیبایی پوست خود را افزایش دهید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه و مشاوره قرار بگیرید و اگر کاندیدای مناسب برای تاتو به شما می روید از تعداد جلسات درمانی برای رسیدن به نتیجه مورد نظر و هر سوالی که در خصوص این روش درمانی دارید اطلاعات کامل به دست آورید و با خیالی آسوده به انجام این روش بپردازید و به نتایجی که دوست دارید دست پیدا کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

تاتو روی ابرو

پاک کردن تاتو با لیزر

بهترین روش سریع پاک کردن تاتوی ابرو و بدن

نتیجه گیری

همانطور که برای شما بیان کردیم تاتو یا خالکوبی می تواند برای شما مزایا و معایبی را به دنبال داشته باشد.

افرادی هستند که به دلایل مختلفی اقدام به تاتو یا خالکوبی می کنند.

از جمله افرادی که به دلیل بعضی بیماری های پوستی مشکلاتی در پوست آنها ایجاد شده که با استفاده از بهترین طرح های تاتو می توانند این مشکلات را از بین ببرند و زیبایی پوست خود را حفظ کنند.

همچنین افرادی که دوست دارند مذهب دین و یا حرفه خود را با تاتو به دیگران بگویند می توانند با استفاده از این کار آن را به دیگران منتقل کنند.

تاتو در مورد بانوانی که مشغله کاری زیاد دارند و دوست دارند همیشه زیبا و آراسته باشند نیز کمک‌ کننده است که با استفاده از تاتوی ابرو ، چشم و لب می توانند همواره زیبایی و آرایش چهره خود را حفظ کنند.

البته نکته مهم اینجاست که اگر علاقه به تاتو دارید حتماً باید به یک کلینیک معتبر و یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا از بروز عوارضی که در این مقاله برای شما بیان کردیم در امان باشید و بتوانید بهترین نتیجه را برای خود حاصل کنید و از آن لذت ببرید.

شما می توانید با خیالی آسوده از بهترین طرح های تاتو در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد واقع در اصفهان بهره‌مند شوید و زیر نظر پزشک متخصص به انجام آن بپردازید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز زیر نظر پزشک متخصص و باتجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و جوانی خود را حفظ کنید.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی تخصصی آراد با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

آپارات:https://aparat.com/v/LXYhG

نماشا:https://www.namasha.com/v/IdjvT9Qf

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین مقالات

آخرین خدمات کلینیک

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
جراحی منتوپلاستی
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.