عمل واریکوسل چقدر طول میکشد؟

به گشادی ورید بیضه و برگشت خون به بیضه واریکوسل می گویند.

واریکوسل شایع‌ترین دلیل ناباروری در آقایان است. ۳۰ درصد آقایان با ناباروری اولیه و ۷۰ درصد آقایان با ناباروری ثانویه دچار واریکوسل می باشند و عمل واریکوسل تنها راه درمان است.

در کلینیک های تخصصی عمل واریکوسل را بصورت سرپایی و نیاز به کمترین استراحت صورت می گیرد.

اگر شما عزیزان اطلاعاتی در خصوص عمل واریکوسل ندارید، و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این درمان هستید، با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

خطرات واریکوسل درمان نشده

واریکوسل ۳ درجه خفیف، متوسط و شدید است.

هر چه درجه واریکوسل شدیدتر باشد و زمان طولانی تر بماند عوارض آن بیشتر است.

در زیر عوارض واریکوسل بر بدن را پیگیری می کنیم:

۱- درد بیضه

در جریان واریکوسل ورید شبکه پامپینی فرم در بیضه دچار اختلال می‌شود، خون برگشتی به درون بیضه افزایش می‌یابد و باعث تجمع خون اضافه داخل بیضه، احتقان بیضه و ایجاد درد و سنگینی در بیضه می شود.

این درد خفیف است و بیمار آن را به صورت سنگینی در بیضه بعد از فعالیت فیزیکی و ایستادن طولانی ذکر می کند.

۲- ناباروری

شایع‌ترین دلیل ناباروری در آقایان واریکوسل است.

برگشت خون وریدی حاوی مواد مضر و رادیکال‌ آزاد اکسیژن و افزایش دمای بیضه مسئول اختلال در اسپرم سازی و ساخت اسپرم ضعیف است.

شایع‌ترین ناهنجاری دیده شده در این افراد اختلال در حرکت اسپرم و کاهش اسپرم متحرک می باشد.

۳- تحلیل و اتروفی بیضه

دمای مناسب برای عملکرد مناسب بیضه و اسپرم سازی مطلوب در دمای ۳۳ تا ۳۴ درجه سانتیگراد می‌باشد.

واریکوسل شدید و طولانی با افزایش دمای بیضه سبب آسیب به ساختار و تحلیل، اتروفی و‌ کوچکی غیر قابل برگشت بیضه خواهد شد.

درمان واریکوسل

پس از معاینه و تشخیص واریکوسل برای شما سونوگرافی کالر داپلر از عروق بیضه و آزمایش اسپرم برای شما تجویز می شود.

در صورت تشخیص واریکوسل در سونوگرافی و در آزمایش اسپرم اختلال در آزمایش اسپرم دیده شود شما کاندید جراحی هستید.

بهترین درمان واریکوسل جراحی میکروسکوپی ورید معیوب است.

پزشک ارولوژی در طی جراحی توسط Loop ورید معیوب را از سایر بافت‌ها جدا و آن ها را می بندد.

روز قبل از جراحی استحمام کنید و محل جراحی را Shave کنید. شب قبل از جراحی شام سبک میل کنید و جهت جراحی ۶ تا ۸ ساعت ناشتا باشید.

زمان جراحی بسیار کوتاه است حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در موارد یک طرفه و ۴۵ دقیقه در موارد دو طرفه برای پروسه جراحی واریکوسل نیاز به بیهوشی عمیق نیست و جراح می‌تواند از طریق خواب عمیق و یا بی حسی موضعی انجام شود.

بیمار تا ۴ ساعت پس از اتمام جراحی تحت نظر بوده و سپس مرخص می شود.

واریکوسل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-واریکوسل

انواع روش های عمل واریکوسل

سه نوع جراحی برای درمان واریکوسل وجود دارد.

۱- جراحی از بین بردن واریکوسل

نوعی جراحی باز که تحت بیهوشی یا بی حسی انجام می شود. جراح از طریق کشاله ران یا به طور ناشایع از طریق شکم یا بالای ران به ناحیه دسترسی پیدا می کند.

روش دیگر جراحی میکروسکوپی یا میکروسرجری می باشد که به دلیل دقت بالا و احتمال عوارض روش انتخابی برای جراحی واریکوسل می باشد.

با استفاده از سونوگرافی و میکروسکوپ جراح ورید آسیب دیده را می بندد تا جریان خون درست از طریق عروق سالم برقرار شود.

درد بعد از جراحی کم است و فرد می تواند به زندگی سابق بازگردد.

به دلیل دقت بالای جراحی میكروسكوپی در پیدا كردن ورید معیوب احتمال كمتر برای آسیب زدن به شریان های بیضه و عوارض كمتر پس از جراحی و دوره نقاهت كوتاه تر پس از جراحی روش جراحی میكروسكوپی روش choice در جراحی واریكوسل است.

۲- جراحی واریکوسل به روش لاپاراسکوپی

جراح، یک برش کوچک روی شکم ایجاد و از طریق آن یک ابزار جراحی ظریف وارد عروق می کند.

۳- درمان واریکوسل با لخته سازی زیر جلدی

رادیولوژیست یک لوله را از طریق گردن یا کشاله ران وارد بدن می کند.

وسایل جراحی از طریق این لوله وارد بدن می شود پس از آن جراح ورید آسیب دیده را از طریق سوزاندن یا مواد شیمیایی می بندد.

عمل واریکوسل چقدر طول میکشد؟

عمل واریکوسل به دو صورت لاپاراسکوپی و میکروسکوپی انجام می شود.

جراحی باز یا میکروسکوپی یک طرفه ۳۰ دقیقه و جراحی دو طرفه کمتر از یک ساعت زمان نیاز دارد.

در جراحی بسته یا لاپاراسکوپی این زمان به دلیل طولانی بودن فرآیند ۶۰ تا ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

برای تسریع در روند بهبود اسپرم و ایجاد اسپرم  با کیفیت برای شما دارو تجویز می شود.

یک دوره اسپرم سازی ۷۰ روز طول می کشد این داروها به مدت ۳ ماه مصرف می شود و نخستین آزمایش اسپرم پس از جراحی سه ماه بعد از عمل انجام می شود.

عوارض پس از جراحی واریکوسل

۱- عفونت و خونریزی

مانند هر جراحی دیگر احتمال خونریزی و عفونت زخم جراحی وجود دارد.

به علت ماهیت کم تهاجمی این جراحی احتمال عفونت و خونریزی بسیار کم و ناچیز می‌باشد.

۲- ورم جای عمل واریکوسل

به علت دستکاری حین جراحی بوده و خود محدود شونده است. استفاده از دارو ضد التهاب و کمپرس یخ در تسریع روند بهبودی موثر می باشد.

تورم و یا قرمزی ناشی از جراحی پیش رونده بوده و همراه با تب و لرز و یا سایر علائم سیستمیک می باشد باید با پزشک خود مشورت نمایید.

۳- هیدروسل

عارضه فوق هنگامی رخ می‌دهد که جراح حین جراحی به اشتباه علاوه بر ورید معیوب عروق لنفاوی را ببندد.

جریان لنف در محل جراحی مختل شده و تجمع لنفاوی در محل جراحی اتفاق می افتد.

عارضه فوق درمان دارویی ندارد. هیدروسل ایجاد شده بزرگ و یا آزار دهنده  باشد باید از طریق جراحی اصلاح شود.

واریکوسل
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-واریکوسل

۴- تورم کیسه بیضه بعد از عمل واریکوسل

کبودی بیضه بعد از عمل واریکوسل ناشی از دستکاری حین عمل، خونریزی، عفونت و ایجاد هیدروسل است.

تورم محدود شونده و ناشی از دستکاری حین جراحی است و در همراهی با سایر علائم سیستمیک نباشد استفاده از دارو مسکن و ضد التهاب کمپرس یخ و بالا نگه داشتن بیضه ها کمک‌کننده است.

در صورت ایجاد علائم عفونت پزشک برای شما آنتی بیوتیک  تجویز می کند.

۵- عود واریکوسل بعد از عمل

اگر جراح در حین عمل واریکوسل تمام شاخه های وریدی نامعیوب را نبندد احتمال عود پس از جراحی وجود دارد.

توجه به این نکته ضروری است که شبکه وریدی بیضه شامل سه شبکه وریدی مستقل است و منظور از واریکوسل اختلال در شبکه وریدی بیضوی داخلی  می‌باشد.

اگر جراح در طی جراحی وریدهای موجود در کف کانال اینگوئینال را ببندد می‌توان از ایجاد عارضه فوق جلوگیری نماید.

در طی یک جراحی میکروسکوپی موفق احتمال عود کمتر از ۱٪ است. همان‌طور که می دانید، بیضه یکی از عضو های مهم در دستگاه تناسلی آقایان می باشد که وجود هر گونه مشکل فرد را دچار عارضه های متعددی می کند.

اگر شما عزیزان هم به دنبال کلینیک معتبر جهت درمان خود زیر نظر متخصصان باتجربه می باشید، پیشنهاد ما به شما عزیزان مراجعه به کلینیک تخصصی آراد است.

بهترین روش های افزایش قطر آلت تناسلی در اصفهان :

بهترین دکتر در اصفهان برای بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی با تزریق ژل

آشنایی بیشتر با کلینیک تخصصی آراد

کلینیک تخصصی و فوق تخصصی آراد یکی از معتبرترین کلینیک های زیبایی در سطح جهانی آماده ارائه هرگونه خدمات زیبایی به شما عزیزان می باشد. شما با مراجعه به کلینیک تخصصی آراد می توانید از تخفیفات این کلینیک جهت کاهش هزینه های درمانی خود و دریافت بهترین نوع درمان استفاده نمایید.

همچنین کلینیک تخصصی آراد دارای محیطی تمیز و آرام بخش می باشد تا شما عزیزان در حین درمان و پس از درمان دچار استرس اضطراب و عوارض درمانی نشوید.

با مراجعه حضوری به کلینیک تخصصی آراد از مشاورین این کلینیک در خصوص درمان خود بهره مند شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی تخصصی آراد با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

آپارات:https://aparat.com/v/abfcs