زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

داروهایی که باعث پف چشم می‌ شود

داروهایی که باعث پف چشم می‌ شود

داروهایی که باعث پف چشم می‌ شود

پف چشم یا ورم به طور عامیانه همان تورم پوست پیرامون چشم ها می‌ باشد.

شاید شما افراد زیادی را دیده باشید که چشم‌ های پف کرده دارند و چهره آن ها همیشه خسته و غمگین به نظر می ‌رسد .

این عارضه به دلایل مختلفی رخ می ‌دهد و می‌ تواند به طور همزمان در یکی  یا هر دو چشم ایجاد شود.

بر اساس میزان التهاب و تورم این عارضه، بر اساس شدت آن دسته بندی می ‌شود که عبارتند از:

  • تورم یا پف خفیف که معمولاً این عارضه در کودکان بیشتر مشاهده می ‌شود و پس ازمدت کوتاهی رفع می ‌شود.
  • تورم متوسط برای کسانی ایجاد می ‌شود که در هنگام باز کردن چشم ‌ها کمی با ناراحتی همراه است.
  • تورم شدید زمانی اتفاق می ‌افتد که پلک ‌ها به سختی باز می‌ شود و حتی در بینایی نیز اختلال ایجاد خواهد کرد .

علائم پف چشم ممکن است همراه با سوزش، حساسیت ، ریزش اشک، قرمزی  پلک ‌ها و چشم،  خشکی پلک و درد همراه باشد.

این عارضه در هر فرد به دلایل مختلفی ایجاد می ‌شود که ما در ادامه مطلب عنوان خواهیم کرد .

اگر شما نیز می ‌خواهید در این زمینه اطلاعاتی حاصل کنید یا به نحوی با این مشکل دست و پنجه نرم می ‌کنید در ادامه این مطلب در وب سایت کلینیک زیبایی آراد اصفهان با ما همراه باشید تا راهکارهای موثر را به شما معرفی کنیم.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

چه دلایلی باعث ایجاد پف چشم می‌ شود؟

عامل اصلی که در تورم پلک ها مورد توجه قرار می ‌گیرد التهاب پلک ها می ‌باشد که به علت جمع شدن مایعات در زیر پلک ها اتفاق می‌ افتد .

این عارضه ممکن است در کوتاه‌ترین زمان شدید شود و حتی درمان آن زمان طولانی نیاز دارد.

البته دلایل بیشمار دیگری وجود دارد که عبارتند از:

  • کم خوابی : کمبود خواب یا زیاد خوابیدن باعث تجمع مایعات در پوست اطراف چشم می‌ شود.
  • مونونوکلئوزیس: این عارضه به دلیل حضور ویروسی مشاهده می‌ شود که علائم آن به شکل ورم در دور چشم ایجاد می ‌شود و مراحل اولیه آن با عفونت همراه است.
  • رژیم غذایی نا سالم: اگر در برنامه غذایی خود از غذا های شور و پر نمک و فست فود ها استفاده می ‌کنید باید منتظر این عارضه باشید. چون سبب احتباس مایعات در اطراف چشم خواهد شد.
  • مصرف الکل : مشروبات الکلی سبب کم آبی بدن و محبوس شدن مایعات در اطراف چشم می ‌شود.
  • استعمال دخانیات: با تغییرات هورمونی یا عدم تعادل هورمون ‌ها در افراد سیگاری، معمولاً دچار ورم چشم هستند.
  • حساسیت: واکنش ‌های حساسیت زا یا آلرژیک به دلیل ایجاد التهاب در عروق خونی و مویرگ ‌های اطراف ، باعث ایجاد تورم‌ می ‌شود. عوامل محیطی مانند گرد و غبار، نگهداری حیوانات خانگی،  استفاده از لنزهای چشمی ،   و مواد حساسیت زا دلایل  بسیار رایج است.  حساسیت به محصولات آرایشی نیز از موارد شایع می ‌باشد.
  • گل مژه : زمانی که چربی ‌ها یا گرد و غبار باعث مسدود شدن غدد چشمی در اطراف چشم می ‌شود شاهد برآمدگی ‌های کوچکی همراه با درد و التهاب خواهید بود. معمولاً تورم در لبه خارجی یا داخلی پلک مشاهده می ‌شود و با رشد باکتری ‌ها در این ناحیه گل مژه ایجاد می ‌شود.
  • تبخال چشم : ویروس هرس سیمپلکس باعث بروز عارضه تبخال در بخش ‌های مختلف می‌ شود که به زخم سرد چشم نیز معروف است. پس از ایجاد تبخال، التهاب و زخم در قرنیه چشم به وجود می آید که همراه با عفونت خفیف خواهد بود. اگر شما با این عارضه مواجه هستید باید این مشکل را جدی بگیرید زیرا سلامتی چشمانتان را به خطر می ‌اندازد و حتی سبب از دست رفتن بینایی خواهد شد.
  • بلفاریت : التهاب پلک یا بلفاریت معمولاً به علت عملکرد نا مناسب غدد چربی در مجاور مژه‌ ها ایجاد می‌ شود. این عارضه همراه با پلک ‌های ورم کرده و درد می ‌باشد و پوست اطراف چشم پوسته پوسته خواهد شد. در برخی مواقع نیز شاهد ریزش مژه‌ ها می‌ شوید. این بیماری جز بیماری ‌های مزمن است و باید حتماً مورد درمان قرار گیرد. البته هرگز به طور کامل و همیشگی درمان نخواهد شد.
  • اختلالات تیروئید: کم کاری یا پرکاری تیروئید به دلیل تجمع مایعات در اطراف چشم سبب ایجاد پف چشم‌ ها خواهد شد. این افراد معمولاً با مشکلاتی از قبیل ورم پلک ‌ها، دوبینی و افتادگی پلک دست و پنجه نرم می ‌کنند.  کسانی که با این مشکل مواجه هستند حتماً باید برای تشخیص و درمان به متخصصین چشم مراجعه کنند.
  • گرفتگی بینی : یکی دیگر از دلایل ایجاد پف چشم حالت سرماخوردگی است که گرفتگی بینی را به همراه دارد. زمانی که حفره ‌های بینی گرفته شود به دلیل احتقاق، سینوس ‌ها بسته می ‌شود و علائمی مانند ورم چشم و یا سرگیجه خواهد داشت. در این شرایط باید به متخصصین گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.
  • گریه کردن: با گریه کردن به مدت طولانی چشم‌ ها تحریک شده و سبب ادم و التهاب مویرگ ‌ها به صورت موقت خواهد شد.
  • سندروم نفروتیک: زمانی که فردی با اختلالات در عملکرد کلیه مواجه هستید دچار تورم پلک ‌ها خواهند شد . زیرا این بیماری سبب احتباس مایعات در زیر می‌ شود.
  • ژنتیک : برخی افراد به طور ژنتیکی از بدو تولد با عارضه پف چشم مواجه هستند و تا آخر عمرشان با آن ها همراه است. بنابراین این افراد باید از عمل‌ های جراحی استفاده کنند. عمل جراحی بلفاروپلاستی توسط متخصصین زیبایی و متخصصین چشم پزشک انجام می ‌شود. در بخش ‌های دیگر مطلب توضیحاتی در این زمینه برای شما ارائه خواهیم داد.
  • افزایش سن : عامل دیگری که یکی از دلایل مهم ایجاد ورم پلک‌ ها و حتی افتادگی در این ناحیه مورد توجه است پیری یا افزایش سن می‌ . به دلیل حرکت مایعات و جمع شدن چربی ‌ها در پیرامون چشم چهره حالتی پیر و خسته به خود می ‌گیرد . با افزایش سن همچنین میزان کلاژن سازی در اطراف چشم کاهش می‌ یابد البته جاذبه زمین باعث شدت این عارضه خواهد شد . در برخی مواقع حتی باعث محدود شدن وسعت دید می‌ شود.

چه زمانی پف چشم خطرناک است ؟

زمانی که با تورم پلک‌ ها مواجه شدید و این عارضه همراه با علائم زیر بود باید هرچه سریع ‌تر برای درمان اقدام کنید.

  • ورم مچ دست یا پا ها

اگر تورم پلک ها در طی چند روز کاهش نیافت و همراه با تورم مچ دست و پا بود زنگ هشداری است برای اختلال در عملکرد کبد شما ، بنابراین باید هرچه سریع تر درمان شوید پس اگر اهل نوشیدن الکل هستید حتما ترک کنید.

  • تورم لب ‌ها

همراه با تورم صورت مخصوصاً در ناحیه لب شما با تورم  در زیر پلک ‌ها نیز  مواجه می ‌شوید این عارضه از علائم مزمن کبد می ‌باشد. پس حتماً در این شرایط به متخصصین داخلی مراجعه کنید.

  • زردی در ناحیه پا

با تجمع صفرا در کبد و کیسه صفرا،  زردی در ناحیه پا مشاهده می ‌شود که اگر تورم چشم‌ ها همراه با این نشانه ها باشد باید به پزشک مراجعه شود.

  • تورم ناگهانی در زیر پلک

به طور کلی تورم پلک ‌ها به طور طبیعی خطرناک نیست و حتی با استفاده از کمپرس سرد و استراحت کافی از بین می ‌رود اما در برخی مواقع تورم همراه با درد و تاری  دید می ‌باشد که حتماً باید در این شرایط به متخصصین چشم مراجعه شود .

برخی از عوامل مانند تغییرات هورمونی ، دوران قاعدگی، استفاده از لنزهای چشمی و….. نگران کننده نمی ‌باشد و نیاز به درمان خاصی ندارد حتی در مدت زمان کوتاهی رفع خواهد شد.

چه زمانی برای درمان  پف چشم باید به پزشک مراجعه کرد؟

با توجه به دلایل و عوامل ایجاد تورم که در بخش ‌های بالایی مطلب  به شما معرفی کردیم، برخی از علائم با درمان‌های خانگی برطرف می ‌شود اما اگر این عارضه به طور پی در پی مشاهده شود و اختلالات بینایی را به همراه داشته باشد حتماً باید مورد معاینه قرار گیرید.

قرمزی چشم همراه با تورم،  ترشح سبز یا زرد رنگ از چشم‌ ها، ایجاد تورم به دلیل آسیب دیدگی چشم ، بریدگی در ناحیه چشم، خونریزی ، تورم همراه با نواحی دیگر بدن،  تورم پی در پی و دائمی از علائمی است که حتماً باید مورد معاینه پزشک قرار گیرد.

راهکارهای از بین بردن پف چشم چیست ؟

پف یا تورم پلک ها موضوعی ناراحت کننده است و حتی موقعیت‌ های اجتماعی شما و را تحت تاثیر قرار می‌دهد و توانایی شما را در امور کار ها می‌ کاهد .

خوشبختانه این عارضه با روش‌ های مختلفی قابل درمان است و نگران کننده نمی ‌باشد.

«درمان‌ های  خانگی»

✓ رژیم غذایی مناسب : مصرف  غذا های  کم نمک،  نوشیدن مایعات کافی،  مصرف میوه ها و سبزیجات تازه تاثیر زیادی در زیبایی و کاهش تورم پلک ها خواهد داشت.

✓ استفاده از کمپرس سرد: با کمک کمپرس سرد می‌ توان به طور موقتی تورم پلک ها را از بین برد . سرمای کمپرس باعث کوچک‌ شدن رگ ‌های خونی و کاهش قرمزی چشم می ‌شود . همچنین در تسکین،  تحریک و خارش چشم‌ ها موثر می‌ باشد.

✓ از آرایش کردن چشم‌ ها خودداری کنید. زمانی که با تورم پلک ها مواجه هستید از آرایش کردن چشم ها خودداری کنید حداقل دو هفته از انجام این کار بپرهیزید اما اگر مداوم با تورم پلک مواجه هستید به پزشک مراجعه کنید.

از لنزهای چشمی استفاده نکنید .

یکی از دلایل تورم چشم ها استفاده مداوم از لنزهای چشمی می‌باشد زیرا لنز باعث تحریک حتی در برخی مواقع عفونت چشم می ‌شود.

پف چشم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-پف چشم

استفاده از ماسک ‌های خانگی

استفاده از تکه ‌های خیار یا یا کیسه چای سرد شده می تواند در کاهش تورم کمک کننده می باشد .

هنگام استفاده از کیسه چای مواظب باشید که بیش از حد خیس نباشد و به صورت خوابیده کیسه چای یا خیار را به مدت ۱۵ دقیقه بر سطح پلک‌ ها قرار دهید .

سرما و خنک بودن آن باعث کاهش التهاب چشم می‌ شود و هیستامین کمتری آزاد می ‌شود.

استفاده از کرم ‌های دور چشم

در برخی مواقع تورم پلک ‌ها با روش‌ های ساده مانند استفاده از کرم ‌های مخصوص برطرف  می شود.

در این زمینه بهتر است با متخصصین یا مشاورین  گفت و گو کنید .

مشاورین ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

«درمان‌ های دارویی»

پس از مراجعه شما به متخصصین چشم پزشک داروهایی از قبیل کورتیکو استروئید ها ، دارو های ضد التهاب ، انتی هیستامین‌ ها،  آدرنالین یا آنتی بیوتیک تجویز می‌ شود.

قطره‌ های چشمی آنتی هیستامین در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

البته این داروها باید حتماً توسط پزشک تجویز شود زیرا متخصصین بر اساس علت تورم چشم‌ ها دارو های لازم را تعیین می کنند.

«بلفاروپلاستی»

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی یکی از روش‌ های درمانی و زیبایی برای برطرف کردن پف چشم می‌ باشد.

این عمل زیبایی پس از عمل بینی جز پر طرفدارترین عمل‌ های زیبایی محسوب می ‌شود.

با انجام این عمل، چهره، شادابی و جوانی خود را مجدداً باز می ‌یابد و حتی مشکلات و اختلالات بینایی مورد درمان قرار می‌ دهد.

 همان طور که می‌ دانید به دلیل افزایش سن  یا پیری، نیروی جاذبه زمین ، ژنتیک و…. چربی‌ ها و مایعات در زیر پلک بالا و پایین جمع  می‌ شوند در نتیجه  چهره  پیر و خسته ‌تر به نظر می رسد.

در برخی افراد نیز به دلیل افزایش سن و تولید کمتر کلاژن ، افتادگی پلک رخ می‌ دهد و باعث کاهش میدان دید خواهد شد .

این افراد برای مشاهده مسیر طولانی، فشار زیادی به عضلات گردن و پیشانی می ‌آورند و به مرور زمان مشکلات بیشتری را تجربه می ‌کنند.

این عمل جراحی به صورت سر پایی است و به دوره نقاهت کوتاه مدت نیاز دارد.

 عمل بلفاروپلاستی بر روی یک یا هر دو پلک به طور همزمان  انجام می‌ شود.

 روش‌ های مختلف بلفارو عبارتند از:

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

برای جراحی پلک بالا و پایین نیاز  به بیهوشی  نمی باشد  و مراحل انجام آن با بی‌ حسی خواهد بود .

متخصصین، در این جراحی با ایجاد برش ‌های بسیار ظریف در چین طبیعی پلک بالا و یا امتداد خط مژه پایین مایعات و کیسه های چربی  تجمع یافته را استخراج می کنند.

پس از برداشتن پوست اضافه در این ناحیه برش ها با بخیه بسیار ظریف بسته می ‌شود.

کانتوپکسی

جراحی پلک به روش کانتوپکسی جز تکنیک‌ های زیبایی محسوب می‌ شود در طی این روش متخصصین با کمک بخیه ، عضله حلقوی چشم و تاندون کانتال خارجی را محکم ثابت می ‌کنند تا وضعیت پلک ‌ها اصلاح شود و در جای خود ثابت بمانند.

کانتوپلاستی

کانتوپلاستی جز عمل‌ هایی است که امروزه مورد توجه جوانان می ‌باشد .

این عمل جراحی در کنار درمان پف چشم ، فرم‌ چشم ها به شکل دلخواه تغییر می ‌کنند و چشم ‌ها حالتی جذاب و زیبا به خود می ‌گیرد.

مراحل انجام کانتوپلاستی به وضعیت چشم هر فرد بستگی دارد.  متخصصین در این روش برش را در عضله حلقوی چشم ایجاد می ‌کنند و بخش کوچکی از تاندون کانتال خارجی را حذف می‌ کنند و پس از اتصال گوشه خارجی چشم به بخش بالایی فرم چشم تغییر خواهد کرد.

معمولاً این جراحی تغییرات زیادی در پلک پایین خواهد داشت.

جراحی پتوز

عمل جراحی پتوز برای افرادی که عضلات  اطراف چشم آن ها ضعیف شده انجام می‌ شود . معمولاً در این جراحی نیازی به برداشتن چربی‌ ها و مایعات یا پلک اضافه نمی‌ باشد و عضلات چشم محکم ‌تر می ‌شود.

لیفت ابرو

در برخی افراد افتادگی یا تورم  پلک  به دلیل افتادگی شدید ابرو ها ایجاد می ‌شود .

در این شرایط، متخصصین، لیفت ابرو را پیشنهاد می‌ کنند، تا با بالا کشیدن ابروها فاصله بین چشم تا ابرو افزایش یابد و حالتی طبیعی و زیبا به خود بگیرد.

در کلینیک ‌های زیبایی لیفت ابرو با روش‌های مختلفی مانند عمل جراحی و یا لیفت با نخ و بوتاکس انجام خواهد شد.

مراحل انجام عمل بلفاروپلاستی

 در مرحله اول شما باید در انتخاب کلینیک و متخصص زیبایی به خوبی تحقیق کنید و در جلسات مشاوره شرکت کنید .

این جلسه معاینات لازم انجام خواهد شد .

شما در مورد انتظارات و اهداف خود با  پزشک گفت و گو می‌ کنید و اطلاعات خود را در این زمینه بالا می‌ برید.

مشاورین در کلینیک در  مورد مراقبت‌ های قبل و پس از عمل جراحی توضیحاتی برای شما ارائه می‌ دهند.

متخصصین بر اساس وضعیت پلک ‌ها و شرایط سنی هر فرد آزمایش‌ های لازم را تجویز می کنند و عکس از زوایای مختلف گرفته می ‌شود تا مراحل جراحی بر اساس معیارهای هر فرد پیش برود .

پس از پشت سر گذاشتن مراحل اولیه و مساعد بودن شرایط زیبا جویان زمان عمل جراحی مشخص می ‌شود.

مراحل عمل بلفاروپلاستی به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می ‌شود.

در برخی مواقع بر اساس شرایط هر فرد ممکن است از بیهوشی استفاده شود.

متخصصین بر اساس نوع جراحی پلک بالا یا پایین برش را ایجاد خواهند کرد.

اگر جراحی بر پلک بالا باشد برش در امتداد طبیعی پلک ایجاد خواهد شد و در پلک پایین برش در زیر خط مژه زده می ‌شود .

سپس چربی ‌ها و مایعات حبس شده در این ناحیه استخراج می‌ شود و پوست اضافه و شل شده حذف خواهد شد .

در پایان، برش ‌ها با بخیه‌ های بسیار ظریف بسته می‌ شود.

متخصصین، بخیه‌ ها را به گونه ‌ای ایجاد می‌ کنند که پس از بهبودی هیچ اثری از آن ها بر سطح پلک باقی نمی ‌ماند.

پس از پایان عمل جراحی و مساعد شدن شرایط،  زیبا جویان می ‌توانند کلینیک را ترک کنند و دوره نقاهت ۵ تا ۷ روزه را در منزل بگذرانند.

 البته قبل از آن مشاوره‌ های لازم ارائه می ‌شود.

کاربرد های بلفاروپلاستی

نوع عمل جراحی بلفاروپلاستی بر اساس شرایط هر فرد و انتظارات او تعیین می شود.

 این عمل جنبه زیبایی و درمانی دارد.

برخی افراد برای جوانی و شادابی چهره خود برای این جراحی اقدام می ‌کنند، زیرا چهره آن‌ ها حالتی افسرده دارد.

اما در برخی مواقع این جراحی در جهت درمان انجام خواهد شد. افتادگی پلک به مرور زمان باعث اختلال در دید می شود، زیرا پوست افتاده پلک مماس با مردمک چشم قرار می گیرد و وسعت دید را کاهش می ‌دهد.

این افراد برای مشاهده مسافت دور باید فشار زیادی به عضلات گردن یا پیشانی خود بیاورند و مشکلاتی بیشتری را به همراه دارد.

با جراحی پلک وسعت دید افزایش می‌ یابد و همچنین سنگینی  چشم‌ ها از بین می رود.

با جراحی پلک و از بین بردن پف، چین و چروک ‌ها در این ناحیه محو می شود و چهره حالتی شاداب و جوان  به خود می گیرد.

این تکنیک زیبایی مزایای بی‌نظیری دارد که عبارتند :

  • مراحل جراحی به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود. بنابراین زیبا جویان می ‌توانند دوره نقاهت را در منزل بگذرانند.
  • مدت زمانی که برای جراحی در نظر گرفته می ‌شود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه می باشد و زمان زیادی در اتاق عمل نخواهید ماند.
  • بخیه‌ هایی که در این روش زده می ‌شود بسیار ظریف هستند و پس از بهبودی هیچ اثری از آن ها باقی نمی ماند.
  • دوره نقاهت در این روش ۵ تا ۷ روز است، پس مانند عمل ‌های جراحی دیگر نیاز نیست زمان ریکاوری طولانی را سپری کنید .
  • هزینه جراحی نسبت به نتایج بی نظیر و طولانی مدت آن مقرون به صرفه است.

کاندیدای مناسب عمل بلفارو‌پلاستی چه کسانی هستند؟

متخصصین پس از معاینه و بررسی‌ های لازم تعیین می کنند که آیا شما کاندیدای مناسبی برای عمل جراحی پلک هستید یا خیر؟

اگر شما با مشکلات زیر مواجه هستید عمل بلفاروپلاستی گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

جمع شدن بالشتک‌ های چربی در بالا و پایین چشم که به پف چشم منجر می ‌شود .

شل شدگی پوست در اطراف چشم

ایجاد اختلال در حالت طبیعی دید

جمع شدن پوست اضافه در زیر پلک

ایجاد چین و چروک‌ های ریز بر روی پلک ‌ها

این عمل جراحی محدودیت جنسی ندارد . اکثر افراد متقاضیان  مناسبی برای آن می باشند . اما برخی افراد شرایط مساعدی نخواهند داشت.

کسانی که درگیر بیماری ‌های مزمن و زمینه‌ ای مانند دیابت، اختلالات خونی، بیماری ‌های کلیوی و … می‌ باشند.

 افراد زیر ۱۸ سال

افرادی که اهل دخانیات هستند.

نکته مهم

کسانی که برای عمل بلفاروپلاستی اقدام می ‌کنند باید درک واقع بینانه‌ای نسبت به انتظارات خود داشته باشند.

متخصصین ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان مشاوه‌ های لازم را برای شما ارائه  می دهند.

نوع عمل و مراحل آن را بر اساس انتظارات و اهداف شما پیش خواهند برد شما می ‌توانید در جلسه مشاوره با پزشک گفت و گو کنید و با خیال راحت زیبایی چشمانتان را به دست متخصصین زبردست و با تجربه ما بسپارید.

عوارض عمل بلفاروپلاستی چیست ؟

همان‌طور که در بخش ‌های قبلی بیان کردیم این عمل به صورت سرپایی است و معمولاً بدون نیاز به بیهوشی انجام می ‌شود.

بنابراین شما شاهد عارضه‌ های خطرناک نیستید البته ، اگر در انتخاب پزشک و کلینیک دقت کنید و در این زمینه تحقیقات خوبی داشته باشید.

 هر عمل جراحی با عوارض رایجی همراه است و عمل بلفارونیز از این موضوع مستثنی نخواهد بود .

تورم و قرمزی همچنین کبودی پس از جراحی کاملاً طبیعی است، زیرا  پلک ‌های شما تغییر کرده است  و ممکن است تا یک هفته باز کردن چشم ‌ها برای شما سخت باشد.

اما پس از پشت سر گذاشتن دوره نقاهت و کاهش تورم ‌به حالت عادی باز می ‌گردد .

کبودی چشم ۷ تا ۱۴ روز با شما همراه است.

استفاده از کمپرس گرم برای کاهش کبودی موثر می‌ باشد در برخی افراد نیز تاری دید  وجود دارد که کاملاً طبیعی است و در مدت زمان کوتاهی برطرف می ‌شود .

در صورتی که شما در انتخاب پزشک دقت کافی نداشته باشید ممکن است عوارض جبران ناپذیری را تجربه کنید.

عفونت، عدم تقارن در پلک‌ ها ، کوتاهی پلک، باقی ماندن پوست اضافه، اختلال در بینایی،  تغییر رنگ پوست اطراف چشم ، آسیب به عضلات چشم باقی ماندن جای بخیه‌ ها  عوارض جبران ناپذیری می باشد.

هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟

با توجه به نتایج و تاثیرات بی ‌نظیری که عمل بلفاروپلاستی در چهره ایجاد می‌ کند،  هزینه ‌ای که برای این عمل پرداخت می ‌کنید بسیار نا چیز است.

هزینه ها در این جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اگر شما بخواهید این عمل جراحی را توسط متخصصین با تجربه و حرفه ‌ای انجام دهید و کیفیت جراحی برای شما اهمیت داشته باشد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

مهارت و تخصص پزشک، میزان هزینه شما را افزایش خواهد داد.

عوامل دیگری مانند موقعیت جغرافیایی کلینیک ، نوع عمل بلفاروپلاستی،  مدت زمان انجام جراحی و انتظارات شما از انجام این عمل هزینه‌ ها را متغیر خواهد کرد.

 شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه‌ ها در کلینیک زیبایی آراد اصفهان می ‌توانید با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. مشاوره در این کلینیک کاملاً رایگان می‌ باشد.

مراقبت‌های قبل از بلفاروپلاستی

معاینات و آزمایش‌های انجام شده را به خوبی انجام دهید .

متخصصین بر اساس معاینات و عکسبرداری مراحل  عمل جراحی را بر اساس انتظارات شما پیش خواهند برد .

در جلسه مشاوره با پزشک خود بدون رودروایسی و تعارف مشورت کنید .

اگر درگیر بیماری خاصی هستید یا دارو مصرف می‌ کنید به پزشکتان اطلاع دهید .

هنگام مراجعه به کلینیک از آرایش کردن و استفاده از لنزهای چشمی خودداری کنید .

یک هفته قبل از انجام جراحی پلک از مصرف انواع دخانیات مانند سیگار یا قلیان بپرهیزید .  با افزایش غلظت خون دوره نقاهت شما را افزایش می‌ دهد.

از مصرف داروهایی که سبب رقیق شدن خون می‌ شود از قبیل آسپرین،  پروفن،  ناپروکسن و… بپرهیزید. چون با رقیق شدن خون احتمال خونریزی در حین جراحی افزایش می ‌یابد .

چند ساعت قبل از انجام جراحی از نوشیدن مایعات و خوردن غذا خودداری کنید.

پف چشم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-پف چشم

مراقبت ‌های پس از بلفاروپلاستی

تا چند روز پس از جراحی شما با مشکل تورم ، کبودی و التهاب مواجه خواهید شد . از دست زدن به چشم‌ ها و بخیه ها به شدت بپرهیزید.

استراحت کافی داشته باشید.

هنگام استراحت، زیر سر خود را بلند نگه دارید با این راهکار می ‌توانید میزان کبودی و تورم اطراف چشمتان را کاهش دهید.

برای کاهش تورم تا سه روز از کمپرس سرد استفاده کنید ، سپس  برای کاهش کبودی و افزایش سرعت خونرسانی در اطراف چشم استفاده از کمپرس گرم پیشنهاد می ‌شود.

برای سرعت بهبودی و کاهش عوارض دارو هایی برای شما تجویز می ‌شود به موقع و به اندازه کافی مصرف کنید.

تا یک هفته از خم شدن و جابه جایی اشیا سنگین بپرهیزید.

هنگام خارج شدن از خانه از عینک آفتابی و کلاه استفاده کنید.

تغذیه مناسب داشته باشید و از مصرف غذا های پر نمک و حساسیت زا دوری کنید.

پس از ۷ تا ۱۰ روز برای بررسی نتایج جراحی و برداشتن بخیه ها به کلینیک مراجعه کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

درمان پف چشم با یخ درست است؟

چه زمانی باید برای پف چشم به پزشک مراجعه کنیم؟

معجزه برداشتن پف چشم با بلفاروپلاستی

اثرات و نتایج

عمل بفاروپلاستی  برای برطرف کردن پف  چشم ماندگاری طولانی مدتی دارد .

برخی افراد حتی تا آخر عمر از شر پف و افتادگی پلک ‌ها ی خود راحت خواهند شد.

 در صورتی که شما متقاضی مناسبی برای انجام این جراحی باشید پس از ۱ تا ۳ ماه شاهد نتایج قطعی آن خواهید بود.

 البته عوارض ناشی از این جراحی ممکن است تا یک ماه ادامه داشته باشد.

دوره بهبودی، بر اساس شرایط بدنی،نوع جراحی، مراقبت‌ های انجام شده و همچنین مهارت پزشک متفاوت خواهد بود.

بقیه افراد نیز بر اساس شرایط پوستی و عدم مراقبت ممکن است پس از چند سال به عمل مجدد پلک نیاز داشته باشند.

برخی دیگر نیز باید عمل بلفاروپلاستی را همراه با لیفت ابرو انجام دهند تا بتوانند به نتایج مد نظر خود برسند .

پس، جلسات مشاوره قبل از انجام عمل جراحی در نتایج شما تاثیر  بی نظیری دارد .

بخیه ‌های ناشی از این جراحی پس از یک ماه برطرف می‌ شود.

 متخصصین برای بهبودی سریع‌ تر،پماد های مناسب تجویز خواهند کرد.

دارو های تجویز شده را باید به اندازه کافی و سر وقت مصرف کنید .

تغذیه مناسب،  سبک صحیح زندگی و قرار نگرفتن در معرض نور خورشید نتایج جراحی را برای شما تا آخر عمر تضمین خواهد کرد .

شما  عزیزان می ‌توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی آراد اصفهان با متخصصین ما در این زمینه مشورت کنید .

هدف متخصصین ما در این کلینیک ارائه بهترین متد عمل های زیبایی با دستگاه‌های پیشرفته و به روز در محیطی امن برای شما عزیزان می ‌باشد.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک تخصصی آراد تماس حاصل فرمایید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicarad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

clinicarad.com/#

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/clinic_arad

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicarad

ایتا

https://eitaa.com/clinicarad

روبیکا

https://eitaa.com/clinicarad

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین مقالات

آخرین خدمات کلینیک

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
جراحی منتوپلاستی
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.