زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

تزریق فیلر و ورزش

تزریق فیلر و ورزش

تزریق فیلر و ورزش

با بالا رفتن سن و ایجاد اولین نشانه‌ های پیری، اشخاص به فکر استفاده از تکنیک هایی به منظور حفظ جوانی و شادابی پوست خود می‌ افتند.

بعضی افراد نیز علاج واقعه را پیش از وقوع کرده و در سنین پایین‌تر اقداماتی را جهت مراقبت از پوست خود انجام می‌ دهند.

در دنیای امروز برای اشخاص با پوست‌ های متعدد و شرایط سنی گوناگون، روش‌ های متعددی ابداع شده است.

تکنیک هایی که به کمک آنها می‌ توان پیری پوست را به تأخیر انداخته و جلوی نابود شدن کلاژن، الاستین یا هیالورونیک اسید پوست را گرفت.

یکی از این تکنیک ها تزریق فیلر است که یکی از جدید ترین تکنیک ها برای جوانسازی یا بر جسته‌ سازی نواحی متعدد صورت است.

جذب این محصولات تزریقی در اشخاص ورزشکار نسبت به اشخاص دیگر سریع تر است.

از انجام فعالیت‌ های بدنی و ورزش‌ های سنگین بعد از تزریق فیلر پرهیز کنید.

در غیر این شرایط، اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید، بایستی تزریق فیلر خود را هر چند ماه یک بار زیر نظر پزشک خود تکرار کنید.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد تزریق فیلر و ورزش توضیحات مختصری بدهیم.

همچنین، برای تزریق فیلر فقط از فیلر های مجوز دار استفاده می شود و بعد از تزریق فیلر شما هیچ نوع نگرانی بابت جابجایی یا عفونت فیلر نخواهید داشت.

شما بعد از حدود یک ماه از تزریق فیلر در کلینیک ما می توانید لیزر، تزریق چربی یا کار گذاشتن نخ های لیفت و غیره… را انجام دهید.

برای هماهنگی و کسب اطلاعات و آگاهی های بیشتر با شماره تلفن های درج شده در انتهای مطلب تماس حاصل فرمایید.

بنابراین تا انتها همراه ما باشید.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

تزریق فیلر چیست؟

پر کننده های پوستی تزریقی، مواد ژل مانندی هستند که جهت باز گرداندن حجم، صاف کردن خطوط و نرم کردن چین و چروک ها به زیر پوست تزریق می شوند.

تزریق فیلر یکی از انواع این فیلرها است که محبوبیت بسیار زیادی در سال های متوالی پیدا کرده، به این علت که پیشرفت های زیبایی چشمگیر و جوان کننده‌ای ایجاد می کند که قبلاً تنها با جراحی قابل دستیابی بود.

همچنین هزینه تزریق فیلر نسبت به تکنیک های جراحی جوان سازی بسیار کمتر بوده و زمان بهبودی بسیار اندکی دارد.

پرکننده های پوستی از مواد متعددی ساخته می شوند که محبوب ترین آنها ژل اسید هیالورونیک است و اصولا تا شش ماه دوام می آورند.

تزریق ژل هیالورونیک اسید خاصیت آبرسانی و سازگاری با بدن را دارد که می تواند سال ها ظاهر شما را جوان جلوه دهند و در عین حال نگرانی هایی از قبیل خطوط ریز، چین و چروک و شلی پوست را با یک نوبت رفع کند.

در حقیقت هیالورونیک اسید یک قند طبیعی است که توسط بدن انسان تولید و ساخته می شود و فیلر تزریق شده جذب آب می شود و خاصیت آبرسانی و ارتجاعی به پوست می دهد.

 تزریق فیلر و ورزش ( تاثیر ورزش بر فیلر لب )

هنگامی که سن مان افزایش می یابد، با از دست کلاژن و هیالورونیک اسید، خاصیت ارتجاعی پوست نیز کاهش می یابد.

زمانی که در مقابل نور خورشید قرار بگیریم و همین طور سبک زندگی، عوامل ارثی و سایر موارد که موجب می گردد پوست در مقابل چین و چروک های بسیار زیادی قرار گیرد و نشانه های سالخوردگی نیز پیدا می گردد.

در حقیقت با تزریق فیلر می توان به کاهش چین و چروک و افتادگی پوست کمک کرد و همچنین هیالورونیک اسید باعث نرمی، آبرسانی و حجم دهی به پوست می گردد و پوست جوان تر و سفت تر می شود.

نحوه تزریق فیلر

پیش از اینکه به بررسی هزینه تزریق فیلر پرداخته شود صلاح است تا با نحوه انجام این کار آشنا شویم.

تزریق فیلر به نواحی متعدد صورت و بدن بایستی در کلینیک‌ های تخصصی و تحت نظارت پزشک متخصص در این زمینه انجام بگیرد.

طریقه تزریق فیلر چندان پیچیده نبوده و با رعایت اصول ایمنی و داشتن یک تزریق اصولی می‌ توان بلافاصله پس از جلسه درمانی، به نتیجه ایده‌آل خود دست پیدا کرد.

جهت تفهیم بهتر این مسئله در زیر مراحل انجام کار به ترتیب آورده شده‌اند:

  • داشتن جلسه مشاوره با پزشک متخصص

پیش از شروع هر کاری بایستی شخص مراجعه کننده و پزشک یک جلسه مشاوره با همدیگر داشته باشند.

در این جلسه پزشک همه جوانب کار از قبیل وضعیت بدنی و انتظارات مراجعه‌ کننده از تزریق فیلر را بررسی کرده و شخص را از مراقبت‌ های قبل و بعد از تزریق فیلر آگاه می‌ کند.

  • آماده‌ کردن شخص برای انجام تزریق فیلر

اولین کار در جلسه تزریق فیلر، با آماده‌سازی فرد آغاز می‌ گردد.

به این صورت که نواحی دقیق تزریق فیلر و حجم مورد احتیاج فیلر برای رسیدن به نتایج ایده‌آل مشخص می‌ گردد.

منظور از آماده کردن نواحی تزریق، اعمال بی‌حسی در صورت لزوم و استریل کردن آن است.

  • انجام تزریق فیلر

آخرین مرحله که مهم‌ترین و اساسی ترین بخش این عمل زیبایی محسوب می‌ شود، انجام تزریق فیلر است.

پزشک با توجه به تخصص و تجربه کاری خود، مراحل تزریق فیلر را به کمک سرنگ های ویژه در سمت های متعدد انجام می‌ دهد.

زیباجو می‌ تواند بلافاصله پس از این کار نشانه‌هایی از نتایج نهایی را مشاهده کند.

آیا می توان بعد از تزریق فیلر ورزش کرد؟

تزریق فیلر لب می تواند بسیار هیجان انگیز و انرژی زا باشد.

 شما نسبت به پوست تازه جوان شده خود احساس خوبی دارید و مشتاقانه منتظر مشاهده نتیجه خود هستید.

ولی این پرسش پیش می آید که آیا می توان پس از تزریق فیلر ورزش کرد؟

در حقیقت این پرسشی است که اشخاص بعد از تزریق فیلر برایشان به وجود می آید.

علت اینکه به بیماران پیشنهاد می شود از ورزش پرهیز کنند، کم شدن کبودی است.

بسیاری از مردم به علت توانایی آنها در ارائه نتیجه مؤثر در یک روند بسیار محتاطانه، به پرکننده ها روی می آورند.

تزریق فیلر مناسب چه افرادی است؟

تزریق فیلر راهی مطمئن جهت کاهش خطوط ریز در صورت، رفع بعضی نواقص پوستی در بدن، حجم دادن به لب ها، گونه، سینه، باسن و همچنین بهبود چروک و تو رفتگی زیر چشم می باشد.

در صورت کلی، اکثر کسانی که علاقه مند به انجام تزریق فیلر هستند، در اوایل تا اواخر سی سالگی خود هستند و می خواهند علائم پیری زودرس را از بین ببرند.

با این حال، غیر معمول نیست که اشخاص جوانتر نیز به دنبال این درمان باشند، بیشتر اوقات این افراد جهت بهبود ظاهر یا اصلاح هر گونه تغییر شکل جزئی سراغ تزریق فیلر می روند.

همچنین حائز اهمیت است که به خاطر داشته باشید که فیلرهای پوستی جهت بهبود موقت ظاهر طراحی شده اند و احتیاج به ترمیم دارند؛ گفته می شود ماندگاری تزریق فیلر حداکثر تا دو سال می باشد.

 در صورت کلی کاندیدای مناسب تزریق فیلر به شرح زیر هستند:

هم مردان و هم زنان به یک اندازه کاندیدای مناسبی جهت تزریق فیلر هستند؛ این درمان برای هر نوع پوست، تن و رنگ مناسب است. این تکنیک برای کسانی که می خواهند تنها ناحیه خاصی از صورت را درمان کنند بسیار موثر است؛ نامزدهای ایده آل تزریق ژل ممکن است یک یا چند مورد از نگرانی های زیر را داشته باشند:

  • گونه های کوچک یا افتاده ناشی از کاهش حجم
  • لب های نازک یا نامتوازن
  • چانه عقب رفته
  • ناهمواری های جزئی بینی
  • خطوط عمیق اطراف دهان (خط لبخند)
  • خطوط اخم و خطوط افقی پیشانی (خفیف تا شدید)
  • زیر چشم تورفته و سیاه یا پلک های ورم کرده
  • اسکار ناشی از آکنه و جای جوش

کاندید مناسب تزریق ژل باید چه شرایطی داشته باشد؟

افرادی که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستند و هیچ گونه بیماری زمینه ای که می تواند بر بهبودی تأثیر بگذارد ندارند، به طور کلی کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل در نظر گرفته می شوند.

اگرچه در این روش نیازی به جراحی نیست و هیچ برشی در بدن ایجاد نمی شود، اما هر چه سریع تر فرد بتواند از تزریق ها بهبود یابد، نتایج طولانی مدت و بهتری خواهد داشت.

افراد متقاضی جوانسازی پوست توسط روش های تزریقی باید از مراقبت های بعد از تزریق ژل و آمادگی قبل از آن اطلاع داشته و با پیروی درست از آنها نتیجه مورد نظر خود را مشاهده کنند و از عوارض احتمالی جلوگیری کنند.

عامل دیگر سیگاری نبودن متقاضی است، وقتی فردی سیگار می کشد، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا بهبود یابد؛ به همین دلیل است که افراد غیر سیگاری سریعتر بهبود یافته و درصد موفقیت طولانی تری از تزریق ژل دارند، زیرا در یک فرد سیگاری حرکات مکیدن و جمع شدن صورت شما هنگام سیگار کشیدن باعث تشدید خطوط ریز و چین و چروک می شود و نتایج را سریع تر از بین می برد.

علاوه بر این اگر به دنبال تزریق ژل هستید، داشتن انتظارات واقع بینانه از نتایجی که دریافت خواهید کرد و این واقعیت که ممکن است چندین درمان برای دستیابی به آنها ضروری باشد، مهم است.

در جلسه مشاوره پزشک شما یک ارزیابی کامل انجام می دهد تا ببیند آیا شما کاندید مناسبی برای پرکننده های پوستی هستید یا خیر.

ممکن است این روش برای کسانی که شلی شدید پوست دارند، ایده آل نباشد.

همچنین کسانی که دارای سابقه آلرژی شدید بوده اند نیز با تشخیص و تایید پزشک متخصص می توانند از تزریق ژل استفاده کنند.

کاربرد ژل های تزریقی

  • جوانسازی دست‌ ها: یکی از جالب ترین کاربردهایی که می‌توانیم برای تزریق ژل بیان نماییم جوانسازی پوست نقاطی مانند روی دست‌ها می‌ باشد.
  • از بین بردن چین و چروک‌ها: با تزریق ژل به راحتی می‌ توان چین و چروک ایجاد شده بر روی پوست، خط خنده ، خطوط اطراف لب و بینی، خط پیشانی و خط اخم را از بین برد.
  • حجم دهی با استفاده از ژل: یکی دیگر از کاربردهای تزریق فیلر استفاده برای افزایش حجم لب ، برجسته کردن گونه و چانه می‌ باشد.
  • زیباسازی بینی: دیگر کاربرد پرطرفداری که تزریق فیلر دارد، اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی می‌باشد.
  • حجم دادن به صورت: می دانیم که بیشترین دلیل ایجاد چین و چروک و پیری پوست، کاهش حجم چربی است و معمولاً این کاهش حجم در اطراف گونه‌ها، پلک‌ها و لب‌ها ایجاد می‌ شود. یکی از مؤثرترین و بهترین روش‌های باز گرداندن حجم به صورت، تزریق فیلر است. علاوه بر آن می‌ توان با این روش گودی و سیاهی دور چشم ، افتادگی پوست صورت و گردن و… را نیز از بین برد.

مزایای تزریق فیلر

پرکننده های پوستی یک راه کم تهاجمی برای بهبود ظاهر پوست و به حداقل رساندن علائم پیری ارائه می دهند؛ البته به طور کلی نمی توان از فیلرها برای به دست آوردن نتایجی مشابه با لیفت چشم، لیفت صورت و سایر روش های جراحی استفاده کرد، اما میتوان با استفاده از آنها علائم اولیه پیری را بهبود داد.

جلسات درمانی تزریق فیلر کوتاه هستند و زمان بهبودی نیز در مقایسه با ریکاوری پس از لیفت یا روشهای مشابه بسیار کوتاهتر است.

تقریباً هر ناحیه ای از صورت می تواند از تزریق فیلر بهره مند شود و این روش را به یکی از پرکاربردترین گزینه های موجود تبدیل می کند.

ژل هایی که به عنوان پرکننده پوست تزریق می شوند، لیفت طولانی مدت را مستقیماً زیر پوست ایجاد می کند، این روش همچنین ظاهری ظریف و طبیعی ایجاد می کند که باعث می شود کسی متوجه نشود که شما تحت درمان قرار گرفته اید.

اسید هیالورونیک به دلیل منشأ طبیعی آن تقریباً برای هر بیمار ایمن و مؤثر است و به مرور زمان جذب بدن می شود.

علاوه بر از بین بردن یا کاهش خطوط و چین و چروک های پوست و افزایش حجم در لب ها و گونه ها، یکی دیگر از مزایا و کاربردهای تزریق ژل از بین بردن جای جوش و اسکار می باشد که قابل استفاده در هر قسمتی از بدن است.

تزریق فیلر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-تزریق فیلر

معایب و عوارض تزریق فیلر

مثل تمامی روش های زیبایی دیگر، تزریق فیلر نیز دارای عوارض و معایبی است، ولی اگر شما به عنوان یک فرد متقاضی این روش زیبایی، بهترین و معتبر ترین کلینیک و ماهر ترین و با تجربه ترین پزشک را انتخاب کنید،  عوارضی بسیار کم خطر و به صورت موقت برای شما پیش می آید.

با تمام این وجود بهتر است با نکات و اقدامات لازم در جهت مراقب پس از تزریق ژل حتما آشنا باشید.

در ادامه به این عوارض می پردازیم:

  • حداکثر دو روز با تورم موقتی در ناحیه تزریق مواجه می شوید.
  • در محلی که سوزن فرو می رود، ممکن است  در حد یک تا دو قطره خون بیاید، البته برخی افراد دچار این مشکل نمی شوند.
  • قرمزی و التهاب کمی برای فرد پیش می آید که پس از گذشت چند ساعت از بین خواهد رفت.

ولی اگر فرد متقاضی به دلایلی هم چون، عدم انجام تحقیقات  کافی، کاهش هزینه و غیره به مکان های غیر پزشکی مثل آرایشگاه ها و یا مراکز نامعتبر مراجعه کند، احتمال آن وجود دارد که عوارض جدی تری آن را تهدید کند. که در زیر به این عوارض اشاره می کنیم:

  • آسیب رسانی به طور  جدی به بافت ‌ها
  • ایجاد آسیب عصبی
  • خون ریزی بسیار شدید
  • کبودی و یا قرمزی شدید  در نواحی تحت درمان
  • گلوله شدن فیلر در زیر پوست
  • ناموزون شدن بافت تحت درمان به جهت  مهارت نداشتن اپراتور یا پزشک
  • حاصل نشدن  نتیجه  ایده آل و دلخواه فرد متقاضی
  • اثر ماندگاری پایین
  • ایجاد درد در نواحی تزریق
  • ثابت نشدن فیلر در جای خود و حرکت کردن آن
  • بروز واکنش آلرژیک و حساسیت
  • ایجاد عفونت در محل تزریق

توصیه ها و مراقبت های قبل از تزریق فیلر

در مورد تزریق فیلر مطالعه کنید : قبل از انجام هر پروسه زیبایی و جوانسازی لازم است در مورد آن مطالعه داشته باشید و با آگاهی برای درمان اقدام نمایید. ممکن است در شبکه های اجتماعی نتایج یکی از روش های جوانسازی را ببینیم و تصور کنیم این روش برای ما هم مناسب است ، در صورتی که لزوما این طور نیست.

یکی از قدم های مهم برای تزریق فیلر ، آگاهی از مراحل درمان ، کاربردها ، عوارض و تاثیرات آن روش درمانی است.

مطمئن شوید که تزریق فیلر برای شما مناسب است : امروزه روش های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد.

لازم است با مزایا و معایب هریک آشنا شوید و یا از بهترین دکتر زیبایی اصفهان، برای انتخاب بهترین روش جوانسازی پوست کمک بگیرید.

✓مراقبت های قبل از تزریق فیلر :

زمانی که تصمیم به تزریق فیلر گرفتید، لازم است به نکات مهم مراقبت های قبل از تزریق فیلر که در زیر لیست شده است، توجه داشته باشید:

  • از مصرف داروهای ضد التهابی ، آسپرین ، روغن ماهی، ویتامین E و هر نوع دارویی که موجب افزایش احتمال خونریزی می شود ، حداقل 10 روز قبل از انجام این پروسه خودداری نمایید.
  • در صورتی که دارویی استفاده می کنید به بهترین جراح پلاستیک کرج ، اطلاع دهید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.
  • از مصرف نوشیدنی های الکی و استعمال دخانیات حداقل 24 ساعت قبل از تزریق پرهیز کنید.
  • درمان های دندانی نظیر جرم گیری را تا 2 هفته قبل از تزریق فیلر، انجام ندهید.
  • انجام این پروسه زیبایی دردی ندارد، اما به منظور پیشگیری از هرگونه ناراحتی و درد می توانید با مشورت بهترین جراح زیبایی پوست و مو اصفهان ،1 ساعت قبل از مراجعه به مطب، استامینوفن مصرف کنید.
  • در روز که قصد انجام این پروسه جوانسازی را دارید، لازم است با صورت تمیز و بدون آرایش مراجعه کنید. استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب نیز در روز تزریق ممنوع است.

مراقبت های بعد از تزریق ژل چیست؟

زیبا جویان به مدت 24 ساعت اول بعد از تزریق از مواد آرایشی بر روی موضع مورد نظر استفاده نکرده و آرایش نکنند.

بعد از این مدت زمان در صورتی که در حین آرایش فشاری به موضع وارد نشود، آرایش کردن بلامانع می باشد.

  • از انداختن و خم کردن سر به سمت پایین، انجام فعالیت ها و ورزش های خیلی سنگین به مدت 24 ساعت خودداری کنید.
  • تا 72 ساعت بعد از تزریق ژل ، ناحیه تزریق شده را فشار نداده و مالش ندهید.
  • قرار گرفتن در مکان های خیلی گرم و به طور کلی حرارت دیدن ناحیه تزریق شده موجب تغییر حالت ماده شده و نتیجه را تحت تاثیر قرار خواهد داد، لذا به مدت 2 هفته از رفتن به سونا و حمام کردن با آب خیلی داغ بپرهیزید.
  • به مدت 72 ساعت از استعمال دخانیات، مصرف مواد غذایی خیلی سفت، نوشیدنی های حاوی الکل و دارای نیکوتین اجتناب نمایید.

✓برای کاهش تورم و کبودی صورت:

  • هنگام خواب و دراز کشیدن زیر سر دو بالشت قرار دهید.
  • بر روی موضع مورد نظر کمپرس سرد قرار دهید.
  • آبمیوه های طبیعی همچون آب آناناس و آب هویج بنوشید.
  • از انجام فعالیت های سنگین و بلند کردن اجسام به مدت 24 ساعت پرهیز کنید.
  • بعد از تزریق تا مدتی الکل ننوشید .
  • تلاش کنید سر خود را پایین نیاندازید و به هنگام استراحت سر باید به کمک بالش در موقعیتی بالاتر قرار بگیرد.
  • از انجام انواع پروسه های زیبایی و مراقبت های پوستی از قبیل لیزر IPL و لایه برداری به مدت دو هفته خودداری کنید.
  • ممکن است تورم در محل تزریق 2 روز به طول بیانجامد نگران نباشید و مراقبت ها را صحیح انجام دهید.
  • اگر احساس می کنید که نیازمند تزریق بیشتری می باشید. برای تزریق مجدد باید 3 الی 6 هفته صبر کنید.
  • ممکن است بعد از انجام تزریق اندکی درد داشته باشید که با استفاده از مسکن هایی که پزشک برایتان توصیه کرده است کنترل خواهد شد.
  • باید بدنتان را هیدراته نگه دارید و برای انجام این امر آب به میزان فراوان بنوشید.
  • اگر از پماد آرنیکا استفاده می کنید هردو ساعت آن را بر موضع مورد نظر اعمال کنید.
  • از اصلاح صورت به تمامی روش ها از قبیل بند ، وکس و غیره به مدت یک هفته خودداری کنید.
  • در صورتی که میزان کبودی و تورم در صورتتان زیاد می باشد از کمپرس یخ که درون یک حوله پیچیده اید می توان برای کاهش آن استفاده کنید.
  • تا چند روز بعد از تزریق ژل از خوابیدن به پهلو ها پرهیز کنید سعی کنید به پشت بخوابید تا فشاری به صورت اعمال نشود.
  • از حضور در سونا جکوزی و حمام آفتاب تا زمان برطرف شدن قرمزی و تورم پوست خودداری کنید.
  • در صورتی که تزریق فیلر لب صورت گرفته است تا چند روزی رژلب نزنید.
  • بعد از گذشت یک روز موضع مورد تزریق قرار گرفته را به آرامی با آب و صابون بشویید.
  • برای جلوگیری از عفونت لازم است که ناحیه تزریق تمیز و خشک نگه داشته شود. برای شستن ناحیه تزریق باید از شوینده های ملایم مخصوص پوست استفاده کنید تا التهابات و تحریکات پوستی به حداقل برسند، برخی از شوینده ها ممکن است سبب تحریک پوست و ایجاد التهاب شوند. حتما از پزشک خود درباره این موضوع سوال کنید.
  • تا 24 ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید و اگر مجبور به این امر می باشید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

از داروهای رقیق کننده خون تا چند روز بعد از تزریق به هیچ عنوان استفاده نکنید.

  • تغذیه مناسب نکته ای مهم می باشد که بعد از تزریق ژل باید جدی بگیرید .سعی کنید مواد گیاهی و سالم را در برنامه غذاییتان بگنجانید در صورت نیاز می توانید سوپ نرم بخورید .
  • از خوردن غذاهای حاوی سدیم به دلیل اینکه موجب تورم خواهند شد تا چند روز بعد از تزریق خودداری کنید.

بعد از تزریق از عینک و کلاه که باعث ایجاد فشار به نقاط تزریق می شوند استفاده نکنید.

آیا می توان بعد از تزریق فیلر ورزش کرد؟

تزریق ژل لب می تواند بسیار هیجان انگیز و انرژی زا باشد!

 شما نسبت به پوست تازه جوان شده خود احساس خوبی دارید و مشتاقانه منتظر مشاهده نتایج خود هستید.

 ولی این سوال پیش می آید که آیا می توان بعد از تزریق ژل ورزش کرد؟

در واقع این سوالی است که افراد بعد از تزریق ژل برایشان پیش می آید.

دلیل این که به بیماران توصیه می شود از ورزش خودداری کنند، کاهش کبودی است. بسیاری از مردم به دلیل توانایی آنها در ارائه نتایج مؤثر در یک فرآیند بسیار محتاطانه، به پرکننده ها روی می آورند.

✓ورزش کردن ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق فیلر لب اصلا توصیه نمی شود.

به عبارت دیگر، مانند زمانی که به تازگی تحت عمل تزریق فیلر قرار گرفته اید، پس از درمان مجبور نخواهید بود که پشت درهای بسته پنهان شوید.

تنها چیزی که می تواند این مزیت را از بین ببرد، کبودی شدید در ناحیه تزریق است.

اکثر متخصصان زیبایی، روش های تزریق خود را برای از بین بردن کبودی و تورم صورت کامل کرده اند.

با این حال، هنگامی که سوزن کوچک زیر بافت های پیچیده پوست صورت تزریق می شود، می تواند رگ های خونی کوچک را در طول مسیر پاره کند.

 این رگ‌های خونی می‌ توانند به سرعت بهبود یابند، اما اگر ورزش کنید و ضربان قلب خود را بالا ببرید، می‌توانند بیشتر نمایان شوند و منجر به کبودی پس از درمان شوند.

بنابراین، بهترین کار این است که فشار خون خود را تا جایی که می توانید پایین نگه دارید و اجازه دهید محصولات جوانسازی صورت شما به خوبی عمل کنند.

اگر می‌خواهید اقدامات بیشتری را برای کاهش احتمال کبودی انجام دهید، می‌توانید قبل از تزریق چند نکته را در نظر بگیرید، باید از مصرف آسپرین، ایبوپروفن، اکسدرین، ادویل یا آلو را یک هفته قبل از درمان قطع کنید و دو تا سه روز قبل از تزریق از خوردن ویتامین E خودداری کنید.

اگر متوجه هرگونه کبودی یا تورم شدید، از کمپرس سرد روی آن ناحیه استفاده کنید تا آن را به حداقل برسانید. بیشتر کبودی ها خفیف هستند و به راحتی با آرایش پنهان می شوند.

مقاله تاثیر ورزش بر تزریق فیلر لب بصورت اختصار و مشخص در اینجا پاسخ داده شد.

✓دیگر مراقبت هایی که باید بعد ورزش و از تزریق ژل در نظر داشته باشید:

  • از انجام کارهای سنگین خودداری کنید و سرتان را به پایین خم نکنید و از ورزش های هوازی بپرهیزید.
  • به مدت دو روز ممکن است تورم وجود داشته باشد. و اصلا ورزش بعد از تزریق ژل توصیه نمی شود.
  • از آرایش کردن به مدت دو روز خودداری کنید.
  • در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • تا مدتی از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید.
  • برای کاهش تورم از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • از گرم شدن ناحیه تزریق شده خودداری نمایید.
  • پزشکی حاذق را برای تزریق ژل بعد از ورزش انتخاب نمایید.
  • بهتر است به مدت دو هفته از انجام لیزر خودداری نمایید.
  • ممکن است به مدت دو هفته مقداری درد داشته باشید که طبیعی است و بهبود می یابد.

امیدوارم تاثیر ورزش بر تزریق فیلر لب برای شما مفید واقع شده باشد.

راه جهت افزایش ماندگاری بوتاکس و فیلر

ایجاد زیبایی و برطرف کردن مشکلات پوستی نظیر چروک ها و افتادگی های پوست از طریق متفاوتی از جمله تزریق بوتاکس و فیلر امکان پذیر است.

این روش های غیر تهاجمی، در کنار مزیت هایی که دارند، دارای اثرات موقتی هستند. به همین دلیل دارای ماندگاری حداکثر چند ماه تا ۲ سال هستند.

این مواد به طور طبیعی توسط بدن جذب می شوند و کارایی خود را از دست خواهند داد.

با توجه به نوع ماده استفاده شونده و کیفیت آن، ماندگاری و نتایج تزریق بوتاکس و فیلر متفاوت است،با این حال نکته مورد نظر این است که نتایج، ماندگاری دائمی ندارند.

برای افزایش ماندگاری این روش‌، در این مقاله ۶ راهکار بسیار مناسب را برای شما در نظر گرفته ایم.

  • عدم قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید

یکی از دلایلی که می تواند مدت ماندگاری بوتاکس و فیلر را کاهش دهد، نور شدید خورشید عنوان می شود.

نور خورشید به دلیل دارا بودن اشعه های مضر ماوراءبنفش، مزایای درمان بوتاکس و فیلر را معکوس می کند.

به همین دلیل کسانی که تزریق بوتاکس انجام داده اند، باید از کرم های ضد آفتاب با طیف گستردهUV در زمان قرار گرفتن در نور خورشید استفاده کنند.

همچنین پوشیدن کلاه های لبه پهن نیز برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به پوست بسیار کمک کننده است.

سعی کنید در ساعات اوج تابش خورشید از خانه بیرون نروید.

در این صورت می توانید ماندگاری تزریق بوتاکس و فیلر را افزایش دهید.

  • مراقبت از پوست برای ماندگاری تزریق بوتاکس و فیلر

مراقبت از پوست یکی از روش هایی است که به راحتی سبب می شود تا نتایج به صورت ماندگارتر روی پوست شما باقی بماند.

مراقبت با استفاده از روش های متفاوتی صورت می گیرد.

اولین گزینه برای مراقبت از پوست استفاده از درمان های آرایشی است.

امروزه با تنوع مواد آرایشی و بهداشتی این امر با هزینه های اندکی صورت می گیرد.

افرادی که به صورت روزانه پوست خود را مرطوب می کنند، سبب تقویت پوست و آبرسانی آن می شوند.

همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز گزینه دیگری برای آبرسانی پوست است.

جذب آب توسط پرکننده های اسید هیالورونیک سبب تقویت آنها می شود و این امر به نواحی که تحت تزریق بوتاکس و فیلر قرار گرفته اند، کمک می کند تا بدون چروک باقی بمانند و پر شوند.

از این طریق چروک ها و افتادگی ها دیرتر در پوست ظاهر می شوند.

  • رژیم غذایی مناسب

از جمله توصیه های پزشکان زیبایی به افرادی که تزریق بوتاکس و ژل را انجام داده اند، این است که رژیم غذایی متعادلی را برای خود در نظر بگیرند.

نقش تغذیه در ماندگاری نتایج بوتاکس و فیلر تاثیر به سزایی دارد. غذایی که می خورید به طور مستقیم روی پوست شما اثر می گذارد.

برای این منظور باید از غذاهایی استفاده کنید که دارای ارزش غذایی هستند.

این رژیم باید به گونه ای باشد که هر روز مقادیر قابل توجهی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی، آهن و اسید های چرب غیر اشباع مانند امگا ۳ در برنامه روزانه شما وجود داشته باشد.

مصرف غذاهای فرآوری شده و بسته بندی و مصرف بیش از حد قند های تولیدی تا حدود زیادی مواد گفته شده را در خود ندارند، بنابراین سبب افزایش التهابات در بدن می شوند.

این امر به شدت پوست شما را دچار آسیب جدی می کند.

  • افزایش دادن روی بدن

مصرف برخی از مواد با سلامت پوست و ماندگاری تزریق بوتاکس و فیلر تاثیر مستقیمی دارد.

انواع ویتامین ها و مواد معدنی می تواند جوانسازی پوست را انجام دهند و سبب تولید کلاژن سازی در بدن شوند.

با این حال برخی از مواد برای ماندگاری این نتایج از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

روی یکی از مواد بسیار مهمی است که باید در مصرف روزانه غذاهای شما وجود داشته باشد.

در برخی از مطالعات ثابت شده است که اثر و ماندگاری بوتاکس و فیلر روی پوست با روی بدن ارتباط مستقیمی دارند،ممکن است این ماده با مصرف مواد غذایی به میزان مورد نیاز در بدن تامین نشود.

به همین دلیل توصیه می شود از مکمل هایی روی بعد از درمان بوتاکس و فیلر استفاده شود.

مصرف روزانه این مکمل ها در میزان توصیه شده، اثرات ضد پیری دارد و از چروک شدن و افتادگی های پوستی نیز جلوگیری می کند.

  • کاهش استرس

استرس یکی از عواملی است که در زندگی هر فردی وجود دارد.

این عامل به سبب شرایط زندگی، کاری و بسیاری از عوامل دیگر می تواند نتایج بوتاکس و فیلر را تحت تاثیر قرار دهد.

استرس زیاد سبب می شود تا هورمونی به نام کورتیزول در بدن تولید شود،این هورمون در کنار هورمون های دیگر باعث می شود تا روند پیری سرعت بیشتری پیدا کند.

برای اینکه فواید تزریق بوتاکس و فیلر ماندگاری بیشتری داشته باشد، باید در ابتدا سطح استرس را در خود کاهش دهید.

این عامل به عنوان محرکی برای کاهش تاثیرگذاری تزریق فیلر عنوان می شود.

با انجام برخی از تکنیک ها می توانید استرس را از خود دور کنید.

انجام ورزش های آرامش بخش و مدیتیشن روشی بسیار مناسب برای این منظور عنوان می شود.

  • تکرار درمان های بوتاکس و فیلر

بوتاکس و فیلر از جمله درمان های موقتی محسوب می شوند.

این درمان ها، به منظور کاهش علائم پیری و از بین بردن چروک ها و افتادگی های پوستی استفاده می شوند.

برای اینکه این روش دارای ماندگاری بیشتری باشد باید درمان ها را قبل از اتمام دوره آنها به صورت مکرر انجام دهید.

از آنجایی که تزریق بوتاکس و فیلر به سرعت توسط پوست جذب می شود، تزریق مجدد می تواند باعث ماندگاری طولانی تر این روش شود.

طی این جریان عضلاتی که تحت تزریق قرار گرفته اند پاسخ طولانی تری را به نوروتوکسین ها می دهند، از این رو نتایج ماندگارتر می شوند.

  • عدم انجام ورزش های سنگین

ورزش کردن یکی از روش هایی است که سبب می شود تا افراد دیرتر دچار پیری شوند. این امر به دفع سموم از بدن کمک بسیاری می کند. در نتیجه مواد مضر که سبب ایجاد چروک در پوست و افتادگی آن می شوند، از این طریق دفع خواهند شد.

با این حال زمانی که شما تزریق بوتاکس و فیلر را انجام می دهید، باید فعالیت های خود را کاهش دهید. انجام ورزش های سنگین، سبب می شود تا ماده پر کننده سریع تر جذب بدن شود. در نتیجه نتایج استفاده از پرکننده ها کوتاه تر خواهد شد.

با این حال با انجام احتیاط های لازم در حین ورزش کردن می توانید از ایجاد صدمه به مناطقی که تحت تزریق بوتاکس و فیلر قرار گرفته است، جلوگیری کنید.

اگر فعالیت های ورزشی خود را در محیط آزاد انجام می دهید از کلاه ها و کرم های ضد آفتاب ها استفاده کنید تا از نفوذ نور خورشید به پوست خود بکاهید.

بنابراین در این مقاله به ۶ راهکار بسیار ساده اما در عین حال مفید به منظور افزایش ماندگاری تاثیر بوتاکس و فیلر پرداختیم.

با انجام این روش ها به راحتی می توانید از تزریق خود نتایج رضایت بخشی را دریافت کنید.

سعی کنید همیشه از کرم های ضد آفتاب در زمان قرار گیری در معرض نور خورشید استفاده کنید.

همچنین انجام فعالیت های سخت و ورزش های طولانی مدت را رها کنید و به جای آن ورزش های سبک مانند یوگا و پیاده روی های آهسته را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

اگر شما هم قصد انجام تزریق فیلر را دارید و به دنبال یک کلینیک معتبر هستید پیشنهاد ما به شما کلینیک زیبایی پوست و مو آراد واقع در اصفهان است شما عزیزان می توانید با مراجعه به کلینیک آراد تحت نظر بهترین متخصصان ما قرار بگیرید و از نتایج کار در این کلینیک لذت ببرید.

عوامل موثر بر هزینه های تزریق فیلر

  • نوع فیلرهای پوستی

در ابتدا باید بگوییم که همه ژل ها ساختار یکسانی ندارند. بیشتر ژل ها بر پایه اسید هیالورونیک (ماده‌ای که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد) ساخته شده اند.

این ژل ها معمولاً شش ماه تا یک سال دوام می‌آورند (با توجه به ناحیه تزریق و روند تجزیه طبیعی بدن شما). این فیلر ها را می‌توان فوراً با تزریق هیالورونیداز(یعنی آنزیمی که فیلر را تجزیه می کند) تجزیه کرد.

فیلرهای غیر HA که به آنها فیلرهای محرک گفته می شود و از مواد دیگری ساخته می شوند. این فیلرها عبارتند از Sculptra، Radiesse و Bellafill.

تاثیر اکثر فیلرها اما نه همه آنها، بلافاصله قابل مشاهده است.

مشاهده تاثیر کامل ژل‌های تحریک‌ کننده برخلاف فیلرهای HA،  معمولا 6 تا 12 هفته طول می کشد.

این ژل‌ها معمولاً ماندگاری بیشتری دارند چون باعث تحریک تولید کلاژن جدید می شوند،اما این فیلرهای را نمی توان به راحتی تجزیه کرد.

هزینه بسیاری از فیلرهای پوستی به ازای هر سرنگ محاسبه می شود و تزریق حجم بیشتر فیلر می تواند باعث افزایش هزینه شود.

نوع فیلر مورد استفاده با توجه به نیاز شما و ناحیه تحت درمان انتخاب می شود.

  • ناحیه تحت درمان بر هزینه تاثیر می گذارد.
  • هزینه تزریق فیلر لب

تزریق ژل لب بسیار پرطرفدار است،این ناحیه معمولا به جلسات ترمیمی بیشتری نیاز دارد چون هرچه ناحیه ای که در آن ژل تزریق شده را بیشتر حرکت دهید بدن شما سریع‌تر مواد تزریق شده را تجزیه می‌ کند.

هزینه های فیلر ممکن است بر اساس میزان فیلر تزریق شده یا ناحیه تزریق تغییر کند.

متخصصین پوست و جراحان پلاستیک در تزریق ژل لب برای ایجاد نتیجه مورد نظر هر بیمار به جای استفاده از مقدار مشخصی فیلر در هر ناحیه، میزان تزریق را بر اساس نیاز بیمار تعیین می کنند.

  • هزینه تزریق فیلر گونه

متخصص پوست یا جراح پلاستیک شما در ابتدا با استفاده از یک ماده بی حسی ناحیه تحت درمان را بی حس می کند سپس با استفاده از یک سوزن پوست را سوراخ می کند و کانولا را وارد سوراخ می کنند.

هزینه درمان بستگی به نتیجه‌ای مورد نظر شما دارد.

چربی گونه ها به مرور زمان از بین می رود و در نتیجه حجم گونه کاهش می یابد.

هر چه حجم گونه کمتر باشد قیمت تزریق ژل گونه بیشتر می شود، بنابراین درمان زود هنگام گونه ها می تواند باعث کاهش هزینه شود.

  • هزینه تزریق فیلر شقیقه ها

شقیقه ها ناحیه دیگری از صورت هستند که چربی آنها به مرور زمان از بین می رود و حجم آنها کاهش می یابد.

این قسمت از صورت احتمالاً نیاز به تزریق میزان زیادی ژل نخواهد داشت و در نتیجه این مسئله بر هزینه ی تزریق تاثیر گذار خواهد بود.

  • تزریق فیلر فک

ساختار استخوان فک به مرور زمان ممکن است دچار تغییر شکل شود بنابراین برخی از افراد میخواهند این مشکل را برطرف کنند اما برخی افراد برای زیبایی می خواهند فک زاویه دار داشته باشند.

زاویه دار کردن خط فک محبوب ترین درمان برای ایجاد ظاهری خوش فرم است.

متخصص پوست شما ممکن است برای رسیدن به نتیجه ی بهتر از اسید هیالورونیک غلیظ تر استفاده کند.

تزریق فیلر فک به مقدار مناسبی ژل نیاز دارد تا سفتی و زاویه‌ ی مورد نظر شما را ایجاد کند بنابراین  تزریق ژل خط فک می‌ تواند بسیار پر هزینه باشد.

  • قیمت تزریق فیلر چانه

بیماران معمولا تزریق فیلر چانه را همراه با تزریق فیلر فک یا به عنوان یک درمان جداگانه انجام میدهند.

تزریق فیلر به چانه باعث جدا شدن صورت از گردن میشود و خطوط فک را واضح تر میکند.

هزینه های تزریق فیلر چانه معمولاً همراه با تزریق فیلر فک محاسبه می شود.

  • قیمت تزریق فیلر چین های ملولابیال

به این چین ها، چین های اطراف لب و بینی هم گفته می شود.

چین های ملولابیال اولین چین های بودند که با تزریق فیلر درمان شدند.

این چین ها شبیه به خطوط پرانتزی هستند و در دو طرف دهان ایجاد می شوند.

هزینه این تزریق معمولا به عمق خطوط و تعداد سرنگ مورد نیاز شما بستگی دارد.

  • هزینه های تزریق فیلر زیر چشم

ناحیه‌ای از پوست زیر چشم که معمولا دچار حلقه های تیره و گود میشود که برای درمان نیاز به تزریق فیلر دارد. این قسمت بخش پیچیده ای از صورت است و باید توسط یک پزشک باتجربه درمان شود که این مسئله نقش مهمی در هزینه درمان دارد.

  • قیمت تزریق فیلر برای خطوط خنده

خطوط خنده، خطوط عمودی و چین های کوچکی هستند که در اثر حرکت های مکرر دهان ایجاد می شوند.

با تزریق میزان کمی فیلر در خطوط لب و همچنین در پوست بین لب و بینی میتوان این خطوط را کاهش داد یا از بین برد.

این ناحیه از صورت به میزان فیلر زیادی نیاز دارد که ممکن است پرهزینه باشد.

این ناحیه همچنین یکی از قسمت های بسیار پیچیده صورت است بنابراین برای درمان به یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک ماهر نیاز دارد.

  • قیمت تزریق فیلر بینی

این ناحیه یکی از پرخطرترین مناطق برای تزریق فیلر است و همیشه باید توسط یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک با تجربه انجام شود.

خطر تزریق فیلر بینی باعث افزایش هزینه ی تزریق این ناحیه می شود.

  • تخصص و صلاحیت جراح

مانند هر درمان دیگری بهتر است که برای تزریق فیلر هم به یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک با تجربه مراجعه کنید.

ارائه نتایج طبیعی با استفاده از تزریق فیلر نیاز به تخصص و مهارت دارد.

هر ماده تزریقی دارای فرمول منحصر به فردی است که برای رسیدن به نتیجه مورد نظر لازم است که در عمق خاصی تزریق شود.

  • هزینه پرکننده های پوست در طول زمان

تزریق فیلرهای پوستی یک درمان دائمی نیست زیرا بدن در نهایت مواد تزریق شده را تجزیه میکند.

بیشتر فیلرها معمولا بین 12 تا 18 ماه دوام دارند.

تزریق لب معمولا تنها بین شش تا نه ماه دوام میاورد.

اگر می خواهید نتایج تزریق را حفظ کنید، باید درمان را در فواصل منظم یعنی معمولاً هر 6 تا 12 ماه یک بار تکرار کنید.

هزینه درمان های ترمیمی برابر با هزینه جلسه اول است، اما ممکن است برخی از کلینیک ها تخفیف هایی را برای مشتریان ثابت در نظر بگیرند،بنابراین برای حفظ دائم نتایج تزریق احتمالا هزینه سالانه حدود 1.5 تا 2 برابر افزایش میابد.

زیبا جوی عزیز باز هم اگر در مورد هزینه های تزریق فیلر سوالی دارید می توانید با مشاورین ما در کلینیک زیبایی پوست و مو آراد واقع در اصفهان تماس بگیرید و در این زمینه راهنمایی شوید.

تزریق فیلر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-تزریق فیلر

سوالات متداول زیباجویان عزیز کلینیک آراد

1-چگونه ژل باعث افزایش حجم پوست می‌ شود؟

 پزشک مقدار کمی از ژل را به طور مستقیم به درون پوست تزریق می‌ کند تا حجم آن افزایش پیدا کند.

هیالورونیک اسید به طور طبیعی با بافت ناحیه مورد نظر ترکیب می‌‌ شود و مسیری را برای ورود مواد مغذی و ضروری پوست از قبیل اکسیژن فراهم خواهد کرد.

این محصول همچنین با آب ترکیب می‌‌ شود و اثر پر کنندگی را افزایش خواهد داد.

2-از ژل برای چه اهدافی استفاده می‌ شود؟

می‌ توان با تزریق ژل و پر کردن صورت و افزایش حجم ناحیه مورد نظر به اصلاح حالت افتادگی پوست و چین و چروک آن پرداخت.

گونه (لینک به مقاله تزریق ژل به گونه)، خط خنده(خطوط بین بینی و اطراف دهان)، خطوط ماریونت (خطوط اطراف دهان و چانه) و لب برای افزایش حجم و شکل دهی و حالت دهی به آن از جمله نقاطی هستند که بیشتر تزریق ژل در آنجا انجام می‌ شود.

می‌ توان با تزریق ژل به درون لب و اطراف آن علاوه بر افزایش حجم و برجسته کردن آن به اصطلاح تقارن آنها نیز پرداخت.

3-آیا تزریق فیلر درد دارد؟

 احساس درد یک مسئله فردی است و به آستانه تحمل درد توسط شما بستگی دارد.

تعداد زیادی از افرادی که تزریق ژل پرداختند ادعا می‌ کند که درد حاصل از تزریق فیلر بسیار خفیف بوده است.

پزشک قبل از شروع تزریق ژل از پماد بی حس کننده موضعی استفاده می‌ کند و حدود ۱۵ دقیقه صبر می‌ کند تا موضع مورد نظر بی ‌حس شود سپس فرآیند تزریق ژل را شروع خواهد کرد.

4-آیا تزریق فیلر عوارض دارد؟

 احتمال بروز برخی عوارض جانبی از قبیل قرمزی، تورم، درد، خارش و حساسیت در محل تزریق ژل وجود دارد که معمولاً یک یا دو روز پس از تزریق ژل برای درمان چروک صورت و چند روز پس از تزریق فیلر برای برجسته کردن لب برطرف خواهند شد.

همانند هر روش دیگری که با تزریق انجام می‌ شود ریسک بروز عفونت یا عوارض وریدی وجود دارد که البته نادر است اما در صورت بروز آنها باید فوراً به پزشک مراجعه کرد تا اقدامات درمانی لازم انجام شود.

5-ماندگاری ژل چقدر است؟ 

 معمولا با گذر زمان ژل به طور طبیعی توسط بدن جذب می‌شود و شما به تزریق مجدد ژل نیاز خواهید داشت در غیر این صورت اثر ژل به طور کامل از بین می‌رود. میزان ماندگاری ژل تزریق شده در افراد مختلف متفاوت است و به فاکتورهای مختلفی از قبیل ساختار پوست و متابولیسم بدن و سبک زندگی بستگی دارد.

معمولاً ماندگاری ژل با توجه به نوع ژل تزریق شده و محل تزریق ژل چیزی حدود ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد.

شما می‌توانید هر گاه که احساس کردید اثر ژل در حال از بین رفتن است برای تزریق مجدد به پزشک مراجعه کنید زیرا بدن به جذب آن می‌پردازند تا جایی که پوست شما به شرایط قبل از تزریق ژل بر خواهد گشت.

6-در صورت عدم رضایت از نتایج به دست آمده چه باید کرد؟

 اگر شما از نتایج به دست آمده رضایت نداشته باشید با گذر زمان اثر آنها از بین می‌‌رود و کافی است کمی حوصله کنید البته پزشک می‌‌ تواند با تزریق یک نوع آنزیم که هیالورونیداز نام دارد اثر ژل در ناحیه مورد نظر را از بین ببرد.

7-آیا راهی برای افزایش اثر نتایج حاصل از تزریق ژل وجود دارد؟

 معمولاً پزشک به افرادی که تزریق فیلر پرداختند توصیه می‌‌ کند که تا چند روز قبل و بعد از درمان از مصرف الکل و محصولات حاوی آسپرین و رقیق کننده‌های خون خودداری کنند، زیرا این محصولات ریسک بروز خونریزی و کبودی بیشتر را افزایش خواهند داد.

پیروی کردن از همه مراقبت‌های قبل و بعد از درمان کاملاً ضروری است.

8-هر سرنگ حاوی چه مقدار فیلر است؟

 به طور کلی هر سرنگ حاوی یک میلی لیتر ژل است که البته این مقدار به نوع ژل مورد استفاده بستگی دارد.

در برخی موارد که خیلی رایج نیستند سرنگ حاوی ۲ میلی لیتر ژل است.

پزشک بر اساس وسعت قسمتی که قرار است درمان شود مقدار ژل مورد نیاز را مشخص خواهد کرد.

9-به چه مقدار فیلر نیاز دارم؟

 نمی‌توان پاسخ قاطعی به این سوال داد زیرا مقدار ژل مورد نیاز به شرایط فرد، اهداف و انتظارات او و وسعت قسمتی که قرار است درمان شود و نوع ژل مورد نیاز بستگی دارد.

به عنوان مثال برای برجسته کردن لب و افزایش حجم آن به حداقل یک میلی لیتر ژل نیاز دارید آنچه ممکن است برای تزریق ژل به بینی به مقدار کمی نیاز داشته باشید.

هنگامی ‌که شما قصد افزایش حجم گونه یا زاویه سازی فک و چانه خود را دارید احتمالاً به ۲ تا ۳ میلی لیتر ژل نیاز خواهید داشت.

معمولاً به ازای هر یک دهه از زندگی شما گذشته است به یک میلی لیتر ژل نیاز دارید تا نتایج خوبی را به دست بیاورید به عنوان مثال فردی که ۵۰ سال از سن او گذشته است احتمالاً به شش میلی لیتر ژل نیاز دارد تا نتایج خوبی را به دست بیاورد.

پس از آن نیز برای حفظ نتایج به دست آمده شما به تزریق مجدد ژل نیاز خواهید داشت.

10-آیا می‌توان باقی مانده فیلر لب را به گونه تزریق کرد؟

 این سوال توسط تعداد زیادی از متقاضیانی که قصد تزریق فیلر را دارند پرسیده می‌‌شود که از دوستان خود شنیدند پزشک آنها نیم میلی لیتر ژل را به لب آنها تزریق کرده و از بقیه آن برای برجسته کردن گونه استفاده کرده است.

در واقع این امر درست نیست و به معنای کاربرد نادرست ژل می‌باشد.

همان طور که در قسمت‌های بالا اشاره کردیم ویژگی‌های انواع مختلف ژل کاملا با هم تفاوت دارد.

ژلی که برای تزریق به لب استفاده می‌‌ شود و به جذب آب می‌‌پردازد و باعث افزایش حجم آن می‌ شود به تدریج با بافت لب ادغام خواهد شد.

ژلی که برای افزایش حجم گونه استفاده می‌ شود معمولاً غلظت و تراکم بیشتری دارد تا گونه‌ها را برجسته کند و ساختاری شبیه استخوان گونه را به وجود می‌آورد.

تزریق فیلر با تراکم بالا به درون لب توسط یک فرد بی ‌تجربه و تزریق فیلر جاذب آب به درون گونه می‌تواند فاجعه به بار بیاورد.

یک پزشک با تجربه به خوبی این نکات و ویژگی‌های هر ژل را برای شما توضیح می‌دهد و بر اساس این نکته که شما قصد افزایش حجم کدام قسمت از صورت خود را دارید بهترین نوع ژل را به شما معرفی خواهد کرد تا نتایج خوبی را به دست بیاورید.

11-در صورت بروز عوارض چگونه می‌‌توان اثر ژل را از بین برد؟

 همان طور که قبلا توضیح دادیم متأسفانه برخی از انواع فیلرها باعث بروز عوارض جانبی می‌شوند اما استفاده از ژلی که حاوی ترکیبات طبیعی است این امکان را فراهم می‌ کند که بتواند اثر آن را از بین برد.

در این شرایط است که می‌‌ توان از مزایای انواع فیلرها بهره‌ مند شد زیرا گاهی اوقات امکان از بین بردن اثر آنها وجود ندارد.

پزشک با تزریق یک نوع آنزیم به نام هیالورونیداز می‌‌ تواند به طور کلی اثر ژل را در صورت بروز عوارض جانبی از بین ببرد.

در صورتی که ژل به درون عروق خونی تزریق شده باشد می‌ توان فوراً از این آنزیم استفاده کرد تا از بروز عوارض جانبی خطرناک از قبیل مرگ پوست جلوگیری شود.

در صورتی که شما از نتیجه درمان رضایت نداشته باشید و در ناحیه مورد نظر توده به وجود آمده باشد یا بیش از حد از ژل استفاده شده باشد با تزریق این آنزیم پوست به شرایط اول بر خواهد گشت.

این عوارض جانبی در مواردی که تزریق ژل توسط یک پزشک بی تجربه انجام شده باشد شایع خواهد بود.

تزریق این آنزیم بدون عارضه جانبی نیست و احتمال بروز واکنش آلرژیک وجود دارد. فرآیند درمان می‌تواند کمی دردناک باشد و اغلب برای رفع اثر ژل شما به چند مرحله درمان نیاز خواهید داشت.

12-آیا کبودی بر نتیجه نهایی ژل تزریق شده تاثیر می‌ گذارد؟

کبودی یکی از عوارض جانبی بسیار شایع تزریق فیلر است و می‌‌تواند در افراد مختلف به اشکال متفاوتی بروز کند.

گاهی اوقات پیشگیری از بروز کبودی غیر ممکن است به ویژه در ناحیه لب که از تعداد زیادی شبکه‌های کوچک خونی ساخته شده است. تزریق ژل در هر قسمتی از صورت می‌تواند باعث بروز کبودی شود حتی اگر شما به یک پزشک با تجربه مراجعه کرده باشید.

استفاده از یک کانوله کوچک می‌‌تواند ریسک بروز کبودی پوست را کاهش دهد اما همیشه امکان بروز کبودی مطرح خواهد شد.

برای جلوگیری از بروز کبودی شما باید ۷ روز قبل و بعد از درمان از مصرف مشروبات الکلی و داروهای رقیق کننده خون که حاوی آسپرین هستند ایبوپروفن و روغن ماهی خودداری کنید.

حتماً از نکاتی که پزشک در خصوص مراقبت‌های بعد از درمان به شما گوشزد می‌کند پیروی کنید.

برای کاهش کبودی از کمپرس سرد استفاده کنید ورزش نکنید و از الکل استفاده نکنید زیرا اگر دچار کبودی شده باشید و از این نکات پیروی نکنید کبودی صورت شما بدتر خواهد شد.

حدود ۵ تا ۷ روز طول می‌کشد تا کبودی صورت شما از بین برود و در صورتی که خون زیر سطح پوست تجمع یافته باشد این فرایند تا دو هفته نیز طول خواهد کشید.

می‌‌توان با استفاده از کمپرس یخ بعد از استفاده از کرم موضعی از قبیل آرنیکا به کاهش کبودی صورت کمک کرد.

هیچ جایی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا کبودی صورت تاثیری بر روی نتایج نهایی حاصل از تزریق ژل ندارد و یک عارضه جانبی موقت است و احتمال بروز آن در همه روش‌های زیبایی وجود دارد.

پس از آن که کبودی صورت به طور طبیعی از بین رفتن شما می‌توانید به تدریج شاهد نتایج به دست آمده باشید.

13-آیا امکان استفاده از سرنگ مشترک وجود دارد؟

 پاسخ این سوال منفی است و فقط می‌توان ژل را به دو سرنگ مجزا منتقل کرد و آن را برای دو نفر استفاده کرد اما امکان استفاده از سرنگ مشترک وجود ندارد زیرا ریسک بروز عفونت مطرح خواهد شد و ممکن است استفاده از مقدار بسیار کم  ژل نتایج خوبی را به وجود نیاورد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

تزریق فیلر تضمینی اصفهان

تزریق فیلر برای خطوط دور دهان

بهترین دکتر برای تزریق فیلر در اصفهان

نتیجه گیری

با افزایش سن، پوست، کلاژن (پروتئینی که پوست را شفاف و جوان نگه می‌ دارد) کمتری تولید می‌ کند و چربی صورت به طور طبیعی کاهش می‌ یابد.

با کاهش چربی و سطح کلاژن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌ دهد و باعث شل شدن، چین و چروک و افتادگی می‌شود و چهره لاغری را به نمایش می‌گذارد.

انتقال چربی به صورت یک روش طبیعی، بی‌ضرر و مؤثر برای بازیابی حجم صورت است و جزء یکی از محبوب‌ ترین متدهای زیبایی به شمار می‌ رود.

تزریق چربی عبارت است از مجموعه فعالیت‌هایی که طی آن چربی از بافت‌های تعریف شده همانند شکم، ران و … برداشت کرده و با استفاده از ابزار و روش‌های مختلفی پاکسازی و خالص‌سازی می‌کنند و در نهایت در ناحیه‌ی مورد نظر تزریق می‌ شود.

اگر متقاضی ورزشکار باشد یا در طول روز تحرک زیادی داشته باشد ماندگاری چربی به نسبت ماندگاری ژل در صورت افراد معمولی، مدت زمان نسبتا عالی دارد.

تزریق فیلر یکی از مؤثرترین و ماندگارترین تکنیک های جوانسازی و جبران حجم از دست رفته چربی پوست است.

 لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با کلینیک زیبایی پوست و مو آراد با شماره تلفن های درج شده در زیر تماس حاصل فرمایید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی تخصصی آراد با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.ir/cutb

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

نماشا:https://www.namasha.com/v/hgm4LoK8

آپارات:https://aparat.com/v/nGCe2

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین خدمات کلینیک

بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
جراحی منتوپلاستی
برای ماندگاری فیبروز چه کنیم؟
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.