زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

تزریق فیلر تضمینی اصفهان

تزریق فیلر تضمینی اصفهان

تزریق فیلر تضمینی اصفهان

در فرآیند طبیعی زندگی، پوست تمامی ما با سپری شدن زمان و بالا رفتن سن، شادابی و طراوت و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.

بروز چین و چروک و افتادگی در پوست اصلی ترین اتفاقاتی است که در پوست همه ما ایجاد می شود.

با این وجود بعضی اشخاص احتمال دارد در سنین پایین تری به علت بالا رفتن سن، کم شدن میزان کلاژن سازی و خاصیت الاستیته پوست، استفاده نکردن از ضد آفتاب، استفاده نکردن از کرم های مراقبتی و غیره … مبتلا به چین و چروک شوند.

این اتفاق احتمال دارد در بعضی افراد سبب مشکلات روحی و کم شدن اعتماد به نفس شود،به همین علت خوشبختانه تکنیک های متعددی به منظور درمان و بر طرف کردن چین و چروک وجود دارد.

یکی از بهترین تکنیک های اثر گذار در این زمینه، تزریق فیلر است.

تزریق فیلر یکی از تکنیک های جوانسازی پوست، و رفع چین چروک و حجم دهی به بخش های متعدد صورت است که این روز ها در اصفهان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و همین مسله موجب شده که کلینیک های زیبایی و سالن های آرایشی و غیره…  وارد عرصه تزریق فیلر شوند.

از طرفی از آنجا که تزریق فیلر یک عمل پزشکی است شما بایستی جهت تزریق فیلر تضمینی به یک پزشک که دارای مجوز های مربوط به این کار است مراجعه کنید، به این صورت شما به صورت تضمینی به طرف نتایج دلخواه خود می روید. ولی پرسشی که در این مطلب به وجود می آید این است که چگونه یک کلینیک تخصصی و مناسب جهت تزریق ژل یا فیلر پیدا کنیم؟

پاسخ سوال شما ساده است، ما در ادامه از وب سایت کلینیک زیبایی آراد واقع در اصفهان می خواهیم که یکی از بهترین مراکز تزریق فیلر تضمینی را به شما معرفی کنیم که از خدمات محبوب آن تزریق فیلر به تمام نقاط بدن در اصفهان می باشد، پس با ما همراه باشید.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

فیلر چیست؟

کم شدن چربی و کلاژن سازی پوست با بالا رفتن سن، باعث به شل‌ شدگی، افتادن و بروز خطوط بر روی پوست می‌ شود.

ژل ها یا همان پر کننده‌های پوستی موادی هستند که به باز گرداندن پوست به وضعیت اولیه، حجم دادن و صاف کردن چین و چروک‌ها و رفع جای جوش کمک می‌ کنند.

این مواد در بخش های متعدد پوست که احتیاج به کشیده شدن و حجم‌ دار شدن دارد، تزریق می‌ شوند و اصولا به صورت مستقیم، فضای خالی موجود در پوست را پر می‌ کنند.

 تزریق فیلر تضمینی صورت گزینه‌ کم عارضه‌ ای به جای جراحی‌ ها می‌ باشد.

البته لازم به ذکر است به این موضوع بایستی توجه داشت که انواعی از فیلرها، کلاژن ساز هم هستند و مدتی زمان می‌ برد تا تاثیرات نهایی خود را در محل تزریق نشان دهند.

فیلرها یا دائمی هستند و یا موقتی (نیمه دائمی) که البته فیلرهای دائمی از جنس سیلیکون بوده و استفاده از آن اصولا توسط پزشک پیشنهاد نمی‌ شود به این علت مه این دسته از فیلرها دارای عوارض بسیار بالایی از نظیر جابه‌جا شدن و عفونت هستند.

فیلرهای موقت یا قابل جذب

فیلر به معنای ماده پر کننده است و به هر متریال یا ماده ای که در فرآیند تزریق استفاده شود نامیده می شود.

در ادامه به ذکر تعداد بسیار زیادی از فیلر ها می پردازیم که هر کدام شامل وظایف ویژه ای هستند و به دلیل کاربرد متعددی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از انواع فیلر ها، فیلر های موقت هستند که از جنس های متعدد مانند کلاژن، هیالورونیک اسید، کلسیم هیدروکسی آپاتیت، پلی لاکتیک اسید یا چربی بدن هستند و از راه های گوناگونی مانند بدن حیوانات یا منابع انسانی تهیه و ساخته می شوند.

فیلر های موقت با نام قابل جذب نیز شناخته می شوند و همان گونه که از این نام گذاری مشخص است، به راحتی و ساده جذب می شوند و لذا شما احتیاج دارید تا در زمان کوتاهی بین ۶ تا ۹ ماه به تزریق مجدد این دسته از فیلر یا پرکننده ها بپردازید تا فرآیند درمانی بدون مشکل پیشروی کند.

  • کلاژن

کلاژن یکی از انواع پروتئین هایی اصلی در ساختار پوست و بافت های اساسی بدن می باشد که دارای وظایف بسیار مهمی است و نبود آن می تواند موجب وارد شدن صدمات جدی و غیر قابل برگشتی به بافت پوست شود.

کلاژن را می توان یکی از مواد اصلی اساسی دخیل در ایجاد سفتی و استحکام پوست دانست که در بافت های محکم تری مانند استخوان یا غضروف نیز بسیار مفید است.

هنگامی که کلاژن پوست شما کم می شود و رشته های تولیدی آن تجزیه می شود، پیری پوست ایجاد می شود.

هنگامی که شما به فکر استفاده از تکنیک های تزریق ژل هستید، نیازمند استفاده از مقدار مشخص شده ای از کلاژن هستید که در اغلب اوقات از سلول های حیوانی مانند گاو و بعضاً از سلول های انسانی تهیه خواهد شد.

مشکلی اصلی و اساسی این ماده ماندگاری بسیار نادر است که موجب می شود شما بین هر ۳ الی ۴ ماه یکبار نیازمند تزریق مجدد باشید.

  • هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یکی از مواد اساسی تشکیل دهنده ساختار پوست و غضروف ها می باشد و در همه بافت های بدن یافت می شود.

اگر که این ماده یعنی هیالورونیک اسید را با آب میکس کنید، حجیم خواهد شد و همچنین حالت ژل مانندی پیدا می کند.

به دلیل اینکه در فرآیند درمانی تزریق فیلر بتوان ساختاری ژلی و البته طبیعی را بدست آورد، در همه درمان ها و فرآیند های تزریق از این اسید استفاده می شود و می توان گفت که هیالورونیک اسید یکی از پر طرفدارترین ماده هایی است که در فرآیند درمانی تزریق فیلر مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید مذکور به شکل معمول با استفاده از کمک باکتری ها و در آزمایشگاه های ویژه تولید می شود که در بیشتر مواد منابع آن نیز حیوانات هستند.

در بیشتر موارد می توان با استفاده از واکنش های اتفاق افتاده در این اسید به تعیین بهترین آن پرداخت و بعد با استفاده از آن پروسه درمان را انجام داد.

  • هیدروکسی آپاتیت کلسیم

در دندان های هر انسان مواد معدنی متعددی وجود دارند که بدون حضور آن ها، استحکام و قدرت دندان از بین خواهد رفت و در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلاتی مانند لغزش و ناتوانی در انجام کار های روزانه ایجاد می شود.

یکی از مواد معدنی که در دندان و استخوان هر شخص وجود دارد، هیدروکسی آپاتیت کلسیم می باشد.

در پروسه درمانی زیبایی تزریق، این ماده در یک محلول حل می شود که به شکل ژل مانند می باشد و بعد می توان از آن برای مواردی مانند جوانسازی پوست قسمت های متعدد بدن و اندام های گوناگون استفاده کرد.

یکی از مزایای اصلی و اساسی این ماده داشتن ماندگاری بسیار بالا می باشد که موجب شده است بدون احتیاج به تزریق مجدد بتوان تا حتی یک سال و نیم نیز از این ماده استفاده کرد، البته قابل اهمیت است که هیدروکسی آپاتیت کلسیم برای استفاده در لب ها مناسب نیست.

  • پلی لاکتیک اسید

یکی از متریال های اصلی و اساسی مورد استفاده در فرآیند تزریق فیلر، پلی لاکتیک می باشد که نوعی اسید پلیمر مصنوعی است که زیست تخریب و سازگار با بافت های بدن می باشد. پلی لاکتیک اسید یکی از انواع مواد مورد استفاده و متریال های مورد احتیاج برای تزریق فیلر در بافت پوست می باشد که به لطف وجود آن تکنیک های درمانی تزریق فیلر عملی شده اند.

این ماده که با نام PLLA نیز شناخته می شود، برای ساخته  شدن بخیه های جذبی و پیچ های استخوان نیز استفاده می شود.

استفاده از این ماده برای تزریق فیلر به چند گونه مورد استفاده قرار می گیرد و در طول چند ماه اجرا می شود.

همچنین قابل اهمیت است که تاثیر این ماده به با گذشت زمان و به صورت معمول پس از چند هفته مشخص می شود و حتی گاهی تا ۲ سال نیز ماندگار خواهد ماند.

نواحی تزریق فیلر در بدن

تزریق ژل به بدن در نواحی متعددی انجام می‌ شود که در ادامه آنها را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

  • ژل سینه

 به‌ منظور فرم دهی، حجم‌ دهی، لیفت و صاف شدن پوست سینه تزریق فیلر بسیار مؤثر است.

ژل‌های مورد استفاده در این ناحیه در بیشتر مواقع حاوی اسید هیالورونیک هستند.

  • ژل برای ناحیه تناسلی

ناحیه تناسلی یکی از نقاط بدن است که با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌ دهد و نسبت به قبل دچار کاهش حجم می‌ شود.

تزریق فیلر به ناحیه تناسلی در سنین بالا سبب ازبین‌رفتن چین ‌و چروک و بر طرف‌ کردن تیرگی این ناحیه می‌ شود، این روش بیشتر برای بانوان پا به سن گذاشته به کار می‌ رود و بانوان جوان به آن نیازی ندارند.

استفاده از ژل برای ناحیه تناسلی حتماً باید طبق نظر پزشک باشد.

پزشک با بررسی‌ های لازم درباره چگونگی انجام این کار زیبایی تصمیم می‌ گیرد. این روش برای افرادی که چین ‌و چروک‌های زیادی دارند، مناسب نیست و پزشک در بیشتر مواقع به این دسته از افراد روش جراحی را پیشنهاد می‌ کند.

  • ژل باسن

 از دیگر نواحی بدن که می‌ توان به کمک انواع فیلر و ژل به آن فرم داد و حجم آن را بیشتر کرد، باسن است. تزریق ژل معمولاً به‌ منظور لیفت باسن، حجم‌ دهی و خوش فرم شدن آن انجام می‌ شود.

یکی از برندهای پر مصرف در این ناحیه اسکالپترا است.

استفاده از این روش برای آن دسته از افرادی که حجم باسن خود را از دست‌ داده‌اند و یا به دلیل افزایش سن دچار چین ‌و چروک در این ناحیه شده‌اند به‌شدت توصیه می‌ شود.

در مواقعی پزشکان این روش را برای جلوگیری از سلولیت و سفت شدن پوست باسن هم به بیمار پیشنهاد می‌ دهند.

  • ژل ران

به‌ منظور درمان سلولیت و رفع چین و چروک می‌ توان از فیلرها و ژل‌ها استفاده کرد.

یکی از بهترین برند های مورد استفاده در این ناحیه، اسکالپترا است.

این ژل‌ها با داشتن مقدار فراوانی پلی ال لاکتیک اسید به رفع عیوب ران کمک می‌ کند.

بد نیست بدانید که این ماده با محیط سازگار بوده و قابل تجزیه است.

  • ژل دست و بازو

همان‌ طور که گفتیم به دنبال افزایش سن علاوه بر بروز چین و چروک، نواحی مختلف بدن حالت ارتجاعی خود را از دست‌ داده و دچار افتادگی می‌ شوند.

باگذشت زمان یا کاهش شدید وزن، ماهیچه‌ های بازو نیز کاهش می‌ یابد، این مشکل در افرادی که تمرینات ورزشی انجام می‌ دهند، کمتر به چشم می‌ خورد.

خوشبختانه خطوط و افتادگی نواحی مثل دست و بازو قابل اصلاح است.

متخصصان باتجربه در بیشتر مواقع جهت رفع عیوب دست و بازو و سفت کردن مجدد پوست این ناحیه، تزریق ژل را پیشنهاد می‌ کنند.

شما می‌توانید برای انجام خدمات زیبایی نظیر تزریق فیلر از متخصصان مجرب کلینیک آراد استفاده کنید.

  • ژل خط خنده

تزریق ژل خط خنده یکی دیگر از خدمات زیبایی رایج در بین بانوان است که علاوه بر رفع خطوط و چروک، به پرشدن و حجم دهی صورت کمک می‌ کند.

تشخیص این موضوع که چه قسمت هایی از صورت شما به ژل نیاز دارد، بر عهده پزشک متخصص است.

  • ژل زیر چشم

یکی از خدمات زیبایی برای آن دسته از بانوان و آقایانی که زیر چشمشان گود افتاده و یا سیاه و تیره شده است، تزریق فیلر زیر چشم است.

این روش‌ زیبایی توسط اغلب متخصصان توصیه می‌شود و در لیفت و کاهش تیرگی زیر چشم نقش زیادی دارد.

چنانچه به دنبال رفع سیاهی یا گودی زیر چشم خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم با متخصصین پوست مجرب مجموعه مشورت کنید.

کلینیک فوق‌ تخصصی آراد واقع در اصفهان با وجود داشتن پزشکان حرفه‌ای و باسابقه در زمینه زیبایی، همواره آماده خدمت‌ رسانی به شما عزیزان است.

  • ژل گونه

یکی از قسمت‌ های بدن که به جذابیت بیشتر چهره کمک شایانی می‌کند، گونه است.

تزریق فیلر به گونه برای آن دسته از افرادی که گونه آنها برجستگی کمی دارد و فرو رفته است، استفاده می‌ شود.

به‌جرئت می‌ توان گفت استفاده از ژل، بهترین انتخاب جهت زیباتر کردن گونه شما است.

بلافاصله پس از تزریق ژل شما شاهد لیفت و برجسته شدن استخوان گونه خود خواهید شد. در حال حاضر تزریق گونه از خدمات زیبایی پرطرف‌دار در بین بانوان محسوب می‌ شود.

  • ژل چانه

باوجود اینکه ژل چانه به‌اندازه ژل لب و گونه در بین افراد محبوب نیست،اما باید خدمت شما عرض کنیم که تزریق چانه به کمک ژل می‌ تواند سبب تحولی فوق‌ العاده‌ای در چهره شود. به کمک ژل چانه می‌ توان به زاویه‌ سازی صورت کمک کرد و عیوبی مثل داشتن غبغب را پوشاند.

این روش معمولاً در افرادی که چانه کوچک و کوتاهی دارند، بیشتر نتیجه‌ بخش خواهد بود.

  • ژل بینی

بینی به‌ عنوان مهم‌ ترین عضو صورت در ایجاد یک چهره بی‌ عیب‌ و نقص و زیبا، گاهی ممکن است به اصلاح نیاز داشته باشد.

شاید فکر کنید تنها راه اصلاح بینی، استفاده از عمل بینی و جراحی است؛ اما جالب است بدانید که یکی از روش‌ های اصلاح فرم بینی استفاده از روش تزریق ژل است.

فیلر بینی می‌ تواند نواقصی مانند برجستگی تیغه بینی، قوز بینی، عدم تقارن در دو طرف بینی، افتادگی بینی را به‌راحتی و بدون خونریزی در کمترین زمان اصلاح کند.

تزریق انواع ژل به دو طرف بینی در بیشتر مواقع قوز بینی را برطرف می‌ کند؛ اما این تزریق اگر در نوک بینی انجام شود تا حدود زیادی سبب لیفت بینی و ظاهر مناسب آن خواهد شد.

توجه داشته باشید که تزریق فیلر بینی هرگز برای افرادی که از برجستگی بزرگی روی بینی برخور دارند، مناسب نیست. بهتر است برای اصلاح بینی‌ های گوشتی با مشورت پزشک متخصص از روش عمل زیبایی استفاده شود.

مراحل تزریق فیلر تضمینی:

مرحله 1: ارزیابی چهره

پزشک، زیبایی ، ظاهر و رنگ پوست صورت شما را ارزیابی کرده و نواحی صورت شما را تقویت می کند.

نقاط استراتژیک روی صورت شما می تواند به عنوان محل تزریق مناسب برای فیلر مشخص شود.

عکس هایی از قسمت هایی که باید تحت درمان قرار گیرند ، گرفته می شود.

مرحله 2: تمیز کردن و بی حسی

محل های تزریق با یک ماده ضد باکتری تمیز می شوند.

برای جلوگیری از درد در محل تزریق با هدف بی حسی پوست می توان از پماد بی حس کننده یا یک سوزن بی حس کننده موضعی استفاده کرد.

تزریق ها معمولا به راحتی قابل تحمل هستند.

مرحله 3: تزریق فیلر

تزریق معمولاً در هر قسمت فقط چند دقیقه زمان می برد. تزریق ، ماساژ و ارزیابی انجام می شود و در صورت لزوم فیلر اضافی تزریق می شود.

بسته به تعداد قسمت هایی که باید پر شود ، کل مراحل ممکن است به مدت 15 دقیقه کوتاه تا یک ساعت طولانی طول بکشد.

مرحله 4: تمیز کردن و اتمام

وقتی نتایج رضایت بخش باشد، علائم مداد روی صورت شما پاک می شود.

کمپرس یخ ممکن است برای کاهش تورم و رفع ناراحتی توصیه شود. اگرچه این قسمت برای یک یا دو روز کمی حساس است ، اما اغلب به اندازه ای دردناک نیست که به دارویی نیاز داشته باشد.

موارد منع استفاده و عوارض احتمالی تزریق فیلر چیست؟

افرادی که به نوعی حساسیت به هر یک از اجزای ژل دارند، کسانی که قبلا از فیلر های دائمی رنج برده‌اند و یا در محل تزریق دچار عفونت هستند نمی‌ توانند از فیلر استفاده کنند. معمولا بعد از تزریق ژل، تورمی به وجود می‌آید که پس از مدتی بهبود یافته و می‌ توان برای ترمیم و تزریق مجدد اقدام کرد که این زمان بین یک تا دو هفته متغییر‌ است.

از عوارض تزریق ژل‌ها می توان به حساسیت، عفونت، جابه‌جایی، ایجاد بافت گرانوله یا گلوله گلوله شدن اشاره کرد.

در فرآیند تزریق فیلر در صورتی که به وسیله پزشک متخصص و با تجربه‌ای انجام شود که دانش و اطلاعات خوبی در زمینه آناتومی اجزای صورت داشته‌ باشد، خطر بروز عوارض جانبی آن بسیار اندک خواهد‌ بود.

واکنش‌های آلرژیک و آسیب‌دیدگی رگ‌های خونی اصلی از عوارضی هستند که بسیار به ندرت مشاهده می‌ شوند.

کبودی و خون‌ مردگی در محل تزریق ژل، شایع‌ ترین عارضه‌ای است که بعد از تزریق ژل مشاهده می‌ شود.

برای به حداقل رساندن احتمال بروز این عارضه بهتر است که از یک هفته قبل از تزریق ژل، از مصرف داروهای ضدالتهاب از قبیل آسپیرین (به جز در بیمارانی که برایشان ضروری است) و ایبوپروفن و نیز مکمل‌های حاوی روغن‌ ماهی، چای‌ سبز، سیر و سایر محصولات گیاهی خودداری شود.

تمامی این محصولات به عنوان رقیق‌ کننده خون شناخته‌ می‌ شوند و انعقاد‌ خون را به تاخیر می‌ اندازند، بنابراین خطر بروز خون‌ مردگی را بیشتر می‌ کنند. تزریق ژل بر‌حسب محل انجام، نیاز به بی‌حسی موضعی با پماد یا بلوک عصبی دارد.

تزریق فیلر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-تزریق فیلر

تزریق فیلر مناسب چه افرادیست؟

تزریق فیلر راهی مطمئن برای کاهش خطوط ریز در صورت، رفع برخی نواقص پوستی در بدن، حجم دادن به لب ها، گونه، سینه، باسن و همچنین بهبود چروک و تو رفتگی زیر چشم می باشد.

به طور کلی، اکثر افرادی که علاقه مند به انجام تزریق ژل هستند، در اوایل تا اواخر سی سالگی خود هستند و می خواهند علائم پیری زودرس را از بین ببرند.

با این حال، غیر معمول نیست که افراد جوانتر نیز به دنبال این درمان باشند، اغلب اوقات این افراد برای بهبود ظاهر یا اصلاح هر گونه تغییر شکل جزئی سراغ تزریق ژل می روند.

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که فیلرهای پوستی برای بهبود موقت ظاهر طراحی شده اند و نیاز به ترمیم دارند؛ گفته می شود ماندگاری تزریق ژل حداکثر تا دو سال می باشد.

برای تعیین اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، بهترین گزینه انجام یک مشاوره کامل حضوری با پزشک متخصص است. به طور کلی کاندیدای مناسب تزریق فیلر به شرح زیر هستند:

هم مردان و هم زنان به یک اندازه کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل هستند؛ این درمان برای هر نوع پوست، تن و رنگ مناسب است. این روش برای افرادی که می خواهند فقط ناحیه خاصی از صورت را درمان کنند بسیار موثر است؛ نامزدهای ایده آل تزریق فیلر ممکن است یک یا چند مورد از نگرانی های زیر را داشته باشند:

  • گونه های کوچک یا افتاده ناشی از کاهش حجم
  • لب های نازک یا نامتوازن
  • چانه عقب رفته
  • ناهمواری های جزئی بینی
  • خطوط عمیق اطراف دهان (خط لبخند)
  • خطوط اخم و خطوط افقی پیشانی (خفیف تا شدید)
  • زیر چشم تو رفته و سیاه یا پلک های ورم کرده
  • اسکار ناشی از آکنه و جای جوش

کاندید مناسب تزریق فیلر باید چه شرایطی داشته باشد ؟

افرادی که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستند و هیچ گونه بیماری زمینه ای که می تواند بر بهبودی تأثیر بگذارد ندارند، به طور کلی کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر در نظر گرفته می شوند.

اگر چه در این روش نیازی به جراحی نیست و هیچ برشی در بدن ایجاد نمی شود، اما هر چه سریع تر فرد بتواند از تزریق ها بهبود یابد، نتایج طولانی مدت و بهتری خواهد داشت. افراد متقاضی جوانسازی پوست توسط روش های تزریقی باید از مراقبت های بعد از تزریق فیلر و آمادگی قبل از آن اطلاع داشته و با پیروی درست از آنها نتیجه مورد نظر خود را مشاهده کنند و از عوارض احتمالی جلوگیری کنند.

عامل دیگر سیگاری نبودن متقاضی است، وقتی فردی سیگار می کشد، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا بهبود یابد؛ به همین دلیل است که افراد غیر سیگاری سریعتر بهبود یافته و درصد موفقیت طولانی تری از تزریق فیلر دارند،زیرا در یک فرد سیگاری حرکات مکیدن و جمع شدن صورت شما هنگام سیگار کشیدن باعث تشدید خطوط ریز و چین و چروک می شود و نتایج را سریع تر از بین می برد.

علاوه بر این اگر به دنبال تزریق فیلر هستید، داشتن انتظارات واقع بینانه از نتایجی که دریافت خواهید کرد و این واقعیت که ممکن است چندین درمان برای دستیابی به آنها ضروری باشد، مهم است. در جلسه مشاوره پزشک شما یک ارزیابی کامل انجام می دهد تا ببیند آیا شما کاندید مناسبی برای پر کننده های پوستی هستید یا خیر.

ممکن است این روش برای کسانی که شلی شدید پوست دارند، ایده آل نباشد.

همچنین کسانی که دارای سابقه آلرژی شدید بوده اند نیز با تشخیص و تایید پزشک متخصص می توانند از تزریق فیلر استفاده کنند.

مراقبت‌های قبل از تزریق فیلر

بعد از این که تصمیم به تزریق فیلر گرفتید، باید با کلینیک تماس و برای مشاوره با پزشک متخصص وقت بگیرید. در جلسه‌ی مشاوره، پزشک مراحل و مراقبت‌های بعد از تزریق ژل را به طور کامل توضیح می‌ دهد.

اگر سوالی داشته باشید، می‌ توانید در همان جلسه از پزشک بپرسید. معاینه‌ی دقیق و دریافت سوابق پزشکی از موارد دیگری هستند که در جلسه‌ی مشاوره انجام می‌شوند.

قبل از تزریق فیلر باید موارد زیر را رعایت کنید که در کلینیک‌ هم به شما توضیح داده خواهد شد:

  • حداقل ۱۰ روز قبل از تزریق فیلر از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی (مانند ایبوپروفن، ژلوفن و ادویل)، روغن ماهی، ویتامین E و هرگونه ویتامین یا دارویی که باعث افزایش احتمال خونریزی در شما می‌ شود، پرهیز کنید.
  • حتماً داروهای مصرفی (درمانی، ویتامینی یا گیاهی) خود را با پزشک چک کنید تا خدایی نکرده عارضه‌ای برایتان پیش نیاید.
  • حداقل تا ۲۴ ساعت قبل از تزریق فیلر نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید. الکل باعث افزایش احتمال خونریزی و کبودی می‌ شود.
  • تا ۲ هفته قبل از تزریق فیلر درمان‌های دندانی (شامل جرم‌گیری) انجام ندهید.
  • تزریق ژل درد ندارد ولی برای پیشگیری از هر گونه درد یا ناراحتی، می‌ توانید ۱ ساعت قبل از مراجعه به کلینیک استامینوفن مصرف کنید.
  • در روز جلسه‌ی درمانی، با صورتی پاک به کلینیک مراجعه کنید. از لوازم آرایشی و کرم‌های مرطوب کننده استفاده نکنید.
  • قبل از تزریق ژل غذایی سبک بخورید.
  • بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق ژل امکان کبودی یا تورم وجود دارد. طوری برنامه ریزی کنید که فعالیت‌های ورزشی نداشته و در رویدادهای خاصی شرکت نکنید.
  • اگر سابقه‌ی تبخال زدن (ابتلا به ویروس هرپس سیمپلکس) دارید، حتماً در جلسه‌ی مشاوره به پزشک بگویید. ممکن است برای پیشگیری از تبخال نیاز باشد که دارویی مصرف کنید. معمولاً تزریق ژل باعث تبخال نمی‌شود، ولی همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر

  • تا زمان مورد نیاز از کیسه یخی که به شما بعد از تزریق فیلر داده می‌ شود، استفاده نمایید.
  • دوری از گرما تا یک هفته الزامی است و از ورزش شدید پرهیز کنید.
  • استفاده از محصولات ترمیم کننده موضعی جهت جلوگیری از کبودی احتمالی و مصرف داروی ضد تبخال و آنتی‌ بیوتیک و در صورت لزوم، ماساژ دادن جهت یک نواخت کردن ژل تزریق‌ شده الزامی است.
  • پس از تزریق فیلر تا ۲۴ ساعت از استحمام خودداری نمایید و تا ۱۰ روز از سونا و حمام بخار اجتناب کنید.
  • در دو هفته نخست پس از انجام تزریق، روزانه تا ۵ لیوان آب بنوشید، اما تا ۴۸ ساعت پس از انجام تزریق (به ویژه تزریق ژل لب) از نوشیدن مایعات داغ اجتناب نمایید.
  • استفاده از لوازم آرایشی تا ۲۴ ساعت پس از انجام تزریق ممنوع است.
  • تا ۱۰ روز استفاده از نمک را محدود کنید.
  • از دست‌کاری و فشار روی نواحی‌ تزریق خودداری نمایید، پس از تزریق بلافاصله، نتیجه مشهود است اما ممکن است نواحی تزریق اندکی ورم داشته‌ باشد و حجم محل را بیشتر ازمقدار واقعی تصور کنید. این حالت خصوصا در تزریق ژل‌ لب بیشتر است. اما تا دو هفته پس از تزریق بهبود می‌ یابد.
  • برای تسریع روند بهبود، سر خود را بالا نگاه دارید و حتما داروهای خود را تا آخر استفاده کنید، زیرا در صورت عدم رعایت این نکات، ورم دیرتر از بین می‌ رود. در روزهای نخست از انجام کار سنگین و خم شدن پرهیز کنید.
  • مصرف میوه‎‌جات خصوصا آناناس به دلیل دارا بودن ویتامین ث و بروملین توصیه می‌ شود زیرا روند بهبود را سرعت می‌ بخشد.
  • ماهی، میگو و امگا‌۳ نیز تاثیر مثبتی در روند بهبود پس از تزریق ژل دارند.
  • استفاده از کمپرس سرد صورت، سپس کمپرس گرم باعث بهبود سریع‌تر کبودی و ورم می‌ شود.
  • در ۲۴ ساعت نخست از قرارگرفتن بیش ازحد در معرض آفتاب یا گرمای‌ شدید خودداری نمایید.
  • وجود جوش‌های‌ ریز در نواحی اطراف محل تزریق تا ۲ هفته پس از تزریق طبیعی است و به مرور بهبود می‌ یابد.

کاربرد های فیلر های تزریقی مورد تایید FDA

جوان کردن دست ها: جوان سازی نقاطی از پوست دست ها یکی از جالب ترین و بهترین کاربرد های تزریق ژل محسوب می شود.

  • اصلاح فرم بینی: از دیگر کاربرد های پرطرفدار تزریق فیلر، می توان به زیباسازی بینی اشاره کرد.
  • رفع چین و چروک: با استفاده از تزریق فیلر، می توانید به آسانی خطوط ایجاد شده روی پوست مانند، خط لبخند، خط پیشانی، خط اخم و خطوط ایجاد شده در اطراف بینی و لب و به طور کلی چین و چروک ها را از بین ببرید.
  • حجم دهی از طریق ژل: از تزریق فیلر برای افزایش حجم لب، برجسته کردن چانه و گونه نیز بهره می برند. که یکی  دیگر از کاربرد های تزریق فیلر محسوب می شود.
  • حجم دادن  به صورت و پر کردن آن:  کاهش پیدا کردن حجم چربی در صورت بیش ترین دلیلی است که موجب ایجاد چین و چروک و در نتیجه پیری پوست می شود. که به طور معمول این کاهش خود را در اطراف گونه ها، لب ها و پلک ها نشان می دهد. اگر که می خواهید این حجم چربی را دوباره به صورت خود برگردانید، می توانید از تزریق فیلر استفاده کنید. هم چنین برای برطرف کردن گودی و سیاهی اطراف چشم، افتادگی پوست صورت و گردن و غیره نیز می توانید از این کاربرد تزریق فیلر بهره ببرید.

کاربرد های فیلر های تزریقی تایید نشده توسط FDA

این که سازمان دارویی آمریکا یک روش درمانی را مورد  تایید قرار نمی دهد، به دلیل نامناسب بودن یا دارا بدون خطرات زیاد نیست، بلکه این سازمان دارویی با توجه به دستور العمل های خاصی که تدوین شده است.

بعضی از روش های درمانی یا مراقبت های زیبایی را مورد تایید خود قرار نمی دهد. اما به طور کلی قوانین FDA  را اکثر پزشکان در سر تا سر جهان تایید می کنند، پس خوب است که به این قوانین توجه کنیم و از آن ها پیروی نماییم.  در ادامه به کاربرد های ژل های  تزریقی که توسط FDA  تایید نشده است، می پردازیم:

  • تزریق فیلر به ران پا به جهت حجم دهی
  • تزریق کردن فیلر به داخل رباط، عضله، تاندون، و درون استخوان
  • بزرگ کردن باسن با استفاده از تزریق فیلر
  • افزایش حجم سینه ها با تزریق فیلر

مزایای تزریق فیلر

با زیاد شدن استقبال از تزریق فیلر ها به بخش های گوناگون صورت و بدن، افراد بیش تر به دنبال این هستند که بدانند مزایا، معایب و عوارض فیلر  چیست و این اطلاعات را به درستی کسب کنند.

در این بخش به مهم ترین مزیت های تزریق فیلر می پردازیم:

  • فیلر ها و یا همان فیلر ها باعث جوان سازی پوست و پر کردن صورت در بانوان و آقایان می شود و  کاربرد بسیار زیادی در این زمینه دارد.
  • از این روش تمامی افراد بالای 18 سال می توانند استفاده کنند.

این روش بدون هیچ گونه جراحی صورت می گیرد و روشی غیر تهاجمی است.

  • فیلر ها از ماندگاری بسیار خوبی برخوردار هستند، اما توجه کنید که به طور دائمی نیستند.
  • شما می توانید بدون بستری شدن در بیمارستان و یا رفتن به اتاق عمل، تزریق فیلر را در مطب یک پزشک ماهر و با تجربه یا در کلینیک های زیبایی معتبر  انجام دهید.
  • پس از این که تزریق فیلر را انجام دادید، شما متوجه   خطرات کمی ناشی از عوارض به صورت جدی یا عفونت ها خواهید شد.
  • برای استفاده از تزریق فیلر افراد بی هوش نمی شوند، و تنها از بی حسی موضعی و موقت که زمان آن حداکثر 2 ساعت است، استفاده می شود.
  • این روش زیبایی دارای مدت زمان بهبودی بسیار سریعی است، و فرد متقاضی می تواند پس از آنجام آن خیلی راحت و سریع به کار های روزانه خود بپردازد.
  • اگر شما برای جوان سازی پوست و صورت خود، حجم دهی یا زاویه سازی، تزریق فیلر را انتخاب کنید نسبت به جراحی پلاستیک که روشی تهاجمی است، هزینه ای بسیار کم تر پرداخت خواهید کرد؛ از این رو این روش زیبایی بسیار مقرون به صرفه است.
  • شما قادر هستید، فیلر هایی که تزریق کرده اید را دوباره شارژ کنید.  یعنی تا زمانی که می خواهید به نتیجه ایده آل خود برسید، می توانید حجم بیش تری از ژل را به نواحی مد نظر خود اضافه کنید.

معایب لیفت صورت تزریق فیلر

تا به اینجا عامل اصلی جهت عوارض تزریق فیلر را خدمت شما عرض کردیم؛ اما عوارض تزریق ژل، موارد دیگر را نیز در بر دارد، از همین جهت در ادامه عوارض احتمالی را خدمت شما ذکر خواهیم کرد تا از این مسئله آگاه شوید.

البته توجه داشته باشید که کلیه عوارض تزریق فیلر احتمالی هستند و نمی‌ توان گفت برای هر شخصی که به این شیوه می‌پردازد، پیش می‌ آید.

گاهی اوقات جهت تزریق از فیلر هایی استفاده می‌ کنند که منبع غیرانسانی دارند. برای نمونه می‌ توان به فیلری اشاره داشت که از کلاژن گاو به دست می‌ آید؛ از همین جهت پیشنهاد می‌شود جهت جلوگیری از ایجاد حساسیت پس از تزریق فیلر، حتما کمی از آن بر روی بدن شخص تست شود.

پزشک با انجام چنین کاری مطمئن می‌شود که شخص حساسیت به کلاژن گاو دارد یا خیر!

اگر بعد از تست، جواب مطلوبی گرفته شد، پزشک می‌ تواند از فیلر جهت هر قسمتی که مد نظر دارد، استفاده کند.

  • عفونت

از عوارض تزریق فیلر می‌ توان به عفونت کردن نواحی اشاره کرد. در بیشتر مواقع پیش آمده است که شخص تزریق فیلر را انجام داده و هیچ مشکلی در آن لحظه وجود نداشته است؛ اما بعد از گذشت مدت زمانی، ناحیه تزریق فیلر با عفونت مواجهه می‌شود که گاهی اوقات مقدار عفونت به حدی زیاد است که شخص به جراحی احتیاج پیدا می‌ کند تا عفونت ایجاد شده تخلیه شود.

  • جوش بعد از تزریق

گاهی اوقات شما بعد از تزریق فیلر، پیرامون ناحیه‌ای که تزریق ژل انجام شده، جوش‌های ریز و درشتی را مشاهده خواهید کرد.

شما می‌ توانید در رابطه با این مسئله با پزشک خود صحبت کنید و با پیشنهاد او از محلول و کرم‌ های مناسب برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید.

  • عدم تقارن

ناهماهنگی و عدم تقارن در نواحی، مورد دیگری به حساب می‌آید که می‌توان آن را از عوارض تزریق فیلر در نظر گرفت.

این مسئله در بسیاری از مواقع و در بسیاری از شرایط برای داوطلبان رخ می‌ دهد و عامل آن را می‌توان بی دقتی پزشک مربوطه در هنگام تزریق در نظر گرفت.

  • خونریزی، تورم و کبودی

از رایج ترین عوارض تزریق فیلر نیز می‌توان به مواردی نظیر خونریزی، کبودی و تورم اشاره کرد که این موارد خیلی عجیب، غریب و دور از انتظار نیستند و نباید نگرانی از بابت آن‌ها داشته باشید؛ چرا که بعد از گذشت مدت زمانی مانند یک تا دو هفته به صورت کامل برطرف می‌ شوند.

  • جابجایی فیلر در بدن

یکی از عوارض تزریق فیلر که می‌تواند نسبت به دیگر عوارض، مشکلات بیشتری را پیش آورد، جابه‌جایی فیلر از محلی به محل دیگر است.

این مسئله گاهی اوقات موجب می‌ شود که بعضی از نواحی فلج شوند و مشکلات بسیار دیگری را نیز به دنبال داشته باشند.

البته بایستی متذکر شد که این مشکل نیز بعد از مدتی رفع می‌شود و جای نگرانی خاصی ندارد؛ اما به هر حال بهتر است در صورت روبرو شدن با چنین مشکلی، مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید تا فرآیند درمان و بهبودی هر چه زودتر شروع شود تا نتایج بهتری بگیرید.

  • تخریب بافت پوست

گاهی اوقات پوست اشخاصی که تزریق فیلر انجام داده اند، تخریب می‌ شود؛ همچنین علاوه بر بافت پوست، می‌ توان به بافت‌ های تزریق شده نیز اشاره داشت.

این مسئله می‌ تواند علت های مختلفی داشته باشد که از جمله عوامل می‌ توان به حساس بودن پوست یا بی کیفیت بودن فیلر مورد استفاده جهت تزریق اشاره کرد.

  • التهابات پوستی

عارضه احتمالی دیگر که امکان دارد برای شخص پیش آید، ایجاد التهابات پوستی و بافت‌های تزریق شده است، که به صورت شما بر روی نواحی تزریق فیلر صورت گرفته، التهابات بسیاری نظیر تاول‌های ریز و درشت را مشاهده خواهید کرد.

لازم به ذکر است که بی توجهی به این مسئله، موجب عفونت پس از تزریق ژل می‌ شود و می‌ تواند مشکلات متعددی را برای شخص به وجود آورد.

بنابراین بهتر است در صورت روبرو شدن با چنین مشکلی، سریعا شرایط را با پزشک خود در میان بگذارید تا در مدت زمان کوتاهی، مشکل رفع شود.

  • قرمزی پوست

قرمز شدن و قرمز ماندن پوست برای مدتی، از سایر عوارض تزریق ژل به حساب می‌ آید. البته این عارضه نیز چندان عجیب و دور از انتظار نیست و برای بسیاری از اشخاص پیش می‌ آید.

بهتر است در چنین مواقعی با پزشک خود صحبت کنید تا بررسی‌های مورد نیاز صورت گیرد. این مسئله موجب می‌ شود از رخ دادن بسیاری از مشکلات پیشگیری شود.

  • حساسیت

حساسیت پس از تزریق فیلر، عارضه دیگری به حساب می‌آید که امکان دارد برای شما بعد از تزریق فیلر پیش آید.

حساسیت می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که رایج ترین آن حساسیت به فیلر مورد استفاده در تزریق است،از همین جهت پیشنهاد می‌شود از پزشک خود بخواهید که فیلر را در ابتدا برای شما تست کند و مطمئن شود که بدن شما نسبت به این فیلر حساسیت ندارد و واکنش خاصی نشان نمی‌ دهد.

اثرات و نتایج تزریق فیلر تضمینی

یکی از اصلی ترین مواردی که می توان به عنوان مزیت استفاده از فیلر نام برد، این است که نتایج حاصل از تزریق فیلر فوری مشاهده می شوند.

بلافاصله بعد از تزریق فیلر می توانید تغییرات به وجود آمده و نتایج دلخواه تان را مشاهده کنید.

علاوه بر این تزریق فیلر عوارض و دوران نقاهت مشابه با دیگر عمل های جراحی را ندارد. مدت زمان تزریق فیلر بر اساس نیاز تزریق و تعداد جاهایی که می خواهید تزریق کنید، به طور متوسط ده دقیقه است.

بعد از آن شما می توانید به راحتی روند عادی زندگی تان را در پیش گرفته و کار و فعالیت داشته باشید.

در این خصوص حتی گاهی کوتاهی دوران و مدت زمان انجام فیلر را به اندازه صرف یک ناهار، همان قدر کوتاه می دانند.

البته در موارد محدودی شاید کبودی و تورم را مشاهده کنید که این علائم نیز با رعایت دستورالعمل های پزشک قابل پیشگیری است.

  • اثر طولانی مدت

یکی دیگر از مزیت های مهم استفاده از فیلر های پوستی، نتایج ماندگاری است که بعد از تزریق فیلر شاهد آن خواهید بود.

در اکثر موارد این تاثیر تا یکسال نیز باقی می ماند، البته در مواردی نیز شاید افراد برای داشتن ظاهری جوان تر در مدت شش ماه اقدام به تمدید فیلر کنند. توصیه می شود که قبل از بین رفتن کامل تاثیر فیلر، آن را تمدید کنید.

  • تزریق فیلر می تواند برای پوست مفید باشد.

بیش تر فیلر های پوستی دارای ماده ای طبیعی هستند که برای پوست مفید است و می تواند به سلامت پوست کمک کند.

این دلیل یکی از عمده ترین مواردی است که باعث شده است اکثر افراد متمایل به استفاده از این مواد باشند.

از جمله این مواد طبیعی می توان به همان هیالورونیک اسید اشاره کرد که به صورت طبیعی نیز در پوست ساخته می شود و وجود دارد اما با افزایش سن میزان آن کاهش می یابد. در نتیجه در صورت تزریق فیلر در پوست، پوست ماده ای طبیعی را احساس می کند.

  • دریافت نتایجی ظریف و کاملا طبیعی

از دیگر مزایای استفاده از پر کننده های پوستی این است که نتیجه حاصل از استفاده از این مواد برای پر کردن چین و چروک ها، بسیار طبیعی و ظریف است. با استفاده از این ترکیبات شما می توانید ظاهری دلخواه را داشته باشید بدون این که حتی برخی متوجه کاری که شما انجام داده اید شوند.

  • استفاده از بوتاکس برای دریافت نتایج بهتر

در برخی مواقع ممکن است بعد از استفاده از فیلر ها باز هم متوجه باقی ماندن برخی چین و چروک ها شوید، خصوصا انواع عمیق تر آن ها که در پیشانی مشاهده می شوند.

در این موارد شاید تزریق بوتاکس همراه با پر کننده های پوستی بتواند گزینه مناسبی برای رفع چین و چروک ها باشد و نیاز به عمل های جراحی را به حداقل رسانده یا به تاخیر بیاندازد.

اما به صورت کلی تزریق فیلر مزایای زیادی دارد که می تواند آن را به گزینه درمانی مناسبی برای رفع چین و چروک صورت و دستیابی به نتایج مطلوب تبدیل کند.

فیلر ‌های تزریقی چگونه وارد بافت پوست می‌ شوند؟

با افزایش سن میزان تولید اسید هیالورونیک پوست کاهش یافته و در نتیجه پوست دچار پیری و افتادگی می‌ شود. این ماده در تمام سلول‌ های پوست وجود داشته و فضای خالی بین الاستین و کلاژن را پر می‌ کند،این امر موجب می‌ شود تا آب‌ در بین این منافذ باقی بماند و پوست را جوان نگه دارد.

اگر این منافذ توسط اسید هیالورونیک به خوبی آبرسانی نشوند، سلول‌های پوست کم‌کم به پایان عمر خود رسیده و در نتیجه منجر به افتادگی و چین و چروک پوست می‌ شود.

ژل‌های تزریقی با داشتن مقدار مناسبی از اسید هیالورونیک، هنگامی که وارد پوست می‌ شوند، به سرعت فرورفتگی‌ها و چین و چروک‌های پوست را آبرسانی کرده و در نتیجه موجب شادابی و از جوانی پوست می‌ شود. این ماده اگر به درستی وارد پوست شود عوارض چندانی نخواهد داشت.

البته، عوارض تزریق ژل لب کمی از تزریق فیلر تضمینی در پوست بیشتر است؛ چرا که لب‌ها در طول روز مدام در حال حرکت هستند و اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت نکنیم، ممکن است آثار ژل لب به مرور از بین بروند.

از این رو، توصیه می‌ شود فرایند عمل خود را به دستان پزشکان حاذق بسپارید تا با تزریق صحیح فیلر به لب از عوارض آن بکاهند.

دوره نقاهت لیفت صورت با تزریق فیلر چقدر است؟

همان طور که در بخش های قبلی اعلام کردیم این روش کاملا غیر تهاجمی است و به صورت سر پایی انجام می‌ شود؛  بنابراین زیبا جویان بلافاصله پس از تزریق می توانند به فعالیت‌ های روزمره خود ادامه دهند.

برخی از افراد پس از تزریق دچار کمی قرمزی، حساسیت به لمس، کبودی، تورم و خارش خواهند شد که در طی دو تا سه روز بر طرف می‌ شود.

متخصصین پیشنهاد می‌ کنند در دوران بهبودی از ماساژ دادن یا فشار دادن محل تزریق بپرهیزید.

استفاده از کمپرس سرد و گرم  دارای عصاره آرنیکا و مکمل بروملین در کاهش کبودی و درد تاثیرات زیادی دارد.

شما در حین تزریق هیچ دردی احساس نمی کنید همچنین توصیه می شود پس از تزریق مصرف ژلوفن، آسپرین یا ایبوپروفن را متوقف کنید این دارو ها شدت خونریزی و کبودی را افزایش می دهند.

در صورت احساس درد پس از تزریق ، مصرف استامینوفن گزینه مناسبی می باشد.

اگر چه شما می توانید پس از تزریق بلافاصله فعالیت های روزمره خود را ادامه دهید اما بهتر است تا مدتی از ورزش کردن و رفتن به استخر یا سونا ،قرار گرفتن زیر آب داغ، و غیره… خودداری کنید.

همچنین با قرار دادن ناحیه درمان در برابر هوای سرد شدید نیز تاثیرات درمان را کاهش خواهد داد.

در دوره بهبودی سعی کنید از محصولات آرایشی استفاده نکنید.

کرم پودر هایی غلیظ،  لایه بردار ها، اسکراب ها و شوینده های قوی باعث آسیب و ایجاد حساسیت های پوستی خواهد شد.

 در معرض نور خورشید قرار نگیرید و حتماً هنگام خارج شدن از خانه از ضد آفتاب استفاده کنید.

 پس از تزریق این نوع فیلر ها، شما شاهد  عارضه خاصی نخواهید بود در صورت مشاهده عوارضی از قبیل

  • تب
  • لرز
  • قرمزی شدید
  • حساسیت شدید
  • درد شدید
  • مشاهده لکه های تیره پوست

 حتماً به پزشک اطلاع دهید تا راه کار های درمانی موثر برای شما انجام شود.

تعداد جلسات لیفت صورت با تزریق فیلر چقدر است ؟

این تکنیک زیبایی در طی یک جلسه انجام می‌ شود که در حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه طول می کشد.

این فاصله زمانی به محل تزریق، میزان تزریق ژل و انتظارات متقاضیان بستگی خواهد داشت.

متخصصین در برخی شرایط برای تثبیت و پایداری نتایج تزریق را در طی دو جلسه با فاصله دو هفته انجام می دهند به دلیل این که تزریق فیلر ها جزء روش های موقتی محسوب می شود باید پس از پایان دوره ماندگاری برای تمدید مجدد اقدام کنید.

متخصصین پیشنهاد می‌ کنند زمانی که ۲۰ تا ۳۰ درصد از نتایج باقی مانده برای تمدید اقدام کنید تا بتوانید میزان واکنش های بدن را نسبت به فیلر های تزریقی کاهش دهید. همچنین نتایجی ماندگار با تاثیرات بهتر حاصل شود.

تزریق فیلر تضمینی اصفهان

تزریق فیلر از خدمات بسیار متعارف کلینیک های زیبایی است، اما یکی از مهم ترین عواملی که روی نتیجه تزریق فیلر تاثیر بسیار زیادی دارد و شما را از عوارض منفی تزریق فیلر دور می کند.

استفاده از مایع ژل یا فیلر مرغوب و استاندارد است. در نظر داشته باشید که اگر شما به بهترین پزشک تزریق ژل در اصفهان مراجعه کنید و با استفاده از بهترین تجهیزات در بهترین کلینیک تزریق را انجام دهید ولی از ژل یا فیلر نامرغوب استفاده کنید، عوارض وحشتناکی در انتظار شماست.

برای تشخیص دادن بهترین مرکز تزریق فیلر شما باید نکاتی که باعث می شوند که تزریق فیلر با بهترین کیفیت انجام شود و نتایج خوبی داشته باشد مثل سن مناسب برای تزریق فیلر و مواردی از این دست را بشناسید و با استفاده از این  فاکتور ها پزشک مناسب یا کلینیک پوست حرفه ای را انتخاب کنید.

بهترین گزینه کلینیک پوست و مو زیبایی آراد واقع در اصفهان است.

تزریق فیلر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-تزریق فیلر

سوالات متداول زیبا جویان عزیز کلینیک آراد

1-آیا مشاوره با پزشک قبل از تزریق فیلر ضروری است؟

بله، لازم است زیرا پزشک خصوصیات صورت شما و تقارن آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و به شما پیشنهاد می‌کند که چه میزان و در چه نقاطی به تزریق فیلر نیاز دارید.

پزشک همچنین شما را از عوارض و مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق آگاه خواهد کرد.

2-ماندگاری تزریق فیلر چقدر است؟

ژل‌ها ماندگاری متفاوتی دارند و با توجه به انواع آن‌ها بین شش ماه تا ۴ سال ماندگاری دارد،مثلا ژل‌های بر پایه هیالورونیک‌اسید حدود شش ماه تا یکسال ماندگاری دارد.

این ماندگاری می‌تواند در افراد متفاوت مدت زمان‌ های متفاوتی طول بکشد.

3-آیا تزریق فیلر عوارض جانبی عمده‌ای دارد؟

تزریق ژل به لب بسیار ایمن است و تنها عارضه‌ های این روش کبودی و تورم است که پاسخ طبیعی بدن است و بعد از چند روز به طور طبیعی برطرف می‌ شود.

عفونت و واکنش‌های آلرژیک بسیار نادر هستند که معمولا در اثر مراجعه به مراکز غیرقانونی و غیربهداشتی به‌ وجود می‌ آید.

4-دوران استراحت پس از تزریق فیلر چه مدت است؟

تزریق ژل یک عمل سرپایی است و به استراحت بالینی نیاز ندارد.

معمولا افراد پس از تزریق می‌ توانند عملکرد روزانه خود را ادامه دهند، اما ممکن است کمی تورم و کبودی وجود داشته باشد که پس از دو روز رفع می‌ شود.

5-چه زمانی می‌ توان نتیجه تزریق را مشاهده نمود؟

نتیجه تزریق بلافاصله پس از تزریق قابل مشاهده است ولی در ابتدا ممکن است کمی تورم در محل تزریق ژل وجود داشته باشد که پس از یک روز برطرف می‌ شود و نتیجه‌ نهایی قابل مشاهده خواهد بود.

6-مزایای تزریق فیلر و پرکننده‌های مجاز کدامند؟

  • سهولت کاربرد
  • تزریق بدون نیاز به بیهوشی و تنها با بی حسی موضعی
  • تزریق بدون نیاز به جراحی
  • سرپایی بودن این تزریق
  • وجود انواع مختلف ژل، متناسب با نیاز و بودجه مورد نظر بیمار
  • نتایج سریع و آنی

8-آیا ممکن است فیلر گلوله گلوله شود؟

خیر، فیلر های استاندارد و مورد تایید FDA چنین عوارضی ندارند.

9-چه فیلر هایی استاندارد هستند؟

از برندهای معتبر فیلر که در ایران نمایندگی دارند می‌توان به برندهای زیر اشاره نمود:

  • ژل ژوویدرم فرانسه تحت لیسانس لابراتوار آلرگان آمریکا
  • ژل آلیاکسین ساخت لابراتوار IBSA ایتالیا
  • ژل استایلج ساخت کشور فرانسه

10-اگر پس از تزریق فیلر پشیمان شوم در این صور ت چه باید کرد؟

در ابتدا لازم است قبل از انجام تزریق، انتظارات خود را با پزشک در میان بگذارید. به خاطر داشته باشید که باید از تزریق فیلر انتظارات واقعی داشته باشید.

اگر از تزریق فیلر راضی نبودید باید در نظر داشته باشید ژل‌هایی مثل هیالورونیک اسید طی چند ماه جذب می‌شوند و یا حتی می‌توان با تزریق هیالاز آن‌ها را در کمترین زمان تجزیه نمود.

11-مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر چیست؟

از سیگار کشیدن و مصرف دخانیات به مدت یک تا دو هفته دوری کنید.

شستن ملایم صورت بلامانع است.

از خارش و ماساژ ناحیه تزریق شده برای حداقل ۴ ساعت بپرهیزید زیرا ژل در آن زمان فرم می‌ گیرد.

برای تسکین درد و بهبود کبودی از داروهای تجویز شده از سوی پزشک معالج استفاده نمایید.

برای ۲ روز بعد از تزریق روی قسمتی که ژل تزریق شده فشار وارد نکنید.

12-مراقبت‌های قبل از تزریق فیلر کدامند؟

از مصرف داروهای ضدانعقاد مانند آسپرین، ویتامین E و C از دو هفته قبل خودداری نمایید.

داروهای ضدالتهاب مثل ایبوپروفن و داروهای مشابه را یک هفته قبل از تزریق قطع نمایید.

یک هفته قبل از درمان از دخانیات و الکل استفاده ننمائید.

13-آیا ژل را میتوان همراه با تزریق بوتاکس استفاده نمود؟

بله.

در صورتی که محل تزریق فیلر و بوتاکس متفاوت باشد می‌ توان هر دو تزریق را همزمان انجام داد.

14-از تزریق فیلر برای چه مناطقی می‌ توان استفاده نمود؟

از تزریق ژل می‌ توان در نواحی مختلف صورت مثل لب، گونه، چانه، اطراف چشم، چروک‌ های پیشانی و برای بالا بردن ابرو استفاده نمود.

15-قرمز شدن پوست پس از تزریق فیلر

یکی دیگر از موارد مخصوص به عوارض تزریق فیلر لب در بیمار قرمز شدن پوست صورت بیمار می باشد که تقریباً می توان گفت این عامل هم طبیعی به حساب میاید و پس از تزریق ماده خارجی به لب باعث ایجاد قرمزی پوست می شوند که در صورت مشاهده همچنین مشکلی می توانید آن را با پزشک خود در میان بگذارید ولی به طور کلی این قرمزی پوست پس از مدت کمی به حالت اولیه خود باز می گردد.

16- پس از تزریق فیلر لب، اسکار هم به وجود میاید؟

در پاسخ به این سوال ابتدا باید اسکار را برای شما توضیح دهیم.

اسکار در اصل یک نوع از کلاژن ها به حساب می اید.

زمانی که اسکار ایجاد شود باعث ایجاد احساس درد در سطح پوست لب می شود و از طرفی دیگر ساختار پوست را به هم میزند، اما در تزریق فیلر لبی که به صورت اصولی و توسط متخصص انجام نشود ، این عارضه امکان رخ دادن دارد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

تزریق فیلر زیر چشم توسط بهترین پزشک زیبایی در اصفهان

تزریق فیلر زیر چشم مزایا و معایب و ماندگاری هزینه و مراقبت ها

بهترین دکتر برای تزریق فیلر در اصفهان

نتیجه گیری

به طور کلی هر روش درمانی یا زیبایی دارای مزایا و عوارضی هستند.

این روش زیبایی نیز خارج از این قاعده نیست و با استفاده از  مراقبت ها و دستوراتی که پزشک متخصص به فرد متذکر می شود و انتخاب کلینیک های معتبر می توان بروز این عوارض را کاهش داد ولی در صورتی که با عوارض شدید تری مواجه شدید بهترین کار این است که پزشک خود را مطلع سازید.

پیری، مرحله‌ای از زندگی انسان است که به دنبال کاهش قدرت اندام‌های بدن و همچنین ضعیف شدن سلول‌ های پوستی رخ می‌دهد.

علائم پیری در چهره به شکل چین و چروک، افتادگی و شل شدن پوست بروز می‌ کنند.

هیچ کس از این اتفاق خوشحال نیست و همگی به دنبال راهی برای به تعویق افتادن این مرحله از زندگی هستیم.

با افزایش سن، توانایی سلول‌ های پوست برای تولید چربی، کلاژن و الاستین کم می‌ شود و نتیجه آن، خشکی پوست، چروکیدگی و افتادگی آن خواهد بود، اما ما می‌ توانیم با کمک روش‌ هایی که علم در اختیار ما قرار داده است، به شادابی و طراوت پوست خود کمک کنیم.

برای مثال ممکن است گونه‌های صورت دچار افتادگی و کاهش حجم شده و این مسأله به شدت زیبایی چهره را تحت تأثیر قرار داده است.

در این صورت، تزریق فیلر تضمینی گونه یک راهکار بسیار مناسبی است که کمک می‌ کند تا گونه‌های خوش‌ فرم داشته باشید.

البته ترانسفر چربی به گونه برای کسانی که ذاتاً گونه‌ های زیبایی ندارند نیز انجام می‌ شود.

در هر صورت این مسأله مهم است که این کار توسط متخصصین حرفه‌ای انجام شود تا نهایتاً نتیجه ‌ایده‌آل به دست آید.

قطعاً تزریق فیلر گونه تحت نظر متخصصین کلینیک آراد واقع در اصفهان قرار بگیرید و تجربه بسیار خوشایندی برای شما خواهد بود.

همچنین در این کلینیک تمامی خدمات پوست و مو انجام می شود.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی تخصصی آراد با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.ir/cutb

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

نماشا:https://www.namasha.com/v/FCS7Vzx5

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان
اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان
قرص راکوتان برای جوش صورت
انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین خدمات کلینیک

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان
اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان
قرص راکوتان برای جوش صورت
انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.