زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

کاندید مناسب جراحی سپتوم

کاندید مناسب جراحی سپتوم
محتوا پنهان
1 کاندید مناسب جراحی سپتوم
1.1 آشنایی با عمل سپتوپلاستی

کاندید مناسب جراحی سپتوم

سپتوم یا انحراف بینی یک عارضه تنفسی است که به علت انحراف در دیواره استخوانی و غضروفی بینی ایجاد شده و باعث اختلال در تنفس شخص و به وجود آمدن سایر عوارض دیگر می شود.

این دیواره نازک حد فاصله بین سوراخ های راست و چپ بینی را ایجاد کرده و از جنس استخوان و غضروف می باشد.

زمانی انحراف بینی ایجاد می شود که این دیواره در مرکز بینی قرار نگرفته و باعث کوچک شدن یک سوراخ نسبت به سوراخ دیگر بینی شده باشد.

سپتوم بینی یا انحراف بینی در بسیاری از افراد در زمان تولد وجود داشته و به گونه ای مادرزادی محسوب می شود اما در بسیاری از افراد نیز بر اثر عوامل مختلف ممکن است این عارضه ایجاد گردد.

سپتوپلاستی یکی دیگر از عمل‌های زیبایی بینی است که به‌ منظور رفع مشکلات ناشی از انحراف تیغه میانی انجام می‌ شود. اگر با مشکلات تنفسی درگیر هستید و این عارضه ناشی از انحراف تیغه میانی را دارید، می‌ توانید از روش جراحی برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

برخی افراد مبتلا به انحراف سپتوم با مشکل خاصی در ظاهر بینی خود مواجه نیستند، اما علائمی مثل گرفتگی بینی، سوت کشیدن بینی حین تنفس، گرفتگی شدید بعد از سرما خوردگی، با دهان باز خوابیدن و تنفس با دهان حین خواب می‌ تواند دلیل اصلی انحراف تیغه میانی بینی باشد.

انحراف بینی یکی از ناهنجاری های بینی است که هم بر روی ظاهر و هم بر عملکرد دماغ اثر می گذارد. جراحی انحراف بینی زمانی انجام می شود که تیغه بینی دچار انحراف شده باشد. سپتوم یا تیغه بینی به دیواره ای که بین دو حفره بینی قرار می گیرد گفته می شود.

در ادامه این مقاله به توضیحات بیشتری در رابطه با این جراحی پرداخته شده است که مطالعه آن توصیه می شود.

برای آشنایی با این عمل بینی و مراقبت‌ های پس از عمل با ما همراه باشید.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

آشنایی با عمل سپتوپلاستی

سپتوپلاستی یک عمل زیبایی به منظور بر طرف کردن مشکل انحراف تیغه میانی بینی است.

جراح، تلاش می‌ کند با انجام این عمل تیغه میانی بینی را صاف کرده و به تسهیل عبور جریان هوا از طریق این مجرا کمک کند.

بیشتر اشخاص بعد از رفع انحراف سپتوم دم و بازدم بسیار راحت‌ تری را تجربه می‌ کنند.

در تعریف ساده، سپتوم دیواره استخوانی و غضروفی در قسمت میانی بینی است. این دیوار ما بین دو سوراخ بینی قرار دارد.

اگر قسمتی از سپتوم به یک سمت منحرف شود، شخص به مشکلات تنفسی مبتلا خواهد شد و این عارضه انحراف تیغه میانی بینی نامیده می‌ شود.

برخی از مراجعه کنندگان سپتوپلاستی از بدو تولد به عارضه انحراف سپتوم مبتلا هستند، اما آسیب‌ های ورزشی، تصادف یا ابتلا به بعضی بیماری‌ ها در انحراف تیغه میانی بینی نقش دارد.

نقطه مشترک بین کلیه اشخاص دچار به عارضه انحراف سپتوم این است که یکی از مجرا‌ های بینی در مقایسه با مجرای دیگر کوچک‌ تر است.

پیامد اصلی و اساسی آن نیز تنفس کردن را دشوار خواهد کرد.

در مواردی که انحراف تیغه میانی بینی شدید باشد، شخص با خونریزی‌ های مکرر از بینی و درد شدید در قسمت صورت روبرو می‌ شود.

سپتوپلاستی تنها راه به منظور رفع این مشکل است.

جراحی سپتوم چیست؟

جراحی بینی که اصولا به آن عمل بینی می گویند، انتخابی محبوب برای کسانی است که از اندازه یا شکل بینی خود ناراضی هستند.

علت جراحی زیبایی بینی می تواند تغییر ظاهر بینی، تقویت تنفس و یا ممکن است هر دو باشد.

هدف از سپتوپلاستی تطبیق بینی با زیبایی و عملکرد ایده آل بیمار با در نظر گرفتن نوع پوست و کل ساختار صورت است.

پزشک ویژگی های صورت، پوست روی بینی و آنچه را که می خواهید در هنگام برنامه ریزی برای جراحی بینی تغییر دهید، در نظر می گیرد.

اگر کاندید عمل جراحی هستید، پزشک یک برنامه شخصی برای شما ایجاد خواهد کرد. درمورد جراحی بینی استخوانی بیشتر بدانید.

دلایل انجام سپتوپلاستی

انحراف سپتوم معمول است.

اما وقتی شدید شود، ممکن است باعث انسداد یک سوراخ بینی شود و جریان هوا را کاهش دهد و تنفس را در دو طرف بینی یا هر دو دشوار کند.

وقتی سپتوم منحرف شده شما در معرض خشک شدن بینی هستند و می تواند منجر به خونریزی یا ایجاد پوسته شود. در طی سپتوپلاستی، جراح تیغه بینی شما را صاف می کند.

آنها استخوان، غضروف یا هر دو را برش می دهند و تغییر موقعیت می دهند و در صورت لزوم از غضروف مصنوعی استفاده می کنند.

اگر مشکل تنفس از طریق بینی دارید یا علائم دیگری را تجربه می کنید که کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، ممکن است سپتوپلاستی را برای اصلاح انحراف تیغه بینی خود در نظر بگیرید.

دلایل دیگر سپتوپلاستی عبارتند از:

  • انسداد بینی

اگر ناهنجاری سپتوم بینی دارید، احتمال دارد سپتوپلاستی را در نظر بگیرید.

البته ضروری است که دلایل انسداد بررسی شود، گاهی اوقات انسداد بینی به دلیل موارد زیر باشد.

  • بیماری مزمن ریه
  • پولیپ
  • هیپرتروفی توربینات
  • آلرژی
  • ضربه

آسیب بینی یا دررفتگی و پارگی تیغه بینی ممکن است دلیلی برای انجام جراحی سپتوپلاستی باشد.

  • توربینیت بزرگ شده

توربینیت ها ساختار هایی در داخل بینی شما بر روی دیواره جانبی هستند. آنها به صورت برآمدگی های بافتی به داخل مجرای بینی شما گسترش می یابند.

آنها هوا را مرطوب و گرم نگه می دارند در حالی که از بینی شما عبور می کنند.

در صورت بزرگ شدن، شاخک های تحتانی ممکن است باعث انسداد جریان هوای بینی شوند.

شاخک ها از بافت نرم و استخوان ساخته شده اند و هر کدام از این ها می تواند بزرگ شود.

با بزرگ شدن بافت نرم شاخک، اکثر بیماران مشکلات بزرگی و تورم را در این بخش تجربه می کنند.

از جمله روش‌های عمل سپتوم بینی نیز می‌ توان موارد زیر عنوان کرد:

  • عمل جراحی سپتوپلاستی :

سپتوپلاستی نوعی عمل جراحی است که جهت صاف کردن سپتوم یا انحراف بینی انجام می گیرد و در این جراحی، غضروف و استخوان های دچار انحراف کاملاً صاف می گردد، به طور کلی سپتوم یا انحراف بینی بر روی دیواره استخوانی و غضروفی بینی اتفاق می افتد و همان طور که می دانید این دیواره بینی را به دو قسمت تقسیم می کند.

وجود سپتوم باعث بسته شدن یک یا دو سوراخ بینی می شود.

برخی اوقات نیز ممکن است اندازه یکی از سوراخ های بینی کوچک تر از دیگری باشد و تنفس از آن مشکل گردد.

از دیگر عوارض وجود انحراف بینی می توان به درد مداوم بینی اشاره کرد که همین امر باعث می شود تا ضرورت جراحی بر روی بینی افزایش پیدا کند.

 بنابراین با استفاده از جراحی سپتوپلاستی، پزشک اقدام به اصلاح انحراف بینی موجود بر روی دیواره های داخلی بینی می کند و باعث می شود تا تنفس راحت تر از طریق بینی انجام گیرد.

برای انجام این کار پزشک ابتدا مخاط درون بینی را خارج کرده و سپس با استفاده از ابزار مخصوص غضروف و استخوان ها را تراش می دهد تا انحراف را کاملا از بین ببرد.

 انجام این عمل بسیار موفقیت آمیز بوده و تا ۸۵ درصد احتمال بهبودی کامل انسداد بینی وجود دارد.

  • عمل جراحی سپتوم یا انحراف بینی با لیزر

یکی دیگر از روش های انجام عمل جراحی بر روی بینی های دارای انحراف، عمل جراحی با استفاده از لیزر است که باعث می شود تا فشار وارده بر فشار داخلی بینی کاهش یافته و بهبود التهابات درون بینی زودتر بر طرف شود.

از این روش می توان در مواردی که انحراف در بینی خفیف بوده و باعث ایجاد شکل نامناسب و پوست ضخیم در بینی شده است استفاده کرد. در کنار این روش می‌توان از عمل های زیبایی نیز استفاده کرده و در ظاهر بینی تغییرات ایجاد کرد و باعث زیبایی بیشتر آن شد.

همچنین در بسیاری از موارد که افراد دچار آکنه روزانه شده باشند نیز می توان استفاده کرد و جوش های قرمز موجود برای پوست بیماران نیز از بین برد.

بعد از انجام این جراحی به مدت یک تا سه روز بیمار باید از پانسمان درون سوراخ های بینی خود استفاده کرده تا از ورود مواد آلوده و همچنین خونریزی جلوگیری شود،اما توجه داشته باشید که از این روش نمی توان برای رفع مشکل بینی های دچار شکستگی یا انحراف شدید استفاده کرد، زیرا لیزر نمی تواند در این شرایط کاربرد داشته باشد.

جراحی سپتوم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-جراحی سپتوم

آمادگی برای جراحی سپتوم بینی

  • پیش از انجام جراحی سپتوم بینی در مورد سابقه پزشکی شما سوالاتی مانند سابقه انسداد بینی، جراحی، و هر دارویی که مصرف می کنید پرسیده می شود اگر دارای یک بیماری خونریزی دهنده مانند هموفیلی هستید، ممکن است کاندیدای جراحی بینی نباشید.
  • بررسی فیزیکی پزشک شما یک ارزیابی فیزیکی کامل، از جمله هر گونه آزمایش آزمایشگاهی، مانند آزمایش خون قبل از جراحی است او همچنین ویژگی های صورت و داخل و خارج بینی شما را تجزیه و تحلیل می کند.
  • پزشک شما از زوایای مختلف از بینی شما عکس می گیرد.جراح شما ممکن است از نرم‌افزار رایانه‌ای برای ویرایش عکس‌ هایی استفاده کند که به شما نشان می‌ دهد چه نوع نتایج قابل دستیابی است. مهمتر از همه، این تصاویر اجازه می دهد تا بحث در مورد اهداف جراحی انجام شود.
  • قبل از جراحی از شما خواسته می شود که مصرف هر گونه دارو ضد انعقاد خون قطع شود. همچنین توصیه می شود که به مدت دو هفته پیش از عمل از مصرف سیگار یا مشروبات الکلی خودداری شود.
  • از شما خواسته می شود که اهداف واقع بینانه از جراحی داشته باشید. داشتن اهداف واقع بینانه برای این درمان مهم است. پزشک معمولا جراحی را انجام می دهد که با شکل صورت شما سازگاری داشته باشد. برای مثال اگر صورت بسیار بزرگ دارید، جراحی که بینی شما را بسیار کوچک می کند، مناسب شما نمی باشد. بنابراین باید اهداف واقع بینانه داشته باشید و خود را به دست جراح بسپارید. این اطمینان را داشته باشید که جراح بهترین فرم بینی را برای شما جراحی خواهد نمود که با صورت شما بیشتر سازگاری را داشته باشد.
  • پیش از جراحی بینی باید دوران نقاهت خود را در نظر داشته باشید. عمل سپتوم می تواند اندازه و شکل بینی شما را تا حد زیادی تغییر دهد، اما بهبودی این عمل اغلب طولانی و دردناک است، اما نتایج حاصل از جراحی بسیار عالی است و ظاهر فرد بسیار زیبا و متناسب می گردد، لذا اولین نکته برای اطمینان اینکه آیا کاندید مناسب جراحی بینی هستید یا خیر، این است که صبور باشید و تا پایان دوران نقاهت برای مشاهده نتایج نهایی جراحی، عجله نداشته باشید. همچنین باید شرایط داشته باشید که حداقل یک هفته پس از جراحی در منزل استراحت کنید و از کار خود مرخصی بگیرید.
  • پیش از جراحی به شما توصیه می شود که پس از جراحی بینی فردی را برای مشایعت تا منزل به همراه خود داشته باشید.

فرآیند بعد از انجام سپتوپلاستی

جراح شما ممکن است آتل های نرم یا ورقه های پلاستیکی یا تامپون هایی را در داخل بینی شما قرار دهد که خطر تشکیل بافت اسکار را کاهش می دهد و به ترمیم سپتوم شما کمک می کند.

دکتر ممکن است بینی شما را با پنبه بپوشاند تا خونریزی را کنترل کند.

احتمالاً برای شما برای کاهش درد های احتمالی مسکن تجویز می گردد.

آنها همچنین به شما توصیه می کنند که از هیچ گونه ایبوپروفن، آسپرین یا سایر داروهایی که خون شما را رقیق می کنند استفاده نکنید تا خطر خونریزی پس از جراحی شما کم باشد.

پس از انجام عمل، هر گونه فعالیت بدنی را برای چند هفته محدود کنید تا تورم به حداقل برسد و به بهبود سریع‌تر شما کمک کند.

نمونه هایی از فعالیت بدنی که باید از آن اجتناب کنید عبارتند از بلند کردن وزنه، دویدن یا انجام ورزش های تماسی. همه این نوع فعالیت ها ممکن است باعث افزایش فشار خون و خونریزی شدید شود.

برخی از نکاتی که می توانید برای کوتاه شدن دوره نقاهت انجام دهید عبارتند از:

بینی را از ضربه حفظ کنید.

برای کاهش تورم سر خود را در شب بالا نگه دارید.

بعد از جراحی برای آسان تر شدن در آوردن لباس ها، پیراهن های دکمه دار بپوشید.

اگرچه نتایج به طور کلی پایدار هستند، اما خطر تغییر شکل یا حرکت تدریجی بافت و غضروف در طول زمان وجود دارد.

حدود سه تا شش ماه پس از جراحی، بافت بینی شما باید نسبتاً پایدار می گردد.

ضروری است که در بازه های زمانی مشخص برای چکاپ به پزشک مراجعه کنید.

اگر شما هم به سپتوم بینی مبتلا هستید و می خواهید در یک کلینیک معتبر و با سابقه مراجعه کنید کلینیک زیبایی پوست و مو آراد واقع در اصفهان بهترین کلینیک در استان به شمار می رود.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به این کلینیک تحت درمان بهترین و حاذق ترین دکتر قرار بگیرید و از نتایج انجام عمل زیبایی بینی خود لذت ببرید.

نحوه عمل سپتوم بینی

پس از اینکه پزشک شما را کاندید مناسبی برای جراحی سپتوپلاستی تشخیص داد، نوبت به انجام آزمایشات تشخیصی می‌ رسد.

در این مرحله، پزشک بررسی می‌ کند که آیا شما شرایط لازم برای انجام عمل را دارید یا خیر.

اگر فرد به هیچ بیماری جدی مبتلا نباشد، پزشک روز مناسبی را برای جراحی انتخاب می‌ کند.

اغلب متقاضیان علاقه دارند از وقایع رخ داده در اتاق عمل با خبر باشند و از مراحل مختلف این عمل آگاهی داشته باشند.

در جراحی سپتوم، جراح ابتدا در یک سمت بینی برشی کوچک ایجاد می‌کند.

انتخاب محل برش به شرایط فیزیولوژیکی متقاضی و تشخیص پزشک وابسته است.

این برش دسترسی به سپتوم را ساده‌تر خواهد کرد.

جراح، غشای مخاطی و محافظ سپتوم را بالا‌ زده و تیغه منحرف شده را به جای خود باز می‌ گرداند.

در این مرحله هر نوع مانع غضروفی یا استخوانی که سر راه سپتوم قرار گرفته است، حذف می‌ شود.

در برخی موارد برای نگه داشتن سپتوم در جای خود استفاده از بخیه الزامی است.

این جراحی، معمولاً با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی انجام می‌ شود.

انتخاب نوع بیهوشی بر اساس نیاز و با تشخیص جراح انجام می‌ شود.

مدت زمان لازم برای جراحی سپتوم بین دو تا چهار ساعت است، این زمان در افراد مختلف و با توجه به شدت انحراف تیغه و شرایط بیهوشی متفاوت خواهد بود.

مدت زمان جراحی سپتوم در افراد مختلف متفاوت است.

علت اصلی تفاوت در ساختار بینی و مشکلات ناشی از انحراف، سپتوم است، اما در حالت کلی، عمل انحراف تیغه میانی بینی بین ۱ تا ۲ ساعت طول خواهد کشید.

انحراف سپتوم موجب چه مشکلاتی می‌ شود؟

ظاهر نا متقارن، سخت بودن فرایند تنفس و تفاوت در اندازه دو سوراخ بینی، نتیجه‌ی انحراف غضروف سپتوم است.

از دیگر مشکلاتی که انحراف غضروف سپتوم یک فرد را دچار می کند می توان به تنگی نفس، تمایل فرد به دست به بینی بردن، تمایل فرد به فین کردن بی ‌دلیل و نیز خونریزی بینی اشاره داشت.

بدین ترتیب، یک فرد که دارای انحراف غضروف سپتوم در ناحیه بینی است، علاوه بر زیبایی ظاهری بینی، سلامت تنفسی خود را نیز به طور صحیح و کامل ندارد و از آنجا که تنفس راحت و آسان یکی از مهم ترین فرایند های غیر ارادی بدن محسوب می‌شود.

بنابراین فرد دارای این عارضه دچار خستگی زودرس، بی‌ حوصلگی، عصبی شدن‌ های مکرر و نیز در موارد انحراف سپتوم حاد ممکن است به سکته مغزی و قلبی منجر شود.

حال با این تفاسیر می‌ توان به اهمیت عمل جراحی سپتوم بینی پی برد که نه فقط یک جراحی زیبایی صورت بلکه این عمل، یک عمل جراحی درمانی است.

چرا برخی مشکل انحراف سپتوم دارند؟

فرد دارای انحراف غضروف سپتوم بینی ممکن است یا به دلیل عارضه مادر زادی و یا به دلیل ضربه در دوران کودکی و نیز ممکن است به دلیل تصادف، نیاز به جراحی سپتوپلاستی داشته باشد؛ بنابراین پزشک جراح با یک نوع عمل یکسان و مشابه مواجه نیست و ممکن است در مواردی اورژانسی، بیهوشی و یا بی حسی این عمل جراحی را صورت دهد.

پزشک جراح سپتوپلاستی بسته به شرایط موجود، وضعیت بیمار و همچنین وضعیت و میزان انحراف می‌ تواند تشخیص دهد که این عمل در حالت بی‌ هوشی یا بی‌ حسی صورت گیرد و این امر، به تشخیص پزشک جراح می‌ باشد.

اغلب مواردی که پزشکان جراح سپتوپلاستی با آن مواجه هستند، فرد دارای انحراف غضروف سپتوم، خود از روی علائم ظاهری و یا به اصطلاح انحراف نمایان بینی، به پزشک مراجعه کرده و فرایند درمان و جراحی را آغاز می‌ کنند.

اما در بعضی موارد این انحراف ممکن است نمایان نبوده که به دقت و مهارت پزشک جراح برای تشخیص این عارضه نیاز است.

به هر حال غالبا انحراف غضروف سپتوم، روی ظاهر بینی نیز خود را نشان می‌ دهد.

جراحی سپتوم بینی بدون بیهوشی

به طور کلی برای عمل انحراف سپتوم بینی هم می توان از بی حسی کمک گرفت هم با بیهوشی عمومی آن را به انجام رساند.

در پروسه جراحی انحراف بینی با بی حسی ، جراح تنها موضع مورد نظر را بی حس می کند و بیمار در تمام مدت جراحی هوشیار است.

در بیهوشی عمومی ، فرد به طور کامل هوشیاری خود را از دست داده و می توان گفت به یک خواب چند ساعته فرو می رود.

بدین ترتیب زمانی که چشم هایش را باز می کند دیگر جراحی به پایان رسیده و خود را در اتاق ریکاوری می بیند .

نکته قابل ذکر راجع به این مسئله این است که انتخاب جراحی انحراف بینی با بیهوشی یا عمل انحراف بینی با بی حسی ، بر عهده جراح می باشد،چرا که تصمیم گیری مطلوب در این امر وابسته به فاکتورهایی است که تنها جراح می تواند تشخیص درستی نسبت به آن ها داشته باشید.

برای انتخاب نوع بیهوشی، جراح خوب بینی در اصفهان چنین مواردی را در نظر می گیرد :

میزان مشکلات بینی و مدت زمان موردنیاز برای اعمال تمامی تغییرات

وضعیت سلامت عمومی بدن فرد

بررسی واکنش بدن بیمار به بیهوشی در صورتی که در گذشته تحت جراحی قرار گرفته باشد.

حساسیت و آلرژی های فرد به نوعی از ترکیبات دارویی

خواسته فرد و دلایل او برای انتخاب هر یک از انواع بیهوشی یا بی حسی

کاندیدای مناسب جراحی سپتوم چه کسانی هستند؟

بهترین کاندید ها برای جراحی بینی مردان و زنانی هستند که به طور کلی از سلامت خوبی برخوردار هستند و تمایل دارند زیبایی و شکل متناسب بینی را داشته باشند.

بیمارانی که دارای نقص های مادرزادی خاص یا مشکلات تنفسی هستند نیز ممکن است از جراحی زیبایی بینی بهره مند شوند.

بیشتر اوقات، بیماران به دلیل پهن بودن، بزرگ بودن، کوچک بودن، خم شدن یا شکستگی بینی، جراحی سپتوم را انتخاب می کنند.

آنها همچنین ممکن است پل یا سوراخ های بینی کج داشته باشند که به اعتقاد آنها خیلی کوچک یا خیلی پهن است.

اگر بیماران نسبت به بینی خود احساس نگرانی می کنند، نباید احساس تنهایی کنند، زیرا بسیاری از بیماران رینوپلاستی امیدوارند که تغییری مثبت و دائمی در نمایه صورت خود ایجاد کنند.

در طول مشاوره، پزشک تصویر ایده آل شما و عملکرد بینی شما را در نظر می گیرد.

 جراحی سپتوم به بیماران زیر 15 سال توصیه نمی شود، زیرا بینی آنها هنوز در حال رشد است.

 همچنین سیگاری ها را از این روش منع می شوند، مگر اینکه دو هفته قبل از آن متعهد به ترک سیگار باشند، زیرا سیگار مانع از روند بهبودی می شود.

مزایای جراحی سپتوم بینی

رینوپلاستی می تواند مزایای بسیار متنوعی را به همراه داشته باشد.

اول از همه، می تواند ظاهر و احساس شما را بهبود بخشد.

بینی شما یک ویژگی برجسته صورت است و اگر از آن ناراضی باشید، ممکن است احساس خوبی نداشته باشید و از موقعیت‌ های اجتماعی دوری کنید و زندگی با کیفیتی را که شایسته آن هستید، نتوانید تجربه کنید.

اگر بعد از تصادف، آسیب ورزشی یا زمین خوردن، بینی خود را شکسته اید، جراحی بینی می تواند بسیاری از نگرانی های مربوط به تروما را برطرف کند.

علاوه بر این، می تواند به اصلاح چالش های تنفسی و درمان سینوزیت مزمن یا التهاب سینوس ها کمک کند.

در نهایت، اگر خروپف می کنید و سپتوم انحرافی دارید یا مشکل ساختاری دیگری دارید، جراحی بینی می تواند به بازیابی عملکرد صحیح بینی شما کمک کند.

عوارض جراحی سپتوم بینی

اشاره کردیم که جراحی سپتوم روشی کم تهاجمی است که به دو روش بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی انجام می‌ شود.

عوارض ناشی از این عمل بسیار کم است.

در حالت کلی عوارض سپتوپلاستی به دو عامل وابسته است، عامل اول میزان مهارت و تجربه جراح و عامل دوم رعایت دستورالعمل‌ های مراقبتی قبل و بعد از عمل توسط زیبا جو است.

برای اینکه انتخابی آگاهانه داشته باشید، آگاهی از مزایا و عوارض احتمالی عمل تنها راه پیش رو است.

علی‌رغم اینکه سپتوپلاستی روش بدون ریسک به حساب می‌ آید، اما ممکن است بی ‌تجربگی جراح و غیر استریل بودن تجهیزات اتاق عمل برای متقاضی مشکلات جدی ایجاد کند. برای افرادی که از نتیجه جراحی راضی نیستند، امکان جراحی مجدد وجود دارد. عوارض جراحی بینی شامل موارد زیر می شود :

  • اختلال در حس بویایی،
  • تغییر و بدشکلی بینی،
  • سوراخ شدن تیغه میانی،
  • باقی ماندن جای اسکار روی بینی،
  • تغییر رنگ بینی،
  • احتمال خونریزی حین و بعد از عمل در افرادی که دارو‌ های رقیق‌ کننده خون یا الکل مصرف می‌ کنند به شدت افزایش خواهد یافت.
  • عفونت ناشی از استریل نبودن تجهیزات اتاق عمل یا مرطوب •ماندن بینی در دوران نقاهت
  • بی‌حسی دندان‌ها، لب‌ها و نوک بینی. این عارضه ممکن است موقتی باشد و چند روز بعد از عمل رفع شود. اما در صورت تشدید عارضه یا عدم رفع آن حتماً با پزشک خود تماس بگیرید.
  • تغییر در کیفیت صدا،
  • از دست دادن حس بویایی و چشایی.

خطرات، اثرات احتمالی جراحی سپتوم بینی

در زمان انجام جراحی سپتوم یا انحراف بینی ،احتمال به وجود آمدن خطرات و اثرات ای پس از انجام جراحی وجود دارد.

 این عوارض ممکن است در اثر عوامل مختلف ایجاد گردند که از مهمترین این خطرات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خون ریزی بینی
  • عفونت سینوسی و مجرای تنفسی
  • حساسیت و واکنش های بد به بیهوشی
  • بهبود طولانی مدت جای زخم
  • ایجاد تغییر شکل در ساختار بینی
  • تغییر رنگ پوست بینی
  • کاهش حس بویایی
  • خونریزی

خونریزی بینی به مقدار کم یکی از شایع ترین عوارض بعد از جراحی انحراف بینی محسوب شده و بسیار رایج است.

اما مصرف داروهای مانند آسپرین و ایبوپروفن می تواند باعث افزایش میزان خونریزی بعد از جراحی گردد، زیرا این داروها باعث رقیق شدن خون شده از انعقاد سریع آن جلوگیری می‌ کنند و همین امر باعث می‌ شود تا بعد از انجام جراحی خونریزی از بینی اتفاق بیفتد.

بنابراین در مواردی که انعقاد خون به درستی انجام نشود، پزشک داروهای انعقاد خون برای بیمار تجویز خواهد کرد.

  • عفونت سینوسی و مجاری تنفسی :

یکی دیگر از عوارض بعد از جراحی، به خصوص جراحی سپتوپلاستی، ایجاد عفونت است که علت اصلی آن رعایت نکردن نکات بهداشتی و پانسمان نکردن مجاری بینی است.

 یکی از اشکال خطرناک عفونت بعد از جراحی سندروم شوک است که بسیار نادر بوده اما نیاز به درمان فوری دارد.

  • تغییرات در فشار خون و ضربان قلب :

بعد از انجام جراحی احتمال ایجاد تغییر در فشار خون و ضربان قلب نیز تا حدودی وجود دارد، اما اطرافیان شما حتماً باید بررسی های لازم در این خصوص را انجام داده و مراقبت های لازم را داشته باشند.

همچنین تب و تغییر رنگ پوست یا کارآمد های غیر معمول نیز می تواند در فرد رخ دهد و باید حتماً به پزشک اطلاع داده شود.

  • بی حسی دندان و بینی :

بی حسی دندان و بینی از نتایج استفاده از دارو های بی حسی است که بعد از مدتی به طور خود به خود از بین می رود و به حالت طبیعی برمی گردد.

  • سوراخ شدن سپتوم :

ممکن است بعد از انجام جراحی یا در حین انجام جراحی سوراخی در بینی ایجاد شود که منجر به خونریزی گردد و یا عوارض دیگری را به همراه داشته، در چنین حالتی حتماً باید جراحی مجدد صورت بگیرد تا سوراخ ترمیم گردد.

  • نشت مایعات نخاعی :

یکی از موارد نادر بعد از جراحی سپتوم یا انحراف بینی به روش سپتوپلاستی، نشدن مایعات نخاعی است که در اثر ایجاد آسیب به مغز در حین جراحی ممکن است رخ دهد.

از دیگر عوارض ناشی از جراحی می توان به عدم بهبود جراحی و برگشت انسداد، تغییر در حس بویایی و چشایی، ایجاد درد مداوم در صورت، تغییر در صدای خروجی از دهان، ایجاد نقص در بینایی و تورم و کبودی چشم اشاره کرد.

همچنین در برخی شرایط ممکن است مواردی مانند پولیپ در سینه های شما وجود داشته باشد که باعث می شود مشکلات تنفسی دوباره ایجاد گردند.

دوران نقاهت جراحی سپتوم بینی

دوران نقاهت به شرایط فیزیولوژیکی و قدرت سیستم ایمنی افراد وابسته است، اما می‌ توانید پس از گذشت ۳ تا ۷ روز فعالیت‌ های روزانه را به راحتی انجام داده و در کلاس‌ های درس یا محل کار خود حاضر شوید.

در صورتی که هیچ عارضه جدی بعد از جراحی ایجاد نشود، فرد می‌ تواند پس از اتمام عمل و ریکاوری از بیمارستان مرخص شود.

وجود تورم در ناحیه بینی و احساس درد کاملاً طبیعی است.

گچ بینی، بین دو تا سه روز بعد از عمل باز خواهد شد.

در صورتی که شدت درد ‌ها زیاد باشد، پزشک برای شما دارو‌های ضد درد تجویز خواهد کرد.

بهتر است فعالیت‌ های فیزیکی را چندین هفته به تعویق بیندازید.

ورزش‌ هایی مانند دو یا وزنه‌ برداری فشار زیادی به صورت و بینی وارد کرده که منجر به طولانی شدن دوره نقاهت و آسیب جدی به بینی خواهد شد.

هنگام خواب یا استراحت، سر خود را بالا نگه دارید، این روش فشار کمتری به بینی وارد می ‌کند.

از لباس‌ های دکمه دار استفاده کنید تا فشاری به سر و بینی وارد نشود.

زخم‌های روی بینی به سرعت خوب می‌ شود. چند روز بعد از عمل نیز شاهد بهبودی تنفس خود هستید.

با توجه به شرایط فیزیولوژیکی بدن شما تثبیت شکل غضروف ممکن است تا حدود یک سال بعد از عمل طول بکشد.

مراقبت‌ های قبل از عمل انحراف بینی

  • دو هفته قبل از جراحی

 باید دو هفته قبل از جراحی مصرف همه داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب (NSAIDs) از قبیل محصولاتی که حاوی آسپرین، ایبوپروفن، ادویل، موترین، ناپروکسن، و سایر انواع داروها هستند را قطع کنید، زیرا این داروها ریسک بروز خونریزی را افزایش می ‌دهند.

همچنین قطع کردن همه داروهای هومئوپاتیک از قبیل جین سینگ یا جینکو بیلوبا ضروری است زیرا این داروها نیز می ‌توانند باعث افزایش سطح خونریزی شوند.

  • یک شب قبل از جراحی

 به مدت ۸ ساعت قبل از جراحی از مصرف غذاهای جامد که حاوی شیر، خامه و غیر هستند خودداری کنید.

به طور طبیعی این امر بدین معنا است که باید از ساعت ۱۲ شب به بعد چیزی خورده نشود.

می‌توانید تا ۴ ساعت قبل از جراحی از مقادیر کمی مایعات رقیق از قبیل چای، آب یا قهوه بدون شیر یا خامه استفاده کنید.

مراقبت های پس از جراحی سپتوم بینی

بعد از انجام جراحی حتماً باید مراقبت های لازم جهت جلوگیری از عوارض پس از جراحی انجام شود، همچنین از دستورالعمل‌ های پزشکی نیز استفاده کرد.

شرایط و نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی

از جمله مراقبت های لازم پس از جراحی سپتوم یا انحراف بینی عبارت است از:

  • در هنگام عطسه کردن از دهان، عطسه کنید تا به بینی فشار وارد نشود.
  • جهت شستشوی بینی می توانید پس از چند روز از عمل جراحی با استفاده از شوینده های مخصوص این کار را انجام دهید.
  • برای تمیز کردن بینی حتماً از دستمال های بسیار نرم استفاده کنید و به هیچ وجه فین نکنید.
  • در هنگام خواب از بالشت اضافه خواب زیر سر خود استفاده کنید.

جهت کاهش التهابات و تورم به مدت ۷۲ ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید.

  • از مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات مانند سیگار خودداری کنید.
  • بعد از انجام جراحی از خوردن غذاهای سفت خودداری کرده و از مایعات استفاده کنید.
  • از دستکاری کردن و یا فشار دادن بینی خود اجتناب کنید.

به هیچ وجه فعالیت‌ های سنگین و پر تنش انجام ندهید.

  • بعد از وارد آوردن ضربه یا برخورد اشیا به بینی جلوگیری کنید.
  • از مصرف داروهای خودسرانه اجتناب نمایید.
  • در صورت وجود علائمی همچون تهوع استفراغ سردرد سرگیجه و اختلالات تنفسی حتماً با پزشک مشورت کنید.

اثرات و نتایج جراحی سپتوم بینی

یکی از سؤالات اساسی که اغلب کاربران با آن مواجه می‌شوند میزان پایداری نتایج جراحی سپتوم است.

اگر جراح از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد و زیباجو تمام دستورالعمل‌ های قبل و بعد از عمل را به‌ درستی رعایت کند، نتیجه این عمل کاملاً پایدار است.

فراموش نکنید که تحلیل و تغییر غضروف نسبتاً آرام رخ می‌ دهد.

پس برای مشاهده نتایج قطعی این عمل باید در حدود ۳ تا ۶ ماه صبور باشید.

پس از این دوره شکل و حالت بینی تثبیت می‌شود.

اغلب افراد با علائم و نشانه‌ هایی مانند دشواری تنفس، خون دماغ یا درد در ناحیه صورت متوجه انحراف سپتوم می‌ شود.

زمانی که با هیچ یک از این علائم مواجه نشوید، عمل موفقیت‌ آمیز بوده است.

مهم‌ترین نکته این است که تفاوت در شدت علائم سبب تفاوت در نتایج عمل می‌ شود.

به عبارت ساده، افرادی که علائم خفیف‌ تری تجربه می‌ کنند، پس از عمل به بهبودی کامل دست پیدا می‌ کنند،اما افراد با عوارض و مشکلات شدید نمی‌ توانند انتظار نتیجه یکسان و مشابه با نمونه‌ های خفیف داشته باشند.

فراموش نکنید اگر جراح مهارت کافی نداشته باشد و پس از اتمام دوره نقاهت هیچ تغییری در ظاهر بینی و تنفس احساس نکنید، تکرار سپتوپلاستی الزامی خواهد بود.

آیا نتایج جراحی سپتوم بینی دائمی است؟

تغییرات ایجاد شده در سپتوم و بینی طی روند سپتوپلاستی، دائمی می باشد.

بهبود های شکل داده شده در جریان هوا و بالا رفتن ظرفیت و کیفیت تنفس از راه بینی، کاملاً حس می شود.

تنها چیزی که ممکن است نتیجه درمان را تحت تاثیر قرار داده و فرد درمان شده را از داشتن یک نتیجه دائمی محروم کند، دنبال نکردن دستورالعمل های بعد از سپتوپلاستی و کمک نکردن به بینی در داشتن یک روند بهبود کامل قبل از درگیر شدن در شکل های خاصی از فعالیت های ورزشی و فعالیت های روزمره می باشد.

البته، آسیب دیدن بینی نیز می تواند تاثیر منفی بروری نتیجه درمان باقی گذارد.

سپتورینوپلاستی چیست؟

در برخی متقاضیان جراحی سپتوم انحراف تیغه تغییری در ظاهر بینی ایجاد نکرده است. مشکل این دسته از افراد از طریق جراحی سپتوم و باز گرداندن آن به جای اول حل خواهد شد.

اما در برخی زیبا جویان انحراف تیغه میانی بسیار زیادی است.

در نتیجه سبب انحراف بینی و ایجاد تغییرات ظاهری در فرم بینی شده است.

این افراد علاوه بر اصلاح تیغه میانی به جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی نیازمند خواهند بود.

عملی که برای اصلاح نقش ساختاری و فرم ظاهری بینی این افراد انجام می‌ شود، سپتورینوپلاستی نام دارد.

پیچیدگی این جراحی در مقایسه با سایر عمل‌های بینی بیشتر است.

افرادی که از بینی‌های عقابی، کج، فرورفته و دارای انحراف شدید رنج می‌ برند بهترین گزینه برای عمل سپتورینوپلاستی محسوب می‌ شوند.

  • جراحی ترمیمی

در مواردی که افراد برای کاهش هزینه‌ های جراحی از پزشکان بی‌ تجربه یا کلینیک‌ های نامعتبر برای جراحی سپتوم کمک می‌ گیرند، عمل نتیجه ‌ایده‌آل نخواهد داشت،حتی ممکن است جراحی سبب تشدید انحراف سپتوم و مشکلات تنفسی ناشی از آن شود.

در چنین مواردی انجام جراحی ترمیمی ضروری خواهد بود.

فراموش نکنید جراحی ترمیمی پیچیده‌ تر از حراجی اولیه است و به مهارت بیشتری نیاز دارد.

کلینیک بین المللی پوست و مو آراد واقع در اصفهان با بهره‌گیری از جراحان مجرب، کادر با تجربه و تجهیزات مدرن تمام جراحی‌های زیبایی را بهترین کیفیت انجام می‌ دهد.

علاوه بر این، بستر لازم برای انجام جراحی‌های ترمیمی و حل مشکلات ناشی از عمل‌ های زیبایی بینی را فراهم کرده است.

هزینه عمل انحراف بینی چقدر است؟

 اکثر بیماران در خصوص هزینه عمل انحراف بینی سوال دارند. پاسخ این سوال به عوامل متعددی از قبیل شرایط دقیق جراحی بستگی دارد.

در بخش زیر به عواملی که بر هزینه نهایی تاثیر می‌ گذارند اشاره می‌ کنیم:

شدت انحراف تیغه بینی

تعداد جلسات مورد نیاز برای مراجعه به پزشک

نیاز به انجام عکس برداری از قبیل سی تی اسکن

تجهیزات پزشکی

داروهای تجویز شده

زمان لازم برای جراحی

 در مواردی که به لحاظ پزشکی انجام جراحی انحراف بینی ضروری باشد معمولا بیمه بخش زیادی از هزینه عمل را تقبل خواهد کرد اما بهتر است قبل از اقدام برای جراحی در این خصوص کاملاً تحقیق کنید تا بتوانید به نتیجه نهایی برسید.

به طور کلی هزینه انجام جراحی‌های زیبایی از قبیل جراحی زیبایی بینی شامل پوشش بیمه نیست و بیمارستان هزینه جداگانه برای آن درخواست خواهد کرد.

شما می‌توانید در جلسه مشاور اطلاعات کافی و ضروری را در خصوص هزینه جراحی سپتوپلاستی و پوشش بیمه به دست بیاورید.

چگونه جراح سپتوم بینی خود را انتخاب کنیم؟

رینوپلاستی یکی از مشکل ترین عمل های جراحی به شمار می آید ؛ عمل جراحی ضعیف و ناشیانه می تواند منجر به بد فرم شدن بینی شود که امکان دارد اصلاح آن بسیار مشکل و یا حتی برگشت ناپذیر باشد؛ به همین منظور انتخاب یک جراح مناسب و با تجربه، اولین قدم به سوی یک عمل جراحی موفقیت آمیز به شمار می آید .

نتیجه هیچ یک از عمل های جراحی کاملا عالی و بدون ایراد نخواهد بود ؛ اما یک جراح بینی خوب ، متعهد و با تجربه، تا حد زیادی در رسیدن به نتایج عالی تلاش خواهد کرد .

از دیگر توصیه هایی که می تواند در انتخاب جراح به شما کمک کند ، این است که سعی کنید جراحی را پیدا کنید که عمل ترمیمی یا ریویژن را نیز انجام دهد ؛ حتی اگر به جراحی مجدد فکر هم نمی کنید .

داشتن یک راه گریز همیشه سودمند خواهد بود.

امروزه عمل های جراحی بینی نسبت به گذشته ، قابل پیش بینی ، موثر تر و دقیق تر شده است ؛ به طوری که مهارت کافی در جراحی به همراه بافت مناسب بینی و به کار گیری فنون جراحی ، می تواند یک بینی زیبا و متناسب را به وجود آورد.

جراحی سپتوم
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-جراحی سپتوم

سوالات متداول در مورد جراحی انحراف بینی

1-کاندیدای مناسب برای عمل انحراف بینی چه اشخاصی هستند ؟

در صورتی که اشخاص دچار انحراف شدیدی در بینی خود باشند، باید هرچه سریع تر جراحی انجام دهند و این عمل برای انان ضروری می باشد.

برای اینکه جراح از این موضوع مطمئن شود که کاندیدای مناسبی برای جراحی انحراف بینی درهستید جراح موارد زیر را مورد بررسی قرار خواهد داد که شامل : وضعیت سپتوم ، سن شخص ، سلامت جسمی شخص ، ریسک هایی که ممکن است وجود داشته باشد . جراحی های پیشین و سابقه مصرف الکل یا سیگار فرد است.

2-پیشگیری از انحراف بینی به چه صورت انجام می شود ؟

برخی از اشخاص با انحراف بینی متولد می شوند و این مساله برای آنان قابل پیشگیری نیست.

اما مواردی نیز وجود دارد که مادرزادی نیست و می توانید با توجه به مواردی که گفته می شود از این ریسک جلوگیری کنید.

به هنگام انجام ورزش هایی که ریسک بالایی دارند، با پوشیدن کلاه ایمنی یا محافظ مخصوص از صورت و بینی خود محافظت نمایید.

در حالت رانندگی کمربند ایمنی خود را ببندید.

از ورزش های که امکان برخورد های فیزیکی در آن وجود دارد خودداری کنید.

3-چشم انداز جراحی انحراف بینی چگونه است ؟

برای برخی از افراد انحراف بینی یک چالش محسوب نمی شود و فقط در صورتی افراد نیاز به جراحی خواهند داشت که علائمی شدید را تجربه کنند.

بسیاری از افرادی که سابقه جراحی را دارند، ممکن است مجددا عوارضی را تجربه نمایند که ناشی از کج شدن مجدد سپتوم است.

در این حالت باید به پزشک مراجعه نمایند تا در صورت تشخیص این کیس ، جراحی مجددی را تجربه نمایند.

4-چه میزان درد بعد از جراحی انحراف بینی امکان دارد احساس شود ؟

پزشک داروهایی را برای کاهش سردرد یا درد صورت برای شما تجویز خواهد کرد که درد را بسیار کاهش خواهند داد، با پزشک حتما در این خصوص صحبت کنید.

5-تشخیص هماتوم بینی چگونه است؟

هماتوم سپتوم معمولاً با بررسی بینی به وسیله اسپکولوم بینی یا اتوسکوپ قابل تشخیص است.

عدم تقارن سپتوم یا رنگ مایل به آبی یا قرمز ممکن است نشان دهنده هماتوم باشد.

لمس مستقیم نیز ممکن است ضروری باشد، زیرا هماتوم‌ های تازه تشکیل شده ممکن است کبود نباشند.

در بسیاری از موارد، بینی نرم می‌شود و این نیز به تشخیص کمک می‌کند.

هنگامی که هماتوم تیغه بینی ایجاد می‌ شود، یک سوراخ یا هر دو سوراخ بینی مسدود می‌گردد که با نگاه کردن تا حدود زیادی قابل تشخیص است.

با این حال این تشخیص قطعی نیست.

6-آیا هماتوم تیغه بینی خطرناک است؟

بله.

اگرچه این عارضه به ندرت اتفاق می‌افتد، اما می‌ تواند خطرناک و در مواقعی تهدید‌ کننده زندگی باشد.

هماتونم بینی سبب می‌ شود که به تیغه بینی خون نرسد و این تیغه در اثر کمبود اکسیژن و مواد غذایی نکروز شده و از بین برود.

اگر این اتفاق بیفتند بینی برای همیشه تغییر شکل پیدا می‌ کند و احتمالا مجبور می‌ شوید جراحی پیوند غضروف انجام دهید.

همچنین محیط پر از خونِ ایجاد شده، محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها است که می‌ تواند به عفونت و حتی شرایط تهدید کننده زندگی منجر گردد.

ما در کلینیک زیبایی آراد واقع در اصفهان امکاناتی را فراهم کرده‌ایم که شما بتوانید از هر پزشکی که تمایل دارید وقت بگیرید و مدارک، عکس‌ها و هرچه لازم است را برای او بفرستنید.

شما می‌ توانید در یک تماس تلفنی یا ویدئوییِ از قبل تعیین شده، با پزشک مشورت کنید و اگر احتمال می‌ دهید دچار هماتوم تیغه بینی هستید راهنمایی بخواهید.

جراحی انحراف بینی همزمان با جراحی زیبایی بینی

به عمل انحراف بینی در اصطلاح پزشکی سپتوپلاستی گفته می شود.

در طی این جراحی بهبود عملکرد تنفسی بینی هدف قرار گرفته و جراح تلاش می کند تا تیغه سپتوم بینی را صاف کرده و اصلاح نماید ، به این ترتیب مسیر تنفسی در هر دو سمت بینی باز شده و فرد می تواند به راحتی از راه بینی نفس بکشد ، در شرایطی که انحراف بینی شدید باشد ، مشکلات جدی بسیاری را برای فرد ایجاد می کند از این رو لازم است فرد با انجام جراحی اقدام به حل و برطرف کردن این موضوع نماید.

از طرف دیگر به عمل زیبایی بینی ، رینوپلاستی گفته می شود.

هدف اصلی در این جراحی اصلاح و بهبود مشکلات ظاهری بینی از جمله افتادگی نوک بینی، بزرگ بودن بینی ، کجی بینی، عدم تقارن سوراخ های بینی، وجود قوز بینی و غیره می باشد.

در طی این پروسه بافت ها و استخوان و غضروف های بینی را تحت تاثیر قرار می گیرند.

حال در شرایطی که فرد تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی در کنار بهبود مشکلات تنفسی و انحراف بینی داشته باشد ، تنها با انجام یک جراحی یعنی سپتورینوپلاستی می تواند به هدف مورد انتظار خود دست پیدا کند.

در صورتی که زیبایی بینی شما اهمیت دارد توصیه می شود این دو جراحی را به صورت همزمان انجام دهید ؛ چرا که نیازی به دوبار استفاده از داروی بیهوشی و گذراندن دوره نقاهت نیست.

همچنین نیازی نیست تا بافت های بینی برای دو بار مجزا تحت تاثیر قرار گرفته و دستکاری شوند.

نکته ای که افراد باید به آن توجه داشته باشند این است که انحراف بینی مشکلات کجی بینی شما را اصلاح نمی کند و کج بودن بینی با انحراف تیغه سپتوم کاملا متفاوت است با در نظر گرفتن موارد فوق می توانید در نهایت برای انجام جراحی مورد نظر خود تصمیم گیری نمایید.

7-معمولا چه مدت پس از جراحی سپتوپلاستی بیمار می‌تواند به محل کار خود برگردد؟

 اگر فعالیت شغلی شما به نحوی است که نیازی به انجام فعالیت جسمانی شدید ندارد باید بتوانید یک هفته پس از جراحی به محل کار خود بر گردید، اما اگر شغل شما با فعالیت جسمانی شدید همراه است.

باید حداقل یک هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید و در منزل استراحت کنید.

8-پس از جراحی سپتوپلاستی چگونه باید بینی خود را تمیز کرد؟

 پس از جراحی سپتوپلاستی باید با دقت و با استفاده از گوش پاک کن پنبه‌ای و محلول پروکسید در صورت لزوم روزی سه بار بینی خود را تمیز کنید.

فورا پس از تمیز کردن بینی از مقدار کمی وازلین یا پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید تا از خشک شدن بینی شما جلوگیری شود.

به طور کلی حداقل به مدت دو هفته مسیر بینی شما علت تورم بسته خواهد شد به همین دلیل استفاده از دستگاه بخور در هنگام خواب به شما برای تنفس راحت از طریق دهان کمک خواهد کرد.

9-بهترین زمان برای عمل انحراف بینی در چه سنی است؟

اگر کودک شما به انحراف تیغه بینی دچار باشد، پزشک ممکن است جراحی را تا زمان رشد کامل بینی به تأخیر بیندازد.

در اغلب موارد، این رشد تا سن 15 یا 16سالگی صورت می‌ گیرد.

پسران معمولاً باید نسبت به  دختران مدت زمان بیشتری منتظر بمانند، زیرا روند رشد آن‌ها اندکی دیرتر پایان می‌یابد.

جراحی بینی و بارداری نیز توصیه نمی‌ شود و بهتر است تا زمان تولد نوزاد صبر کنید.

10-آیا می‌توان از انحراف بینی پیشگیری کرد؟

شما می‌توانید با اجتناب از آسیب به بینی خود، به پیشگیری از انحراف تیغه بینی کمک کنید.

برای این کار، در هنگام رانندگی از کمربند ایمنی و محافظ شانه استفاده کنید و در طول انجام ورزش‌های تماسی مانند فوتبال یا کاراته از کلاه یا محافظ صورت مناسب استفاده نمایید.

نتیجه گیری

سپتوم بینی: علائم و درمان کجی تیغه بینی با عمل جراحی سپتوپلاستی انحراف تیغه بینی، بینی کج یا سایر ناهنجاری‌ های تیغه بینی، دیواره‌ای است که بینی را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می‌کند.

تیغه بینی از دو قسمت غضروفی نزدیک نوک بینی و استخوانی نزدیک پیشانی تشکیل‌ شده است.

تیغه بینی دیوارک مرکزی در بینی است که از استخوان و یک ماده ارتجاعی (به نام غضروف) که دو حفره بینی را از یکدیگر جدا می‌ کند، ساخته‌ شده است.

تیغه بینی در معدودی از موارد کاملاً در وسط قرار گرفته است،‌ اما در بسیاری از افراد مستقیم و نسبتاً در مرکز قرار دارد.

با این‌ حال، در برخی از افراد تیغه بینی خم‌ شده و یا دارای انحنا می‌باشد.

این عارضه می‌تواند بسیار خفیف یا در برخی موارد، چنان شدید باشد که یک حفره بینی به‌ طور کامل مسدود شده باشد.

برای درمان این بیماری، از عمل جراحی انحراف بینی استفاده می‌شود که در آن  پزشک برش‌های کوچکی در قسمت‎های دارای انحراف ایجاد می‌ کند و غضروف یا استخوان تیغه بینی را اصلاح یا بر می‌ دارد.

بر خلاف تصور مردم، جراحی انحراف بینی تغییری در ظاهر بیمار ایجاد نمی‌ کند.

سپتوم یا تیغه وسط بینی ، دیواره ای در وسط بینی است که آن را به دو قسمت تقسیم می کند.

این ناحیه منبع غضروف بوده و در جراحی از غضروف های این ناحیه برای پیوند زدن به نواحی دیگر بینی استفاده می شود.

سپتوم، مهم ترین منبع غضروفی برای ترمیم قسمت های دیگر بینی می باشد.

سپتوم یا تیغه وسط  بینی یک دیوار غضروفی استخوانی است که سمت چپ و راست حفره بینی را از هم جدا می کند.

ناحیه سپتوم نقش ستون را برای سایر اجزای بینی بازی می کند.

در جراحی بینی، غضروف مورد نیاز را از سپتوم بر می داریم و به وسیله آن قسمت های نوک بینی را تقویت می کنیم.

در داخل بینی یک صفحه عمودی نازک به نام سپتوم وجود دارد که مانند ستون چادر بینی را پابرجا نگه می دارد.

هماتوم تیغه بینی وضعیتی است که معمولا به دنبال ضربه به بینی و در موارد نادرتر به دنبال جراحی بینی ایجاد می‌شود.

در این حالت غضروف بینی آسیب می‌بیند و خون‌رسانی به آن مختل می‌ شود. در عوض خونی که از رگ‌ها خارج می‌ گردد در اطراف تیغه جمع شده و با فشاری که ایجاد می‌ کند سبب از بین رفتن بافت غضروف می‌ گردد.

گاهی هماتوم از داخل بینی قابل مشاهده است.

این شرایط می‌ تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد و تقریبا همیشه باعث انسداد بینی شود.

اگرچه هماتوم به ندرت ایجاد می‌ شود، اما حتما لازم است آن را درمان کنید، چون در غیر این صورت غضروف بینی از بین می‌ رود و بینی تغییر شکل پیدا می‌ کند.

علاوه بر این، ممکن است مبتلا به عفونت شوید و زندگی شما در خطر قرار گیرد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی تخصصی آراد با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.ir/cutb

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

آپارات:https://aparat.com/v/aKJqd

نماشا:https://www.namasha.com/v/9v1t3WbY

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین خدمات کلینیک

انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.