زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

همه آنچه باید درباره پسوریازیس و درمان آن بدانید

همه آنچه باید درباره پسوریازیس و درمان آن بدانید
محتوا پنهان
1 همه آنچه باید درباره پسوریازیس و درمان آن بدانید
1.1 پسوریازیس چیست؟

همه آنچه باید درباره پسوریازیس و درمان آن بدانید

یکی از اندام‌های بدن که در برابر انواع خطرات و بیماری‌ها قرار دارد پوست است که تحت تاثیر عواملی محیطی مانند سرما ، گرما و تماس با مواد گوناگون قرار دارد و این امر باعث می‌شود که بیمار شدن عضو حیاتی بیشتر شود متاسفانه بسیاری از افراد از پوست خود به درستی مراقبت نمی کنند و پوست را دچار آسیب پذیری بیشتر می‌کنند این عوامل حتی ممکن است با پیدا شدن بیماری و آسیب های پوستی جدیدی منجر شود که نتیجه مستقیم می‌تواند روی خشکی پوست داشته باشد به همین دلیل سعی کنید که پوست خود را دائماً تمیز نگه دارید ، تمیز نگه داشتن پوست می‌تواند از بروز بیماری های پوستی جلوگیری کند یکی از بیماری های شایع پوستی پسوریازیس دست است که در این مقاله می‌خواهیم در خصوص آن توضیحات کاملی را برای شما بیان کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

پسوریازیس چیست؟

پسوریازیس یک بیماری ژنتیکی است که مسری نیست ، در این بیماری بدن علیه خود قیام می کند و مشکلی برای او به وجود می آورد به همین دلیل پسوریازیس در دسته بیماری‌های خود ایمنی قرار دارد پسوریازیس یک بیماری پوستی است و معمولاً افراد کمی به آن مبتلا می شوند اما این دسته از افراد تقریباً به صورت مادام العمر با این بیماری درگیر خواهند بود یکی از مواردی که به حفظ سلامت پوست می‌تواند کمک کند جایگزین شدن سلول های مرده با تازه است در بیماری پسوریازیس یا صدفک پوستی سیگنال ها اشتباه از سمت پوست به مغز فرستاده می شوند در نتیجه صورت جایگزینی سلول های جدید از ریزش سلول های مرده بیشتر خواهد شد که این افزایش در تولید سلول‌های جدید باعث ضخیم شدن پوست میشود.

چه عواملی باعث ایجاد بیماری پسوریازیس می شوند؟

همانطور که گفتیم بیماری پسوریازیس یک بیماری ژنتیکی است که در نتیجه ژن این بیماری از بدو تولد بافت همراه است البته هنوز علت اصلی این بیماری مشخص نیست اما برخی عوامل می‌تواند شدت آن را در بدن افزایش دهد و احتمال ابتلا به پسوریازیس را بالا ببرد اصلی‌ترین علتی که می‌تواند بیماری صدفک پوستی را در بدن ایجاد کند از قرار زیر است:

. ژنتیک : معمولاً نیمی از افرادی که به این بیماری پوستی مبتلا می‌شوند سابقه خانوادگی دارند در این دسته از افراد پسوریازیس ممکن است از سنین پایین به وجود آید.

. استرس : استرس یکی از عواملی است که می‌تواند باعث شدت گرفتن این بیماری شود به همین دلیل به این دسته از بیماران توصیه می‌شود که حداقل آرامش روانی خود را حفظ کنند.

. هورمون ها : هرچند هنوز مشخص نیست که هورمون ها چه تاثیری می توانند روی بیماری پسوریازیس داشته باشند اما معمولا این بیماری از سن بلوغ خود را نشان می‌دهد به علاوه بارداری نیز می‌تواند شدت آن را افزایش دهد به همین دلیل متخصصان معتقد هستند که هورمون ها بر روی این بیماری می‌تواند اثرگذار باشند.

. جراحت‌های عفونی : همه قسمت های بدن که دچار آسیب فیزیکی و شیمیایی است در معرض این بیماری قرار می‌گیرد عفونی شدن جراحت می تواند بیماری پسوریازیس را شدت دهد اما باید روی دیگر سکه را نیز ببینید زیرا درمان عفونت ممکن است این بیماری را بهبود ببخشد.

. داروها : برخی داروها هستند که می‌توانند باعث افزایش شدت این بیماری شوند و سرعت آن را نیز افزایش دهند از مهمترین داروها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

. داروهای ضد مالاریا.

. داروهای فشار خون که برای مسدود کردن رسپتور بتا استفاده میشود.

. لیتیم.

علاوه بر این اینها قطع مصرف بعضی داروها می‌تواند شدت بیماری را افزایش دهد که مهمترین آنها را می توان به کوری تیکو استروئیدهای خوراکی و موضعی قوی اشاره کرد.

. چاقی : داشتن اضافه وزن و چاقی نیز می‌تواند زمینه ایجاد این بیماری را افزایش دهد علاوه بر این ترکیب چاقی با بیماری پوستی می تواند ریسک سکته قلبی و مغزی را نیز افزایش دهد.

. مصرف دخانیات و الکل : نتایج تحقیقات نشان داده که رابطه مستقیمی بین این بیماری و مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات وجود دارد.

پسوریازیس
پسوریازیس

انواع پسوریازیس

هرچند تنها دو درصد از مردم جهان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند اما این بیماری پوستی خود را به صورت های گوناگونی نشان می دهد به طور کلی این بیماری بر اساس محل بروز در دسته های مختلفی قرار می گیرد از جمله:

. پسوریازیس پلاکی

پسوریازیس پلاکی گاهی در دستگاه تناسلی و در درون دهان نیز می‌تواند خود را نشان دهد این بیماری یکی از شایع‌ ترین نوع پسوریازیس است ، در نشانه این بیماری پوستی پلاکی ایجاد لکه های قرمز و خشک روی پوست است که لکه ها خود به خود بزرگ می‌شوند و خشکی پوست را به وجود می‌آورند که باعث زخم شدن پوست نیز می شود این نوع از بیماری حتی بعد از بهبود نیز می‌تواند اثراتش باقی بماند و لکه های خونی در زیر لایه های سلولی مشاهده می شود این لکه های پوستی خارش زیادی دارند و می‌توانند خیلی دردناک نیز باشند.

. پسوریازیس ناخن

پسوریازیس ناخن باعث تغییر شکل ناخن دست و پا می شود و باعث افزایش ضخامت آنها می شود افراد مبتلا به این بیماری رشد ناخن های آنها غیر طبیعی است و رنگ آنها نیز تغییر می کند.

. پسوریازیس خالدار

این بیماری به دلیل یک عفونت شدید در گلو بروز می‌کند بر اثر عفونت گلو لکه هایی روی پوست ایجاد می شود این لکه ها کوچک هستند و به قطره های آب شبیه هستند به علاوه در تمام نقاط بدن نیز می تواند ایجاد شود با این حال ضخامت لکه ها در این نوع بیماری پوستی نسبت به نوع های دیگر کمتر است پسوریازیس خالدار بیشتر در نواحی کف دست ، پا و پوست سر مشاهده می شود به علاوه در سنین کودکی و نوجوانی بسیار رایج تر است.

. پسوریازیس معکوس

پسوریازیس معکوس در قسمت زیر بغل زیر ، سینه ، کشاله ران ، باسن و اطراف دستگاه تناسلی بیشتر به وجود می‌آید این بیماری به صورت دانه های قرمز و صاف که خارش زیادی دارند بروز می‌کند و علاوه بر تعرق بدن باعث شدت افزایش آن خواهد شد در مراحل پیشرفته ممکن است که به یک بیماری قارچی تبدیل شود.

. پسوریازیس پوست سر

اگر پسوریازیس در پوست سر به وجود آید می تواند خودش را به صورت نیز برساند ، خط رویش مو نیز از این بیماری مصون نیستند این نوع پسوریازیس ممکن است با درگیر شدن پوست سر و صورت باعث ریزش موی سر و ریش در آقایان شود.

. پسوریازیس پوسته ای

عوارض این نوع بیماری اسهال ، تب ، لرز و خارش شدید پوست است پسوریازیس پوسته ای نسبت به نوع های دیگر این بیماری شیوع کمتری دارد ولی سرعت بیشتری برای گسترش این بیماری دارد در مرحله اول این بیماری یک ضایعه پوستی در دست یا پا به وجود می‌آید و به سرعت بزرگ می‌شود در این نوع بیماری پوست بدن نازک می‌شود و تار و پودهای حاوی مایع پوستی در زیر آن قابل مشاهده است.

. پسوریازیس اریترودرمیک

این نوع پسوریازیس سطح بدن را با دانه های قرمز رنگ می پوشاند که خارش زیادی دارد و احتمال شیوع این بیماری نسبت به انواع دیگر آن کمتر است.

. پسوریازیس مفصلی

این نوع از پسوریازیس علاوه بر پوست مفاصل بدن را نیز می‌تواند درگیر کند گاهی این بیماری رشد می‌کند که باعث خشکی و سفتی مفاصل می‌شود و این سردی گاهی باعث تغییر شکل مفاصل می شود تغییر ناخن ، سفتی ، تغییر شکل مفاصل و پوسته پوسته شدن از انواع عوارض این نوع بیماری است.

پسوریازیس
پسوریازیس

پسوریازیس ناحیه تناسلی چیست؟

پسوریازیس علاوه بر پوست می تواند قسمت های دیگر بدن را نیز مبتلا کند یکی از نواحی که می‌تواند به این بیماری مبتلا شود ناحیه تناسلی است این بیماری در ناحیه مقعد به صورت غیر فلسی و با خارش شدید خود را نشان می‌دهد گاهی ممکن است که این بیماری ناحیه تناسلی را با بیماری قارچی و یا هموروئید اشتباه گرفته شود اگر مقعد به این بیماری دچار شود درد زیادی در هنگام خروج مدفوع به وجود می آید بر خونریزی نیز به همراه دارد در فضای به وجود آمده در این راه درمان بسیار دشوار خواهد داشت پسوریازیس در آلت تناسلی افراد نیز می‌تواند به وجود آید این بیماری مسری نیست ولی افرادی که مبتلا به آن می شوند بعد از رابطه جنسی ممکن است که دچار خشکی و درد در ناحیه تناسلی شوند برای کم کردن درد بعد از رابطه جنسی باید ناحیه تناسلی را تمیز کرده و آن را خشک نگه دارید ، از داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص استفاده کنید ، برای کم کردن درد در ناحیه تناسلی و مقعد پس از ادرار و مدفوع ناحیه تناسلی خود را کاملاً تمیز کنید و دستمال های ضد حساسیت برای خشک کردن خود استفاده کنید.

پسوریازیس
پسوریازیس

نشانه های پسوریازیس در اندام تناسلی افراد چیست؟

بیماری پسوریازیس ناحیه تناسلی معمولاً در سه قسمت خود را می‌تواند نشان دهد از جمله:

. بالای ران ها

این بیماری در افرادی که موقع راه رفتن ران های آنها به هم مالیده می‌شود بیشتر مشاهده می‌شود در اثر این نوع بیماری زخم های تکه ای قرمز رنگ کوچک و گرد روی ناحیه اطراف ناحیه تناسلی به وجود می آید و به دلیل نازک و آسیب پذیر بودن این ناحیه زخم بیشتری به وجود می‌آید که این زخم ها با درد همراه است.

. اندام تناسلی

پسوریازیس در اندام تناسلی بانوان و آقایان نیز میتواند مشاهده شود ولی نوع زخم در آقایان و بانوان متفاوت است ، زخم ها حالت قرمز و پوسته پوسته دارند که با خارش شدید و خشکی شدن پوست و خونریزی روبرو می‌شوید و معمولاً در ظاهر بیرونی آلت تناسلی زخم ها مشاهده می شوند و در بیشتر موارد این زخم ها به داخل واژن سرایت نخواهند کرد در آقایانی زخم ها روی آلت مردانه به صورت تکه های کوچک و قرمز رنگ مشاهده می‌شوند پوست در این قسمت پوسته پوسته می شود و حالت براق و صافی به خود می گیرد.

پسوریازیس
پسوریازیس

علائم بیماری پسوریازیس

هر کدام از انواع این بیماری پوستی علائم مخصوص به خود را دارد اما در بعضی از آنها نشانه های رایجی وجود دارد که می توانید با مشاهده این علائم ، ابتلا به این بیماری را تشخیص دهید از اصلی ترین نشانه های مبتلا شدن به پسوریازیس موارد زیر است:

. فلسی شدن پوست

. ظاهر شدن پینه های قرمز یا صورتی برآمده روی پوست.

. خشک شدن پوست که حتی ممکن است باعث خونریزی شود.

. احساس خارش و سوزش بر روی نواحی خاصی از بدن.

. احساس درد روی پوست.

. ایجاد تاول و لکه های پوستی که در موارد نادری اتفاق می افتد.

. افزایش ضخامت ناخن و برآمدگی.

پسوریازیس ناخن چه علائمی دارد؟

پسوریازیس به دلیل این که پوست را درگیر می‌کند بسیاری از افراد از نشانه هایی که ممکن است به روی ناخن ها ظاهر شود متوجه می‌شوند به همین دلیل در این قسمت می خواهیم نشانه‌های پسوریازیس ناخن را بررسی کنیم تا بتوانید در همان مرحله اولیه این بیماری را تشخیص دهید و برای درمان آن زودتر اقدام کنید تا درمان نیز ساده تر صورت گیرد . حفره های ایجاد شده روی ناخن یکی از علائم به وجود آمدن این بیماری در ناخن ها است ، ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند که پسوریازیس باعث می‌شود که سلول‌های کراتین از بین بروند و در نتیجه سوراخ یا بدشکل شدن ناخن ها را به همراه داشته باشد گاهی این بیماری آنقدر گسترش پیدا می‌کند که باعث می‌شود روی  ناخن ها لکه های سفید ، زرد و یا قرمزی مشاهده کنید حتماً باید آنها را جدی بگیرید این علامت می تواند نشانه از یک حمله به کوتیکول های ناخن باشد حمله به کوتیکول ناخن باعث عفونی شدن و تیره شدن ناخن ها می شود گاهی نیز در اثر این بیماری خط هایی روی ناخن به وجود می‌آید وجود این خط ها باعث ضعیف شدن ناخن میشود و گاهی به دلیل عفونت شدید در ناخن ها آنها کلفت میشوند و یک بیماری قارچی در اطراف ناخن ها به وجود می‌آید برای کاهش علائم این بیماری در ناخن باید همواره ناخن‌های خود را کوتاه نگه دارید و علاوه در موقع شستن ظروف یا لباس حتماً از دستکش استفاده نکنید و همیشه دست های خود را مرطوب نگه دارید این کار سبب می شود که ناخن ها خشک نشود و آسیبی به آنها وارد نشود.

پسوریازیس
پسوریازیس

آیا می توان پسوریازیس را درمان کرد؟

تاکنون هیچ راه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد با این حال متخصصان از روش هایی استفاده می‌کنند که می‌تواند به طور موثری از پیشرفت این بیماری جلوگیری کند اینکه راه درمان پسوریازیس چیست و تا چه حد می‌تواند روی بدن اثرگذار باشد بستگی به سیستم بدنی فرد دارد در برخی افراد مشاهده شده است که این بیماری بعد از چند ماه به طور کامل بهبود پیدا می‌کند و در برخی خود را نشان داده است اما برخی از انواع آنها هم به صورت دوره‌ای تکرار می‌شود و تا آخر عمر این بیماری با فرد همراه است.

راه های درمان پسوریازیس چیست؟

هدف اصلی برای درمان پسوریازیس کاهش رشد سلول‌های این بیماری است متخصصان همگی معتقد هستند که این بیماری هرگز به طور کامل مداوا نمی شود ولی می توان عوارض آن را کم کرد و آن را تحت کنترل خود درآورد متخصصان با توجه به نوع بیماری و سن فرد داروی موردنظر موضعی یا خوراکی را برای فرد در نظر می‌گیرد مردم نگه داشتن ناخن ها می تواند در درمان این بهبودی کمک‌کننده باشد اصلی ترین داروی که می‌توان برای درمان این بیماری در نظر گرفته از قرار زیر است:

. دیررانول

. تزارتون

. ترکیب ویتامین دی مثل کلسیتریول و یا تاکالیستون.

. برخی پمادهایی که از ترکیب کورتیکو استروئید هستند.

. بعضی لوسیون ها برای درمان پوست سر.

. شامپوهای ضد ریزش مو و شوره که به کاهش خارش و شوره می‌تواند در پوست سر کمک کند.

. داروهای مربوط به بیماری های خود ایمنی که در موارد بسیار ها تجویز می‌شود.

در مراحل پیشرفته این بیماری از اشعه ماوراء بنفش نیز برای کنترل این بیماری استفاده میشود به علاوه اگر فرد پوست حساسی ندارد قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای او می‌تواند مفید باشد زیرا ویتامین دی موجود در نور خورشید در کاهش این عوارض می تواند کمک کننده باشد اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به پسوریازیس مبتلا هستید و می خواهید به درمان آن بپردازید میتوانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد درمان قرار گیرید و هر چه سریعتر به کنترل این بیماری و رفع آن بپردازید و سلامت پوست خود را به دست آورید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می گیرد که می توانید از خدمات نیز بهره مند شوید.

پسوریازیس
پسوریازیس

راهکارهای خانگی برای درمان و کم کردن عوارض بیماری پسوریازیس

هر چند که این بیماری یک بیماری نسبتاً وحشتناک به نظر می‌رسد و در بسیاری موارد غیر قابل درمان است اما میتوان با استفاده از روش های ساده خانگی شدت این بیماری کمک کرد اصلی‌ترین اقدامی که می توانید در خانه برای کاهش دادن عوارض این بیماری انجام دهید از قرار زیر است.

. حمام کردن

افرادی که مشکل پوستی دارند بهتر است که روزانه به حمام بروند بهتر است بعد از حمام نیز پوست خود را با روغن‌های طبیعی چرب کنند این افراد باید هنگام حمام کردن از آب ولرم استفاده کنند زیرا آب داغ و یا سرد برای آنها مضر است.

. استفاده از مرطوب کننده ها

استفاده کردن از مرطوب کننده ها و لوسیون های ضد حساسیت برای افرادی که به پسوریازیس مبتلا هستند بعد از حمام لازم و ضروری است برای اینکه خود را از انواع حساسیت ها دور نگه دارید از لوازم عطری ، آرایشی و بهداشتی خودداری کنید.

. کاهش وزن

اگر وزن زیادی دارید باید به کاهش وزن خود بپردازید کاهش وزن باعث کم شدن چربی و تعرق می‌شود که همین عوامل تا حد زیادی می‌تواند به بهبود پسوریازیس کمک کند.

. قرار گرفتن در نور خورشید

نور خورشید به دلیل داشتن ویتامین دی یک داروی طبیعی برای پسوریازیس است افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شود باید در معرض نور خورشید قرار گیرند و حتما از کرم های ضدآفتاب نیز استفاده کند.

. استفاده از مکمل ها

انواع ویتامین ها مانند امگا ۳ و ویتامین دی می تواند در بهبود این بیماری بسیار کمک کند شیر ، سویا و آلوئه ورا هم می‌تواند به کاهش عوارض پسوریازیس کمک کند.

. حفظ آرامش

یکی از عواملی که باعث شدت گرفتن علامت های پسوریازیس می‌شود استرس است هر چقدر آرامش و اعصاب خود را کنترل کنید همان قدر بهبود بیماری خود کمک کرده‌اید و ورزش‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن برای آرامش اعصاب خود استفاده کنید.

. کاهش مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی

مصرف همه دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی باعث شدت گرفتن این بیماری می شود برای بهبود آن باید از مصرف این گونه مواد خود داری کنید تا از عوارض آن کم کنید.

پسوریازیس
پسوریازیس

برای کاهش عوارض پسوریازیس از چه غذاهایی استفاده کنیم؟

افرادی که به پسوریازیس مبتلا هستند با جای دادن برخی مواد ساده در رژیم غذایی می‌تواند تا حد زیادی از شدت این بیماری جلوگیری کنند به این افراد توصیه می‌شود که از غذاهایی مانند ماهی سالمون و میگو  استفاده کنند و علاوه این افراد باید از غذاهای فرآوری شده مانند فست‌فودها ، گوشت قرمز و چربی‌های اشباع شده خودداری کنند علاوه بر اینها استفاده از مواد طبیعی و داروها می‌تواند برای التیام بخشیدن به زخم ها کمک کننده باشد در ادامه بهترین مواد غذایی برای افرادی که به این بیماری مبتلا هستند را بیان می‌کنیم تا بتوانند التهاب بخش زخم ها باشند.

. ماهی: به جای استفاده از مکمل ویتامین از ماهی تازه استفاده کنید داروهای شیمیایی ممکن است که باعث به وجود آمدن مسمومیت دارویی شود ولی ماهی تازه و علاوه بر داشتن ویتامین D و A سرشار از امگا ۳ است که برای این درمان این بیماری بسیار مفید است.

. زردچوبه : زردچوبه یک ماده ضد التهابی است که می‌تواند به بهبود پسوریازیس کمک کند می توانید روزانه یک گرم زردچوبه را با یک لیوان آب گرم میل کنید و یا اینکه صابون زردچوبه را تهیه کنید و پوست خود را با استفاده از آن بشویید زردچوبه اگر با روغن زیتون و روغن نارگیل مخلوط شود برای درد مفاصلی که بر اثر این بیماری به وجود آمده نیز مناسب است روغن خشخاش نیز همراه با زردچوبه می‌تواند برای درمان مفاصل موثر باشد.

. سرکه سیب : یک قاشق عسل و یک لیوان آب ولرم و ۴ قاشق سرکه سیب را با هم مخلوط و سپس ناشتا میل کنید این محلول تا حد زیادی می‌تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند شما می توانید محل زخم های پسوریازیس را نیز با و سرکه با یک تکه پنبه بشوید این کار می تواند به رفع التهاب و خارش پوست کمک کند.

. ژل آلوئه ورا : الوئه ورا برای گیاه جادویی است که ژل آن می‌تواند به صورت خوراکی و موضعی استفاده شود.

. پوست موز : پوست موز را می‌توانید به صورت خمیر درآورید کمی به آن زردچوبه اضافه کنید مخلوط را روی قسمت های زخمی قرار دهید تا از خارش آن بکاهید.

. جوش شیرین : جوش شیرین و عسل را با هم مخلوط کنید و در یخچال قرار دهید در موقعی که زخم ها شدت خارش پیدا می‌کنند می توانید از این محلول استفاده کنید.

. کیسه یخ : کیسه یخ را می توانید از داروخانه تهیه کنید این کیسه برای درمان خارش شبانه و همچنین کم کردن درد مفاصل می تواند کمک کننده باشد.

. خمیر سیر و ژله آلوئه ورا : این ترکیب می‌تواند برای کاهش زخم های این بیماری بسیار مفید باشد.

. نوشیدن آب : افرادی که به پسوریازیس مبتلا هستند باید نوشیدن آب را در برنامه غذایی خود جای دهند ورزش کردن و نوشیدن آب می تواند در بهبود این بیماری بسیار مفید باشد.

پسوریازیس
پسوریازیس

آیا پسوریازیس یک نوع سرطان است؟

پسوریازیس سرطان نیست ولی می‌تواند منجر به سرطان شود یک بیماری ایمنی است که باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود افرادی که در مرحله حاد این بیماری قرار می‌گیرند در صورت عدم درمان ممکن است که به بعضی بیماری ها مبتلا شود این امکان خیلی ضعیف است ولی در بیماران مبتلا دیده شده است که سرطان غیر ملانوم و سرطان ریه از جمله این سرطان ها هستند قبل از اینکه این بیماری برای شما حاصل شود به درمان آن بپردازید میتوانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشکی متخصص و با تجربه این کلینیک به درمان مناسب این بیماری بپردازید و از بروز مشکلات حاد و جدی جلوگیری کنید.

آیا افراد مبتلا به پسوریازیس می توانند ازدواج کنند؟

ازدواج برای افرادی که به پسوریازیس مبتلا هستند مانعی ندارد اما افراد باید راجع به بیماری خود قبل از عقد با فرد مقابل صحبت داشته باشند اگر مبتلا به پسوریازیس هستید و قصد ازدواج دارید باید تمام اطلاعات خود را در خصوص این بیماری بدانید به علاوه باید قبل از اقدام به کاری با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید تا بتوانید راه های جلوگیری از انتقال این بیماری ارثی را به شما آموزش دهد و بدین ترتیب یک رابطه سالم و کنترل شده را به همراه داشته باشید.

پسوریازیس
پسوریازیس

آیا کودکان هم به پسوریازیس مبتلا می‌شوند؟

پسوریازیس در کودکان هم قابل شیوع و خودنمایی است در حالی که در بزرگسالی به وجود می‌آید معمولاً ۲۸ تا ۳۰ روز بزرگ می‌شود ولی در کودکان به وجود آمدن این مشکل سرعت بیشتری دارد و تنها سه الی چهار روز زمان می‌برد ، در کودکان به دلیل بالا بودن سرعت ترمیم سلول ها سرعت رشد این بیماری افزایش پیدا خواهد کرد این بیماری در کودکان گاهی به صورت سرماخوردگی و یا عفونت گلو خود را نشان می دهد که خارش بسیار شدید در هنگام شب برای کودکان به وجود می‌آید که این خارش غیرقابل تحمل است و خاراندن زخم شدت یافتن آن را زیاد می کند برای جلوگیری از تشدید شدن این بیماری به دست های کودکان خود هنگام خواب دستکش بکنید به علاوه داروهایی که پزشک برای آنها در نظر گرفته شده حتماً به موقع و با دوز مناسب استفاده کنید در کنار آنها برای کاهش شدت این بیماری در کودکان باید پوست آنها را همواره مرطوب نگه دارید ، لباس های خشن و پلاستیکی به آنها نپوشانید و مراقب بهداشت فردی آنها باشید.

تشخیص پسوریازیس چگونه انجام می شود؟

پزشکان برای تشخیص این بیماری از روش های گوناگونی استفاده می‌کنند اما معمول‌ترین این روش را از قرار زیر است:

. نمونه برداری

اگر به دلایل پزشکی در تشخیص خود دچار تردید هستید نمونه برداری می تواند شما را کمک کند در این روش تشخیص پسوریازیس نمونه کوچک گردد آزمایشگاه فرستاده می‌شود تا زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن پزشک می‌توانند نوع بیماری را برای شما تشخیص دهد و داروی مناسب برای شما تجویز کند.

. آزمایش فیزیکی

در اغلب اوقات پزشک با مشاهده عینی بیماری را می تواند تشخیص دهد زیرا علائم پسوریازیس به خوبی قابل تشخیص هستند در این نوع تشخیص دکتر به اطلاعات ریز به ریز بیمار نیز نیاز دارد که شما باید این اطلاعات را در اختیار پزشک قرار دهید.

پسوریازیس
پسوریازیس

مزایای درمان پسوریازیس چیست؟

پسوریازیس دست یک بیماری حاد پوستی است که اگر به موقع درمان نشود می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد اگر به آن اهمیت ندهید ممکن است که دچار سرطان شوید پس باید هر چه سریعتر به روش درمان آن بپردازید و از درمان آن بهره مند شوید تا از بروز مشکلات جدی تر و حادتر جلوگیری کنید اگر می‌خواهید از مزایای درمان‌ پسوریازیس بهره‌مند شوید و درمان سریع و بدون مشکلی را داشته باشید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد درمان قرار گیرید و هر چه سریعتر بهبودی خود را به دست آورید همچنین در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که میتوانید از این خدمات نیز بهره مند شوید و هموار زیبایی و سلامت خود را به همراه داشته باشید.

کاندیدای مناسب درمان پسوریازیس چه افرادی هستند؟

پسوریازیس یک بیماری پوستی که پزشک بعد از معاینه به طور دقیق می‌تواند این بیماری را برای شما تشخیص دهد اگر به این بیماری دچار هستید هر چه سریعتر باید به پزشک مراجعه کنید اگر خارش های شدید در پوست دارید و پوست شما خشکی بیش از اندازه دارد و یا زخم هاسی روی پوست یا تاول هایی به وجود آمده برای بررسی آنها به پزشک مراجعه کنید تا هر چه سریعتر به پزشک بیماری را برای شما تشخیص دهد و روش درمانی مناسبی را برای شما در نظر بگیرد تا از بروز پیشرفت این بیماری جلوگیری کند و درمانی خیلی سریع صورت گیرد و بهبودی حاصل شود اگر به این بیماری مبتلا هستید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد درمان قرار گیرید و هر چه سریعتر بهبودی برای شما حاصل شود.

هزینه درمان پسوریازیس چقدر است؟

هزینه درمان پسوریازیس بستگی به میزان مشکل شما و گستردگی آن دارد معمولاً پزشک دارو را برای شما در نظر می‌گیرد که هزینه داروها نیز بستگی به همین عوامل دارد در بعضی موارد نیز پزشک معالج آزمایشات لازم را برای شما در نظر می گیرد که هزینه شما می تواند بالاتر رود جهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های این بیماری می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و از هزینه انجام درمان اطلاع پیدا کنید البته باید گفت که این بیماری پوستی حتماً نیاز به درمان دارد زیرا اگر به آن توجه نکنید مشکلات زیادی را می تواند برای شما در پی داشته باشد پس هزینه را ملاک قرار ندهید و به سلامتی خود اهمیت دهید و فقط برای سلامتی خود هزینه خرج کنید تا برای شما مقرون به صرفه می باشد.

مراقبت های قبل از پسوریازیس چیست؟

.اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به پسوریازیس مبتلا هستید نکاتی را باید رعایت کنید از جمله اینکه رژیم غذایی سالم را دنبال کنید ، از غذاهای آماده شده و فرآوری شده استفاده نکنید ، بعضی غذاها را در رژیم خود جای دهید مانند انواع ماهی ها ، سویا و شیر همچنین از بعضی میوه ها و سبزیجات تازه در برنامه غذایی خود استفاده کنید ، به طور مرتب حمام بروید ، از استرس دوری کنید ، بهداشت خود را به خوبی رعایت کنید و تا حدی که امکان دارد در معرض نور خورشید قرار گیرید چون نور خورشید با داشتن ویتامین دی می تواند به کم کردن علائم این بیماری کمک کند ولی باید حتماً از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید تا مشکلات پوستی دیگری برای رای شما به وجود نیاید همچنین در روز آب و مایعات فراوانی بنوشید.

دوره نقاهت درمان پسوریازیس

پسوریازیس ناخن یک بیماری پوستی است که اگر به آن رسیدگی نشود می‌تواند فرد را در شرایط حاد این بیماری قرار دهد این بیماری توسط داروها مورد درمان قرار می‌گیرد و کنترل می‌شود در مورد مصرف داروها هیچ گونه دوره نقاهت و ریکاوری نیست که شما بعد از مصرف داروها برای این بیماری می توانید به روال زندگی خود ادامه دهید ولی باید به توصیه هایی که توسط پزشک به شما ارائه می‌شود توجه کنید به موقع به مصرف داروها و پمادهایی که پزشک برای شما در نظر گرفته شده بپردازید و بهداشت فردی خود را به خوبی رعایت کنید تا هر چه سریعتر به کنترل این بیماری کمک کنید و از بروز و پیشرفت آن جلوگیری کنید شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و درمان مناسب را برای مشکلات پوستی خود ادامه دهید و هر چه سریعتر سلامت خود را به دست آورید.

اثرات و نتایج درمان پسوریازیس چیست؟

همانطور که گفتیم پسوریازیس یک بیماری پوستی است که اگر به آن رسیدگی نشود و توجه به این بیماری صورت نگیرد می‌تواند در مراحل حاد تری قرار گیرد و گاهی برای افراد می تواند سرطان را به همراه داشته باشد پس حتماً باید به این بیماری توجه شود و درمان صورت گیرد تا به سلامت پوست رسیده و فرد هر چه سریعتر از شر این بیماری نجات پیدا کند شما هم می توانید از نتایج درمان پسوریازیس در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک بهره مند شوید همچنین در این کلینیک خدمات زیبایی پوست و مو نیز توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از خدمات نیز بهره مند شوید و همواره زیبایی و سلامت را با خود به همراه داشته باشید.

تعداد جلسات درمان پسوریازیس چقدر است؟

پسوریازیس یک بیماری حاد پوستی است که ممکن است تا آخر عمر برای فرد باقی بماند تعداد جلسات این بیماری مشخص نیست ولی فرد در هنگامی که مرحله حاد این بیماری می‌رسد حتماً باید تحت نظر پزشک باشد تا درمان صورت گیرد و از پیشروی و گسترش این بیماری جلوگیری شود باید گفت که ممکن است این بیماری تا آخر عمر برای فرد باقی بماند و فرد نیاز داشته باشد که برای بررسی این بیماری در مدت زمان های مشخص به پزشک مراجعه کند اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به پسوریازیس مبتلا هستید باید همیشه تحت نظر پزشک متخصص مورد معاینه قرار گیرید تا از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنید و همواره سلامت خود را حفظ کنید شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد معاینه قرار گیرید و همواره سلامت خود را حفظ کنید.

مراقبت های بعد از درمان پسوریازیس چیست؟

بعد از مراجعه به پزشک متخصص برای رعایت نکات و مصرف داروهای تجویز شده و کنترل این بیماری باید نکاتی را رعایت کنید تا دوباره از عود کردن این بیماری جلوگیری کنید از جمله آن آنکه از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی به طور جدی خودداری کنید ، بهداشت فردی خود را رعایت کنید ، همواره حمام بروید ولی از آب داغ و یا سرد استفاده نکنید چون برای شما مضر است ، هنگام خارج شدن از حمام حتما پوست خود را با استفاده از روغن های طبیعی ماساژ دهید و از استرس دوری کنید ، از محل‌های پر گرد و غبار نیز دوری کنید اگر برای شما این امکان وجود دارد در بعضی مواقع در معرض نور خورشید قرار گیرید نور خورشید با داشتن ویتامین دی می تواند به شما در برطرف شدن علائم این بیماری کمک کند ولی حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید ، آب و مایعات فراوان بنوشید و رژیم غذایی جای سالمی را دنبال کنید تا همواره سلامت شما حفظ شود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d8%ac%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b1%db%8c%d9%88%d8%af%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f-%d8%b9%d9%84%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d8%8c%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%88/

https://clinicarad.com/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b4%db%8c%d9%88%d8%b9-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%ae/

https://clinicarad.com/%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%82%db%8c%d9%82-%d8%b1%db%8c%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d9%88%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1/

نتیجه گیری

یکی از اندام های بدن که مداوم در برابر خطرات بیماری قرار دارد پوست است که همواره در محیط هایی مثل گرما ، سرما و تماس با مواد گوناگون قرار دارد و همین امر باعث می‌شود که بیشتر در معرض بیماری قرار گیرد متاسفانه بسیاری از افراد از پوست خود به درستی مراقبت نمی کنند و پوست آنها می تواند آسیب پذیرتر باشد این عوامل حتی ممکن است که با ظهور یک بیماری و آسیب پوستی جدی منجر شود که می‌تواند مستقیما خشکی پوست را به همراه داشته باشد همواره تمیز نگاه داشتن پوست می‌تواند از بروز بعضی بیماری های پوستی جلوگیری کند یکی از بیماری‌های پوستی شایع که می‌تواند افراد را درگیر کند پسوریازیس tast است این نوع پسوریازیس یک بیماری ژنتیکی است که در این بیماری بدن علیه خود قیام می کند و مشکلاتی را برای پوست به وجود می آورد به همین دلیل می‌توان گفت که پسوریازیس در دسته بیماری‌های خود ایمنی قرار دارد یک بیماری پوستی شایع نیست ولی افراد کمی را می‌تواند به خود مبتلا کند و این دسته از افراد تقریباً به صورت مادام العمر به این بیماری مبتلا می‌شوند از دلایل آن می‌توان به ژنتیک ، استرس ، تغییرات هورمونی ، جراحت های عفونی ، مصرف بعضی داروها ، چاقی ، مصرف دخانیات و الکل اشاره کرد درمان های که برای این بیماری صورت می‌گیرد اغلب درمان‌های دارویی است که پزشک با توجه به مشکل و نوع آن داروی مورد نظر را برای فرد در نظر می‌گیرد رعایت نکاتی مانند بهداشت ، داشتن رژیم غذایی مناسب ، دوری از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی ، انجام ورزش‌های مناسب ، مصرف آب فراوان ، استفاده کردن از میوه جات و سبزیجات و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند در بهبود این بیماری کمک کند اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با مشکل پسوریازیس درگیر هستید می توانید تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه ی کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد درمان قرار گیرید و به توصیه های ایشان توجه کنید تا هر چه سریعتر روند بهبودی افزایش پیدا کند همچنین انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز در این کلینیک توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد که می توانید از این خدمات نیز بهره مند شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام میشود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicarad.com/ol7v

لینک آپارات: https://aparat.com/v/4DU8L

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/jLcsK9R8

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر:https://twitter.com/ClinicaradOffic/status/1513371020895612936?s=20&t=7DxIlvA26cEAbdA-q0ElQg

لینک یوتیوب: https://youtube.com/shorts/-sKuympxgPE

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین خدمات کلینیک

انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.