زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

مزایای مزوتراپی لاغری شامل چیست؟

مزایای مزوتراپی لاغری شامل چیست؟

مزایای مزوتراپی لاغری شامل چیست؟

مزوتراپی در زمینه تناسب اندام به عنوان جایگزین مناسبی برای اعمال جراحی مثل لیپوساکشن می‌تواند به کار برود.

با مزوتراپی می‌توان چربی شکم، چربی‌های موضعی کنار ران و پهلو و غبغب را از بین برد. با کشف دارویی که حل‌کننده چربی است محققان متوجه شدند با تزریق آن در بافت چربی، چربی حل می‌شود و از بین می‌رود ولی برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید دوزهای زیاد از این ماده استفاده شود که بالطبع عوارض زیادی به دنبال خواهد داشت بنابراین فقط در نواحی کوچک باید مصرف شود.

معمولا افراد چاق به دنبال روش‌هایی آسان و بی‌زحمت برای کاهش وزن هستند. این روش تاثیر غیرمعقول و معجزه‌آسا برای کاهش وزن ندارد بلکه یک تاثیر منطقی و محدود دارد.

مزوتراپی یک روش غیر جراحی ایمن و مؤثر است که می تواند چربی های ناخواسته را از بین ببرد. این روش در فرانسه ابداع شده  و از سال 1952 مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر مزوتراپی مورد تأیید FDA است و توسط بسیاری از افراد در ایالات متحده استفاده می شود.

مزوتراپی می تواند سلولیت را بهبود ببخشد ، ذخایر موضعی چربی را از بین ببرد ، کاهش وزن را تشدید کند و مزایای آن را برای جلوگیری از روند پیری اثبات شده است.

این روش شامل تزریق مخلوطی از ویتامین ها ، مواد مغذی و مواد معدنی به بدن است. این مواد در لایه ای از چربی که به مزودرم معروف است ، زیر پوست تزریق می شوند. سپس ویتامین ها و سایر مواد تزریقی، بافت چربی را حل می کنند و وارد جریان خون می شوند.

بدن به محض ذوب شدن چربی به طور طبیعی آن را دفع  خواهد کرد. این کارهمچنین می تواند به حل شدن بافت های غالباً فیبری که باعث سلولیت می شود ، کمک کند و ظاهر پوستی صاف تری ایجاد کند.

بسیاری از ما دچار توده ها و برآمدگی هایی از چربی های بد شکل و یا سلولیت در بدن خود هستیم.

در حال حاضر، یک راه حل برای این مشکل وجود دارد. در آب کردن چربی ها بوسیله مزوتراپی، چربی های موضعی و سلولیت به صورت موضعی مورد هدف قرار می گیرد.

این روش نسبت به لیپوساکشن بسیار کم تهاجم می باشد و به آرامی بافت چربی را با استفاده از ترکیبات حلال چربی آب می کند. بدن به طور طبیعی پس مانده های چربی را در طی 3 تا 4 هفته دفع می کند.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی به زبان ساده تکنیک تزریق مکرر دارو با مقدار بسیار کم در انواع لایه‌های پوست است. بدین طریق می‌توان با تزریق، نتایج درمانی مختلفی را به دست آورد.

از آنجایی‌ که پوست، عضله، غضروف، استخوان و بافت‌های نرم بدن از لایه مزودرم (میانی) منشأ گرفته‌اند این روش می‌تواند برای درمان بیماری‌های مربوط به این قسمت‌ها مفید باشد.

برای اولین بار پزشکی فرانسوی در سال 1952 در اطراف گوش بیمار ناشنوایی داروی پروکائین را تزریق نمود و بیمار بعد از مدتی بهبود یافت. در سال 1958 این کار به‌اصطلاح مزوتراپی نام گرفت و پزشکان متعدد فرانسوی از این روش در بیماران مختلف استفاده کردند.

به‌مرور این روش در سایر نقاط جهان نیز مورد استفاده قرار گرفت و پزشکان با بررسی این روش و کسب تجربه در مورد سایر بیماری‌ها نتایج مختلفی را گزارش کردند. درنهایت در سال 2005 این تکنیک به همه کشورها معرفی گردید و مورد استفاده قرار گرفت به‌طوری‌که در حال حاضر ازاین روش برای رفع انواع مشکلات می‌توان استفاده نمود.

از این روش برای مقاصد مختلف استفاده می‌شود برای مثال: درمان بیماری‌های موضعی مختلف، دسترسی سریع و مستقیم به موضع هدف برای درمان فوری، استفاده از مقادیر کم دارو برای درمان سریع‌تر بیماری‌هایی که به دز کم‌نیاز دارند به‌طوری‌که در تزریق بین یک‌دهم تا یک‌شصتم مقادیر خوراکی دارو مصرف شود، تزریق‌های پی‌درپی و مختلف به نقاط موردنظر که می‌توان حتی بین 100 تا 200 تزریق نیز در ناحیه صورت انجام داد.

موارد مورد استفاده مزوتراپی

مزوتراپی برای لاغری

اخیرا روش مزوتراپی لاغری طرفداران زیادی پیدا کرده است. این روش تقریبا برای تمام قسمت های بدن که چربی ذخیره کرده اند، قابل انجام است اما اکثرا برای بخش هایی مانند شکم، باسن، بازو ها و پاها کاربرد دارد.

پس از تزریق، مواد مزوتراپی سلول های چربی (همان سلول هایی که موجب ایجاد سلولیت می شوند) را هدف قرار می دهد. در نتیجه این چربی ها شروع به آب شدن کرده و در اکثر مواقع برای همیشه از بین می روند. این روند، یعنی از بین رفتن تمام چربی های آن منطقه زمان بر بوده و چندین هفته پس از تزریق اتفاق می افتد.

افرادی که از این روش برای از بین بردن سلول های چربی خود استفاده کرده اند، نتایج مطلوبی می گیرند.

روش مزوتراپی بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال لاغری کم و موضعی هستند. لذا افرادی که دچار چاقی مفرط و بیماری های مرتبط با چاقی هستند بهتر است از روش های موثرتری مانند اسلیو معده یا دیگر روش های جراحی لاغری کمک بگیرند.

پایان چین‌ و چروک

وقتی سلول‌های چربی بعد از درمان به این روش منهدم شده و از بدن خارج می‌شوند سایر مواد و ویتامین‌های موجود در داروی مزوتراپی که به درون بدن تزریق‌شده است باعث افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می شوند و آسیب های ایجاد شده در پوست را که به‌ وسیله مواد مضری به نام رادیکال‌های آزاد به وجود می آیند را خنثی می‌کنند.

علاوه بر خنثی کردن اثر نامناسب این مواد، ظاهر طبیعی‌تر و زیباتر را به‌خصوص در ناحیه پلک‌ها، صورت و گردن ایجاد کرده و باعث درمان چین و چروک صورت می شوند.

تأثیر مزوتراپی بر ریزش مو

در افرادی که به دلایل مختلف دچار ریزش مو شده اند می‌توان به روش مزوتراپی مواد موردنیاز و داروهای مناسب را با تزریق به بافت موردنظر در پوست سر انتقال داد و سریع‌تر جلوی ریزش مو را گرفت. در این روش علاوه بر قطع ریزش مو، در صورت استفاده صحیح پزشک از مزوتراپی ، رشد دوباره مو آغازشده و فرد پرپشت شدن موی خود را نسبت به قبل از انجام این روش درمان به‌ صورت کاملاً محسوسی مشاهده می‌نماید.

همچنین مزوتراپی در ناحیه سر باعث افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر شده و به درخشندگی و مقاومت مو نیز کمک می‌کند.

پایان اسکار، کلوئید و جای سوختگی

در بیشتر مواقع به دلیل به وجود آمدن بافت همبند در ناحیه زخم یا بخیه این قسمت پوست سخت شده ، ظاهر نامناسب و برآمده پیدا می کند.

درصورتی‌که در ناحیه موردنظر از مزوتراپی استفاده شود و داروی مؤثری به این محل تزریق گردد بافت همبند به‌ شدت سست و شکسته شده و می‌توان سایر مراحل درمان را به‌ راحتی روی پوست انجام داد در مورد بافت‌های سوخته پوست نیز با انجام این روش می‌توان به بهبود ظاهر پوست کمک بسیار زیادی نمود.

مزوتراپی و جوانسازی پوست

هرچه سن فرد بالاتر رود به‌ صورت غیرارادی میزان ساخت کلاژن در پوست کاهش میابد. کلاژن مهم‌ترین عامل در حفظ جوانی و استحکام پوست است به‌ طوری‌ که کاهش آن به‌ مرور موجب ایجاد چین‌ و چروک و افتادگی پوست می‌شود.

علاوه بر کاهش میزان کلاژن در اثر افزایش سن، قرارگیری در معرض نور آفتاب، تغذیه نامناسب، هوای آلوده، تغییرات جوی، سن، ارث و حتی استرس و فشارهای عصبی اثرات نامناسبی بر روی پوست می‌گذارند.

شاید بسیاری از افراد استفاده از کرم‌ها و لوسیون ها را در دستور کار روزانه خود قرار دهند اما تأثیر این‌گونه موارد بسیار کند بوده و ممکن است تأثیرات چشم‌گیری بر سطح پوست نداشته باشند.

همچنین تکرار استفاده از این مواد خود عاملی برای خستگی و عدم استفاده فرد می‌گردد. حتی در صورت استفاده مکرر از این مواد باید خاطرنشان کرد که این کرم‌ها قادر به کم کردن عمق چروک‌ها نیستند و فقط می‌توانند از بروز چروک‌های جدید جلوگیری کنند.

برای رفع این چروک‌ها یا باید عمل جراحی را انتخاب کرد که یک عمل تهاجمی با عوارض خاص خود است یا این‌که از روش مزوتراپی که یک عمل غیرتهاجمی است، استفاده کرد.

این روش درمان خصوصاً اگر در کنار سایر روش‌ها مانند میکرودرم و بوتاکس مورداستفاده قرار گیرد نتایج بسیار عالی و ماندگاری را بر جای می‌گذارد. درمان‌های ترکیبی مزوتراپی به‌صورت بسیار مشهودی باعث کاهش چین‌وچروک پوست شده و ظاهر جوان‌تر و شاداب‌تری را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

مزوتراپی درواقع به کشیدگی پوست نیز کمک می‌کند و باعث محو شدن چروک‌ها در نواحی مختلف صورت مثل پیشانی و اطراف چشم می‌گردد.

معمولاً در این روش  موادی مثل انواع آمینواسیدها، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های ضد پیری و اسید هیالورونیک به پوست تزریق می‌گردد

برای مثال مزوتراپی و استفاده از ویتامین سی در آن به بهبود رنگ پوست و روشن‌تر شدن آن کمک بسیار خواهد کرد.

همچنین درمان تکمیلی مزوتراپی می‌تواند کم‌کاری روش مورداستفاده درمانی را جبران کرده و حتی عوارض آن را التیام بخشد. برای مثال فردی که به دلیل آکنه، پوستی ناصاف و پر از فرورفتگی دارد، پس از استفاده از داروهای مختلف و میکرودرم دچار لایه‌برداری می‌شود.

در این حال اثرپذیری پوست بالا رفته و پوست اقدام به ساخت سلول‌های جدید می‌کند. در این زمان بهترین روش ممکن برای تولید سلول‌های بهتر و تقویت لایه زیرین پوست استفاده از مزوتراپی است. به این شکل سلول‌های جدید تولیدشده از کیفیت مناسب‌تری برخوردار می‌شوند.

فاکتور های مختلفی مانند: عفونت، رژیم غذایی، شرایط پوستی، تغییرات هورمونی یا سیستم ایمنی بیش فعال می تواند باعث ریزش ابروها به صورت جزئی یا کلی شود. تعیین علت ریزش ابروها در درمان آن بسیار مفید می باشد.

مزوتراپی لاغری چیست؟

مزوتراپی یکی از روش‌های جدید و غیرتهاجمی برای کاهش وزن است. این تکنیک درمانی جایگزین مناسبی برای لیپوساکشن در زنان و مردان به حساب می‌آید. مزوتراپی لاغری با تزریق داروها و مواد مفید به لایه میانی پوست، مواد مغذی لازم را به ناحیه خاصی از بدن می‌رساند و از این طریق سلولیت و چربی را در تمام نقاط بدن کاهش می‌دهد.

حتی از این روش می‌توان برای درمان کمردرد هم استفاده کرد.

طبق آمار آکادمی زیبایی صورت آمریکا، با کمک مزوتراپی لاغری بسیاری از بیماران می‌توانند حدود 5 تا 13 سانتی‌متر از چربی‌هایشان را در ناحیه درمان از دست بدهند.

البته این تکنیک به‌هیچ‌عنوان جایگزین رژیم‌های تناسب اندام نمی‌شود.

با این حال، مزوتراپی می‌تواند به حل رسوبات اضافی در بسیاری از قسمت‌های بدن را کمک کرده و حتی سلولیت‌ها را از بین ببرد. علاوه بر مزوتراپی لاغری صورت، انواع دیگری از مزوتراپی لاغری وجود دارد که برای قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود.

انواع مزوتراپی لاغری عبارت‌اند از:

مزوتراپی لاغری صورت

تجمع چربی در قسمت‌های مختلف صورت می‌تواند تناسب چهره را از هم بزند. وجود این چربی‌ها می‌تواند ظاهر را ناخوشایند کرده یا حتی سن را بالاتر از عدد واقعی آن نشان دهد.

چاقی صورت را با تمرینات ورزشی نمی‌توان به راحتی از بین برد.

اما مزوتراپی لاغری صورت با تزریق مواد مغذی دقیقا به همان قسمت‌هایی که قصد لاغر کردن آن‌ها را دارید، چربی‌های اضافی را از بین می‌برد.

مزوتراپی لاغری شکم

چربی‌های ناحیه شکم شاید آزاردهنده‌ترین چربی‌های بدن باشند. بسیاری از افراد سعی می‌کنند با گرفتن رژیم‌های متعدد و انجام ورزش‌ها و پیاده‌روی شکم خود را لاغرتر کنند.

اما گاهی اوقات امکان استفاده از رژیم و انجام ورزش برای فرد وجود ندارد و حتی این روش‌ها در بعضی از افراد هیچ نتیجه‌ای ندارد. مزوتراپی لاغری شکم یک روش درمانی لاغری جدید است که به‌سرعت چربی‌ها را آب می‌کند.

مزوتراپی لاغری بازو

بازوها یکی از اندام‌های بدن است که چربی جمع‌شده در آن به‌راحتی از بین نمی‌رود.

حتی ممکن است با استفاده از رژیم‌های غذایی سنگین هم چیزی از حجم بازوها کم نشود.

مزوتراپی لاغری بازو یک درمان غیرتهاجمی عالی برای از بین بردن چربی‌های ناحیه بازو است. این روش بدون انجام هیچ‌گونه عمل جراحی، خونریزی و دردی می‌تواند به حل کردن رسوبات ذخیره‌شده در این قسمت کمک کند.

مزوتراپی لاغری ران

ران‌ها از دیگر اندام‌های بدن هستند که چربی‌های زیادی در این ناحیه جمع می‌شوند.

وجود چربی در این نواحی در بیشتر اوقات باعث ایجاد سلولیت شده و ظاهر پوست را ناخوشایند می‌کند.

از بین بردن این چربی‌ها تنها با انجام ورزش‌های خاص و نسبتا سخت امکان‌پذیر است. مزوتراپی لاغری ران می‌تواند ساختار این چربی‌ها را در هم بشکند و علاوه بر ذوب کردن آن‌ها، ظاهر پوست را هم بهبود ببخشد.

مزوتراپی لاغری
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-مزوتراپی لاغری

مراحل انجام مزوتراپی لاغری

آمادگی برای درمان

حداقل یک هفته قبل از انجام این روش از مصرف هرگونه آسپرین، موترین و غیره اجتناب کنید.

همچنین از مصرف ژل ضد التهاب یا ضد هیستامین خودداری نمایید.

3 روز قبل از درمان می‌توانید از ژل آرنیک استفاده کنید تا به کاهش کبودی کمک کند.

روز انجام فرآیند و 2 تا 4 ساعت قبل از درمان، غذای سبک و حاوی پروتئین بالا مصرف کنید.

ناحیه مورد نظر را با یک صابون ضد باکتریایی بشویید و هر قسمت مورد نیاز را اصلاح کنید.

قبل از درمان خود از لوسیون، کرم و غیره استفاده نکنید.

ترکیبات مزوتراپی

دستور تزریق رفع چربی ممکن است ترکیب آمینوفیلین، فسفات و یوهیمب باشد.

اسید هیالورونیک یا هیالورونیداز، فسفاتیدیل کولین (PPC) و آمینوفیلین (که در کرم سلولیت نیز یافت می‌شود) ممکن است در تزریق رفع سلولیت استفاده شود.

تست آلرژی قبل از تزریق هیالورونیداز مورد نیاز است. ویتامین‌ها و مواد معدنی، نمک فیزیولوژیک، یا ال-کارنیتین، بعضی از مواد ترکیبی متعددی هستند که می‌توانند تزریق شوند.

در طول درمان

مزوتراپی به منظور حذف رسوبات چربی ناخواسته از بدن شما انجام می‌شود. در طول درمان، پزشک‌تان از سوزن‌های بسیار کوچک (تقریبا نیم اینچی) استفاده می‌کند تا بدون درد چندین تزریق دارو به منطقه هدف را انجام دهد.

برای کاهش وزن کلی، پزشک شما ممکن است به نواحی بزرگتر تزریق کند تا انحلال کلی چربی در بدن ایجاد شود.

در برخی موارد ممکن است یک وسیله ویژه برای تزریق استفاده گردد.

هنگامی که ترکیب با سوزن‌های بسیار نازک به بافت چربی تزریق می‌شود، لایه دوگانه غشاء سلولی چربی متورم و سخت می‌شود و دارو، که مانند مواد شوینده عمل می‌کند، چربی را در خود حل کرده، و سلول‌های چربی را تبدیل به ذرات کوچک چربی در اندازه نانو (یک میلیونیوم یک میلیمتر) می‌نماید.

روند نهایی در کبد رخ می‌دهد که در آن چربی به طور کامل به دی اکسید کربن و آب تجزیه می‌شود.

پس از درمان

بلافاصله پس از انجام این روش، اثرگذاری فرآیند را احساس خواهید کرد. تورم و گرگرفتگی در ناحیه تحت درمان واکنش‌های طبیعی است که نشان می‌دهد سلول‌های چربی شکسته شده‌اند.

در عرض چند روز آینده، اندکی ناراحتی، تورم، کبودی و درد را تجربه خواهید کرد. پس از دوره اولیه تورم می‌توانید نتایج را مشاهده کنید. بسته به نتایج مورد نظرتان ممکن است نیاز به بیش از یک درمان داشته باشید.

بر خلاف عمل جراحی، هیچ خطری وجود ندارد، همچنین هیچ بانداژ سنگین، بستن و یا بیهوشی نیاز نیست و شما قادر به انجام فعالیت‌های طبیعی خود بلافاصله پس از درمان خواهید بود.

با این حال، افرادی که باید اشیای سنگین را بلند کنند یا به کارهایی مشغول هستند که نیاز به فعالیت بدنی شدید دارند، بسته به ناحیه تحت درمان، باید برای 1-2 روز حرکات محدودتری داشته باشند.

مزوتراپی به شما کمک می‌کند که چربی‌های موضعی را کاهش و تا چند اینچ لاغر شوید. اکثر مردم گزارش می‌دهند که لباسهایشان بهتر اندازه می‌شود. چربی یک ماده بسیار سبک است، بنابراین تغییر زیادی در وزن مشاهده نخواهید کرد.

 

کاربرد مزوتراپی لاغری

یکی از مهمترین و شایع ترین کاربردهای مزوتراپی، چربیزدایی و از بین بردن سلولیت و همچنین درمان چاقی های موضعی و نیز از بین بردن غبغب است.

مزوتراپی در زمینه ی تناسب اندام میتواند به عنوان روش جایگزین جراحی هایی مثل لیپوساکشن استفاده شود.

محققان با کشف دارویی که حل کننده ی چربی بود توانستند با تزریق آن در بافت چربی، چربی ها را حل کنند و از بین ببرند ولی برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب، باید مقدار زیادی از این ماده استفاده شود که عوارض زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

بنابراین فقط در نواحی کوچک باید مصرف شود. البته این نکته را فراموش نکنید که مزوتراپی روشی معجزه آسا برای کاهش وزن نیست و درنهایت یک تأثیر محدود دارد.

کاهش وزن به روش مزوتراپی در صورتی امکان پذیر است که شاخص توده ی بدنی (BMI) بیمار زیر 30 باشد تا بتواند از این روش برای رفع چاقی موضعی استفاده کند چنانچه این عدد زیر 25 باشد، یعنی فرد وزن طبیعی دارد و نیازی به رژیم غذایی ندارد و اگر این عدد بین 25 و 30 باشد بیمار باید در کنار رژیم غذایی از روش مزوتراپی می تواند استفاده کند.

در این روش به بافت هدف که سلولهای حاوی چربی در زیر پوست هستند دارو تزریق میشود و در نتیجه ی آن سلولهای چربی شکسته و آزاد میشوند و در نهایت از بین میروند. بعد از این پروسه، سلولهای مرده وارد جریان خون شده و از طریق روده و کلیه از بدن دفع میشوند.

مواد تزریقی برای از بین بردن چربیها به بدن بیش از سایر محلولهایی که برای مزوتراپی مورد استفاده است باعث وَرَم و کبودی میشوند به همین خاطر برای مزوتراپی چربی و سلولیت(لاغری موضعی) ، دُز دارویی بسیار اندکی در هر جلسه تجویز و تزریق میشود چنانچه غیر از این عمل شود بیمار با افزایش ناگهانی و بیش از حد چربی خون مواجه میشود و احتمال دارد بیمار با التهاب لوزالمعده یا پانکراس مواجه گردد.

با این وجود طبق نظر متخصصان لاغری نتیجه ی مزوتراپی در این زمینه علیرغم هزینه بالایی که دارد درمانی مقطعی و نسبی است و برای کاهش وزن و چربی بهتر است از روشهای مؤثرتری همچون رژیم درمانی، ورزش و روشهای مرسوم تر و کم خطرتر در کنار آن استفاده کرد.

روش های مزوتراپی لاغری

تزریق در اپیدرم (IED)

تزریق مزوتراپی در عمق کمتر از یک میلی متر را تزریق اینترا اپیدرمال می گویند.

از ویژگی ها ی این تزریق می توان به تحریک پوستی قابل توجه، تزریق بدون درد، فقدان خونریزی، اثر سریع و توانایی پوشاندن سطوح وسیعی از پوست اشاره کرد.

تزریق IED در بیمارانی انجام می شود که به درد بسیار حساس هستند و یا با ترس از بروز درد از انجام مزوتراپی لاغری اجتناب می کنند.

تزریق در درم سطحی (IDS)

در این روش تزریق، دارو در محلی که اپیدرم و درم تلاقی می کنند تزریق می شود عمق این تزریق یک الی دو میلی متر است. تزریق در درم سطحی، به دلیل ایجاد برجستگی در محل تزریق، به تکنیک پاپولگذاری نیز معروف است و اغلب در پرتکل های رفع چین و چروک ها و خطوط ظریف پوستی به کار می رود.

تزریق در درم عمقی (IDP)

در این روش، دارو در درم عمقی (عمق دو ال چهار میلی متری) تزریق می شود. این تزریق اغلب در پروتکل های کنترل درد در نقاط مشخص و نیز رفع ندول‏های سلولیت و سلولیت های فیبروزه و اسکلروزه و همچنین جهت تحریک فیبروبلاستها در جوانسازی بکار می رود.

تزریق در هیپودرم (SC or IHD)

این روش معمولاً در مزوتراپی لاغری استفاده می شود.  و اخیرا در درمانهای پوست و زیبایی مطرح شده است و درمواقعی که نیاز به تزریقات عمقی تر از درم باشد، بکار می رود.  عمق این تزریق بیشتر از چهار میلی متر است. مانند تزریق فسفاتیدیل کولین در لایه هیپودرم در مزوتراپی لاغری؛

مزایای مزوتراپی لاغری

همان‌طور که گفتیم مزوتراپی لاغری در بسیاری از موارد، می‌تواند جایگزین لیپوساکشن شود و مزایای زیادی برای مراجعه‌کنندگان به ارمغان آورد. به‌عنوان مثال، لیپوساکشن یک عمل جراحی دردناک است که نیاز به یک تا دو هفته استراحت کامل نیاز دارد.

از طرفی در صورت انجام لیپوساکشن باید به مدت دو تا چهار هفته از کمربند و پانسمان‌های آزاردهنده استفاده کنید. اما مزوتراپی لاغری نه‌تنها هیچ‌کدام از این اذیت‌ها را ندارد، بلکه مزایای دیگری هم می‌توان برای آن برشمرد.

مزایای مزوتراپی لاغری عبارت‌اند از:

بدون جراحی، بدون پانسمان و بدون خطر

داشتن عوارض بسیار پایین و دوره نقاهت کوتاه

بدون نیاز به استراحت‌های طولانی و برگشتن سریع به فعالیت‌های روزمره

کوتاه بودن زمان درمان (20 تا 50 دقیقه)

بهبود سلولیت‌ها

ذوب کردن چربی‌های بدن

تجزیه بافت‌های اضافی

بهبود جریان خون در محل تزریق

حفظ عملکرد طبیعی بافت‌های بدن

معایب مزوتراپی لاغری

مزوتراپی لاغری در مقایسه با روش‌های جراحی مانند لیپوساکشن یک عمل ایمن و بدون معایب شناخته می‌شود.

هیچ‌گونه جراحی یا برشی در این روش انجام نمی‌شود و یک روش کاملا غیرتهاجمی است. با این حال، هیچ روش و درمانی در پزشکی بدون معایب جانبی نیست. معایب جانبی گزارش‌شده برای مزوتراپی لاغری عبارت‌اند از:

حالت تهوع

درد

حساسیت

ورم

خارش

قرمزی

کبودی

برجستگی در محل تزریق

بروز لکه‌های تیره روی پوست

عفونت

زخم

کاندیدا مناسب مزوتراپی لاغری

اگر از سلامتی جسمی خوبی برخوردار هستید و دارای چربی‌های هستید که به ورزش و رژیم غذایی پاسخ نمی‌دهد، شما یک کاندیدای ایدئال برای مزوتراپی به شمار می‌روید.

مزوتراپی به افراد زیر توصیه نمی‌شود:

افرادی که چاق هستند.

افرادی که سابقه سرطان، مشکلات تیروئید، دیابت، بیماری‌های قلبی، اختلال سیستم ایمنی و گردش خون دارند.

افرادی که از ایمپلنت‌های فعال مانند ضربان‌ساز، دفیبریلاتور، کاشت حلزون یا پمپ دیابتی استفاده می‌کنند.

بیماران صرعی و بیمارانی که ایمپلنت فعال دارند.

هزینه های مزوتراپی لاغری

مزوتراپی لاغری مانند لیپوساکشن و سایر روش‌های جراحی با هزینه‌های بالایی همراه نیستند. به‌طور کلی، روش‌های غیرتهاجمی از هزینه‌های پایین‌تری نسبت به سایر روش‌ها برخوردارند.

با این حال، هزینه مزوتراپی لاغری یک مقدار ثابت نیست و با توجه به ناحیه تحت‌درمان، وسعت ناحیه، تعداد تزریق‌ها، مواد تزریق‌شده و سایر امکانات و خدمات کلینیک تعیین می‌شود.

پزشک متخصص بعد از معاینه دقیق بدن و مشخص کردن تعداد جلسات درمانی، هزینه مزوتراپی لاغری را به فرد اعلام می‌کند. در هر صورت، مجموع هزینه تمام جلسات مزوتراپی به‌طور قابل‌توجهی از قیمت روش‌های جراحی مانند لیپوساکشن پایین‌تر است.

مراقبت های قبل از مزوتراپی لاغری

حداقل یک هفته قبل از انجام این روش از مصرف هرگونه دارو همچون آسپرین، موترین و غیره اجتناب کنید. همچنین از مصرف ژل ضد التهاب یا آنتی هیستامین خودداری نمایید.

3 روز قبل از درمان می‌توانید از ژل آرنیک استفاده کنید تا به کاهش کبودی کمک کند.

روز انجام فرآیند و 2 تا 4 ساعت قبل از درمان، غذای سبک و حاوی پروتئین بالا مصرف کنید.

ناحیه مورد نظر را با یک صابون ضد باکتریایی بشویید و هر قسمت مورد نیاز را اصلاح کنید.

قبل از درمان خود از لوسیون، کرم و غیره استفاده نکنید.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی لاغری

برای کاهش عوارض بعد از مزوتراپی لاغری و همچنین افزایش ماندگاری نتیجه این درمان بهتر است بعد از مزوتراپی مراقبت‌های لازم را از ناحیه تحت‌درمان داشته باشید.

از جمله مواردی که معمولا بعد از مزوتراپی به شما توصیه می‌شود، عبارت‌اند از:

از حرکت یا ماساژ دادن ناحیه درمان‌شده بپرهیزید؛ مگر اینکه پزشک دستور خاصی به شما داده باشد.

تا 24 ساعت بعد از درمان، از انجام تمرینات و فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

تا 72 ساعت بعد از تزریق، در معرض نور خورشید یا گرمای شدید قرار نگیرید.

برای جلوگیری از تورم، از مصرف مقادیر زیاد الکل یا نمک خودداری کنید.

برای کاهش تورم، در هر ساعت به مدت 15 دقیقه از کمپرس سرد استفاده کنید.

برای کاهش درد و ناراحتی، داروهای تجویزشده توسط پزشک را به‌طور منظم بخورید.

برای کاهش و جلوگیری از تورم، رو به بالا بخوابید و سرتان را بالاتر از بدنتان قرار دهید.

اثرات و نتایج مزوتراپی لاغری

با توجه به درمان‌های انجام‌شده و تحقیقات صورت‌گرفته، مجله پزشکی WebMd می‌گوید: مزوتراپی لاغری تقریبا برای 5 درصد از افراد نتیجه‌ای به همراه ندارد، اما نتیجه نهایی در 95 درصد باقی‌مانده فوق‌العاده است.

نتیجه مزوتراپی لاغری مخصوصا برای از بین بردن سلولیت‌ها یک روش دائمی است.

البته توصیه می‌شود فرد بعد از انجام مزوتراپی، وزن خود را کنترل کرده و افزایش وزن نداشته باشد.

به گزارش همین سایت، بعضی از بیماران بعد از اولین درمان، نتایج موردنظر خود را مشاهده می‌کنند.

اما بسیاری از آن‌ها تغییرات چشمگیر را بعد از تقریبا 4 جلسه مزوتراپی لاغری گزارش داده‌اند. از همین رو بسیاری از متخصصان، برای کاهش وزن حدود 5 تا 10 جلسه درمانی را توصیه می‌کنند. همچنین تعداد تزریق‌ها در هر جلسه از 50 تا 150 عدد متغیر است.

دوره نقاهت مزوتراپی لاغری

دوره نقاهت مزوتراپی لاغری بسیار کوتاه است یا حتی می توان گفت که این روش درمانی دوره نقاهت ندارد. زیرا هیچ‌گونه جراحتی را به وجود نمی‌آورد و فرد می تواند به راحتی فعالیت های روزانه خود را انجام دهد‌.

تعداد جلسات مزوتراپی لاغری

دکتر تعداد جلسات را مشخص می کند زیرا تعداد معالجات مورد نیاز از بیمار تا بیمار متفاوت است، و بستگی به بدن بیمار دارد. بعضی از بیماران ممکن است نتایج را بعد از یک جلسه درمانی ببینند ، برای سایرین ممکن است چهار تا پنج جلسه طول بکشد.

در ابتدا، هر 7 تا 10 روز تزریق را دریافت خواهید کرد. و بعد از آن هر دو هفته یک بار یا یک بار در ماه درمانها انجام خواهد شد.

تعدادجلسات بستگی به هدف درمان نیز دارد. برای کاهش چربی در یک ناحیه معمولاً 2 تا 4 درمان (تزریق) در فواصل 2 تا 4 هفته مورد نیاز است. بسته به منطقه مورد نظر، تعداد مراحل افزایش می یابد. باید گفت که درمان های مزوتراپی برای کاهش وزن، تغییرات چشمگیری ایجاد نمی کند، و به طور کلی برای بیمارانی که نیاز به کمی کاهش چربی در مناطق خاص دارند توصیه می شود.

برای کاهش سلولیت تقریباً 3 تا 4 درمان در فواصل 3 تا 4 هفته ضروری است. از آنجایی که مزوتراپی در درمان سلولیت اثربخشی کمتری دارد بهتر است به طور همزمان از روشهای دیگر لاغری موضعی مانند رادیوفرکانسی RF ، کویتیشن و آر اف وکیوم هم استفاده کنید، با این وجود به تنهایی نیز در کاهش درجات خفیف سلولیت موفق است.

سوالات متدوال

آیا مزوتراپی ایمن است؟

از آنجا که هرگز مطالعه منتشر شده ای صورت نگرفته است ، ما فقط می توانیم از تجربیات بیماران دیگر وام بگیریم. ما می دانیم که در 50 سال گذشته ، بیش از 18000 پزشک در سراسر جهان (از جمله اروپا ، آمریکای لاتین و آسیا) از مزوتراپی در کارهای خود برای اهداف مختلفی استفاده کرده اند ، از جمله کاهش وزن ، کاهش وزن هدفمند و نقطه ای ، رفع سلولیت، ریزش مو ، رفع چین و چروک و صدمات ورزشی. تاکنون هیچ نتیجه منفی در مقالات پزشکی گزارش نشده است.

 مزوتراپی چگونه کار می کند؟

در داروهای مورد استفاده در مزوتراپی به طور طبیعی پروتئین ها و آنزیم هایی وجود دارند که غشای سلول چربی و ساختارهای آن را تجزیه می کند و چربی ها را در کنار هم نگه می دارد. چربی از بین رفته سپس توسط بدن متابولیزه می شود و بعضی از آنها مجدداً توسط کبد استفاده می شوند ، برخی متابولیت ها توسط سلولهای دیگر هضم می شوند و بقیه توسط کلیه ها دفع می شوند. در طی یک سری از جلسلت درمانی با فواصل هفتگی تا ماهانه ، چندین لایه چربی از بین می رود.

سلولیت توسط باندهای بافت پیوندی ایجاد شده است که پوست را نگه می دارند و چربی را به دام می اندازند و بنابراین اثر “پوست پرتقالی شدن” ایجاد می کنند. در فرمول سلولیت ، داروهای مورد استفاده به از بین بردن باند بافت همبند و ذوب چربی به دام افتاده کمک می کند و ظاهری صاف و یک دست ایجاد می کند.

 تفاوت بین مزوتراپی و لیپودیزولو چیست؟

مزوتراپی و لیپودیزولو از این نظر مشابه هستند که هر دو روش برای رفع چربی از تکنیک تزریق استفاده می کنند. مزوتراپی اولین بار در سال 1952 اختراع شد. لیپودیزولو یک مفهوم جدید است. تفاوت این دو در فرمول ذوب چربی آن می باشد. هر دو آنها مؤثر هستند ، بنابراین دکتر محقق مزایای هر دو را در فرمول خودش لحاظ می کند.

 چه مناطقی با مزوتراپی قابل درمان است؟

تقریباً هر ناحیه که دارای چربی است را می توان درمان کرد، از جمله زیر چشم و چانه ، بازوها ، قفسه سینه ، شکم ، دستگیره های عشق (پهلوها) ، باسن و ران. سلولیت نیز قابل درمان است.

به چه تعداد جلسه درمانی نیاز دارم؟

در هر منظقه از 1 تا 10 جلسه درمان. بسته به منطقه مورد نظر و اهداف درمانی ، تعداد آنها متفاوت خواهد بود.

آیا تزریقات مزوتراپی دردناک است؟

از آنجا که علاوه بر بی حسی موضعی قوی از سوزن های کوچک و نازک استفاده می شود (شبیه سوزن های طب سوزنی) ، اکثر بیماران متوجه تزریق نمی شوند.

بعد از تزریق چه احساسی دارم؟

بیشتر بیماران در منطقه تحت درمان احساس درد ، گرما و تورم خواهند کرد.

این معمولاً ۱-۵ روز طول می کشد. اکثر بیماران نیازی به مصرف هیچگونه داروی ضد درد ندارند ، اما در صورت نیاز معمولاً استامینوفن کافی است.

آیا نیاز به گرفتن مرخصی دارم؟

پاسخ: خیر. این روش تقریباً بدون نقاهت است و بیشتر بیماران می توانند در همان روز یا روز بعد به کار خود برگردند. انتظار می رود که بیماران بتوانند فعالیتهای روزمره عادی از جمله ورزش خود را از سر بگیرند.

آیا نیاز به رژیم خاصی دارم؟

هیچ رژیم غذایی خاصی لازم نیست. یک رژیم غذایی کم نمک برای محدود کردن تورم بعد از درمان توصیه می شود. همچنین به بیماران توصیه می شود روزانه 6-10 لیوان مایعات بنوشند تا چربی های شکسته شده را سریعتر دفع کنند.

آیا کسی هست که نتواند مزوتراپی کند؟

پاسخ: بیمارانی که باردار هستند و یا شیر می دهند ، بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده ، هرگونه سرطان فعال ، هرگونه عفونت فعال یا بیماری پوستی یا هرکسی که سیستم ایمنی سرکوب شده داشته باشد ، نباید مزوتراپی انجام دهد. بیماران با سابقه سكته مغزی ، بیماری های قلبی ، دیابت كنترل شده یا لخته شدن خون باید قبل از انجام عمل با پزشك اصلی خود مشورت كنند.

چه نتیجه ای را باید انتظار داشته باشم؟

نتایج مزوتراپی در سایز و نه در وزن بررسی می شود. اگرچه بیماران چند کیلو وزن خود را از دست می دهند ، اما اکثر بیماران به طور متوسط به ​​اندازه 1-3 سایز شلوار را از دست می دهند. نتایج به بیمار بستگی دارد. برای سلولیت کاهش چربی وجود دارد و همچنین پوست به طور قابل ملاحظه ای ظاهری صاف تر پیدا می کند.

آیا نتایج من دائمی خواهد بود؟

تا زمانی که فرد یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشد و ورزش کند ، کاهش چربی دائمی خواهد بود.

چرا باید مزوتراپی را به عنوان روش جایگزین لیپوساکشن در نظر بگیرم؟

مزوتراپی جایگزینی ایمن و با حداقل تهاجم برای لیپوساکشن فراهم می کند. هیچ جراحی وجود ندارد ، بنابراین هیچ اسکار و خطرات بیهوشی عمومی وجود ندارد ، درد بسیار کمتر و کبودی کم خواهد بود. در مقایسه با لیپوساکشن خطر عوارض جدی مانند عفونت یا آسیب عصبی بسیار کمتر است. بعلاوه ، بیمارانی که تحت مزوتراپی قرار می گیرند ، عملا هیچگونه دوره نقاهت ندارند و این امر به آنها اجازه می دهد زندگی پرمشغله خود را از سر بگیرند.

آیا مزوتراپی توسط FDA تأیید شده است؟

مزوتراپی مورد تأیید FDA  نیست و استفاده از آن آف لیبل محسوب می شود. با این حال ، داروهای منفرد مورد استفاده در کوکتل برای استفاده منفرد توسط FDA تأیید شده است.

به عنوان مثال ، فسفاتیدیل کولین phoshotadylcholine ، یک عنصر مهم در مزوتراپی برای از بین بردن چربی ، به عنوان یک درمان داخل وریدی برای تجزیه آمبولی چربی در جریان خون توسط FDA  مورد تأیید است. از داروهای مزوتراپی در همراهی هم برای اهداف آف لیبل استفاده می شود.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که از داروهای دیگر برای مقاصد آف لیبل استفاده شده است. به عنوان مثال ، در سال 1990 بوتاكس توسط FDA تنها برای كنترل اسپاسم عضلانی در پلك و گردن تأیید شد ، اما بیشتر پزشكان از آن برای كنترل چین و چروكهای صورت استفاده می كردند. سرانجام بوتاكس در سال 2002 تأييدیه FDA را براي استفاده در حیطه زیبایی دریافت کرد.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی ارومیه با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

نتیجه گیری

سال‌ها پیش یک پزشک فرانسوی درمانی برای بیماری‌های عروقی و عفونی، آسیب‌های ورزشی و بهبود گردش خون طراحی کرد.

در این روش درمانی مقدار کمی از داروهای مختلف به‌طور مستقیم به لایه‌های زیرین پوست، لایه چربی و بافت همبند زیر پوست تزریق می‌شود. در حال حاضر، کاربردهای این تکنیک که به آن مزوتراپی می‌گویند، بسیار فراتر از درمان‌هایی است که این پزشک فرانسوی کشف کرده بود.

مزوتراپی در سراسر جهان برای جوان‌سازی پوست، از بین بردن چین‌وچروک‌ها، روشن‌تر کردن پوست، رفع جای جوش و حتی لاغری استفاده می‌شود. پس از کشف فواید مزوتراپی پزشکان زیادی در فرانسه و آمریکا این تخصص را فرا گرفتند و رفته رفته درمان و زیبایی با مزوتراپی به روشی محبوب در کل جهان تبدیل شد.

مزوتراپی یک روش درمانی امیدوارکننده برای از بین بردن چربی‌های اضافه و بهبود پوست بدن است.

با این حال، ایمنی و اثربخشی مزوتراپی لاغری صورت هنوز به‌طور علمی ثابت نشده است. بسیاری از مطالعات انجام‌شده تنها مزوتراپی را برای درمان درد موردبررسی قرار داده‌اند، نه درمان‌های زیبایی. اما نتیجه مزوتراپی برای لاغری صورت و سایر قسمت‌های بدن به‌صورت تجربی کاملا اثبات شده است.

همان‌طور که گفتیم پزشکان از هیچ فرمول خاصی برای ترکیب مواد در مزوتراپی استفاده نمی‌کنند. این بدان معناست که یک پزشک می‌تواند درمان کاملا متفاوتی نسبت به پزشک دیگر داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید جزو کسانی باشید که نتیجه فوق‌العاده‌ای از مزوتراپی لاغری می‌گیرند، به یک مرکز معتبر مانند کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی ارومیه مراجعه کنید.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات  زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین خدمات کلینیک

انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.