زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

 آشنایی با جدید ترین و مدرن ترین روش های کاشت مو در ایران

 آشنایی با جدید ترین و مدرن ترین روش های کاشت مو در ایران

 آشنایی با جدید ترین و مدرن ترین روش های کاشت مو در ایران

در سال ‌های گذشته تقریباً ۷۰ سال پیش اولین بار کاشت مو به جهان علم پزشکی معرفی شد و کسی فکر نمی کرد که این روش روزی به عنوان قطعی ترین و موثرترین روش درمان ریزش مو،  کم پشتی و طاسی سر تبدیل می شود بلکه امروزه با اطمینان کامل می توان گفت که پیوند مو مهم ترین تحول در درمان ریزش مو و داشتن مو های زیبا و خوش حالت می باشد.  با ارتقای علم پزشکی در این زمینه به مرور زمان این فرآیند زیبایی و درمانی با تکنیک های جدید و پیشرفته تری ارائه شده که هر روشی که جدید تر ارائه می شود می تواند  و محدودیت ‌های تکنیک های قبل از خود را کامل تر کنند و حتی می تواند بر اساس شرایط فیزیولوژی افراد تکنیک موثر تر را انتخاب کرد. امروزه پیوند مو با طیف گسترده ای برای متقاضیان این عمل انجام می شود.

در کشور ایران عزیز ما نیز علم پیوند مو توسط متخصصین حرفه ای و ماهر برای زیبا جویان عزیز انجام می شود و حتی به عنوان یکی از قطب های کاشته مو در جهان معرفی می شود.  در طی این نوشتار ما قصد داریم در مورد این فرآیند زیبایی و درمانی اطلاعات بیشتری در مورد تکنیک های پیشرفته این عمل در سطح کشور و جهان به شما ارائه دهیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

مقدمه ای بر فرآیند کاشت مو

پایه همه تکنیک های ابداع شده پیوند مو در جهت برداشتن گرافت های مو از ناحیه گیرنده به روش ها و متد های مختلف می باشد که به نواحی  کم پشت سر( ناحیه گیرنده )منتقل می شود.  هر یک از روش های پیوند مو برای افرادی که متقاضی این روش هستند بر حسب میزان طاسی سر و نظر پزشک متخصص انتخاب می شود. تفاوت های هرکدام از تکنیک های پیوند مو از جهات مختلف با یکدیگر متفاوت هستند  این تفاوت‌ها به شرح زیر می باشد.

برای انجام پیوند مو بانک موی مورد استفاده در تکنیک های مختلف متفاوت می باشد. درصورتی که بهترین محل برای اهدای گرافت ها پشت سر و یا کنار گوش می باشد در برخی از روش ها از قبیل روش سوپر ترکیبی و روش DHI امکان برداشت گرافت های مو از بخش های دیگر بدن از قبیل قفسه سینه وزیر ریش را امکان پذیر می کند.

تفاوت دیگری که می توان در انواع تکنیک های پیوند مو معرفی کرد نحوه استخراج گرافت ها می باشد. به عنوان نمونه در روش پیوند مو به روش FUT برداشت فولیکول ها از نواحی اهدا کننده به صورت نواری است در صورتی که در پیوند مو به روش FIT استخراج گرافت ها به صورت تکی تکی و جدا گانه انجام خواهد شد. در برخی از روش ‌های دیگر نیز مانند سوپر ترکیبی می توان از هر دو تکنیک برای برداشتن گرافت ها استفاده کرد.

در هر یک از روش های پیوند مو ابزار و تجهیزات مورد استفاده و چگونگی استخراج گرافت ها از ناحیه  اهدا کننده تفاوت های بارزی خواهد داشت.  مثلاً در تکنیک میکروFIT از ابزاری به نام ایمپلنتر مینیاتوری در جهت برداشتن گرافت ها استفاده می ‌کنند که این دستگاه با ظرافت و دقت بالایی عمل می کند و سوراخ های بسیار ریزی در اطراف فولیکول مو ایجاد کرده تا بتواند بدون کوچکترین آسیب فیزیکی به فولیکول ها آن ها را از بافت پوست سر جدا سازی کند.  در تکنیک میکروگرافت متخصصین با بهره‌ گیری از یکی از  دو تکنیک از ابزار ها یی به نام هولدر های اتوماتیک و یا تکنیک تریکو فیتینگ اسکارلت استفاده می کنند . این روش سوراخ های بسیار ریز در بانک ‌مو ایجاد می ‌شود تا بتوان گرافت ‌های مورد نظر را استخراج کرد.  همچنین دستگاه هایی که در تکنیک پیشرفته ی سوپر FUE مورد استفاده قرار گرفته می شود بدون هیچ گونه آسیب به فولیکول ها و ناحیه اهدا کننده و با دقت بسیار بالا فولیکول ها با ضخامت مورد نظر استخراج می شود.

کاشت مو
کاشت مو

مزایای پیدایش تکنیک های نوین کاشت مو

دلایل مختلفی باعث انجام پیوند مو با تکنیک های جدید و پیشرفته شده است و کیفیت این فرایند زیبایی و درمانی را به شدت افزایش داده است. عوامل مختلفی رامی توان در جهت بررسی و ارزیابی تکنیک ‌های مختلف پیوند مو در نظر گرفت و با پیشرفته شدن هر یک از تکنیک ها در این زمینه نتایج قابل توجهی برای متقاضیان حاصل شده است.

در روش پیوند مو از ابزار های پیشرفته و جدید استفاده می شوند.  در هر تکنیک با استفاده از این ابزار ها می توان سرعت دقت و نتایج پیوند مو را بهترین حد خود رساند تا بتوان نتایج بهتری حاصل کرد.

در برخی از تکنیک های پیوند مو متخصصین بر اساس شرایط متقاضیان می توانند پیوند را در بخش ‌های مختلف بدن مانند ریش و سبیل و ابرو نیز انجام دهند زیرا در این زمینه تکنولوژی و علم بسیار پیشرفت داشته است و با ایجاد شکاف های بسیار ریز مینیاتوری می ‌توان این امکان را برای ریش و ابرو فراهم کرد.

در تکنیک های جدید پیوند مو متخصصین سعی خود را می کنند تا بتوانند با کمترین میزان تهاجم روش های پیشین پیوند مو را کامل تر کنند . روش ‌های پیشرفته امروزی هیچ اثری از بخیه و خونریزی نمی باشد و دوران بهبودی در هر دو ناحیه به بهترین حد خود سرعت یافته است و پس از بهبودی غیر قابل تشخیص می باشد.

عوارضی مانند گز گز شدن، زخم و میزان درد در تکنیک های پیشرفته پیوند مو بدون ندرت مشاهده می شود.

با انجام پیوند مو با ابزار های مینیاتوری و پیشرفته در تکنیک های مدرن امروزی خط رویش طبیعی تری را برای شما ارائه خواهد داد زیرا مو هایی که در این ناحیه کاشته می شود با ظرافت و دقت بالا تری انتخاب خواهد شد و متخصصین در این زمینه مهارت زیادی خواهند داشت.

میزان آسیب مکانیکی در هنگام استخراج فولیکول ها از ناحیه بانک مو با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته بسیار خفیف خواهد بود.

در روش ها و تکنیک های پیشرفته توانایی آنالیز و اسکن فولیکول ها وجود دارد و متخصصین می توانند با کیفیت ‌ترین فولیکول ها را برای انجام فرایند کاشت و استخراج  کنند و در نتیجه این موضوع بر ارتقاء نتایج بسیار موثر می باشد.

معرفی جدید ترین روش های کاشت مو در ایران

همزمان با پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان هستی و به لطف متخصصین زبر دست و ماهر زیبایی در کشور عزیز ما ایران می توان از تکنیک ‌های نوین پیوند مو بهره مند شد .  در حال حاضر در کلینیک تخصصی و زیبایی آراد اصفهان روش های نوین پیوند مو برای متقاضیان عزیز توسط بهترین متخصصین زیبایی ارائه می شود . در ادامه مطلب جدید ترین تکنیک های پیوند مو در کشورمان را برای شما معرفی خواهیم کرد.

کاشت مو
کاشت مو

مراحل انجام پیوند مو به روش Micro FIT

تکنیک پیشرفته Micro FIT یکی از تکنیک های به روز و جدید است که  در حوزه زیبایی پیوند مو در کشور ایران انجام می شود.  پایه این روش بر اساس تکنیک FIT می باشد که در طی انجام این عمل میزان ظرافت و دقت به دلیل استفاده از ابزار ها و دستگاه های دقیق بیشتر می ‌باشد . میزان ظرافت در این دستگاه ها از ایمپلنتر های مورد استفاده در ربات های پیوند موکه پانچ هایی با قطر ۱ میلی متر دارد در روش ARAS بیشتر است.

در این تکنیک پیشرفته مراحل انجام پیوند مو توسط دستگاه این پلنتر مینیاتوری و با ایجاد سوراخ هایی به قطر های ۰/۶ تا ۰/۹ میلی متر در ناحیه اهدا کننده ایجاد می شود تا بتوان فولیکول ها را با دقت بالایی از پوست سر جدا کرد.  در سر دستگاه ایمپلنتر مینیاتوری پانچ چرخان قرار دارد که همانند یک مته به پوست سر نفوذ می کند و با قدرت نیروی مکشی خود فولیکول ها را استخراج می کند.

و در کنار سوراخ های بسیاری ریزی که در این ناحیه ایجاد شده احتمال بروز خونریزی به کمترین حد خود خواهد رسید تا حدی که نیاز به بخیه زدن در ناحیه برداشت فولیکول ها نیاز نمی باشد و این ویژگی بر عکس روش FUT انجام می شود که میزان خونریزی و زخم بیشتر است و برش های ایجاد شده با بخیه بسته می شود.  دوره نقاهت در روش Micro Fit بسیار کوتاه مدت خواهد بود.  در پایان مرحل برداشت گرافت ها پس از آماده سازی و معاینه کردن در جهت تکمیل مراحل قبل گرافت ها توسط هولدر های دستگاه یا انبرک های مخصوص به محل گیرنده منتقل می شود.

فرایند زیبایی پیوند مو به روش Micro fit مزایای بی نظیری دارد که شامل موارد زیر خواهد بود.

در این روش پیوند مو میزان عوارض جانبی به دلیل بدون استفاده از دستگاه و استفاده از ابزار های جراحی پیشرفته نتایج فوق العاده ای دارد و احتمال ایجاد مشکلاتی از قبیل برداشت فولیکول های ناقص، دفع فولیکول ها و عدم تماس دست مستقیم و بروز عفونت وجود ندارد و این مراحل با استفاده از ایمپلنتر های مینیاتوری با قابلیت پانچ چرخان انجام می شود.

می توان این تکنیک زیبایی را  در یک روز کامل کرد و نیاز به جلسات بیشتر نمی باشد.

در این تکنیک زیبایی امکان بالا بردن کیفیت گرافت ‌های برداشته شده با استفاده از دستگاه های مینیاتوری در تکنیک  Micro fit  وجود دارد.

مراحل انجام این تکنیک بدون نیاز به تراشیدن پوست سر وجود دارد.

همه افرادی که از طاسی و کم پشتی پوست سرشان رنج می برند می ‌توانند از این تکنیک زیبایی بهره مند شود به غیر از افرادی که بانک موی غیر متراکم و نا کافی دارند و یا همچنین مستعد ایجاد زخم های کلوئیدی هستند می باشد.

کاشت مو
کاشت مو

مراحل تکنیک کاشت مو به روش Micro Graft

در تکنیک پیشرفته پیوند مو به روش میکروگرافت نیز از ابزار های مخصوص و پیشرفته مانند هولدر های اتوماتیک در سایز میکرون استفاده می شود و برداشت فولیکول ها را آسان تر کرده است.  در این تکنیک با صلاحدید پزشک برای افرادی که طاسی وسیع دارند تکنیک تریکو فیتینگ اسکارلت انجام می شود و استخراج گرافت ها انجام خواهد شد . در این تکنیک با کمک سوزن های بسیار ظریف سوراخ هایی به اندازه یک میلی متر در نواحی طاس و یا کم پشت سر وجود می ‌آید و گرافت های آماده شده توسط میکرو ایمپلنتر در این سوراخ ها جایگذاری خواهد شد.

در این تکنیک میزان گرافت ها دو برابر از سایر روش ها با تهاجم کمتر و تکنیکی آسان تر انجام می شود و به دلیل بهره بردن از تکنولوژی پیشرفته می توان نتایج عالی باز  طبیعی حاصل کرد. تکنیک میکروگرافت توسط متخصصین زیبایی پوست و مو مورد توجه زیادی قرار گرفته است و امروزه این تکنیک توسط متخصصین حرفه ای و با تجربه در کلینیک های تخصصی سر تا سر کشور عزیز مان انجام می شود.  این تکنیک در کلینیک زیبایی آراد اصفهان نیز توسط متخصصین زبردست و ماهر با دقت و ظرافت بالایی برای زیبا جویان عزیز انجام می شود.

کسانی که این تکنیک زیبایی را انتخاب می کنند باید از بانک موی مناسبی در پشت سر و یا کنار گوش بهره‌مند باشند . افرادی که در این نواحی تراکم موی بالایی دارند می توانند نتایج بهتری حاصل کنند.

معمولاً این تکنیک برای کسانی که با طاسی دائم ناحیه ای ریزش موی شدید و یا کچلی مواجه هستند انجام می شود و این تکنیک حتی برای کاشت ابرو ریش و سبیل نیز امکان پذیر می باشد برای خانم‌ ها نیز انجام این تکنیک محدودیتی ندارد.

این نوع پیوند مو جز روش های کم عارضه و پیشرفته محسوب می شود و به دلیل استفاده از ابزار ها و تجهیزات پیشرفته و مهارت متخصصین در زمینه استفاده از این ابزار ها و به کارگیری نحوه درست این تکنیک قابل توجه می باشد.  همچنین در کلینیک زیبایی آراد اصفهان این تکنیک توسط متخصصین با تجربه و حرفه ای رضایت متقاضیان عزیز را به همراه داشته است و روز به روز افراد زیادی برای انجام پیوند مو به کلینیک زیبایی مراجعه می کنند.

مراحل تکنیک کاشت مو به روش Super FUE

در این تکنیک زیبایی اساس پیوند مو به روش FUT می باشد که مانند روش FIT فولیکول ها به طور تکی از ناحیه اهدا کننده استخراج می شود . تفاوت این روش در طی مراحل برداشت و کاشت گرافت ها  و استفاده از دستگاه های پیشرفته و هوشمند در این روش می باشد و  می تواند محدودیت ‌های تکنیک ‌های دیگر را از بین ببرد.  در حال حاضر این تکنیک یکی از بهترین روش های پیوند مو در سر تا سر کشور معرفی می ‌شود که نتایج آن به میزان تخصص و تجربه پزشک در این زمینه بستگی دارد.

به طور کلی برای انجام پیوند مو به روش Super FUE پوست سر با استفاده از اسکنر های سه بعدی با دقت مورد بررسی قرار می گیرد و با استفاده از لیزر های مخصوص خط رویش مو طراحی خواهد شد همچنین امکان برداشت گرافت های ضخیم تر و سیاه تر وجود دارد. با استفاده از دستگاه های اتوماتیک و هوشمند فولیکول ها بهتری از پوست سر استخراج می ‌شود.  پس از استخراج فولیکول ها قبل از جایگذاری در ناحیه گیرنده با استفاده از تجهیزات نگهدارنده مخصوص محیطی که حاوی مواد مغذی مورد نیاز فولیکول ها می شود نگهداری خواهند شد.  با این عمل می توان عمر آن ها را تا ۵ برابر نسبت به روش های دیگر حفظ کند.

مراحل انجام این تکنیک توسط دستگاه ایمپلنتر مخصوص انجام می شود و با ایجاد شکاف هایی بسیار ظریف با عمق مناسب در محل گیرنده فولیکول های برداشته شده در نواحی کم پشت کاشت خواهد شد . میزان دقت و سرعت در این روش سرعت بسیار بالایی دارد و  کردن مو ها برای انجام این تکنیک جزء محدودیت ‌های آن محسوب می ‌شود.

این تکنیک پیشرفته و مدرن مزایای بی نظیری به همراه دارد.

بررسی و ارزیابی پوست سر با استفاده از اسکنر های سه بعدی اطلاعات بسیار دقیقی در مورد اندازه ناحیه کاشت و تعداد گراف های مورد نیاز در جهت پیوند،  ویژگی ها و نوع پوست سر از نظر میزان کشسانی و رطوبت،  خصوصیات ناحیه اهدا کننده مو،  انتخاب بهترین ناحیه در جهت برداشت گرافت ها،  معاینه و ارزیابی دقیق تعداد گرافت هایی که می توان از ناحیه اهداکننده استخراج کرد، دلایل مهم ریزش مو ، انواع بیماری های پوست سر،  بررسی میزان ضخامت و بررسی تعداد ریشه های گرافت ها ، بررسی عمق ریشه های مو در جهت کاهش آسیب ها در هنگام برداشت گرافت ها،  میزان خونرسانی پوست سر،  استخراج ریشه های سیاه رنگ و تعیین تعداد تراکم مو های سفید و سیاه در ناحیه برداشت گرافت ها رامی توان استخراج کرد.

دستگاه های هوشمند و اتوماتیک در این روش را می توان بر اساس زاویه و سرعت چرخش کانولا تنظیم کرد تا میزان خونریزی و آسیب به فولیکول ها به حداقل برسد.

در این تکنیک می توان گرافت های چند ریشه ای را چند ۵ برابر افزایش داد.

در این تکنیک میزان عوارض جانبی از قبیل عفونت به دلیل استفاده از پانچ یکبار مصرف و قلم های دستگاه به ندرت اتفاق می افتد.

همه افرادی که به دلایل مختلفی نمی ‌توانند از تکنیک های دیگر پیوند مو از قبیل سفتی پوست سر بهره مند شوند از این تکنیک می توانند نتایج مورد قبولی حاصل کنند.

کاشت مو
کاشت مو

مراحل تکنیک کاشت مو به روش  DHI

پیوند مو به روش DHI یکی از روش های پیشرفته و مدرن پیوند مو می باشد که برگرفته از عبارت Direct Hair Implantation می باشد که به کاشت موی مستقیم نیز نامیده می شود.  نحوه برداشت گرافت   ها در این روش دقیقا همانند روش پیوند مو به روش FUE می باشد.  در این روش مراحل انجام پیوند مو در دو مرحله استخراج و کاشت گرافت ها به صورت همزمان انجام خواهد شد و یک فرآیند دو مرحله ای است که با یکدیگر ترکیب شده و پزشک فولیکول ها را به محض استخراج در ناحیه کم پشت محل گیرنده قرار می دهد.

به دلیل پیشرفته بودن فناوری این تکنیک کاشت مو با نتایج دائمی بدون استفاده از تیغ جراحی بخیه و شکاف در ناحیه پوست سر برای زیبا جویان عزیز انجام می شود و می توان در طی یک جلسه به تراکم مورد نظر مو ها دست یافت.  سرعت بالای انجام این عمل احتمال بیرون ماندن گرافت ها در بیرون بدن باعث می شود که فولیکول ها کمتر دچار آسیب شوند در این روش نیاز به تراشیدن مو ها نمی باشد و جزء مزایای بی نظیر این تکنیک خواهد بود.

با انجام تکنیک های پیشرفته پیوند مو و تسلط بالای متخصصین در نحوه انجام تکنیک DHI میزان عوارض به حداقل می ‌رسد و می ‌توان به نتایج موفقیت ‌آمیزی دست یافت.  انتخاب کلینیک معتبر و تخصصی در هر یک از تکنیک های پیوند مو اهمیت زیادی دارد.

آشنایی با روش های جدید کاشت مو در جهان

در  کشور های پیشرفته برخی از تکنیک های پیوند مو به شکل مطلوبی انجام می شود که در ادامه مطلب توضیحات کوتاهی در مورد هرکدام ارائه خواهیم داد.

تکنیک کاشت مو به روش Super FIT

اگر به نام این تکنیک توجه کنیم متوجه خواهید شد که اصول به انجام این کار بر حسب تکنیک FIT می باشد.  در این تکنیک فولیکول ها به صورت جداگانه و تکی از ناحیه اهداکننده استخراج می شود و مراحل آن با استفاده از دستگاه های اتوماتیک و پیشرفته انجام خواهد شد . این تکنیک بر اساس نظر پزشک و شرایط برای اکثر متقاضیان پیوند مو قابل انجام است و به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفت در این زمینه با دقت و سرعت بالا نتایج موفقیت‌آمیزی به همراه داشته است.

میزان درد و خونریزی در این تکنیک بسیار کم است و نیاز به بخیه زدن در ناحیه پوست سر نیاز نخواهد بود.  در تکنیک پیوند مو به روش Super FIT نیاز به بیهوشی نیست و مراحل عمل با بی حسی موضعی انجام می شود.  در این روش حتی بی‌حسی پوست سر نیز با دستگاه های پیشرفته و مدرن انجام می شود و نیاز نیست که بی حسی با استفاده از سوزن انجام شود.  با استفاده از دستگاه های پیشرفته در این روش همچنین می ‌توان گرافت هایی با چند ریشه را استخراج کرد.  بنابراین تراکم کاشت مو به پنج برابر افزایش می یابد.

تکنولوژی پیشرفته در این روش میزان آسیب به فولیکول ها و بانک مورا تقریباً به صفر می‌ رساند. در این تکنیک ایمپلنتر های مخصوص جایگذاری گرافت ها را انجام خواهد داد و گرافت ها در زاویه و عمق مناسب قرار می گیرد . دقت بالا در این تکنیک به میزان تخصص پزشک بستگی دارد و دقت در این نوع عمل ۱۰ برابر بیشتر از تکنیک های دیگر خواهد بود . دقت و ظرافت بالای دستگاه ها و ابزار های این تکنیک امکان کاشت ریش سبیل و ابرو را فراهم کرده است و حتی برای انجام این عمل نیاز به کوتاه کردن مو ها نمی باشد.

در مرحله پایانی این فرایند متخصصین از تکنیک لیزر تراپی برای کاهش التهاب پس از پیوند و بهبودی زخم ایجاد شده بر پوست سر را انجام می دهند که تاثیرات بی نظیری در روند درمان و نتایج پیوند مو به همراه خواهد داشت.

تکنیک کاشت مو به روش Neo Graft

در تکنیک پیوند مو به روش Neo Graft از تکنیک نیمه اتوماتیک برگرفته از تکنیک FUE انجام می شود که جزء مدرن ترین تکنیک های پیوند مو در جهان محسوب می ‌شود و با تکیه بر فناوری جدید Venus Treatments انجام می ‌شود.  میزان خطا های انسانی مربوط به کاشت مو به روش نئو گرافت با انجام این تکنیک بر طرف خواهد شد.

با انجام این روش فولیکول ها توسط ابزار های مخصوص و با قدرت مکش از پوست سر استخراج می شود . در این مرحله نیاز به ایجاد برش برای برداشتن فولیکول ها نیاز نمی باشد و با استفاده از ابزار های ویژه کاشت گرافت ها همزمان با برداشت انجام خواهد شد . در این تکنیک پیشرفته نسبت به تکنیک FUT و FUT احتمال آسیب زدن و ایجاد ضربه به فولیکول ها به حداقل می رسد و در نتیجه عمر فولیکول های پیوندی بیشتر خواهد شد.  این تکنیک جز روش های کم تهاجمی پیوند مو می باشد و عروق خونی و اعصاب محیطی دچار آسیب نخواهد شد و نیاز به هیچ بخیه در این ناحیه نخواهد بود.  سرعت عمل انجام این تکنیک نیز بالا تر از روش FUE است.

تکنیک کاشت مو به روش fit Sapphire FUE

این تکنیک یکی از پیشرفته ترین و مدرن ترین تکنیک های پیوند مو در جهان می باشد و ابزار هایی که در این روش مورد استفاده قرار می گیرد مجهز به یاقوت های برش خورده است که در کنار کاهش درد هیچ آسیبی به ناحیه اهدا کننده پوست سر وارد نخواهد کرد.  در این روش فقط فولیکول های مو برداشته می شود و هیچ بافت پیوندی همراه با آن استخراج نمی شود . برای استخراج گرافت های مو شکاف های بسیار کوچکی با قطر ۰/۶ تا ۰/۷ میلی متر ایجاد می‌ شود و به دلیل ظریف بودن این شکاف ها شاهد هیچ گونه خونریزی در این ناحیه نخواهید بود.  در نتیجه سرعت بهبودی در این عمل سرعت می یابد و شاهد هیچ گونه جای زخمی در این ناحیه نمی باشید.

متقاضیان برای انجام پیوند مو به روش Sapphire متقاضیان باید از بانک موی قوی و قابل برداشت بهره‌مند باشند.

شکاف های ظریفی که در هنگام  برداشت گرافت ها حاصل می‌ شود متناسب با اندازه فولیکول ها خواهد بود و ریشه مو ها در شیار ها یی با عمق و زاویه مناسب قرار می گیرد و شکل اصلی و طبیعی حالت مو ها حفظ خواهد شد.

تیغه های دستگاه  مورد استفاده در این روش  ضد باکتریایی  هستند و هیچ آسیبی به بافت پوست سر وارد نخواهد کرد و احتمال بروز عفونت وجود ندارد.

در روش Sapphire می توان تعداد گرافت های بیشتری از ناحیه گیرنده استخراج کرد.

با انجام این پیوند می توانید نتایجی طبیعی و متراکم حاصل کنید.

کاشت مو به روش ARTAS

یکی از جدید ترین و آخرین تکنیک پیشرفته پیوند مو در دنیا ربات ARTAS می باشد.  این ربات در واقع به عنوان دستیار  اتوماتیک جراح محسوب می شود  و به جراح کمک می‌ کند تا در هنگام استخراج گرافت ها دقت بالاتری انجام شود.  این ربات ها به قدری پیشرفت هستند که می‌ توانند نقشه ها یی از وضعیت فولیکول های ناحیه اهدا کننده ، زاویه نحوه جهت گیری مو ها ، تعداد گرافت ها،  کیفیت و ضخامت ریشه مو ها،  ایجاد زخم ها در پوست سر و بیماری های پوستی در دسترس پزشک قرار دهد.

استخراج گرافت ها در این روش به صورت خودکار و توسط این روبات ها انجام می شود و مهمترین تفاوت آن ها در روش های دیگر سرعت بالای این تکنیک خواهد بود.  این ربات ها می توانند سرعت برداشت گرافت ها را دو برابر افزایش دهند و به صورت بسیار کم تهاجم دوره نقاهت را کوتاه تر کنند.  در این روش نیاز به بیهوشی متقاضیان وجود ندارد و مراحل آن با بی حسی طی خواهد شد.  البته در قسمت های کم پشت سر این تکنیک به صورت دستی و توسط پزشک انجام خواهد شد.

یکی از محدودیت خاص استفاده از این تکنیک این است که ربات ها نمی توانند رنگ پوست سر و مو را به خوبی تشخیص دهند و شناسایی فولیکول ها توسط ربات ها برای کسانی که مو های صاف و تیره تر دارند امکان پذیر می باشد.  این تکنیک برای افرادی که مو هایی سفید روشن و یا نازک دارند گزینه مناسبی نخواهد بود.

کاشت مو
کاشت مو

بهترین کاندیدای کاشت مو چه کسانی هستند؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی و استفاده از انواع تکنیک های پیوند مو این امکان برای اکثر متقاضیان که با کچلی، طاسی دائم و ریزش موی شدید مواجه شده اند وجود دارد.

برخی افراد به دلیل سفتی پوست سر نمی توانند پیوند مو را انجام دهد که با استفاده از این تکنیک ها این امکان برای آن ها فراهم شده است این تکنیک ها هیچ آسیبی به عروق و اعصاب محیطی پوست سر وارد نخواهد شد.  همچنین این تکنیک ها را می توان برای افرادی که با کاهش و ریزش مو در ناحیه ریش و سبیل و ابرو مواجه شده‌ اند انجام داد.

در تکنیک DHI افرادی که بانک موی مناسبی ندارند برداشت گرافت ها از نواحی مختلف بدن مانند قفسه سینه  و یا زیر ریش انجام می شود و نتایج موفقیت آمیزی به همراه داشته است.

پیوند مو برای افرادی که از نظر جسمانی در وضعیت مناسبی هستند و می توانند به خوبی استرس خود را کنترل کنند و به دلایل مختلفی دچار ریزش مو شده اند انجام می شود.

افرادی که با بیماری های مربوط به سیستم ایمنی بدن مبتلا هستند کاندیدای مناسبی برای پیوند مو نخواهند بود.

کسانی که سال های زیادی با ریزش مو و طاسی سر مواجه شده اند و الگوی طاسی سر شان ثابت شده است می توانند برای داشتن ظاهری زیبا و جوان از پیوند مو بهره‌مند شوند .  افرادی که به دلیل سوختگی،  جراحت و یا آسیب دیدگی حجمی از مو های خود را از دست دادند کاندیدای مناسبی برای پیوند مو می باشد .

یکی از دلایل دیگر ریزش مو استفاده از روش های زیبایی مانند لیفت صورت می باشد که این افراد می‌ توانند با انجام پیوند مو به نتایج بی‌ نظیری دست یابید.

متخصصین حرفه ای و با تجربه در کلینیک زیبایی آراد اصفهان قبل از اقدام به انجام پیوند مو با انجام آزمایش های مناسب معاینات طبی و ارزیابی الگوی ریزش مو ها و همچنین تشخیص علت ریزش تشخیص می‌ دهند که آیا شما کاندیدای مناسبی برای پیوند مو خواهید بود یا خیر؟؟  در غیر این صورت پیشنهاد می شود که از روش های دیگر زیبایی مانند پروتز مو بهره مند شوید .

متخصصین سنین بالا تر از ۲۲ سال را برای پیوند مو مناسب می دانند زیرا در سنین پایین تر الگوی ریزش مو ثابت نشده و هورمون های بدن به تعادل مناسب نرسیده اند.

عوارض کاشت مو چیست؟

همانطور که در طی این مطلب متوجه شدید با استفاده از دستگاه های پیشرفته و هوشمند پیوند مو میزان عوارض به حداقل رسیده است زیرا در این روش میزان  خطا به حداقل می رسد و مراحل انجام پیوند مو توسط تجهیزات و ابزار مخصوص انجام خواهد شد.  در این روش ها نیاز به برش و بخیه و خونریزی در پوست سر نمی باشد و با ایجاد شکاف های بسیار ریز گرافت ها استخراج و کاشته می شود.  در نتیجه میزان عوارض به حداقل می رسد و دوره بهبودی سریعاً حاصل خواهد شد.

به طور کلی پیوند مو یکی از جراحی های مدرن و پیشرفته امروزی محسوب می شود که به مرور زمان این تکنیک ها پیشرفته تر خواهند شد در نتیجه میزان تهاجم و عوارض به حداقل می رسد و فقط عوارض خفیفی برای متقاضیان به همراه خواهد داشت.  البته در کنار استفاده از ابزار های پیشرفته مهارت و تخصص پزشک اهمیت زیادی دارد که اگر در انتخاب پزشک در کلینیک دقت کافی نداشته باشید ممکن است با عوارض خطرناکی مواجه شوید.

دو عامل مهم و تاثیر گذار بر عوارض پیوند مو انتخاب کلینیک و پزشک ماهر و همچنین مراقبت هایی که در دوره بهبودی انجام می شود می باشد.  در کلینیک زیبایی آراد اصفهان با استفاده از تکنیک های به روز دنیا و استفاده از ابزار پیشرفته و هوشمند و همچنین مهارت و تخصص پزشکان حرفه ای می توانید با حداقل عوارض نتایج بی نظیری حاصل کنید.  رضایت متقاضیان در این کلینیک تضمین کیفیت و تخصص پزشکان ما خواهد بود.

عوارض جانبی پیوند مو شامل درد خفیف ، خارش در ناحیه برداشت و کاشت گرافت ها ، مقداری تورم و سوزش و بی حسی موضعی می باشد که در مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

معمولاً یکی از اولین اقداماتی که متقاضیان برای انجام پیوند مو انجام می‌ دهند کسب اطلاعات در مورد هزینه‌ های این عمل می باشد . شما می توانید با مراجعه به کلینیک ها و انجام مشاوره در مورد انواع روش های پیوند مو اطلاعاتی حاصل کنید.  پیوند مو جزء روش های زیبایی محسوب می‌ شود  بنابراین مشمول هیچ کدام از بیمه ها نخواهد بود و همه هزینه ها بر عهده متقاضیان می باشد .

به طور کلی هزینه ها در این عمل به عواملی از قبیل میزان مهارت و تخصص پزشک ، تکنیک پیوند مو،  ابزار و تجهیزاتی که مورد استفاده قرار می گیرد و هزینه اتاق عمل،  مدت زمان انجام پیوند مو،  تعداد جلسات و شرایط متقاضیان می باشد.  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت تقریبی پیوند مو در کلینیک زیبایی آراد اصفهان می‌ توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید.  موقعیت جغرافیایی کلینیک یکی از عوامل مهم در هزینه‌ ها خواهد بود و معمولاً در شهر های بزرگ مانند تهران و اصفهان هزینه بیشتری نسبت به شهرستان ها پرداخت می کنید.

مراقبت های قبل از کاشت مو

اگر مجبورید  دارو های رقیق کننده خون استفاده کنید و یا در گیر بیماری خاصی هستید باید پزشک خود را در جریان قرار دهید.  چون برخی از دارو ها میزان خونریزی در حین عمل و عوارض پس از جراحی را افزایش می دهد.

در اکثر روش های پیوند مو باید مو های سر تراشیده شود.  البته متخصصین در جلسات مشاوره در مورد اندازه کوتاهی مو و ناحیه که باید تراشیده شود  برای شما توضیحاتی ارائه می دهد . بنابراین در برخی مواقع  بخش‌ های مو دست نزده باقی می‌ماند تا ناحیه برداشت گرافت ها را پوشش دهد.

یک هفته قبل از انجام جراحی پیوند مو مصرف انواع مولتی ویتامین ها و مکمل ها ممنوع می باشد.

استعمال دخانیات سبب تنگ شدن عروق خونی و کاهش جریان خون در جمجمه سر می شود و میزان اکسیژن رسانی در این ناحیه را کاهش می یابد.  در نتیجه پس از انجام پیوند مو زخم ها با سرعت پایین تری بهبود می یابند و احتمال عوارضی از قبیل عفونت وجود دارد و همچنین جای زخم در پوست سر باقی خواهد ماند. ترک سیگار باعث می شود که به تدریج اثرات آن از بدن بر طرف شود.

سه روز قبل از انجام پیوند مو از مصرف نوشیدنی های الکلی و کافئین دار خودداری کنید.

وعده های غذایی خود را به خوبی دریافت کنید چون ممکن است در طی جراحی دچار ضعف شوید.

اگر مو های شما بلوند یا روشن است یک روز قبل از انجام پیوند مو مو های خود را رنگ کنید تا امکان برداشت گرافت ها برای متخصص راحت‌ تر باشد.

مراقبت های پس از کاشت مو

  • برای کاهش تورم پس از پیوند مو هنگام خوابیدن زیر سر خود را کمی بلند تر از بدن قرار دهید و سر خودتان را در زاویه مناسب ۴۵ درجه قرار دهید.
  • پس از انجام پیوند مو از مصرف دارو های رقیق کننده خون و ضد التهابی خودداری کنید و اگر مجبورید این دارو ها را مصرف کنید پزشک خود را حتماً در جریان قرار دهید.
  •  ۳ تا ۵ روز پس از جراحی در منزل استراحت کنید و از انجام فعالیت های روزانه خودداری کنید .
  • تا یک هفته پس از انجام پیوند مو از مصرف مشروبات الکلی خودداری کنید.
  •  هر دو ساعت یک بار برای کاهش تورم ۱۵ دقیقه کمپرس سرد را بر سطح پیشانی خود قرار دهید.  در صورت نیاز متخصصین برای شما دارو های ضد تورم تجویز می‌ کنند که باید سر وقت مصرف کنید.
  •  درصورت مشاهده عوارضی مانند درد شدید ،  قرمزی و تورم زیاد پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  •  تا دو هفته پس از انجام پیوند مو از برقراری رابطه جنسی بپرهیزید تا یک ماه از رفتن به سونا ، استخر و حمام داغ خودداری کنید.
  •  تا بهبودی کامل از انجام فعالیت های سنگین و ورزش کردن خودداری کنید.

اثرات و نتایج

در طی این مطلب بهترین تکنیک های پیوند مو برای شما معرفی شد تا شما بتوانید اطلاعات دقیقی در این زمینه حاصل کنید . با انتخاب پزشک ماهر و کلینیک معتبر می توانید بهترین نتایج ممکن را حاصل کنید.

وقتی فولیکول های مو در ناحیه گیرنده جایگذاری می‌ شوند التیام پوست سر به تدریج اتفاق می افتد و برای به دست آوردن وضعیت نرمال در سه ماه اول پس از کاشت مو دچار ریزش خواهید شد . در برخی افراد ممکن است این دوران ۶ تا ۱۲ ماه نیز طول بکشد.  پس از پایان این مراحل رویش فولیکول های کاشته شده آغاز می شود تا بتواند ناحیه کم پشت و طاس سر را بپوشاند که به مرور زمان شما شاهد نتایج آن ها خواهید بود.

پیوند مو نتایج دائمی و همیشگی به همراه دارد و فولیکول های کاشته شده همزمان با مو های دیگر بدن رشد خواهد کرد.

با استفاده از تکنیک های پیشرفته امروزی سرعت مشاهده نتایج افزایش یافته و تقریباً پس از ۶ تا ۹ ماه شما می توانید شاهد رویش موها باشید . مو های کاشته شده عمر دائمی دارند و ممکن است در برخی شرایط دچار نازکی و ریزش شود باید همیشه با تغذیه مناسب،  استفاده از روش‌ های درمانی موثر از قبیل مزوتراپی و یا لیزر تراپی ریشه مو ها را تقویت و تغذیه کنید.

دوره نقاهت پس از کاشت مو مو چقدر است؟

با تکیه بر علم و تکنولوژی و استفاده از دستگاه ها و ابزار های مدرن و پیشرفته میزان عوارض پس از انجام پیوند مو به حداقل می رسد.  بنابراین در این روش ها نیاز به برش و بخیه نیست و دوره نقاهت در مدت زمان کوتاهی طی می شود.  پس از انجام پیوند مو می توانید ۳ تا ۵ روز در منزل استراحت کنید و سپس فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید.

با انتخاب پزشک ماهر و با تجربه و کلینیک معتبر نیز می توانید میزان عوارض را کاهش دهید و دوره نقاهت کوتاه مدتی را سپری کنید.  در صورت انتخاب پزشک کم تجربه و کلینیک نا معتبر با عوارضی مانند عفونت شدید،  تورم زیاد،  خارش شدید،  التهاب وسیع،  ریزش ناگهانی مو های کاشته شده ، درد شدید و موارد دیگر مواجه شوید.  در صورت انتخاب پزشک ماهر و با تجربه هیچ کدام از این عوارض را تجربه نخواهید کرد.

البته مراقبت هایی که پس از انجام پیوند مو انجام می دهید یکی از دلایل دیگر سرعت دوران بهبودی خواهد بود.  نحوه شستشوی مو ها در دوره بهبودی باید با دقت بالا انجام شود . زیرا مو های کاشته شده هنوز در این ناحیه محکم نشده و نباید فشاری به آن ها وارد شود.  در این دوران باید از شوینده های فاقد مواد شیمیایی استفاده شود.  در این شرایط متخصصین شامپوی مناسب تجویز می‌ کند . شستشوی مو ها با شامپوی بچه نیز امکان پذیر می باشد.  پس از انجام پیوند مو تا دو ماه از  انجام فعالیت های شدید که باعث تعریق پوست سر می‌ شود خودداری کنید . سعی کنید در هنگام خارج شدن از خانه از کلاه های نازک و مناسب استفاده کنید تا از آلودگی های محیطی و فشار و آسیب به ناحیه پیوند و نور خورشید جلوگیری کنید.

تعداد جلسات کاشت مو چقدر است؟

پیوند مو نوعی روش جراحی برای باز گرداندن مو ها و زیبایی چهره می باشد که تعداد جلسات آن بر حسب عوامل مختلفی مشخص می شود. البته امروزه با استفاده از ابزار های پیشرفته سرعت عمل به شدت افزایش یافته و برخی از تکنیک های پیوند مو در طی یک جلسه انجام می شود.  عوامل تأثیرگذار بر این موضوع شامل موارد زیر می باشد:

تعداد گرافت های مورد نیاز برای ناحیه کم پشت سر

امروزه با استفاده از دستگاه های پیشرفته امکان تشخیص مو های چند ریشه ای وجود دارد و می توان سرعت پیوند مو را افزایش داد.

تکنیک پیوند مو

تکنیک مو در تعداد جلسات نقش مهمی ایفا می کند.  روش FUE برداشت گرافت ها  به صورت جداگانه و تک تک انجام می شود و مدت زمان آن به مهارت کادر پزشکی کلینیک بستگی دارد مثلا پیوند مو به روش FUT در یک جلسه به مدت ۴ تا ۶ ساعت طول خواهد کشید.

مهارت و تخصص پزشک

هر چه میزان مهارت و تجربه پزشک در این زمینه بیشتر باشد پیوند مو با سرعت بالاتری انجام خواهد شد.

تجهیزات و ابزار های مورد استفاده

امروزه انواع تکنیک های پیوند مو با ابزارهای پیشرفته و بدون دخالت دست انجام می‌ شود و در نتیجه میزان خطا ها کاهش یافته و سرعت عمل پیوند مو افزایش می یابد و در مدت زمان کوتاهی می توان به تراکم بالایی از مو ها دست یافت.

وسعت طاسی سر

منطقه کم پشت و طاس سر یکی از موضوعات مهم دیگر در مدت زمان انجام و تعداد جلسات پیوند مو می باشد.  برای طاسی های وسیع تعداد جلسات بیشتر خواهد بود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d9%85%d9%88%d8%ae%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%88-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%db%8c%d8%b4%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2/

https://clinicarad.com/%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%88-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b4-sut-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87%d8%8c-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%d8%8c-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d9%88-%d8%b9%d9%88/

https://clinicarad.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%db%8c%d9%84%d8%b1-%d9%85%d9%88/

نتیجه گیری

با پیشرفت های زیاد در زمینه علم پزشکی و عمل زیبایی پیوند مو می توان به نتایج موفقیت آمیزی در این روش دست یافت.  همچنین عواملی مانند میزان مهارت و تخصص جراح،  ابزار ها و تجهیزات مورد استفاده و وضعیت جسمانی متقاضیان بر نتایج عمل بسیار موثر می باشد . با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و مدرن علم پزشکی می توان به راحتی از نتایج بی نظیر این عمل بهره مند شد. متخصصین با انتخاب درست در مورد تکنیک پیوند مو شما را در داشتن مو ها یی زیبا و پر پشت کمک خواهند کرد و به موفقیت بی‌ نظیری در این زمینه دست می یابید.  در کلینیک زیبایی آراد اصفهان بهترین روش های پیوند مو با استفاده از دستگاه های مدرن و ابزار های پیشرفته توسط متخصصین مجرب و حرفه ای انجام می شود. متخصصین ما در این کلینیک با بررسی وضعیت جسمانی شما و انتظارات و اهداف تان بهترین تکنیک پیوند مو را برای شما ارائه خواهند داد تا از نتایج دائمی و همیشگی این فرایند زیبایی بهره مند شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicarad.com/u8re

لینک آپارات: https://aparat.com/v/j1Mm6

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/UxwusQoF

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com/ClinicaradOffic/status/1494640003116376064?s=20&t=B5VQIPpTDvU43PO-hdc5zA

لینک یوتیوب: https://youtu.be/sNZOGp3n6WI

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان
قرص راکوتان برای جوش صورت
انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین خدمات کلینیک

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان
قرص راکوتان برای جوش صورت
انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.