زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

علل ریزش مژه چیست ؟ بهترین راهکار های درمان و تقویت مژه ها

علل ریزش مژه چیست ؟ بهترین راهکار های درمان و تقویت مژه ها

علل ریزش مژه چیست ؟ بهترین راهکار های درمان و تقویت مژه ها

یکی از اصلی ترین مواردی که می توانید زیبایی و جذابیت چشمان شما را افزایش دهد مژه های بلند و پر پشت می باشد. امروزه می توان روش های مختلفی را برای به دست آوردن مژه های زیبا و خوش حالت به کار برد که به دو روش خانگی و کلینیکی تقسیم می شود و روش‌ ها یی مانند لمینت و کاشت مژه امروزه جزء پر طرفدار ترین روش های زیبایی و پرپشت کردن مژه ها می باشد.

دلایل مختلفی باعث ریزش و کاهش حجم مژه ها می شود که یکی از اصلی ترین دلایل آن قرار گرفتن در شرایط استرس زا می باشد باعث از بین رفتن زیبایی چشم ها می شود که بدون محدودیت جنسی در سنین مختلف اتفاق می افتد.  وقتی که افراد با این مشکل مواجه می‌شوند باید راهکاری سریع در جهت درمان و پیشگیری مورد استفاده قرار دهند زیرا به مرور زمان اعتماد به نفس و زیبایی آن ها از بین می رود و حتی  مشکل به دلیل برخی از بیماری ها  رخ می دهد که باید علت آن مورد بررسی قرار گیرد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

علت ریزش مژه ها چیست؟

وقتی که شاهد ریزش و کاهش حجم مژه های خود هستید باید در جهت راهکار درمانی موثر اقدام کنید متخصصین با تشخیص صحیح و ارائه راهکار درمانی مناسب می تواند در این زمینه به شما کمک کند. در طی این مطلب ما می خواهیم به بررسی علت های اصلی ریزش و کاهش حجم مژه ها بپردازیم تا بهترین و قطعی ترین راه کار را در اختیار شما قرار دهیم.

برخی از روش ها در منزل انجام می شود و برخی دیگر حتما باید در کلینیک های زیبایی انجام شود تا افراد به نتایج مورد نظر خود برسند. روش های خانگی برای درمان ریزش و افزایش حجم مژه ها نتایج اثبات شده به همراه ندارد و نمی‌توانند ماننده راهکار های کلینیکی شما را به هدفتان نزدیک تر کند. پس باید قبل از اقدام به هر راهکار درمانی و خانگی ابتدا علت این عارضه مورد تشخیص قرار گیرد.

تغذیه نا مناسب

وقتی که بدن افراد دچار کمبود مواد مغذی و معدنی شود به تدریج ریشه مژه ها ضعیف و سست می شود و جدا شدن آن ها از پوست بسیار راحت اتفاق می افتد. برای داشتن مژه های محکم وزیبا باید مواد مغذی مورد نیاز مژه تامین شود که شامل انواع ویتامین ها،  پروتئین ها و اسید های آمینه آنتی اکسیدان ها،  آهن،  بیوتین و موارد دیگر خواهد بود و اگر شما خواستار مژه های زیبا،  سالم پر پشت هستید باید تغذیه مناسبی را به کار بگیرید وقتی که مژه ها دچار ریزش شود زیبایی و اعتماد به نفس افراد از بین خواهد رفت . با مصرف مواد مغذی از قبیل ویتامین ها ، بیوتین،  آنتی اکسیدان حالت  انعطاف پذیری افزایش می یابد و سرعت رشد آن ها افزایش یابد.

روش درمانی

اگر می خواهید مژه های زیبا و سالم داشته باشید باید تغذیه اصولی و برنامه غذایی مناسبی را به کار بگیرید زیرا در غیر این صورت و مصرف غذا های چرب و شور و عدم مصرف میوه ها و سبزیجات تازه مواد مغذی مانند پروتئین ها و ویتامین ها را دریافت نخواهید کرد. بنابراین شاهد ریزش در بخش های مختلف بدن مانند سر، مژه ها و ابرو ها خواهید بود. با تغذیه مناسب و با کیفیت ریشه و ساقه مو ها تقویت می شود و می توانید زیبایی و سلامتی آن را تضمین کنید. پروتئین ها و ویتامین ها را می توانید با مصرف برخی از مواد غذایی مانند بروکلی،  گل کلم و کلم پیچ ، مغزیجات،  حبوبات و غلات دریافت کنید. محصولات معرفی شده حاوی کراتین است. کراتین جزء مهم ترین مواد تشکیل دهنده تار های مو می باشد. نقش اصلی کراتین استحکام و افزایش مقاومت تار های مژه در برابر عوامل مختلف می باشد.

بیماری‌ ها و عفونت‌ های پوستی

برخی از بیماری های پوستی مانند عفونت‌ ها علت مهم دیگر ریزش و کاهش حجم مژه ها می باشد که شامل جذام،  تبخال و موارد بی‌شمار دیگر می باشد .وقتی که فردی به این بیماری مبتلا می شود شاهد ریزش مو در بخش های مختلف بدن خود خواهند بود .‌عفونت های قارچی در پوست سر ، ابرو و مژه ها ایجاد می شود و نتایج نا خوشایند ی به دنبال دارد .‌عفونت های قارچی و انگلی به دلایل مختلف اتفاق می افتد و باید سریعاً برای درمان آن اقدام کرد .وقتی که چشم فردی دچار ضربه می شود بیماری تروما  را به دنبال دارد و با کاهش سریع حجم مژه مواجه خواهد شد.

بیماری دیگری که در این زمینه می توان معرفی کرد و باعث ریزش مو ها در بخش های مختلف بدن می شود بیماری تریکوتیلومانیا می باشد که به بیماری وسواس به مو کنی نیز معروف است.‌ این افراد وقتی که دچار استرس می شوند و یا هنگام تمرکز کردن شروع به کندن مژه ها و ابرو های خود می کنند و اگر این بیماری کنترل نشود همه فولیکول های مو های خود را از دست خواهند داد بر رویشی دیگر در این ناحیه اتفاق نمی افتد.

یکی از بیماری های دیگری که نتایج نا مطلوبی به همراه دارد التهاب در لبه پلک ها می باشد و مژه ها دچار آسیب خواهد کرد. وقتی که پلک ها متورم می شود شاهد تورم شدید در این ناحیه می شود و مژه ها به راحتی از پوست پلک جدا می شوند.  یکی از دلایل بروز این مشکل مصرف لوازم آرایشی نا مرغوب می باشد و یا این که از وسایل شخصی دیگران استفاده کنید . زمانی که می خواهید برای شستشو و خاراندن مژه ها اقدام کنید به راحتی مو های شما کنده می شود.

بیماری هایی که ریزش و کاهش حجم مژه ها را به همراه دارد عبارت است از  بیماری تروما ، حساسیت،  بیماری های عفونی،  درماتیت سبورئیک ، مالیدن زیاد چشم‌ ها با دست های آلوده و موارد بیشمار دیگر می باشد که پس از ایجاد التهاب و تورم در لبه پلک ها ریزش در این ناحیه اتفاق می افتد بنابراین ما اطلاعات بیشتری در این زمینه برای شما ارائه خواهیم داد.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ریزش مژه

التهاب پلک به همراه با قرمزی و تورم

بیماری بلفاریت یا التهاب لبه های پلک باعث متورم شدن و قرمزی لبه های پلک می شود.

درماتیت سبورئیک

درماتیت سبورئیک یکی از بیماری هایی است که در حین ابتلاء با پوسته پوسته شدن و تورم پلک ها همراه خواهد شد و عوارضی مانند سوزن سوزن شدن پلک ها،  احساس خارش زیاد و خشک شدن پوست در این ناحیه همراه می باشد. پس از بروز  این بیماری باید سریع برای درمان اقدام کنید و گر نه به تدریج این بیماری هه سطح پلک را در گیر خواهد کرد و با بیماری‌ های عفونت انگلی در چشم مواجه می شوید و در نهایت به نا بینایی منجر خواهد شد.

جذام یا سل

علائم و نشانه های بیماری جذام یا سل کاملاً مشهود است و به راحتی می توانید دانه های ریزی که بر سطح پلک ها ایجاد می شود را مشاهده کنید.‌ همچنین پوست در اطراف چشم متورم می شود و خارش شدید آن بسیار آزار دهنده است. متخصصین قطعاً  پس از ابتلا به این بیماری شاهد ریزش مژه ها خواهند بود اما نمی‌ توان دلایل قطعی این عارضه دانست زیرا پس از انتخاب راهکار های درمانی مناسب و قبل از آسیب به چشم ها و مژه ها می توان به راحتی این بیماری را درمان کرد.

عفونت های باکتریایی

وقتی که تار های مژه ها  ضعیف و نازک می شوند ریزش آن ها بیشتر می شود و می توان علت بروز آن را بیماری سرخک،  آبله و مخملک معرفی کرد و به مرور زمان سبب ریزش و کاهش حجم مژه ها خواهد شد.‌ با ماجه شدن با این بیماری  باید در جهت درمان این مشکلات اقدام کرد انتخاب آگاهانه راه کاردرمانی مناسب در مدت زمان کوتاهی همه این علائم نشانه این بیماری ها بر طرف خواهد شد.

سندروم تریکوتیلومانیا

سندروم تریکوتیلومانیا جز بیماری های رفتاری محسوب می شود و کسانی که با این بیماری مواجه می شوند باید توسط روانشناسان مورد درمان قرار گیرند.‌ این افراد در زمانی که دچار استرس می شوند و یا تمرکز می کنند مژه ها و ابرو های خود را می‌کنند  و آسیب زیادی به فولیکول‌های مو های خود وارد می کنند.  این افراد حتی با مالیدن بیش از حد چشم ها پوست چشم خود را متورم و ملتهب می کند این بیماری رفتاری باید مورد درمان قرار گیرد در غیر این صورت این افراد با تداوم در این بیماری فلیکول های مو های ابرو و مژه های خود را از بین خواهند برد و دیگر رویشی در این ناحیه اتفاق نمی افتد.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ریزش مژه

اختلالات هورمونی

وقتی که میزان هورمون ها در بدن دچار اختلال شود مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت. با نامنظم شدن عملکرد غدد تیروئید و پاراتیروئید در دوران مختلف زندگی مانند دوران بارداری، شیر دهی و یائسگی خانم ها با این مشکلات مواجه می شوند که در این شرایط متخصصین دارو های مناسب را برای آن ها تجویز می کنند تا به مرور زمان سطح هورمون ها در بدن متعادل شود تغییرات هورمونی در دوران یائسگی و بارداری به علت کاهش هورمون استروژن و افزایش هورمون تستسترون ایجاد می شود .‌هورمون تستسترون باعث پیشگیری از تقویت و تغذیه فولیکول ها خواهد شد و همچنین سبب ریزش مژه ها می شود و اثرات نا خوشایند ی بر زیبایی چهره ایجاد می کند. پس برای متعادل کردن هورمون های بدن و رویش مجدد مژه ها باید راهکار درمانی مناسب را به کار بگیرید.

روش درمان

اگر متقاضی مژه های زیبا، پر پشت و سالم هستید باید ابتدا علت ریزش و کاهش حجم مژه های خود را مشخص کنید تا با از سر راه برداشتن علت مجدد شاهد رویش مو های خود باشید .برخی افراد از راهکار های خانگی برای افزایش حجم مژه ها استفاده می کنند اما نمی‌توانند مانند روش های کلینیکی نتایج قطعی و دائمی به همراه داشته باشد.‌ در کلینیک زیبایی آراد اصفهان متخصصین برای ارائه راهکار درمانی مناسب ابتدا علت ریزش و کاهش حجم مژه ها را مشخص می کنند تا بر اساس شرایط بدنی هر فرد و علت ریزش کادر درمانی موثر را پیشنهاد کنند. شما در جلسات مشاوره می توانید پزشک را در این زمینه کمک کنید.‌ اگر بدون در نظر گرفتن علت ریزش و کاهش حجم مو ها برای درمان اقدام کنید ممکن است این جراحی آسیب زیادی به چشم های خود وارد کنید و نتایج مثبتی حاصل نخواهد شد.

چشم ها یکی از زیبا ترین و حساس ترین اعضای بدن محسوب می شود و به دلیل حساسیت بالای آن باید مراقبت های جدی از چشم ها انجام شود چون اگر این ناحیه از بدن دچار آسیب شود شما تا آخر عمر بینایی خود را از دست بدهید .پس اگر در ناحیه پلک و چشم ها با مشکل مواجه شدید حتماً با متخصصین مربوطه مشورت داشته باشید و راهکار درمانی موثر را به کار بگیرید. در غیر این صورت شاهد ریزش مژه ها خواهید شد و زیبایی و اعتماد به نفس خود را در مدت زمان کوتاهی از دست میدهیم حتی برخی از بیماری ها به نابینایی منجر می شود و شما ما حتی با راهکارهای درمانی دیگر نمی توانیم به نتایج مطلوبی دست یابید.

ریزش آره آتا

علت مهم دیگری که به ریزش مو ها، مژه ها و ابروها می شود ریزش آره تا می باشد و در مدت زمان کوتاه شاهد توخالی شدن حالت سکه ای مو ها خواهیم بود. این بیماری به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن اتفاق می افتاد و اختلال در سیستم ایمنی شاهد ریزش مو در بخش های مختلف بدن می باشد .متخصصین با تجربه و حرفه ای پس از تشخیص این بیماری را کار های درمانی مناسبی را برای افراد در نظر می‌گیرند البته باید قبل از آغاز روند درمان این مشکلات از سر  راه برداشته شود و راه کار های درمانی مناسب برای تقویت و تغذیه فولیکول های مژه انجام شود تا بتوان مجدد ابرو ها و مژه های زیبا و پر پشت حاصل کرد.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ریزش مژه

ریزش سکه ای مو ها

برخی مواقع ریزش و کاهش حجم مژه‌ ها به دلیل استفاده از محصولات آرایشی نا مرغوب و بی کیفیت خواهد بود. استفاده از وسایلی مانند ریمل،  خط چشم ، مداد چشم در صورتی که کیفیت کافی نداشته باشد عملکرد مژه ها را تحت تاثیر قرار می دهد و در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از مو ها از دست می دهند  با استفاده از ریمل بی کیفیت مژه ها حالت چسبندگی پیدا می کند و زمانی که می خواهید مژه ها را بشویید شاهد خشکی شکنندگی تار های مژه خواهید بود. خط چشم و مداد چشم با مجازات زیاد در تماس نیستند در نتیجه آسیب کمتری وارد می کنند اما نمی توان آنها را بی اهمیت دانست .پس باید برای این که چشمانی سالم و مژه های پر پشت داشته باشید در هنگام خرید لوازم آرایشی دقت زیادی داشته باشید و از برند ها و مارک های  مرغوب استفاده کنید. برخی افراد پس از مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی دچار حساسیت و واکنش های آلرژیک می شوند این افراد باید در هنگام خرید محصولات آرایشی با پزشک مشورت کنند استفاده از کرم های دور چشم و انواع کرم پودر ها نیز می تواند به نحوی باعث ریزش و کاهش حجم مژه‌ ها شود چون با سنگین شدن مو ها میزان اکسیژن رسانی به فولیکول ها کاهش می یابد و به تدریج شاهد ضعیف شدن فولیکول ها و در نتیجه ریزش آن ها خواهید بود.

استفاده از لوازم آرایشی  ضد آب نیز علت ریزش و کاهش حجم مو ها می باشد. چون در هنگام شستشو و پاک کردن آن ها از عوامل فشار زیادی به چشم ها وارد می شود باعث ضعیف شدن فولیکول ها و جدا شدن مژه ها از پلک می شود.

افراد پس از استفاده از محصولات آرایشی با حساسیت شدید مواجه می‌شود چون این محصولات ترکیبات متفاوتی دارد این افراد باید در هنگام خرید دقت زیادی داشته باشند استفاده از مژه های مصنوعی در در زمان طولانی سپس آسیب دیدگی پلک ها و از دست رفتن مژه‌ ها خواهد شد چسب هایی که برای قرار دادن مژه ها بر سطح پلک استفاده می شود میزان حساسیت در این ناحیه را افزایش می دهد و با کندن چسب در حین جدا سازی مژه های مصنوعی سبب کنده شدن مژه ها نیز خواهد شد وقتی که افراد به طور مداوم از مژه مصنوعی استفاده کنند آسیب جدی به پلک و مژه های خود وارد خواهند کرد اما در برخی از شرایط خاص مثلاً در مهمانی ها که از مژه های مصنوعی استفاده می شود نمی تواند آسیب زیادی به پلکان وارد کند.

روش درمانی

داشتن مژه های سالم و زیبا مستلزم دقت و مهارت بالا می باشد .‌زیرا باید در هنگام خرید محصولات بهداشتی و آرایشی دقت زیادی داشته باشید و حتماً باید درباره محصولات مرغوب و با کیفیت تحقیق کنید حتی برخی از محصولات  تقویت و تغذیه مژه‌ ها می‌ شود و به مرور زمان شاهد ضخامت مژه ها خواهید بود اما برخی دیگر سبب حالت چسبندگی و سنگینی مژه ها می شود و باعث عدم تغذیه فولیکول های مو خواهد شد. اکسیژن رسانی در این ناحیه متوقف می شود و به مرور زمان تار های نازک و شکننده می شود و ریزش آن ها صورت می گیرد. وقتی که محصولی را خریداری کردید و متوجه شدید دچار ریزش شده اید آن محصول را کنار بگذارید و از محصولات و برند های معتبر استفاده کنید.

دارو ها

برخی از دارو ها از قبیل دارو های آندروژنی ، دارو های هورمونی ، رتینوئید ها ، هپارین،  دارو های رقیق کننده خون،  دارو های تنظیم کننده تیروئید و موارد دیگر سبب ریزش و کاهش حجم مژه ها و مو های آن ها خواهد شد و می توان به عنوان یکی از دلایل مهم آن ها را معرفی کرد .دلیل دیگری روش‌ها درمانی مانند شیمی درمانی ، رادیوتراپی،  پرتو درمانی می باشد که اشعه این دستگاه ها سبب ضعیف شدن فولیکول ها خواهد شد معمولاً این روش ها برای کسانی که درگیر بیماری های سیستم ایمنی هستند انجام می شود و در مدت زمان کوتاهی مژه ها و مو های خود را از دست می دهند و این موضوع بسیار آزار دهنده و ناخوشایند می باشد.

مصرف بعضی از دارو ها نیز سبب ایجاد حساسیت و مسمومیت در افراد خواهد شد و به عنوان دلایل مهم برای ریزش مو و مژه معرفی می شود . داروی بیسموت و آرسنیک از دلایل مهم هستند که سبب بروز حساسیت واکنش های آلرژیک در افراد خواهد شد در صورت مشاهده حساسیت باید پزشک خود را در جریان قرار دهیم متخصصین برای از بین بردن این مشکل دارو های مناسب تری را تجویز خواهند کرد.

روش درمانی

یکی از نکات مهمی که باید در مورد مصرف دارو ها مورد اهمیت قرار گیرد میزان عوارض آلرژی و حساسیت هایی است که پس از مصرف دارو ایجاد می شود .در صورت بروز این عوارض به طور خود سرانه دارو ها را متوقف نکنید و حتماً به پزشک خود اطلاع دهید . چون ممکن است که پس از قطع مصرف دارو عوارض خطرناکی برای شما ایجاد شود پس از مراجعه به متخصصین مربوطه شرایط شما مورد بررسی قرار می گیرد و اگر امکان آن وجود داشته باشد دارو های دیگر جایگزین آن می شود. خوشبختانه پس از پایان دوره درمان با استفاده از برخی از دارو ها مجدداً رویش  مو ها آغاز می شود و شما یک دوره ریزش موقتی را پشت سر می گذارید و مجدداً شاهد مژه های پر پشت و زیبا خواهید بود. برخی از روغن های طبیعی در جهت تقویت ریشه مژه ها بسیار مناسب می باشد و میتوانید نتایج مطلوبی حاصل کنید پس به هیچ وجه دارو های توصیه شده را به طور خودسرانه قطع نکنید و تا پایان دوره درمان کمی صبور باشید.

کاهش وزن

کاهش وزن ناگهانی می تواند در مدت زمان کوتاهی سبب ریزش ابرو ها و مژه های شما می شود. معمولاً افرادی که بدون آگاهی به رژیم های غیر اصولی روی می‌ آورند و یا  عمل جراحی سخت انجام دهند دچار کاهش وزن می شوند. که این دو مورد باعث کمبود کالری بدن در زمان کوتاه خواهد شد و ضعیف شدن ریشه مو ها و مژه ها را به دنبال دارد. وقتی که وزن بدن به طور ناگهانی کاهش یابد بدن نمی تواند مواد مغذی معدنی، ویتامین ها،  پروتئین ها و مواد موردنیاز فولیکول‌ های مو را تامین کند و با ضعیف شدن فولیکول ها ریزش آن ها اتفاق می افتد.  زیرا مژه ها یکی از جزء های بسیار آسیب پذیر حساس بدن می باشد وقتی که بدن با کاهش شدید مواجه شود ریزش آن ها سریع اتفاق می افتد و تاثیرات نا خوشایندی بر  زیبایی و اعتماد به نفس افراد خواهد داشت.‌ پس اگر شما قصد دارید که وزن خود را پایین بیاورید ابتدا با متخصصین تغذیه مشورت کنید. متخصصین نسبت به این موضوع آگاهی کافی دارند و شرایط بدنی شما را می سنجند و بر اساس اضافه وزن شما برنامه غذایی مناسبی را در اختیار تان قرار می دهند. شما نباید به خاطر کاهش وزن سلامتی و زیبایی بدن خود را از دست بدهید پس بهتر است کاهش وزن مناسب با برنامه ریزی دقیق داشته باشید  تا نخواهید بهای سنگینی پس از لاغر شدن پرداخت کنید . پس سعی کنید از گرفتن رژیم های غذایی غیر اصولی بپرهیزید و حتماً با متخصصین در این زمینه مشورت داشته باشید نتایج مطلوب حاصل کنید.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ریزش مژه

استرس بیش از حد

 استرس یکی از مشکلاتی است که تاثیرات بسیار نا خوشایند ی بر بدن هر فرد می گذارد و همه اعضای بدن را در گیر می کند. یکی از عوارض قرار گرفتن در شرایط استرس زا به مدتی طولانی و مداوم ریزش مو ها، مژه ها و ابرو ها می باشد و زیبایی هر فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. وقتی که میزان استرس در فردی زیاد شود متابولیسم  و عملکرد بدن دچار اختلال خواهد شد و هورمون کورتیزول به اندازه مورد نیاز بدن ترشح نمی شود. در نتیجه آسیب زیادی به رشد و سلامتی فولیکول‌ ها وارد می کند. پس برای داشتن مژه های سالم و زیبا باید استرس را از خود دور کنید. استرس شدید مو های بخش‌ های مختلف بدن را مانند مژه ها ، سینه و سر شانه درگیر خواهد کرد  و سلامتی هر فرد به خطر می افتد.

روش درمان

برای داشتن بدن سالم و مو های زیبا در شرایط استرس زا قرار نگیرید و به روش های مختلفی استرس خود را کمتر کنید .اگر شما در محیط کار خود دائماً با استرس مواجه هستید در زمان اوقات فراغت برنامه هایی برای کاهش استرس خود در نظر بگیرید. امروزه استفاده از ورزش های مناسب از قبیل یوگا و مدیتیشن می تواند ذهن شما را نسبت به مسائل اطراف آرام تر کند .حتی می توانید با مشاوران و روان شناسان گفت و گو کنید تا روش های مناسب را در جهت کنترل کردن استرس شما معرفی کنند.

 راهکار های خانگی برای درمان ریزش مژه

در صورتی که شما با ریزش خفیف مژه های خود مواجه شوید می توانید از روش های خانگی برای تقویت و تغذیه مژه های خود استفاده کنید .زمانی متوجه می شوید که ریزش مژه ها و مو های شما به طور همزمان اتفاق افتاده است و با ریزش شدید مواجه شده اید در این شرایط راهکار های خانگی برای شما مناسب نمی باشد و باید با متخصصین پوست و مو مشورت داشته باشید .هزینه راهکار های خانگی نسبت به روش های کلینیکی مناسب تر است اما نمی تواند مانند روش های کلی نتایج قطعی و ثابت شده ای به همراه داشته باشد پس بهتر است که با متخصصین مربوطه مشورت کنید تا متخصصین علل بروز این مشکل را مشخص کرده و از سر راه بردارند. راهکار های خانگی معمولاً برای پیشگیری از ریزش و و تقویت مژه ها تاثیر گذار است اما پس از ریزش و کاهش حجم مژه ها تاثیر چندانی بر درمان آن نخواهند داشت. پس اگر شما با ریزش شدید مو های خود مواجه شده اید بهتر است که از ابتدا راهکار های کلینیکی را در پیش بگیرید تا بتوانید به نتایج مطلوبی دست یابید.

شستشوی صحیح مژه ها

 زمانی که چند ساعت بیرون از منزل هستید و به خانه باز می گردید باید اولین کاری که انجام می دهید صورت، چشم ها و مژه های خود را با شوینده های مناسب بشویید. برای پاک کردن محصولات آرایشی و بهداشتی از شیر پاک کن استفاده نکنید زیرا به مرور زمان باعث خشک شدن و شکنندگی مو ها خواهد شد . بهترین شوینده برای شستن م مژه ها و چشم ها شامپو بچه می باشد زمانی که می خواهید چشم های خود را شست و شو دهید به مژه های خود فشار وارد نکنید و از کشیدن و آسیب زدن به آن ها خودداری کنید. برخی افراد در حین پاک کردن آرایش آسیب زیادی به پلک و مژه های خود وارد می کنند و حتی پوست اطراف چشم را به مرور زمان پیر و چروکیده خواهد کرد و شاهد ایجاد خطوط در اطراف چشم های خود می باشند.

استفاده از روغن بادام

یکی از راه کارهای خانگی و مناسب برای تقویت مژه ها و مو ها استفاده از روغن های گیاهی و طبیعی است که سبب تقویت و تغذیه فولیکول های موجه خواهد شد. روغن بادام یکی از  گزینه‌های مناسب می باشد. این روغن دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد و پس از مصرف با تقویت کردن مو ها حالت انعطاف پذیری آن ها را نیز افزایش می دهد. وقتی که می‌خواهید از روغن بادام استفاده کنید بهتر است ریشه مژه ها را به روغن بادام آغشته کنید و به آرامی مژه های خود را شانه بزنید . سعی کنید این کار را با انگشت دست انجام ندهید زیرا ممکن است باکتری و آلودگی ها را به چشم ها و مژه های خود وارد کنید و شاهد بروز بیماری های نا خوشایند در این ناحیه شوید.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ریزش مژه

استفاده از روغن های گیاهی

یکی از راه های مناسب برای تقویت و تغذیه مژه ها و ابرو ها استفاده از روغن های گیاهی می باشد که شامل روغن آرگان، آلوئه ورا ، نارگیل ، روغن رزماری و موارد دیگر می باشد. البته پیشنهاد می شود که برای افزایش تاثیر این روغن ها آن ها را با هم ترکیب کنید . قبل از استفاده از ترکیب روغن ها تست حساسیت را انجام دهید یا قبل از این که ترکیب روغن ها را استفاده کنید به طور جداگانه میزان حساسیت خود را نسبت به هر یک از روغن ها مورد بررسی قرار دهید.  در صورت عدم ایجاد حساسیت می توانید با خیال راحت آن ها را استفاده کنید.

روغن هفت مغز

وقتی که شما تصمیم دارید که مژه های خود را تقویت کنید استفاده از ترکیب روغن هفت مغز گزینه بسیار مناسبی می باشد. روغن بادام شیرین،  بادام تلخ،  سیاه دانه،  فندق، کرچک، نارگیل بسیار مناسب می باشد و مژه های شما را در برابر عوامل مختلف محیطی محافظت می کنند. استفاده از این روغن ها سبب  لطافت و نرمی مژه‌ های شما می شود و می تواند مواد مغذی و مورد نیاز فولیکول‌ های مژه ها را تامین کند و در نتیجه مژه های پر پشت و زیبا برای شما به ارمغان خواهد داشت.

ماساژ نرم پلک ها

ماساژ دادن نرم پلک ها البته با روغن هایی که مناسب می باشد میزان خون رسانی و اکسیژن رسانی در پلک ها افزایش می یابد و با افزایش تولید کلاژن فولیکول ها تقویت می شود و مژه های زیبا و محکم به متقاضیان هدیه می دهد. در زمانی که می خواهید مژه های خود را ماساژ دهید به هیچ وجه به آن ها فشار وارد نکنید ماساژ ها را به صورت دایره ای و یک طرفه انجام دهید.

برس کشیدن مژه ها

وقتی شما به صورت روزانه مژه های خود را با برس به آرامی شانه کنید میزان خون رسانی در ناحیه پلک ها را افزایش می دهید و مواد مغذی بهتر و سریع تر به فولیکول‌ های مژه می رسند. در هنگام برس زدن مژه ها باید به آرامی رفتار کنید و هیچ آسیبی به آن ها وارد نکنید. همچنین سعی کنید از انتقال آلودگی ها و میکروب ها به پلک ها بپرهیزید. توصیه می شود که در زمان برس کشیدن مژه ها از روغن های تقویت کننده مژه استفاده کنید.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ریزش مژه

راهکارهای کلینیکی درمان ریزش مو

با انجام راهکار های خانگی می توانید قبل از ریزش و کاهش حجم مژه های خود فولیکول مو های خود را تقویت کنید. اما وقتی که ریزش مژه ها اتفاق افتاد راهکار های خانگی به شما کمک نخواهد کرد و باید از متخصصین مربوطه در این زمینه کمکک بگیرید تا راه‌ حل درمانی مناسب را در اختیار شما قرار دهند. اگر به دنبال راهکاری مناسب برای داشتن مژه ها و مو های زیبا هستید پیشنهاد می کنیم که به کلینیک زیبایی آراد اصفهان مراجعه کنید. در این کلینیک متخصصین بهترین راهکار های درمانی را در اختیار شما قرار می دهند. متخصصین در این کلینیک ابتدا علت بروز ریزش را مشخص می کند تا بتوانند  بر این اساس راهکار درمانی مناسب را ارائه دهند و روش درمانی موفقیت آمیز باشد. در کلینیک زیبایی آراد اصفهان متخصصین بهترین روش های مناسب را برای درمان ریزش مو و ابرو و مژه ارائه می‌دهند که ما در ادامه مطلب در مورد روشی موثر و قطعی گفتگو خواهیم کرد.

اکستنشن مژه

امروزه اکستنشن مژه یکی از پرطرفدار ترین روش های زیبایی برای داشتن مژه های پر پشت و زیبا محسوب می شود .اما این روش را نمی توان به عنوان روش درمانی معرفی کرد فقط تا مدتی می تواند مژه ها ی شما را زیبا و پر پشت نشان دهد .وقتی که کاشت مژه با مژه های مصنوعی انجام شود اکستنشن مژه را انجام داده اید .‌در این روش مژه های مصنوعی به صورت جدا گانه و دانه دانه با تخصص و مهارت بالا بر لبه پلک ها جای‌گذاری می شود. این روش به دو صورت دائمی و موقتی انجام می شود که دوره موقتی آن به مدت ۶ تا ۸ هفته و روش دائمی آن چند ماه طول می کشد. این که مژه های شما چقدر بلندی داشته باشد و یا انتخاب حالت آن مثل فری یا صافی به نظر پزشک شما بستگی دارد .اما نمی‌ تواند جلوگیری ریزش و کاهش حجم مژه های شما را بگیرد و باید برای درمان ریزش به دنبال روشی مناسب و درمانی باشید.

کاشت مژه طبیعی

کاشت مژه طبیعی جز روش های درمان قطعی و دائمی برای درمان ریزش مژه ها و افزایش حجم آن‌ ها خواهد بود. این فرآیند زیبایی به صورت جراحی انجام می‌ شود و مراحل انجام آن مانند پیوند مو و ابرو سپری خواهد شد.  البته در این روش باید مهارت و ظرافت بالاتری به کار برده شود . زیرا چشم ها جز اندام های حساس و مهم بدن محسوب می شود و ممکن است آسیب زیادی به چشم وارد شود.  قبل از اقدام به این روش باید در مورد میزان مهارت و تخصص پزشک خود و اعتبار کلینیک تحقیق کنید .مرحله جایگذاری و مژه ها بسیار اهمیت دارد زمانی که ‌ها از بانک مو استخراج می شود و در شیار هایی که در لبه ی ایجاد شده قرار گیرد.

برای انجام کاشت مژه  ۵۰ فولیکول مو برداشته می شود که در حدود ۲۴ تا ۴۰ مژه در لبه پلک جایگذاری خواهد شد. کاشت مژه حدوداً ۲ ساعت طول می کشد  و فولیکول ها  در شیار  های  ایجاد شده پلک جای گذاری می شود. این فولیکول ها  بسیار قوی هستند و در مقابل عوامل مختلف محیطی مقاوم تر خواهند شد   در نتیجه هیچ ریزشی مجددا  در این ناحیه رخ نخواهد داد.  مراحل انجام عمل کاشت مژه با  بی حسی موضعی و به صورت سر پایی انجام می شود. پس از انجام کاشت مژه  شاهد عوارضی مانند سوزش،  کبودی و تورم  خواهید شد که با استراحت کافی و گذراندن دوره نقاهت  و مراقبت های توصیه شده برطرف می‌ شود.  پس از پشت سر گذاشتن دوره بهبودی  چشمانی زیبا پر از مژه خواهید داشت . نتایج قطعی کاشت مژه  پس از ۶ ماه تا یکسال قابل مشاهده می باشد و می توانید به نتایج عالی دست یابید.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ریزش مژه

مراحل کاشت مژه طبیعی

افرادی که به علت های مختلف با ریزش و کاهش مژه های خود مواجه شده اند  آخرین راهکاری که به نظرشان می رسد کاشت‌ مژه می باشد. این عمل زیبایی  بسیار حساس است و باید با  مهارت ظرافت بالا انجام شود.  برای انجام این  عمل در حدود ۵۰ فولیکول مو از بخش‌ های مختلف بدن مانند پشت سر و یا بغل گوش استخراج می شود و پس از بررسی و معاینه آن ها  در شیار هایی که در لبه ها ی پلک ایجاد شده قرار می گیرد.

مراحل کاشت مژه به صورت سر پایی و با بی حسی موضعی انجام خواهد شد و مدت زمان این عمل در طی دو ساعت طول می‌ کشد و تقریباً در حدود ۲۴ تا ۴۰ گرافت در لبه های پلک جای گذاری خواهد شد.  به طور کلی مراحل این فرایند زیبایی مانند کاشت مو و ابرو ها در سه مرحله برداشت فولیکول ها، بررسی فولیکول‌ ها و جایگذاری آن ها انجام خواهد شد که هر کدام از مراحل باید با دقت و ظرافت بالایی انجام شود.  اگر پزشک شما در این زمینه مهارت کافی نداشته باشد ممکن است بینایی شما به خطر بیفتد.

مزایای کاشت مژه

 با کاشت مژه  متقاضیان می‌ توانند نتایجی قطعی و دائمی حاصل کنند.

 فولیکول هایی که در  در جهت کاشت در لبه پلک ها  استفاده می شود در مقابل عوامل محیطی که سبب ریزش مژه ها می شود مقاوم تر خواهند شد  و نتایج دائمی و طبیعی به دنبال دارد.

 کاشت مژه بهترین روش در جهت رشد مجدد مژه ها می باشد و با این عمل می توانید سرعت رشد آن ها را افزایش دهید.

 فولیکول‌ های کاشته شده پس از کاشت مجدداً دچار ریزش نخواهد شد.

 برای کاشت مژه از مو های اعضای مختلف بدن می‌ توان استفاده می شود و  نتایج بی‌ نظیری به همراه دارد.

این عمل در طی یک جلسه انجام می شود  و در حدود ۲ ساعت طول می کشد. برای انجام این عمل نیاز نیست که زمان زیادی برای کاشت صرف کنید.

پس از پایان  جلسه کاشت مژه بلافاصله از کلینیک مرخص می شوید و  دوره نقاهت را در منزل سپری خواهید کرد.

 اگر برای کاشت  مژه از مهارت و تخصص پزشکان مجرب و کار آزموده  بهره مند شوید  عوارض خطرناکی را  تجربه  نخواهید کرد و می توانید در مدت زمان کوتاهی  به بهبودی  کامل و  نتایج مد نظر خود  دست یابید.

بهترین کاندیدای کاشت مژه چه کسانی هستند؟

 کاشت مژه  برای افراد زیر ۲۵ سال انجام می شود  زیرا  در این سنین افراد به تعادل کامل هورمون ها رسیده اند .

کسانی که به علت سوختگی و زخم،  جراحت،  تروما یا ضربه به چشم به ریزش و کاهش حجم مژه های مبتلا شده اند کاندیدای مناسبی برای کاشت مژه می باشند و  با این عمل می توانند زیبایی را مجدداً  به چشمان خود باز باز گردانند.

افرادی که به دنبال راهکار  قطعی و طبیعی هستند  و نمی خواهند از روش های آرایشی و موقتی استفاده کنید این افراد مطمئنا کاشت‌ مژه را انتخاب خواهند کرد.

 خانم های زیبا و با سلیقه بیشتر طرفدار کاشت مژه هستند زیرا می خواهند با این عمل زیبایی چشم های خود را چندین برابر کنند. البته متخصصین زیبایی به علت حساس بودن چشم ها و  ظرافت بالای این عمل کاشت مژه را پیشنهاد نمی کنند .

برای کاشت مژه باید  کلینیک های تخصصی و معتبر را انتخاب کنید و حتما از میزان مهارت و تخصص پزشک خود مطمئن باشید تا از بروز عوارض خطرناک و احتمالی جلوگیری کنید.  در برخی از کلینیک های زیبایی کاشت مژه انجام نمی شود. در کلینیک زیبایی آراد اصفهان متخصصین بهترین راهکار های درمانی را  برای تقویت و درمان ریزش مو،  مژه و ابرو پیشنهاد خواهند کرد و زیبا جویان  به نتایجی قطعی و دائمی دست یابند.  کاشت مژه در کلینیک زیبایی آراد اصفهان با استفاده از تجهیزات مدرن و استاندارد انجام می شود تا زیبا جویان عزیز  بتوانند  با کمترین عوارض  به نتایج مد نظر خود دست یابند  و چشمانی زیبا و جذاب داشته باشند.

ریزش مژه
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ریزش مژه

عوارض کاشت مژه چیست؟

 برای داشتن مژه های زیبا و سالم از  روش های متنوعی از قبیل لیفت،  اکستنشن و لمینت مژه استفاده کنید تا مجدداً حجم مژه‌ های زیبای خود را  باز گردانید.  این راهکار های آرایشی نتایج موقتی به همراه دارد  و در مدت زمان کوتاهی مجدداً مژه ها به حالت قبل باز می گردد این روش‌ ها جزء روش های درمانی برای ریزش و کاهش حجم مژه ها محسوب نمی شود.

کاشت مژه جزء روش های  قطعی و درمانی  برای افزایش حجم مژه ها و درمان ریزش می باشد. همه مراحل کاشت مژه  صورت جراحی و تهاجمی انجام می شود . متخصصین که این  این عمل را انجام می دهند  باید از مهارت و تخصص بالایی برخوردار باشند.  اگر پزشک در این زمینه آگاهی و تخصص کافی  نداشته باشد  عوارض خطرناکی ایجاد می شود حتی  بینایی افراد را دچار خطر خواهد کرد.  عوارض جانبی پس از کاشت مژه شامل درد،  تورم،  قرمزی،  کبودی و خارش چشم ها خواهد بود. عوارض ایجاد شده پس از هفت تا ده روز کاملا از بین می رود.  زخم هایی که در لبه پلک ها مشاهده  می شود در مدت زمان کوتاهی بهبود می یابد. متخصصین در جهت پیشگیری از عفونت و التیام سریع زخم ها،  پماد ها و دارو های مناسبی را تجویز می کنند . در دوره نقاهت  از دستکاری  کردن زخم ها خودداری کنید و مراقبت های توصیه شده  را به خوبی  انجام دهید تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید به نتایج مورد نظر دست یابید.

هزینه کاشت مژه چقدر است؟

کاشت مژه جز عمل های جراحی و کاملاً تهاجمی محسوب می‌ شود و دلایل متفاوتی بر هزینه های آن  تأثیر  گذار خواهد بود.  یکی از عوامل مهم تعیین هزینه ها میزان مهارت و تخصص پزشک می باشد که شما در جهت جراحی بر گزیده اید.

کاشت مژه در همه کلینیک های زیبایی انجام نمی شود و حتی برخی از متخصصین انجام آن را توصیه نمی کنند.

 هزینه های این پروسه زیبایی و درمانی  بر حسب عواملی مختلفی از قبیل :

  • تعداد مژه های کاشته شده
  • وسایل و تجهیزاتی که استفاده می شود.
  • میزان تخصص و مهارت و پزشک
  • آزمایش‌ ها و معاینات تجویز شده قبل از انجام جراحی
  • تعرفه و موقعیت جغرافیایی کلینیک محاسبه می شود.

 دارو ها و هزینه های اتاق عمل را نیز به جز هزینه ها محسوب می شود . کاشت  مژه یکی از  روش زیبایی می باشد در نتیجه پرداخت همه هزینه ها بر عهده خود  فرد  می باشد. این عمل تحت پوشش هیچ کدام از بیمه ها قرار  نمی گیرد . پس از یک هفته جلسه دیگری برای بررسی نتایج عمل  برای این افراد در نظر گرفته می شود که باید هزینه ویزیت پزشک را پرداخت کنید . برای کسب آگاهی از هزینه ها و تخفیفات در کلینیک زیبایی آراد اصفهان با مشاوران و کارشناسان با تجربه تماس حاصل فرمایید در این کلینیک ارائه خدمات و مشاوره به صورت رایگان برای زیبا جویان عزیز انجام می شود.

مراقبت های قبل از کاشت مژه طبیعی

  • در جلسات مشاوره شرکت کنید در  اطلاعات کافی در این زمینه حاصل کنید.
  •  در مورد اعتبار و تخصصی بودن کلینیک و همچنین میزان مهارت و تجربه پزشک خود تحقیق کنید .
  •  در جلسات مشاوره انتظارات و اهداف خود را با پزشک خود در میان بگذارید. متخصصین  در این جلسه اطلاعات کافی مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد.
  • نمونه کار های پزشک خود را مشاهده کنید  تا بتوانید درک واقع بینانه ای نسبت به نتایج کاشت مژه پیدا کنید.
  •  پزشک را در جریان بیماری های خود و یا دارو هایی که مجبورید مصرف کنید قرار دهید.
  •  متخصصین با تجربه  ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان در اولین مرحله درمان  علت های ریزش و کاهش حجم مژه ها را   از سر راه بر می دارند و بر اساس  علت آن  بهترین راهکار درمانی را در اختیار شما قرار می دهند تا شما بتوانید به نتایج مد نظر خود دست یابید.
  • در هنگام  مراجعه به کلینیک آرایش چشم نداشته باشید و از لنز چشمی استفاده نکنید.
  •   استرس را از خود کنترل کنید و به پزشک خود اعتماد کنید.
  • شب قبل از عمل به خوبی استراحت کنید.
  •  دو هفته قبل از انجام کاشت مژه  از مصرف انواع دارو های رقیق کننده خون،  ضد التهابی،  مکمل‌ ها و ویتامین‌ ها و دارو های گیاهی خودداری کنید.
  •  دو هفته قبل از عمل از مصرف انواع دخانیات از قبیل سیگار و قلیان و همچنین مشروبات الکلی خودداری کنید.

مراقبت های پس از کاشت مژه طبیعی

  • پس از این عمل جراحی به هیچ وجه به پلک های خود دست نزنید .
  • از خاراندن، مالیدن و خسته کردن چشم ها خودداری کنید.
  •  تا سه روز از شستشوی چشم های خود بپرهیزید. هنگام شستشوی مژه ها از شوینده های مناسب و تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
  •  از ماساژ دادن یا مالیدن چشم ها به طور جدی خودداری کنید.
  •  تا چند روز لباس های یقه گشاد و دکمه دار بپوشید تا هنگام تعویض لباس از فشار آمدن به چشم ها خودداری کنید.
  •  بدون مشورت با پزشک از آرایش کردن چشم های خود خودداری کنید معمولا متخصصان توصیه می کنند تا بهبودی کامل آرایش نکنید.
  • از قرار دادن لنز های طبی و آرایشی به چشم ها تا بهبودی کامل خودداری کنید.
  • در معرض نور خورشید،  گرد و غبار و باد قرار نگیرید و  قبل از خارج شدن از خانه حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.
  •  از نگاه کردن طولانی مدت به تلویزیون و صفحه تلفن همراه خودداری کنید تا از خسته کردن چشم های خود جلوگیری کنید.
  •  بر روی صورت خود نخوابید و  طاق باز بخوابید.
  • در زمان استراحت و یا خوابیدن با استفاده از دو بالش زیر سر خود را بلند تر از بدن قرار دهید.
  • از کمپرس سرد بر روی پلک ها استفاده کنید تا تورم و کبودی ایجاد  پس از جراحی را کمی کاهش دهید.
  • از دستکاری کردن زخم های ایجاد شده بر لبه پلک ها خود داری کنید.
  • تا بهبودی کامل از انجام فعالیت‌ های شدید بدنی و ورزشی خودداری کنید.

 اثرات و نتایج

داشتن مژه های بلند،  زیبا و پر پشت جذابیت چشم ها را چندین برابر خواهد کرد و این موضوع یکی از ارکان مهم زیبایی در چهره افراد می باشد.  در صورتی که همه خانم ها برای زیبا کردن این جز از اعضای صورت خود  از لوازم آرایشی زیادی استفاده می کند.  کاشت مژه یکی از راهکار های درمانی موثر برای کاهش حجم  و درمان ریزش مژه  می باشد که نتایج قطعی و دائمی به همراه دارد.  لمینت و اکستنشن مژه جزء روش های موقتی می باشد و به عنوان روش های درمانی مورد استفاده قرار نمی گیرد و تا مدت کوتاهی می تواند کم پشتی مژه های شما را جبران کند.  اگر شما به دنبال نتایج قطعی و دائمی هستید کاشت مژه بهترین گزینه می باشد.

 متخصصین زیبایی معمولاً کاشت مژه را توصیه نمی کنند زیرا چشم ها یکی اعضای حساس بدن می باشد و ممکن است در حین جراحی بینایی افراد دچار مشکل شود.  پس قبل از اقدام به این عمل باید حتما مهارت و تخصص پزشک مورد ارزیابی قرار گیرد و تحقیقات زیادی در این زمینه داشته باشید.  مراحل انجام کاشت مژه کاملاً سر پایی می باشد و به عنوان درمان قطعی برای ریزش و کاهش حجم مژه ها خواهد بود.  مژه هایی که در این ناحیه کاشته می‌ شود در برابر عوامل مختلف مقاوم هستند و مجدداً دچار ریزش نخواهد شد . فولیکول های کاشته شده در لبه پلک ها به خوبی رشد می کنند و شما می توانید به نتایج قطعی و طبیعی دست یابید. نتایج قطعی کاشت مژه پس از ۶ تا ۹ ماه قابل مشاهده می باشد. یکی از مراحلی که پس از کاشت مژه مشاهده می کنید و ممکن است شما را دچار نگرانی کند ریزش آن ها پس از کاشت می باشد که این مرحله  جزء مراحل طبیعی چرخه رشد مژه ها خواهد بود. در صورتی که فولیکول های کاشته  در جای خود محکم قرار گرفته اند و پس از پایان این دوره ریزش،  رویش مجدد آن ها شروع می شود . فولیکول های کاشته شده بسیار مقاوم هستند و شیار هایی که در لبه پلک ها ایجاد می شود بسیار ظریف خواهند بود و پس از بهبودی هیچ اثر زخمی بر  پلک‌ ها باقی نمی ماند.

دوره نقاهت پس از کاشت مژه چقدر است؟

چشم ها یکی از حساس ترین اجزای بدن می باشد که به مراقبت بیشتری نیاز دارد.  عوامل مختلفی ریزش و کاهش حجم مژه ها  را به همراه خواهد داشت و زیبایی و اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.  کاشت مژه یکی از روش‌ های درمانی برای رفع این مشکل می باشد که البته متخصصین به دلیل ظرافت و حساسیت بالای آن،  این جراحی را توصیه نمی کنند.  پس از کاشت مژه عوارضی مانند تورم،  قرمزی،  کبودی،  خارش و سوزش را تجربه خواهید کرد که البته پس از یک دوره زمانی هفت روزه از بین می رود . متخصصین ما برای پیشگیری از عوارضی خطرناک مانند کبودی گسترده،  تورم شدید،  عفونت و …. دارو های مناسبی را تجویز خواهند کرد.  دارو های تجویز شده باید با دوز معین و به موقع مصرف شود. پس از کاشت مژه متخصصین توصیه می کنند ۵ تا ۷ روز در منزل استراحت کنید . در دوره بهبودی به هیچ وجه به زخم های ایجاد شده بر لبه پلک دست نزنید و از خسته کردن و فشار آوردن به چشم های خود خود داری کنید.  برای شستشوی چشم ها متخصصین شوینده های مناسب را تجویز خواهند کرد . در این دوره از قرار گرفتن در معرض نور خورشید گرد و غبار و آلودگی های محیطی خودداری کنید.  زیرا این دوره اهمیت زیادی بر روند درمان خواهد داشت و حتی کاشت مژه چشم ها را مقداری حساس می کند  و باید مراقبت ها به بهترین نحو در این زمینه انجام شود.  تا شما عزیزان بتوانید در مدت زمان کوتاهی به بهبودی کامل برسید.

تعداد جلسات کاشت مژه چقدر است؟

ابتدا پس از حضور شما در جلسات مشاوره،  متخصصین به بررسی علت های ریزش مژه خواهند پرداخت تا دلایل ایجاد این مشکل را از سر راه بردارند.  متخصصین بر اساس میزان مژه ها و علت ریزش آن ها روش درمانی موثر را پیشنهاد خواهند کرد و اطلاعات کافی در اختیار شما قرار خواهند داد . پیوند مژه به عنوان روشی دائمی و تهاجمی معرفی می شود که با انتقال مو ها از بخش های مختلف بدن به پلک ها انجام خواهد شد.  جلسه کاشت مژه ساعت دو طول می‌ کشد و البته تعداد فولیکول های برداشته و کاشته شده نیز زمان آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.  پس از پایان جلسه کاشت مژه متقاضیان باید کلینیک را ترک کنند و دوره نقاهت را به مدت ۵ تا ۷ روز در منزل سپری کنند.  دوره بهبودی در همه افراد به عواملی مانند میزان مهارت و تخصص پزشک،  شرایط جسمانی متقاضی و مراقبت های پس از کاشت مژه  بستگی دارد. متخصصین پس از ۷ روز جلسه دیگری برای بررسی نتایج کاشت در نظر می گیرند تا در این جلسه در صورت نیاز دارو های تکمیلی برای سرعت روند بهبودی تجویز خواهند کرد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%88-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d8%ae%d9%85-%d9%88-%d8%a8%d8%ae%db%8c%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%da%86%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d9%85%da%a9/

https://clinicarad.com/%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%88-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b4-bht-2/

https://clinicarad.com/%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%b1%db%8c%d8%b2%d8%b4-%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d9%88-%d9%88-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%86/

نتیجه گیری

در طی این مطلب شما را با دلایل اصلی ریزش مژه ها آشنا کردیم وراهکار های درمانی و کلینیکی برای شما معرفی شد. هر یک از این راهکار ها ها در جهت افزایش حجم مژه ها و باز گرداندن مژه های ریخته شده انتخاب می شوند  که فقط در برخی از  کلینیک های زیبایی انجام می شود باید این عمل توسط متخصصین کارآزموده و مجرب  انجام شود.  کاشت مژه یکی از روش های درمانی طبیعی  با نتایج قطعی و دائمی می باشد.  کاشت مژه اولین بار در کشور آلمان توسط یک متخصص آلمانی به نام فرانس کراسیس انجام شد. همه مراحل انجام کاشت مژه با استفاده از تجهیزات مرغوب و مدرن انجام می‌ شود تا هیچ آسیبی به چشم های متقاضیان وارد نمی شود.  مژه ها  برداشته شده به صورت تکی تکی و جداگانه در شیار های ایجاد شده در لبه پلک جایگذاری می شود. این عمل  در برخی از کلینیک های تخصصی  انجام می‌ شود و معمولا متخصصان انجام کاشت مژه  را توصیه مناسبی نمی دانند.  در کلینیک زیبایی آراد اصفهان کاشت مژه با تکنیک های جدید و تجهیزات مدرن انجام می شود و همه کسانی که این جراحی را انجام داده اند به نتایج رضایت بخش و موفقیت آمیز دست یافته اند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicarad.com/g1n2

لینک آپارات: https://aparat.com/v/HZx39

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/5H6j6MKl

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر:https://twitter.com/ClinicaradOffic/status/1500377087345057792?s=20&t=ohpZ5QzkdZU3eH42lCIz7w

لینک یوتیوب: https://youtu.be/vvO0L1rvZjU

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

قرص راکوتان برای جوش صورت
انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین مقالات

آخرین خدمات کلینیک

قرص راکوتان برای جوش صورت
انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.