زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

علت سوزش و درد واژن

علت سوزش و درد واژن

علت سوزش و درد واژن

یکی از اندام های مهم در بدن خانم ها واژن نام دارد که وظایف مختلفی بر عهده دارد که مهم ترین آن ها تولید مثل و ادامه نسل می باشد.

 همه ما می دانیم این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. واژن خانم ها به شکل  مجرایی از   دهانه رحم آغاز می‌ شود و تا فرج ادامه دارد.  اندازه این مجرا در همه افراد متفاوت است که در حدود ۸ تا ۱۷ سانتی متر خواهد بود اما میانگین نسبی آن در واژن بیشتر خانم ها در حدود ۹ سانتیمتر اعلام شده است .

سلامتی واژن در گرو سلامتی عمومی ، قدرت باروری خانم ها و دستگاه تناسلی می باشد. که البته،  متاسفانه با ابتلا به برخی از بیماری ها در این ناحیه ، واژن دچار آسیب خواهد شد . در صورتی که درمان آن را جدی نگیرید به مرور زمان خطرات زیادی برای تخمدان ها و رحم به دنبال دارد.

 یکی  از عوارض شایع در  ناحیه تناسلی سوزش و درد واژن  می باشد که ما قصد داریم در  طی این مطلب در مورد آن گفت و گو کنیم و توضیحاتی در مورد عوامل ایجاد این عارضه،  بیماری ها و راه کار های درمانی موثر ارائه دهیم.  پس اگر می خواهید  سلامتی و زیبایی اندام تناسلی خود را حفظ کنید پیشنهاد می کنیم  ما را در  طی این مطلب در وب سایت کلینیک زیبایی آراد اصفهان همراهی کنید.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

 سوزش و درد واژن چیست ؟

سوزش واژن یکی از مشکلات شایعی خانم ها است که معمولاً در بین اکثر زنان و حتی دختران باکره وجود دارد که به طور معمول به علت عفونت در  واژینال ایجاد می شود . اکثر خانم ها پس از بروز این عارضه آن را جدی و مهم  نمی دانند و برای  درمان مناسب و شناسایی علت آن هیچ اقدامی نمی کنند.

سوزش در واژن  بخش های  داخلی ، فرج  و حتی کلیتوریس را مبتلا می کند و همراه با آزار جسمانی،  مشکلات جدی تری را به دنبال خواهد داشت.  سوزش در واژن در برخی افراد به طور ناگهانی ایجاد می شود و در برخی دیگر به تدریج  شدید و آزار دهنده خواهد شد . این عارضه در بین خانم ها  بسیار شایع است و در صورت عدم  توجه به‌ درمان  نگران کننده خواهد بود و به مشکلات حاد و خطرناک منجر خواهد شد.

 نشانه های سوزش و درد واژن :

واژن یکی از اندام های  آسیب پذیر و حساس بدن است  که در برابر عوامل مختلف دچار  حساسیت و آسیب خواهد شد. حتی در برخی از  خانم ها این واکنش به صورت سوزش در این ناحیه ایجاد می شود.

  به طور  کلی سوزش در  واژن خود نشانه ای برای برخی از بیماری ها در ناحیه تناسلی می باشد و به تنهایی یک بیماری  مستقل محسوب نمی شود. خانم ها پس از ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قارچی در واژن،  احساس سوزش و درد خواهند داشت  که معمولأ این عارضه همراه با خارش  می باشد.

افرادی  که با این عارضه مواجه هستند در واژن خود احساس داغی و گر گرفتگی دارند که به علت محرک ها و  با عوامل خارجی مانند

تماس کاندوم یا نوار بهداشتی  شدید تر  می شود که با خارش  همراه است و باعث آزار جسمی افراد خواهد شد.

 یکی دیگر از نشانه ها  و علائم این عارضه  التهاب و قرمزی ناحیه واژن و کلیتوریس یا بخش های دیگر  واژن می باشد که با تورم  بافت های داخلی ،  ترک خوردگی و پوسته ریزی در  پیرامون فرج و سوزش در داخل واژن همراه خواهد بود.

اگر در حین برقراری رابطه جنسی با  سوزش یا خارش مواجه شدید باید سریعا به صورت حضوری با متخصصین زنان و زایمان مشورت کنید و مورد معاینه قرار بگیرید.

شاید معاینه واژن برای شما  با خجالت همراه  باشد  اما قطعا سلامتی شما اهمیت بیشتری دارد و باید به فکر درمان قطعی باشید .شما می توانید با مشاوران ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان در مورد تشخیص و درمان بیماری مشورت‌  کنید.

سوزش و درد واژن
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-سوزش و درد واژن

دلایل سوزش و درد واژن چیست ؟

احساس  سوزش در ناحیه واژن دلایل  مختلفی دارد  و معمولاً بر اساس علت آن نشانه های آن نیز متفاوت خواهد بود . به دلیل اهمیت آن در ادامه مطلب ما قصد داریم رایج ترین علل سوزش در ناحیه واژن را برای شما بیان کنیم.

  • عفونت قارچی

برفک یکی از عفونت های رایج در واژن خانم هاست که اصلی ترین نشانه آن سوزش در  واژن،  التهاب ، قرمزی و ترشحات غیر عادی ،  احساس درد در حین  برقراری رابطه جنسی و احساس درد و سوزش در هنگام دفع ادرار  می باشد . با توجه به نام  این نوع عفونت مشخص است علت اصلی ایجاد این عارضه حضور قارچ ها هستند . یکی دیگر از دلایلی که برای عفونت های قارچی  می توان معرفی کرد عفونت مخمر است که اين عارضه به دلیل تکثیر  و گسترش مخمر ها در واژن ایجاد می شود.

عفونت های قارچی در خانم های بار دار یا خانم هایی درگیر بیماری  دیابت هستند  رایج تر است که از نظر متخصصین با ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن،  پیشگیری از بارداری ی با استفاده از دارو های هورمونی،  بیماری های احتمالی و …عفونت های مخمر افزایش پیدا می کند .  متخصصین  برای درمان دارو های ضد قارچی که به شکل پماد یا شیاف واژینال تجویز می کنند . البته با مصرف قرص های خوراکی ضد قارچ نیز  این نوع عفونت درمان می شود.

  • عفونت باکتریایی

عفونت های  باکتریایی شامل بیماری‌ های خطرناک و مزمن است که اندام تناسلی خانم ها را درگیر می‌ کند و اگر سريعا  مورد درمان قرار نگیرد  سبب بیماری های مسری واژینال، التهاب در  لگن و  زایمان زود رس در مادران باردار خواهد شد. در واژن خانم ها   تعدادی باکتری وجود دارد که بعضی از آن ها برای واژن مفید است و  تعداد کمی از آن ها برای واژن مضر است. دلیل ابتلا به این نوع  عفونت ، تا کنون به طور دقیق اعلام نشده است

 اما خانم هایی که به طور مداوم برای جلوگیری از بارداری از آیودی استفاده می کنند و یا در زمان های طولانی دوش واژینال می گیرند بیشتر در خطر ابتلا به این نوع عفونت می باشند . مهم ترین دلایل ابتلا به عفونت باکتریائی سوزش و درد واژن است که  همراه با خارش می باشد.  خانم هایی که درگیر عفونت باکتریایی  هستند در زمان برقراری رابطه جنسی و آمیزش با منی مرد ، بویی نا مطبوع و آزار دهنده ایجاد می شود.

  • عفونت ادراری

عفونت ادراری نوع دیگر بیماری در ناحیه واژن است که برای خانمها بسیار آزار دهنده می باشد و بستن اینه مختلف برای آنها ایجاد می شود اگر شما با این مشکل مواجه هستید و به موقع برای درمان اقدام این کنیم بیماری های زیادی به دنبال خواهد داشت و به علت نزدیک بودن نزدیک بودن دستگاه ادراری و تناسلی درد و سوزش در واژن را به همراه خواهد داشت که با نشانه های زیر همراه است.

 احساس درد در هنگام ادرار کردن سوزش و درد واژن احساس خارش و آزاردهنده در ناحیه تناسلی تکرر ادرار خوشبختانه عفونت ادراری را میتوان آن به راحتی با استفاده از مصرف آنتی بیوتیک ها مورد درمان قرار داد این داروها باید به مدت ۵ تا ۷ روز به اندازه کافی و سر وقت مصرف شود و برای پیشگیری از بازگشت دوباره این نوع فونت باید دوره درمان کامل شود

  • بیماری های پوستی

برخی از خانم ها به دلیل ابتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما ممکن است به این عارضه مبتلا شوند و احساس سوزش و درد در واژن برای آن ها کاملاً طبیعی است. برخی از بیماری های پوستی قابل درمان نیستند اما می توان آن برای کنترل و بهبود یافتن شرایط دارو های موضعی را مورد استفاده قرار داد.  بهتر است خانم ها  قبل از اینکه اگزما در واژن گسترش پیدا کند برای درمان سریع اقدام کنند.

پس  پزشکان ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان کمک بگیرید تا راه کار درمانی مناسبی برای شما ارائه شود.

  • تریکومونیازیس

تریکومونیازیس بیماری مقاربتی دیگری است که  به دلیل وجود انگل ها اتفاق می افتد و از شریک جنسی به فرد انتقال پیدا می کند.  برای پیشگیری  از ابتلا به این بیماری باید در هنگام برقراری رابطه جنسی اصول و نکات بهداشتی را رعایت کرد و استفاده از ابزار هایی مانند کاندوم جدی گرفت تا از انتقال احتمالی این بیماری به دیگران جلوگیری کنید.  معمولا میزان این بیماری در خانم ها نسبت به آقایان بیشتر است اما  احتمال سرایت به  آن ها وجود دارد .

خانم هایی که به این نوع انگل میکروبی ابتلا پیدا می کنند دائماً با سوزش و درد واژن پس از برقراری رابطه جنسی مواجه می شوند که هر بار شدت آن افزایش پیدا خواهد کرد.  یکی از مسائل نگران کننده دیگر در مورد این نوع بیماری دوره نهفتگی طولانی مدت آن می باشد. این نوع انگل ممکن است تا مدت ها در بدن مخفی بماند و به راحتی به دیگران منتقل می شود.  ابتلا به تریکومونیازیس همراه با ایجاد سوزش و خارش در واژن درصد ابتلا به بیماری ایدز را نیز افزایش خواهد داد.

  • کلامیدیا

یکی از عاملان و دلایل دیگر سوزش در ناحیه واژن بیماری مقاربتی کلامیدیا معرفی می شود.  این بیماری را عفونت خاموش نیز می نامند. زیرا،  علائم آن آشکار نیست و با خارش و سوزش در ناحیه واژن همراه است.  اگر این نوع بیماری سریعا تشخیص داده نشود و مورد درمان قرار نگیرد توانایی باروری خانم ها را دچار مشکل خواهد کرد. برای درمان این بیماری باید فرد و  شریک جنسی او تحت نظر پزشک قرار داشته باشند و با مصرف انتی بیوتیک ها بیماری خود را درمان کنند.

  • سوزاک

نوع دیگر بیماری که با سوزش و درد واژن خانم ها همراه است سوزاک است که نوعی بیماری مقاربتی محسوب می شود و به دلیل حضور نوعی باکتری ایجاد می‌ شود که به راحتی شریک جنسی را نیز درگیر می کند و با علائمی مانند سوزش و التهاب لگن بانوان بروز می کند . این بیماری را می‌ توان با استفاده  از دارو هایی مانند آنتی بیوتیک ها درمان کرد و خطرات احتمالی آن را  سر راه برداشت.

  • اسکلروز

اسکلروز نوع دیگر بیماری پوستی که در واژن خانم ها است که  با سوزش همراه است.  خانم هایی که به این بیماری مبتلا می شوند در اطراف دهانه واژن با لکه های پوستی سفید رنگی مواجه می شوند که در صورت ادامه دار شدن این بیماری به زخم هایی در ناحیه تناسلی منجر خواهد شد .اسکلروز را می توان با مصرف دارو های مناسب مورد درمان قرار داد.

  • تبخال تناسلی

تبخال تناسلی یک از بیماری های ویروسی است که از دیگران منتقل می شود. ممکن است کسانی که به تبخال تناسلی مبتلا باشند نشانه ای در آن ها وجود نداشته باشد اما در خانم ها با سوزش و درد واژن همراه است و  به راحتی به دیگران منتقل می‌ شود.  معمولا تبخال تناسلی از برقراری رابطه جنسی دهانی به دیگران منتقل می شود و می توان با مصرف دارو های ضد ویروسی مورد درمان قرار داد.

  • زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یکی از بیماری های مقاربتی دیگر است که از افراد آلوده به دیگران منتقل می شود که به صورت ضایعه در داخل یا خارج واژن نمایان می شود. البته،  پیرامون مقعد و بخش های  دیگر را درگیر خواهد کرد.  زگیل تناسلی یکی از عوامل مهم در سوزش واژن است که متخصصین برای برطرف کردن و درمان آن دارو های ضد ویروسی را تجویز می‌ کنند . همچنین فرایند لیزر و کرایوتراپی برای درمان زگیل تناسلی کاربرد دارد.

  • کم آبی

شاید برای شما این موضوع عجیب باشد که کم آبی بدن یکی از دلایل سوزش و درد واژن می باشد. بنابراین متخصصین توصیه می کنند خانم ها باید آب زیاد بنوشند مخصوصاً باید در روز های گرم سال مصرف مایعات را افزایش دهند.

  • حساسیت پوستی

همیشه سوزش در ناحیه واژن علت بیماری خطرناک ندارد بلکه ممکن است برخی عوامل محرک و تحریک کننده باعث بروز سوزش در ناحیه واژن شود.  مهم ترین عوامل تحریک کننده برای بروز حساسیت خارش و درد در ناحیه واژن به شرح زیر می باشد.

  • استفاده از نوار های بهداشتی در طول روز
  • استفاده از دستمال توالت
  • پوشیدن لباس های زیر لاتکس یا نا مناسب
  • حساسیت به کاندوم و ژل های روان کننده
  • دوش گرفتن  طولانی‌ مدت واژینال
  • حساسیت به مو بر ها و محصولات مراقبتی
  • آتروفی واژن

خشکی واژن یا همان آتروفی یکی از بیماری های رایج در خانم ها می باشد که به علت کاهش هورمون هایی از قبیل استروژن در بدن آن ها ایجاد می شود . آتروفی علائم زیادی به همراه دارد و یکی از آزار دهنده ترین و اصلی ترین آن ها سوزش و خارش واژن می باشد. خشکی واژن را می توان با مصرف دارو های مناسب مورد درمان قرار داد .

در کلینیک های تخصصی متخصصین برای دست یافتن به نتایج دائمی برای درمان آتروفی یا خشکی واژن فرایند لیزر را پیشنهاد می کنند که به دلیل اهمیت این موضوع توضیحات بیشتر در این زمینه و این روش درمانی برای شما ارائه خواهیم داد.

درمان سوزش و درد واژن با فرایند لیزر :

لیزر درمانی یکی از روش های تاثیر گذار برای درمان بیماری ها و مشکلات ناحیه تناسلی خانم ها معرفی می شود که می تواند در مدت زمان کوتاهی مشکلات این ناحیه را برطرف کند.  این فرایند درمانی و زیبایی نسبت به عمل‌ های جراحی هزینه مقرون به صرفه دارد و مشکلات زیادی از قبیل سوزش و درد واژن را مورد درمان قرار می دهد و حتی می توان برای جوان سازی ناحیه تناسلی نیز مورد استفاده قرار داد.

  با تکیه بر دستگاه های پیشرفته لیزر می توان مشکلات جنسی خانم ها را از سر  راه برداشت و تاثیر بی نظیری بر روحیه آن ها خواهد داشت.  پس از انجام فرآیند لیزر نیاز به دوره نقاهت استراحت نمی باشد و می توان فعالیت های روزانه را مجددا آغاز کرد و با رابطه جنسی سالم و با کیفیت و بدون احساس درد  در برقراری رابطه جنسی لذت برد.  فرایند لیزر به صورت غیر تهاجمی  و بدون نیاز به بی هوشی برش و بخیه بر سطح پوست انجام می شود .

با این فرآیند می توان PH  واژن را نیز  تنظیم کرد و  از عفونت هایی که در این ناحیه جلوگیری کرد .  همچنین لیزر درمانی با افزایش کلاژن سازی و سلول های تازه در پوست واژن همراه است که نتایج عالی به دنبال دارد.

مراحل درمان سوزش و درد واژن با لیزر :

با تکیه بر دستگاه های پیشرفته لیزر می توان به شکل مطلوبی بیماری‌ ها و مشکلات ناحیه تناسلی را در مدت زمان کوتاهی برطرف کرد.  در طی مراحل لیزر درمانی نیاز به بی هوشی،  برش و بخیه نیست و  همه مراحل به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی سپری خواهد شد.

متخصصین قبل از انجام لیزر درمانی معاینه پاپ اسمیر و آزمایش های لازم را انجام می دهند و با قرار دادن پروپ دستگاه لیزر در ناحیه واژن و چرخش ۳۶۰ درجه‌  پروپ به درمان بیماری می پردازند.  پس از قرار گرفتن پروپ دستگاه ، پرتو های پر قدرت لیزر به دیواره سطحی واژن تابانده می‌ شود. طول موج پرتو ها دستگاه لیزر اساس مشکلات این ناحیه مشخص می‌ شود که با انعکاس نور به دیواره واژن از لایه های سطحی عبور کرده و با تحریک لایه های زیرین تولید کلاژن را افزایش خواهد داد.

با نفوذ پرتو های لیزر به عمق واژن زخم های ظریفی در این ناحیه به وجود می‌ آید که سبب ترمیم  و بازسازی بافت ها و لایه ها خواهد شد.  با افزایش کلاژن سازی در واژن می توانید   تاثیرات آن را مشاهده کنید . اگر چه در یک جلسه درمانی نمی‌ توان به بهبودی کامل رسید اما می توانید اثرات بهبودی را تجربه کنید . لیزر درمانی در ناحیه واژن در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد و قطعاً نتایج عالی و مطلوب به دنبال دارد.

کاربرد های لیزر واژن :

  • درمان سوزش و درد  واژن
  • درمان مشکلاتی مانند بی اختیاری و تکرر ادرار
  • برطرف کردن افتادگی رحم
  • برطرف کردن عفونت های باکتریایی و قارچی در ناحیه مثانه و واژن
  • برطرف کردن درد در هنگام برقراری رابطه جنسی
  • جلوگیری از  خروج هوا از واژن
  • رفع افتادگی و شلی واژن پس از زایمان های طبیعی
  • درمان خشکی یا آتروفی واژن
  • از بین بردن علائم و نشانه های یائسگی
  • درمان زگیل تناسلی
  • بهبود یافتن دهانه رحم
  • روشن شدن پوست واژن
  • تنگ شدن واژن
  • جوان سازی دیواره داخلی واژن
  • افزایش ضخامت و سفتی واژن
  • افزایش حالت انعطاف پذیری و کشسانی واژن

 اگر شما با مشکلاتی که در طی این مطلب بیان کردیم مواجه هستید می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی آراد اصفهان با مشاورین و متخصصین ما مشورت کنید و از درمان های موثر و سریع استفاده کنید . بهتر است در کوتاه ترین زمان دوره درمان شما آغاز شود تا از بروز بیماری ها و مشکلات دیگر در ناحیه تناسلی پیشگیری کنید.

مزایای درمان سوزش و درد واژن زن با لیزر

مراحل انجام فرایند لیزر بدون بی هوشی،  بستری شدن و به صورت سرپایی سپری خواهد شد.

 پس از انجام لیزر نیاز به دوره نقاهت استراحت در منزل نمی باشد.

 هزینه لیزر نسبت به عمل‌ های جراحی مقرون به صرفه تر خواهد بود .

در مدت زمان کوتاهی می توانید تاثیرات و نتایج درمان را مشاهده کنید .

تعداد جلسات و زمان کوتاهی دارد و زمان زیادی از شما را نمی گیرد.

 بدون خونریزی و برش می توانید مشکلات ناحیه واژن را مورد درمان قرار دهید.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای لیزر واژن نمی باشند ؟

در طی این مطلب دلایل و مشکلاتی که سوزش و درد واژن را ایجاد می کند را بیان کردیم که در صورت بروز این عوارض ، باید مورد معاینه قرار گیرد تا متخصصین بر اساس علت این بیماری راه کار های درمانی موثری را در نظر بگیرند. البته در فرایند لیزر محدودیت ها یی وجود دارد و برخی افراد نمی توانند بیماری خود را با کمک این فرآیند مورد درمان قرار دهند.  خانم هایی که با ویژگی های زیر هستند کاندیدای مناسبی برای لیزر واژن نخواهند بود.

  • خانم ها یی که پس از معاینه واژن،  پاپ اسمیر یا کولپوسکوپی به نتایج غیر طبیعی و مشکوک دست یافته اند .
  • خانم هایی که به تازگی در ناحیه واژن عمل جراحی انجام داده اند.
  • خانم هایی که با مشکلی تنگی مجاری ادراری همراه هستند .
  • خانم هایی که با افتادگی شدید رحم مواجه هستند .
  • خانم هایی که درگیر عفونت های واژینال خواهند بود .

موارد ذکر شده در این بخش از مطلب امکان انجام فرایند لیزر را نا ممکن خواهد کرد و باید با استفاده از درمان های مناسب بیماری خود را مورد درمان قرار دهند.

سوزش و درد واژن
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-سوزش و درد واژن

درمان سوزش و درد واژن با لیزر چه عوارضی به همراه دارد ؟

پس از انجام فرایند لیزر توسط متخصصین حرفه ای و با تجربه شما شاهد عوارض چندانی نخواهید بود. استفاده از این تکنیک زیبایی و درمانی با دستگاه های مدرن و پیشرفته انجام می شود و هیچ خطری  برای ناحیه تناسلی نخواهد داشت و مراحل درمان به صورت کامل ایمن و بدون خطر سپری خواهد شد.

پس از انجام فرایند لیزر با عوارض رایجی مانند سوزش و تورم همراه می باشد که البته این عوارض طبیعی است و نگران کننده نمی باشد و پس از ۲ تا ۳ روز هیچ اثری از آنها باقی نخواهد ماند . در کلینیک زیبایی آراد اصفهان بهترین خدمات زیبایی و جوان سازی ناحیه تناسلی خانم ها مانند تزریق چربی،  تزریق ژل   لابیاپلاستی،  واژینوپلاستی،  لیفت با نخ،  هایفو واژینال و روش های بی نظیر دیگر  توسط متخصصین حرفه ای و کار و بلند ارائه می شود .

در این کلینیک دستگاه ها و تجهیزاتی  که مورد استفاده قرار می گیرد  با کیفیت،  استاندارد و با برند های جهانی می باشد و قطعاً زیبا جویان عزیز می توانند خدمات را بدون عوارض خطرناک تجربه کنید.

هزینه درمان سوزش و درد واژن با لیزر چقدر است ؟

برای درمان و رفع مشکلات ناحیه واژن از روش‌ های درمانی متفاوتی استفاده می شود که بر اساس نوع دارو و دوره درمان متفاوت می باشد.  فرایند لیزر نیز یکی از پر طرفدار ترین روش های درمانی و زیبایی اندام تناسلی است که می تواند به صورت موثر و سریع بیماری های این ناحیه را مورد درمان قرار دهد.  هزینه ها در این روش برای همه افراد کاملاً متفاوت است و تعداد جلسات  آن بر حسب میزان آسیب ها و بیماری ها در این ناحیه تعیین خواهد شد.

 عوامل مختلفی مانند

  • نوع دستگاه مورد استفاده
  • تعداد جلسات
  • میزان مهارت و تخصص پزشک
  • تعرفه کلینیک
  • دارو های تجویز شده
  • دوره درمان

 هزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها در کلینیک زیبایی آراد اصفهان می توانید با کارشناسان و مشاوران ما  تماس حاصل فرمایید کارشناسان ما به صورت رایگان پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

مراقبت های قبل از درمان سوزش و درد واژن با لیزر :

به کلینیک های معتبر و تخصصی مراجعه کنید.

 در مورد بیماری ها و علائم خود با پزشک گفت و گو کنید.

 آزمایش ها و معایناتی مانند پاپ اسمیر را حتما انجام دهید.

 اگر در ناحیه واژن با مشکلات و عفونت مواجه هستید پزشک خود را در جریان قرار دهید.

 هنگامی که برای درمان به کلینیک مراجعه می کنید لباس های گشاد و راحت بپوشید .

مو های ناحیه تناسلی را برطرف کنید و اصول بهداشتی را رعایت کنید.

 چند روز قبل از انجام و آغاز جلسات لیزر مصرف مایعات خود را افزایش دهید تا پوست و بدن خود را هیدراته کنید.

 از مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید.

 در صورت استفاده از فرایند لیزر برای برطرف کردن سوزش و خارش در ناحیه لیزر مطمئن شوید که بیماری شما به دلیل سرطان دهانه رحم نمی باشد.  متخصصین در این شرایط تست پاپ اسمیر را انجام می ‌دهند تا با مشاهده علائم مشکوک راه کار های درمانی موثری را پیشنهاد کنند .

خانم هایی که در دوران پریود ی یا سیکل ماهیانه قرار دارند باید تا پایان این دوره صبر کنند .  بهترین زمان برای انجام لیزر سه روز پس از پایان سیکل ماهیانه می باشد.

مراقبت های پس از درمان سوزش و درد واژن با لیزر :

پس از انجام لیزر ممکن است با کمی تورم و سوزش در ناحیه واژن مواجه شوید این عارضه ممکن است شما را نگران کند.  علائم ایجاد شده کاملاً طبیعی است و نگران کننده نمی باشد پس استرس خود را کنترل کنید و تورم ایجاد شده در طی دو روز برطرف می‌ شود.

 متخصصین پس از انجام لیزر توصیه می‌ کنند از انجام فعالیت های ورزشی شدید بدنی و جا به جایی اشیا سنگین خودداری کنید. اما می‌ توانید کار های روزمره خود مانند آشپزی یا کار کردن را ادامه دهید.

 تا سه روز بعد از انجام لیزر از برقراری هر گونه رابطه جنسی بپرهیزید و از تحریک کردن واژن خودداری کنید.

 توصیه هایی که پزشک در جلسه مشاوره برای شما ارائه می دهد را انجام دهید و دارو های تجویز شده را سر وقت و با دوز معین مصرف کنید .

از پوشیدن لباس های چسبان و تنگ خود داری کنید و لباس های راحت و نخی را جایگزین آن قرار دهید .

برای شست و شوی واژن از آب ولرم و شوینده های مناسب استفاده کنید.

اثرات و نتایج :

پس از انجام فرایند لیزر در جهت درمان سوزش و درد واژن بلافاصله می توانید شاهد تاثیرات درمان باشید.  خانم ها پس از پایان جلسه درمان می توانند شاهد تاثیرات و بهبودی واژن خود باشند البته نتایج قطعی پس از کامل کردن دوره درمان حاصل می شود.  این دوره زمانی یک تا سه ماه خواهد بود و واژن زیبایی و سلامتی خود را مجدداً حاصل می کند . با کمک فرایند لیزر می توان دیواره واژن را تحریک  کرد و با افزایش تولید کلاژن در این ناحیه پوست حالت انعطاف پذیری و جوانی خود را باز می یابد .

همچنین فرایند لیزر باعث تنظیم PH بدن شده و با مشکلاتی از قبیل عفونت در این ناحیه مقابله می کند. پس از  انجام فرآیند لیزر شما تا مدتی احساس خوشایند ی خواهید داشت و می توانید بیماری هایی از قبیل آتروفی ، خشکی واژن، تکرر ادرار  و……را برطرف کنید .

با کمک فرایند لیزر کیفیت روابط جنسی نیز بهبود می یابد و شما در حین برقراری رابطه جنسی هیچ دردی احساس نخواهید کرد.  دوره ماندگاری این فرایند درمانی برای همه افراد یکسان نیست مثلاً متخصصین برای بی اختیاری ادراری چهار تا پنج سال ماندگاری را پیش بینی می کنند اما درمان آتروفی و خشکی واژن ماندگاری همیشگی خواهد داشت.

تعداد جلسات درمان سوزش و درد واژن با لیزر چقدر است ؟

متخصصین قبل از ارائه روشی درمانی در جلسه مشاوره معاینات لازم را انجام می‌ دهند و برای تشخیص علت این بیماری تست پاپ اسمیر را انجام خواهند داد و بر اساس شرایط افراد راه کار های درمانی موثری از قبیل تجویز دارو های خوراکی،  پماد های موضعی مانند کورتیزون ، آنتی بیوتیک ها و فرایند لیزر یا هایفو واژینال را پیشنهاد خواهند داد.  بر اساس نظر پزشک باید دوره درمان کامل شود .

روش درمانی لیزر قطعا در چند جلسه انجام می شود اما تعداد آن برای همه افراد متفاوت خواهد بود که در حدود دو تا چهار جلسه می باشد.  فاصله بین جلسات ۸ هفته می باشد که در این فاصله زمانی دیواره واژن مجدداً ترمیم و بازسازی خواهد شد.

دوره نقاهت پس از درمان سوزش و درد واژن با لیزر چقدر است ؟

همان طور که در بخش های قبلی بیان کردیم فرایند لیزر به صورت سرپایی و بدون نیاز به برش و بخیه،  خونریزی و پانسمان سپری خواهد شد. البته اکثر روش هایی که برای رفع این مشکل در نظر گرفته می‌ شود به صورت سر پایی و غیر جراحی خواهد بود.  متخصصین توصیه می کنند تا چند روز پس از انجام لیزر از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید و فعالیت های سنگین ورزشی که فشار زیادی به بدن شما وارد می شود را تا بهبودی کامل کنار بگذارید .

متخصصین در دوره بهبودی دارو های مناسبی تجویز خواهند کرد تا سرعت بهبودی افزایش یابد.  در جلسه مشاور توضیحات کامل در مورد نحوه مصرف دارو ها ، برای شما ارائه می شود.  در صورت احساس سوزش و تورم در ناحیه واژن می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید . همچنین از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان بپرهیزید تا از بروز حساسیت و واکنش در ناحیه واژن جلوگیری کنید و سرعت بهبودی را افزایش دهید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

عمل زیبایی واژن در چه سنی مناسب است؟

https://clinicarad.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%84%db%8c%d9%86%db%8c%da%a9-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%aa%d9%be%d9%84-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%88%d8%a7%da%98%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a7/

https://clinicarad.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%88%d8%a7%da%98%d9%86/

نتیجه گیری :

واژن یکی از اجزای ضروری و حساس اندام تناسلی خانم ها محسوب می شود که در برقراری رابطه جنسی و تولید مثل مورد اهمیت می باشد . متاسفانه به مرور زمان عوامل مختلفی ناحیه تناسلی را دچار آسیب خواهد کرد زیرا ، این اندام بسیار آسیب پذیر و حساس هستند و باید مراقبت از آن ها به صورت اصولی انجام شود .

در برخی مواقع بیماری هایی از قبیل عفونت های پی در پی،  خشکی واژن ،  پوشیدن لباس های تنگ و چسبان،  بیماری ها و مشکلات دیگر سبب می‌ شود که در ناحیه واژن با درد و سوزش همراه باشید و این علائم بسیار آزار دهنده و خطرناک هستند . پس از درد و سوزش واژن باید سریعا به متخصصین مربوطه مراجعه کنید تا شرایط شما مورد بررسی قرار گیرد.  در صورت عدم توجه به این موضوع احتمال بیماری های خطرناک افزایش می یابد پس باید سریعا برای درمان اقدام کنید تا بتوانید از گسترش و پیشرفت عوارض احتمالی و جبران‌ نا پذیر جلوگیری کنید.

متخصصین پس از تعیین علت سوزش و درد در ناحیه واژن پماد های موضعی ، دارو های خوراکی و آنتی بیوتیک ها را تجویز می کنند . یکی از راه‌ کار های درمانی موثر دیگر،  استفاده از تکنولوژی پیشرفته لیزر می‌ باشد که می‌ تواند مشکلات و بیماری‌ های زیادی را در مورد درمان قرار دهد.  با مراجعه شما به کلینیک زیبایی آراد اصفهان معاینه ناحیه واژن انجام می شود  و راه کار های درمانی زیادی ارائه خواهد شد.

در این کلینیک زیبایی و تخصصی انواع روش های  درمانی و زیبایی مانند هایفو واژینال،  لیزر درمانی،  واژینوپلاستی،  لابیاپلاستی،  تزریق ژل،  تزریق چربی و  بی شمار دیگری ارائه می شود تا شما عزیزان بتوانید با افزایش کیفیت و ارتقاء روابط جنسی خود مراحل زندگی خود را با اعتماد به نفس بالا و حس جوانی طی کنید و سلامتی بدن خود را تضمین کنید.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.com/5pcy

لینک آپارات:https://aparat.com/v/KXbry

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/158YmXnC

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین مقالات

آخرین خدمات کلینیک

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
جراحی منتوپلاستی
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.