علائم بیماری کووید- ۱۹ چه می باشد؟؟

دانشمندان و محققان به این نتیجه رسیدند و اعلام کردند. که و  در هر فرد علائم بیماری کووید- ۱۹ متفاوت می باشد. به چند گروه تقسیم می شود
سرفه و از رفتن بویایی و چشایی سه نشانه شایع کووید- ۱۹ می باشد. که بعضی افراد علائم بیماری کووید- ۱۹ را مانند سردرد، درد بدن، ضعف ،سرگیجه و اسهال بی اشتهایی و نفس تنگی و موارد دیگر خواهند داشت. همچنین وقتی بیماری پیشرفت می کند علائم دیگری از خود نشان می دهد. د که بر پوست افراد تاثیر می میگذارد آنها دچار بثورات بوستی مي‌شود. بعضی علائم‌بیماری کووید -۱۹ بیشتر افراد مشترک است. مانند از دست رفتن حس بویایی و چشایی و سردرد اما علائم دیگر مانند گیجی، شکم درد و تنگی نفس در بعضی افراد ایجاد می شود

علائم بیماری کووید- ۱۹ به چند دسته مختلف تقسیم شده است که به شرح زیر می باشد

▪️ علائم مانند بیماری آنفولانزا همراه با تب که سردرد، از دست رفتن بویایی و چشایی سوزش گلو و سرفه از علائم‌بیماری کووید- ۱۹ می باشد
▪️ مشکلات سیستم گوارشی که همراه با سردرد، بی اشتهایی سوزش گلو ،درد در قفسه سینه اما سرفه در این گروه وجود ندارد
▪️ خستگي شدید هم راه با درد سر، از بین رفتن بویایی و چشايي، دمای بالای بدن، تغییر در صدا ،فشار در قفسه سینه و خستگی می باشد
▪️ ضعف شدید همراه با گیجی ،اسهال و درد شکم، بی اشتهایی، درد در قفسه سینه از دست دادن حس بویایی و چشایی ،سرفه و بدن درد می باشد

یکی از علائم بیماری کووید- ۱۹ مشکل در سیستم تنفسی افراد می باشد که بعضی افراد نیاز به اکسیژن بیشتری خواهند داشت

بعضی افراد  نیاز بیشتر  مراقبت  دارند افراد مسن ،افرادی که از نظر سلامتی شرایط مساعدی ندارند و دارای بیماری های تنفسی و خونی و خود ایمنی می باشند باید تحت مراقبت قرار گیرند
همانطور که در مقاله متوجه شدید علائم بیماری کوئید- ۱۹ برای هر فرد به شکل های مختلفی ایجاد می شود که تاکنون واکسن و دارویی جهت درمان بیماری کووید- ۱۹ ساخته نشده است و بهترین راه جلوگیری از انتقال این ویروس به دیگران می باشد که می‌توان با ماندن در خانه، شستن دست‌ها ضدعفونی کردن سطوح و ماسک زدن رعایت کردن فاصله اجتماعی و داشتن تغذیه سالم از انتقال ویروس کرونا خودداری کرد تا به توان علائم‌بیماری کووید -۱۹ را کاهش داد
کودکان و نوجوانان کمتر دچار این بیماری خواهد شد. چون دارای سیستم دفاعی بالایی می باشند. اما بعضی از کودکان از این قضیه مستثنا هستند. و از هر پنج کودک یک نفر از آنها دچار علائم‌بیماری کووید ۱۹ خواهند شد نیاز به مراقبت دارند.

علائم بیماری‌کووید- ۱۹ در همه افراد متفاوت می باشد. که از دست دادن حس چشایی و بویایی ،سردرد، سوزش گلو در همه افراد مشترک است. اما بعضی علائم در افراد به شکل های مختلفی ایجاد خواهد شد.
 افراد مسن و بیمار به مراقبت بیشتری احتیاج دارند. باید رعایت اصول بهداشتی مانند شستن دست‌ها، ضدعفونی کردن سطوح، ماندن در خانه استفاده از ماسک، رعايت فاصله اجتماعی  را جدی بگیرید واز رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کنید تا بتوان از این بیماری و علائم بیماری کووید- ۱۹ جلوگیری کرد
لینک کوتاه:https://clinicarad.com/fqzv
برای دریافت مشاوره آنلاین و نیمه رایگان با اپ دکتر جان در مورد علائم بیماری کووید- ۱۹ در خدمت همه ملت شریف ایران هستیم:http://doctorjaan.com

برای تخفیف ۳۰ درصدی جوانسازی پوست صورت در کلینیک بین المللی آراد توسط جناب دکتر علیزاده از لینک زیر استفاده کنید: