علائم اولیه ویروس کرونا

اوایل مبتلا شدن شما به ویروس کرونا ممکن است فکر کنید یک سرماخوردگی ساده است و علائم اولیه ویروس کرونا با علائم سرماخوردگی یکی باشد اما چیزی که باید درمورد بیماری کرونا بدانید این است که این ویروس تشدید می شود.

علائم اولیه ویروس کرونا چیست؟

طبق گزارشات اعمال شده علائم اولیه ویروس کرونا بسیار خفیف است و با پیش  رفتن بیماری این علائم متوسط و در برخی موارد شدید می شوند که باید کنترل شود.
علائم‌اولیه ویروس کرونا شبیه به سرماخوردگی است اما این علائم شدید می شوند.
افرادی که به کرونای خفیف مبتلا هستند به دلیل به اکسیژن کمتری نیاز دارند جز کرونای خفیف هستند و افرادی که به کرونای متوسط مبتلا هستند به اکسیژن بیشتری نیاز دارند.
در بیمارانی که اوضاع وخیم تری دارند به اندام های تنفسی آنها آسیب وارد می شود به همین دلیل به  اکسیژن بسیار زیادی نیاز دارند.
پس از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا بعد از 2 الی 14 روز طول می کشد تا علائم اولیه ویروس کرونا بروز کند.
علائم اولیه‌ویروس کرونا در بیشتر بیماران تب است و براساس تحقیقات انجام شده 88 درصد افرادی که به این بیماری دچار شدند علائمی مثل تب را داشتند.
علائم اولیه‌ویروس کرونا در موج دوم شامل سردرد، گیج بودن، اسهال، استفراغ، حال تهوع و .. می باشد زیرا ویروس دستگاه گوارشی را مورد تهاجم قرار می دهد.
ویروس کرونا به سلول های ریه حمله می کنند و باعث از بین بردن مواد مو شکل در اطراف سلول می شود و با از بین رفتن این مواد مو شکل باعث می شود ویروس به راحتی به سلول های ریوی حمله کند و باعث تخریب آن بشود.

باورهای غلط برای جلوگیری از علائم اولیه ویروس کرونا

آیا شستن بینی با آب نمک می‌تواند به جلوگیری از علائم اولیه ویروس کرونا کمک کند؟

خیر  شواهدی وجود ندارد مبنی بر اینکه شستن منظم بینی با آب نمک بتواند از افراد در برابر ویروس جدید کرونا محافظت کند و شواهد محدودی وجود دارد مبنی بر اینکه شست‌وشوی منظم بینی با آب نمک می‌تواند به افراد در بهبود سریعتر در سرماخوردگی عمومی کمک کند.  پس شست‌وشوی منظم نمی‌تواند مانع از بروز علائم اولیه‌ویروس کرونا شود.

آیا خوردن سیر می‌توانند مانع از علائم‌اولیه ویروس کرونا شود؟

سیر یک غذای سالم است که دارای ویژگی‌های ضد میکربی فوق‌العاده‌ای است. ولی  شواهدی وجود ندارد که خوردن سیر مانع از آلودگی افراد به ویروس کرونا جدید شده باشد.

آیا استفاده از روغن کنجد می‌تواند مانع از بروز علائم اولیه ویروس کرونا شود؟

خیر. روغن کنجد نمی‌تواند ویروس  را بکشد. مواد شیمیایی ضدعفونی کننده وجود دارند که می‌توانند ویروس  را روی سطوح بکشند مانند ضدعفونی کننده‌های مبتنی بر کلر، سفیدکننده، حلال های اتانول، پراستیک، و کلروفرم 75%.ولی در صورتی که آن‌ها را روی پوست یا بینی خودتان بمالید، تأثیری روی کشتن ویروس نخواهد داشت. این کار حتی می‌تواند برای پوست شما خطرناک باشد.
لینک کوتاه: https://clinicarad.com/55h3
برای دریافت مشاوره آنلاین و نیمه رایگان درمورد علائم اولیه ویروس کرونا با اپ دکتر جان در خدمت همه ملت شریف ایران هستیم:http://doctorjaan.com
برای تخفیف ۳۰ درصدی درمان ریزش مو زنان در کلینیک بین المللی آراد توسط جناب دکتر علیزاده از لینک زیر استفاده کنید:
ژریاتریک فارماتون یک داروی عالی بر روی ویروس کرونا خرید از سایت داروجان با لینک زیر: