زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

زوایه سازی صورت در خانه

زوایه سازی صورت در خانه

زوایه سازی صورت در خانه

داشتن ظاهری زیبا و چهره ای متناسب امروزه به دغدغه بسیاری از خانم ها و آقایان مبدل شده است .که زیبا جویان عزیز می توانند زاویه سازی صورت را در خانه به شکلی که خودشان دوست دارند انجام دهند.

جزئیات ظریف چهره، زوایا و فرم سه بعدی آن همگی در تمایز ظاهری ما از دیگران نقش دارند. از سوی دیگر، تناسب و هماهنگی بین اجزای مختلف صورت عامل مهمی از نظر زیبایی شناختی به شمار می آید.

این تناسب ممکن است از ابتدا به صورت مادرزادی نقایصی داشته و یا به دنبال افزایش سن، بیماری و تصادف های گوناگون خدشه دار گردد. از این رو تکنیک های زاویه سازی صورت یا کانتورینگ چهره طرفداران زیادی را در بین مردم پیدا کرده اند.

زاویه سازی و کانتورینگ صورت به منظور رفع نقایص چهره و جوان سازی پوست صورت انجام می گیرد. روش های مختلفی برای این کار ابداع شده است که بسته به تمایلات هر فرد و حالت اولیه چهره می توان آن ها را مورد استفاده قرار داد. برخی از این تکنیک ها مانند جراحی  پلاستیک تهاجمی تر بوده و بنابراین ثبات قدم بیشتری را می طلبند.

در حالی که برخی روش ها ساده تر بوده و می توان آن ها را به صورت سرپایی و بدون هیچ گونه عارضه ای بر روی چهره پیاده کرد. اگر می خواهید در مورد روش های مختلف زاویه سازی صورت یا مدلینگ صورت بیشتر بدانید، حتماً تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

اگرچه معیار دقیق و مشخصی برای زیبایی و چهره ایده آل وجود ندارد، اما به صورت کلی جوامع به تعریف هایی رایج در مورد زیبایی صورت دست یافته اند. این تعریف ها مورد قبول اکثر افراد جامعه بوده و اکثریت نیز می کوشند ظاهر خود را به این معیارهای نسبی نزدیک نمایند.

برای مثال، به طور معمول صورت قلبی شکل و یا  Vشکل برای خانم ها مورد پذیرش بوده و در مورد آقایان فک برجسته از معیارهای جذابیت در نظر گرفته می شود. بنابراین معمولاً زاویه بین 120 تا 130 درجه برای خانم ها و زاویه کمتر برای آقایان ایده آل به شمار می آید.

البته این استانداردها با گذر زمان تکامل پیدا کرده و بنابراین ممکن است در آینده فرم جدیدتری به خود بگیرند؛ کما اینکه همین حالا هم بسیاری از خانم ها نسبت به زاویه تند فک در خود تمایل نشان داده و آن را نشانی از زیبایی و اعتماد به نفس بالا به شمار می آورند.

زیباجویان عزیز می توانند با مراجعه به کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری کجرب و متخصص از بهترین مشاوره ها برای بدست اوردن فرم ایده الی که لایق زیباترین چهره برای انها می باشد، بهرمند گردند.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

زاویه سازی صورت چیست؟

زاویه سازی فک (Orthognathic) از واژه های یونانی Orthos به معنای «مستقیم» و gnathic به معنای «فک» منشأ می گیرد. اصطلاح کانتورینگ نیز از مفهوم سایه روشن در نقاشی و تصویرنگاری وام گرفته شده است.

بنابراین ارتوگناتیک یا زاویه سازی فک و صورت عبارت است از مجموعه اقداماتی که به منظور بهبود ناهنجاری های موجود در صورت و فک انجام گرفته و زیبایی و تناسب را به حالات چهره افراد بازمی گرداند.

در زاویه سازی و مدلینگ چهره همانند نوعی سفالگری، فرم صورت و فک به شکل دلخواه درآمده و نقایص و عدم تناسب آن برطرف می گردد. به عنوان مثال کشیدن و V شکل ساختن فک و کوچک  کردن آن، لاغری صورت و برجسته سازی گونه ها و چانه از جمله اقدامات زیبایی در تکنیک های زاویه سازی و کانتورینگ صورت به شمار می آیند.

از جمله مزایای دیگری که این روش ها به همراه دارند می توان به جوان سازی پوست، بهبود ظاهر و ظریف تر شدن بینی و درشت تر به نظر آمدن چشم ها اشاره کرد.

زاویه سازی همچنین برای افرادی که دچار دفورمیتی های مادزادی صورت هستند و یا کسانی که در اثر تصادف فرم طبیعی صورت خود را از دست داده اند بسیار مفید خواهد بود.

پر کردن فرورفتگی ها و نقایص صورت، اعتماد به نفس از دست رفته شما را مجدداً بازخواهد گرداند. زیبایی چهره عامل مهمی در ایجاد تصویر کلی هر فرد از خود بوده و بنابراین با کانتورینگ صورت با یک تیر دو نشان خواهید زد؛ هم زیبایی و تناسب اجزای چهره خود را بازخواهید یافت و هم از نظر روانی اعتماد به نفستان تقویت خواهد شد.

این امر خصوصاً برای افراد مسن که به دلیل کهولت سن دچار افتادگی بافت صورت و ناهماهنگی اجزای چهره خود شده اند بسیار حائز اهمیت بوده و در کیفیت زندگی این قشر از جامعه نقش بسزایی خواهد داشت.

زاویه سازی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-زاویه سازی

مزایا زاویه سازی صورت

هر کدام از روش‌های زاویه سازی صورت مزایای منحصر به فردی دارند. البته نتیجه آن‌ها تقریبا مشابه خواهد بود. مزایایی که از آن صحبت می‌کنیم، به روش انجام عمل باز می‌گردد. به عنوان مثال مزیت تزریق ژل این است که دوران نقاهت طولانی مدت ندارد. یا به عنوان مثالی دیگر مزیت جراحی این است که ماندگاری طولانی‌تری دارد.

به همین دلیل بیماران علاوه بر اینکه باید مزایای کلی زاویه سازی صورت را بررسی کنند، باید به مزایا و معایب هر روش نیز توجه داشته باشند.

زاویه سازی صورت به روش های مختلفی انجام می شود که در اینجا به اختصار اناها را توضیح می دهیم:

1- مزایای تزریق ژل یا فیلر

در سال های اخیر زاویه سازی صورت با ژل یکی از روش های پرطرفدار پزشکی برای ایجاد زاویه استخوان فک بدون جراحی بوده است. در سال‌های گذشته، صورت‌های گرد جزو صورت‌های محبوب آسیایی بودند. اما به مرور زمان تعاریف زیبایی شناختی صورت‌های زاویه‌دار را به عنوان زیباترین فرم چهره به مردم معرفی کردند.

به همین دلیل روش‌های مختلف زاویه سازی صورت، ابداع شد. زاویه سازی صورت به شیوه­های مختلف انجام می­شود که در میان آنها تزریق ژل یا فیلر از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

در این شیوه ژل یا فیلرهایی که با بدن انسان سازگاری دارند و معمولا از جنس اسید هیالورونیک هستند در گونه‌ها و دوطرف فک تزریق می‌شوند تا چهره زوایای بیشتری به خود بگیرد. مزایای این روش عبارتند از؛

تزریق فیلر جزو روش‌های ساده برای زاویه سازی صورت به شمار می‌رود.

نتیجه این متد بعد از چند روز قابل مشاهده خواهد بود.

دوران نقاهت کوتاهی دارد.

بعد از پایان کار نیازی به بستری بیمار نیست.

2- زاویه سازی با چربی

زاویه صورت نقش مهمی در زیبایی شما ایفا می‌کند. به طور کلی افرادی که دارای فک‌های زاویه دار هستند، از نظر زیبایی شناختی جذاب‌تر هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد تمایل به زاویه سازی صورت با چربی دارند. در برخی موارد نیز دو طرف صورت به طور کامل قرینه نیست.

به همین دلیل پزشک به آن‌ها تزریق چربی را توصیه می‌کند. زاویه‌ سازی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها زاویه سازی صورت با چربی است.

در این روش از قسمت ران یا شکم چربی برداشته و به صورت تزریق می‌شود. مزیت‌های زاویه سازی صورت با تزریق چربی عبارت است از؛

استفاده از چربی طبیعی بدن باعث می‌شود واکنش‌های حساسیتی نسبت به ماده تزریق شده کم‌تر باشد.

دوران نقاهت کوتاهی دارد.

بیمار بعد از تزریق چربی و رسیدن به حال عمومی مطلوب، بستری نمی‌شود.

3- زاویه سازی با نخ

در این روش نخ‌های خاصی که جذب بدن می‌شوند، برای زاویه سازی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. مزایای زاویه سازی صورت با نخ را در ادامه بیان کرده‌ایم.

در این روش شما هم لیفت صورت انجام داده‌اید و هم زاویه سازی با نخ.

جزو روش‌های کم تهاجم است و به همین دلیل دوران نقاهت آن ساده سپری می‌شود.

باعث جوانسازی پوست و از بین رفتن چروک‌های موجود در ناحیه فک می‌شود.

4- زاویه سازی با پروتز

زاویه سازی فک با پروتز یکی از پرطرفدارترین عمل‌‌های زیبایی در سال‌های اخیر بوده است. حتی بسیاری از افراد مشهور در کشورهای مختلف نیز این عمل را انجام می‌دهند. علت محبوبیت زاویه سازی صورت. البته زاویه سازی فک همیشه هم علت زیبایی ندارد. برخی به علت مشکلات مادرزادی یا ضربه به صورت دچار آسیب در فک می‌شوند و به فکر ترمیم آن هستند.

در این روش از پروتزهایی که معمولا از جنس پلی اتیلن یا سیلیکون هستند، استفاده می‌شود. این پروتزها در شکل متناسب با صورت برش داده می‌شوند. پروتزها در دو طرف فک قرار می‌گیرند و فیکس خواهند شد. مزایای این روش عبارت است از؛

ماندگاری طولانی.

عدم حرکت پروتز‌ها بعد از گذشت مدت طولانی.

قابلیت اصلاح سایر ایرادهای موجود در فک و چانه.

5- زاویه سازی با جراحی

جنیوپلاستی (جراحی تصحیح شکل چانه) و مالارپلاستی (جراحی شکل دهی گونه) دو متدی هستند که علاوه بر سایر کاربردها می‌توانند برای زاویه سازی فک نیز مورد استفاده قرار بگیرند. مزایای زاویه سازی صورت با جراحی عبارت است از؛

ماندگاری طولانی.

امکان برطرف کردن سایر ایرادهای موجود در فک و چانه.

عدم استفاده از مواد و ابزار اضافه مانند ژل یا پروتز در عمل.

ایجاد برش در نواحی داخل دهان یا زیر چانه به گونه‌ای که بعد از بهبود جای زخم، در ظاهر شخص تأثیری نداشته باشد.

با مزیت‌های هر روش به صورت مجزا آشنا شدید. اما به طور کلی مزایای زاویه سازی صورت را در این بخش بیان خواهیم کرد. مزیت‌های این کار برای افرادی که فرم صورت معمولی دارند و تنها می‌خواهند فکشان زاویه دار باشد، تنها زیبایی است.

در صورتی که افراد مشکل فک داشته باشند و یکی از روش‌های زاویه دار کردن فک را مورد استفاده قرار دهند، مزیت‌های بیشتری برایشان به همراه دارد. فرم صورت آن‌ها به کلی اصلاح می‌شود. بنابراین احتمالا در عمل‌هایی مانند جویدن و صحبت کردن آن‌ها نیز تأثیر خواهد داشت. البته این دسته از افراد ممکن است علاوه بر زاویه سازی به سایر روش‌های درمانی مانند ارتودنسی و… نیز نیاز داشته باشند.

معایب زاویه سازی صورت

معایب زاویه سازی صورت بستگی به شیوه زاویه سازی آن دارد. البته تمام روش‌های زاویه سازی صورت جزو متدهای کم خطر به شمار می‌روند. حتی جراحی پروتز که تهاجمی‌ترین شیوه زاویه دار کردن فک و صورت است نیز خطر چندانی برای بیمار به دنبال نخواهد داشت.

اما افرادی که برای عمل‌های زیبایی اقدام می‌کنند؛ باید علاوه بر مزایای هر متد، با معایب آن نیز آشنایی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم نقاط ضعف روش‌های مختلف زاویه سازی فک را مورد بررسی قرار دهیم.

1- معایب زاویه سازی با ژل

در زاویه سازی صورت با ژل از ژل‌های خاص که معمولا از جنس اسید هیالورونیک هستند و سازگاری بیشتری با بدن دارند، استفاده می‌شود. این ژل‌ها به جاهای مورد نظر در صورت تزریق می‌شوند تا آن قسمت‌ها را پرتر و برجسته‌تر نشان دهند.

از معایب زاویه سازی صورت با تزریق ژل این است که ماندگاری کمتری دارد. با توجه به کیفیت ژل به کار رفته، اثر آن بین 9 ماه تا 1 سال در صورت باقی می‌ماند. بدیهی است که بعد از این مدت باید دوباره به پزشک مراجعه و تزریق ژل را تمدید کنید.

یکی دیگر از معایب زاویه سازی صورت  با ژل این است که در هر نوبت فقط مقدار کمی ژل می‌توان تزریق کرد. بنابراین چنانچه چهره فرد طوری به تغییرات زیادی نیاز داشته باشد، باید در چند نوبت برای تزریق ژل به پزشک مراجعه کند.

2- معایب زاویه سازی با چربی

در این شیوه از قسمت‌های خاصی از بدن، چربی برداشته و به صورت تزریق می‌شود. معایب این متد عبارت است از؛

این روش یک شیوه تهاجمی محسوب می‌شود. چرا که برداشت چربی از شکم یا ران با لیپوساکشن انجام می‌شود که عوارض خاص خود را دارد.

از دیگر معایب زاویه سازی صورت با چربی این است که ماندگاری دائمی ندارد و نهایتا چند سال دوام می‌آورد.

چربی یک بافت زنده است و ممکن است در زیر پوست حرکت کند. همچنین در صورتی که وزن بیمار بعد از تزریق، کاهش یا افزایش پیدا کند، احتمال تغییر در زاویه فک او وجود دارد.

لازم به ذکر است که برداشتن چربی از سایر قسمت‌های بدن به معنی کاهش وزن و حجم آن قسمت‌ها نیست.

3- معایب زاویه سازی با نخ

در این روش از نخ‌های خاصی استفاده می‌شود که علاوه بر زاویه سازی باعث لیفت بافت صورت و عضلات آن نیز می‌شود. در ادامه به مهم‌ترین معایب روش لیفت با نخ اشاره می‌کنیم.

بیمار بعد از جراحی با نخ باید چند روز در خانه بماند تا زخم‌های ایجاد شده بهبود پیدا کند.

شما نتیجه کار این روش را بلافاصله در چهره مشاهده نخواهید کرد. بین ۶ تا ۸ ماه طول می‌کشد تا نخ‌ها جذب بدن شوند. بنابراین، حداقل چند هفته زمان نیاز خواهید داشت تا تغییرات چهره را متوجه شوید.

از دیگر معایب زاویه سازی صورت با نخ این است که ماندگاری دائمی ندارد. این روش نیز مانند زاویه سازی با ژل باید دو سال بعد دوباره انجام شود.

4- معایب زاویه سازی با پروتز

در این روش نوعی پروتز که از جنس پلی اتیلن یا سیلیکون است، در فک کاشته می‌شود. پروتز متناسب با فرم فک و صورت بیمار ساخته می‌شود. پزشک آن را در دو قسمت اطراف فک قرار می‌دهد و با پیچ‌هایی فیکس می‌کند. این شیوه ماندگاری خیلی زیادی دارد. معایب آن عبارت است از؛

این روش تهاجمی است. بنابراین در ناحیه دهان برشی ایجاد می‌شود تا پروتز در آن کاشت شود.

در این متد از بییهوشی استفاده می‌شود.

دوره ریکاوری آن طولانی و سخت‌تر از سایر روش‌هاست.

مراقبت‌های بعد از عمل پیچیده‌تر است و بیمار باید مراقب باشد جای زخم ناشی از جراحی عفونت نکند.

5- معایب زاویه سازی با ژینوپلاستی

در این روش وسیله خارجی در صورت کاشته نمی‌شود. پزشک تنها قسمت‌هایی از استخوان فک با استفاده از مته و اره برش می‌دهد. این متد نیز یک نوع جراحی است و بیهوشی و ریکاوری دشوار پس از آن اولین معایبی است که به نظر می‌رسد.

از دیگر معایب زاویه سازی صورت به شیوه ژینوپلاستی این است که صورت فرد پس از جراحی کبود و متورم خواهد بود. برای بهبود این تورم و کبودی چند هفته زمان لازم است. همچنین در مدت نقاهت، فرد در  جویدن غذاها و مخصوصا غذاهای سفت و جامد مشکل خواهد داشت.

6- معایب زاویه سازی با مالارپلاستی

در این روش جراح برش کوچکی در دهان یا زیر چانه ایجاد می‌کند تا از آنجا استخوان اضافه چانه را با استفاده از ابزارهای خاص خارج کند. بعد از پایان کار استخوان با سیم و بست در جای خود فیکس می‌شود.

گرچه این جراحی تنها روی چانه انجام می‌گیرد و نسبت به ژینوپلاستی راحت‌تر است ولی نقطه ضعف‌هایی نیز دارد. در هر حال این متد نیز تهاجمی است و باید تحت بیهوشی عمومی انجام شود. از دیگر معایب این متد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تا چندین هفته ورم و کبودی در صورت باقی می‌ماند.

فرد تا چند هفته قادر به جویدن آسان نخواهد بود. بنابراین در طول ریکاوری تنها می‌توانید از مایعات و غذاهای نرم استفاده کنید.

ممکن است با افزایش سن و تغییراتی که در پوست و چربی‌های صورت ایجاد می‌شود، زاویه فک دچار تغییر شود. این موضوع یک نقطه ضعف برای تمام شیوه‌ها به شمار می‌رود.

زاویه سازی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-زاویه سازی

بهترین کاندیدا

فرادی با این ویژگی ها می توانند گزینه خوبی برای این عمل باشند :

افرادی که فک پهنی دارند.

کسانی که فک آن ها مربعی شکل است.

 افرادی که چانه دایره ای شکل دارند.

کسانی که گونه های آن ها بیش از اندازه دارند.

افرادی که گونه های لاغری دارند.

افرادی که خط فک آنها زاویه ندارد.

زنانی که آرواره هایشان مردانه است.

کاندیدا نامناسب

افرادی که صورت خیلی لاغر یا خیلی چاق دارند.

افرادی که دچار افتادگی پوست هستند.

افرادی که فک پایینی کوچکی دارند.

افرادی که صورت گرد و چاق دارند.

افرادی که گونه های کوچکی دارند.

افرادی که بینی بزرگی دارند.

افرادی که دارای چانه ای با حالت عقب رفتگی هستند.

افرادی که گردن چاقی دارند.

افرادی که قسمت بالای صورتشان نسبت به قسمت پایینی، باریکتر وکوچکتر است.

روش های مفید زاویه سازی صورت در خانه

1- ورزش‌ها

زاویه سازی صورت با ورزش، یکی از راه‌حل‌های موثر در از بین بردن عوارضی مانند افتادگی پوست صورت و بهبود شکل ظاهری صورت مانند برجسته کردن گونه‌ها است.

افزایش سن در زنان و مردان، موجب تغییر شکل صورت آنها می‌شود. در این زمان ممکن است چربی اضافی در ناحیه گردن به وجود آید یا عضلات صورت تحلیل برود و خط فک کمتر مشخص ‌شود. همچنین ممکن است برخی از افراد دارای صورت پف کرده یا چاق بوده و از ظاهر صورت خود ناراضی باشند. این افراد ممکن است تنها راه خلاصی از این مشکل را جراحی بدانند.

اما می‌توان گفت کاهش وزن و انجام برخی از ورزش‌ها، می‌تواند چربی‌های صورت را کاهش دهد و بدون جراحی و جراحات، صورت زاویه دار شود.

2- انواع ورزش‌ها برای صورت

زاویه سازی صورت با ورزش شامل برجسته کردن گونه، زاویه ‌دار کردن لب و زاویه سازی فک است. هر کدام از این موارد، دارای حرکات ورزشی خاصی است. برای رسیدن به هدف، فرد باید صبور باشد و حرکات را به صورت مداوم و روزانه انجام دهد. زاویه سازی صورت مردان با ورزش، شامل حرکاتی است که بانوان هم می­توانند آنها را انجام دهند و فرقی نمی‌کند.

ورزش برای زاویه سازی صورت اگر به شکل مناسب و درست انجام شود، نه ‎تنها خط فک را تیزتر می‌کند، بلکه از درد گردن،سر و فک نیز جلوگیری می‎کند.

اگر فرد حین انجام حرکات احساس درد می‎کند، باید از انجام آن خودداری کند. وجود درد به این معنی است که فرد به شکل صحیحی حرکات را انجام نمی‌دهد یا احتمال دارد به خود آسیب بزند. در ادامه مقاله به معرفی حرکات ورزشی می پردازیم که به زاویه دار کردن صورت کمک می کنند.

3- ورزش برای برجسته کردن

از مهم‌ترین ورزش‌های برجسته کردن گونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لبخند زدن

 لبخند زدن می‌تواند یک تمرین عالی برای زاویه سازی صورت با ورزش باشد. تمام کاری که فرد باید انجام دهد این است که با دهان بسته، لبخندی عمیقی بزند. لب‌ها نباید از هم باز شوند. بعد از ده ثانیه لبخند، صورت به حالت اولیه برگردد. انجام روزانه این ورزش، نه‎تنها باعث برجسته کردن گونه می‌شود، بلکه به طور حتم روحیه را بالا می‌برد.

زاویه سازی با روش X  و O

این نوع زاویه سازی صورت با ورزش، یک تمرین عالی برای سوزاندن چربی‌های گونه و غبغب است. تمام کاری که فرد باید انجام دهد این است که حروف X و O را به طور متناوب تکرار کند. در صورتی که این ورزش روزانه ده بار انجام شود، علاوه بر از بین بردن چربی‌های اضافه گونه و برجسته کردن آن‌ها، عضلات صورت نیز در این ناحیه تقویت می‌شود.

حرکت زبان

 یک روش عالی برای کار کردن روی ماهیچه‌های زیر گونه‌ها و زاویه سازی صورت گرد با ورزش، انجام این تمرین است. برای انجام این ورزش فرد باید زبانش را بیرون بیاورد و تا جایی‎که می‌تواند آن را به سمت پایین بکشد، گویی می‌خواهد چانه‌اش را لمس کند. برای ده ثانیه در همین حالت باقی بماند، به طوری که تنش را در عضلاتش احساس کند. این حرکت باید ده بار تکرار شود.

4- زاویه سازی با حرکت لیفت گونه

اگر فردی می‌خواهد به زاویه سازی صورت با ورزش بپردازد و روی عضلات فوقانی گونه‌هایش کار کند، بهتر است این تمرین را انجام دهد. این تمرین صورت را لاغرتر جلوه می‌دهد. در مرحله اول بدون ایجاد تغییر در موقعیت لب‌ها، گونه‌هایش را به سمت چشم‌هایش بکشد. در مرحله دوم در حالی که گوشه‌های لبش را بالا می‌برد، گونه‌هایش را از پایین به سمت بالا فشار دهد. برای رسیدن به نتایج مطلوب بهتر است این ورزش را روزانه ده بار تکرار کند.

5- زاویه سازی با ورزش ماهی

برای کار همزمان روی تمامی نواحی گونه، این حرکت بهترین گزینه است که به دو روش انجام می‌شود.

روش 1

تمام کاری که فرد باید انجام دهد این است که لب‌هایش را غنچه کند. در حالی که در این وضعیت قرار دارد، سعی کند با لبخند زدن، گوشه‌های خارجی لب‌هایش را به سمت بالا بکشاند.

سپس فرد باید برای ده ثانیه در این موقعیت باقی بماند و بعد به حالت عادی برگردد. این ورزش  برای برجسته کردن گونه‌ها عالی است.

 روش 2

برای زاویه سازی صورت با ورزش در این حرکت، فرد باید سر خود را بالا ببرد و به آسمان نگاه کند و چانه خود را به جلو فشار دهد. سپس گونه‌های خود را تا آنجا که ممکن است از داخل جمع کند (حرکت ماهی).

بهتر است فرد 5 ثانیه در این حالت بماند و بعد استراحت کند. انجام این حرکت در 10-15 ست توصیه می‌شود.

6- زاویه سازی با باد کردن لپ

 با انجام این تمرین، عضلات قسمت بالایی و میانی گونه‌ها تقویت می‌شوند. برای انجام این حرکت فرد باید در حالی که لب‌هایش بسته است، گونه‌هایش را با هوا پف کند. سپس به طور متناوب هوا را هر 5 ثانیه بین گونه‌هایش رد و بدل کند.

7- ورزش برای برجسته سازی استخوان گونه

با انجام این حرکات گونه‌ها برجسته به نظر می‌آیند.

برای زاویه سازی صورت با ورزش در این حرکت فرد باید انگشتان خود را روی هر استخوان گونه قرار دهد و سپس پوست خود را به آرامی به سمت بالا بکشد. سپس دهان خود را باز کند و یک O کشیده بگوید.

برای تقویت عضلات بهتر است فرد 5 ثانیه در این حالت باقی بماند. در هر بار انجام این ورزش فرد حرکت را باید بین10-15  بار، تکرار کند

8- زاویه سازی ورزش غبغب

یکی از عوامل تاثیرگذار روی ظاهر صورت، غبغب است. وجود چربی اضافی زیر چانه باعث از بین رفتن زاویه صورت می‌شود. به همین دلیل رفع غبغب با ورزش می‌تواند به زاویه سازی صورت کمک کند.

ورزش اسکوپ، بوسه زرافه، ورزش مقاومتی و…. از جمله حرکت‌هایی هستند که می‌توانید در مقاله رفع غبغب با ورزش از آن­ها مطلع شوید.برای مطالعه کامل این روش‌ها مقاله رفع غبغب با ورزش و ماساژ را مطالعه نمایید.همچنین از شما دعوت میکنیم ویدئوی زیر را تماشا کنید تا با 7 تمرین موثر رفع غبغب و زاویه سازی صورت آشنا گردید.

9- آموزش زاویه دار کردن لب با ورزش

یکی از روش‌های زاویه سازی صورت با ورزش انجام حرکات مربوط به زاویه سازی لب است.

 جمع کردن لب

یوگای صورت مبتنی بر این نظریه است که زاویه سازی صورت گرد با ورزش، کار لیفت صورت بدون جراحی را انجام می‌دهد. این ورزش صورت، برای استفاده از ماهیچه‌های اطراف لب طراحی شده تا ظاهر لب‌ها محکم‌تر شود.

برای انجام این حرکت، فرد مورد نظر باید صاف بنشیند و لب‌هایش را برای مدت 10 ثانیه جمع کند. سپس به حالت اولیه برگردد. او باید روزانه این کار را در 3 ست پنج‎تایی تکرار کند.

مکیدن

این ورزش علاوه بر زاویه سازی لب، عضلات لب و اطراف آن را سفت می‌کند. فرد انجام‎دهنده حرکت باید انگشت اشاره‌اش را در دهانش قرار دهد و تا جایی که می‌تواند با لب‌هایش آن را بمکد. باید احساس کند ماهیچه‌های گونه و لب‌هایش منقبض شده‌اند.

5 ثانیه در همین حالت باقی بماند سپس لب‌هایش را به حالت اولیه برگرداند و انگشتش را بیرون بیاورد.10 بار این حرکت را تکرار کند.

 حرکت O

این حرکت علاوه بر زاویه سازی لب، به از بین بردن چین و چروک‌های ریز کناره‌های دهان کمک می‌کند. فرد انجام‌دهنده حرکت، باید لب‌هایش را جمع کند و دهانش را به شکل O کوچک دربیاورد. لب‌هایش را در حالت تنش دربیاورد و تا جایی که می‌تواند لبخند بزند تا زمانی که احساس کند عضلات گونه‌هایش منقبض شده‌اند.

10- آموزش زاویه سازی فک با ورزش

معمولا عضلات جلویی گردن رشد کافی ندارند و تقریبا هرگز در سالن‌های ورزشی یا محیط‌های درمانی، ورزش داده نمی‌شوند. آن‌ها می‌توانند یکی از دلایل عمده افتادگی گردن و علت درد پنهان گردن باشند. این عضلات از استخوان‌های جناغی و گردنی (ترقوه) به قسمت‌های مختلف آرواره (فک) متصل می‌شوند.

 حرکاتی که در ادامه نام برده خواهند شد، نه ‎تنها موجب زاویه سازی فک و صورت با ورزش می‌شوند، بلکه از درد گردن، سر و فک نیز جلوگیری می‌کنند.

حلقه گردن

بکاپ استخوان ترقوه

چرخاندن زبان

صداهای مصوت

چانه به سمت بالا

کلانچ فک

اگر قصد دارید با نحوه انجام هر یک از حرکت‌های بالا آشنا شوید، مطلب ورزش برای زاویه سازی فک را از دست ندهید.

زاویه سازی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد -زاویه سازی

ماساژ برای زاویه سازی صورت

علاوه بر زاویه سازی صورت با ورزش، علم ماساژ صورت نیز سابقه بسیار طولانی دارد. متون علمی متعددی در اواخر 1800 و اوایل 1900 منتشر شده‌اند که درباره مزایای پزشکی و زیبایی ماساژ صورت صحبت کرده‌اند. ماساژ برای زاویه سازی صورت، یک روش غیرتهاجمی است که باعث افزایش سلامت پوست می‌شود.

تاثیرات مطلوب بسیاری وجود دارد که می‌توان از طریق ماساژ صورت به‎دست آورد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش گردش خون، کاهش پف و التهاب، بهبود بافت و رنگ پوست و پوست صاف و سفت با حداقل خطوط ریز و چین و چروک اشاره کرد.

ماساژ با افزایش گردش خون، مواد مغذی بیشتری را برای تغذیه به سطح پوست می‌آورد و عملکرد پوست را بهبود می‌بخشد. ماساژ علاوه بر زاویه سازی صورت، پوست را نرم می‌کند و باعث ریشه‌کن شدن ناخالصی‌ها و سموم می‌شود. زاویه سازی صورت با ماساژ نوعی تمرین برای صورت است که چربی‌هایی را که در خط فک جمع شده‌اند، از بین می‌برد.

11- انواع ماساژ برای زاویه سازی صورت

مانند زاویه سازی صورت با ورزش، در ماساژ نیز باید فرد دقت زیادی در انجام حرکات داشته باشد. برای ماساژ صورت می‌تواند از روغن‌های گیاهی مفیدی مانند روغن نارگیل یا جوجوبا نیز بهره بگیرد.

حرکت اول

در این حرکت فرد باید با استفاده از 2 انگشت خود، پوست را از خط فک تا گونه‎های خود بالا ببرد. این حرکت را به آرامی و بدون فشار انجام دهد.

حرکت دوم

در حرکت بعدی ماساژ برای زاویه سازی صورت، فرد باید با استفاده از 2 انگشت خود، از گوش‌ها به سمت گردن خود را به آرامی، به سمت پایین ماساژ دهد.

حرکت سوم

سپس فرد باید با استفاده از 2 انگشت خود، از بینی تا گوشه داخلی چشم‌های خود را به آرامی به سمت بالا ماساژ دهد.

حرکت چهارم

با حرکت دورانی و با قسمت نرم داخلی دست، صورت خود را ماساژ دهد. این ماساژ به سفت شدن پوست روی گونه‌ها کمک می‌کند تا صورت کشیده و سفت به نظر برسد.

حرکت آخر

در این حرکت ماساژ برای زاویه سازی صورت، فرد باید با استفاده از هر دو دست و کف دست خود، صورت خود را به آرامی با حرکت به سمت بالا ماساژ دهد تا پوست به سمت بالا کشیده شود. این حرکت نیز باید به آرامی انجام شود.

همان همان‌طور که در زاویه سازی صورت با ورزش، قبل از انجام حرکت نیاز به گرم کردن بدن وجود دارد، در ماساژ صورت نیز بهتر است فرد کف دست خود را قبل از انجام حرکات گرم کند تا با جریان بهتر خون تاثیر حرکات افزایش یابد. مداومت و صبوری در ماساژ نیز شرط دیدن نتیجه مطلوب است.

هزینه

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، زاویه سازی صورت روش‌های مختلفی دارد که هزینه زاویه سازی صورت بر اساس عوامل گوناگونی از جمله کلینیک انتخابی، میزان تخصص پزشک معالج، و نوع روش انتخابی محاسبه می‌شود.

اما یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده ی هزینه زاویه سازی صورت، انتخاب روشی است که برای انجام این کار بر‌می‌گزینید؛ چرا که هر‌یک از این روش‌ها دارای هزینه‌های متفاوتی هستند.

در تعیین میزان هزینه‌های این عمل، عامل مهم دیگری به نام فرم صورت، تعیین کننده‌ی هزینه‌های پیش رو است، چرا که صورت‌هایی که فرم گرد دارند، میزان تزریق ژل و چربی بیشتری را نیاز دارد و همین مورد باعث بیشتر شدن هزینه‌ی زاویه سازی می‌شود. البته زیبا جویان عزیز می توانند زاویه صورت در خانه را انجام دهند که هزینه کمتری برای انها به همراه داشته باشد، اما این کار به زمان و پشتکار زیادی نیاز دارد.

مراقب های قبل

پزشکان و متخصصان کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد می‌خواهند تا شما به نتایج شگفت انگیزی دست یابید و عاشق ظاهر احیاشده‌ی خود شوید. در اینجا اطلاعات مهمی در مورد ژل‌ها و فیلرهای تزریقی آورده شده است تا بتوانید خطر کبودی را کاهش داده و بدانید که چه کارهایی را می‌توانید برای رسیدن به بهترین نتایج انجام دهید.

بیمارانی که باردار هستند و یا شیر می‌دهند، نمی‌توانند تزریق ژل انجام دهند.

برای افزایش دوام و ماندگاری نتایج درمان، پزشکان توصیه می‌کنند که به مدت 48 ساعت بعد از تزریق، از تمرینات بدن‌سازی خودداری کنید و به مدت 2 هفته بعد از درمان، از قرار گرفتن در گرمای بیش‌ازحد (سونا، یوگا داغ) خودداری کنید. برای نتیجه مطلوب، پزشکان توصیه می‌کنند که این دستورالعمل‌ها را رعایت کنید تا بتوانید خطر کبودی را کاهش دهید:

مکمل‌ها

10 روز قبل از تزریق ژل، از مصرف مکمل‌ها، گیاهان دارویی و مولتی‌ویتامین‌هایی همچون موارد زیر خودداری کنید:

ویتامین E، امگا 3، 6، 9

جینکو، جینسنگ، زنجبیل، چای سبز

تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، تخم کتان

روغن کبد ماهی، روغن ماهی

سوشی، ماهی سالمون، تن

قرص سیر، دارچین

رقیق کننده های خون

10 روز قبل از تزریق ژل، از مصرف داروهای رقیق کننده خون همچون موارد زیر خودداری کنید:

ایبوپروفن، Motrin، Advil

Anacin، Excedrin

آسپرین

فیورینال

Robaxisal

میدول، تلقین

قرص

10 روز قبل از تزریق ژل از مصرف قرص‌های آرتروز همچون موارد زیر خودداری کنید:

ایبوپروفن، موترین، Advil، Anacin، Excedrin

وافارین، پلاویکس، ورن اس تی، جانز ورت

آناپروکس، آلوی، ناپروکسن

ولتارا، دیکلوفناک

فلدن، تورادول

Fiorinal، Robaxisal

میدول، تلقین

مراقبت های بعد

از مصرف برخی داروهای گیاهی و شیمیایی که منجر به رقیق شدن خون ، می شوند ؛ تا ۱۰ روز پس از تزریق ، پرهیز شود.

بانوان به مدت 24 ساعت پس از انجام تزریق ژل ، باید از به کار بردن لوازم آرایشی در ناحیه درمان صورت گرفته ، خودداری کرده و مساحت تزریق انجام شده را تمیز نگه دارند ؛ این روند از بروز التهاب و عفونت جلوگیری می کند.

افراد می توانند بلافاصله پس از انجام تزریق ، فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرند ؛ اما لازم به تذکر می باشد انجام فعالیت های ورزشی ، نیاز به 7 روز استراحت دارد.

افراد باید از ماساژ ناحیه تزریق انجام شده ، به مدت 7 روز اجتناب کنند ؛ چرا که در غیر این صورت احتمال پخش ناخواسته ژل وجود دارد.

باید به مدت 14 روز پس از تزریق ، از قرار گرفتن در برابر نور مستقیم خورشید خودداری کرده و هم چنین سولاریوم و سونا را نیز به پس از این مدت زمان موکول کنند.

نوشیدن آب کافی به طور روزانه و خودداری از مصرف نوشیدنی های الکلی ، به آبرسانی به لایه های تحتانی پوست کمک کرده و سبب ماندگاری بیشتر نتایج تزریق می شود.

استفاده از کمپرس یخ در ساعات ابتدائی پس از تزریق ، تاثیر به سزائی در کاهش تورم و کبودی ناشی از آن دارد.

بهتر است افراد تا مدتی جهت جلوگیری از پخش ناخواسته ژل ، به طور طاق باز بخوابند.

زاویه سازی
کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-زاویه سازی

اثرات و نتایج

زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) باعث زیبایی، جوانسازی پوست، اصلاح زاویه بینی، رفع غبغب و حالت دادن به چانه می شود. در عمل زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ، حالت صورت پس از عمل به شکل V می شود ، زیرا این حالت صورت در سراسر دنیا بسیار پرطرفدار است .

این عمل مخصوصا در بین خانمها و آقایان جوان بسیار رواج دارد. در زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ،  نقاطی از صورت که نقشی کلیدی در زیبایی صورت دارند برجسته تر می شوند تا تناسب آن ها با بقیه اجزای صورت بیشتر شود . این نقاط می تواند زاویه فک، خطوط فک، گونه و چانه باشد که با روش های مختلفی که برای زاویه سازی صورت بکار برده می شود، این اجزا در تناسب باهم برجسته شده و حالت زیبایی به صورت می دهند .

دوره نقاهت

زیبا جویان عزیز می توانند با رعایت نکاتی که کادر مجرب و متخصص کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد به انها توصیه می کنند به شکل چشمگیری دوره نقاهت زاویه صورت را کوتاه کنند و هر چه زودتر به فعالیت های اجتماعی خود باز گردند.

البته خود بعد از هر گونه عمل زیباسازی یکی سری مشکلات برای زیبا جویان عزیز بوجود می اید که طبیعی می باشد و با رعایت زیبا جویا عزیز و مراقبت های بهینه به سرعت قابل رفع می باشد.

تورم و کبودی بعد از زاویه سازی فک و صورت طبیعی است. این تورم 1 تا 2 روز پس از درمان به اوج خود می‌رسد و بعد از 3 تا 5 روز خیلی بهتر می‌شود.

تعداد جلسات زاویه سازی صورت

تعداد جلسات که برای زاویه سازی صورت باید زیبا جویان عزیز مراجعه کنید، بسته به این که به چه میزان زاویه سازی نیاز داشته باشید می تواند متفاوت باشد. بعد از انجام عمل می توانید تفاوت را به خوبی حس کنید.

داشتن زاویه ی صورت دلخواه تاثیر زیادی در جذابیت شما دارد. زیبا جویا عزیز می توانند به شکل حضوری و تلفنی از مشاوران متخصص کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد در مورد تعداد جلسات مورد نیاز برای هرگونه زاویه سازی صورت اطلاعات کامل را کسب کنند.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d8%b2%d8%a7%d9%88%db%8c%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/

https://clinicarad.com/%d8%b2%d8%a7%d9%88%db%8c%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d8%b9%d9%84%db%8c/

https://clinicarad.com/%d8%b2%d8%a7%d9%88%db%8c%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%da%af%d8%b1%d8%af-%d9%88-%da%86%d8%a7%d9%82/

نتیجه گیری

داشتن ظاهری زیبا و جذاب خواسته قلبی همه انسان هاست. با این حال گاهی اوقات به دنبال برخی حوادث و تصادف ها یا به صورت مادرزادی و یا در طی فرآیند پیری این زیبایی رنگ باخته و ناراحتی های روحی قابل توجهی را برای افراد به بار می آورد.

روش های زاویه سازی صورت و مدلینگ چهره به منظور رفع این مشکلات پدیده آمده و در دو دسته روش های غیرجراحی (موقتی) مانند تزریق ژل، بوتاکس و لیفت صورت با نخ و روش های جراحی (دائمی) جای می گیرند.

انتخاب شیوه مناسب برای زاویه سازی صورت یک تصمیم دوجانبه از سوی پزشک و زیبا جوی عزیز بوده و مطابق با ترجیحات هر فرد و دانش آناتومیک جراح اتخاذ می گردد.

بنابراین با مراجعه به کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص قادر خواهید بود از نتایج چشمگیر این اقدامات زیبایی در ایجاد صورتی متقارن و دارای هارمونی بهره مند گردید.

کلینیک آراد
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.com/ntv3

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinic.arad

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.arad

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین مقالات

آخرین خدمات کلینیک

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
جراحی منتوپلاستی
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.