زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

ریزش مو در نوجوانان

ریزش مو در نوجوانان

ریزش مو در نوجوانان

 

ریزش مو در نوجوانان : اهمیت مو در زیبایی و نقش آن در ایجاد اعتماد به نفس افراد بسیارمهم می باشد. یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از افراد با آن مواجه هستند، ریزش مو است که به دلایل مختلفی بوجود می آید و تنها مختص به سن خاص نیست و در خانم ها و آقایان دیده می شود.  ریزش مو در سنین کودکی و نوجوانی یک مسئله ی مهم برای خود فرد و نگران کننده برای والدین خواهد بود.اگر نگران ریزش موی فرزند نوجوان خود هستید و نمی دانید علت این ریزش مو چیست ، در این مقاله با شایعترین دلایل ریزش مو در سنین پایین آشنا می شوید.

پیشگیری و درمان نیازمند شناسایی دلایل ریزش مو است؛ پس به دنبال علل ریزش مو در نوجوانان باشید. در ادامه ۷ مورد از دلایل عمده ریزش مو در اختیار شما گذاشته می شود. مطالب مورد نظر این مقاله از قرار زیر است:

علل ریزش مو در دختران  نوجوان چیست؟

ریزش مو در هر جنسیتی ماهیت و علتهای خاص خود را دارد. این امر در دختران نوجوان دلایل بیشماری را شامل می شود. در ادامه ۶ مورد از علل ریزش مو در دختران نوجوان مورد بررسی قرار می گیرد. دقت نمایید، مواردی که ذکر می شود، از موارد شایع علل ریزش مو در نوجوانان دختر است.

۱مصرف داروها

از برجسته ترین علل ریزش مو در نوجوانان دختر مصرف داروها است. در سنین نوجوانی قریب به اکثر دختران درگیر جوش ها وآکنه های بوجود آمده در بدن خود هستند. از این جهت  یا خود یا توسط تجویز پزشک، شروع به مصرف داروهای ضد آکنه می کنند که خود ممکن است منجر به ایجاد ریزش موی تدریجی گردد.

۲ریزش موی کششی

از دلایل شایع ریزش مو در دختران نوجوان آلوپسی تروماتیک (ریزش موی کششی) است. اکثرا دختران نوجوان به دنبال مدل موهایی خاصی هستند که منجر به کشیدگی پوست سر و موها می شود. مدل موهای دم اسبی از نمونه های مدل موی کششی است که شکستگی تارهای مو و در نهایت ریزش موی گاها” دائمی را به همراه خواهد داشت؛ بنابراین از بستن موهای خود به صورت کششی و طولانی مدت به شدت خودداری نمایید.

 

 

۳استفاده بیش از حد مد

امروزه دختران نوجوان بیش از گذشته به دنبال مدهای جدید هستند. در اکثر مواقع پیروی بیش از اندازه از مد نیز دردسرساز است. از این رو که استفاده از مواد شیمیایی جهت تغییر رنگ مو به مرور زمان آسیب هایی چون ریزش مو را بوجود می آورد.

همچنین لازم به ذکر است که استفاده مداوم و بیش از حد از وسایلی چون سشوار و اتوهای مو نیز از مهمترین علل ریزش مو در نوجوانان به خصوص دختران محسوب می شود. به همین سبب استفاده از هرگونه وسیله یا رنگ را به زمان های خاص محدود کنید.

۴هورمون ها

با فرا رسیدن بلوغ در نوجوانان به طبع آن ها شاهد تغییراتی در هورمون ها هستند. لازم به ذکر است که تغییرات هورمونی گاهی منجر به بروز ریزش مو می شود. این بیماری های هورمونی:‌ تیروئید، سندروم تخمدان ،پلی کیستیک است.

۵کم خونی

کم خونی که نوع شایع آن فقر آهن است هم از شایع ترین علل ریزش مو در نوجوانان دختر است. تقریبا اکثر دختران از کمبود آهن رنج می برند. همچنین این امر زمانی  تشدید می شود که قاعدگی فرا می رسد. به همین سبب دختران نوجوان موظف به مصرف مکمل های آهن می باشند که پزشکان تجویز می کنند. با مصرف مکمل های آهن در صورت احساس کم خونی از ریزش مو جلوگیری کنید.

۶استرس در دختران

استرس از موارد تشدید کننده اکثر بیماری ها محسوب می شود.

متاسفانه استرس در دختران نوجوان بسیار شایع است. از این جهت که در سنین نوجوانی موظف هستند که تعهداتی را نسبت به خانواده، مدرسه و اجتماع  انجام بدهند و به درستی به آنها عمل کنند. تعهد از چشمه های استرس در دختران نوجوان به محسوب می شود. توصیه

می شود که نسبت به کاهش تنش و موارد استرس زا در اطراف دختران نوجوان اقدام کنید.

علل ریزش مو در نوجوانان پسر چیست؟

ریزش مو در پسران نوجوان بسیار دیده می شود که این باعث نگرانی است. از این رو که سنین نوجوانی دوره رشد محسوب می شود، به همین دلیل اگر با ریزش مو در دوران نوجوانی مواجه هستید حتما به دنبال علل آن باشید.

تنها با دستیابی به علت ها قادر به پیشگیری و درمان آن هستید. در ادامه ۵ مورد از علل ریزش مو در نوجوانان پسر را بررسی می نماییم.

۱مصرف داروها

مصرف داروها از علل ریزش مو در نوجوانان دختر و پسر به حساب می آید، اما در این مقاله منظور مصرف داروهای خاص جنسیتی است. داروهای ضد آکنه و افسردگی و مواردی از این قبیل از جمله داروهایی هستند که ممکن است  پسران نوجوان در دوره نوجوانی مصرف نمایند.

به همین سبب با مصرف این نوع داروها دچار ریزش موی تدریجی می شوند. بنابراین اگر مصرف داروها از علت ریزش مو در نوجوانان پسر باشد، حتما با تجویز و مشورت پزشک نسبت به مصرف گونه ای متفاوت اقدام نمایید.

۲آلوپسی آره تا یا طاسی منطقه ای

“آلوپسی آره تا”از دلایل ریزش مو در نوجوانان پسر است. بدین معنا که بدن به فولیکول های موی خود حمله می کند. این بیماری نوعی بیماری خودایمنی محسوب می گردد که علت بروز آن هنوز از نظر محققان نامشخص است. در این بیماری ابتدا ریزش مو به صورت نقطه ای صورت می گیرد سپس این نقطه بیشتر می شود.

۳عادت های غذایی نادرست

امروزه شاهد  مصرف غذاهای ناسالمی هستیم که تقریبا اکثر نوجوانان از آن تغذیه می کنند. فست فودها، غذاهای چرب و سرخ کردنی از جمله غذاهای ناسالم محسوب می شوند. باید بدانیم این نوع غذاها از محبوبیت چشمگیری در پسران نوجوان برخوردار است. این غذاها گرچه کالری بالایی دارند اما فاقد مواد و ویتامینهای لازم برای رشد موها هستند.

 

به همین سبب تغذیه نادرست  می تواند از دلایل ریزش مو در پسران نوجوان محسوب می گردد.به نحوی  که نازکی تارهای مو و در نهایت ریزش مو را در پی دارد. دقت کنید که بدن به مواد مغذی جهت رشد طبیعی موها نیاز دارد. بنابراین نسب به تغییر رژیم غذایی جهت پیشگیری از ریزش مو خود اقدام نمایید.

۴آلوپسی آندروژنیک

بیماری آلوپسی آندروژنیک از دلایل ریزش مو در مردان به خصوص پسران نوجوان محسوب می شود. این بیماری الگوری مردانه دارد و ممکن است از اواخر نوجوانی آغاز شود. لازم به ذکر است که بیماری آلوپسی آندروژنیک بیماری ژنتیکی ریزش مو است.

در این نوع از ریزش مو، تارهای مو نازک می شوند و شروع به ریزش می کنند. چنانچه با این مشکل مواجه شدید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید به این سبب که در صورت تشخیص به موقع قابل  کنترل و درمان است.

۵استرس در پسران

همانطور که گفته شد استرس از برجسته ترین دلایل هر نوع بیماری است. همچنین از علت ریزش مو نیز به حساب می آید.اما استرس در پسران ناشی از مسئولیت هایی است که به آن ها می دهند.

به عبارتی در ابتدای نوجوانی با حجمی از مسئولیت پذیری مواجه می گردند که باعث بروز استرس درآن ها است. بنابراین توصیه می شود که با مدیریت و کنترل شرایط استرس موجود را کاهش دهند.

هزینه درمان ریزش مو در نوجوانان
بهترین درمان ریزش مو در نوجوانان – کلینیک بین المللی پوست ، مو و زیبایی آراد

هزینه درمان ریزش مو :

هزینه های درمان بستگی به نوع درمانی که پزشک برای شما تشخیص می‌دهد، وسایل و تجهیزاتی است که مورد استفاده قرار می گیرد، تعداد جلسات، دستمزد پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک محاسبه می شود.

اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات روزانه کلینیک بین المللی و تخصصی آراد مطلع شوید می‌توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید.
لازم به ذکر است مشاوره برای خدمات در این کلینیک تخصصی کاملا رایگان می باشد .

نتیجه گیری

مواجهه با ریزش مو در سنین نوجوانی نگران کننده است، به همین سبب اکثر پزشکان افراد را به شناسایی و درمان سریع علت های ریزش مو ترغیب می کنند. باید دانست با شناسایی علل  ریزش مو در سنین نوجوانی پیشگیری و درمان آن راحت تر صورت می گیرد.

پزشکان معتقدند تشخیص ریزش مو در نوجوانان کمی سخت است. همچنین دلایل بیشماری جهت ریزش مو در پسران و دختران نوجوان وجود دارد. این دلایل بر اساس نوع جنسیت تفکیک می شوند که این مقاله آن را در اختیار شما قرار داده است.

اگر شما به عنوان نوجوان یا والدین نوجوان قصد پیشگیری و درمان ریزش مو را دارید، ابتدا نسبت به شناخت علت آن اقدام نمایید. از این رو که شناسایی علت آن ، مراحل درمان و پیشگیری را بسیار آسان می کند. امید است مطالب ذکر شده شما را در شناسایی علت ریزش مو کمک کرده باشد.

تعداد جلسات مزوتراپی برای ریزش موها:

برای اینکه بتوانید نتایج عالی از تزریق مزوتراپی داشته باشید باید جلسات تعیین شده توسط پزشک را به موقع انجام دهید که معمولاً بین ۸ تا ۱۰ جلسه درمانی برای فرد در نظر گرفته می شود.
در کلینیک بین المللی و تخصصی آراد انواع درمان ریزش مو ها توسط پزشک ماهر و با تجربه جناب آقای دکتر محمدعلیزاده صورت می‌گیرد مشاوره پوست و زیبایی به صورت کاملا رایگان برای شما دوستان و همراهان عزیز در کلینیک بین المللی و تخصصی آراد انجام خواهد شد.

همچنین در کلینیک بین المللی و تخصصی آراد عمل جراحی بینی نیز انجام می‌شود که شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به عمل جراحی بینی گوشتی مراجعه نمایید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:
شعبه مرکزی تهران سعادت آباد:
09120043630
شعبه اصفهان:
09130323292
دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848
آیدی اینستاگرام:
https://www.instagram.com/clinic.arad
آدرس سایت:
https://Clinicarad.com

لینک کوتاه:
https://clinicarad.com/iee6

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی الهیه توسط کادر حرفه ایی انجام می‌شود که میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :
https://Clinicelahieh.com
همچنین شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد درمان ریزش موها در کلینیک بین المللی الهیه به لینک زیر مراجعه کنید:
لینک اپارات : http://m.aparat.com/v/

لینک یوتیوب : https://youtu.be/UDrj8-3pidQ

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین خدمات کلینیک

انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.