زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

راهکار های فوری برای درمان شپش سر

راهکار های فوری برای درمان شپش سر
محتوا پنهان
1 راهکار های فوری برای درمان شپش سر
1.1 شپش چه موجودی است؟

راهکار های فوری برای درمان شپش سر

در زمان های قدیم به دلیل عدم رعایت بهداشت پوست و مو و در دسترس نبودن حمام شپش سر یکی از شایع ترین مشکلات محسوب می شد. این موجودات ریز در بین مو ها وجود داشتند و از خون سر تغذیه می کردند. و سبب خارش پوست سر می‌شدند .همچنین در کف سر دانه های سفید رنگی همانند شوره سر مشاهده می شد که جدا کردن آن ها کار سختی بود. این دانه های سفید رنگ همان شپش بودند که آسیب های زیادی به پوست سر وارد می‌کرد و باید سریع مورد درمان قرار می ‌گرفت.

خوشبختانه این بیماری و این موجودات ریز و مزمن به شکل عجیبی کاهش یافته اند اما هنوز برخی افراد با این مشکل مواجه هستند. حتی این موجودات ریز را می توان در بهداشتی ترین شرایط در لابه لای مو ها مشاهده کرد . بنابراین نمی توان گفت تنها علت ایجاد آن ها رعایت نکردن بهداشت است .این موجودات از طریق شانه های مشترک و ملافه های آلوده و آرایشگاه ها به افراد سرایت می کنند و اگر یکی از اعضای خانواده درگیر شپش سر شود بقیه را درگیر می کند.

شپش سر از طریق روش های خانگی و دارویی قابل درمان می باشد. اگرچه امروزه حشرات در مقابل درمان های خانگی و بدون نسخه مقاومت پیدا کرده‌اند و باید برای درمان آن ها از دارو های مناسب تر و قوی‌تری استفاده شود .در این مطلب ما تصمیم داریم روش های درمانی مختلفی را برای از بین بردن شپش سر برای شما شرح دهیم. تا اگر در طول دوران زندگی با این مشکل مواجه شدید راهکاری مناسب و سریع در اختیار داشته باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

شپش چه موجودی است؟

شپش ها نوعی حشره ریز هستند که طول آن ها تقریباً ۱/۶ میلی متر می باشد .که این حشرات بدون بال هستند و در پوست سر زندگی میکنند کنند.  وقتی شپش ها بر روی سر قرار گیرند تقریباً عمر آن ها دو تا چهار هفته می باشد. اگر شرایط مناسب برای آن ها فراهم باشد سریعاً تخم گذاری می کنند و همه مو ها را درگیر خواهند کرد.

تخم گذاری این موجودات با ترشح ماده چسبناک از مادر آغاز می شود و جدا کردن آن ها اصلا آسان نیست .شاید وقتی این نقاط سفید رنگ را مشاهده می‌ کنید با شوره‌ سر اشتباه گرفته می شود و به راحتی قابل تشخیص نیستند. تنها تفاوت آن ها این است که جدا کردن شوره سر به راحتی انجام می شود. اما تخم  ها به کف سر چسبیده اند و نمی توان آن ها را جدا کرد . وقتی این تخم ها بزرگ تر می شوند هم رنگ مو ها خواهند شد وز تشخیص آن ها در بین مو ها کار سختی است.

وقتی شپش ها تغذیه مناسبی نداشته باشند شپش‌ها از پوست سر جدا می‌ شوند و پس از دو روز می میرند . کسانی که در معرض آلودگی و یا تماس با افرادی که به شپش درگیرند و یا از وسایل آلوده استفاده کنند دچار این مشکل می شوند.  این عارضه معمولاً در بین کودکان ۳ سال تا ۱۴ سالگی بیشتر مشاهده می شود و علت انتشار آن ها در خانواده می باشد.

درمان شپش سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان شپش سر

راه های انتقال و علائم شپش سر کدامند؟

شپش ها فاقد بال هستند و نمی توانند این گونه از شخصی به شخص دیگر انتقال یابند. تنها راه انتقال آن ها با افراد دیگر استفاده از وسایل مشترک مانند شانه، حوله، برس، لباس و ملافه می باشد. همچنین افرادی که با شخص آلوده در تماس باشند دچار این مشکل خواهند شد. پس سعی کنید در منزل از وسایل شخصی دیگران استفاده نکنید. اگرچه قرارگرفتن لباس ها و ملافه ها افراد در کنار یکدیگر در هنگام شستشو نیز باعث انتقال این موجود می شود.

تا قبل از شدت گرفتن این حشرات و همچنین وجود شوره سر نمی توان وجود شپش ها را احساس کرد اما اگر کسی با شوره سر مواجه نباشد پس از نگاه کردن به لابلای مو ها می تواند نقطه های ریز و چسبنده را بر پوست سر خود مشاهده کنند. وقتی شدت آن ها افزایش یابد شما می توانید علائم آن ها را مشاهده کنید و باید در جهت درمان و برطرف کردن آن ها اقدام کنید. علائم وجود این حشرات در سر شامل موارد زیر می باشد.

خارش شدید پوست سر، احساس کردن حرکت موجودات بر پوست سر، ایجاد التهاب و قرمزی در ناحیه پوست سر ،مشاهده شدن حشرات بالغ در لابه لای مو ها ،احساس سوزش ناشی از زخم و خراشیدگی پوست، مشاهده دانه های همرنگ شوره سر که در نزدیکی ریشه مو قرار دارند که جدا کردن آن ها سخت است.

اگر تعداد محدودی از افراد دچار این مشکل شده باشند به معنی این است که این موجود سریعاً به بقیه منتقل می ‌شود و باید سریعاً در جهت درمان به کلینیک های معتبر مراجعه کنید. در کلینیک زیبایی آراد اصفهان درمان انواع مشکلات پوست و مو توسط متخصصین حرفه ای و با تجربه انجام می ‌شود و شما در مدت زمان کوتاهی می توانید نتایج مورد نظر خود را حاصل کنید.

درمان شپش سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان شپش سر

دلایل مبتلا شدن به شپش سر

نمی توان تنها دلیل وجود این موجودات بر پوست سر را عدم رعایت بهداشت و شست‌وشوی نامناسب مو ها دانست. زیرا افراد زیادی به بهداشت عمومی و پوست خود اهمیت می دهند و اما باز دچار این مشکل می شوند. بنابراین اصلی ترین دلیل مبتلا شدن به شپس سر، تماس با افرادی است که درگیر این مشکل هستند می باشد.  پس شپش از دو طریق می ‌توانند به دیگران منتقل شوند که شامل انتقال مستقیم و غیر مستقیم می باشد.

در روش انتقال مستقیم اگر سر های دو فرد در نزدیکی همدیگر قرار گیرد این موجودات به دلیل این که نمی توانند پرواز کنند یا بپرند با خزیدن از موی سر به دیگری منتقل می شود.

انتقال این موجودات در تماس های مستقیم که در محل کار مهمانی ها، مدارس یا در حین انجام فعالیت های ورزشی صورت می گیرد.

استفاده از لباس هایی که فردی که به این مشکل مواجه است مانند اکسسوری های مو، کلاه، روسری و استفاده از وسایل شخصی مانند شانه، برسو حوله سبب انتقال این موجودات می شود. حتی با استفاده از هدفون مشترک نیز یکی از دلایل منتقل شدن این حشرات ریز می باشد. خوابیدن بر روی یک کاناپه که قبلاً شخص آلوده بر روی آن خوابیده است، استفاده از ملافه ها و بالش ها دلایل دیگر انتقال این موجودات می باشد.

انتقال در روش های مستقیم کمتر است اما نمی توان گفت غیر ممکن می باشد .حتی وقتی لباس ها بر روی رخت آویز در کنار همدیگر قرار می گیرند باعث انتقال شپش می شود. با توجه به این شرایط می ‌توان گفت در مهد کودک ها، قرار دادن لباس ها در محله کار بر روی چوب لباسی نیز انتقال این حشرات را ممکن می سازد.

درمان شپش سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان شپش سر

راهکار های جلوگیری از شپش سر

قبل از اینکه به درمان شپش فکر کنید بهتر است به روش های پیشگیری از آن توجه کنید .چون تنها علت ایجاد این موجودات رعایت بهداشت نیست پس باید انتقال تماس های خود را با افرادی که با این مشکل مواجه هستند کم کنید .به توصیه هایی که در ادامه مطلب برای شما شرح می دهید عمل کنید.

  • وسایل شخصی خود را مانند شانه ، تل، گلستان کلاه روسری شال و غیر را از وسایل اعضای خانواده جدا کنید
  • هنگام مراجعه به آرایشگاه ها از وسایل شخصی خود استفاده کنید
  • در مکان های عمومی استخر رستوران و لباس های خود را از لباس های دیگران جدا کنید
  • هنگام مراجعه به هتل از ملافه های تمیز و مطمئن استفاده کنید و پس از استفاده از آنها مجددا آنها را به خوبی بشویید
  • بر روی کاناپه یا تختی که نظافت در آن رعایت نشده است خودداری کنید
  • انجام فعالیت های مانند دوچرخه سواری یا انواع فعالیت های ورزشی از کلاه محافظ دیگران استفاده نکنید.

اگر با مشاهده علائم ابتلا به شپش سر در جهت درمان و برطرف کردن آن ها اقدام نکنید با مشکلات زیادی از قبیل بیماری های پوستی و عفونی مواجه می شوید. اگر کودکان در مدت طولانی با این مشکل مواجه شوند که شاهد زخم های گسترده ای بر پوست سر آن ها می باشید و در نهایت سبب عفونی شدن و بیماری‌ های خطرناک می‌ شود.  بیماری تیفوس یکی از بیماری‌ های عفونی است که به دلیل مبتلا شدن و درمان سریع شپش های آلوده ایجاد می‌ شود و سبب ایجاد عوارضی مانند ریزش مو ها،  تغییر رنگ پوست و از بین رفتن ساقه و عفونی شدن آن ها خواهد شد . پس در صورت مشاهده علائم این موجودات سریعاً جهت درمان اقدام کنید. در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انواع مشکلات پوست و مو توسط متخصصین با تجربه قابل درمان است و شما با روش های سریع و موثر به زندگی معمولی خود باز خواهید گشت.

درمان شپش سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان شپش سر

راهکارهای درمان خانگی شپش سر

وجود این موجودات ریز و موذی مشکلی در سرتاسر جهان است و از گذشته تا کنون ادامه دار شده است. از روش های مختلفی برای درمان آن در خانه استفاده می شود که سبب از بین رفتن این حشرات بالغ و در برخی مواقع تخم های آن ها می شود. اگر شدت این موجودات  به قدری زیاد شود که سبب زخم و خارش شدید در پوست سر شما شده است بهتر است به جای راهکارهای خانگی به راهکار های درمانی و دارویی بپردازید تا اثرگذاری سریع تری حاصل کنید.

هنگام اقدام به درمان باید موهای خود یا فرزندتان را به‌خوبی کوتاه کنید. با  مشاهده زخم ها و خراشیدگی ها ممکن باشد  بتوانید این حشرات را به خوبی مشاهده کنید. همچنین کوتاه کردن مو انتقال این موجودات را کاهش می دهد پس در ادامه با روش های خانگی آشنا شوید.

استفاده از شانه ضد شپش (شانه نیت)

شانه های ضد شپش از جنس فلز هستند و با کمک دانه های ریز آن می توان تخم های شپش را از پوست سر جدا کرد. این روش برای مراحل اولیه که تعداد شپش های بالغ کم است موثر می باشد. همچنین برای پیشگیری از تکثیر آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.  نحوه استفاده این شانه ها این گونه است که مو ها را باید به دسته های جداگانه تقسیم کنید و شانه را از کف سر از ناحیه که تخم ها به  ساقه ها چسبیده است به قسمت انتهایی مو بکشید .بهتر است برای مشاهده بهتر تخم ‌ها از چراغ ذره بینی استفاده کنید.

استفاده از سس مایونز

  • مایونز باعث خفه شدن شپش ها در سر می شود. و به عنوان قاتل واقعی محسوب می شود.  مراحل استفاده از این قاتل حرفه‌ای به شرح زیر می باشد
  • مو هایتان را با مقدار مناسبی سس مایونز آغشته کنید تا همه مو های کف سرتان پوشیده شود.
  • با کمک یک کلاه حمام یا پلاستیک سطح مو ها را بپوشانید با یک روسری مو های خود را ببندید.
  • پس از ۵ تا ۶ ساعت با استفاده از شامپو مو های خود را به خوبی بشویید.
  • پس از پایان شستشو مو ها را با باد گرم سشوار خشک کنید . استفاده از حرارت بالای این دستگاه در از بین بردن حشرات موذی موثر می باشد.
  • در مرحله آخر شپش ها و تخم آن ها را از پوست سر جدا کنید. این ماسک خانگی را طی دو ماه به صورت هفتگی استفاده کنید.

روغن درخت چای

  • روغن درخت چای در کنار از بین بردن این موجودات موذی در جهت کاهش التهاب و خارش کف سر بسیار موثر می باشد. بنابراین می توان این روغن را به عنوان نوعی تسکین دهنده در هنگام درمان شپش سر استفاده کرد .زمانی که می خواهید از این روغن استفاده کنید باید آن را با شامپوی خود مخلوط کرده و در طی مراحل زیر مورد استفاده قرار دهید.
  • ۳ تا ۵ قطره روغن را در هر ۳۰ گرم شامپو اضافه کنید و مو های خود را با آن بشویید.
  • پس از شستشوی مو ها و خشک کردن آن با سشوار از شانه نیت استفاده کنید.
  • دفعات مصرف این روغن هر بار حمام کردن در فاصله دو ماه می باشد .در حین مصرف این روغن باید توجه داشته باشید که این روغن بسیار قوی است و استفاده بیش از حد سبب آسیب دیدن پوست سر شما خواهد شد. بیشتر از حد تعیین شده و به طور مکرر این روغن را استفاده نکنید. اگر به طور روزانه  می ‌گیرید هفته ای دوبار مصرف این روغن را با شامپوی خود انجام دهید.
  • در برخی مواقع ترکیب روغن درخت چای با روغن اکالیپتوس و زیتون نیز برای درمان شپش بسیار موثر است. با آغشته کردن مو ها با این روغن در مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می توانید نتایج مطلوبی حاصل کنید .این ترکیب را باید هفته ای دوبار در فاصله دو ماه استفاده کنید.

استفاده از سرکه

  • استفاده از انواع سرکه ها از قبیل انگور و سیب راهکار های موثری در درمان شپش سر می باشد. هنگام استفاده باید مو ها را به سرکه آغشته کنید و پس از ۲۰ دقیقه آن ها را شستشو دهید. پس از شستن مو ها بر روی برس مقداری روغن نارگیل بپاشید تا بتوانید شپش های مرده را به راحتی از مو ها جدا کنید. می‌توانید برای افزایش تاثیر گذاری اسید استیک سرکه آن را با مقداری روغن معدنی مانند روغن نارگیل ترکیب کنید و مراحل زیر را انجام دهید.
  • مخلوط به دست آمده را بر کف سر به مالید و با کمک یک کلاه مو های خود را بپوشانید.
  • صبر کنید تا مخلوط تا صبح بر مو های شما بماند سپس با شامپوی مناسب مو های خود را بشویید.
  • پس از شستن مو ها مجدداً سرکه را با مقداری آب مخلوط کنید و بر روی مو ها بپاشید و در مرحله آخر مو ها را بدون استفاده از شامپو شست و شو دهید.
  • برای این که نتایج مطلوبی در این زمینه حاصل کنید هفته دو تا سه بار به مدت دو ماه استفاده از این مخلوط توصیه می شود. هر بار با انجام این کار با کمک شانه نیت شپش های مرده و تخم های آن را از پوست سر جدا کنید.

استفاده از آب پیاز

پیاز گیاهی است که سرشار از ماده‌ای به نام گوگرد است و تاثیر بی نظیری در از بین بردن شپش ها خواهد داشت. اگر پوست سر شما به دلیل خاریدن خراشیده و زخم شده است از آب پیاز استفاده نکنید. زیرا سبب سوزش پوست سرتان می شود. مراحل استفاده از آب پیاز برای برطرف کردن این موجودات به شرح زیر می باشد.

تعدادی پیاز را بر حسب حجم مو های خود را در مخلوط کن بریزید تا مخلوطی خمیری شکل حاصل کنید .پس از فشرده سازی مخلوط ،آب آن را جدا کنید و به مدت چند دقیقه مو های خود را با آن ماساژ بدهید. از یک پلاستیک یا کلاه حمام استفاده کنید و صبر کنید تا دو ساعت آب پیاز در مو هایتان بماند سپس با آب گرم مو هایتان را بشویید و با کمک باد گرم سشوار به خشک کردن مو ها بپردازید.  طبق روش های دیگر استفاده از شانه نیت باعث جداسازی شپش ها و تخم های مرده آن خواهد شد.

برای تاثیر گذاری بیشتر آب پیاز به مدت ۳ روز این عمل را تکرار کنید. البته به مدت دوماه هفته‌ای دو بار می‌ تواند در ریشه‌کن کردن شپش ها موثر باشد.

استفاده از روغن نارگیل

در برخی مواقع  مصرف روغن نارگیل و سرکه  روشی مطمئن برای از بین بردن شپش سر محسوب می ‌شود. اما این روغن را می ‌توان به تنهایی در جهت خفه کردن این موجودات موذی مورد استفاده قرار داد. این روغن را به مدت ۵ روز بر مو های خود بمالید.

ماسک دیگری که می توان برای از بین بردن شپش ها مورد استفاده قرار داد استفاده از سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل با مقداری کافور می باشد. این ترکیب را باید چند دقیقه بر کف سر خود بمالید و مو هایتان را با کمک یک حوله یا کلاه بپوشانید و شب تا صبح برای اثرگذاری آن صبر کنید .صبح مو های خود را با شامپو بشویید و صبر کنید تا مو ها با دمای مناسب پر شود و در نهایت از شانه  نیت استفاده کنید.

درمان شپش سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان شپش سر

راه های درمان بدون نسخه شپش سر

اگر شما برای از بین بردن شپش سر به داروخانه ها مراجعه کنید دارو هایی بدون نسخه در اختیار شما قرار می دهند. اما به دلیل جهش ژنتیکی شپش ‌ها نمی توانید تاثیر چندانی حاصل کرد. زیرا این حشرات در مقابل دارو ها مقاوم شده اند و به راحتی از بین نمی روند. اما برخی از دارو ها نیز بدون نسخه موثر می باشد این دارو ها معمولاً از ترکیبات گیاهی تشکیل شده اند و شما را با مشکل تداخل دارویی مواجه نمی کنند. در هر صورت اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتماً پزشک را در جریان قرار دهید.

برپایه پیرترین

این داروها از گل داوودی استخراج شده اند و معمولاً برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرند زیباترین شامپو به شپش ها حمله میکنند و آنها را از بین می برد. اما برخی از شپش ها در مقابل این داروها مقاوم شده اند و تاثیر چندانی در از بین بردن آنها ندارد این دارو بر موهای خوش مالیده می شود و پس از ۱۰ دقیقه باید موها مقداری خیس شوند و مقداری ماساژ دهید تا کف کند سپس با کمک شانه نیت موها شانه می شود و برخی افراد استفاده از این شامپو همراه با حساسیت و آلرژی می باشد پس قبل از استفاده از آن باید میزان حساسیت شما بررسی شود

دارو های بر پایه پرمترین

ترکیبات نسخه مصنوعی پرمترین به شپش های زنده حمله می کند. اما قبل از استفاده از آن باید مو ها با کمک شامپو و نرم کننده شسته شود و با مقداری سرکه سفید آن را بشویید. این دارو به صورت لوسیون در بازار ارائه می‌شود و پس از شست و شو در سطح مو ها مالیده می شود.  این لوسیون به ‌عنوان شامپوی ضد شپش پرمترین مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که پس از مصرف آن شاهد مجدد شپش ها بودید می توانید هفته دیگر مصرف آن را تکرار کنید.

درمان شپش به روش شرینک رپ

این درمان توسط محلول غیر سمی با نام تجاری ستافیل انجام می شود. این محلول غیر سمی است و نوعی پاک کننده ملایم پوست می باشد. این محلول برای از بین بردن شپش های زنده مورد استفاده قرار می گیرد و تحقیقات به عمل آمده ۶ ماه پس از استفاده هیچ اثری از شپش ها بر سطح مو ها مشاهده نمی شود. نحوه استفاده از این محلول این گونه است که محلول به مو های خشک مالیده می شود. سپس با آب شستشو می دهند. پس از شستشو با کمک سشوار و شانه نیت ضایعات باقیمانده شپش از مو ها خارج خواهد شد. قبل از استفاده از آن برای کودکان باید حتماً با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

درمان شپش سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان شپش سر

راهکار های درمان شپش سر با کمک نسخه پزشک

اگر میزان شدت شپش ها در مو های زیاد است و شما با خارش شدید مواجه هستید و زخم های ریز بر سطح پوست سرتان ایجاد شده همچنین روش های خانگی برای شما موثر نیست . بهتر است به کلینیک زیبایی پوست و مو مراجعه کنید. پزشکان متخصص ابتدا شرایط مو های شما را مورد بررسی قرار می‌ دهند و دارو های مناسبی برای شما تجویز خواهند کرد.  این دارو ها در مدت زمان کوتاهی می ‌توانند بهترین اثر را بر مو ها و شپش ها داشته باشند.  قبل از استفاده از دارو ها اگر قبلا از از راهکار های خانگی یا روش های دیگر استفاده کرده اید یا درگیر بیماری خاصی هستید حتماً پزشک را در جریان قرار دهید.  دارو های درمان شپش سر شامل موارد زیر می باشد.

اسپینوزاد

مصرف این دارو برای افراد بالای ۴۰ سال توصیه می شود. طی تحقیقات به عمل آمده شما می توانید تاثیرات این دارو را پس از ۱۴ روز مشاهده کنید. این دارو باید بر روی ساقه  مو ها مالیده شود و پس از ۱۰ دقیقه مو هایتان را با شامپو بشویید. استفاده از شانه نیت می‌ تواند در جداسازی پوست های مرده ها موثر باشد. هنگام استفاده از این دارو باید از نفوذ آن به چشم خودداری کنید. همچنین کسانی که پوستی حساس و نازک دارند ممکن است پس از استفاده دچار سوزش پوست شوند.

آیورمکتین

این دارو توسط باکتری هایی که در خاک وجود دارد به دست می آید و برای همه افراد بالغ حتی نوزادان بالای ۶ ماه مناسب می باشد. درست است که این دارو را می توان برای نوزادان و کودکان مورد استفاده قرار داد اما استفاده از آن بدون نسخه پزشک ممنوع می باشد. نتایج به دست آمده دو هفته پس از استفاده از این دارو و شانه نیت، درمان آن حاصل شده است .این دارو به صورت لوسیون در بازار وجود دارد و پس از مالیدن به مو های خشک و پس از ده دقیقه باید آبکشی شود.

لوسیون بنزیل الکل

این دارو سبب فلج شدن دستگاه تناسلی شپش می شود و باعث خفگی این حشرات خواهد شد. پس نمی توان این دارو را درمانی برای از بین بردن تخم های شپش موثر دانست. این دارو برای افراد بالای ۶ ماه تجویز می شود و عوارض آن شامل تحریک پوست و چشم می باشد. هنگام استفاده از این لوسیون باید مو هایتان خشک باشد و پس از ۱۰ دقیقه لوسیون مالیده شده بر مو ها و کف سر آبکشی شود. استفاده از شانه نیت برای جدا کردن جنازه شپش ها موثر می باشد. دفعات مصرف این دارو حداقل دو بار است که در صورت مصرف بیشتر باید با پزشک خود مشورت کنید.

لوسیون مالاتیون

نام تجاری این لوسیون اوید می باشد که در جهت از بین بردن شپش های زنده و تخم های آن مورد استفاده قرار می گیرد. باید یکی از نکات مهمی که در هنگام استفاده از این دارو مورد توجه قرار دهید  قابل اشتعال بودن آن می باشد. از هنگام استفاده از گرم کردن آن خودداری کنید و یا از قرار دادن بسته بندی آن در مقابل نور خورشید خودداری کنید. مصرف این دارو برای کودکان زیر ۶ سال ممنوع می باشد. استفاده از این دارو با مو های خشک انجام می شود پس مو های خود را با این لوسیون آغشته کنید و صبر کنید تا مو ها در هوا آزاد خشک شوند. هنگام استفاده از این دارو از قرار گرفتن در کنار بخاری وسایل گرمایشی و اجاق گاز خودداری کنید. همچنین از سشوار استفاده نکنید. پس از ساعت تعیین شده ۸ تا ۱۲ ساعت مو های خود را به آرامی بشویید. در صورت زنده ماندن شپش ها پس از یک هفته مجددا استفاده از آن را تکرار کنید.

درمان شپش سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان شپش سر

دستگاه های مخصوص از بین برنده شپش

در کلینیک ‌های پوست و مو این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد و با تولید حرارت سبب خشک کردن شپش های زنده و تخم های آن می شود . طبق نتایج به دست آمده استفاده از این دستگاه ۹۸ درصد تخم های شپش و ۸۰ درصد شپش های زنده را از بین می برد. استفاده از این دستگاه هیچ خطری ندارد اما باید توسط افراد متخصص انجام شود تا از آسیب رسیدن به پوست سر پیشگیری شود.

شامپوی لیندان

شامپوی لیندان نوعی سم عصبی است برای کسانی تجویز می‌شود که روش ‌های درمانی دیگر برای آن ها نتایجی به همراه نداشته است تجویز می شود.  پس متخصصان با احتیاط زیادی این دارو را برای افراد تجویز می‌کنند. استفاده بیش از حد این دارو بیماری هایی از قبیل سرطان را به همراه دارد و همچنین اگر این دارو به صورت بی رویه استفاده شود تشنج و مرگ را نیز به دنبال خواهد داشت. این دارو برای سالمندان کودکان و افرادی که وزنشان کمتر از ۵۰ کیلوگرم می باشد توصیه و تجویز نمی شود.

درمان شپش سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان شپش سر

مراحل تشخیص شپش در پوست سر

بر اساس تحقیقاتی که در آکادمی پزشکی اطفال آمریکا به دست آمده شناسایی شفیر یا پوره زنده شپش های بالغ نشان بر آن است که این حشره موذی در مو های شما وجود دارد. برای تشخیص شپش مو های خود یا فرزندتان را مرطوب کنید. و با کمک شانه دندانه دار مو ها را بررسی کنید. اگر شپش زنده ای مشاهده نکردید چند باری این عمل را تکرار کنید تا به نتیجه برسید.

اگر با تکرار این عمل مجدد به نتیجه ای نرسیدید بهتر است به پزشک مراجعه کنید متخصصان ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان با تاباندن نوری بر پوست سر می ‌توانند وجود آن ها را تشخیص دهند.  پس از تابیدن نور شپش ها را آبی رنگ می کند و شاید شما باید به فکر درمانی مناسب باشید. اگر شپش ها در نزدیکی پوست سر قرار داشته باشند این علائم نگران کننده است اما اگر فاصله آنها ۶ میلی متر بالاتر از پوست سر باشد نیاز به درمان نیست. زیرا احتمالاً این پوست خالی شپش ها می باشد. متخصصان برای تشخیص زنده بودن شپش ها از میکروسکوپ های مخصوص استفاده می کنند در صورت زنده نبودن شپش ها می توانید مو هایتان را با شانه نیت عاری از این پوسته ها کنید .

مواردی که با آلودگی شپش اشتباه گرفته می شوند؟

شباهت تخم های شپش با شوره سر باعث می شود که افراد دچار اشتباه شوند. برای تشخیص آن ها از یکدیگر باید سعی کنید نقاط سفید رنگ از پوست سر را جدا کنید. اگر جدا کردن آن ها سخت بود پس باید بدانید که شما با تخم های شپش مواجه هستید.

مواردی که ممکن است با شپش اشتباه گرفته شود شامل:

  • تخم های مرد ه که پس از آلودگی و درمان بر پوست سر وجود دارند.
  • تکه های جدا شده از پوست سر
  • زخم جدا شده از پوست سر
  • ذرات گرد و غبار در کف سر
  • اثرات باقیمانده از محصولات بهداشتی و مراقبتی مو ها
  • حشراتی که در هنگام رفتن به باغ یا محیط های دیگر به کف سر می چسبند.
درمان شپش سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان شپش سر

مراقبت هایی که باید پس از درمان شپش سر انجام داد

  • ممکن است شما پس از درمان شپش ها به دلیل  مراقبت نادرست مجدداً دچار این آلودگی شوید. پس برای جلوگیری از وجود مجدد آن ها از بین بردن آن ها باید به موارد زیر توجه کنید.
  • اگر یکی از اعضای خانواده مورد درمان قرار گرفته است و وسایلتان را از قبیل تشک، ملافه ها و..را روزانه شستشو دهید و در مقابل نور خورشید قرار دهید. همچنین از مراقبت از حیوانات خانگی خودداری کنید.
  • پس از مشاهده شپش در موی سر خود یا اعضای خانواده ملافه ها و لباس های تان را در آب داغ قرار دهید و در مقابل  نور مستقیم خورشید کنید.
  • وسایل شخصی خود را در کیسه ضد هوا قرار دهید تا شپش ها به دلیل نبودن اکسیژن بمیرند.
  • کیسه جاروبرقی را عوض کنید و کیسه قبلی را دور بیندازید.
  • وسایل موی سر از قبیل تل، شانه، برس، گیره ها را در آب داغ قرار دهید و در صورتی که امکان آن وجود دارد آن ها را دور بریزید.
  • از کودکان بخواهید تا از نزدیک شدن به دوستان و آشنایان بپرهیزند و از قرض دادن لباس ها و لمس کردن مو های دیگران بپرهیزید.
  • پس از درمان چند روز یک بار مو های خود و اعضای خانواده را بررسی کنید تا از برنگشتن شپش ها مطمئن شوید.

چه زمانی باید برای درمان شپش به پزشک مراجعه کنید؟

پس از این که مطمئن شدید مو های شما به شپش آلوده شده است بهتر است برای تشخیص مناسب به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و پس از آن درمان‌ ها و راهکار های خانگی را آغاز کنید.  اگر پس از ۱۴ روز نتایجی حاصل نکردید و میزان خارش پوست سرتان بیشتر شد و یا شاهد  شپش های زنده بودید حتماً به پزشک مراجعه کنید تا با تجویز داروی جدید و قوی که شپش ها در مقابل آن ها مقاوم نیستند برای شما تجویز شود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که خاراندن پوست سر در این مدت باعث خراش و زخم شدن پوست و ایجاد عفونت باکتریایی می شود. پس در صورت مشاهده التهاب و دانه های ریز قرمز بر پوست سرتان حتماً سریعاً به پزشک مراجعه کنید. زیرا این علائم نشانه زخم‌ های عفونی یا حساسیت به دارو های تجویز شده برای شپش می باشد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

ریزش مو
جلوگیری از ریزش مو راهکار های موثر در درمان ریزش مو
کاشت مو به روش سوپر ترکیبی
هزینه معایب و مزایای کاشت مو به روش سوپر ترکیبی

آیا وجود شپش سر نگران کننده است؟

وجود شپش ها به تنهایی خطرناک نیستند و اگر درمان سریع آن ها انجام شود و سلامتی شما را به خطر نمی اندازد.  زمانی وجود شپش ها خطرناک و نگران کننده است که با میزان خارش شدید سر مواجه شوید و شاهد زخم های عفونی در این ناحیه باشید . البته این مشکلات نیز پس از چند هفته و یا چند ماه با کمک دارو های ضد شپش قوی از بین می روند و می توانید به درمان زخم های ایجاد شده در پوست سر بپردازید.

کدام روش درمان شپش سر بهتر است؟

کسانی که به شپش مبتلا می شوند باید از چند روش مناسب استفاده کنند. همچنین استفاده از راهکار های خانگی در کنار درمان های دارویی تاثیر بهتری خواهد داشت. به هیچ وجه دارو های درمان شپش را بدون تجویز پزشک استفاده نکنید چون ممکن است باعث بروز مشکلاتی از قبیل تداخل دارویی برای شما می شود .همچنین در هنگام تجویز دارو با پزشک در مورد نحوه صحیح مصرف آن ها ، عوارض و مدت زمان تاثیر گذاری گفت و گو کنید تا نتایج مطلوب و مورد نظر خود را حاصل کنید . در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انواع روش های زیبایی و درمانی پوست و مو توسط متخصصین ماهر و حاذق امکان پذیر است.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.com/jj8d

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinic.arad

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.arad

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

قرص راکوتان برای جوش صورت
انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین مقالات

آخرین خدمات کلینیک

قرص راکوتان برای جوش صورت
انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.