زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

 دلایل بروز موخوره و راه های پیشگیری از آن

 دلایل بروز موخوره و راه های پیشگیری از آن

دلایل بروز موخوره و راه های پیشگیری از آن

یکی از مشکلات رایجی که معمولاً همه ما یک بار در طول زندگی با آن مواجه شده ایم موخوره مو می باشد.  این مشکل برای همه افراد در همه سنین اتفاق می افتد و باعث از دست رفتن زیبایی و  سلامتی مو ها خواهد شد.  هر بار که به انتهای مو نگاه می کنید و حالت دو شاخه ای یا شکاف طولی مو ها را مشاهده می‌کنیم به دنبال راهی مناسب برای درمان آنوها هستیم.  چون با بی تفاوت بودن نسبت به این موضوع همه موها درگیر می شود.  اصولا همه افراد پس از مشاهده مو  خوره به فکر کوتاهی مو می افتند.  این راه، کار خوبی است اما روش درمانی محسوب نمی شود و باید راهی را انتخاب کنید که از ایجاد مجدد این عارضه  پیشگیری کنید.  اگر شما نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنید بهتر است با مراجعه به کلینیک های تخصصی راهکار های مناسب را حاصل کنید.  در طی این نوشتار ما تصمیم داریم روش های مناسب برای مراقبت از مو ها و پیشگیری از مو خوره را به شما معرفی کنیم تا مو هایی سالم و زیبا داشته باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

موخوره چیست؟

یکی از پدیده های ناخوشایند که جزء رایج ترین مشکلات مو ها می باشد مو. خوره نامیده می شود . این پدیده به علت آسیب دیدن فیزیکی مو ها ایجاد می شود و به راحتی در انتهای مو ها و طول مو ها به شکل های مختلفی قابل مشاهده می باشد.  مو  خوره ها به صورت شکاف های طولی و یا چند شاخه ای وجود دارند که با از دست رفتن رطوبت مو ها حالت شکنندگی و خشکی پیدا خواهند کرد.  مو خوره  ها به شکل های متفاوتی وجود دارد و هر کدام از آن ها بر اساس دلایل خاصی ایجاد می شوند.  در ادامه این نوشتار ما تصمیم داریم در مورد انواع مو  خوره و چگونگی پیشگیری از آن ها توضیحاتی برای شما ارائه دهیم.

انواع موخوره چیست؟

مو  خوره ها به شکل های متنوعی ایجاد می شود و می توان آن ها را در بخش‌ های مختلف تارهای مو مشاهده کرد.  ایجاد هر نوع مو خوره دلایل خاصی دارد و بر اساس دلایل ان تقسیم بندی می شوند که در ادامه مطلب به شما معرفی خواهد شد.

  • مو خوره ی دو شاخه ای

در این نوع عارضه در انتهای مو می توانید حالت ۲ شاخه ای مو؛ها را مشاهده کنید که به صورت واژه لاتینY می باشد.  وقتی شاهد این پدیده در انتهای مو های خود باشید ابتدا چند سانتی مو های خود را کوتاه تر کنید.

  • مو خوره ی سه شاخه ای

با در دست گرفتن تار های مو می توانید حالت چنگالی شکل انتهای مو را مشاهده کنید. علت اصلی ایجاد شدن این پدیده خشکی و کمبود آب مو ها می باشد و با ضعیف شدن کوتیکول مو این پدیده حاصل خواهد شد.  در این شرایط کورتکس مو به راحتی دچار آسیب خواهد شد و حالت چند شاخه ای پیدا می کند.

  • مو خوره ی شکل پر

علت اصلی این عارضه رنگ کردن دائم مو ها می باشد که معمولاً در خانم هایی که به رنگ کردن مو علاقه دارند مشاهده می شود . عوامل دیگری مانند رعایت نکردن نکات بهداشتی نیز از دلایل ایجاد این عارضه خواهد بود و انتهای مو را به حالت پری به حالت شاخه ای تبدیل می کند.

  • مو خوره ی درختی

وقتی برای زیبا کردن مو ها تصمیم به پوش دادن مو ها بگیرید متوجه نمی شوید که چه آسیبی به تار؛های مو وارد می کنید با پوش دادن مو ها مو خوره درختی ایجاد می‌ شود.  همچنین اشعه ماوراء نور خورشید یکی از دلایل دیگر این پدیده می باشد و سبب آسیب دیدگی تار های مو خواهد شد.

  • مو خوره ی گره ای

اگرچه دستگاه های گرما زا در خشک کردن مو ها به شما کمک می کند اما با وارد کردن تنش های فیزیکی به تار های مو سبب ایجاد این عارضه  خواهد شد و با مشاهده گر ه ای ریز  متوجه خواهید شد که مو های شما درگیر این مشکل شده است.  برای درمان مو خوره باید سریع اقدام کنید تا ساختار مو های تان دچار مشکل نشود.

  • مو خوره ی ناقص

وقتی ساقه مو حالت کشیدگی پیدا می کند سبب ضعیف شدن کوتیکول مو خواهد شد و پدیده مو خوره ناقص حاصل خواهد شد  این نوع موخوره برای کسانی که دائم مووهای خود را به حالت کششی از قبیل دم اسبی و یا گوجه ای می‌بندند مشاهده می شود و آسیب زیادی به تار های مو وارد می شود.

مو خوره ی نقاط سفید: اگر بخواهیم خطرناک ترین نوع مو خوره را معرفی کنیم مو خوره نقاط سفید می باشد  که به دلیل استفاده دائم از مواد شیمیایی و یا سوختگی مو ها ایجاد می ‌شود.  وقتی شاهد این عارضه بر مو های خود بودید از رنگ کردن مو ها و استفاده از مواد شیمیایی بپرهیزید و به مو های خود فرصت دهید تا مجدداً ترمیم و بازسازی شود.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – موخوره

دلیل اصلی موخوره چیست؟

شاید شما به طور روزانه چندین بار مو های خود را با برس های فلزی و شانه های پلاستیکی شانه بزنید یکی از علت ‌های اصلی ایجاد این عارضه،  ضربه هایی است که سبب شکنندگی مو ها خواهد شد. با استفاده از برس فلزی ضرباتی به تارهای مو وارد می شود همچنین شانه های پلاستیکی با تولید الکتریسیته ساکن ایجاد موخوره را سرعت می بخشد.  پس بهترین پیشنهاد ما این است که شانه های چوبی را جایگزین شانه های پلاستیکی و برس های فلزی قرار دهید.  شانه های چوبی با دندانه های درشت  از مو های شما در مقابل تنش های فیزیکی محافظت می کند.

از علت ‌های مهم و اصلی دیگری ایجاد مو. خوره استفاده از دستگاه های گرما زا مانند اتو و سشوار می باشد. حتی  الامکان سعی کنید از این دستگاه ها استفاده نکنید و یا تعداد دفعات استفاده  آن را کاهش دهید.   خشک کردن مو ها با سرعت بالا ترک خوردگی تار های مو را به همراه دارد.  سعی کنید هنگام استفاده از سشوار فاصله سشوار تا مو ها را مقداری افزایش دهید و دمای گرم آن را به جای دمای داغ استفاده کنید.  اگر دوست دارید مو های سالمی داشته باشید صبر کنید تا مو هایتان با حالت طبیعی خشک شود.

نور خورشید یکی دیگر از دلایل آسیب دیدگی تار های مو می باشد اگر تصمیم دارید در یک روز آفتابی در فضای آزاد شنا کنید حتماً برای محافظت از مو های خود از کلاه مخصوص استفاده کنید چون نور خورشید باعث آسیب دیدگی تار های مو خواهد شد و رطوبت آن را را از بین می برد و وقتی که دچار آسیب شود شاهد مو خوره در تار های مو خواهید بود.  یکی دیگر از راه های مواظبت از مو ها در مقابل نور خورشید استفاده از محصولات حاوی ضد آفتاب می باشد.

کشیدن موها به طور مداوم

یکی از علت های اصلی ایجاد موخوره استفاده از برس های فلزی و شانه های پلاستیکی است سعی کنید در هنگام شانه زدن مو ها از حالت کشیدگی آن؛ها پیشگیری کنید چون این موضوع ترک خوردگی تار؛های مو را به همراه دارد.  شانه های پلاستیکی با ایجاد الکتریسیته ساکن سرعت مو. خوره را افزایش می‌ دهد. همچنین برس های فلزی با ایجاد ضربه هایی به تارهای مو سبب آسیب دیدگی مو ها خواهد شد. هدف ما از بیان این موضوع این نیست که مو های خود را شانه نزنید بلکه باید از شانه های چوبی استفاده کنید.  این شانه ها از ایجاد ضربه به ساقه مو و ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری می کند.

حالت کششی در هنگام بستن مو ها در یک حالت

از بستن مو های خود به یک حالت خودداری کنید.  استفاده از مدل های متنوع از ایجاد فشار به یک منطقه از مو جلوگیری می کند.و استفاده از مدل های مو به حالت گوجه ای را دم اسبی باعث کشیدگی و آسیب دیدگی تار های مو خواهد شد.

خشک کردن مو ها با سشوار

اگر جزو افرادی هستید که تنها راه خشک کردن مو ها را استفاده از سشوار می ‌دانید باید منتظر موخوره بر موهای خود باشید.  این دستگاه با سرعت بالا مو ها را خشک می کند و باعث از بین رفتن رطوبت مووها خواهد شد و در نتیجه شاهد آسیب دیدگی تاروهای مو خواهید بود.  این موضوع باعث می شود که حالت مو های شما از حالت طبیعی خارج شود پس سعی کنید استفاده این دستگاه ها را کاهش دهید و هنگام استفاده از سشوار آن را در فاصله مناسبی قرار دهید. استفاده از حوله یکی از راه های مناسب برای خشک کردن مو ها می باشد.

اتو کشیدن مو ها

اگر شما  عاشق مو های صاف هستید باید بدانید که استفاده از اتوی مو به طور دائم باعث آسیب دیدگی مو های شما خواهد شد و تاثیرات مخربی بر ساقه مو خواهد داشت. حتی میزان آسیب دیدگی مو ها نسبت به سشوار نیز بیشتر است.  چون دمای این دستگاه نسبت به سشوار بسیار بالا تر است و به موها انتقال داده می شود . بهتر است هنگام استفاده از این دستگاه از محصولات محافظتی مو استفاده کنید و حتی امکان استفاده از اتوی مو را کاهش دهد.

قرار دادن مو ها در مقابل نور خورشید و آلودگی‌ های محیطی

نور خورشید یکی از دلایل مهم دیگر ایجاد موخوره است.  با نفوذ اشعه نور خورشید و از دست رطوبت مو ها از دست می رود و باعث آسیب دیدگی و خشکی مو ها خواهد شد.  در هنگام شنا در فضا های آزاد کلاه های مخصوص را بر روی مو ها قرار دهید تا از نفوذ اشعه خورشید به مو ها جلوگیری کنید.

محصولات محافظتی که حاوی ضدآفتاب است نیز راهکار مناسب است.

گرد و غبار همانند نور خورشید تاثیرات نامطلوبی بر مو ها خواهد داشت اگر شما در محیط کار خود دائما در معرض گرد و غبار و آلودگی ها هستید حتماً سعی کنید از کلاه های مخصوص استفاده کنید. این پوشش از آسیب دیدگی مو ها جلوگیری می‌کند.

استفاده از رنگ و مش

و رنگ کردن دائم مو ها و استفاده از محصولات شیمیایی مو های شما را دچار آسیب خواهد کرد.  این محصولات باعث از بین رفتن رطوبت ساقه مو خواهد شد . جلوگیری از رنگ کردن دائم مووها یکی از راهکار های موثر می باشد . با انجام این عمل ها مو ها  فرصت دارند که مجدداً ترمیم و بازسازی شوند و کوتیکول مو از آسیب دیدگی در امان خواهد ماند.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – موخوره

راهکار های مناسب برای از بین بردن موخوره

وقتی مو ها دچار مو  خوره می ‌شوند نمی ‌توانیم قسمت آسیب دیده را درمان کنیم و باید مو ها مقداری کوتاه شود چون قابلیت بازسازی و ترمیم ندارد . پس از کوتاه کردن مو ها راهکارهای مراقبتی را در پیش بگیرید تا از ایجاد مو  خوره مجدد پیشگیری کنید.  در ادامه این نوشتار ما راهکار های موثر برای پیشگیری از بروز این عارضه را به شما معرفی می کنیم.

  • از آسیب دیدگی ها جلوگیری کنید.

دستگاه های گرما زا از قبیل سشوار و اتوی مو آسیب زیادی به تاردهای مو خواهد کرد.  همچنین رنگ کردن دائم مو ها از عوامل مهم محسوب می شود.  با آسیب دیدگی ساقه مو بازسازی و ترمیم آن ها اتفاق نمی افتد پس از کوتاهی مو سعی کنید تا مدتی روش های مراقبتی را در پیش بگیرید تا مو هایتان به روز های قبل بازگردد . با استفاده نکردن از  دستگاه های گرمازا و رنگ نکردن مو ها متوجه بازگشت حالت مو ها به شکل مطلوب خواهید بود.

در هنگام استفاده از سشوار فاصله آن را تا مو های خود افزایش دهید.  اگر تنظیم آن برای شما راحت نیست از سری های مخصوص استفاده کنید.و اگر دوست دارید دائماً مو های خود را رنگ کنید چند وقت یک بار موهای خود را کوتاه کنید تا سلامتی مو های شما حفظ شود.

وقتی می خواهید مو های خود را خشک کنید و از گره خوردگی آنها پیشگیری کنید مثلاً هنگامی که مو های خود را در حوله می پیچید احتمال دارد که دچار گره خوردگی شود . پس بهتر است حوله را به طور ساده بر روی مو های خود قرار دهید تا از ایجاد گره پیشگیری کنید.  اگر مو های شما  به حالت طبیعی خشک شود هیچ آسیبی به تار های مو وارد نخواهد شد . وقتی مو های شما خیس است از شانه کردن آن ها بپرهیزید چون باعث حالت کششی مو ها خواهد شد.

استفاده از شانه دندانه درشت و نرم کننده مو راه‌حل مناسبی می باشد چون پس از گره خوردگی و باز کردن گره ها آسیب زیادی به کوتیکول وارد می ‌شود.

  • مدل مو های خود را متنوع کنید

استفاده از کش های نرم به جای کش های سفت راه حل مناسبی برای پیشگیری از کشیدگی مو ها می باشد. با بستن مو ها به یک مدل همه فشار به یک قسمت مو وارد می شود و باعث ایجاد موخوره و ریزش مو خواهد شد.  پس سعی کنید مو های خود را به مدل های مختلف و در زوایای متفاوت ببندید تا از آسیب دیدگی مو ها پیشگیری کنید.  با کوتاه کردن مو ها در اندازه چند سانت نیز از ایجاد مو خوره پیشگیری می کند.

  • استفاده از روغن های طبیعی

استفاده از روغن آرگان یکی از پیشنهاد های مناسب برای داشتن مو های سالم و زیبا می باشد. روغن ها باعث خوش حالت شدن مو ها نیز می شود و از تبخیر رطوبت جلوگیری خواهد کرد . پس به طور روزانه روغن های گیاهی را در برنامه خود قرار دهید اگر فکر می کنید که روغن آرگان هزینه بالایی دارد روغن هایی از قبیل بادام و نارگیل نیز پیشنهاد مناسبی می‌باشد و باعث تقویت ساقه و ریشه مو خواهد شد.

  • استفاده از قرص های تقویت کننده مو ها

با مراجعه به کلینیک های زیبایی می توانید از خدمات بی نظیر آن ها بهره مند شوید. متخصصان ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان بهترین روش های مراقبتی و درمانی پوست و مو را در اختیار شما قرار می دهند .متخصصین زیبایی یکی از روش ‌های پیشگیری از مو  خوره را استفاده از قرص ها و آمپول ها بایوتین می ‌دانند که با تقویت مو ها از ایجاد این مشکل پیشگیری می کنند.  میزان مصرف این دارو ها بر حسب شدت مو خوره ها تعیین خواهد شد که باعث تامین رطوبت و افزایش خونرسانی در پوست سر می شود و سلامتی ریشه ها و ساقه مو را تضمین می کند.

  • از شوینده های مناسب و تقویت کننده استفاده کنید

برای خرید محصولات مناسب باید جنس مو های خود را بشناسید برای انجام این عمل می توانید از متخصصان زیبایی کمک بگیرید تا مو های شما کمتر دچار آسیب شود. شامپو هایی که برای تقویت و پیشگیری از مو خوره معرفی می ‌شود. حاوی انواع روغن های گیاهی از قبیل آرگان، گلیسیرین و بادام می باشد. این روغن ها رطوبت مو ها را به خوبی حفظ می کند.

  • روش شست و شوی صحیح مو ها را یاد بگیرید

یکی از علت های اصلی آسیب دیدگی تار های مو شستشوی نادرست مو ها می باشد.  ماساژ دادن و شستشوی زیاد مو ها یکی از دلایل اصلی ایجاد مو خوره است این موضوع ساقه مو را دچار آسیب خواهد کرد و سبب خشکی مو ها می شود.  پس اگر می‌ خواهید مو های سالمی داشته باشید از شستشوی زیاد مو ها بپرهیزید.

استفاده از شوینده ها به طور مداوم آسیب پذیری مو ها را افزایش می دهد پس ،از شستشوی مو ها با دفعات زیاد خودداری کنید تا از گره خوردگی مو ها پیشگیری شود.  اگر مو ها در حین شستشو دچار گره خوردگی شود هنگام باز کردن آن ها ضربه های زیادی به ساقه مو وارد خواهد شد . شست و شوی مو ها را بر اساس جنس مو ها تعیین می شود.  کسانی که پوست سرشان چرب است بهتر است به طور روزانه مو های خود را با شوینده های مناسب شستشو دهند. اما مو های خشک هفته ای یکبار استفاده از شوینده ها کافی می باشد.

برای مو های رنگ شده باید شامپو های مخصوص استفاده شود. نحوه استفاده از شامپو ها بر روی آن ها توضیح داده شده است.

اگر در حین استحمام مو های شما  دچار گره خوردگی شد به آرامی بر  صبر گره ‌ها را باز کنید برای انجام این عمل استفاده از شانه های دندانه درشت بسیار موثر است سعی کنید به آرامی لابلای مو های خود را آب کشی کنید و از ایجاد فشار به تار های مو بپرهیزید.

  • استفاده از محصولات مراقبتی را فراموش نکنید

برخی از محصولات مراقبتی  مانند روغن ها و سرم ها به شما کمک می کنند تا مو های سالم و زیبا داشته باشید. سرم ها حاوی روغن های گیاهی هستند و از خشک شدن مو ها پیشگیری کرده و رطوبت مورد نیاز آن ها را تامین خواهند کرد.  بنابراین مو های سالمی خواهید داشت.

  • آداب صحیح شانه کردن را یاد بگیرید

اکثر افراد هنگام شانه کردن مو ها این عمل را از ریشه مو آغاز می کند و به انتهای مو می رسند در صورتی که بهترین شیوه شانه زدن مو ها این گونه است که باید قسمت انتهایی مو ها را ابتدا شانه کنید چون گره ها در انتهای مو جمع می شوند با تغییر دادن شیوه شانه زدن مو ها از آسیب دیدگی مو ها پیشگیری خواهید کرد . وقتی قسمت انتهای مو ها را شانه کردید شانه دندانه درشت چوبی را به سمت ریشه ها حرکت دهید. استفاده از نرم کننده ها می تواند از فشار آمدن به تار های مو جلوگیری کند. همچنین رطوبت مورد نیاز مو ها را تامین خواهد کرد. با استفاده از نرم کننده ها ریشه مو  نیز تقویت می‌ شود.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – موخوره

چه کسانی مستعد موخوره هستند؟

افراد که از خشکی مو رنج می برند بیشتر در خطر ایجاد مو. خوره هستند و باید راهکار های مراقبتی از مو ها را با جدیت بیشتری در پیش بگیرند تا رطوبت و چربی مو های خود را حفظ کنند.

کسانی که دائماً در معرض آلودگی ها، گرد و غبار و نور خورشید هستند باید منتظر مو  خوره باشند . بهترین راه محافظت از مو ها در مقابل اشعه فرابنفش نور خورشید استفاده ازپوشش‌ های مناسب و محصولات حاوی ضد آفتاب است.

با تغذیه مناسب و مصرف مواد مغذی با کیفیت، ریشه و ساقه مو تقویت خواهد شد . این موضوع باعث ضخامت تار های مو می شود و از ایجاد مو خوره پیشگیری می کند. یکی از روش های کلینیکی برای تقویت ریشه و ساقه مو مزوتراپی مو است که با تزریق مواد مغذی به پوست سر، مواد مغذی و تقویت کننده مو ها حاصل می شود.

کسانی که دائماً مو های خود را رنگ می کنند بیشتر مستعد مو  خوره هستند.

استفادخ دائم از دستگاه های گرما زا با از دست رفتن رطوبت مو ها همراه است و برای ایجاد مو خوره شرایط را فراهم می کند .

کسانی که مو های خود را دائماً رنگ می کنند باید شاهد ترک خوردگی و آسیب دیدگی مو های خود باشند .

یکی از راهکارهای مناسب فرصت دادن به مو ها برای احیا و بازسازی مجدد می باشد.

به کلینیک های تخصصی پوست و مو مراجعه کنید.

اگر شما موها های خشکی دارید و یا به دلایل مختلفی دچار موخوره شده اید می توانید با مراجعه به کلینیک های زیبایی از راهکارهای ارائه شده توسط متخصصین حرفه ای بهره مند شوید. متخصصین با تجویز دارو ها و روش های درمانی موثر زیبایی را دوباره به مو های شما هدیه خواهند داد. متخصصین با تنظیم چربی پوست سر و تامین مواد مغذی سعی می‌ کنند سلامتی را به مو های شما باز گرداند. یکی از روش های موثر برای تقویت مو ها فرایند مزوتراپی است که ما در ادامه مطلب به تاثیرات بی نظیر این روش بر مو ها می پردازیم.

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های موثر برای داشتن مو هایی سالم و زیبا می باشد که در طی این فرایند متخصصین با تزریق مواد مغذی که حاوی پروتئین ها و اسیدهای آمینه ،فاکتور های رشد آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی می باشد ریشه و ساقه مو را تقویت می کند.  با جذب این ترکیبات توسط ریشه مو مو ها به مرور زمان ضخیم خواهند شد . بنابراین از ایجاد مو خوره جلوگیری می کند. وقتی ترکیبات محلول مزوتراپی به پوست سر تزریق می شود میزان سلول های فیبروبلاست افزایش یافته و سبب خونرسانی در پوست سر می شود. همچنین هورمون های جنسی کاهش می یابد. با افزایش میزان کلاژن سازی و تنظیم چربی پوست سر می ‌توانید مو هایی سالم و زیبا داشته باشید.

مراحل درمان موخوره با مزوتراپی

پس از مراجعه به کلینیک های زیبایی علت ایجاد مو خوره مورد بررسی قرار می گیرد.  متخصصین در جلسه مشاوره راهکار های مراقبتی را معرفی خواهند کرد.  بر اساس شدت مو خوره تعداد جلسات و دوره درمان مشخص خواهد شد.

پس از انتخاب ترکیبات محلول مزوتراپی بر اساس جنس و حجم مو ها محلول با سرنگ های ظریفی به پوست سر تزریق می شود. برای کسانی که از روش های تزریقی واهمه دارند از دستگاه مزوگان استفاده می شود که هر دو روش یک نتیجه ای به همراه دارد.

سوزن های تزریق محلول مزوتراپی به اندازه یک میلیمتر در پوست سر نفوذ می کند و محلول مزوتراپی  در لایه درم دقیقا نزدیک ریشه مو تزریق خواهد شد.   ترکیبات محلول مزوتراپی شامل دارو های مهارکننده هورمون های جنسی ، فاکتور های رشد، آمینو اسید ها، ماینوکسیدیل و مواد معدنی و مغذی می باشد.  با تزریق این محلول به پوست سر و افزایش ضخامت مو ها از ایجاد مو خوره و گره خوردگی مو ها پیشگیری می ‌کند.  مزوتراپی در چند جلسه ۳۰ دقیقه ای انجام می شود و شما در پایان هر جلسه بدون نیاز به دوره نقاهت می توانید فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – موخوره

کاربرد ها و مزایای مزوتراپی مو

مزوتراپی یکی از روش های موثر برای درمان انواع آسیب های پوست و مو می باشد و تاثیرات بی نظیری بر زیبایی و سلامتی هر دو خواهد داشت که کاربردهای آن شامل موارد زیر می باشد:

  • تنظیم چربی پوست
  • درمان ریزش مو
  • افزایش رشد مو ها
  • افزایش ضخامت و کیفیت مو ها
  • درمان خشکی و زبری مو ها
  • رفع التهابات و مشکلات پوستی
  • درمان سلولیت
  • درمان آلوپسی
  • درمان و پیشگیری از موخوره

مزایای مزوتراپی مو

  • بهترین راهکار موثر برای داشتن م وهای سالم و زیبا
  • بدون نیاز به بیهوشی، تیغ جراحی و خونریزی
  • بدون نیاز به دوره نقاهت و استراحت
  • روشی ایمن و بی‌خطر
  • هزینه مناسب
  • تنظیم چربی پوست سر
  • ترمیم و بازسازی تارهای مو
  • افزایش اعتماد به نفس
موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – موخوره

بهترین کاندیدای مزوتراپی مو چه کسانی هستند؟

فرایند  مزوتراپی نوعی روش موثر در درمان ریزش مو می باشد که بدون محدودیت سنی و جنسی انجام می شود . به طور کلی این مزوتراپی مو برای موارد زیر مورد استفاده می گیرد:

  • رفع مشکلات ساقه مو
  • درمان موخوره
  • درمان ریزش مو
  • افزایش ضخامت و تارهای مو
  • رفع التهابات و خشکی پوست سر
  • تنظیم چربی پوست سر
  • افزایش رشد مو ها

این فرآیند برای کسانی که درگیر بیماری های خاص هستند.

خانم های باردار و شیرده و افرادی که به دارو های تزریقی حساسیت دارند مناسب نمی باشد.

عوارض و خطرات مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی جزء روش های بی خطر و ایمن برای داشتن مو هایی سالم و عاری از مو  خوره می باشد.  همه مراحل این فرآیند به صورت سرپایی و کاملاً بدون درد انجام می شود. کسانی که از سوزن های تزریقی می‌ ترسند برای آن ها دستگاه مزوگان مورد استفاده قرار می گیرد.  ترکیبات محلول مزوتراپی حاوی لیدوکائین است.  پس نیاز به بی‌ حسی پوست سر نیست اما برخی افراد به دلیل  آستانه درد پایین از بیحسی موضعی نیز استفاده می کنند . پس از تزریق محلول مزوتراپی مقداری سوزش و التهاب در ناحیه تزریق کاملا طبیعی است که پس از چند ساعت بر طرف می شود.  مزوتراپی جز روش های ایمن است و تاکنون عوارض جدی و خطرناکی به همراه نداشته است.  در کلینیک زیبایی آراد اصفهان مزوتراپی مو با بهترین برند ها و مارک ها انجام می شود تا زیبا جویان عزیز بتوانند بهترین نتایج ممکن را حاصل کنند.  همچنین در این کلینیک روش های دیگر برای داشتن مو هایی زیبا و پرپشت از قبیل پی آر پی،  کاشت مو و تجویز دارو ها انجام می‌ شود که متخصصین بر اساس شرایط جسمانی و نیاز مو ها از روش های مورد نظر استفاده می کنند.

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

هزینه ها برای هر روش درمانی و زیبایی در کلینیک ها بر اساس تعرفه و موقعیت جغرافیایی متفاوت خواهد بود.  در این فرآیند مارک ها و برند های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین ترکیبات محلول مزوتراپی بر اساس شدت و  میزان مو خوره و ویژگی های فردی انتخاب خواهد شد . بنابراین نمی توان هزینه ثابتی را برای دوره درمان اعلام کرد.  به طور کلی هزینه ها در این فرآیند بر اساس ترکیبات محلول مزوتراپی،  تعداد جلسات،  شدت مو  خوره ها، مهارت پزشک و تعرفه کلینیک تعیین می شود .  برای آگاهی از هزینه ها و تخفیفات روزانه کلینیک زیبایی آراد  اصفهان می‌توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید . مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک تخصصی کاملاً رایگان می‌ باشد.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – موخوره

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو

یکی از راهکار های موثر پس از مشاهده موخوره کوتاهی مو ها می باشد.  شما می توانید برای تامین مواد مغذی و مورد نیاز مو ها از فرآیند زیبایی و درمانی مزوتراپی بهره مند شوید.  با مراجعه به کلینیک های زیبایی روش های مراقبتی به شما معرفی می شود.

  • با مراجعه به کلینیک مو های خود را به خوبی بشویید و از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند اسپری،   لوسیون و…. استفاده نکنید.
  • چند روز قبل از انجام مزوتراپی مصرف دارو های رقیق کننده خون،  ضد التهابی،  ویتامین ها و مکمل ها را قطع کنید.
  • در جلسه مشاوره اگر بیماری خاصی دارید و یا دارو مصرف می کنید همچنین به دارو های تزریقی حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید.
  • دو هفته قبل از انجام مزوتراپی از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید. زیرا این مواد تاثیرات درمان را کاهش می دهد.

مراقبت های پس از مزوتراپی مو

  • از شستشوی مو ها تا ۱۲ ساعت بپرهیزید.
  • تا ۲۴ ساعت از محصولات حالت دهنده مو، تقویت کننده ها و نرم کننده ها استفاده نکنید .  تا ۴۸ ساعت از  ورزش کردن ، جابجایی وسایل سنگین خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و هوای سرد و گرم خودداری کنید.
  • اگر بر پوست سر دچار برآمدگی یا التهاب شدید به پزشک اطلاع دهید.
  • مایعات زیاد بنوشید .
  • از. انجام فعالیت‌ های سنگین تا ۲۴ ساعت خود داری کنید. مو هایتان را رنگ نکنید.
  • برای شانه کردن از شانه چوبی و دندان درشت استفاده شده.
  • از قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های محیطی و نور خورشید خودداری کنید.
موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – موخوره

اثرات و نتایج

در این نوشتار با علت های اصلی ایجاد مو خوره آشنا شدیم و اگر پس از مشاهده این پدیده راهکار های موثر را به کار نگیرید همه مو ها را درگیر خواهند کرد  مزوتراپی مو نیز یکی از روش های موثر برای تامین رطوبت مو ها ، ضخامت و افزایش کیفیت مو ها خواهد بود که در کنار پیشگیری از مو  خوره کاربرد های فراوانی دارد . پس از تزریق محلول مزوتراپی پس از جلسه سوم شاهد تنظیم چربی پوست سر خود می شوید و مو هایتان روز به روز خوش حالت تر و زیبا تر خواهد شد.  نتایج قطعی مزوتراپی پس از سه ماه قابل مشاهده است که ضخامت و پرپشتی مو ها را به همراه دارد.

مزوتراپی مو برای کسانی که به تازگی دچار مو  خوره شده اند  نتایج بهتری به همراه دارد و از پیشروی آن ها جلوگیری می کند.

دوره نقاهت پس از مزوتراپی مو چقدر است؟

همه مراحل مزوتراپی به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی و بی حسی انجام می شود.  بنابراین نیاز به مراقبت و استراحت نمی باشد و افراد می‌ توانند پس از ترک کلینیک فعالیت‌ های روزانه خود را آغاز کنند.  در ناحیه تزریق زخم ظریفی ایجاد می شود که پس از ۲ تا ۳ روز از بین خواهد رفت.  البته ایجاد این سوراخ ها توسط سرنگ های ظریفی انجام می شود که  کلاژن سازی در پوست سر را افزایش می دهد و با ترمیم پوست سر،  تقویت مو ها بهتر انجام خواهد شد.  برای کسب نتایج مطلوب باید تعداد جلسات مشخص شده را کامل کنید. مصرف میوه ها و سبزیجات تازه،  نوشیدن مایعات،  استفاده از شوینده های مناسب و روش های مراقبتی موثر می تواند مو خوره را درمان کند تا مو های زیبا و خوش حالتی داشته باشید.

موخوره
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – موخوره

جلسات مزوتراپی مو چقدر است؟

تعداد جلسات بر حسب شرایط فردی میزان مو خوره ها و حجم مو ها تعیین می شود و این موضوع فقط توسط پزشک تعیین خواهد شد.  جلساتی که برای مزوتراپی مو در نظر  گرفته می شود  ۸ تا ۱۰ جلسه ۴۵ تا ۶۰ دقیقه ای می باشد  که با فواصل ۳ تا ۴ هفته ای انجام می شود . و نتایج بی نظیری به همراه دارد.

متخصصین ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان  در جلسه مشاوره  مراقبت های  برای شما شرح می دهند  تا بتوانید مو های خود را سالم و شاداب نگه دارید.  هر جلسه مزوتراپی به ۴۵ تا ۶۰ دقیقه دقیقه زمان نیاز دارد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7-%d9%88-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%88-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b4-super-fue/

https://clinicarad.com/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d9%82%d8%b1%d8%b5-%d8%a7%d8%b3%d9%be%db%8c%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%88%d9%84%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%db%8c%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d9%88-%d8%a7%d8%b1%d8%ab%db%8c/

https://clinicarad.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%88-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%85%db%8c/

نتیجه گیری

عوامل مختلفی از قبیل استفاده از دستگاه های گرما زا ، رعایت نکردن اصول مراقبت از مو ها ، استفاده از شوینده های نامناسب،  قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیطی،  کشیدگی مو ها و رنگ کردن مو ها به طور دائم  ……باعث ایجاد موخوره خواهد شد.  که ما باید برای پیشگیری از مو  خوره روش های مراقبتی را در پیش بگیریم . تا از آسیب دیدگی ریشه و ساقه مو پیشگیری کنیم.  ۹۰ درصد از افرادی که برای داشتن مو های سالم و زیبا از فرآیند مزوتراپی بهره مند می شوند از نتایج درمان رضایت کامل داشتند.  این فرایند زیبایی فقط در کلینیک های تخصصی انجام می‌ شود و نتایج بی نظیری به همراه دارد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicarad.com/40ra

لینک آپارات: https://aparat.com/v/HeZLK

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/3yB5IsQr

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com/ClinicaradOffic/status/1478603411167744000?s=20

لینک یوتیوب: https://youtu.be/yvEGL2o923k

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین مقالات

آخرین خدمات کلینیک

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
جراحی منتوپلاستی
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.