زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

جوش های پریودی چیست؟ علت ایجاد ،انواع و نحوه درمان آن ها

جوش های پریودی چیست؟ علت ایجاد ،انواع و نحوه درمان آن ها
محتوا پنهان
1 جوش های پریودی چیست؟ علت ایجاد ،انواع و نحوه درمان آن ها

جوش های پریودی چیست؟ علت ایجاد ،انواع و نحوه درمان آن ها

یکی از نشانه های بلوغ جسمی در دختران شروع سیکل ماهانه یا عادات ماهانه پریودی است این سیکل در هر ماه وجود دارد برای تنظیم شدن هورمون های بدن این اتفاق در بدن دختران می‌افتد همواره با خونریزی ماهانه اتفاقات دیگری نیز مانند درد شکم ، سفت و دردناک شدن سینه و نفخ شکم ، به وجود آمدن جوش و آکنه روی پوست و مخصوصاً صورت خود را نشان می دهد که در بدن افراد مختلف دارای شدت های گوناگونی است در میان انواع اتفاقات قبل و بعد از انجام عادت ماهانه جوش ها به نوعی می‌توان گفت که غول‌های مرحله آخر هستند که تقریباً از یک هفته قبل از شروع عادت ماهانه خودنمایی می کند و با شروع خونریزی محو می‌شود این اتفاق تقریباً در ۶۵ درصد از خانم‌ها خود را نشان می‌دهد و باعث کاهش اعتماد به نفس در این دوران می شود این جوش ها گاهی بزرگ و دردناک هستند و می‌توانند حالت چرکی نیز داشته باشند و در بعضی افراد نیز شبیه به جوش های دوران بلوغ زیر پوستی و ریز هستند برای جلوگیری و درمان این جوش‌ها راه‌های ساده‌ای وجود دارد که استفاده از آنها می تواند زیبایی و جذابیت را در این دوران حفظ کند در این مقاله در خصوص این جوش‌ها و چگونگی شناخته و درمان آنها با هم صحبت خواهیم کرد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

دلایل بروز جوش های قبل از پریود شدن چیست؟

دلیل اصلی به وجود آمدن جوش و آکنه قبل از دوران پریودی تغییرات هورمونی است که در بدن افراد به وجود می‌آید هر خانومی هر ۲۸ تا ۳۱ روز یکبار این پروسه را طی خواهد کرد تا فرآیند تخم گذاری و ذخیره تخمک به خوبی در انجام شود در اوایل پریودی سطح استروژن در بدن آنها بالا می رود ولی در اواخر پریودی هورمون های پروژسترون زیادتر خواهد شد قبل از شروع پریودی این دو هورمون در بدن کاهش می یابند و هورمون‌های تستسترون که یک هورمون مردانه است در بدن آنها تولید می شود افزایش سطح هورمون مردانه در بدن به علاوه تغییرات در سیکل قبلی رخ داده است باعث به وجود آمدن جوش و آکنه روی پوست می شود در اوایل زمان خونریزی و قبل از از افزایش هورمون های پروژستون غده ترشح چربی و سبک تحریک می شود پوست و چاره تورم و التهاب می شود از طرف دیگر زیاد شدن هورمون تستسترون قبل و حین خونریزی باعث تحریک و آزاد شدن سبوم بیشتر خواهد شد این افزایش و آزادسازی آن باعث شفافیت در پوست می شود و در بعضی افراد می‌تواند باعث ایجاد جوش و آکنه شود از سوی دیگر افزایش سطح چربی در پوست باعث به وجود آمدن جوش می شود جوش ها باعث بیداری سیستم ایمنی میشود و سیستم ایمنی تلاش برای از بین بردن این عوامل را می کند سیستم ایمنی با باکتری های موجود در جوش ها و آکنه به مبارزه می پردازد و مبارزه نتیجه‌ای به جز التهاب پوست و ایجاد جوش و آکنه چیزی به جا نخواهد گذاشت البته جای هیچگونه نگرانی نیست چرا که با تعادل سطح هورمون ها در بدن این مشکلات برطرف خواهد شد.

جوش های پریودی چه شکلی هستند؟

تفاوت سطح سبوم در پوست و نوع پوست باعث می‌شود که جوش های پریودی به شکل‌های گوناگونی خود را نشان دهد نکته اصلی اینجاست که روش‌های درمانی برای جوش ها تقریباً یکسان است اما با شناخت نوع آنها می توانید درمان دقیق تر و بهتری را به کار بگیرید.

. جوش های سر سفید: این نوع جوش ها زیر پوستی هستند اغلب درد دارند و قابل مشاهده نیستند در مواردی که حجم چربی زیر پوست زیاد شود سر جوش به سفیدی می زند و حالت چرکینی پیدا می‌کنپد اگر دوست دارید که این جوش ها خود به خود درمان شود و جای آنها هرگز روی پوست شما باقی نماند از فشار دادن و تخلیه محتویات آن جداً خودداری کنید.

. جوش های سرسیاه: این جوش ها روی سطح پوست به وجود می‌آیند و سر آنها به رنگ سیاه است سیاه شدن سر جوش ها به دلیل واکنش اکسیژن و رنگدانه های پوستی است این جوش های سر سیاه و سر در جوش های سر سفید هستند اما با پایان خونریزی و شروع سیکل استراحت هورمون ها به راحتی از بین می‌روند.

. پاپول ها: این جوش ها به رنگ قرمز و گاهی هم رنگ پوست هستند این جوش های قرمز رنگ در اثر تجمع بیش از اندازه سبوم دارد .

. پوسچول ها : این روزها مانند جوش های سر سفید چرکی هستند با این تفاوت که هیچ وقت از آنها در زیر سطح پوست قرار ندارد اغلب دارای رنگ سفید هستند اما در مواردی حجم چربی پوست بسیار بالا می‌رود که رنگ زرد در آنها مشاهده می‌شود.

. نودول ها : نودول ها جوش های دردناک و بزرگی هستند که به دلیل عفونی شدن باعث ایجاد آکنه می شوند معمولاً اندازه آنها بسیار بزرگ است و به شکل برآمدگی واضح روی پوست مشاهده میشود.

چگونه می توانیم از بروز جوش‌های پریودی جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از روزهای پریودی راه بسیار ساده‌ای وجود دارد با استفاده از داروهای هورمونی بدن را می توانید متعادل سازی و از جمع شدن چربی در زیر پوست جلوگیری کنید توجه کنید که اثر این روش را در هر فرد می‌تواند متفاوت باشد و ممکن است باعث درمان کامل جوش های بعد از پریودی شود یا حتی هیچ گونه تاثیری روی آنها نداشته باشد.

. قرص های ضد بارداری: قرص های ضد بارداری می‌توانند با تنظیم هورمون های بدن احتمال به وجود آمدن جوش و آکنه را به حداقل برساند این قرص‌ها پروتئین را در بدن افزایش می دهند که می‌تواند میزان تستسترون را در بدن کم کند به هورمون های اضافه را نیز جذب خود کند و این امر باعث می‌شود که تولید چربی در بدن کمتر اتفاق افتاد و جوش ها نیز به حداقل برسد برای اینکه نتیجه خوبی از مصرف این قرص‌ها بگیرید باید حداقل حدود چند نوع آنها را استفاده کنید تا بدن بتواند خود را با این قرص‌ها وقف و اثرات خود را نشان دهد توجه داشته باشید که این قرص‌ها شیمیایی هستند و حتماً باید با تجویز پزشک مصرف شود.

. اسپیرونولاکتون : این دارو هم می‌تواند میزان تستسترون را در بدن کم کند و هم مصرف آن برای بانوان مناسب نیست برخی از افراد با مصرف این دارو دچار بی نظمی در پریودی میشود که میتوان از سفت شدن سینه و سر درد های زیادی را نیز برای افراد در پی داشته باشد با توجه به همین این امر از مصرف خودسرانه این دارو خودداری کنید و حتماً با پزشک خود در خصوص آن مشورت داشته باشید.

. کاهش وزن: داشتن وزن اضافه و چاقی نیز می‌تواند باعث تولید چربی بیشتر در بدن شود پس بهتر است هر چه زودتر برای کنترل وزن و کاهش آن از روش های اصولی و درست اقدام کنید.

. رعایت بهداشت: وقتی پوست شما کثیف است منافذ پوست بسته می‌شود و همین باعث می شود که تجمع چربی در زیر پوست افزایش پیدا کند و باعث به وجود آمدن جوش و آکنه شود برای جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست دست و صورت خود را هر روز چند بار بشویید ، دست های آلوده و کثیف را هرگز به صورت خود نزنید و سعی کنید هر وسایل آلوده مانند گوشی موبایل یا عینک های طبی و آفتابی را دور از خود نگه دارید برای خشک کردن پوست نیز از یک حوله یا یک دستمال نرم کاملا شخصی است استفاده کنید.

. راکوتان: مصرف خودسرانه این دارو می‌تواند خطرات زیادی را برای فرد داشته باشد مصرف زیاد آن می‌تواند باعث سقط جنین در آینده ، مشکلات کبدی ، اختلال در اعصاب و …… شود بنابراین حتماً باید زیر نظر پزشک به مصرف آن بپردازید راکوتان می‌تواند سطح هورمون های مردانه و زنانه در بدن را کنترل کند و مانع از بالا رفتن آنها به خصوص در خانم های مسن که نزدیک به دوران یائسگی هستند شود.

. مصرف آنتی بیوتیک: با مشاهده انواع جوش ها می توانید به پزشک مراجعه کنید تا داروی مناسب برای شما تجویز شود پزشک با توجه به نوع جوش شما و نوع آسیب آن ممکن است که آنتی بیوتیک را برای شما در نظر بگیرد آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین داکسی سایکلین یا ریفامپین برای شما در نظر گرفته می‌شود.

روش های دیگری مانند لیزر تراپی ، تزریق کورتون جراحی جوش هم می‌تواند باعث درمان جوش شود این موارد برای درمان جوش های شدیدی است که بعد از اتمام خونریزی هنوز پابرجا هستند انجام این روش ها بسیار تخصصی است و حتماً باید توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت گیرد.

برای کاهش جوش پریودی چه کار کنیم؟

. در طول روز صورت خود را ۲ الی ۳ بار بشویید تا راه تنفسی پوست باز شود.

. از کرم های ضد جوش استفاده کنید تا چربی پوست برطرف شود.

.سعی کنید از لوازم آرایشی استفاده نکنید و اگر مجبور هستید حتماً بعد از اون صورت را تمیز بشویید و از گرما و مواد آرایشی که فاقد چربی هستند استفاده کنید.

. هرگز اجازه ندهید که آرایش به مدت طولانی روی صورت شما باقی بماند حتماً قبل از خواب صورت خود را پاک کنید و با استفاده از تونل ها پوست را پاکسازی کنید و کامل بشویید.

. اگر ورزش می‌کنید حتماً بعد از انجام ورزش دوش بگیرید.

. استرس را از خود دور کنید غذاهای سالمی را در رژیم غذایی خود قرار دهید غذاهای چرب دور و شیرینی در این دوران است و مناسب نیستند.

. بروز جوش‌های پریودی در افرادی که دخانیات مصرف کنند نیز بالا است ، مصرف دخانیات باعث رقیق شدن خون میشود که رقیق شدن باعث می‌شود که گردش خون کند شود بر عدم خون رسانی به پوست باعث به وجود آمدن جوش های صورت و مخصوصاً در دوران پریودی میشود.

. از پوشیدن لباس های پلاستیکی تنگ در دوران خونریزی خودداری کنید.

درمان های خانگی برای جوش های پریودی

به کمک روش های خانگی می توانید یک چای پریودی را نیز کنترل کنید و از گسترش آنها در پوست جلوگیری کنید همچنین روش‌ها می‌تواند برای سلامتی پوست نیز اثرگذار باشد و اثرات مثبتی بر کیفیت پوست بعد از دوران پریودی و حفظ سلامت آن نیز داشته باشد.

. چای سبز: نوشیدن چای سبز ۲ الی ۳ بار در روز می تواند به درمان جوشهای پریودی کمک‌کننده باشد همچنین مصرف لوسیون و کرم ها که عصاره چای سبز هستند نیز می تواند کمک کننده باشد.

. سیر: آنتی باکتریال موجود در سیر تا حد زیادی می‌تواند به درمان جوش های پریودی کمک کند سیر را پوره کنید و آن را روی قسمت‌های جوش قرار دهید اگر جای جوش ها زخم شده است از این کار استفاده نکنید زیرا اسید موجود در زیر می تواند باعث التهاب و تشدید زخم شود.

. لیمو ترش: لیموی تازه را برش بزنید و به صورت بمالید ویتامین c موجود در لیمو می تواند به شادابی پوست کمک کند اگر بتوانید این کارها ۲ الی ۳ بار در هفته انجام دهید می‌تواند بسیار موثر باشد.

. روغن درخت چای: در بسیاری از کرم‌ها و لوسیون‌ها از روغن درخت چای استفاده می‌شود این روغن خاصیت ضد التهابی دارد و می‌تواند پیشگیری کننده برای جوش های پریودی نیز باشد روغن درخت چای در برخی افراد می‌تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی شود و از قبل از استفاده آن را تست کنید اگر با گذشت ۲۴ ساعت ایجاد حساسیتی برای شما مشاهده نشد می توانید آن را روی پوست بزنید نکته مهم این است که روغن را کمی پوست را خشک میکند پس اگر پوست خشکی دارید از این روش استفاده نکنید و به سراغ راهکارهای دیگر برود.

. عسل: عسل یک غذای خوشمزه و مفید است که می‌تواند خواص ضد التهابی و ضد باکتری داشته باشد و برای درمان عفونت های بدن نیز بسیار موثر است برای درمان جوش های چرکی و آکنه نیز می‌توانید هفته ۲ الی ۳ بار از اثر استفاده کنید اثر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خود بمالید و اجازه دهید باقی بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

. عصاره نعنا: شما می توانید برگ نعنا را مانند چای دم کنید و عصاره به دست آمده را با استفاده از پن به صورت خود بزنید بعد از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه صورت را بشویید و از کرم های مرطوب کننده سازگار با نوع پوستتان استفاده کنید.

خوردن چه غذاهایی باعث تشدید جوش های پریودی می شود؟

مصرف بعضی داروها هنگام پریودی می تواند تعداد جوش ها را افزایش دهد و باعث التهاب پوست شود این غذاها  شامل انواع فست فودها ، غذاهای ادویه‌دار ، تند ، چرب و سرخ کردنی است ، مصرف لبنیات نیز می‌تواند باعث تحریک شود گوشت قرمز ماکارونی نیز می‌تواند در ایجاد جوش‌های پریودی اثرگذار باشد مصرف بیش از اندازه قند شکر و شیرینی نیز می تواند باعث بروز جوش شود برای اینکه تعداد جوش ها را کم کنید بهتر است که مصرف این غذاها را به خصوص در دوران نزدیک به شروع خونریزی و در حین آن محدود کنید.

علت بروز جوش پریودی چیست؟

. عفونت داخل بدن

. مصرف بعضی داروها که برای کنترل هورمون یا داروهای ضد بارداری استفاده میشود.

. مصرف غذاهای حساسیت زا

. ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن

. ژنتیک و وجود جوش های قبلی روی سطح پوست

. شروع سن بلوغ نزدیک شدن به دوران یائسگی

انواع جوش هایی که در بانوان بروز می کند

علاوه بر جوش های پریودی هنگام خونریزی انواع جوش های دیگر نیز وجود دارند که در خارج از این دوران نیز خود را نشان می‌دهد این جوش ها اغلب به صورت خود به خود درمان می شوند اما می توانید از روش هایی که در بخش های بالا توضیح دادیم برای کنترل و کاهش آنها استفاده کنید.

. جوش های قبل از پریود شدن: برخی از افراد قبل از اینکه پراید شود روی صورت خود جوش های قرمز ای را می بینند و علت این نوسانات هورمون ها در بدن از هورمون های مانده به استروژن و پروژستون برخی تغییرات فیزیکی مانند تغییرات میزان هورمون های غیر جنسی در بدن یا عواملی مثل کاهش وزن سریع و مصرف بعضی غذاهای آلرژی زا نیز می تواند باعث به وجود آمدن جوش شود.

. جوش های بدون پریود شدن: شاید برای آن اتفاق افتاده که هنگام شروع خونریزی شما نامنظم است و زود یا دور تر از موعد مقرر خونریزی آغاز می‌شود این تغییرات در سیستم پریودی که معمولاً ناشی از تغییر سطح هورمون است باعث به وجود آمدن جوش روی سطح پوست می شود در واقع تغییراتی که قبل از پریود شدن در بدن رخ می دهد می تواند شما را زودتر یا دیرتر از آنچه انتظار دارید ظاهر شوند.

. جوش در زمان بارداری: در هنگام بارداری بیشترین تغییرات هورمونی در بدن به وجود می‌آید این تغییرات در کنار عوامل بیرونی مثل مصرف بعضی غذاهای آلرژی زا استرس مصرف بعضی داروها و …… می‌تواند باعث به وجود آمدن جوش های پریودی شود این جوش ها گاهی تا پایان بارداری روی سطح پوست فرد باقی می‌ماند برای جلوگیری و درمان آنها نباید به صورت خودسرانه تصمیم گرفت مصرف برخی لوسیون ها باید حتماً زیر نظر پزشک انجام شود از مصرف داروهای خوراکی و موضعی نیز در این دوران باید خودداری کنید چرا که می‌تواند روی جنین آسیب وارد کند.

چه قسمت هایی از بدن بیشتر در معرض جوش پریودی است؟

در هنگام پریود شدن جوش های هورمونی در ناحیه چانه و فک به وجود می آید اگر دارای پوست چرب و جوش دار هستید در هنگام پریود شدن حتما باید از پوست خود مراقبت کنید می‌شود که این جوش ها حالت کیستی پیدا می‌کنند و بسیار دردناک می‌شوند و می‌توانند در کل بدن به وجود آیند ولی معمولاً روی گونه ، لب ها ، پیشانی ، چانه و حتی روی گردن و نواحی که ترافیک موی بیشتر دارند بیشتر مشاهده می‌شود این موضوع به این دلیل است که پوست صورت با عوامل بیرونی مثل گرد و غبار تحریک می شود و در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرد قسمت پیشانی و گونه از بیشترین مکان هایی است که بیشترین مکان برای خودنمایی جوش های پریودی هستند.

جوش های پریودی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوش های پریودی

رابطه ی کیست رحم و جوش صورت چیست؟

افرادی که در رحم خود کیست دارند اختلالات هورمونی می تواند آنها را دچار جوش صورت به خصوص قبل از خونریزی ماهانه کند سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از معروف ترین علت های ناباروری در خانم ها است که به دلیل اختلال در هورمون بدن آنها به وجود می‌آید بدن برای تولید استروژن و پروژسترون و تستسترون باید به مغز فرمان دهد وقتی رحم دارای یکی از این اجازه به مغز نمی دهد بنابراین سطح استروژن و پروژسترون پایین می آید و در نتیجه هورمون های تستسترون شروع به خودنمایی میکند این اختلال باعث می‌شود که موهای زائد در صورت و بدن به وجود آید و جوش‌هایی در بدن مخصوصا در قسمت‌های چانه و گردن ایجاد شود افرادی که خودشان پوست چربی دارند اگر کیست تخمدان نیز داشته باشند هنگام پریودی تعداد جوش در صورت آنها افزایش پیدا می‌کند این افراد تا درمان کامل کیست تا همچنان با جوش های صورت و بدن درگیر هستند اما بعد از کنترل آن این مشکل نیز برطرف می‌شود اگر به اندازه کافی آب بنوشید و یا وزن زیادی داشته باشید و از غذاهای آلرژی زا نیز استفاده کنید اینجا می تواند به آکنه های عفونی و یا دردناک تبدیل شود و در طولانی مدت نیز با شما همراه باشد این جوش‌ها وکیل را در افرادی که دخانیات مصرف می‌کند ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

روش های درمان جوش های ناشی از تخمدان پلی کیستیک

. کیست های رحمی را باید به طور کامل درمان کرد.

. اگر وزن زیادی دارید باید وزن خود را با استفاده از ورزش و تغذیه مناسب ایده آل کنید.

. به صورت روزانه پوست خود را از آلودگی‌های محیطی و آرایش پاک کنید از کمپرس آب گرم نیز استفاده کنید.

. از خوردن غذاهایی که باعث به وجود آمدن جوش می‌شود خودداری کنید و حتی اگر قرار است تحت درمان قرار گیرید این کار را زیر نظر پزشک انجام دهید.

. اگر از مواد دخانیات استفاده می کنید حتما آنها را ترک کنید.

برای درمان جوش ها به روش تخصصی نیاز است که باید زیر نظر پزشک انجام شود استفاده از این روش ها برای درمان جوش و می تواند کمک کننده باشد اما زمانی که مرحله حاد رسید از روش هایی مانند لیزر درمانی جراحی جوش های صورت و لایه برداری می تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند.

جوش های پریودی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوش های پریودی

پرسش و پاسخ

بروز جوش پریودی تا چه سنی ادامه دارد؟

با شروع سن بلوغ در دختران و آغاز اولین خونریزی جوش های پریودی نیز خود را نشان می‌دهند و در بعضی افراد تا پایان دوران خونریزی نیز ادامه دارد و تغییرات هورمونی ناشی از عادات ماهانه در بانوان تا سن ۴۵ سالگی می تواند ادامه داشته باشد و به همین دلیل این جوشها باشد تا های متفاوتی در دوران خود را می‌توانند نشان دهد شدت تغییر در سطح هورمون ها در هنگام بارداری بیشتر است و همین دلیل در این دوران نیز روش‌های زیادی در قسمت های گوناگون بدن مشاهده می‌شود با افزایش سن و نزدیک شدن به دوره یائسگی جوش های پریودی کم می‌شود ولی بدین معنا نیست که آنها به طور کامل از بین خواهند رفت بعد از یائسگی به دلیل کم و زیاد شدن هورمون ها در بدن امکان ایجاد جو وجود دارد اما نه به شدت ای که در دوران پریودی وجود دارد.

آیا افزایش جوش پریودی بعد از مصرف قرص اورژانسی طبیعی است؟

قرص های اورژانسی ایجاد جوش نمی کند و نمی تواند آنها را نیز افزایش دهد در مواردی ممکن است به علت تلاقی هورمون ها بعد از مصرف این قرص‌ها جوش ها به وجود آید که بعد از مدتی نیز از بین می‌روند.

علت افزایش جوش های صورت در زمان پریودی قبل از شروع خونریزی چیست؟

افرادی که دارای پوست چرب هستند بیشتر از دیگران در معرض به وجود آمدن جوش و آکنه هستند جمع شدن آلودگی های هوا و گرد و غبار روی پوست باعث بسته شدن منافذ پوست می شود هنگام پریودی کم و زیاد شدن هورمون های بدن هم می تواند مزیتی بر علت شود و پوست و مخصوص صورت را دچار جوش کند.

آیا درمان جوش های پریودی با روش های خانگی امکان پذیر است؟

بله توجه کنید که درمان های خانگی برای پوست هایی که جوش کمی دارند که بعد از تمام شدن زمان پریودی خود به خود از بین می روند ولی جوش های حال پس از یا حتماً باید زیر نظر پزشک و با درمان‌های خاصی صورت گیرد.

آیا لیزر روش درمانی مناسبی برای برطرف کردن جوش و آکنه است؟

بیماری جوش ها که یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در دوران جوانی است که به دلیل مشکلات ظاهری برای افراد به وجود می‌آید که باعث می‌شود فرد از نظر روحی و اجتماعی دچار آسیب شود بنابراین تمام افراد مبتلا به ایدز در راه درمانی برای برطرف کردن این مشکل هستند استفاده از لیزر برای درمان جوش و آکنه می توانند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشد لیزر درمانی یک روش درمانی تهاجمی است که می تواند جایگزین مناسبی برای جراحی اسکار صورت باشد در این روش با استفاده از اشعه لیزر جای جوش به راحتی برطرف می‌شود و شایع لیزر دو لایه های عمیق پوست نفوذ می کند و سبب تحریک کلاژن سازی و تولید سلول‌های جدید در پوست نیز می‌شود و به همین خاطر است بلافاصله بعد از انجام لیزر درمانی می توان شاهد بهبودی پوست شوید و تا هنگامی که کلاژن سازی افزایش دارد می‌تواند نتایج خوبی را برای فرد به همراه داشته باشد.

مزایای لیزر برای جوش صورت

. به حداقل رساندن ضخامت و جای زخم در صورت

. ایجاد بافت نرم در پوست

. از بین بردن لکه های تیره پوست و روشن کننده آن

. بستن منافذ باز پوست و جلوگیری از ایجاد زخم های مجدد

. از بین برنده سلول های مرده روی سطح پوست

. از بین برنده آسیب لایه فوقانی سطح پوست

. تحریک پوست برای تولید کلاژن بیشتر که باعث سفتی و قوام پوست میشود.

. درمان مناطقی که در آن جوش های پوستی تمایل به ظاهر شدن دارند.

. از بین برنده علائم سوختگی

شما هم می توانید از مزایای لیزر برای درمان جای جوش های پریودی و آکنه هایی که روی صورت مانده است در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان بهره‌مند شوید.

جوش های پریودی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوش های پریودی

مراقبت های قبل از لیزر جای جوش

ممکن است قبل از انجام لیزر نیاز به برخی مراقبت‌های خاص باشد تا لیزر بتواند به راحتی بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد آماده سازی برای این درمان اغلب شامل موارد زیر است:

. هیچ گونه داروی رقیق کننده خون حداقل دو هفته قبل از انجام لیزر نباید مصرف شود.

. حداقل دو هفته قبل از انجام نیز باید از مصرف دخانیات خودداری کنید.

. هیچگونه محصول مراقبت از پوست که حاوی رتینوئید است را دو هفته قبل از انجام لیزر نباید استفاده کنید.

. به صورت موردی و با توجه به تشخیص پزشک ممکن است که قبل از انجام درمان با لیزر داروهایی برای شما در نظر گرفته شود استفاده از این داروها باید به موقع و تا اخر ادامه پیدا کند.

مراقبت های بعد از انجام لیزر برای درمان جوش صورت

درمان با استفاده از لیزر برای جای جوش و آکنه یک روش موثر و ایمن است و در بهترین حالت اسکار ها بسیار کمرنگ خواهد شد مراقبت بعد از انجام لیزر برای جوش و آکنه بسیار اهمیت دارد بعد از انجام درمان با استفاده از لیزر باید در هفته و ماه های بعدی در مورد مراقبت پوست خود بسیار حساس باشید پوست شما در معرض آفتاب و آسیب ها قرار گرفته است بنابراین استفاده از ضدآفتاب قبل از خارج شدن از خانه اهمیت زیادی دارد همچنین باید ۶ الی ۸ هفته بعد از انجام لیزر از برنزه کردن و فعالیت هایی که منجر به قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می شود خودداری کنید ممکن است که متخصص یک تونر یا مرطوب کننده را برای شما در نظر بگیرد که استفاده از این دارو جانبی موجب می‌شود رین نتایج را از لیزر به دست آورید برای جلوگیری از ابتلا به عفونت باید ناحیه تحت درمان را همواره تمیز نگه دارید ممکن است بوسه شما به مدت چند روز یا چند هفته قرمز شود همچنین استفاده کردن از کرم‌های آرایشی تا یک هفته بعد از انجام لیزر درمانی توصیه نمی شود نتایج لیزر جای جوش پره قابل مشاهده نیست در طی ۷ الی ۱۰ روز متوجه می‌شوید که درمان تا حدود زیادی برای شما نتیجه بخش بوده است.

عوارض لیزر جوش صورت

از عوارض این روش درمانی می‌توان کمی حساسیت ، آلرژی ، تاول ، ایجاد عفونت ، قرمزی پوست و التهاب اشاره کرد که البته این عوارض برخی افراد برای مدت طولانی می‌تواند باقی بماند و در برخی افراد و اینکه چند هفته به طور کامل از بین می‌رود همچنین در بعضی نواحی پوست فرد احساس خارش و یا تغییر رنگ را دارد گفتنی است که بیشتر افراد بعد از استفاده از این روش مانند افراد افتاب سوخته هستند هر جنین عارضه دوام زیادی ندارد در صورتی که عوارض این مشکل تا مدت‌ها در صورت باقی ماندن حتماً باید به پزشک مراجعه کنید شما می‌توانید درمان جای جوش صورت در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید و از هر گونه عوارض جانبی احتمالی در امان باشید و بهترین نتیجه را به دست آورید.

جوش های پریودی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوش های پریودی

هزینه لیزر درمانی پوست چقدر است؟

هزینه لیزر در عوامل زیادی بستگی دارد از جمله تعداد جای جوش که می خواهید به پاک کردن آنها بپردازید ، مساحتی که تحت درمان قرار می‌گیرد و تعداد جلسات درمانی که برای رسیدن به نتیجه مورد نظر نیاز است همچنین انتخاب کلینیک و پزشک متخصص نیز می تواند در هزینه آن اثرگذار باشد جهت اطلاع گرفتن از هزینه‌های مربوط به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان با این کلینیک تماس گرفته نسبت به هزینه و تخفیفات روزانه توسط مشاوران و کارشناسان حرفه ای اطلاعات کافی در این زمینه را به دست آورید همچنین می توانید با مراجعه حضوری با کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای این کلینیک مشورت داشته باشید و از انجام هزینه این درمان ارسال دیگری که دارید اطلاعات کامل به دست آورید مشاوره در این کلینیک به صورت رایگان می باشد که می توانید از آن بهره مند شوید.

مراحل انجام لیزر برای درمان جوش های صورت

پزشک لیزر درمانی برای ترمیم جای جوش و آکنه به دو روش عمل می‌کند:

. حرارت حاصل از لیزر روی لایه‌های سطحی پوست وارد می‌شود و بدین ترتیب با برداشتن لایه سطحی پوست پوست تحریک می شود و شروع به بازسازی می‌کند که اغلب پوست می‌شود و اسکارها و جای جوش ها به راحتی از بین می‌رود.

. با برداشتن بافت اسکار حرارت به وجود آمده از لیزر پوست را تحریک به تولید سلول های تازه می کند جریان خون در این روش در پوست افزایش پیدا می‌کند و فرایند ترمیمی شدت بیشتری پیدا می‌کند همه اینها باعث می‌شود اسکارها کوچک تر شوند پوست روشن‌تر و سرخ تر شود همچنین هر چه زودتر التیام پیدا کند.

کاندیدای مناسب لیزر

کاندیدای مناسب استفاده از لیزر افرادی هستند که در هنگام پریودی دچار جوش های زیادی می‌شوند و ممکن است که به دلایل مختلف جای این جوش و آکنه روی صورت آنها باقی بماند می‌توانند برای برطرف کردن این مشکلات از لیزر استفاده کنند همچنین افرادی که به دلیل تغییرات هورمونی و نوع پوست دچار جوش و آکنه زیاد هستند می توانند از لیزر برای رفع مشکلات پوستی استفاده کند نظر می تواند روش درمان موثری برای تمام افرادی باشد که علاقه دارند پوست صاف شفاف و بدون جوش و آکنه داشته باشد اگر شما هم جزو کاندیداهای مناسب برای استفاده از لیزر هستید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه به انجام درمان بپردازید و از نتایج فوق‌العاده آن بهره مند شوید در این کلینیک انواع خدمات زیبایی پوست و مو توسط پزشک متخصص صورت می گیرد که میتوانید از این خدمات بهره مند شوید.

جوش های پریودی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوش های پریودی

دوره نقاهت استفاده از لیزر

استفاده از لیزر یک روش آسان و موثر است که به راحتی می توانید به درمان جای جوش و آکنه در صورت بپردازید و همچنین نیز می‌تواند با تحریک بود برای جوانسازی آن موثر باشد دوره نقاهت این روش درمانی طولانی مدت نیست می‌توانید بعد از پایان درمان بلافاصله فعالیت‌های روزمره را ادامه دهید ولی باید به توصیه های ارائه شده توسط پزشک متخصص توجه کنید و آنها را به خوبی رعایت کنید تا از هر گونه عوارض جانبی و احتمالی در امان باشید و بهترین نتیجه را از نظر بگیرید و همچنین انتخاب کلینیک و پزشک متخصص در نداشتن دوره نقاهت طولانی نقش مهمی را دارد هرچه پزشک ماهر و با تجربه تر باشد کمتری به پوست وارد می کند و نتایج بهتری را برای فرد رقم می‌زند شما می‌توانید انجام‌ لیزر را برای درمان جای جوش های پریودی در کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک انجام دهید و از هرگونه دوره نقاهت طولانی و عوارض جانبی در امان باشید.

اثرات و نتایج استفاده از لیزر

استفاده از لیزر برای درمان جوش های صورت نتایج خوبی را می تواند برای افراد رقم بزند اگر به کلینیکی معتبر و پزشکی با تجربه و حرفه‌‌ای مراجعه کنید بعد از چند سال از این نتایج خوبی از این روش درمانی را خواهید دید بعد از انجام لیزر برای درمان جای جوش نتایج بلافاصله قابل مشاهده نیست ولی بعد از گذشت چند هفته نتایج را به خوبی می توانید مشاهده کنید و ممکن است که این تا آخر عمر نیز برای شما باقی بماند اگر شما هم میخواهید از اثرات و نتایج لیزر برای رفع جوش های صورت بهره مند شوید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک مورد درمان قرار گیری همچنین انواع خدمات زیبایی پوست و مو نیز در این کلینیک صورت می گیرد که می توانید از نتایج این خدمات نیز همواره زیبایی و جوانی را به پوست و موی خود هدیه دهید.

جوش های پریودی
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوش های پریودی

تعداد جلسات لیزر

استفاده از لیزر برای درمان جوش های پریودی و همچنین آکنه های به جا مانده روی پوست از بین بردن مشکلات پوستی و جوانسازی آن یک روش مطمئن و ایمنی است که تمام افراد می‌توانند از آن استفاده کند تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان جوش صورت بستگی به نوع جوش ها و همچنین تشخیص پزشک بعد از معاینه دارد اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که می خواهید از لیزر برای برطرف کردن جای جوش و آکنه استفاده کنید می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی پوست و مو و زیبایی آراد اصفهان تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک را مورد معاینه قرار گیرید و از تعداد جلسات درمانی اطلاع پیدا کنید همچنین هر سوال دیگری که دارید می توانید از پزشک بپرسید و با خیالی آسوده به انجام این درمان بپردازید و از نتایج آن بهره مند شوید.

نتیجه گیری

یکی از نشانه های بلوغ جسمی در دختران شروع سیکل ماهانه است که به صورت ماهانه پریود خواهند شد در طی این دوران هورمون های بدن به هم میریزد و مشکلات دیگری نیز مانند دردهای شکمی ، سفت و دردناک شدن سینه ها یا نفخ شکم ، ایجاد جوش و آکنه برای آنها رخ می‌دهد که جوش ها نوعی غول‌های مرحله آخر است که تقریباً از یک هفته قبل از شروع پریودی آغاز می‌شود و بعد از آن نیز می‌تواند وجود داشته باشد این اتفاق تقریباً در ۶۵ درصد از خانم ها بروز می کند و این امر باعث کاهش اعتماد به نفس در آنها می‌شود گاهی این جوش های به وجود آمده می‌تواند بزرگ و دردناک باشد و حالت چرکی پیدا کند برای پیشگیری و درمان جوش‌های پریودی روش های ساده و زیادی وجود دارد که استفاده از آنها می تواند زیبایی و جذابیت را در این دوران حفظ کند اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با این جوش‌ها سروکله می‌زنید و می‌خواهید به دنبال راهی برای از بین بردن آنها باشید هم می‌توانید از روش‌های کلینیکی و هم از روش های خانگی که در این مقاله برای شما بیان کردیم استفاده کنید تا همواره زیبایی و طراوت پوست خود را به همراه داشته باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicarad.com/tdwb

لینک آپارات: https://aparat.com/v/R0tYE

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/k1jjB8Vz

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر:https://twitter.com/ClinicaradOffic/status/1517782561577177090?s=20&t=cypdSFf5DaQ4Eb3LTmiLPg

لینک یوتیوب: https://youtube.com/shorts/WtSMFcf42x8

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین خدمات کلینیک

انواع دستگاه های لاغری موضعی
درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.