زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

جلوگیری از ریزش مو راهکار های موثر در درمان ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو راهکار های موثر در درمان ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو راهکار های موثر در درمان ریزش مو

ریزش مو یکی  از رایج ترین مشکلاتی است که محدودیت سنی و جنسی ندارد و برای آقایان و خانم ها مسئله آزار دهنده می باشد. ریزش مو به دلایل مختلفی اتفاق می ‌افتد که برخی از آن ها قابل درمانند و برخی دیگر هنوز درمان موثری برای آن ها تعیین نشده است. امروز می خواهیم در این مطلب شما را با انواع روش های پیشگیری از ریزش مو روش‌ درمانی مناسبی آشنا کنیم.

نشانه های ریزش مو

همه افراد در طول شبانه روز شاهد ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی خود می باشند .وقتی که مو ها در حالت طبیعی دچار ریزش شوند تار های جدید تر جایگزین آن ها خواهد شد و مو با تراکم مناسبی همراه است. در صورتی که رشد مو ها کاهش یابد و رشد مو دچار اختلال شود یعنی ریزش موها ادامه دار باشد و رشد آن ها متوقف شود متوجه خواهید شد که دچار ریزش مو شده اید. ریزش مو به شرایطی گفته می‌شود که مو ها تراکم خود را از دست بدهند و شما با کم پشتی موها مواجه شوید.

اغلب مواقع ریزش مو به صورت تدریجی و آرام آرام رخ می ‌دهد و ما سریعاً نمی‌ توانیم به موقع به درمان مناسب بپردازیم. زمان شروع درمان ریزش اهمیت زیادی دارد زیرا هر چه زودتر اقدام کنید نتیجه و تاثیرات بهتری حاصل خواهید کرد.

شایعترین علائم و نشانه های ریزش مو شامل:

  • جدا شدن مو ها به راحتی در هنگام کشیده شدن موها
  • جمع شدن مو ها در هنگام استحمام در چاه گیر • مشاهده ریزش مو ها در هنگام شانه زدن و یا بستن مو ها
  • مشاهده تار های مو پس از بیدار شدن بر روی بالش

پس مشاهده این نشانه ها بهتر است سریع به پزشک متخصص مراجعه کنید تا مورد درمان قرار گیرید. برخی مواقع ریزش مو از بیماری های زمینه ای نشأت می گیرد.

چرا باید از ریزش مو جلوگیری کنیم؟

قبل از گفت و گو در مورد این موضوع باید بدانید که ریزش مو امری طبیعی و شایع است و در هر سنی از نوزادی تا کهولت سن اتفاق می افتد. افراد زیادی فکر می‌ کنند که مشکل ریزش مو فقط در بین خانم ‌ها وجود دارد و آقایان دچار این عارضه نخواهد شد. اما این تصور غلط است و هیچ محدودیت جنسی نخواهد داشت.

جلوگیری از ریزش مو را می توان از دو جنبه مهم مورد بررسی قرار داد که شامل:

▪جنبه زیبایی

در کشور های زیادی پرپشتی و زیبایی مو نشانه شادابی و سلامتی هر فرد محسوب می شود. و به عنوان تاج جوانی شناخته می شود و اعتماد به نفس زیادی به همراه دارد .اگر فردی دچار ریزش مو شود همراه با کاهش مو ها و زیبایی ظاهری آن‌ ها نیز افت خواهد کرد.

▪جنبه روحی و روانی

همراه با ریزش مو و کاهش زیبایی ظاهری فرد افراد احساس خجالت زدگی خواهند کرد و از شرکت در برخی امور زندگی مانند روابط اجتماعی، تفریحی، تحصیلی و شغلی دوری می کنند. این مسئله در بین جوانان  اهمیت بالایی دارد .زیرا بر اعتماد به نفس آن ها تاثیرگذار است و دچار آسیب روحی خواهند شد. مثلاً کودکانی که با ریزش مو مواجه می شوند از مدرسه رفتن سرباز می زنند تا مشکلشان برطرف شود.

 ریزش مو
ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو با تغذیه مناسب

تغذیه در وضعیت سلامتی مو های اهمیت زیادی دارد. زیرا بر حالت مو ها مقاوم شدن ریشه مو و میزان ریزش بسیار موثر می باشد.  برای سلامتی مو ها و جلوگیری از ریزش مو باید  مواد غذایی که حاوی انواع ویتامین ها، پروتئین ها و مواد معدنی هستند در برنامه غذایی خود قرار دهید. کسانی که تصمیم دارند با گرفتن رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهند باید حتماً با یک متخصص تغذیه مشورت کنند تا  برنامه های مناسب برای تامین مواد مورد نیاز بدنشان از قبیل ویتامین ها مواد معدنی و پروتئین ها بهره مند شوند. پس از گرفتن رژیم های غیر اصولی خودداری کنید تا سلامتی شما و مو هایتان به خطر نیفتد. یکی از دلایل گرفتن رژیم غذایی کمبود ویتامین D می باشد و باعث می ‌شود رشد مو های آن ها متوقف شود.

تامین مواد مغذی مهم برای مو

تار های مو از جنس پروتئین می باشند. پس اگر بدن با کمبود پروتئین مواجه شود روند ساخت مو دچار مشکل می شود و سبب ریزش موها خواهد شد. برای جلوگیری از ریزش مو حتماً باید مواد غذایی استفاده کنید که دارای درصد پروتئین بالایی باشد. پروتئین معمولاً در موادغذایی از قبیل گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و انواع حبوبات یافت می شود و باید به طور مناسب در برنامه غذایی شما قرار بگیرد.

مواد دیگری از قبیل کلسیم، منیزیم، آهن، امگا ۳ و امگا ۶ در سلامتی و زیبایی مو ها بسیار موثر خواهد بود و باعث استحکام فولیکول مو و افزایش سلول های فیبروبلاست خواهد شد. آنتی اکسیدان هایی از قبیل ویتامین c و e و عنصر سلنیوم در میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

عوامل دیگری مانند کم کاری غده تیروئید، تغییرات هورمونی، سندروم تخمدان، استفاده از داروهای ضد بارداری و شیمی درمانی ، عفونت های پوستی مانند قارچ ها، آسیب کششی موها،  شست‌وشوی نامناسب موها و…. باعث ریزش مو ها خواهد شد . که باید به متخصصان مربوطه مراجعه کنید تا با بررسی علت ریزش مو درمانی مناسب برای شما ارائه شود.

یکی از روش های درمانی موثر برای درمان ریزش مو مزوتراپی مو می باشد که در ادامه مطلب به بررسی آن می پردازیم.

 ریزش مو
ریزش مو

درمان ریزش مو با مزوتراپی

مزوتراپی یکی از روش‌ های درمانی و کم تهاجم می باشد که باعث توقف ریزش مو و تحریک رویش آن ها خواهد شد.  در این فرآیند ترکیباتی مغذی و تقویتی به پوست سر تزریق می شود که شامل دارو های مختلف عصاره گیاهان، پروتئین ها، آنزیم ها، فاکتور های رشد و هورمون ها می باشد که در درمان الوپسی یا ریزش مو بسیار کمک کننده خواهد بود.  پوست سر از سه لایه اکتودرم، مزودرم و آندودرم تشکیل شده است که هر کدام از این لایه ها را بخش های مختلف بدن می سازند.  هدف ما در این روش لایه درم (لایه میانی) می ‌باشد که توسط سلول های بنیادی  ساخته می شود. هدف از مزوتراپی تزریق ترکیبات محلول مزوتراپی در لایه میانی پوست سر می باشد .

لایه سطحی که ما آن را می‌بینیم اپیدرم می باشد. که توسط سلول های مرده پوشیده شده است. سلول های اپیدرمی دائما  در حال تقسیم شدن هستند و سلول های جوان تر جایگزین ها خواهد شد.

لایه میانی از بافت های پیوندی تشکیل شده است و حاوی رشته های کلاژن الاستین و هیالورونیک اسید می باشد. که سبب انعطاف پذیری و زیبای تارهای مو خواهد شد و در ساختار مو اهمیت بالایی دارند.  یکی از قسمت های مهم مو فولیکول می باشد که از ۲۰ نوع سلول تشکیل شده است . پیاز مو محلی است که ریشه مو در آن قرار دارد . ساقه مو بخشی از مو است که ما می بینیم.

مراحل درمان ریزش مو با مزوتراپی

در جلسه مشاوره پزشک در مورد مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی با شما گفت و گو می کند و علت ریزش مو های شما، تعداد جلسات و نوع ترکیبات محلول مزوتراپی تعیین خواهد شد .

در جلسه درمانی محلول مزوتراپی با استفاده از سرنگ های ظریفی مانند سوزن انسولین به صورت دستی یا  دستگاهی به نام مزوگان انجام می شود. نوع تزریق محلول مزوتراپی در درمان ریزش  به انتخاب پزشک بستگی دارد و هر دو تکنیک کاملا مناسب می باشد.

سرنگ مزوتراپی یک میلی متر در پوست سر نفوذ می کند و محلول مزوتراپی در لایه درم لایه میانی تزریق خواهد شد. ترکیبات این محلول حاوی آمینو اسید ها، ویتامین ها، داروهای مهارکننده هورمون dht، فاکتور های رشد و انواع پروتئین ها می باشد. این ترکیبات سبب تقویت و تغذیه مو ها و افزایش قدرت تار های مو خواهد شد. در هنگام انجام عمل زخم های بسیار ظریفی در سطح پوست سر مشاهده می شود. بلافاصله فرایند های ترمیمی پوست فعال می شود . سلول های ترمیمی و فاکتورهای رشد سریع فعال می‌ شوند و سلول های فیبروبلاست و رگ های خونی  افزایش می یابد و در نهایت کلاژن سازی تحریک خواهد شد و شما کم کم به مرور زمان شاهد تاثیرات بی نظیر مزوتراپی بر درمان ریزش مو های خود و افزایش کیفیت آن خواهید شد.

کاربردهای درمان ریزش مو با مزوتراپی

مزوتراپی نوعی روش  تزریقی وزیر جلدی است کاربردهای فراوانی فراوانی دارد. از جمله کاربردهای این فرایند می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • درمانی کاملا موثر برای جلوگیری از ریزش مو
  • بدون انجام عمل جراحی
  • نیاز نداشتن به دوره نقاهت یا ریکاوری
  • بهبودی سریع و روشی بدون درد و بدون نیاز به بیهوشی
  • عوارض بسیار خفیف و بدون خطر
  • هزینه مناسب نسبت به نتایج بی نظیر آن
  • نیاز نداشتن به مراقبت های ویژه و خاص
  • مناسب برای انواع مو
  • تنظیم چربی پوست سر
  • ترمیم و بازسازی سلول های مو
  • افزایش ضخامت و کیفیت مو ها

 بهترین کاندیدای جلوگیری از ریزش مو با مزوتراپی

مزوتراپی به غیر از آلوپسی آندروژنیک  برای درمان انواع ریزش مو مناسب می باشد. اگر به هر کدام از انواع آلوپسی مبتلا هستید می ‌توانید از فرایند مزوتراپی در جهت درمان بهره مند شوید.

اگر ریزش موهای شما به دلیل استرس باشد. وقتی شما به دلیل شوک عصبی یا فیزیکی دچار ریزش مو می شوید مزوتراپی درمانی بسیار مناسب برای شما خواهد بود. این درمان برای ریزش پس از بارداری موثر است و باعث فعال شدن سلول های فیبروبلاست می ‌شود. ریزش مو ها در دوران بارداری به دلیل قرار گرفتن در دوره تلوژن افلوویوم اتفاق می افتد.

اگر شما مو های آسیب دیده و شکننده دارید و تار های مو هایتان بسیار نازک شده است که می ‌توانید برای حفظ سلامت تارها و فولیکول مو از این فرآیند بهره مند شوید.

اگر ریزش موی سکه ای دارید مزوتراپی گزینه مناسبی برای درمان می باشد.

مزوتراپی برای رشد مو ها بسیار موثر خواهد بود و اگر به هر دلیل سرعت رشد مو های شما کاهش یافته است می توانید از مزوتراپی استفاده کنید.

مزوتراپی برای کسانی که دارای بیماری‌ های زمینه‌ ای هستند و کسانی که از دارو های خاص مانند دارو های شیمی درمانی استفاده می کنند مناسب نمی باشد. همچنین برای کسانی که به طاسی موی آندروژنیک مبتلا هستند تاثیر نخواهد داشت.

 ریزش مو
ریزش مو

عوارض جلوگیری از ریزش مو با مزوتراپی

شما در هنگام مزوتراپی هیچ دردی احساس نخواهید کرد . اگر ترس از سوزن دارید می توانید از دستگاه های بدون سوزن استفاده کنید. یکی از ترکیبات محلول مزوتراپی  داروی بی حسی است که باعث می شود در هنگام تزریق شما هیچ دردی احساس نکنید.  پس از تزریق شما با مقداری التهاب در ناحیه تزریق مواجه می شوید البته این عارضه کاملاً نادر است و در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود. اگر شما دچار این عارضه شدید معمولاً پزشک ترکیبات محلول مزوتراپی را تغییر می دهند. تاکنون در مورد فرایند مزوتراپی عوارض خطرناکی گزارش نشده است و یکی از موثرترین و بهترین روش های درمان ریزش مو شناخته می شود.

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان اطلاعاتی کامل و جامع در اختیار شما قرار داده می شود.

در این کلینیک ما شرایط پوست و موی شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا بتوانیم بهترین روش درمانی را برای شما ارائه دهیم و به همه سوالات شما در این زمینه پاسخگو باشیم. برای دریافت وقت حضوری با مشاوران و کارشناسان کلینیک تماس حاصل فرمایید.

هزینه جلوگیری از ریزش مو با مزوتراپی چقدر است؟

هزینه مزوتراپی مو در هر کلینیک و مرکز تخصصی بر اساس علت ریزش مو، میزان ترکیبات محلول، تعداد جلساتی که برای هر فرد در نظر گرفته می شود و وسایل و تجهیزات مورد استفاده، دوز تزریق و مهارت و تخصص پزشک متفاوت می باشد. شما در جلسه مشاوره در کلینیک آراد اصفهان می توانید با پزشک در مورد تعداد جلسات و هزینه درمان گفتگو کنید تا هزینه دقیق برای شما اعلام شود.

مراقبت های قبل از درمان ریزش مو با مزوتراپی

  • قبل از مراجعه به کلینیک مو های خود را تمیز بشویید و از مواد آرایشی مانند اسپری و ژل استفاده نکنید.
  • چند روز قبل از انجام مزوتراپی از مصرف دارو های رقیق کننده خون و ضد التهابی بپرهیزید.
  • اگر بیمار هستید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید حتماً پزشکتان را در جریان قرار دهید.
  • اگر بر سطح پوست سرتان با زخم یا عفونتی مواجه باشید با الکل ۷۰ درصد یا بتادین این ناحیه ضدعفونی خواهد شد.

مراقبت های پس از جلوگیری از ریزش مو با مزوتراپی

  • تا ۲۴ ساعت پس از درمان از دارو هایی مانند ماینوکسیدیل ، دارو های تقویتی و مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • تا ۸ ساعت پس از شستشوی مو ها خودداری کنید و از حمام بپرهیزید.
  • تا هفت روز بیشتر از ۱۵ دقیقه در حمام نمانید و از شستشوی موها با آب گرم خودداری کنید. زیرا سبب کبودی و تورم پوست سرتان خواهد شد.
  • تا ۴۸ ساعت از انجام فعالیت هایی که سبب تعرق شما می شود بپرهیزید.چون ممکن است محلول از پوستتان خارج شود.
  • مایعات زیاد بنوشید.
  • اگر بر پوست سرتان احساسی برآمدگی کردید احتمالاً شما دچار حساسیت شده اید و باید سریع به کلینیک آراد اصفهان مراجعه کنید.
  • اگر احساس درد داشتید می توانید از مسکن (استامینوفن) استفاده کنید.

اثرات و نتایج

درمان ریزش مو با مزوتراپی برای ۹۰ درصد از متقاضیان مراجعه کننده به کلینیک نتایج مطلوبی به همراه داشته است .

در جلسه چهارم شاهد کم شدن ترشحات چربی در پوست سر می باشید و نیاز به شامپو زدن بسیار کم خواهید داشت. هنگامی که محلول به پوست سر تزریق می ‌شود سریعاً ترکیبات آن فعال می‌شود و سبب افزایش خون رسانی در این ناحیه خواهد شد . روند بازسازی و ترمیم سلول ها به صورت تدریجی اتفاق می افتد و پس از ۳ ماه شما شاهد نتایج قطعی مزوتراپی و قطع ریزش موهای خود خواهید بود . مزوتراپی معمولاً برای سنین پایین تر نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

دوره نقاهت و پس درمان ریزش مو با مزوتراپی چقدر است؟

مزوتراپی روشی کاملا ایمن، کم خطر و کم تهاجم است. پس از انجام این فرآیند زیبایی و درمانی شما نیاز به گذراندن دوره نقاهت ندارید و می توانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید. یکی از توصیه های مهم، عدم انجام فعالیت هایی است که باعث تعریق شما می شود. همچنین تا ۸ ساعت از شستشوی مو های خود بپرهیزید. حتماً تعداد جلساتی که برای شما در نظر گرفته شده است کامل کنید تا بتوانید نتایج مورد نظر خود را حاصل کنید. تغذیه مناسب و مراقبت از مو با شوینده های مناسب با نوع پوست سرتان می تواند نتایج مزوتراپی را افزایش دهد.

 تعداد جلسات درمان ریزش مو با مزوتراپی چقدر است؟

تعداد جلسات و روند درمان برای هر فرد متفاوت است و به علت ریزش مو و میزان تراکم مو ها بستگی دارد. این جلسات بین ۸ تا ۱۵ جلسه خواهد بود و فواصل بین جلسات این گونه است که در ماه اول هفته ای یک بار در ماه دوم دو هفته یکبار و در ماه های بعدی ماهی یکبار در نظر گرفته می شود. با این روند تقریباً شما ۸ جلسه درمان را دریافت خواهید کرد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.com/pl52

لینک آپارات:

لینک یوتیوب:

لینک نماشا:

فیسبوک:

تویتر:

تلگرام:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین مقالات

آخرین خدمات کلینیک

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
جراحی منتوپلاستی
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.