زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

آیا قرص اسپیرونولاکتون از ریزش مو ارثی جلوگیری می‌کند؟

آیا قرص اسپیرونولاکتون از ریزش مو  ارثی جلوگیری می‌کند؟

آیا قرص اسپیرونولاکتون از ریزش موی ارثی جلوگیری می‌کند؟

مو ها یکی از مهم ترین ارکان زیبایی محسوب می شوند و کامل کننده زیبایی چهره و ظاهر افراد می باشند. فرقی نمی کند زن باشی و یا مرد،  همه افراد دوست دارند مو هایی زیبا سالم و پرپشت داشته باشند. در گاهی مواقع به دلایل مختلفی که افراد دچار ریزش مو می شوند و این موضوع باعث نگرانی و حتی استرس آن ها می شود. ریزش مو در همه افراد علت های مختلفی دارد که شامل وراثت یا ژنتیک،  تغییرات هورمونی، بیماری‌ ها و عفونت های پوستی،  کمبود مواد مغذی در بدن،  استفاده از محصولات و شوینده های نامناسب و علت های دیگر رایج و  عمومی می باشد . بر اساس علت ریزش مو  روش های درمانی مختلفی برای درمان ارائه می شود. در طی این مطلب ما به بررسی قرص اسپیرونولاکتون و درمان ریزش مو خواهیم پرداخت.

آیا  اسپیرونولاکتون برای درمان ریزش مو مناسب می باشد؟  در چه شرایطی اسپیرونولاکتون برای درمان ریزش مو تجویز می شود؟  اگر می خواهید به پاسخ این سوال ها دست یابید تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

قرص اسپیرونولاکتون و درمان ریزش مو

اسپیرونولاکتون در برخی مواقع برای درمان ریزش مو تجویز می شود استفاده از این دارو در صورتی مجاز است که پزشک علت ریزش موی شما را تشخیص دهد و این روش را برای شما مناسب بداند.  بنابراین از مصرف خودسرانه این دارو بپرهیزید اگرچه مصرف هیچ دارویی بدون تجویز پزشک تایید نمی شود.

همان طور که گفته شد ریزش مو دلایل مختلفی دارد و روش های درمانی بر اساس علت تشخیص ارائه می شود.  مثلاً اگر شما به دلیل عوامل ارثی دچار ریزش مو شده باشید کاشت مو گزینه مناسبی برای شما می باشد و در غیر این صورت و علت های دیگر،  مزوتراپی پیشنهاد می شود که  جز روش های نوین برای تقویت ریشه مو و متوقف شدن ریزش موها می باشد.

اگر می خواهید ارتباط بین اسپیرونولاکتون و ریزش مو را بدانید باید گفت که در شرایطی که ریزش مو ها به دلیل عدم تعادل هورمون ها اتفاق بیفتد تجویز اسپیرونولاکتون از ریزش مو جلوگیری می کند .در برخی خانم ها هورمون های تستسترون و یا مردانه بیشتر تولید می شود و دچار ریزش مو با الگوی مردانه خواهند شد. با افزایش سطح هورمون های مردانه در خانم ها شاهد ریزش مو در سر و افزایش موهای زائد در قسمت های مختلف صورت و سینه ها می‌ شود . هورمون های جنسی مردانه به طور معمول در بدن خانم ها به مقدار نا چیزی ترشح می شود و اگر میزان سطح آن از حد تعیین شده افزایش یابد ریزش مو را به همراه دارد .وقتی که خانم ها با ریزش موی الگوی زنانه مواجه می شوند مو های سرشان کم کم نازک و سست می شود و قسمت های جلوی سر شان دچار ریزش خواهد شد.  معمولا ریزش مو در خانم ها در دوران پس از یائسگی به دلیل عدم تعادل هورمون ها ایجاد می‌ شود و به آن ریزش موی آندروژنیک گفته می‌ شود.

کاندیدای درمان ریزش مو با قرص اسپیرونولاکتون

بیماری  که  اسپیرونولاکتون را به درمان ریزش مو مرتبط می کند ابتلا به بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک می باشد.  این بیماری یکی از بیماری های شایع در بین خانم ها می باشد. این مشکل در خانم هایی که هورمون های آندروژن و تستسترون در بدن آن ها بیشتر از حد معین ترشح می‌شود ایجاد می شود.  با افزایش این هورمون ها مو های سر کم کم می ریزند و مو های زائد در قسمت های دیگر بدن رشد خواهد کرد.

خانم هایی که علت ریزش موی سر آن به علت سندروم تخمدان پلی کیستیک تشخیص داده شود  مصرف اسپیرونولاکتون روش درمانی مناسبی برای آن ها می باشد.

این دارو مانند یک داروی ضد آندروژن عمل می کند و تولید آندروژن در تخمدان ها را کنترل می کند..  با کم شدن تولید آندروژن مو هایی که به مرور زمان ضعیف و نازک شده اند ضخامت خود را به دست می آورند و به حالت طبیعی باز می گردد. پس نتیجه می گیریم که درمان ریزش مو با قرص اسپیرونولاکتون با کاهش آندروژن ها میسر می باشد.

درمان ریزش مو با قرص اسپیرونولاکتون برای چه کسانی مناسب نیست؟

موضوعی که باید در مورد داروی اسپیرونولاکتون بدانید این است که این دارو هیچ تاثیری بر ریزش مو در مردان نخواهد داشت و ریزش موی زنان را در شرایطی که به دلایل زیر مربوط می باشد مناسب نخواهد بود

  • اگر ریزش موی خانم ها به دلیل بیماری های خاص و مصرف دارو ها و یا شیمی درمانی باشد.
  • اگر ریزش مو به علت فشار های روحی و استرس اتفاق افتاده باشد.
  • اگر به علت کمبود مواد مغذی و پیگیری رژیم غذایی غیر اصولی و ریزش مو حاصل شده باشد این دارو هیچ تاثیری بر روند درمان نخواهد داشت

مراحل درمان ریزش مو با قرص اسپیرونولاکتون

پس از مراجعه خانم ها به کلینیک و انجام آزمایش ها و تشخیص علت ریزش مو به دلیل تغییرات هورمونی اسپیرونولاکتون تجویز می شود. متخصصان دوره درمان را بر اساس میزان هورمون ها و شدت ریزش مو ها تعیین می‌ کنند و در طی جلسه درمانی توضیحات لازم در این زمینه را برای متقاضیان ارائه خواهند داد.

نحوه مصرف اسپیرونولاکتون برای درمان ریزش مو به صورت تدریجی می باشد. این دارو در دوز های ۲۵ ، ۱۰۰ و ۲۰۰ میلی گرم در داروخانه ها وجود دارد. متخصصان برای تاثیرگذاری روند درمان پیشنهاد می کنند که مصرف دارو را با ۲۰ میلی گرم آغاز کنید و با صلاحدید پزشک و به صورت تدریجی دوز مصرف افزایش یابد. بنابراین عوارض ناشی از دارو به حد چشمگیری کاهش می یابد. پس از مصرف دارو ممکن است دچار خواب آلودگی شوید. پس بهترین زمان برای مصرف دارو قبل از خواب است مصرف اسپیرونولاکتون با معده خالی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

ریزش مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ریزش مو

کاربرد ها و مزایای قرص اسپیرونولاکتون

اسپیرونولاکتون نوعی داروی کمکی برای نارسانای احتقانی قلب،  سیروز کبدی،  نفروتیک و بیماری های دیگر تجویز می شود . این دارو به عنوان داروی درمان فشار خون و افزایش آلدوسترون و کنترل پتاسیم و بدن تجویز می شود. اسپیرونولاکتون برای درمان ریزش موی ناشی از تغییرات هورمون ها و پرمویی در خانم ها تجویز می شود.  در برخی مواقع برای جوش صورت و درمان آکنه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای درمان ریزش مو با قرص اسپیرونولاکتون

اسپیرونولاکتون روش درمانی کم هزینه می باشد. روش های کم هزینه برای درمان ریزش مو و کاهش موهای زائد بدن می باشد.

این روش درمانی ساده است و پزشک با انجام یک آزمایش خون علت ریزش موها و ناهنجاری های هورمونی را تشخیص می دهد.

دارو به طور همزمان با دارو های دیگر درمان ریزش مو با تداخل کمی همراه است .بنابراین نگرانی پس از استفاده دارو ها وجود ندارد.

این روش درمانی پس از تشخیص دارو های هورمونی نتایج موثری به همراه خواهد داشت و از ریزش مو ها جلوگیری کرده و همچنین مو های زائد بدن را کاهش می دهد.  در کلینیک زیبایی آراد اصفهان متخصصان با تجربه با انجام آزمایش‌های لازم از علت ریزش مو ها را تشخیص می دهند و بر اساس علت ریزش بهترین روش درمان را ارائه خواهند داد.

عوارض مصرف قرص اسپیرونولاکتون

هر روش درمانی با عوارض رایجی همراه است اگر شما نیز برای درمان ریزش مو های خود از داروی اسپیرونولاکتون استفاده می کنید باید از عوارض احتمالی آن باخبر باشید که شامل موارد زیر می باشد.

  • استفراغ و حالت تهوع
  • اسپاسم عضلات
  • احساس درد شکم و اسهال حساس و دردناک شدن سینه ها
  • نامنظم شدن دوران قاعدگی
  • احتمال خونریزی واژن پس از پشت سر گذاشتن دوران قاعدگی
  • عدم تمایل جنسی
  • ضعف و خستگی دائمی
  • احساس سرگیجه
  • افزایش رشد مو های قسمت های مختلف بدن
  • ضعف و بی حالی

با  مشاهده هر کدام از این عوارض باید  به پزشک مراجعه کنید. متخصصان پس از بررسی شدت عوارض ریزش  مصرف دارو را کاهش می‌ دهند و یا داروی دیگری را در جهت درمان ریزش موی شما تجویز خواهند کرد.

ریزش مو در همه افراد دلایل مختلفی دارد که می توان به روش های مختلفی مورد درمان قرار داد پس باید قبل از ارائه روش درمانی علت آن تشخیص داده شود تا بتوان روش درمانی مناسبی را ارائه داد اگر علت ریزش مو در خانمها تغییرات هورمونی تشخیص داده شود مصرف قرص اسپیرونولاکتون جزء روش های درمانی موثر محسوب می شود. در خانمها با افزایش هورمون های جنسی ریزش مو های آنها نیز افزایش می‌یابد و شاهده موهای زائد در قسمت های مختلف بدن خود خواهند بود در این شرایط این دارو به عنوان یک ضد آندروژن عمل کرده و مشکلات را از سر راه بر می دارد

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انواع روش های درمان ریزش مو از قبیل تجویز دارو ها،  پی آر پی، مزوتراپی و انواع تکنیک های کاشت مو توسط متخصصین مجرب و حرفه ای انجام می شود.  متخصصان در این کلینیک با بررسی شرایط بدنی فرد و علت ریزش مو ها بهترین روش درمانی را ارائه خواهند داد .در این کلینیک از تجهیزات مدرن و پیشرفته استفاده می‌ شود تا شما در طی هر روش درمانی با کمترین حد عوارض رضایت بخش ترین نتایج را حاصل کنید.

هزینه درمان ریزش مو با قرص اسپیرونولاکتون چقدر است؟

هزینه ها در هر روش درمانی متفاوت است و هر روش درمانی بر اساس علت ریزش مو ارائه می شود. اسپیرونولاکتون برای خانم هایی که به دلیل تغییرات هورمونی دچار ریزش مو شده اند تجویز می شود و جزء ساده ترین و کم هزینه ترین روش های درمانی محسوب می شود. برای اطلاع از هزینه‌ ها و قیمت این دارو باید به دارو خانه های معتبر در سرتاسر کشور مراجعه کنید. هزینه ها در این روش بر اساس شدت ریزش مو ها و دوره درمان بستگی دارد و برای همه افراد متفاوت خواهد بود.

اگر می خواهید از هزینه های انواع روش های درمانی ریزش مو در کلینیک زیبایی آراد اصفهان اطلاعاتی  کسب کنید می‌ توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه کلینیک تماس حاصل فرمایید.

مراقبت های قبل از مصرف قرص اسپیرونولاکتون

  • پس از انتخاب پزشک ماهر و مراجعه به کلینیک های تخصصی و همچنین تشخیص پزشک برای تجویز داروی اسپیرونولاکتون باید در جلسه مشاوره نکات زیر را رعایت کنید.
  • اگر قصد بارداری دارید و یا در دوران بارداری قرار دارید حتماً پزشکتان را در جریان قرار دهید.
  •  اگر در دوران شیردهی قرار دارید پزشک را آگاه کنید.
  •  اگر به دارو ها حساسیت دارید پزشک را در جریان قرار دهید.
  •  اگر بیمار هستید و یا از داروی خاصی استفاده می کنید پزشک را مطلع کنید تا دچار اختلال دارویی نشوید و یا اثربخشی دارو ها کم نشود.
  •  از مصرف خودسرانه دارو ها خودداری کنید.

مراقبت های پس از مصرف قرص اسپیرونولاکتون

  • دوره مصرف این دارو طولانی مدت است و در طی  دوره درمان باید حتما تحت نظر پزشک باشید.
  •  آزمایش‌ های دوره‌ ای که پزشک تجویز می کند را حتماً انجام دهید تا پزشک میزان سدیم و پتاسیم  بدن شما را کنترل کند .
  • مصرف این دارو باعث استخراج آب اضافه بدن می‌ شود. بنابراین این دارو ادرارآور است و ممکن است با عوارضی مانند تشنگی و خشکی پوست و کاهش وزن مواجه شوید. در صورت مشاهده این عوارض به پزشک  اطلاع دهید.
  •  این دارو ممکن است پس از مصرف شما را دچار خواب آلودگی کند پس سعی کنید زمان مصرف آن را به قبل از خواب موکول کنید.
  •  برنامه غذایی خود را تغییر دهید. مصرف مواد غذایی که غنی از پتاسیم هستند را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • دارو را بر اساس دوز تعیین شده و در زمان معین مصرف کنید.
  •  از قرار دادن دارو در دسترس کودکان بپرهیزید .
  •  دارو را در محل خشک و خنک قرار دهید.
ریزش مو
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ریزش مو

اثرات و نتایج

برای درمان ریزش مو که به دلیل اختلال هورمونی اتفاق افتاده قرص اسپیرونولاکتون تجویز می شود.  این دارو برای کسب نتایج مدت زمان طولانی نیاز دارد معمولاً ۶ ماه تا یک سال طول می کشد تا ریزش مو ها کاهش یابد و پس از گذشت این مدت زمان شاهد ضخامت و پرپشتی موهای خود خواهید بود .اگر پس از این دوره مصرف تغییراتی احساس نکردید باید پزشک را در جریان قرار دهید. شاید نیاز باشد که دوز مصرف دارو را افزایش دهند و یا داروی دیگری را جایگزین آن قرار دهند .در هر صورت سعی کنید دارو را سر وقت مصرف کنید و از قطع کردن ناگهانی دارو بپرهیزید.

اسپیرونولاکتون میزان ترشح هورمون های آندروژن را کند تر می کند و با کاهش سطح تستسترون شاهد رشد مجدد مو ها خواهید بود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%be%d8%b4-%d8%b3%d8%b1/

https://clinicarad.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b1%db%8c%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d9%88-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7/

https://clinicarad.com/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7-%d9%88-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%88-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b4-super-fue/

دوره نقاهت پس از مصرف قرص اسپیرونولاکتون چقدر است؟

مصرف دارو ها جز راحت ترین و ساده ترین روش های درمانی می باشند.  پزشک با یک آزمایش ساده هورمون های بدن خانم ها را مورد بررسی قرار می دهند و در صورتی که ریزش مو به علت اختلال هورمون ها اتفاق افتاده باشد اسپیرونولاکتون تجویز می‌ شود . این دارو نیاز به گذراندن دوره نقاهت و مراقبت ندارد اما دوره درمان آن  طولانی مدت است.  شما باید در این دوره دارو ها را سر وقت و به مقدار تعیین شده مصرف کنید. این دارو در دوره مصرف سبب  خواب آلودگی و گیجی فرد می شود. بنابراین بهتر است قبل از خواب دارو را مصرف کنید .این دارو ادرار آور است و ممکن است با کاهش پتاسیم بدن همراه باشد .پس سعی کنید با نوشیدن مایعات  ، آب بدن خود را تامین کنید تا از کم آبی بدن پیشگیری شود.

تعداد دفعات مصرف قرص اسپیرونولاکتون برای درمان ریزش مو چقدر است؟

این دارو برای درمان ریزش مو ۲۵ تا ۲۰۰ میلی گرم به صورت روزانه تجویز می‌شود.  متخصصان برای کاهش عوارض جانبی این دارو را با دوز ۲۵ میلی گرم آغاز می کنند و به تدریج میزان مصرف آن افزایش می دهند.  به دلیل خواب آلودگی پس از مصرف دارو بهتر است دارو قبل از خواب مصرف شود.  این دارو را می توانید همراه با غذا و یا بدون غذا مصرف کنید.  اگر خانم ها در دوران یائسگی قرار نداشته باشند پزشک دارو های ضد بارداری را همزمان تجویز  می کند و یا برای کسب نتایج بهتر مصرف ماینوکسیدیل نیز توصیه می‌شود.  میزان مصرف و غلظت این دارو بر اساس شدت ریزش موها و سن فرد تعیین می‌ شود.

نتیجه گیری

مصرف قرص اسپیرونولاکتون یکی از روش های درمانی برای درمان ریزش موی خانم ها که به دلیل اختلال هورمونی رخ داده است می باشد. مصرف این دارو روشی ایمن است باید  طبق تجویز پزشک مصرف شود.  این دارو ها حاوی  مکمل های تغذیه از قبیل پتاسیم می باشد و جزء دارو های ادرار آور محسوب می‌شود.  پس قبل از مصرف این دارو باید پزشک را در جریان بیماری های خود قرار دهید تا دچار عارضه ای  در طول درمان نشوید.  مصرف اسپیرونولاکتون یکی از روش های درمانی موثر می باشد که دوره درمان آن تقریباً یک سال طول می کشد اگر شما نیز به دلایل مختلفی دچار ریزش مو شده اید و این موضوع باعث ناراحتی شما شده است  همچنین  اعتماد به نفس شما کاهش یافته ما به شما پیشنهاد می کنیم که به کلینیک زیبایی آراد اصفهان مراجعه کنید و از روش های درمانی مناسب در این کلینیک بهره مند شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicarad.com/5fjy

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinic.arad

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.arad

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین مقالات

آخرین خدمات کلینیک

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
جراحی منتوپلاستی
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.