زیبا جوی عزیز به مجموعه ی زیبایی آراد خوش آمدید

آدرس:

اصفهان خیابان توحید میانی

تلفن تماس:

09130323292 09130041218

ایمیل:

info@clinicarad.ir

آنچه در مورد تزریق ژل نمی دانید

آنچه در مورد تزریق ژل نمی دانید

آنچه در مورد تزریق ژل نمی دانید

همه ما می‌دانیم که بسیاری از علائم پیری در چهره به دلیل تحلیل رفتن حجم  چربی های صورت اتفاق می افتد.

همراه با افزایش سن ، بافت های پوستی نازک  تر خواهند شد و شاهد خطوطی در اجزای صورت از قبیل اطراف بینی،  چشم ، گونه و دهان خواهید بود.  این خطوط به مرور زمان عمیق تر می شوند و چین و چروک ها به وضوح مشاهده می‌ شود.

با کمک تزریق ژل یا انواع فیلر ها پوستی می توان چربی های از دست رفته در اجزای مختلف صورت را برطرف کرد و با محو کردن چین و چروک با پوستی صاف و یکدست داشته باشید.  البته به غیر از بر طرف کردن چین و چروک ها این عمل برای حجم دهی و فرم دهی لب ها،  بالا کشیدن ابرو رفع ناهمواری ها سطح صورت و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد که در طی این مطلب در مورد آن صحبت می کنیم.

تزریق ژل چیست؟

ساختار انواع فیلر ها و پرکننده های پوستی شبیه ژل است و استفاده از آن سبب زیبایی و جوان سازی پوست خواهد شد.  تزریق فیلر ها در زیر پوست برای حجم دهی به قسمت های مختلف صورت و بدن ، جبران چربی های تحلیل رفته،  بر طرف کردن چین و چروک ها و بهبود کانتور سطحی صورت و بدن کاربرد دارد.

 این عمل به دلیل هزینه مقرون به صرفه و عوارض خفیف طرفداران زیادی به سمت خود جذب کرده است. و سالیانه یک میلیون خانم و آقا جهت جوانسازی از این روش بهره‌مند می‌شوند.  یکی از نکات و ویژگی های قابل توجه این است که تزریق انواع فیلر های پوستی پس از تزریق بوتاکس پر طرفدار ترین روش جوان سازی در جهان شناخته می شود.

تزریق ژل
تزریق ژل

مراحل تزریق ژل

قبل از انجام تزریق ژل باید در جلسات مشاوره حضور پیدا کنید. شرایط بدنی شما مورد بررسی قرار گیرد.

 در این جلسه پزشک سن ، بافت پوستی،  شرایط بدنی  و میزان تزریق ژل را مورد بررسی قرار می دهد.

همه مراحل تزریق تحت بیحسی موضعی انجام خواهد شد و ژل با رنگ های بسیار ظریف بر محل‌ مورد نظر تزریق می شوند.  پس از تزریق‌ پزشک برای پخش کردن یکنواخت ژل در زیر پوست و نتایج مطلوب ماساژ های مورد نیاز را انجام می دهد.

کاربرد های تزریق ژل

افراد زیادی از انواع فیلرها برای پر کردن و از بین بردن چین و چروک ها صورت استفاده می کند. زیرا تاثیرات این ژل بر چین و چروک ها نتایج بی نظیری به همراه دارد . البته این فرآیند کاربرد های متفاوتی دارد بیشترین کاربرد ها توسط سازمان غذا و داروی ایالات آمریکا FDA  مورد تایید قرار گرفته است.  اما برخی دیگر مورد تایید نیستند و اما نتایج منحصر به فردی به همراه دارد. در ادامه این مطلب سعی داریم کاربرد های دیگر تزریق ژل را به شما معرفی کنیم.

کاربرد های مورد تایید سازمان غذا و دارو

استفاده از ژل برای حجم دهی

و  فرم دهی و افزایش حجم لب،  گونه و چانه مورد استفاده قرار می گیرد .  افراد زیادی این عمل را به نام پروتز می‌ شناسند.

بر طرف کردن چین و چروک ها

با  ژل در جهت از بین بردن چین و چروک ها در ناحیه پیشانی،  اطراف چشم ، اطراف دهان و بینی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

افزایش حجم صورت

یکی از نشانه های پیری و  کاهش حجم صورت می باشد که معمولاً این نشانه ها در گونه ها،  لب ها و پلک ها بیشتر مشاهده می شود.  استفاده از ژل های تزریقی بهترین روش برای حجم دهی به این قسمت ها می باشد. همچنین این عمل در جهت برطرف کردن سیاهی و گودی زیر چشم،  بالا کشیدن ابرو و رفع افتادگی پوست صورت و گردن بسیار موثر خواهد بود.

جوانسازی دست ها

علاوه بر جوان سازی صورت از  ژل های پوستی برای جوانسازی اجزاء مختلف بدن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.  یکی از کاربردهای رایج عمل جوان سازی و حجم دهی پشت دست ها می باشد که قابل تایید سازمان غذا و دارو می باشد.

اصلاح فرم بینی یکی از روش هایی که می توان برای برطرف کردن مشکلات بینی  از قبیل افتادگی نوک بینی،  برطرف کردن قوز و انحراف بینی با تزریق ژل امکان پذیر می باشد و جزوه روش های غیرجراحی و پرطرفدار می باشد.

کاربرد های تایید نشده سازمان غذا و دارو

علت تایید نکردن روش های زیبایی توسط سازمان ، پر خطر بودن یا نامناسب نبودن این روش نیست و طبق قوانین سازمان باید از دستورالعمل‌ های این سازمان  به کار برود.  که گاهی مواقع سبب عدم تایید آن ها می  شود .  در هر حال باید این قوانین برای همه متخصصان در سرتاسر جهان اعمال شود این روش ها شامل:

•حجم دهی به سینه ها

•حجم به باسن

•تزریق ژل به استخوان ، رباط ها، عضلات و تاندون ها

تزریق ژل
تزریق ژل

ترکیبات فیلر های پوستی چیست؟

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انواع فیلر های پوستی قابل تایید سازمان غذا و دارو FDA مورد استفاده قرار می گیرد.  این فیلر ها عوارض خفیفی به همراه دارد و تحقیقات زیادی در مورد خطرات آن ها انجام شده است . حتماً قبل از تزریق ژل در مورد مورد قابل تایید بودن آن ها توسط پزشک خود مطمئن شوید و  این عمل را توسط متخصصین حرفه ای و با تجربه انجام دهید.

فیلر های پوستی در دو نوع وجود دارند که بر اساس میزان ماندگاری و اجزای تشکیل دهنده آنها تقسیم بندی می شوند که در ادامه مقاله توضیحاتی در مورد آن ها ارائه خواهیم داد.

معمولاً بیشتر فیلر ها ماندگاری موقتی دارند زیرا ترکیبات تشکیل دهنده آن ها به مرور زمان در بدن جذب و در خواهد شد.  تنها فیلر دائمی که توسط سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار گرفته‌اند که در بدن قابل جذب ندارد .

 یکی از  ترکیبات برخی ژل ها لیدوکائین می باشد.  بنابر این در هنگام تزریق درد را کاهش می‌دهد.

فیلر های دائمی یا غیر قابل جذب

امروز استفاده از فیلر های دائمی یا غیر قابل جذب طرفداران زیادی ندارد. زیرا عوارض جانبی و خطرات آن بیشتر  موقتی است .

ایمنی پایین  فیلر های دائمی باعث می شود که تنها یک نوع از آن ها مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار بگیرد.  اگرچه برخی از پدیده های دائمی تحت تاییدیه استرالیا و اروپا می باشد.

البته باید در مورد تاییدیه اتحادیه اروپا این مسئله را در نظر بگیرید که تنها ساختن دارو،  رعایت اصول بهداشتی و ترکیبات تولید محصول شرکت سازنده مورد تایید قرار گرفته است و این تاییدیه برای تاثیرات و عوارض جانبی دارو در نظر گرفته نمی‌شود.  همچنین سازمان FDA سازمانی تضمینی و قابل اعتماد می باشد.

یکی از نکات مهم در مورد تزریق ژل یا فیلر های غیرقابل جذب این است کهدر فقط برای چین و چروک ها ی عمیق مورد استفاده قرار می گیرد و برای رفع چین و چروک ها سطحی در سرتاسر دنیا ممنوع می باشد.

دانه های پلی متیل متاکریلات

پلی متیل متاکریلات یکی از ژل های دائمی است که تحت تایید سازمان غذا و دارو می باشد.  این ترکیب فقط برای محو کردن چین و چروک اطراف لب (خط خنده) مورد استفاده قرار می گیرد که البته در برخی مواقع و رعایت نکردن قوانین سازمان برای مواردی مانند فرورفتگی های ایجاد شده، که  بر اثر زخم ها و حجم دهی به لب‌ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع ژل ها مصنوعی و دست ساز هستند و قابلیت جذب ندارد اما توسط بدن به خوبی تحمل می شوند.  اما شما باید بدانید که هر ماده خارجی که وارد بدن می شود سیستم ایمنی به آن  واکنش نشان می دهد.  یکی از نمونه هایی که باید برای شما مثال بیان کنیم  پنی سیلین است که ممکن است پس از تزریق شما دچار حساسیت شوید.  پس یکی از مسائل مهم در هنگام تولید محصولات و داروها قابل تحمل بودن آن توسط سلول های بدن می باشد . پلی متیل متاکریلات با بافت های زیستی سازگاری دارد‌ و  بسیاری از موارد درمانی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. که نمونه های شناخته شده آن ها سیمان استخوانی و لنز های  چشمی می باشد.

یکی از تنها فیلر هایی که مورد تایید سازمان غذا و دارو می باشد آرته فیل یا بلا فیل می باشد. که هر دو در یک کشور و یک شرکت ساخته شده‌اند از توپ های بسیار بسیار کوچک تشکیل شده است که از جنس PMMA می باشد.  ترکیبات دیگر این محصول کلاژن گاوی و داروهای بی حسی می باشد.

انواع ژل های دائمی دیگر

روغن های سیلیکون یکی دیگر از ژل های دائمی است که البته محبوبیتی در سرتاسر جهان ندارد و سازمان غذا و دارو تایید نکرده است بنابراین در مورد آن صحبتی نخواهید کرد.

فیلر های موقت یا قابل جذب

جنس فیلر های موقتی متفاوت است و شامل هیالورونیک اسید،  کلسیم هیدروکسی آپاتیت،  کلاژن و پلی لاکتیک اسید و چربی بدن خود شخص می باشد.  تزریق چربی یکی از بهترین روش های حجم دهی و جوان سازی پوست است که در مقالات دیگر در مورد آن گفت و گو می کنیم . چربی ها جز فیلر های پوستی هستند اما می دانید که نوعی ژل محسوب نمی شود بنابراین در طول این مقاله در مورد آن گفت و گو نمی کنیم.

کلاژن

کلاژن یک نوع پروتئین است که  مهمترین اجزاء تشکیل دهنده بافت های بدن و ساختار پوست می باشد. این پروتئین سبب استحکام و قوام پوست خواهد شد و در بافت های محکم بدن مانند غضروف و استخوان ها یافت می شود.  یکی از دلایل پیری پوست تجزیه و کاهش کلاژن می باشد.

کلاژن که در تزریق ژل مورد استفاده قرار می گیرد از منابع حیوانی یا سلول های انسانی به وجود می آید. کلاژن ها برای تزریق از امنیت بالایی برخوردارند ‌و  عوارض خفیف به همراه دارد.  تنها نقص این پروتئین ماندگاری کوتاه مدت آن می باشد که معمولاً اثرات آن پس از ۳ تا ۴ ماه از بین خواهد رفت و میزان ماندگاری آن نسبت به فیلر های دیگر کوتاه مدت می باشد بنابراین این نوع فیلر کمتر مورد استفاده قرار می گیرد .

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید نوعی ماده قندی است که در بافت هایی از قبیل غضروف ها و پوست یافت می شود. وقتی هیالورونیک اسید با آب مخلوط شود حجم زیادی خواهد داشت و حالتی شبیه ژل پیدا می کند . به دلیل طبیعی بودن نتایج آن بهترین نوع ژل می باشد و جزء پرطرفدارترین ماده مورد استفاده برای تزریق ژل می باشد.

هیالورونیک  اسید توسط باکتری ها در آزمایشگاه ساخته می شوند و منابع حیوانی دارد.  بهترین نوع هیالورونیک اسید آن هایی هستند که در طی  واکنش های شیمیایی می توان ساختار آن ها را تغییر داد تا میزان ماندگاری آن را افزایش دهید.

 میزان ماندگاری ژل های حاوی هیالورونیک اسید تقریباً ۶ تا ۱۲ ماه می باشد.

هیدروکسی آپاتیت کلسیم

یکی از مواد معدنی که در دندان ها و استخوان ها یافت می شود هیدروکسی آپاتیت کلسیم می باشد. این ماده معدنی در حین تزریق در یک محلول مانند ژل حل می شود و برای رفع چین و چروک ها و جوان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.  میزان ماندگاری تزریق ژل با هیدروکسی آپاتیت کلسیم بیشتر است و تقریباً تا ۱۸ ماه ماندگاری دارد.  این نوع ژل برای حجم دهی به لب‌ ها مورد استفاده قرار نمی گیرد.

پلی لاکتیک اسید

پلی لاکتیک اسید با بدن انسان سازگار است و به صورت مصنوعی تولید می شود. از این ماده برای پیچ های استخوانی و بخیه های جذبی استفاده می کنند.  تزریق ژل با پلی لاکتیک اسید در طول چند ماه و به صورت چند تزریق انجام می شود. میزان ماندگاری این ژل ها تقریباً دو سال می باشد.

تزریق ژل
تزریق ژل

بهترین ماده و برند برای متقاضیان تزریق ژل کدام است؟

اگر شما متقاضی تزریق ژل هستید بهتر است انتخابی درست داشته باشید.  پس باید در جلسات مشاوره حضور پیدا کنید و بر اساس میزان ماندگاری،  برند و مارک ژل از پزشک خود کمک بخواهید.

 انتخاب ژل را به عهده پزشک بگذارید زیرا این عمل نیاز به تخصص  و مهارت بالایی دارد.

امروزه ژل های موقت حاوی هیالورونیک اسید،  جزء پرطرفدارترین نوع ژل در میان پزشکان و متقاضیان می باشد.  چون تزریق این نوع  ژل راحت تر است و عوارض آن بسیار خفیف می باشد .

به دلیل سازگار بودن هیالورونیک اسید با بدن میزان حساسیت و عوارض بسیار کم است و نتایج بی نظیری به همراه دارد.  اگر بدن شما نسبت به ژل ها حساسیت داشت متخصصان با کمک آنزیمی به نام هیالورونید ژل را  از ناحیه تزریق استخراج می‌کنند و تاثیرات آن را از بین می برند.

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد انواع ژل ها می توانید با مشاوران ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان مشورت کنید.

عوارض تزریق ژل

عوارض این فرآیند زیبایی شامل مقداری سوزش ،  تورم ،  کبودی و قرمزی و درد خفیف در ناحیه تزریق می باشد که البته این عوارض در مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد.  در برخی مواقع ممکن است با عوارض نادری مانند ایجاد حساسیت،  برآمده شدن سطح پوست و بثورات جلدی مواجه شوید.

گلوله گلوله شدن ژل پس از تزریق یکی از عوارض نگران کننده برای متقاضیان می باشد که معمولاً در ژل های دائمی مشاهده می‌شود.  ممکن است پنج سال پس از تزریق ژل یک درصد از بیماران با این عارضه مواجه شوند.  اگر این عمل توسط متخصصین حرفه ای و با تجربه انجام شود این عارضه مشاهده نخواهد شد.

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان تزریق انواع فیلر های پوستی در قسمت های مختلف صورت و بدن توسط کادر مجرب و حرفه ای انجام می  شود.

هزینه تزریق ژل چقدر است؟

هزینه انواع ژل ها و فیلر ها متفاوت می باشد. به طور کلی هزینه ها در این روش بر حسب میزان تزریق ژل برند و مارک ژل نوع ژل،  ناحیه تزریق،  میزان تخصص و مهارت پزشک،  دارو ها و تجهیزات مورد استفاده ، مدت زمان انجام عمل و موقعیت جغرافیایی کلینیک محاسبه می شود.  برای آگاهی از هزینه ها در کلینیک زیبایی آراد اصفهان با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید.  ارائه مشاوره در این کلینیک تخصصی کاملا رایگان می باشد.

مراقبت های قبل از تزریق ژل

اگر تصمیم دارید از روش زیبایی تزریق ژل بهره مند شوید باید نکات مهمی را مورد توجه قرار دهید .

ابتدا نسبت به انتخاب مارک و برند ژل تحقیق کنید و کلینیکی مناسب و معتبر انتخاب کنید.

 این کلینیک باید دارای مجوز وزارت بهداشت باشد و از کادر درمانی مجرب و ماهر ای برخوردار باشد.

 کادر پزشکی مجرب،  رعایت نکات و اصول بر اساس استاندارد های
جهانی و قوانین وزارت بهداشت و همچنین استفاده از ژل ها و برند های مرغوب
نکات حائز اهمیت در کلینیک زیبایی آراد اصفهان می باشد و این کلینیک به
عنوان بهترین کلینیک در ایران شناخته می شود.

پس از انتخاب کلینیک معتبر و تخصصی باید مطمئن شوید که تزریق
ژل بهترین گزینه برای جوانسازی پوست شما می باشد یا خیر متخصصان ما ابتدا
وضعیت پوست،  سابقه تزریق ژل و بوتاکس،  سن و شرایط جسمانی و استعمال
دخانیات و  انواع دارو ها را مورد بررسی قرار می‌دهند تا مطمئن شود شما جزء
بهترین کاندیدای تزریق ژل می باشید؟

 در جلسه مشاوره شما با انواع فیلر ها و روش های جوان سازی پوست آشنا می شوید و پزشک توضیحاتی کامل و جامع برای شما ارائه خواهد داد.

  برای دریافت وقت حضوری در کلینیک زیبایی آراد اصفهان با شماره های ارائه شده تماس حاصل فرمایید.

مراقبت های پس از تزریق ژل

• از لمس کردن و فشار دادن ناحیه تزریق خودداری کنید.

• برای کاهش تورم و کبودی و سوزش از کمپرس سرد استفاده کنید.

• مایعات زیاد بنوشید.

• از پوشیدن لباس های زبر و تنگ خودداری کنید.

• تا ۲۴ ساعت از آرایش کردن خودداری کنید.

• تا ۳ روز از انجام فعالیت هایی که سبب تعرق شما می شود بپرهیزید.

• در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

اثرات و نتایج

همان گونه که در طول مقاله بیان شد فیلر ها در انواع  متنوعی
وجود دارد که به طور کلی به سه نوع دائمی،  موقتی و نیمه موقتی تقسیم می
شوند.  ژل های نیمه موقتی  ماندگاری کوتاه‌ مدتی دارند و پس از ۳ تا ۴ ماه و
تاثیرات آن از بین می رود.  ژل های دائمی به دلیل عوارض بالا مورد تایید
سازمان غذا و دارو نمی باشد.  ژل های موقتی بهترین نوع ژل می باشد از ماده
ای به نام هیالورونیک اسید ساخته شده است. این نوع  ژل ها  به راحتی در بدن
جذب می شوند و نتایج آن در مدت زمان کوتاهی قابل مشاهده می باشد.
هیالورونیک اسید وقتی با آب مخلوط شود حجیم می‌شود و سبب حجم‌ دهی و جوان
سازی ناحیه مورد نظر خواهد شد.  ماندگاری ژل های موقتی ۹ تا ۱۸ ماه است که
البته بر اساس ناحیه تزریق متفاوت خواهد بود.

 دوره نقاهت پس از تزریق ژل چقدر است؟

تزریق ژل روشی کاملاً سرپایی است همه مراحل آن تحت  بی حسی
موضعی انجام می شود. بنابراین این فرایند نیاز به سپری کردن دوره نقاهت
ندارد و افراد می‌ توانند بلافاصله به فعالیت‌ های روزمره خود بپردازند.
پس از تزریق ژل بهتر است مایعات زیادی بنوشید تا بتوانید نتایجی مطلوب و
رضایت بخشی حاصل کنید.  استفاده از کمپرس سرد میزان سوزش و تورم محل تزریق
را کاهش می دهد و بهبودی سریع تر حاصل خواهد شد.

 تعداد جلسات تزریق ژل چقدر است؟

 در جلسه مشاوره  سن ، ساختار و بافت بدن،  ناحیه تزریق،  نوع
ژل و شرایط بدنی مورد بررسی قرار می‌گیرد و پزشک توضیحاتی در مورد انواع
ژل ها،  میزان تزریق و برند ژل با شما گفتگو خواهد کرد.  این فرآیند زیبایی
در یک جلسه انجام می شود.  مدت زمان آن بسیار کوتاه مدت است زیرا این عمل
با چند تزریق ساده انجام می شود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را
فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت
کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد
اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات
بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

 سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.com/46mu

لینک آپارات:

لینک یوتیوب:

لینک نماشا:

فیسبوک:

تویتر:

تلگرام:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

دسته‌ها

آخرین پروژه ها

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران

برچسب‌ها

اطلاعات تماس

  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • 09130323292
  • info@clinicarad.com

خدمات پزشکی آراد

کلینیک  زیبایی آراد با تجربه چندین ساله خود در خصوص جوانسازی، لیفت با نخ ، برداشتن پف چشم ، کاشت مو،هایفو ،برداشتن تاتو ،زیبا سازی چشم و ابرو ،درمان قطعی ریزش مو ، تزریق ژل و چربی به کلیه اندام های بدن ،بوتاکس و…به هزاران زیبا جو خدمات ارزنده ای ارائه کرده است .بطوریکه سطح رضایت این کلینیک در گوگل به پنج ستاره رسیده است و این حاصل تلاش همه پرسنل زحمت کش کلینیک آراد و همراهی شما زیبا جویان عزیز است.

آخرین مقالات

آخرین خدمات کلینیک

درمان قطعی  پسوریا زیس
بهترین زمان کشیدن بخیه بلفاروپلاستی
دستگاه لیفت صورت
لیزر کم توان برای جوانسازی
عمل درشت کردن چشم
استاندارد زیبایی در ایران
آیا ژل کوچک کننده بینی تاثیر دارد؟
برگشت گوش بعد از اتوپلاستی
جراحی منتوپلاستی
  • 09130041218-09130323292
  • اصفهان خیابان توحید میانی
  • info@clinicarad.ir

شروع مکالمه

یکی از اعضا را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید

نازینین بیاتی

مدیریت کلینیک

نازینین بیاتی

تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت کو آراد می باشد.