کچلی سکه ای چیست و درمان آن چیست؟

کچلی سکه ای یک بیماری خود ایمنی است. که سیستم ایمنی بدن به طور اشتباه به سلول‌های سالم بدن حمله می‌کند. و آنها را از بین می‌رود و موجب ریزش موی سکه ای میشود.
سیستم ایمنی بدن به فولیکولها حمله می کند. و باعث ریزش مو میشود کچلی سکه ای یکی از بدترین ریزش مو است که این بیماری گاهی به ناخن و پوست نیز سرایت می‌کند این بیماری باعث ریزش مو به شکل لکه های کوچک است که با آن کچلی سکه ای نیز می گویند اگر این بیماری ادامه پیدا کند می‌تواند به کچلی کامل برسد.

علت ریزش موی سکه ای:

گلبول های سفید که نقش اصلی را در سیستم ایمنی بدن دارند به سلولهای فولیکول حمله می کند و باعث از بین رفتن آن می شوند هنوز علت اصلی این حمله ناشناخته است اما به نظر می‌رسد که عوامل ژنتیکی نقش مهمی در کچلی سکه ای دارند زیرا کسانی که دچار این عارضه می شوند در خانواده خود نیز دچار چنین مشکلی بوده اند.

علائم کچلی سکه ای:

ایجاد لکه های کچلی در بدن از جمله در ریش و سر
احساس خارش و سوزش پوست
از علائم ایجاد کچلی سکه ای بیماری ریزش سکه ای میتواند ناخن های انگشتان دست و پا را نیز درگیر کند و تغییراتی در شکل ناخن به وجود می‌آید
مثل زبر شدن سطح ناخن
نازک شدن ناخن
ترک خوردن
شکستگی ناخن
خطوط و لکه های سفید روی سطح ناخن.

درمان کچلی سکه ای:

درمانهای جدیدی وجود دارد که با آن می توان کچلی سکه ای را درمان نمود که دو نمونه از این درمان‌ها عبارتند از
۱:مزوتراپی
۲: پی آر پی

مزوتراپی چیست و چگونه انجام میشود:

مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو و افزایش رشد مو ها مورد استفاده قرار می گیرد و برای درمان کچلی سکه ای نیز می توان از این روش استفاده کرد به این صورت که مواد شیمیایی پروتئین‌ها و ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز به پوست سر با استفاده از سوزن های مخصوص و با انجام بی حسی موضعی به سر تزریق می شوند
و باعث تغذیه ریشه مو می‌شوند و این تغذیه باعث افزایش رشد مو و افزایش حجم موها نرم کنندگی و درخشان شکنندگی مو از بین بردن کچلی سکه ای سر میشود و هر فردی که می خواهید موهای خود را تقویت کند می‌تواند از این درمان استفاده کند که عوارضی را برای فرد در پی نخواهد داشت و می تواند به زیبایی کامل موها دست پیدا کند که هر جلسه از این درمان حدود ۴۰ دقیقه طول میکشد پس از انجام آن فرد می‌تواند به کارهای روزمره خود بپردازد و عوارضی برای وی در پی نخواهد داشت و همچنین دوره درمان کوتاهی دارد.

پی آر پی چیست و چگونه انجام میشود:

‏پی آر پی نیز مانند روش مزوتراپی برای جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد موها و از بین بردن کچلی سکه ای انجام می شود این روش حتی از روش مزوتراپی نیز طبیعی تر است از خون بدن خود مراجعه‌کننده استفاده میشود به این صورت که خون به مقدار کافی از بدن مراجعه کننده خارج میشود
و پس از انجام معاینات و آزمایشات مختلف قرار گرفتن در دستگاه های مخصوص با ویتامین ها پروتئین ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست سر و مو وط میشود و پس از انجام بی حسی موضعی با استفاده از سوزن های مخصوص به پوست سر و ریش هم تزریق می‌شود و باعث افزایش جریان خون و تولید کلاژن می‌شود چون با افزایش سن میزان کلاژن کاهش پیدا میکند و با این کار می‌توانید جوانسازی پوست را افزایش دهید و موجب ضخامت موها و همچنین ایجاد نرم کنندگی و درخشان کنندگی موها و از بین بردن کچلی سکه ای شوید.

هزینه:

هزینه انجام درمان مزوتراپی و پی آرپی با هم متفاوت است با وبا استفاده از عواملی مانند همه مقدار مواد تزریق شده و مدت زمان انجام هر درمان و همچنین خدماتی که پزشک به شما ارائه می کند این هزینه مشخص می‌شود و شما با انجام معاینات و مشاوره در مراکز زیبایی می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

نتیجه:

در این مقاله به درمان کچلی سکه ای اشاره کردیم همانطور که گفته شد ممکن است بر اثر عوامل مختلف فرد و چاره کچلی سکه ای شود که دلیل اصلی آن عوامل ژنتیکی است اما می توانید با روش های جدید از این مشکل رها شوید که یکی از این روش ها مزوتراپی چیست که شما میتوانید مواد شیمیایی را با پروتئین ها و ویتامین ها و مواد مغذی توسط پزشک به ریشه موی خود برسانید روش دیگر بی آرتی است
که نسبت به روش قبلی طبیعی تر بوده و به جای استفاده از مواد شیمیایی از خون خود شما استفاده می‌شود و مواد مورد نیاز را به ریشه مو می رساند و موجب افزایش رشد و حجم موها می شود و همچنین از کچلی سکه ای جلوگیری می کند و عوارض را برای شما در پی نخواهد داشت و دوره نقاهت بسیار کمی دارد و پس از انجام تزریق شما می توانید به فعالیت های روزانه خود بپردازید.
شما می توانید با مراجعه به کلینیک بین المللی آراد که از معتبرترین مراکز زیبایی بوده درمان مزوتراپی و پی آر پی را تحت نظر پزشک متخصص و با تجربه این کلینیک جناب دکتر علیزاده انجام دهید همچنین از فرصت فوق العاده این کلینیک امکان مشاوره رایگان برای مراجعه‌کنندگان است استفاده کنید و سوالات خود را با این مشاوران در میان بگذارید و نتیجه مطلوب و دلخواه خود را دریافت کنید و از نتیجه کار شگفت زده شوید.
شعبه مرکزی تهران سعادت آباد:
09128809963
شعبه اصفهان:
09130323292
آیدی اینستاگرام:
@clinic.arad
آدرس سایت:
Clinicarad.com
لینک کوتاه: https://clinicarad.com/ybkc

ashkan300

پست‌های اخیر

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

2 روز پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

6 روز پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

1 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

1 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش

قرص راکوتان برای جوش صورت

قرص راکوتان برای جوش صورت قرص راکوتان، یکی از داروهای بسیار موثر برای درمان جوش‌های…

2 ماه پیش