جوانسازی

کمبود رایج ویتامین ها مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

کمبود رایج ویتامین ها مواد معدنی و نشانه های مهم هر کدام

با کمبود مواد غذایی مورد نیاز و انواع ویتامین ها در بدن شاهد علائمی خواهید بود که شاید شرایط زندگی روزمره را برای شما دشوار  کند و مشکلاتی برای شما به همراه داشته باشد.  ضعف،  خستگی،  ریزش مو  و علائمی که تاکنون تجربه ای مورد آن نداشته باشید همراه شوید . با مشاهده این علائم باید به متخصصین مربوطه مراجعه کنید تا شرایط جسمانی و بدنی شما را با آزمایش های مورد نیاز بررسی کنند.  در این نوشتار ما تصمیم داریم برخی از مواد مغذی که برای بدن ضروری است و کمبود آن ها بدن را دچار مشکلات خاص می کند آشنا کنیم.  اگر می خواهید در این زمینه اطلاعاتی بست آورید تا  پایان این نوشتار  با ما همراه باشید تا از تاثیرات کمبود مواد  مغذی  بر سلامتی بدن مطلع شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کمبود انواع ویتامین ها و مواد مغذی به چه معناست؟

اکثر افراد فکر می کنند که کمبود مواد مغذی مربوط به سال‌ های دور گذشته است و امروز در این مشکلات وجود ندارد.   چون در گذشته شرایط مناسب مردم محیا نبوده است. مثلاً وقتی دریانوردان به سفر های دور و طولانی می رفتند نمی‌توانستند  مایحتاج خود را تامین کند و سلامتی آن ها به خطر می‌ افتد.  اما باید به این نکته توجه کرد که حتی در کشور های ثروتمند تر مردم از هر نظر در رفاه زندگی می کنند  و با کمبود برخی مواد مغذی مواجه هستند.

کمبود ویتامین ها و مواد مغذی سلول های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد چون باعث تغییراتی در فرآیند ها از قبیل اختلال در عملکرد آنزیم ها،  نامتعادل شدن میزان آب بدن،  مشکل در انتقال سیگنال عصبی و متابولیسم و… می باشد . با برطرف کردن نیاز های بدن جهت تامین ویتامین ها و مواد مغذی سلول ها به خوبی رشد کرده و می توانید شاهد عملکرد منظم و مطلوب اعضای بدن باشید.

با کمبود مواد مغذی ویتامین های مورد نیاز بدن مشکلات و بیماری های زیادی حاصل می شود مثلاً با کاهش ویتامین D در بدن به پوکی، تضعیف و در نهایت شکستگی استخوان منجر می شود.

کاهش آهن با کم خونی و از  دست رفتن انرژی بدن منجر می‌ شود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – کمبود رایج ویتامین ها

اثرات و نتایج کاهش ویتامین ها و مواد مغذی بدن چیست؟

با مشاهده برخی از علائم می توانید متوجه کمبود موادی مغذی بدن شوید که ما در طی این نوشتار تصمیم داریم تاثیرات کمبود مواد مغذی ضروری بدن را به شما معرفی کنیم.

برای تشخیص و درمان این مشکلات باید با متخصصین مربوطه مشورت داشته باشید.

  • کمبود کلسیم

کلسیم یکی از مواد مغذی ضروری بدن است که در عملکرد ماهیچه ها اعصاب همچنین استحکام استخوان ها موثر است و با کاهش آن در بدن می توانید علائمی از قبیل سوزن سوزن شدن انگشتان،  نا منظم بودن ضربان قلب و بی حسی را شاهد باشید.  این علائم به تنهایی و در مدت زمان کوتاه نشانه کمبود کلسیم نمی باشد.

نیاز بدن خانم ها و  آقایان در طول روز ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم می باشد البته خانم ها در سن بالای ۵۰ سالگی و آقایان بالای ۷۰ سالگی بدنشان به کلسیم بیشتری نیازمند است.  بنابراین باید در سه وعده غذایی شیر و ماست مصرف کنند تا کلسیم مورد نیاز استخوان‌ها و بدنشان به دست آید.  پنیر یکی از منابع بسیار مفید کلسیم است.  اگر شما جزء افرادی هستید که لبنیات مصرف نمی کنید بهتر است پرتغال غنی شده با کلسیم و یا غلات را حتماً در برنامه غذایی خود قرار دهید.  برای آگاهی از درصد کلسیم در انواع مواد مغذی به برچسب حقایق تغذیه ای نگاهی بیاندازید.  کلسیم را می‌توانید در برگه تیره کلم بروکلی نیز بیابید.

  • ویتامین D

با کاهش ویتامین D  در بدن تغییرات زیادی در بدن احساس خواهید کرد.   این علائم  را می توان به خستگی استخوان،  درد ، تغییر خلق و خو و موارد دیگر اشاره کرد.  ویتامین D در جهت سلامتی استخوان ها و جلوگیری از بیماری‌ های خاص مانند استفاده آن موثر می باشد.  با کاهش ویتامین D در بدن در طی مدتی طولانی شاهد نرمی استخوان ها ،  بیماری های سیستم ایمنی و سرطان خواهید بود.  با افزایش سن نیاز بدن به این مواد مغذی بیشتر خواهد شد.  به طوری که روزانه بزرگسالان به ۱۵ میکروگرم ویتامین D و افراد مسن بالای ۷۰ سال به ۲۰ میکروگرم نیاز دارند.  با مصرف به اندازه لبنیات مانند ماست و شیر غنی شده ماهی سالمون هفته ای دوبار می توانید این ماده مغذی را تامین کنید. نور خورشید یکی از منابع مهم ویتامین D است که اگر روزانه ۱۰ تا ۳۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید می توانید کمبود این مواد مغذی را برطرف کنید.

  • پتاسیم

پتاسیم یکی از مواد مغذی ضروری بدن است که تاثیر زیادی بر ماهیچه ها و عملکرد قلب و اعصاب خواهد داشت.  با تامین پتاسیم می توانید عملکرد سلول های بدن را منظم کنید.   پتاسیم جزء مواد مغذی مفید بدن است که با تنظیم فشار خون تاثیرات منفی را کاهش می دهد.  یکی از نشانه های کمبود پتاسیم می‌ توان به نا منظم شدن ضربان قلب و ضعف عضلات اشاره کرد.

در برخی موارد ممکن است تا مدتی پتاسیم بدن شما را کاهش دهد که شامل تعریق زیاد،  اسهال و استفراغ،  مصرف آنتی بیوتیک دارو های ادرار آور و مشروبات الکلی می باشد.  بیماری های مزمن کلیوی نیز یکی از دلایل کم شدن پتاسیم در بدن می باشد.

پتاسیم ماده مغذی است که  در شیر عدس،  لوبیا و انواع حبوبات وجود دارد.  آقایان روزانه باید ۳۴۰۰ میلی گرم و زنان ۲۶۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف کنند.

  • آهن

یکی از عوامل مهم در خونرسانی سر تا سر بدن آهن بدن می باشد که توسط گلبول های قرمز تولید می شود.  با کمبود آهن با مشکلاتی از قبیل ضعف و خستگی مشکلات تنفسی،  سردی دست و پا ها،  شکنندگی ناخن ها،  سرگیجه و می باشد.  وقتی بدن با کمبود آهن مواجه شود گلبول های قرمز نیز کاهش می یابد و افراد دچار بیماری کم‌ خونی خواهید شد.

معمولاً خانم ها وقتی در دوران قاعدگی قرار می گیرند .زنان باردار و کودکان در حال رشد بیشتر در خطر بیماری کم خونی هستند.  افرادی که گیاه خوار هستند اصولاً با کمبود آهن مواجه هستند.  بنابراین تمایل به خوردن خاک و چیز های عجیب دیگر خواهند داشت.  با افزایش شدت کم خونی علائم آن نیز افزایش می یابد.

برای برطرف کردن نیاز آهن بدن باید حتماً از غلات در برنامه غذایی مخصوصاً صبحانه استفاده کنید.  چون غلات منبع مهمی از آهن هستند و در مواد غذایی از قبیل لوبیا،  عدس و اسفناج بیشتر یافت می شود.

خانم ها و آقایان مسن باید روزی ۸ میلی گرم آهن مصرف کنند و این نیاز در خانم های زیر ۵۰ سال ۱۸ میلی گرم می باشد.

  • ویتامین B ۱۲

یکی از عوامل مهم در تولید گلبول قرمز و DNA بدن B12 می باشد که نقش مهمی در عملکرد انتقال سیگنال های عصبی بر عهده دارد.  بنابراین افرادی که گیاه خوار هستند دائماً با دچار کمبود B ۱۲  می شوند چون B12 فقط در منابع حیوانی وجود دارد و در منابع گیاهی یافت نمی شود.

از علائم کمبود  B ۱۲ می توان به بی حسی،  زبان متورم،  خستگی و ضعف اشاره کرد.  اگر به دلیل انجام عمل های جراحی سخت دچار کاهش وزن شده باشید به احتمال زیاد با کمبود این ویتامین  مواجه هستید چون عمل جراحی سطح این نوع ویتامین را کاهش می دهد.  علائم کمبود b۱۲ در بدن به صورت تدریجی در بدن مشاهده خواهد شد.

بزرگسالان روزانه به ۲۴ میکروگرم B ۱۲ نیاز دارند.

این ویتامین ها در منابع حیوانی مانند مرغ،  ماهی،  شیر ، ماست و… موجود است و اگر شما گیاهخوار هستید می‌ توانید با مصرف مولتی ویتامین های حاوی b۱۲ نیاز بدن خود را برطرف کنید.

  • فولات ها

با کمبود اسید فولیک یا فولات ها مشکلاتی از قبیل اسهال،  زبان صاف،  خستگی،  احساس ضعف و …. را تجربه خواهید کرد . اسید فولیک جذب ویتامین های گروه B می باشد و برای خانم های باردار بسیار ضروری می باشد و باعث جذب مولتی ویتامین ها در این دوران خواهد شد.

فولات ها در سالم ماندن بدن مادر و رشد جنین بسیار موثر است و با کمبود آن جنین دچار نقص مادرزادی و اختلال در لوله عصبی خواهد شد.

با مشاهده علائمی مانند خستگی و ضعف،  رشد نا مناسب،  تحریک پذیری بالا،  زبان صاف و اسهال می توان به کمبود اسید فولیک پی برد.  خانم های باردار باید حتماً به طور روزانه ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند.  تا به عنوان مکملی مهم جذب مولتی ویتامین ها را افزایش دهد.

اسید فولیک تا ۸۵ درصد توسط مکمل ها و ۵۰ درصد از طریق غذا تامین می شود.  برای از بین بردن کمبود فولات ها حتماً باید غلات غنی شده از قبیل بادام زمینی،  لوبیا،  تخمه آفتابگردان،  تخم مرغ و سبزیجات و همچنین برگ تیره گیاهان را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

  • منیزیم

یکی از عوامل مهم در سالم ماندن ساخت استخوان ها و تامین انرژی بدن تامین منیزیم در بدن می‌ باشد و با کمبود آن شاهد علائمی از قبیل کم اشتهایی،  خستگی ، ضعف و حالت تهوع و ..خواهید بود.

بزرگسالان باید روزانه ۳۱۰ تا ۴۲۰ میلی گرم منیزیم مصرف کنند.  کسانی که بدن سالمی دارند و از انواع مواد مغذی استفاده می‌ کنند معمولاً دچار کمبود منیزیوم نمی شوند اما با مصرف برخی از آنتی بیوتیک ها و ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ با کاهش جذب منیزیوم مواجه خواهید شد.  این مواد مغذی در انواع بادام ها مانند بادام زمینی و بادام هندی ، لوبیای سیاه و اسفناج وجود دارد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – کمبود رایج ویتامین ها

رژیم غذایی سالم و برطرف کردن کمبود انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن

در این نوشتار هفت نوع مواد مغذی مورد نیاز بدن را به شما معرفی کردیم که با مشاهده علائم ذکر شده باید با متخصص مربوطه مشورت داشته باشید تا با ارائه آزمایش ها کمبود های بدن شما برطرف شود.  متخصصین در این موقعیت دارو ها و مکمل های لازم را تجویز می کنند و در صورت نیاز برای داشتن رژیم غذایی سالم به جای مصرف مکمل ها شما را به متخصصین تغذیه معرفی می‌کنند تا بتوانند شرایط جسمانی شما را بهتر مورد معاینه قرار دهند.

بزرگسالان و کسانی که از رژیم های غذایی محدود پیروی می کنند بیشتر در معرض کمبود مواد مغذی هستند که شامل  خانم های باردار و افرادی که از سبزیجات و میوه های تازه استفاده نمی‌کنند می باشد .

یکی از نشانه های کمبود مواد مغذی و انواع ویتامین های بدن کاهش حجم مو ها و ریزش تدریجی آن ها خواهد بود.  بنابراین در طی این نوشتار ما یکی از روش های درمانی که در تامین مواد مغذی و ویتامین های مو ها کاربرد زیادی دارد به شما معرفی خواهیم کرد .

مزوتراپی جز  روش های درمانی کلینیکی است که برای درمان ریزش مو و تامین نیاز های ضروری پوست سر و مو ها انجام می شود.

مزوتراپی مو چیست؟

یکی از راهکار ها و روش های درمانی موثر در درمان ریزش مو و تامین مواد مغذی مو ها مزوتراپی مو است.  این فرآیند زیبایی و درمانی را با تزریق مواد مغذی،  معدنی،  پروتئین ها،  انواع ویتامین‌ ها،  اسیدهای آمینه و فاکتور های رشد به پوست سر انجام می دهند . تا بتوان کمبود مواد مغذی را بر طرف کرد.  وقتی مواد مغذی همراه با ترکیبات دیگر به پوست سر تزریق می شود بلافاصله توسط فولیکول مو جذب شده و سبب افزایش فعالیت های سلول های فیبروبلاست خواهد شد.  بنابراین فولیکول ها تغذیه و تقویت می شوند.  یکی از دلایل ریزش مو ها افزایش هورمون های جنسی در برخی افراد می باشد.  با تزریق مواد مغذی به پوست سر هورمون های جنسی مو ها مهار  شده و شرایط برای تقویت مو ها مهیا می‌ شود.  متخصصین پس از بررسی نتایج و آزمایش‌ ها مزوتراپی مو را برای کسانی که به دلیل عدم تغذیه نامناسب یا بیماری ها دچار ریزش مو شده اند تجویز می‌ کنند و جزء روش های بسیار موثر در درمان ریزش مو و افزایش ضخامت تار های مو خواهد بود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – کمبود رایج ویتامین ها

مراحل تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی مو ها با مزوتراپی

پس از مشاهده ریزش مو در جهت برطرف کردن علت ریزش مو باید به کلینیک‌ های تخصصی مراجعه کنید متخصصین برای بررسی علت ریزش مو ها آزمایش های لازم را انجام می دهند تا در صورت کمبود مواد مغذی در بدن راه حل درمانی مناسب را ارائه می دهند

مزوتراپی جزء راهکار ها و روش های درمانی موثر است که همه مراحل آن با بی حسی موضعی انجام می شود. ترکیبات محلول مزوتراپی بر اساس نیاز های مو ها تعیین می شود.  پس از بیحسی ناحیه تزریق محلول مورد نظر در نقاط مشخص شده در نزدیکی ریشه مو تزریق می شود.  کسانی که از سرنگ می ترسند می توانند با کمک دستگاه مزوگان این عمل را انجام دهند.  که البته در هر دو شرایط شما به یک نتیجه یکسان دست خواهید یافت.

مزوتراپی جزء روش های درمانی سرپایی است.  بنابراین پس از ترخیص از کلینیک می توانید فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید.

مزایا و کاربرد های مزوتراپی مو

  • مزوتراپی مو جزء روش های بی دردسر،  آسان و غیر جراحی است.
  • این فرایند زیبایی و درمانی نیاز به بستری شدن در بیمارستان و گذراندن دوره نقاهت ندارد.
  • تعداد جلسات آن کم است و زمان زیادی برای این روش درمانی صرف نخواهید کرد.
  • هزینه این روش نسبت به روش های درمانی دیگر مناسب تر است.
  • شما می توانید به تدریج شاهد نتایج این فرایند زیبایی باشید.
  • مزوتراپی را می توان برای سنین مختلف بدون محدودیت جنسی انجام داد.

کاربرد های مزوتراپی مو

  • درمان سلولیت
  • برطرف کردن زبری و خشکی مو ها
  • تامین رطوبت و انعطاف پذیری مو ها
  • تامین مواد مغذی و انواع ویتامین های مورد نیاز مو ها و پوست سر
  • افزایش کیفیت و ضخامت تار های مو
  • افزایش رشد مو ها و رویش مجدد
  • افزایش میزان خون رسانی در پوست سر
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – کمبود رایج ویتامین ها

بهترین کاندیدای مزوتراپی مو چه کسانی هستند؟

افراد زیادی به دلیل تغذیه نامناسب دچار ریزش مو می شوند.  این افراد می توانند با کمک فرایند مزوتراپی مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز مو های خود را تامین کنند.

  • افرادی که به تازگی دچار ریزش مو شده اند.
  • افرادی که مو هایشان شکننده و آسیب دیده شده است .
  • کسانی که عمل جراحی سخت انجام داده اند و با کمبود مواد مغذی مواجه هستند.
  • کسانی که نسبت به مواد  بی حسی و ترکیبات دارویی حساسیت ندارند.
  • خانم هایی که دوران شیردهی و بارداری را پشت سر گذاشته اند و دچار ریزش مو شده اند.
  • کسانی که تصمیم دارند با تقویت رنگدانه های مو از سفیدی زودرس موها جلوگیری کنند.
  • افرادی که پوست سرشان چرب است و به دنبال راهی مناسب در جهت کنترل چربی پوست سر هستند.
  • کسانی که به دلیل ریزش مو ها اعتماد به نفس خود را از دست داده اند.

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یکی از روش های موثر بدون درد،  بدون جراحی و ایمن برای داشتن مو های سالم و زیبا می باشد.  در طی این فرایند مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز مو ها با سرنگ های ظریفی به پوست سر تزریق می‌ شوند.  این سرنگ ها بسیار ظریف هستند و هیچ عارضه خاصی در پوست سر ایجاد نمی‌کنند.  حتی برخی افراد می توانند از دستگاه مزوگان برای انجام این فرایند استفاده کنند.   همه مراحل مزوتراپی مو با بی حسی موضعی انجام می شود.  بنابراین متقاضیان دردی را تجربه نخواهند کرد.  پس از تزریق محلول مزوتراپی ممکن است در ناحیه تزریق با مقداری سوزش و التهاب مواجه شوید که در مدت زمان کوتاهی به طور کامل برطرف می شود.  برخی افراد به مواد بی حسی و ترکیبات محلول مزوتراپی حساسیت دارند که در صورت مشاهده بر آمدگی در پوست سر باید به پزشک اطلاع دهند.

متخصصین با تجربه  ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان بهترین روش های درمانی را برای تامین مواد مغذی پوست و مو در اختیار شما قرار می دهند.  در این کلینیک تخصصی متخصصین با انجام آزمایش های لازم همه نیازهای بدن شما را مورد بررسی قرار می دهند تا بتوانند بهترین روش درمانی را در اختیار شما قرار دهند.

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

هر روش درمانی در شرایط خاصی انجام می شود و قیمت آن در کلینیک ها بر اساس شدت و علت ریزش  مو ها،  نوع ترکیبات محلول  تزریقی،  مهارت و تخصص پزشک و موقعیت جغرافیایی کلینیک محاسبه می شود.

متخصصین با انجام آزمایش ها و معاینات لازم از کمبود مواد مغذی مطلع می شوند و ترکیبات محلول مزوتراپی را تعیین می کنند.  پس هزینه این فرآیند برای همه افراد متفاوت است و نمی توان هزینه‌ ای قطعی برای شما اعلام کرد.

برای آگاهی بیشتر از هزینه ها در کلینیک زیبایی آراد اصفهان می توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید.  مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک تخصصی کاملاً رایگان می‌ باشد.

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو

  • در جلسات مشاوره شرکت کنید و پزشک را در جریان بیماری ها خود و دارو هایی که مصرف می کنید قرار دهید. تا پزشک بر اساس شرایط جسمانی شما روش درمانی موثر را تعیین کند.
  • متخصصین برای بررسی شرایط جسمانی و مشخص شدن کمبود مواد مغذی آزمایش ها لازم را انجام می دهند و بر اساس شرایط شما و کمبود مواد مغذی ترکیبات محلول مزوتراپی را مشخص می کنند.
  • شما قبل از آغاز جلسه درمانی موهای خود را به خوبی بشویید و از مصرف انواع محصولات آرایشی مو مانند نرم کننده ها ، اسپری، ژل، تافت استفاده نکنید.
  • اگر درگیر بیماری خاصی هستید و یا نسبت به مواد بی حسی و دارو ها حساسیت دارید به پزشک اطلاع دهید تا اقدامات لازم انجام شود.
  • دو هفته قبل از انجام فرایند مزوتراپی از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شود ، مکمل ها و ویتامین ها بپرهیزید.
  • مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی را کنار بگذارید. زیرا مصرف دخانیات و مشروبات الکلی جذب مواد مغذی را در بدن کاهش می دهد و باعث اختلال در سیستم گردش خون مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

مراقبت های پس از مزوتراپی مو

  • به هیچ وجه به ناحیه تزریق دست نزنید.
  • تا ۱۲ ساعت از شست و شوی مو ها بپرهیزید.
  • تا ۲۴ ساعت پس از انجام فعالیت هایی که باعث تعرق و استخراج محلول تزریق شده می شود بپرهیزید.
  • از مواد شوینده قوی و معطر استفاده نکنید.
  • هنگام شستشو از آب ولرم و شوینده های ملایم استفاده کنید.
  • دوره درمان را کامل کنید .
  • در این دوره از رنگ کردن مو ها و استفاده از مواد شیمیایی خودداری کنید.

اثرات و نتایج

مزوتراپی مو یکی از راهکار های موثر برای کسانی است که به دلیل کمبود مواد مغذی و ویتامین ها دچار ریزش مو شده اند و مو های آن ها آسیب دیده و شکننده شده است. تقریباً ۹۰ درصد از کسانی از فرایند مزو تراپی مو بهره مند شده اند نتایج مثبتی کسب کرده اند.  ترکیبات محلول مزوتراپی پس از تزریق سریعاً توسط ریشه های مو  جذب می شوند و با افزایش میزان خون رسانی در پوست سر به برطرف کردن مشکلات مو ها می پردازند.  شما به تدریج می توانید در طی جلسات شاهد تاثیرات این فرایند درمانی می باشید و پس از ۳ ماه نتایج قطعی قابل مشاهده می باشد . مزوتراپی مو در جهت:

  • درمان ریزش مو
  • برطرف کردن شکنندگی و آسیب دیدگی مو ها
  • برطرف کردن چربی و خشکی پوست سر
  • تقویت رنگدانه ها
  • رفع خارش و التهابات پوست سر انجام می شود.

این فرآیند را می توان بدون محدودیت جنسی برای سنین مختلف انجام داد.

دوره نقاهت پس از مزوتراپی مو چقدر است؟

همان طور که می دانید همه مراحل مزوتراپی مو با بی حسی موضعی به صورت سرپایی و چند تزریق ساده انجام می شود . بنابراین پس از پایان جلسه درمانی نیاز به استراحت کردن ندارد و می توان فعالیت های روزانه خود را آغاز کرد . پس از انجام فرایند  مزوتراپی تا ۸ ساعت نباید مو ها شسته شود.  همچنین از انجام فعالیت هایی که باعث تعریق و استخراج محلول مزوتراپی از پوست سر می شود امتناع کنید . تا ترکیبات به خوبی در پوست سر جذب شده و شاهد نتایج بی نظیر آن باشید.  علائم پس از انجام مزوتراپی از قبیل سوزش،  قرمزی و التهاب پس از چند ساعت برطرف می شود.

تعداد جلسات مزوتراپی مو چقدر است؟

تعداد جلسات بر حسب  آزمایش های لازم و کمبود مواد مغذی و ویتامین ها،  همچنین شدت ریزش مو ها و  سن فرد مشخص خواهد شد.  متخصصین معمولاً ۸ تا ۱۵ جلسه را برای متقاضیان در نظر می‌ گیرند که این جلسات با فواصل متفاوت انجام خواهد شد.  که روند درمان شامل هفته یک بار در ماه اول،  دو هفته یک بار در ماه دوم و در نهایت ماهی یکبار تزریق مزوتراپی انجام می شود تا بتوان دوره درمان را کامل کرد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%88-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%85%db%8c/

https://clinicarad.com/%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a8%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d9%85%d9%88%d8%ae%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%88-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%db%8c%d8%b4%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2/

https://clinicarad.com/%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%82%d8%a8%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c/

نتیجه گیری

با کمبود مواد مغذی و انواع ویتامین ها در بدن علائمی از قبیل درد و خستگی،  ضعف در عضلات،  ریزش مو و موارد بیشمار دیگر مشاهده می شود که در صورت مشاهده طولانی مدت آن ها باید به پزشک مراجعه کنید.‌ شما وقتی دچار کمبود مواد مغذی می شوید تغییراتی در بدن داشته باشید که تا کنون تجربه نکرده اید متخصصان در این زمینه می توانند به شما کمک کنند و با انجام آزمایش های لازم نیاز های بدنتان را بر طرف خواهند کرد.  مشورت با متخصصین تغذیه یکی از راهکار های مناسب برای بدنی سالم می باشد.  متخصصین با تجربه ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان با انجام آزمایش ها و معاینات لازم ویتامین های مورد نیاز بدن شما را تامین خواهند کرد.

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان فرآیند مزوتراپی با بهترین برند ها و مارک ها انجام می شود.  این محلول به پوست سر تزریق شده تا با جذب آن ها توسط ریشه مو نیاز های ضروری  مو ها و پوست سر تامین شود.  اما شما باید برای تامین مواد مغذی بدن و داشتن بدنی سالم حتماً برنامه غذایی مناسبی داشته باشید. استفاده از میوه‌ ها و سبزیجات تازه غلات و منابع حیوانی می تواند نیاز های بدن شما را در این زمینه بر طرف کند . دوری از استعمال دخانیات ، عدم مصرف مشروبات الکلی و مصرف نکردن غذا های بی کیفیت سالم ماندن بدن شما بسیار موثر می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicarad.com/5oua

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinic.arad

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.arad

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

1 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

4 روز پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

1 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

1 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش