جوان سازی پوست

کلاژن سازی پوست صورت در منزل

کلاژن سازی پوست صورت در منزل :

اگر شما به محصولات ضد پیری نیز علاقه مند هستید یا به دنبال روشی مناسب برای کلاژن سازی پوست صورت خود هستید حتماً اسم این واژه به گوش شما رسیده است  و راه های زیادی را تجربه کرده ایم در طی مصرف پیش رو ما می خواهیم شما را با این ماده ضروری پوست د آشنا کنیم و چند روش موثر برای افزایش فرایند کلاژن سازی به شما پیشنهاد کنید. پس پیشنهاد می کنیم ادامه این مطلب را در وب سایت کلینیک زیبایی آراد اصفهان از دست ندهید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلاژن سازی پوست چیست ؟

کلاژن( Collagen)  واژه ای یونانی است که معنای آن برگرفته از کلمه چسب می باشد.  کلاژن نوعی پروتئین سخت فیبری و نا محلول موجود در پوست بدن است که مقدار آن از پروتئین های دیگر فراوان تر است و تقریباً یک سوم از کل پروتئین های بدن را تشکیل می دهد  .

همچنین یکی از اصلی ترین  ساختمانی پوست استخوان ها، دندان ها ، ماهیچه ها، تاندون‌ ها و رباط‌ ها محسوب می شود . به طور کلی این پروتئین همانند چسبی از که بافت های مختلف بدن را در کنار یکدیگر محکم می کند.  یکی از ویژگی های متمایز این پروتئین خاصیت باز جذب می باشد یعنی این که  می تواند به اجزای کوچکتر تقسیم شود و یا تغییر شکل دهد. سپس مجدداً در بدن جذب می شود.

این خاصیت باعث شده کلاژن  در طیف های گوناگون و درمان های پزشکی مورد استفاده قرار داد. تاکنون حداقل ۱۶ نوع پروتئین کلاژن در بدن وجود دارد که در ما بین آن ها پنج نوع از آن ها دارای اهمیت بیشتری هستند . مثلاً کلاژن نوع یک لایه پوستی قرار گرفته است و سبب تقویت لایه های پوست خواهد شد.

همچنین سبب و خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری پوست خواهد شد و با حفظ رطوبت و آب بدن از خشکی و ایجاد چین و چروک ها جلوگیری خواهد کرد. پروتئین نوع ۱ در لایه درم و یا لایه های با کمک سلول‌ های فیبروبلاست یک شبکه فیبری تشکیل می دهد.  سلول‌ های جدید بر روی آن رشد می کنند و سبب جوان سازی پوست خواهد شد .

همچنین سلول های تازه جایگزین سلول های مرده شده و ترمیم و بازسازی پوست انجام می‌ شود که آن ها ابتدا به حالت پرو کلاژن تولید خواهد شد و به این ترتیب با ترکیب آمینو اسید های پرولین و گلایسین توسط ویتامین c با همدیگر ترکیب می شوند و به تولید پرو کلاژن می پردازند . در نهایت بدن به طور طبیعی کلاژن تولید خواهد کرد و ما با دریافت مناسب و کافی مواد غذایی می توانیم در تولید این پروتئین مهم به بدن کمک کنیم.

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلاژن سازی

کدام مواد غذایی برای کلاژن سازی پوست صورت ضروری هستند ؟

  • پرولین

  سفیده تخم مرغ ، جوانه گندم ، کلم،  مارچوبه،  لبنیات و قارچ ها دارای آمینو اسید پرولین هستند.

  • گلایسین

پوست مرغ ژلاتین منبع مهم از آمینو اسید گلایسین است.

  • مس

 مس برای فعال سازی آنزیم ها که در واکنش تولید کلاژن نقش دارند مانند کنجد،  پودر کاکائو و عدس وجود دارد.

  • ویتامین c

 ویتامین c در سبزیجات و انواع مرکبات یافت می شود و همراه با هیالورونیک اسید جزء مواد مهم در تولید کلاژن بدن می باشد.

همچنین با مصرف پروتئین های مناسب و دارای آمینو اسید های ضروری که در مرغ ، غذا های دریایی،  گوشت قرمز،  حبوبات و لبنیات یافت می شود در تولید کلاژن در بدن اهمیت زیادی دارد.

هم اکنون که متوجه شدید کلاژن در بدن چه نقشی دارد و جوانی و زیبایی پوست خود را مدیون آن هستید. پس بهتر است با عوامل کاهش کلاژن در پوست نیز آشنا شوید.

یکی از عوامل مهم در کاهش کلاژن افزایش سن می باشد و کلاژنی که تولید می شود کیفیت پایینی دارد که به کاهش استحکام و انعطاف پذیری پوست ختم می شود . سرعت این فرایند عامل ژنتیکی دارد.

عوامل محیطی در این زمینه مهم است .  مثلا قرار گرفتن در معرض اشعه uv و هوای آلوده روند پیری پوست با سرعت بیشتر طی می شود.

با پیگیری سبک زندگی نادرست مانند استعمال دخانیات ، ترمیم و بازسازی زخم های پوستی به تعویق می افتد و همچنین یکی از دلایل مهم ایجاد چین و چروک ها بر سطح پوست خواهد بود.

همه عوامل بیان شده ایجاد رادیکال های آزاد باعث تجزیه سریع کلاژن می شود  البته برخی از بیماری ها مانند اختلال در سیستم خود ایمنی بدن از قبیل بیماری لوپوس در کاهش کلاژن بدن تاثیر گذار خواهد بود.

همه انسان ها خواستار پوستی سالم شاداب و جوان هستند و خوشبختانه امروزه می توان با به کارگیری راه کار های موثری روند پیری پوست را کنترل کرد.  در ادامه این مطلب شما را با برخی از روش هایی که تولید و بهبود کلاژن پوست را افزایش می دهد به شما معرفی می کنیم.

مکمل های غذایی امروزه در بین مردم بسیار رایج است و اکثر آن ترجیح می دهند که به جای مصرف انواع مواد غذایی،  پودر مکمل و یا قرص آن را مورد استفاده قرار دهند.  متخصصین تغذیه در این زمینه بیان کرده اند که برخی از مواد غذایی حاوی فرم قابل دسترس کلاژن برای فرایند های زیستی بدن خواهند بود که بدن پس از مصرف این مواد به تولید پروتئین می پردازد .

این خاصیت مواد غذایی باعث می شود که غذا های حاوی کلاژن نسبت به مصرف مکمل ها مزیت بیشتری داشته باشد.  به همین دلیل طی بررسی های سال ۲۰۱۲ در مورد تغذیه و پیری به این نتیجه رسیده اند که مصرف سبزیجات و میوه های تازه بهترین سالم ترین و ایمن ترین روش برای تقویت و سلامتی پوست  خواهد بود.

منابع غذایی دارای کلاژن کدامند ؟

سوپ استخوان

سوپ استخوان یا آبگوشت یکی از غذا های مهم و غنی از کلاژن می باشد.  این غذا ها دارای آب میان بافتی خارج شده از استخوان ها می باشد.  یکی از منابع مهم و سرشار از کلاژن،  منیزیوم ، فسفر ، کلسیم،  اسید های آمینه و مواد غذایی دیگر خواهد بود.

ژلاتین

 ژلاتین شکل پخته شده کلاژن می باشد که استخوان های برخی از حیوانات مانند گاو ، گوسفند،  مرغ و ماهی تولید می شود.  این مطالعات نشان داده با این که بدن می تواند گلایسین تولید کند مقدار آن برای بدن کافی نمی باشد و باید از منابع غذایی بیشتر استفاده کرد .

ژلاتین منبعی غنی از گلایسین می باشد که به فرم های مختلفی به شکل ژلاتین مورد استفاده قرار می گیرد مانند جوشانده استخوان یا آبگوشت که به صورت ژل در ورقه‌ های ژلاتین به مصرف خوراکی می رسد . مکمل ژلاتینی نیز فرم دیگری از از ژلاتین ها می باشد که بر اساس بررسی های به دست آمده برای حفظ سلامتی پوست و مو موثر می باشد.

مثلاً در یک مطالعه بین دو گروه زنان می خواستند که به مدت ۸ هفته از ۱۰ گرم گوشت و ۱۰ گرم مکمل کلاژن ماهی استفاده کنند . پس از هشت هفته خانم هایی که از گوشت به عنوان منبع کلاژن استفاده کرده اند ۱۲ درصد و خانم هایی که ژلاتین ماهی مصرف کرده اند ۲۸ درصد رطوبت پوست شان افزایش یافته است.

مطالعه دیگری که بر روی بیماران مبتلا به آلوپسی انجام شده بعد از ۵۰ هفته با مکمل های ژلاتینی تحت درمان قرار گرفته اند و نتایج حاصل شده نشانه ۲۹% رشد  مو  و ۴۰ درصد رشد توده مو ها افزایش داشته است .  بر اساس بررسی های دیگر نتایج مشابهی به همراه داشته است و روی افرادی انجام شده است که روزانه مصرف ژلاتین در آن ها ۱۴ گرم بوده است و پس از مدتی ضخامت مو های آن ها ۱۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

  • مرغ

بسیاری از مکمل های حاوی کلاژن از عصاره  مرغ درست می شوند . شاید تاکنون هنگام برش دادن گوشت مرغ متوجه همبستگی بافت بین آن ها شده باشید این خاصیت به علت مقدار زیاد کلاژن در آن می باشد . مطالعات  و غضروف مرغ این ماده خوراکی را به عنوان منبع کلاژن برای درمان آرتروز معرفی کرده‌ اند.

  • ماهی

ماهی نیز  مانند حیوانات دیگر دارای استخوان ها و رباط هایی جنس کلاژن می باشند با مصرف گوشت  ماهی کلاژن مصرفی ما افزایش می یابد. البته،  باید به این نکته توجه کنید که بخش هایی از ماهی مانند سر آن دارای مقدار زیادی کلاژن می باشد همچنین پوست ماهی دارای پپتید های کلاژن می باشد.

  • سفیده تخم مرغ

درست است که تخم مرغ مانند سایر محصولات حیوانی دارای بافت همبند نمی باشد . اما،  سفیده تخم مرغ دارای مقدار زیادی پرولین یکی از اسید های آمینه مورد نیاز برای ساختن کلاژن می باشد.

  • مرکبات و توت ها

همان‌ طور که می‌ دانید ویتامین c در تولید پروتئین کلاژن اهمیت زیادی دارد.  در نتیجه دریافت میزان کافی از این ویتامین در رژیم غذایی حائز اهمیت می باشد. مرکباتی مانند پرتقال،  گریپ فروت و لیمو سرشار از مواد مغذی هستند که می توان آن ها را به طور جداگانه و یا در سالاد ها مورد استفاده قرار داد.

اگر چه تا کنون در مورد این که توت ها حاوی ویتامین c  هستند اطلاعات کمی داریم اما واقعیت این است که توت فرنگی با مقایسه با مرکباتی دیگر مقدار بیشتری ویتامین c دارد. زغال اخته،  تمشک و توت سیاه نیز در کنار ویتامین c دارای آنتی اکسیدان های زیادی هستند که برای محافظت از پوست ما در برابر آسیب های محیطی بسیار مهم می باشد.

  • سیر

سیر یکی از طعم دهنده های مناسب برای انواع غذا ها می باشد به علاوه بر این که منبع گوگرد می باشد.  سیر به سنتز کلاژن و تجزیه آن کمک می کند. به این نکته باید توجه کرد که برای استفاده بهینه از خاصیت ویژه سیر مصرف مداوم آن به مدت طولانی فواید بی نظیر ی در تغذیه ما خواهد داشت.

  • سبزیجات برگ دار و گوجه فرنگی

سبزیجاتی از قبیل کلم پیچ،  اسفناج و چغندر رنگ سبز آن ها از کلروفیل های موجود در آن حاصل می کند. طبق مطالعات جدید در کنار خاصیت آنتی اکسیدانی تولید پیش ماده کلاژن را در بدن افزایش خواهد داد . یکی از منابع مهم ویتامین c،  گوجه فرنگی می باشد به طوری که یک گوجه متوسط در حدود ۳۰ درصد از ویتامین c  لازم برای تولید کلاژن در بدن را تامین می کند.

  • انواع لوبیا

 لوبیا ها به دلیل برخوردار بودن از انواع آمینو اسید های ضروری برای تولید کلاژن یکی از منابع سرشار پروتئین می باشد . همچنین حبوبات دارای مقدار زیادی مس هستند که در تولید کلاژن ضروری خواهد بود

  • بادام هندی

اگر شما آجیل زیاد مصرف می کنید بادام هندی را حتماً در میان وعده های آن بیافزایید.  بادام هندی دارای زینک و مس فراوان است که در تولید کلاژن مورد استفاده قرار می گیرد.

  • فلفل دلمه‌ ای

مصرف انواع فلفل‌ های دلمه‌ ای مخصوصاً فلفل دلمه‌ ای قرمز که دارای ماده ضد التهابی است که کپسیسین نامیده می شود که از پیر شدن پوست در برابر افزایش سن پیشگیری خواهد کرد . مصرف مواد غذایی و سبزیجات تازه از مهمترین توصیه های پزشکی می باشد اما همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم.  مصرف کلاژن های پودر ی و یا قرص ها مانند جزء منابع مورد اطمینان کلاژن خواهند بود.

مصرف این مکمل ها آسان ترین راه دریافت کلاژن خواهد بود. اما طی مطالعات به دست آمده مکمل های کلاژن ساز پوست احتمالاً به بهبود بافت پوست  و توده عضلانی و کاهش درد آرتروز نیز کمک کند.  در ادامه مطلب نمونه های از این مورد را مورد بررسی قرار داده ایم.

یکی از بررسی ها نشان داده که کلاژن می تواند از خشکی پوست و ایجاد چین و چروک ها و سرعت روند پیری جلوگیری کند.  در طی این مطالعات زنانی که به مدت هشت هفته از مکمل های دارای  ۲.۵ تا ۵ گرم کلاژن استفاده کرده‌ اند. در مقابل کسانی که از این مکمل ها هیچ استفاده ای نکرده‌ اند پوستی منعطف تر و زیباتر دارند.  در حالی که گروه دوم دارای پوست خشک تر هستند.

مطالعه دیگر بر روی زنانی که به مدت ۱۲ ماه نوشیدنی های حاوی کلاژن استفاده کرده‌ اند انجام شده که در برابر گروهی که این نوشیدنی ها را مصرف نکرده اند پوستی مرطوب تر حاصل کرده اند  و میزان چین و چروک ها و عمق آن ها کاهش یافته است. طبق این مطالعات مکمل های حاوی کلاژن به تحریک بدن برای تولید کلاژن بیشتر می پردازد.

سپس  به کاهش چین و چروک های سطحی پوست منجر می شود. همچنین مصرف این مکمل ها امکان دارد سبب افزایش تولید پروتئین های دیگر شود تا شما بتوانید پوستی سالم تر داشته باشید  الاستین و فیبریلین از این پروتئین ها خواهند بود.

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلاژن سازی

آیا کرم های کلاژن سازی پوست کاربردی هستند ؟

قطعاً زمانی که به بررسی و خرید محصولات مراقبتی پوست از قبیل کرم ها یا سرم ها می پردازید متوجه می شوید که ادعا می کنند این محصولات دارای کلاژن هستند و می توانند اثرات پیری را برطرف کنند و سبب جوان سازی پوست شود.  نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که کلاژن پروتئین است که به دلیل ساختار مولکولی های بزرگ تشکیل می شود و نمی تواند از طریق پوست جذب شود .

در نتیجه این محصولات پوستی دارای کلاژن نمی‌ توانند در ذخیره کلاژن بدن به شما کمک کنند. اما اگر تا کنون محصولاتی را استفاده کرده اید که دارای پپتید های کلاژن هستند این پپتید ها در آزمایشگاه ها ساخته می شود و  مولکول های کلاژن کوچکتر هستند در نتیجه می توانند از طریق پوست جذب شود.

راه های کلینیکی برای کلاژن سازی پوست صورت :

در کنار کمک کردن به تولید کلاژن از طریق دریافت مواد خوراکی مناسب می توانید از درمان های کلینیکی که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است روش های سریع و ایمن را مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید از روند پیری و ایجاد چین و چروک ها و سطح پوست خود جلوگیری کنید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم چند راه کار موثر در افزایش کلاژن پوست به شما معرفی کنیم.

  • تزریق کلاژن و پرکننده های پوستی

 تزریق کلاژن به عبارت ساده تر یعنی وارد کردن موادی که بتواند جایگزین کلاژن طبیعی در لایه های زیرین پوست درست می شود.  مانند زمانی که پوست غنی از کلاژن است و پوستی صاف و انعطاف‌ پذیر دارید.  در این شرایط بافت پوست محکم و سفت خواهد شد.

زیدرم  و زیپلاست  جز کلاژن های تزریقی گاوی هستند شعر در دهه ۸۰  میلادی طرفداران زیادی پیدا کرده است.  این کلاژن‌ ها مستقیم به لایه میانی پوست و زیر اپیدرم تزریق می شود .در حال حاضر پرکننده ها یا فیلر های پوستی دیگر نیز برای کسانی که نمی خواهند از محصولات مشتق حیوانی استفاده کنند ساخته شده است.

  ژوویدرم  و رستیلین دو فیلر معروف هستند که از ماده‌ ای به نام هیالورونیک اسید ساخته شده  است . هیالورونیک اسید  ماده ای است که وظیفه استحکام و تقویت پوست را بر عهده دارد  همچنین با قابلیت نگه داری آب تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود می تواند در تامین رطوبت و آب رسانی به پوست کمک کند .

مطالعاتی که در دانشگاه میشیگان انجام شده به این نتیجه رسیده اند که با تزریق هیالورونیک اسید وگان باعث می شود که کلاژن سازی پوست در بدن افزایش یابد . تزریق انواع کلاژن و دیگر فیلر ها به پوست صورت معمولاً در بخش های مختلف از قبیل پیشانی ، خط لبخند،  فاصله بین دو ابرو،  ناحیه بیرونی چشم و چانه بسیار موثر خواهد بود.

 تاثیر گذاری سریع و بهبود یافتن بافت پوست جزء مزایای بی‌ نظیر این روش خواهد بود البته ، بر اساس جنس پوست یا عمق چین و چروک ها تعداد تزریق فیلر ها مشخص می شود.

  • نور LED قرمز

یکی از درمان های کلینیکی دیگر که می‌ تواند کلاژن سازی در پوست صورت را تقویت کند ال ای دی تراپی می باشد.  این فرایند نوعی روش نور درمانی است و تاریخچه آن بسیار جالب است .  در دهه ۹۰ میلادی دانشمندان ناسا به این نتیجه رسیده اند که گیاهان در زیر طیف های نوری خاص دارای رشد بیشتر و بهتری خواهند بود و با تکیه بر نتایج آن آزمایش های زیادی در این زمینه انجام شده که متوجه شده اند  طول موج مختلف نور ها می تواند به ترمیم و بازسازی زخم های پوستی کمک کند .

محققان نیز به این نتیجه رسیده اند که نور قرمز و امواج فرو سرخ باعث افزایش و سرعت رشد سلول های پوستی تا ۲۰۰ برابر می شود و پس از کشف این موضوع متخصصین به این فکر افتاده اند که با استفاده از ال ای دی تراپی در جهت رفع بسیاری از مشکلات پوستی چین و چروک ها و افتادگی پوست جلوگیری کند.

این فرآیند با کمک رنگ ها و امواج مختلف نور حاصل می شود که قدرت نفوذ آن به لایه های پوستی متفاوت است که سبب تحریک به تولید کلاژن می شود. مثلاً نور قرمز به لایه حاوی فیبروبلاست را به وجود می‌ آورد که به تولید کلاژن و الاستین یعنی پروتئین های جوان کننده پوست ختم می شود.  نور قرمز با نفوذ به پوست سبب تحریک کلاژن سازی  و کاهش التهاب پوست خواهد شد.

نور کهربایی نوع دیگری از رنگ های موجود در طیف های نوری می باشد که قدرت نفوذ آن از نور قرمز به درون پوست کمتر است  اما سبب افزایش تولید کلاژن و الاستین خواهد شد.

  بیشترین مقدار نفوذ در بین نور های مختلف به امواج فروسرخ مرتبط است  که با بهبود یافتن سریع التهابات پوستی باعث می شود که محصولات مراقبت کننده پوست تاثیرات بیشتری بر لایه های پوستی داشته باشد . همانطور که از شرح مکانیسم این روش مشخص است ال ای دی تراپی روشی کاملا اثر بخش و کاربردی خواهد بود .

  • میکرو درم آبریژن

میکرو درم آبریژن نیز جزء روش‌ های پرطرفدار و کاربردی برای درمان اختلالات پوستی از قبیل تیرگی ها و لکه های پوستی،  آکنه و زخم،  منافذ باز،  اثرات کشیدگی آفتاب سوختگی،  اصلاح و بهبود رنگ پوست و همچنین از بین بردن چین و چروک ها خواهد بود که به دلیل خاصیت کلاژن سازی پوست  به جوان سازی پوست صورت منجر می شود .

در این روش زیبایی دستگاهی مورد استفاده قرار می‌ گیرد که لایه سطحی پوست را به آرامی حذف می کند تا بتواند سلول های تازه تر را جایگزین سلول های قدیمی قرار دهد . در این تکنیک با استفاده از کریستال های اکسید آلومینیوم یا سدیم بی کربنات لایه سطحی پوست از بین خواهد رفت و نا هموار ی ها و آسیب های پوستی توسط ساکشن آن از بین خواهد رفت.

این فرایند زیبایی و درمانی عامل جوان سازی پوست می‌ باشد که ممکن است در طی این فرآیند شما کمی قرمزی و التهاب پوست را تجربه کنید.  متخصصین پس از انجام میکرو درم آبریژن مصرف ضد آفتاب و مرطوب کنند ها را توصیه جدی می دانند.  از مزایای بی‌ نظیر این روش می‌ توان به این موضوع اشاره کرد که در جلسه اول می توانید شاهد تاثیرات درمان باشید که بر اساس نوع و جنس پوست همچنین کاربرد استفاده از این روش متخصصین تعداد جلسات را برای متقاضیان مشخص می کنند .

  • هیدرودرم آبریژن

هیدرودرم آبریژن نوع جدید تر روش میکرو درم می باشد که در این تکنیک همزمان با لایه برداری پوست ،  محصولات و ماسک های مناسب برای پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این فرایند میزان کلاژن سازی پوست را افزایش می دهد و جریان خون در پوست افزایش خواهد یافت . هیدرودرم آبریژن جزء روش هایی است که برای انواع پوست ها مورد استفاده قرار می گیرد و با نفوذ سرم های پوستی به لایه های عمیق تر به آب رسانی و تقویت پوست کمک می کند.

با افزایش تولید اکسیژن در لایه های زیرین پوست،  پوست برای تولید کلاژن بیشتر تحریک خواهد شد و نتایج عالی به همراه دارد. اثرات ناشی از این فرایند درمانی بلافاصله پس از پایان جلسه اول قابل مشاهده خواهد بود.  متخصصین بر اساس انواع آسیب های پوستی،  نوع پوست و اهداف متقاضیان تعداد جلسات هیدرودرم آبریژن را تعیین خواهند کرد.  این فرایند حتی برای پوست های حساس کار ساز و مناسب معرفی می شود.

مزایای افزایش کلاژن سازی پوست

به طور حتم افزایش تولید کلاژن در بدن بهترین روش برای برطرف کردن و پیشگیری از علائم پیری چهره و جوان سازی پوست می باشد .

با استفاده از  راه کار های درمانی موثر و همچنین تغذیه مناسب ماده کلاژن به طور مستمر در بدن تولید می شود همچنین شما با افزایش میزان تولید کلاژن پوست خود،  را در برابر انواع عوامل آسیب رسان به پوست محافظت خواهید کرد . روش هایی که برای تولید کلاژن در پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرد کاملا ایمن و موثر خواهند بود و هیچ آسیبی به لایه های پوستی وارد نخواهد کرد.

 کلاژن یکی از فاکتور های مهم برای سلامتی پوست و رشد مو ها و استحکام استخوان ها می باشد که شما پس از انتخاب هر یک از راه کار های درمانی می توانید شاهد تاثیرات بی نظیر ان  تا مدت های طولانی باشید.

در این روش ها ساختار پوست تقویت شده و در برابر انواع آسیب ها مقاوم می شود با تقویت ساختار پوست تست و مصرف کلاژن در مواد غذایی دیواره های منافذ پوست نیز تقویت خواهد شد و پوست شما جوان تر به نظر می رسد.

 کلاژن برای همه بخش های بدن مفید است  اما می‌ تواند برای پوست تاثیرات بیشتر حاصل کند . به این ترتیب کسانی که در سنین بالا قرار دارند و لایه سطحی پوست آن ها نازک شده و خاصیت ارتجاعی کمتری دارند می توانند با هر یک از روش های درمانی خاصیت کشسانی پوست خود را افزایش دهند تا بتوانند سرعت پیری پوست را کنترل کرده و علائم پیری را از چهره های خود برطرف کنند.

خوشبختانه اگر بخواهید به طور مرتب روش های مناسب را به کار بگیرید و یا مواد خوراکی مناسبی را مورد استفاده قرار دهید نتایج طولانی مدتی حاصل می کنید.  طبق مطالعات انجام شده با  استفاده از راه کار های درمانی موثر می توانید ۲۰ تا ۳۰ درصد میزان چین و چروک های پوستی را کاهش دهید.  به طور کلی با تحریک پوست برای کلاژن سازی می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید .

  • بهبود یافتن بافت پوست
  • افزایش ضخامت و استحکام پوست
  • کاهش چین و چروک های سطحی پوست صورت
  • تامین و حفظ رطوبت پوست
  • بهبود یافتن سریع زخم های پوستی
  • روشن تر شدن پوست
  • تقویت ناخن و مو ها
  • بهبود یافتن گردش خون
  • انعطاف پذیری و قدرت عملکرد تاندون های بدن
  • از بین بردن درد مفاصل
  • بهبود یافتن انواع آسیب های ورزشی و باز سازی سریع عضلات
  • مستحکم شدن استخوان ها
  • تناسب اندام و کاهش اشتها

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انواع خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو توسط متخصصین با تجربه و حرفه ای ارائه می شود . متخصصین هر یک از روش های درمانی را بر اساس شرایط متقاضیان و اهداف آن ها را مشخص می کند.

عوارض و معایب کلاژن سازی پوست صورت :

فرایند کلاژن سازی برای بدن در حفظ سلامتی و شادابی  پوست،  مو و ناخن اهمیت زیادی دارد و شما با انتخاب هر یک از روش های درمانی و همچنین مواد خوراکی مناسب می توانید نتایج عالی حاصل کنید .

البته، در برخی از روش های کلینیکی به دلیل حذف لایه سطحی پوست با کمی قرمزی،  التهاب یا تورم مواجه خواهید شد که این مشکلات در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود . تزریق کلاژن لایه میانی پوست  دوام چندانی ندارد و مدت زمان کوتاهی تاثیرات آن از بین می ‌رود.

بنابراین متخصصین توصیه می‌ کنند راه کار های درمانی دیگر مانند تزریق فیلر حاوی هیالورونیک اسید و روش هایی مانند میکرو درم یا هیدرودرم را انجام دهید.  با تحریک لایه میانی پوست شدت تولید کلاژن را افزایش می‌ دهد و عوارض رایجی مانند قرمزی،  التهاب یا تورم با اعمال مراقبت های مناسب از بین خواهد رفت.

بهترین کاندیدای کلاژن سازی پوست چه کسانی هستند ؟

کلاژن یکی از پروتئین های مهم و ضروری بدن است که باید به مقدار کافی در بدن تولید شود.  تا  پوستی شاداب نرم و شاداب داشته باشیم. برخی مواقع پوست نمی تواند به اندازه کافی این ماده مفید را تولید کند و در خشکی و ایجاد چین و چروک های پوست موثر می باشد.

افرادی که نسبت به دیگران  پروتئین ها و ویتامین های بیشتری مصرف می کنند نسبت به دیگران پوستی جوان تر و نرم تر خواهند داشت. چون میزان تولید کلاژن در پوست آن ها افزایش می یابد اما عواملی باعث کاهش تولید کلاژن در بدن می شود که شامل

  • عدم مصرف پروتئین ها و مواد ضروری بدن
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و اشعه uv
  • استعمال انواع دخانیات مانند سیگار و قلیان
  • استفاده بیش از حد شکر و نمک
  • برخی از دوران زندگی مانند یائسگی

 باعث می شود که افراد میزان تولید کلاژن در بدن آن ها کاهش یابد در نتیجه باید از راه های مناسبی برای افزایش کلاژن سازی استفاده کنند. در ادامه مطلب توضیحاتی در مورد این عوامل ارائه خواهیم داد.

افزایش سن

افزایش سن یکی  از عوامل مهم در کاهش تولید کلاژن می باشد زیرا به مرور زمان و تغییراتی که در بدن ایجاد می شود بدن توانایی تولید این پروتئین را نخواهد داشت . از نظر متخصصین پس از سن ۲۵ سالگی به مرور زمان تولید کلاژن در بدن کاهش می یابد و پس از سن ۳۰ سالگی به صورت محسوس تر قابل مشاهده خواهد بود . با کاهش تولید کلاژن در پوست و افزایش سن شاهد عارضه هایی از قبیل

  • ایجاد چین و چروک ها
  • کاهش حالت کشسانی پوست
  • افزایش حالت شل شدگی پوست مواجه خواهید شد و زیبایی پوست را از بین می برد.

عدم مصرف پروتئین

زمانی که بدن به اندازه کافی مواد لازم و پروتئین های مورد نیاز خود مانند ویتامین c  را دریافت نکند بدن توانایی برای تولید کلاژن کافی و تا با کیفیت نخواهد داشت. در این شرایط ساختار و کیفیت پوست دچار تغییرات نامطلوبی می شود و سلامتی آن نیز به خطر می افتد.

نور خورشید

اشعه ما وراء بنفش در نور خورشید باعث کاهش تولید کلاژن سازی در پوست خواهد شد و در مدت زمان کوتاهی متوجه تغییرات نا خوشایند در سلامتی و زیبایی پوست خود خواهید بود.

خوردن شکر و نمک بیش از حد

این دو ماده علاوه بر تاثیرات منفی و بدن میزان تولید کلاژن را کاهش داده و ترمیم ساختار پوست تحت تاثیر قرار می گیرد.

استعمال دخانیات

طبق تحقیقات انجام شده برخی از محققان به این نتیجه رسیده اند که مصرف دخانیات باعث کاهش تولید کلاژن در بافت های مختلف پوست خواهد شد.  بنابراین نتایج نا مطلوبی به همراه دارد.  مصرف سیگار ، جذب ویتامین c در بدن را کاهش می دهد د و ترمیم و بازسازی زخم ها و سلول های پوستی دچار اختلال خواهد شد و در پایان به ایجاد چین و چروک ها و کاهش لطافت پوست منجر می شود.

بنابراین همه افراد باید با دریافت مواد غذایی در سنین مختلف بدن را در تولید کلاژن کمک کند و پس از ۲۵ سالگی با استفاده از راه کار های کلینیکی می توان تولید کلاژن در پوست را افزایش داد تا روند پیری پوست را به تعویق بیفتد و سالیان دراز از جوانی و شادابی پوست لذت ببرید . متخصصین ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان بر اساس شرایط پوست  و سن افراد بهترین روش ها را برای زیبا جویان عزیز ارائه می دهند .

هزینه راه کار های کلینیکی کلاژن سازی پوست چقدر است ؟

در طی این مطلب شما را با انواع روش های کلینیکی کلاژن سازی در پوست آشنا کردیم. هزینه ها در هر کدام از این روش ها متفاوت می باشد زیرا،  تعداد جلسات دستگاه های مورد استفاده مدت زمان جلسه درمانی در هر کدام از روش ها یکسان نخواهد بود .

عوامل مختلفی از قبیل میزان مهارت و تخصص پزشک،  موقعیت جغرافیایی کلینیک،  میزان آسیب های پوستی،  شرایط سنی افراد هزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین نمی‌ توان هزینه های مشخص شده در این  مطلب اعلام کرد.

اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات کاملی حاصل کنید با مشاوران و کارشناسان ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان تماس حاصل فرمایید و با گرفتن وقت حضوری و مشورت با پزشک و هزینه قطعی برای شما تعیین می شود.  در کلینیک زیبایی آراد اصفهان تخفیفات ویژه‌ ای برای زیبا جویان عزیز در نظر گرفته شده است.

مراقبت های قبل از کلاژن سازی پوست با روش های کلینیکی

شما برای انتخاب روشی مناسب باید به مراکز تخصصی و کلینیک های معتبر مراجعه کنید زیرا پزشکان عمومی افرادی که در این زمینه مهارت کافی ندارند نمی‌ توانند کمک مناسبی به شما بکنند.  پس از مراجعه شما به کلینیک و حضور در جلسه مشاوره متخصصین بر اساس شرایط پوستی و سنی  بهترین راه کار درمانی را ارائه خواهند داد.

برخی از مراقبت ها در انواع روش ها یکسان است بنابراین ما در طی این مطلب مراقبت هایی که جنبه عمومی دارد را به شما معرفی خواهیم کرد.  مراقبت های ویژه و خاص بر اساس روش درمانی انتخاب شده در جلسه مشاوره برای شما بیان می شود.

هنگام مراجعه به کلینیک پوست خود را به خوبی شست و شو دهید و از محصولات آرایشی و مراقبتی پوست استفاده نکنید.

 در جلسه مشاوره اگر بیماری خاصی دارید و یا دارو مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید.

 اگر نسبت به دارو ها و مواد بی حسی حساسیت دارید پزشک خود را در جریان قرار دهید .

قبل از آغاز جلسات درمانی از لایه‌ برداری،  اپیلاسیون و وکس کردن و شیو کردن مو های زائد بپرهیزید. زیرا پوست شما حساس می‌ شود و ممکن است شدت عوارض پس از درمان را افزایش دهد.

مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی را کنار بگذارید .

از مصرف انواع دارو های رقیق کننده خون و ضد التهابی مانند آسپیرین و پرو فن،  انواع مکمل ها و ویتامین ها خودداری کنید.

 چند روز قبل از آغاز جلسات، درمان با نوشیدن مایعات زیاد بدن و پوست خود را هیدراته کنید.

 اگر بر ناحیه درمان جراحت باز یا  تبخال دارید حتماً مورد درمان قرار دهید.

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-کلاژن سازی

مراقبت های پس از راه کار های کلینیکی کلاژن سازی پوست

تا چند روز از دست زدن لمس کردن و خاراندن ناحیه درمان بپرهیزید در صورت التهاب و قرمزی بوس از چهره سرد کمک بگیرید به هیچ وجه در معرض نور خورشید قرار نگیرید و حتما از مرطوب کننده ها و ضد آفتاب استفاده کنید تا ۲۴ساعت از آرایش کردن پوست خودداری کنید اگر شاهد عوارض ناخوشایند و طولانی مدت شدید پزشک خود را در جریان قرار دهید مایعات زیاد بنوشید میوه ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید از مواد غذایی حاوی کلاژن استفاده کنید

اثرات و نتایج :

کلاژن سازی پوست از مکانیزم های بیولوژیکی  بدن را تحت کنترل قرار می‌ دهد و در بافت‌ های پوست و ماهیچه ها مهمترین وظیفه را بر عهده دارد . یکی از عملکرد های مهم کلاژن،  خاصیت کششی و ارتجاعی پوست می باشد.  اگر که بتوانید تولید کلاژن را در پوست افزایش دهید زمان زیادی طول می کشد تا شما شاهد علائم پیری و چهره خود باشید .

بنابراین افراد زیادی در سر تا سر دنیا با مصرف مواد غذایی مفید و حاوی مکمل های کلاژن ساز پوست  روند پیری پوست که امری اجتناب نا پذیر و طبیعی را کند تر خواهند کرد . همچنین کلاژن سازی به صورت مکمل های متفاوتی در بازار و داروخانه ها ارائه می‌ شود که این مکمل ها از استخوان گاو گوسفند تهیه می شود .

 یکی از ویتامین های مفید برای تولید کلاژن ویتامین c می باشد به طور کلی بر اساس تحقیقات حاصل شده مصرف مواد غذایی کلاژن ساز و همچنین راه کار های درمانی برای سلامتی پوست بسیار مفید خواهد بود.  کلاژن خاصیت الاستیسیته و انعطاف پذیری پوست و همچنین آب رسانی پوست را افزایش می دهد و با افزایش سن و تجزیه کلاژن در بدن از خشکی و شکستگی پوست پیشگیری خواهد کرد.

خانم ها یی که روزانه ۲.۵ تا ۵ گرم پروتئین مصرف کرده اند میزان خشکی پوست آن ها نسبت به افراد دیگر کمتر است.  همچنین این پروتئین ها کمک می کند تا ترکیباتی که کلاژن را می سازند فعال باشند.  بر اساس گزارشات حاصل شده افرادی که از مکمل های کلاژن ساز استفاده می کنند کمتر با مشکلاتی از قبیل شرایط نا مناسب پوستی و آکنه مواجه می شوند.

از تاثیرات دیگر کلاژن سازی می توان به

  • بهبود درد مفاصل
  • جلوگیری از شکنندگی استخوان ها
  • جلوگیری از ریزش مو
  • افزایش حجم ماهیچه ها
  • بهبود یافتن عملکرد قلب
  • سلامتی و استحکام ناخن ها اشاره کرد. روش هایی مانند تزریق کلاژن یا فیلر های حاوی هیالورونیک اسید ، میکرودرم آبریژن،  هیدرودرم و راه کار های درمانی موثر در کلینیک های زیبایی می توانند پوست را برای تولید کلاژن بیشتر تحریک کند.
  • همچنین انواع آسیب های پوستی از قبیل چین و چروک ها و خشکی پوست،  لکه های پوستی،  زخم ها و شکاف ها و ترک های پوستی را مورد درمان قرار می دهد . در کنار هر راه کار درمانی،  تغذیه مناسب،  سبک صحیح زندگی و ژنتیک تاثیر گذار خواهد بود.

 در کلینیک زیبایی آراد اصفهان جوان سازی پوست با روش‌ های مختلفی انجام می شود.  متخصصین بر اساس شرایط سنی و میزان آسیب های پوستی بهترین راه کار درمانی را ارائه خواهند داد. کسانی که می خواهند از پیری پوست خود جلوگیری کنند بهتر است پس از ۳۰ سالگی به کلینیک‌ های زیبایی مراجعه کنند تا جوانی و شادابی پوست خود را حفظ کنند.

تعداد جلسات راه های کلینیکی کلاژن سازی پوست چقدر است ؟

تعداد جلسات در هر یک از راه کار های درمانی متفاوت است مثلاً برای هیدرودرم آبریژن متخصصین ۴ تا ۶ جلسه و برای میکرو درم آبریژن ۶ تا ۸ جلسه را توصیه می‌ کنند. تزریق فیلر ها یا کلاژن در یک جلسه به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد پس از پایان جذب فیلر ها و یا کلاژن ها در پوست ، می توانید برای افزایش ماندگاری و تمدید نتایج مجدد به کلینیک مراجعه کنید .

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان روش های دیگر جوان سازی و کلاژن سازی از قبیل هایفوتراپی،  میکرونیدلینگ،  تزریق چربی ، لیزر،  پیلینگ پوست و راه کار های بی شمار دیگر با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته انجام می شود تا زیبا جویان عزیز بتوانند با حداقل عوارض نتایج عالی و همیشگی حاصل کنند.

دوره نقاهت پس از راه کار های کلاژن سازی پوست چقدر است ؟

پس از انتخاب هر یک از روش های جوان سازی و افزایش تولید کلاژن متخصصین تعداد جلسات را تعیین می کنند .خوشبختانه به دنبال هر کدام از این روش ها شما می توانید شاهد تاثیرات بی نظیر آن بر پوست باشید . همه روش هایی که در این زمینه ارائه می شود به صورت سرپایی و بدون  بی هوشی انجام می‌ شود.

بنابراین متقاضیان می‌ توانند بدون نیاز به استراحت و فعالیت های روزانه خود را آغاز کنند. پس از تزریق انواع فیلر ها،  میکرو درم و هیدرودرم آبریژن متخصصین توصیه می‌ کنند در معرض نور خورشید قرار نگیرید.  مصرف مایعات و نوشیدنی های زیاد سرعت گردش خون را افزایش می دهد و شما می توانید نتایجی مطلوب تر حاصل کنید.  سبک صحیح زندگی،  مراقبت اصولی از پوست و استفاده از محصولات مناسب سرعت بهبودی و روند  تولید کلاژن را افزایش خواهد داد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%ac%d8%b2%d9%87-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88-%d9%84%db%8c%d9%81%d8%aa-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/

https://clinicarad.com/%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%be%d8%b2%d8%b4/

https://clinicarad.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d8%ba%d8%a8%d8%ba%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86/

نتیجه گیری:

کلاژن نوعی پروتئین است که استحکام لایه های پوست را بر عهده دارد و می تواند از افتادگی و شل شدگی پوست جلوگیری کنند. دلایل مهمی باعث می شود که میزان تولید کلاژن در بدن کاهش یابد افزایش سن ، مصرف سیگار قرار گرفتن به مدت طولانی و پی در پی در معرض نور خورشید باعث کاهش کلاژن و ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست خواهد شد و قطعاً تاثیرات مخربی بر رشته های پروتئینی خواهد داشت.

  خانم ها پس از سن ۴۰ سالگی به دلیل قرار گرفتن در دوران یائسگی و کاهش هورمون های استروژن در بدن میزان تولید کلاژن در بدن آن ها به حد چشمگیری افزایش می یابد و متخصصین در این شرایط مکمل ها و دارو های مناسب را تجویز خواهند کرد.  همچنین کرم هایی که حاوی پپتید ها هستند برای این افراد توصیه می‌ شود به یاد داشته باشید که مصرف برخی از ویتامین ها از سنتز کلاژن در بدن جلوگیری می کند.

ویتامین c موجود در گریپ فروت،  مرکبات،  فلفل دلمه‌ ای،  سیر،  لیمو و ….. وجود دارد که دارای  آنتی اکسیدان ها یی هستند که از افزایش رادیکال های آزاد جلوگیری می کند و سلامتی و شادابی پوست را حفظ خواهند کرد. در کنار هر یک از راه کار های درمانی باید تغذیه مناسب داشت تا بتوان به تولید کلاژن در بدن کمک کرد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.com/4m7c

لینک آپارات: https://aparat.com/v/I5qwi

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/245AjOeY

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

2 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

4 روز پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

1 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

1 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش