چه افرادی نمیتوانند لیزر موهای زائد انجام دهند؟ 1

چه افرادی نمیتوانند لیزر موهای زائد انجام دهند

لیزر موهای زائد روشی عالی برای رفع موهای زائد می باشد که همه افراد میخواهند از آن استفاده کنند اما لیزرموهای زائد برای بعضی افراد ممنوعیت هایی دارد و آنها نمیتوانند از این روش استفاده کنند گروه های مختلفی که برای استفاده از این روش مناسب نیستند در زیر توضیح داده شده است با ما همراه باشید

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

لیزر موهای زائد:

لیزر موهای زائد، یک روش درمانی آرایشی است که نیازمند برخورداری از شرایط خاصی می باشد.
لیزر رنگ دانه های موجود در فولیکول مو را تشخیص داده و با تجزیه این رنگدانه ها و باعث از بین رفتن فولیکول موهای زائد شده و از رشد مجدد آنها جلوگیری می نماید پس برای رفع موهای بلوند نمیتوان از این لیزر استفاده کرد و علاوه بر انکه لیزر نمیتواند بر روی مو های زائد تاثیر داشته باشد احتمال ایجاد آسیب در پوست را نیز دارد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-لیزر موهای زائد

مراحل لیزر درمانی:

1- بررسی وضعیت فرد توسط پزشک و تایید فرد به عنوان کاندیدای مناسب لیزر
2- ضدعفونی کردن و بیحسی ناحیه لیزر
3- قرار دادن عینک بر چشم برای جلوگیری از آسیب زدن به چشم ها
4- تعیین طول موج پرتو های لیزر و انجام فرایند از بین بردن موهای زائد

کاربرد لیزر درمانی :

. برطرف شدن ۸۵ درصد از موهای زائد
. برطرف شدن موهای زیر پوستی
. رفع موهای ضخیم و تیره
. برطرف شدن تیرگی پوست

مزایای استفاده از لیزر :

در روش لیزر ۸۵ تا ۹۰ درصد موهای زائد برطرف میشود و از رشد مجدد آنها جلوگیری می کند. تیرگی پوست به دلیل شیو کردن به روش های نامناسب ایجاد شده است برطرف می شود عوارض آن بسیار خفیف است و نیاز به دوره نقاهت ندارد.

کاندیدای مناسب :

. کسانی که موهای تیره و ضخیم دارند.
. کسانی که می‌خواهند در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند.
. کسانی که موهای زیر پوستی دارند.
. کسانی که از سلامتی کامل برخوردارند و می‌توانند نتیجه این روش زیبایی را به خوبی درک کنند.

چه کسانی نمی توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند?

1.افرادی که برنزه کرده و آفتاب گرفته اند
2.بیماران پوستی
3.بیماریهای خاص
4.زنان باردار و شیرده و کودکان
5.افرادی که ـآنتی بیوتیک مصرف میکنند
6.افرادی که تبخال دارند
7.افرادی که موهای بلوند و روشن دارند

افرادی که برنزه کرده و آفتاب گرفته اند از انجام لیزر درمانی برای موهای زائد خودداری نمایند

لیزر کردن موهای زائد، برای افرادی که پوست خود را برنزه کرده و آفتاب گرفته اند، توصیه نمی شود. چرا که با توجه به تیره شدن پوست آن ها، احتمال خطا در لیزر و در نتیجه سوختگی ناشی از آن رخ خواهد داد. حتی اگر در آفتاب گرفتگی، دچار تغییر رنگ در پوست نشده باشند، از انجام لیزر برای رفع موهای زائد خود، منع می شوند.

بیماران پوستی از انجام لیزر موهای زائد پرهیز کنند

اشعه لیزر در بیماران پوستی می‌تواند موجب تحریک پوست شود به همین خاطر این گروه از افراد، مجاز به لیزر نیستند. برخی از بیماری های پوستی مانند لیکن پلان، پسوریازیس و ویتیلیگو با انجام لیزر در سطح بدن، احتمال فعال شدنشان بسیار بالاست. چرا که احتمال سوختگی در اثرلیزرموهای زائد در پوست وجود دارد.
بنابراین توصیه می شود حتی الامکان از لیزر کردن، خودداری کرده یا در صورت اضطرار، به متخصصین با تجربه که درکلینیک بین المللی و تخصصی آراد بهترین کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد هستند مراجعه نمایند که لیزر به درستی انجام شود.
البته افرادی که از بیماری خود ایمنی لوپوس نیز رنج می‌برند برای لیزر نمودن موهای زائد، مناسب نیستند. زیرا این بیماری نیز به نور حساس است.

افرادی که مبتلا به بیماری خاصی هستند و دارو مصرف می‌کنند.

مصرف برخی داروها از عملکرد مناسب لیزر، جلوگیری می‌کند. به همین دلیل افراد تحت درمان نباید موهای زائد خود را به روش لیزر، از بین ببرند. به عنوان مثال، افرادی که آکوتان مصرف می‌کنند، به سبب اختلالاتی که این دارو در اثر بخشی لیزر ایجاد می‌کند و همچنین تأثیرات این دارو بر حساسیت بیشتر پوست، نباید موهای زائد را لیزر نمایند.

زیرا نسبت به سایر افراد دچار سوختگی ناشی از لیزر، لک و همچنین اسکار خواهند شد. افرادی که دچار زخم های عفونی در یک قسمت بدن هستند، در صورت لیزر موهای زائد، احتمال انتشار عفونت در بخش های مختلف بدنشان بالا می‌باشد.
بنابراین این افراد نیز، از لیزر نمودن مو های زائد، منع می شوند. مبتلایان به کلوئید هم در لیست افرادی جای می‌گیرند که لیزرموهای زائد برای آنها مناسب نیست.

در این رابطه، می بایست به افرادی که دچار اگزمای پوستی و همچنین آکنه هستند نیز اشاره شود. پوست این افراد هم دچار حساسیت بوده و مراقبت بیشتری را می‌طلبد.

از طرفی، در صورت عفونی بودن آکنه یا اگزما، استفاده از لیزر جهت رفع مو های زائد، موجب منتشر شدن آن خواهد شد.
همچنین افرادی که ماینوکسیدیل مصرف می کنند باید بدانند که این دارو دقیقا در نقطه مقابل لیزر، قرار دارد. به همین دلیل این گروه نیز از انجام لیزر موهای زائد، منع می‌شوند. شما نیز در صورت مصرف داروی خاص، برای اطلاع از مجاز بودن یا نبودن لیزر مو های زائد، با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

زنان باردار و شیرده و کودکان باید از لیزر مو های زائد پرهیز کنند

دوران بارداری و شیردهی، برای بانوان جزء مراحل حساسی از زندگی می‌باشد که عوامل مختلف نه تنها خود فرد بلکه فرزند او را نیز می تواند تحت تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم قرار دهد.

لیزر کردن موهای زائد نیز می‌تواند یکی از این عوامل می باشد. البته مدرک علمی موثقی دال بر عدم انجام لیزر مو های زائد در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد.
اما طبیعی است که استرس و تنش‌های ناشی از لیزر در مادر، می‌تواند فرزندش را هم تحت تاثیر قرار دهد. از نظر اخلاقی نیز لیزر کردن موهای زائد در این دوران، پسندیده نیست.

بنابراین بهتر است پس از طی شدن این دوران، اقدام به لیزر نمایند. ذکر این نکته هم ضروری است که ترمیم سوختگی های ناشی از لیزر در این دوران، بیش از دوران دیگر به طول می‌انجامد. کودکان نیز به خاطر نازک بودن پوستشان، نباید لیزر نمایند.

افرادی که آنتی بیوتیک مصرف میکنند:

آنتی بیوتیک ها موادی هستند که باعث ایجاد حساسیت به نور در پوست میشود بنابر این اگر پوست دربرابر نور قرار بگیرد باعث ایجاد تورم در پوست میشود  پس اگر از لیزر مو های زائد استفاده شود امکان بروز مشکلاتی مانند ایجاد تاول یا کهیر و همینطور تب و خستگ در فرد را ناشی می شود.

افرادی که تبخال دارند:

وجود تبخال نشان دهنده نوعی عفونت فعال می باشد  و اگر در ناحیه لیزر شده تبخال وجود داشته باشد باعث جلوگیری از اثرات آن شده پس بهتر است درصورتی که تبخال زده اید انجام لیزر را به بعد از بهبودی ان انتقال دهید تا بتوانید اثربخشی لیزر مو های زائد را به طور کامل ببینید

عوارض و معایب :

عوارض لیزر برای رفع موهای زائد، بسیار خفیف می باشد که عوارض رایج آن شامل قرمزی، سوزش، خارش و تورم می باشد. البته میزان عوارض در همه افراد متفاوت است قبل از انجام لیزر حتماً با پزشک مشاوره کنید تا متوجه شوید که آیا کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد هستید?

اگر کاندیدای مناسبی نباشید یا لیزر توسط افراد غیر حرفه‌ای برای شما انجام شود عوارض خطرناکی مانند سوختگی، تاول ،تورم و کبودی شدید، عفونت و ایجاد خواهد شد.

مراقبت های قبل از لیزر درمانی :

– قبل از انجام لیزر با پزشک گفت و گو کنید تا وضعیت عمومی شما را مورد بررسی قرار دهد.
– شب قبل از لیزر مو های زائد خود را برطرف کنید.
– از اپیلاسیون، لایه برداری و کس کردن و برنزه کردن پوست قبل از لیزر خودداری کنید.
– اگر مستعد  تبخال هستید چند روز قبل از درمان مصرف آسیکلوویر را شروع کنید.
– از مصرف سیگار و مشروبات الکلی دو هفته قبل از لیزر خودداری کنید.
. از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.

مراقبت های بعد از لیزر درمانی :

– از قرار دادن ناحیه لیزر در مقابل نور خورشید خودداری کنید و حتما از افتاب استفاده کنید.
– از کمپرس سرد استفاده کنید.
– پماد ها و داروهایی که پزشک تجویز میکند را به موقع مصرف کنید.
– از پوشیدن لباس های زبر و تنگ خودداری کنید.
– از خاراندن ناحیه لیزر خودداری کنید.
– هنگام شستشو از آب به نرم استفاده کنید و از شوینده های معطر استفاده نکنید.
– دوره درمان را کامل کنید.

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

هزینه مربوط به لیزر برای رفع موهای زائد، برحسب تعداد جلسات، میزان موهای زائد، وسعت پوست و موقعیت جغرافیایی کلینیک محاسبه می شود.
اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات روزانه کلینیک بین المللی و تخصصی آراد مطلع شوید می‌توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک تخصصی کاملاً رایگان می‌باشد.

اثرات و نتایج استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد:

اگر شما کاندیدای مناسبی برای لیزر موهای زائد، باشید و  تعداد جلسات را کامل کنیدمی توانید شاهد از بین رفتن ۸۵ تا ۹۰ درصد مو های زائد خود باشید.
پس از دو هفته شما می توانید نتایج لیزر را به خوبی مشاهده کنید.

دوره نقاهت

پپس از انجام لیزر ز به دوره استراحت و نقاهت نمی باشد و افراد می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند عوارض ناشی از لیزر ۱ تا ۳ روز برطرف می‌شود.

تعداد جلسات مورد نیاز

تعداد جلسات لیزر درمانی موهای زائد، بر حسب رنگ پوست و مو، ضخامت موها ،وسعت پوست و ناحیه لیزر متفاوت می باشد که معمولاً تعداد جلسات ۶ تا ۸ جلسه و فاصله بین جلسات ۴ تا ۶ هفته خواهد بود.

شاید این مطلب هم برای شما هم جذاب باشد:

نتیجه گیری:

برای رفع موهای زائد بهترین گزینه میتواند استفاده از لیزر مو های زائد باشد که البته این روش هم برای بعضی افرد مناسب نمیباشد و باید قبل از انجام آن حتما با پزشک مشورت کنید زیرا بعضی موارد نه تنها موهایی زائد درمان نمیشود می تواند باعث آسیب به پوست شود
در کلینیک بین المللی و تخصصی آراد  انواع روش های زیبایی پوست و مو توسط پزشک ماهر و با تجربه جناب آقای دکتر علیزاده صورت می گیرد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات  زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.ir/n9vo

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

2 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

4 روز پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

1 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

1 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش