هایفو تراپی پوست -توسط بهترین دکتر در بهترین کلینیک

هایفو تراپی پوست -توسط بهترین دکتر در بهترین کلینیک

آیا هنگام نگاه کردن در آینه متوجه چین و چروک ها و افتادگی پوستتان شده اید؟

از اینکه پوستتان مانند ده سال پیش دیگر شادابی و طراوت ندارد ناراحتید؟ ما برای مشکلات شما راه حل مناسبی پیدا کرده ایم. با هایفو تراپی می توانید تمام این مشکلات را حل کنید.

هایفو تراپی، یکی از به روزترین روش های جوانسازی پوست است که به ما پوستی شاداب و جوان را هدیه می دهد. کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص قصد دارد در این مقاله زیبا جویان عزیز را با عملکرد هایفوتراپی بهترین دکترها و بهترین کلینیک ها برای این امر اشنا می کنیم.

پوست در طول سالیان دراز، متحمل آسیب های فراوانی قرار می گیرد. از تابش مستقیم اشعه آفتاب، عدم تغذیه مناسب، بالا رفتن سن، سیگار کشیدن، استفاده از داروهای هورمونی و بارداری همه و همه دست به دست هم می دهند تا موجبات پیری پوست را فراهم کنند. اما پیشنهاد ما برای درمان این مشکلات پوستی، هایفو تراپی است.

هایفو تراپی یکی از پیشرفته ترین تکونولوژی ها برای جوانسازی پوست صورت و گردن، رفع غبغب و لاغری بدن است. همانطور که همه شما می دانید هایفو روشی کاملا غیر تهاجمی می باشد و هایفو تراپی صورت و گردن در یک جلسه، بدون درد و خونریزی انجام می شود.

یکی از مهم ترین مواردی که بانوان در زیبایی به آن اهمیت میدهند پوست صورت هست.

پیری زودرس، چین و چروک، افتادگی و شل شدن پوست از عوامل شایعی هستن که در پوست ایجاد میشوند و میتوانند زیبایی پوست را از بین ببرند. برای رفع این مشکلات روش های مختلفی وجود دارن که یکی از محبوب ترین انها، هایفو تراپی است.

در ادامه با هایفو صورت و مزایای آن آشنا می شویم

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یا به عبارت خلاصه هایفو روشی است که امروزه در تمام دنیا جایگزین تکنیک جراحی شده است. در این روش امواج اولتراسوند بطور مستقیم و تنها از راه تماس دستگاه با سطح پوست، به لایه اصلی موثر در لیفتینگ یا SMAS وارد شده و همان عملی را انجام میدهند که در روش جراحی انجام می شود.یعنی مساحت این لایه را کم می کند، اما نیازی به برش جراحی ندارد.

در هایفوتراپی یا هایفو لایه SMAS (superficial muscular aponeurotic system) مورد هدف واقع می شود که سبب محقق شدن لیفت وجمع شدن ماهیجه و پوست بر اثرایجاد حرارت نقطه ای در اعماق لایه های زیرین پوست میگردد.

روش های درمانی متعددی تاکنون جهت رفع چین و چروک و شل شدگی پوست مورد استفاده پزشکان قرارگرفته است که از موثرترین آنها شاید جراحی لیفتینگ صورت را بتوان نام برد . این روش یک جراحی نسبتا دشوار وبزرگ محسوب می شود ومعمولا بدلیل دشواری آن عوارض ودوره نقاهت طولانی و جای بخیه وسیعی که می گذارد کمتر مورد توجه قرار گرفته است ودر حال حاضر فقط برای افتادگی های شدید مورد استفاده قرار می گیرد .

نتایج هایفوتراپی با درمان های تکمیلی با آر اف فرکشنال قابل مقایسه با لیفت جراحی بوده و چه بسا به نظر بسیاری از بیماران بهتر از جراحی پاسخ به درمان دیده میشود.

سال‌های زیادی است که از امواج اولتراسونیک برای درمان تومورهای سرطانی استفاده می‌شود. اما استفاده از این امواج فراصوت برای زیبایی، از سال 2008 آغاز شد؛ از آن زمان سازمان غذا و داروی ایالات متحده امریکا یا FDA، شروع به بررسی این روش برای استفاده بر روی پوست نواحی صورت و بدن کرده است.

در سال ۲۰۰۹ استفاده از امواج فراصوت برای لیفت ابرو توسط این سازمان تایید شد. حدود 5 سال بعد، FDA تایید کرد که از این روش می‌توان برای از بین بردن چین و چروک‌ها در ناحیه خط گردن و بالای سینه استفاده کرد.

البته به جز این موارد، هایفوتراپی برای قسمت‌های دیگری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد که هنوز توسط FDA تایید نشده‌اند. اما این موضوع بدان معنا نیست که هایفوتراپی برای این قسمت‌ها خطرناک است و عوارضی به دنبال دارد؛ زیرا تاکنون هیچ شاهدی مبنی بر خطرناک بودن این روش یا ایجاد عوارض آسیب زننده داده نشده است.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-هایفو تراپی

کاربرد های هایفوتراپی چیست؟

مطعمنا اکثر مردم در سال های اخیر در مورد هایفوتراپی صحبت های زیادی شنیدند ولی شاید کمتر کسی با تمام کاربرد های هایفوتراپی به صورت دقیق آشنا باشد در این بخش از مقاله قصد داریم تا کاربرد های هایفوترابی و نواحی قابل درمان با هایفو را کامل و دقیق معرفی و بررسی نماییم

لیفتینگ پوست با هایفوتراپی

لیفت پیشانی با هایفوتراپی

لیفت گونه با هایفوتراپی

لیفت ابرو با هایفوتراپی

لیفت غبغب با هایفوتراپی

لیفت گردن با هایفوتراپی

لیفت فک با هایفوتراپی

لیفت چانه با هایفوتراپی

لیفت پلک با هایفوتراپی

از بین بردن خطوط و چین و چروک با هایفوتراپی

کلاژن سازی صورت با هایفوتراپی

از بین بردن چروک اطراف چشم با هایفوتراپی

از بین بردن چروک گردن با هایفوتراپی

از بین بردن خطوط خنده با هایفوتراپی

از بین بردن خطوط اخم با هایفوتراپی

چربی سوزی و لاغری  با هایفوتراپی

لاغری شکم با هایفوتراپی

لاغری پهلو ها با هایفوتراپی

لاغری باسن با هایفوتراپی

لاغری ران ها با هایفوتراپی

لاغری بازو با هایفوتراپی

لاغری غبغب با هایفوتراپی

لاغری کمر و کتف با هایفوتراپی

درمان منافذ باز پوست با هایفوتراپی

زاویه سازی صورت با هایفوتراپی

درمان تیرگی دور چشم با هایفوتراپی

هایفوتراپی صورت چیست؟

هایفو صورت (FACIAL HIFU) مزایای بسیار زیادی به دنبال داره. شما میتوانید به کمک این روش تاثیرات عمیقی روی پوستتون بگذارید که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.

کاهش چشمگیر چین و چروک های روی صورت

رفع افتادگی پوست در ناحیه گردن

لیفت کردن بخش های مختلف صورت از جمله گونه ها، پلک ها و ابروها

حذف غبغب با لیفت پوست صورت

کمک به بهتر دیده شدن فک صورت

لیفت گردن

لیفت ناحیه دکلته

رفع پیری پوست

صاف کردن پوست

افزایش نشاط و شادابی پوست

این موارد میتوانند پوست شما در چند جلسه زیباتر و جوان تر کنند.

تنها موردی که در انجام عمل های زیبایی اهمیت زیادی دارد، این است که حتما کار را به متخصص مربوطه بسپارید.

سعی کنید برای انجام هایفو صورت حتما به خوبی تحقیق کنید و بهترین پزشک رو برای انجام این کار انتخاب کنید.

مراحل انجام هایفوتراپی صورت

در ابتدا بایستی جلسه مشاوره بین پزشک و بیمار تشکیل بشه تا وضعیت پوست بیمار به خوبی بررسی شده و برطبق اون برنامه ریزی هایفو صورت بگیره

در مرحله بعدی آزمایش های لازم برای آماده کردن بیمار انجام میشه

حالا پزشک بخشی از پوست رو که قراره عملیات هایفوتراپی روی اون انجام بشه رو به خوبی تمیز و ضدعفونی میکنه

اولین مرحله عملیاتی استفاده از ژل جوان ساز صورت هست.

حالا بایستی به کمک دستگاه مخصوص هایفوتراپی، امواج فراصوت رو به ناحیه موردنظر وارد کنن

این امواج به صورت امواج کوتاه اولتراسوند تابیده میشن.

به صورت میانگین هر جلسه هایفو صورت چیزی بین 30 الی 90 دقیقه طول میکشه

بر طبق نظر پزشک و شرایط بیمار، در صورت لزوم از بی حسی موضعی استفاده میشه.

از اونجایی که درد هایفوتراپی چندان شدید نیست، از بی حسی های قوی یا بیهوشی استفاده نمیشه. حتی میشه بعد از انجام عمل به کمک داروهای مسکنی مثل ایبوپروفن یا استامینوفن درد رو کاهش داد.

خب به دلیل اینکه در هایفوتراپی خبری از بریدگی و بخیه نیست و تمام کارها با اشعه انجام میشه، بیمار میتونه بعد از عمل به زندگی و فعالیت های روزمره ش برسه و دوران نقاهتی وجود نداره

تعداد جلسات هایفوتراپی برای هر فردی متفاوت از فرد دیگه هست. برخی افراد نیاز به تعداد جلسات بیشتری برای گرفتن نتیجه دلخواهشون دارن و برخی با جلسات کمتر هم به چیزی که میخوان می رسن. تمامی این اطلاعات و توصیه های لازم از طریق پزشک در اختیار بیمار قرار میگیره.

 

مزایای هایفوتراپی صورت

هایفوتراپی مزایای زیادی برای زیبایی و جوانسازی پوست دارد، که عبارتند از:

هایفوتراپی اثرات ماندگار و با دوامی دارد. این درمان، پوست را سفت کرده و چین و چروک آنرا کاهش میدهد.

هایفوتراپی باعث جمع و سفت شدن پوست شل شده ی زیر چانه میشود و از اینرو باعث میشود فک فرم زیبایی داشته باشد.

هایفوتراپی موجب سفتی و جمع شدن پوست گردن نیز میشود.

هایفوتراپی یک روش غیر تهاجمی و غیر جراحی است که نیازی به دوره نقاهت برای بهبودی ندارد.

هایفوتراپی موجب کاهش چین و چروک و صاف شدن پوست میشود.

موجب لیفت گونه ها و ابروها میشود.

خطوط و چین و چروک ناحیه‌ی خط گردن و بالای سینه را از بین میبرد.

هایفوتراپی برای لیفت و سفت کردن پوست نواحی مختلف صورت و گردن موثراست. همچنین موجب تحریک تولید کلاژن میشود که این کلاژن باعث میشود پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

معایب هایفوتراپی صورت

در پاسخ به این سوال که آیا هایفوتراپی عوارض دارد یا خیر، بایستی توجه شود که اگرچه این روش برای سفت کردن پوست صورت یک روش ایمن محسوب می‌شود ولی هیچ روش درمانی بی نقص نمی‌باشد و پیش از درمان بایستی عوارض هایفوتراپی در نظر گرفته شوند

درد

هایفوتراپی معمولا باعث بروز درد نمی‌شود و طبق گزارش متقاضیان تنها حس سوزن سوزن شدن خفیف یا گرمی بر روی پوست ایجاد می‌شود. البته این حس‌ها تنها در زمان درمان ایجاد شده و پس از پایان درمان ادامه پیدا نمی‌کنند. در صورت بروز درد امکان دارد از کرم بی‌حس‌کننده و یا داروی خوراکی استفاده شود. البته به ندرت امکان دارد در زمان درمان درد ایجاد شود.

ایجاد لکه بر روی پوست

بر طبق تحقیقات انجام شده، یکی از شایع‌ترین عوارض هایفوتراپی پوست صورت، ایجاد لکه بر روی پوست می‌باشد. امکان دارد ناحیه تحت درمان قرمز و لکه‌دار شود؛ به خصوص اگر پوست حساس باشد. این حالت دائمی نمی‌باشد و معمولا چند ساعت پس از درمان رفع می‌شود. پزشکان در پایان جلسه درمانی از کرم مخصوص جهت رفع این عوارض استفاده می‌کنند.

ورم

به ندرت امکان دارد ورم پوستی پس از هایفوتراپی صورت ایجاد شود ولی با توجه به این که پوست هر شخص متفاوت می‌باشد، امکان بروز ورم وجود دارد. ورم معمولا پس از چند روز رفع می‌شود. پزشک در جلسه مشاوره اطمینان حاصل می‌کند که متقاضی از تمامی مزایا و عوارض هایفوتراپی پوست صورت اطلاع دارد.

بی‌حسی

امواج صوتی مورد استفاده در روند درمان در عمیق‌ترین لایه‌های پوست نفوذ کرده تا بزرگ‌ترین چین و چروک‌ها را از بین ببرند. امواج در لایه میانی پوست و سیستم اپونوروتیک عضلانی سطحی (SMAS) نفوذ می‌کنند. SMAS لایه‌ای است که برای سفت کردن پوست مورد جراحی قرار می‌گیرد ولی بر خلاف جراحی، روش هایفوتراپی به دوره بهبودی نیاز ندارد. با نفوذ امواج در عمیق‌ترین لایه‌ها، امکان دارد آسیب خفیفی ایجاد شده و باعث بروز بی‌حسی شود.

احساس گزگز بیشتر در قسمت‌های ظریف مانند چشم‌ها و لب‌ها بروز می‌کند. بی‌‌حسی پس از دو هفته بدون نیاز به مصرف دارو رفع خواهد شد. به ندرت امکان دارد این حالت ایجاد شود و پزشک در این ارتباط در جلسه مشاوره موارد لازم را به متقاضی توضیح خواهد داد.

تیرگی پوست

تیرگی پوست در همه افراد ایجاد نمی‌شود ولی در صورت بروز، امکان دارد اثر آن دائمی باشد. در این حالت رنگ پوست تغییر کرده و تیره‌تر می‌شود. تیرگی پوست می‌تواند در اثر حرارت (45 تا 65 درجه سلسیوس) ناشی از ابزار اولتراسوند ایجاد شود. این حالت به ندرت ایجاد می‌شود ولی متقاضی بایستی پیش از درمان از تست پوستی پچ (Patch) استفاده کند و پزشک نیز تمام موارد لازم را برای متقاضی در جلسه مشاوره مطرح خواهد کرد.

عدم تاثیر درمان

در برخی از مواقع پس از پایان هایفوتراپی، متقاضیان به نتیجه مورد نظر دست پیدا نمی‌کنند. در چنین مواردی با وجود این که به پوست آسیبی وارد نشده است ولی در عین حال هیچ تغییر مثبتی در وضعیت پوست به چشم نمی‌خورد. در 10 درصد از موارد پس از درمان متقاضیان هیچ تفاوتی در پوست خود مشاهده نمی‌کنند. در برخی از موارد امکان دارد کلاژنی که به مقابله با اثرات گرانش کمک می‌کند، دارای تاثیر قابل مشاهده نباشد.

هر روش مرتبط با بهبود زیبایی ظاهری دارای عوارض جانبی می‌باشد. البته روش هایفوتراپی جهت سفت کردن پوست صورت توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مورد تایید قرار گرفته است. به ندرت امکان بروز عوارض جانبی وجود دارد و عوارض خفیف نیز پس از یک یا دو هفته از بین می‌روند.

هایفوتراپی صورت و بدن درمقابل جراحی

لیفت صورت سنتی

یک عمل زیبایی است که در آن جراح ظاهر صورت بیماران را تغییر می دهد.هدف این است که با تنظیم و برداشتن بخش‌هایی از پوست و بافت ماهیچه‌ای صورت و گردن، چهره را جوان‌تر نشان دهیم.

قبل از شروع عمل، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد تا دردی که اغلب بخشی از عمل است بی حس شود.

درلیفت صورت با جراحی مردم همچنان «زیر تیغ» می روند و این خودش پس از بهوش آمدن درد زیادی را به همراه دارد.

زمان بهبودی با لیفت صورت با جراحی طولانی است ونیاز به مراقبت های خاصی دارد.

به مدت چندروز شمارا ازفعالیت های عادی و روزانه باز می دارد.

لیفت صورت سنتی نیز بسیار گران است و نتایج آن همیشه طبیعی نیست.

لیفت صورت باهایفوتراپی

درمان لیفت صورت با HIFU کمی بیش از یک دهه پیش ساخته شد.این شامل استفاده از انرژی اولتراسوند یا پرتوهای لیزر برای تحریک تولید کلاژن طبیعی در بدن است.این تولید کلاژن باعث می شود پوست اطراف صورت سفت تر و انعطاف پذیرتر شود.یکی از دلایل محبوبیت آن این است که از منابع طبیعی بدن استفاده می کند.

درلیفت صورت هایفو نیازی به جراحی نیست و بنابراین نیازی به زمان بهبود و بهبودی نیست.البته برای مشاهده نتایج موثر باید کمی صبور باشید.

این یک روش طبیعی است، بنابراین مشتریان فقط شبیه یک نسخه پیشرفته از خودشان هستند.

هزینه لیفت صورت هایفو کمتر از نسخه سنتی است. با این حال، این یک فرآیند یکباره نیست و باید حداقل ۱تا ۳جلسه در سال انجام شود.

نیاز به مراقبت پس از درمان نداردو شخص می تواند به فعالیت های روزانه برگردد.

یک درمان ایمن و بدون درد است.

کاندیدا مناسب هایفوتراپی صورت

افرادی که تمایل دارند همیشه جوان بمانند می توانند از این روش از سن ۳۰ سالگی که شروع شل شدن پوست است بهرمند شوند . اصولا شلی وافتادگی خفیف تا متوسط نتیجه بهتری نسبت به افتادگی های بیشتر می دهد.

در افرادی که افتادگی زیاد دارند وتمایل به انجام عمل جراحی لیفت ندارند می توان از روشهای ترکیبی مثل تزریق چربی به همراه آرف فرکشنال و HIFU استفاده کرد تا نتایج به مراتب بهتری بدست آید.

همچنین افرادی که می خواهند وزن کم کنند ونگران شل شدن صورت وگردن هستند می توانند از این روش استفاده کنند .افرادی تمایل دارند همیشه جوان بمانند می توانند از این روش از سن ۳۰ سالگی که شروع شل شدن پوست است بهرمند شوند .

اصولا شلی وافتادگی خفیف تا متوسط نتیجه بهتری نسبت به افتادگی های بیشتر می دهد . در افرادی که افتادگی زیاد دارند وتمایل به انجام عمل جراحی لیفت ندارند می توان از روشهای ترکیبی مثل تزریق چربی به همراه آر اف فرکشنال و HIFU استفاده کرد تا نتایج به مراتب بهتری بدست آید.

همچنین افرادی که می خواهند وزن کم کنند و نگران شل شدن صورت و گردن هستند می توانند از  روش هایفوتراپی صورت و گردن استفاده کنند .

به طور خلاصه میشه گفت:

افرادی که در اثر کاهش وزن دچار شلی پوست در ناحیه صورت و گردن شده‌اند.

افراد متقاضی لیفت فک، چانه، ابرو و گونه،

افراد متقاضی زاویه سازی فک،

افرادی که در ناحیه پلک بالا دچار افتادگی پوست هستند.

افرادی که می‌خواهند غبغب خود را از بین ببرند.

افرادی که چروک‌هایی در نواحی گوشه‌های لب، گردن، صورت و حاشیه چشم دارند.

همه افرادی که دچار شل شدن پوست خفیف یا متوسط شده‌اند.

کاندیدا نامناسب هایفوتراپی صورت

افرادی که افتادگی و شل شدن پوست در آن‌ها با شدت زیادی اتفاق افتاده است.

افراد دارای چین و چروک‌های بسیار عمیق.

افرادی که دارای عفونت یا زخم فعال در ناحیه هدف هستند.

کسانی که از ایمپلنت‌های فلزی استفاده کرده‌اند.

افرادی که دچار آکنه‌های کیستی در ناحیه هدف درمان هستند.

هزینه هایفوتراپی صورت

هزینه هایفوتراپی بسته به ناحیه تحت درمان (صورت یا بدن) متفاوت می‌باشد. همچنین پزشکان مواردی مانند اندازه ناحیه تحت درمان را نیز در نظر می‌گیرند. هزینه هایفوتراپی صورت بسته به این که درمان بر روی کل صورت یا بخشی از آن انجام شود، متفاوت خواهد بود. پزشکان همیشه توصیه می‌کنند که درمان بر روی کل صورت و گردن انجام شود. زیبا جویان عزیز می توانند با مراجعه به کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در این زمینه اطلاعات کافی را کسب نمایند.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی صورت

بارداری و یا استفاده از دارویی خاص:

یکی از مهم ترین مواردی که می بایست به پزشک خود اطلاع دهید و او را در جریان قرار دهید بارداری و یا استفاده از داروهای خاص می باشد.چنانچه از دارویی خاص استفاده می نمایید می بایست حتما آن را با پزشک مطرح کنید تا با تشخیص پزشک اقدام به انجام این روش زیبایی نمایید.همچنین دوران بارداری دورانی بسیار حساس می باشد که نیازمند مراقبت های ویژه است.به همین علت قبل از انجام هایفوتراپی چنانچه باردار هستید این مسئله را بازگو نمایید تا دکتر بتواند تشخیص درستی جهت انجام یا عدم انجام این روش درمانی داشته باشد.

استحمام با آب گرم:

یکی دیگر از مواردی که می تواند قبل از انجام هایفوتراپی موثر باشد استحمام و دوش با آب گرم می باشد.با این کار تمامی آلودگی ها از روی صورت و پوست برداشته می شود و منافذ پوست باز تر خواهد شد.

ارائه اطلاعات کامل به پزشک

چنانچه در بدن خود جسم فلزی وجود دارد و همچنین اگر قبلا اقدام به تزریق بوتاکس و یا ژل کرده اید به پزشک خود اطلاع دهید.انجام بوتاکس و یا ژل طی 2 هفته و یا بیشتر پیش از هایفوتراپی منعی نخواهد داشت.

بررسی نمونه کارهای پزشک و کلینیکی که انتخاب کرده اید:

پیش از آنکه اقدام به انجام هایفوتراپی نمایید درباره کلینیک و پزشک انتخابی خود تحقیق نمایید و نتایج کارهای انجام شده توسط پزشک خود را بررسی کرده تا از انجام این روش به وسیله پزشک انتخابی خود اطمینان حاصل نمایید.

مشورت با افرادی که این روش را انجام داده اند:

یکی دیگر از نکات مهم قبل از هایفوتراپی مشرورت کردن با افرادی است که اقدام به انجام این روش در گذشته کرده اند.با بررسی و مشورت از این افراد علاوه بر برطرف سازی سولات خود می توانید از نتایج این روش درمانی به طور کامل آشنا شوید تا با خیال راحت اقدام به انجام این کار نمایید.

عدم استفاده از داروهای فشار خون و الکل:

روزی که برای انجام هایفوتراپی توسط پزشک انتخاب شده است می بایست استفاده از داروهایی که تنظیم کننده فشار خون است برای خود ممنوع کرده و از استفاده از الکل پرهیز نمایید.

پاک کردن آرایش:

پیش از انجام هایفوتراپی می بایس صورت خود را به طور کامل تمیز نمایید و تمامی آرایش خور را از صورت خود پاک کنید.

با انجام این نکات و توجه نمودن به آن ها می توانید با خیال راحت اقدام به انجام این روش زیبایی نمایید.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی صورت

پس از به پایان رسیدن هایفوتراپی می بایست به وسیله یک دستمال ژل هایی که در هنگام انجام این روش بر روی صورت به جا مانده است را تمیز نمایید.

منع حمام کردن و همچنین استخر و سونا رفتن به مدت 24 ساعت پس از انجام هایفوتراپی

امکان درد طی 2 هفته تا 1 ماه پس از انجام هایفوتراپی در نواحی استخوانی صورت در هنگام لمس کردن آن

پس از انجام این روش ممکن است التهاب و تورم در نواحی مورد نظر تا 2 هفته وجود داشته باشد.می توان با استفاده از کمپرس یخ در نواحی متورم التهاب این قسمت ها را کم تر نمود.

استفاده از کرم های ترمیم کننده تا 7 روز پس از انجام هایفوتراپی به صورت روزانه

چنانچه در روزهای پس از انجام این روش در معرض آفتاب قرار دارید می بایست از کرم های ضد آفتاب استفاده نمایید و حتی المقدور از قرارگیری در معرض آفتاب مستقیم جلوگیری کنید.

به دلیل حساس شدن پوست پس از انجام هایفوتراپی از تماس پوست با آب گرم تا هنگامی که پوست به شرایط عادی خود بازگردد جلوگیری کنید.

استفاده از لوازم آرایشی بعد از انجام هایفوتراپی مانعی ندارد.

عدم استفاده از لایه بردار های پوست به مدت 7 روز پس از درمان

سعی کنید از ورزش هایی که سبب تعریق شما می شود طی روز های اولیه پس از درمان جلوگیری به عمل آورید.

از قرارگیری در معرض هوای بسیار گرم یا بسیار سرد طی روزهای اولیه پس از درمان جلوگیری به عمل آید.

نوشیدن آب امری مهم برای بازسازی پوست و سرعت بخشی به درمان آن می باشد.بنابراین توصیه می شود پس از انجام هایفوتراپی نوشیدن به اندازه آب فراموش نشود.

استفاده از مواد کافئین دار مانند قهوه و یا الکل به جهت رسیدن به نتیجه مورد نظر طی 2 روز اولیه پس از درمان ممنوع می باشد.

پس از انجام هایفوتراپی می توانید رژیم روزانه خود را ادامه دهید.

استفاده از محصولات پوستی طی 48 ساعت پس از درمان به دلیل احتمال حساسیت از ریسک بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل حتی المقدور می بایست از این کار جلوگیری کرد.

فاصله جلسات حتمالی در صورت نیاز هایفوتراپی در حدود 1 بار در ماه می باشد.علائمی که پس از انجام اولین درمان ممکن است صورت گیرد عبارتند از :سفت شدن پوست در نواحی که درمان صورت گرفته است ، تورم و التهاب ، قرمز شدن پوست ، بی حسی و یا کبودی در مناطقی که درمان صورت گرفته است.

اثرات و نتایج هایفوتراپی

برای درمان بیماری‌ها به پزشکان توصیه می‌شود که تا حد امکان از روش‌های کم تهاجمی استفاده کنند. مثلاً اگر سردرد با یک قرص استامینوفن خوب می‌شود، نیازی به استفاده از مورفین نیست. بله، مورفین موثرترین داروی تسکین درد است، اما عوارض جانبی زیادی دارد؛ مثل اعتیاد.

این منطق در مورد روش‌های جوان‌سازی و زیباسازی پوست نیز صدق می‌کند. تا زمانی که اثرات پیری در پوست شما شدت کمی دارد، نیازی به جراحی سنگینی مانند لیفت ندارید. اگر سالی یک بار هایفوتراپی انجام دهید، در طول 12 سال، هزینه‌اش تقریباً با جراحی لیفت برابر می‌شود. پس از لحاظ هزینه در بلند مدت، تفاوت چندانی وجود ندارد؛ اما خطرات جراحی به مراتب بیشتر است.

نکته‌ی آخر این که در روش هایفو فرآیند جوان‌سازی برپایه‌ی رفتار طبیعی پوست بدن است. یعنی درمان چین و چروک‌ها و شل شدگی پوست صرفاً با تحریک دوست به تولید پروتئین‌های طبیعی بدن صورت می‌گیرد. در این صورت ماده‌ای مصنوعی وارد بدن شما نشده‌ است، عضلات صورت خود را فلج نکرده‌اید و از استرس بیش از حد بی‌هوشی، زخم و بخیه خبری نیست.

آیا هایفوتراپی بی خطر است؟

توجه داشته باشید که دستگاه های هایفوی تقلبی بسیاری در بازار وجود دارند. استفاده از این دستگاه ها نه تنها موثر نخواهد بود بلکه خطرات بسیاری را نیز بهمراه خواهد داشت. همچنین، هرگز دستگاه هایفو خانگی نیز خریداری نکنید چرا که استفاده از این دستگاه ها نیز هیچ تاثیری در بهبود وضعیت پوست شما نخواهد داشت و مهمتر از آن اینکه، استفاده از این دستگاه های خانگی خطرناک نیز هست.

اگر پزشک متخصص از دستگاهی نظیر دستگاه هایفوتراپی اولترافورمر 3 (ULTRAFORMER III)، که دارای نشان گواهینامه ی CE پزشکی است استفاده کند، درمان شما کاملا بی خطر خواهد بود و شما نتایج مطلوبی خواهید گرفت.

هایفوتراپی در افراد بالای 30 سال با میزان شل شدگی متوسط پوست، بسیار موثر و کارآمد خواهد بود.

اگر میزان شل شدگی و افتادگی پوست فرد بسیار زیاد باشد، هایفوتراپی برای او چندان کارساز نخواهد بود، مگر اینکه پزشک تشخیص دهد که این درمان برای چنین مواردی قابل استفاده باشد.

بطور کلی، هایفوتراپی برای افرادی که دارای ضایعات یا آسیب های پوستی شدید هستند یا دارای آکنه و ایمپلنت های فلزی در نواحی تحت درمان هستند، چندان موثر و کارساز نخواهد بود.

عوارض جانبی هایفوتراپی صورت

پس از هایفوتراپی، ممکن است پوست شما به اصطلاح “ برافروخته” به نظر برسد، اما این قرمزی و التهاب خفیف ظرف مدت چند ساعت برطرف خواهد شد.

برخی از مراجعه کنندگان نیز تورم خفیف و احساس سوزن سوزن شدن و حساسیت پوستی دارند که این عوارض نیز طی ۷ الی ۱۰ روز بطور کامل رفع خواهند شد. کبودی و بی حسی ناحیه تحت درمان نیز جزو عوارض نادری است که همیشه اتفاق نمیفتد. به طور کلی هایفوتراپی نیز همانند سایر روش های درمانی، عوارض جانبی خفیفی دارد که پزشک شما در جلسه ی مشاوره، شما را از تمامی این موارد آگاه خواهد کرد.

راه هایی برای ماندگاری هایفوتراپی

روش هایفوتراپی با استفاده از انرژی آلتراسونیک از سال 2012 به عنوان یکی از روشهای کشیدن پوست و جوانسازی صورت مورد تایید FDA قرار گرفت.

از دستگاه هایفو می توان برای کشیدن پوست نواحی مختلف صورت مانند پیشانی، گونه ها و گردن استفاده کرد.

انرژی التراسوند مورد استفاده در هایفو حرارت کنترل شده ای در لایه‌های هدف پوست ایجاد می‌کند که به تحریک تولید کلاژن و جوانسازی پوست کمک خواهد کرد. تنها با یک جلسه هایفو صورت می توان نتایج فوق‌العاده آن را مشاهده کرد.

نتایج هایفوتراپی معمولاً طی چند ماه به طور کامل روی پوست مشاهده می شوند و ماندگاری آنها حدود یک سال است.

برای ماندگاری بیشتر اثرات هایفو صورت می توان چند نکته بسیار ساده را قبل و بعد از جلسه درمانی رعایت کرد که معمولا در جلسه مشاوره توسط پزشک متخصص به بیماران توضیح داده می شود.

به منظور جلوگیری از تشدید عوارض جانبی و ماندگاری بیشتر اثرات هایفو صورت بهتر است مراقبت های بعد از هایفو تراپی را رعایت کنید:

پوستتان را مستقیما در معرض نور خورشید یا هوای خیلی داغ قرار ندهید و از پوست خود با کرم ضد آفتاب محافظت کنید.

به مدت 24 ساعت بعد از هایفو صورت از مصرف محصولاتی که پوست شما را تحریک می‌کند؛ خودداری کنید.

کبودی بعد از هایفوتراپی معمولا طی چند روز از بین می رود و به رنگ سبز در می آید؛ بیشترین کبودی ها در ناحیه غرب و چانه بعد از هایفو تراپی مشاهده می شوند. برای کاهش التهاب و کبودی می توانید از کیسه یخ استفاده کنید.

حساس شدن پوست به لمس کردن تا چند روز بعد از هایفو تراپی طبیعی است. بهتر است در این مدت از مالیدن پوست، شستشوی بیش از حد یا آرایش کردن خودداری کنید.

دوره نقاهت هایفوتراپی صورت

برتری این درمان این است که دوره نقاهت نداشته و شما میتوانید همان روز به سرکار خود برگردید و نیاز به مراقبت خاصی نیز ندارد.

سازمان FDA روش درمانی غیر تهاجمی، بدون جراحی و کاملا ایمن هایفو را تایید کرده و آن را جزو روشهای درمانی غیر تهاجمی و بدون جراحی مشخص نموده است که در مطالعات بالینی امن و موثر بوده و بیش از 450000 درمان در سراسر جهان داشته اند.

در مورد هایفو نتایج مشابه با لیفت صورت با جراحی هستند اما بدون جراحی و از این رو بهترین گزینه جایگزین جراحی تهاجمی و یا تزریق است.

شما میتوانید بلافاصله پس از درمان و بدون هیچ محدودیتی فعالیتهای روزمره ی خویش را انجام دهید. درهر صورت، به منظور مراقبت بعد از هایفو، باید از قرار دادن پوست در معرض حرارت بالا و یا سرمای زیاد اجتناب نموده و از پوست خود با یک مرطوب کننده و SPF مناسب محافظت کنید. همچنین باید آب زیادی بنوشید تا بدن هیدراته باشد و از کافئین و الکل به مدت 48 ساعت پس از درمان خودداری کنید.

پوست شما در ابتدا ممکن است کمی برافروخته شود اما این قرمزی ظرف چند ساعت برطرف خواهد شد. برخی مراجعین ممکن است حس سوزن سوزن شدن داشته باشند اما این حس خفیف و موقتی خواهد بود. اگر هر یک از علائم مذکور ادامه داشت لطفا فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

تعداد جلسات هایفوتراپی صورت

اکثر بیماران فقط با یک جلسه درمان به نتیجه دلخواه می‌رسند، هر چند با توجه به شدت شلی و افتادگی پوست، واکنش بیولوژیکی بدن به اولتراسوند و فرایند تولید کلاژن به برخی زیبا جویان عزیز توصیه می‌شود که بیش از یک درمان انجام دهند.
بخشی از نتایج بلافاصله پس از اتمام درمان مشاهده می‌شود، اما نتیجه نهایی لیفتینگ و کشیده شدن پوست پس از 2 الی3 ماه مشخص می‌شود. نتایج در این مدت به موازات تولید کلاژن جدید و محکم‌تر و جایگزینی آن بهبود می‌یابد. نتایج ظرف 6 ماه آتی به تدریج در اثر تولید کلاژن  بهتر می‌شود.

مشاوره

کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

نتیجه گیری

هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی است. در طی این روش درمانی برشی روی پوست ایجاد نمی‌شود و نیازی به تزریق وجود ندارد. در مقابل، لیفت صورت بسیار تهاجمی است. این روش نیاز به بی‌هوشی عمومی، برش، بخیه و پانسمان دارد.

این روش برای کلیه کسانی که پوست صورتشان شل شده به طوری که مشهود و قابل مشاهده باشد مناسب است و افرادی که تمایل دارند لیفت ابرو و یا لیفت صورت انجام دهند مناسب می باشد اما معمولا افراد سی سال به بالا می توانند هایفوتراپی انجام دهند. هایفوتراپی روش درمانی بسیار ایمنی شمرده می‌شود اما در صورتی که توسط متخصصین کارآزموده و مجرب انجام شود. مثل تمامی روش‌های درمانی، مهارت پزشک یا تکنسین اهمیت بسیار زیادی در جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی و افزایش اثر گذاری درمان دارد.

بهترین ویژگی‌ این روش درمانی این است که بعد از اتمام جلسه، شما قادر خواهید بود که بلافاصله کلینیک را ترک کرده و به انجام فعالیت‌های روزانه‌ی خود بپردازید. کمی قرمزی یا تورم بعد از درمان طبیعی است و باید طی چند ساعت برطرف شود.

حس خفیف سوزن سوزن شدن نیز ممکن است طی چند هفته باقی بماند. البته در حدی نیست که شما را اذیت کند. در موارد نادر، کبودی یا بی‌حسی موقت محل انجام درمان مشاهده شده است. این دست عوارض جانبی نیز معمولاً طی چند هفته از بین می‌روند.

هایفوتراپی هم همانند دیگر خدمات پزشکی زیبایی بستگی به ناحیه ی مورد نظر و نوع خدمت دارد همچنین تعداد جلسات مورد نیاز و کادر پزشکی که هایفوتراپی را انجام می دهند دارد. نتیجه هایفو دائمی است و البته همراه با برنامه رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی، حتی نتایج بهتری حاصل خواهد شد. البته، در دراز مدت تغذیه و ورزش بر شکل بدن شما تاثیر می‌گذارد. بعد از انجام هایفو، شما می توانید تاثیر اولیه را ببینید، اما نتیجه نهایی حدود 2 تا 3 ماه بعد نمایان می شود. چون این بدن شماست که به طور طبیعی کلاژن را بازسازی می‌کند و این مدت زمان بستگی به بدن شما دارد. چون این فرآیند تولید کلاژن شما را تحریک می‌کند، تا چه مدت نتایج به شما بستگی دارد.

البته باید زیبا جویان در نظر داشته باشند که مراکز و کلینیک معتبری همانند کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد با داشتن کادری مجرب و متخصص می تواند کمک زیادی به زیبا جویان عزیز برساند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات  زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.ir/n9vo

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

1 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

4 روز پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

1 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

1 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش