نحوه و علت ایجاد پف چشم

مشاهده پف چشم در بالا و پایین پلک ها می تواند به دلایل زیادی باشد که مهم ترین عامل آن افزایش سن می باشد.  البته عوامل مختلف دیگری مانند ابتلا به بیماری ها،  استرس،  کم خوابی و … باعث ایجاد این مشکل خواهد شد و  تاثیرات نا خوشایند ی بر زیبایی چشم ها و اعتماد به نفس هر فرد خواهد داشت.

در طی مطلب پیش رو ما قصد داریم در مورد علت های مختلف ایجاد پف و تورم چشم ها گفت و گو کنیم و شما را با انواع روش های درمانی این عارضه آشنا کنیم.  پس پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب در وب سایت کلینیک زیبایی آراد اصفهان با ما همراه باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

پف چشم چیست ؟

پف  یا تورم چشم به علت  جمع شدن مایعات اضافه در بافت همبند اطراف چشم معمولاً در زیر پلک ها ایجاد می شود.  پوست این ناحیه به علت ویژگی های منحصر به فرد خود دارای لایه محافظتی نازک سرشار از عروق خونی فراوان می باشد که  باعث ایجاد پف و عارضه های دیگر در این ناحیه خواهد شد.

اگر چه پف پف پلک ها می تواند یکی از دلایل بیماری های جدی باشد اما غالباً این موضوع به دلیل افزایش سن،  استرس،  کم خوابی،  کم آبی بدن و …. ایجاد می شود که خوشبختانه می توان این گونه پف کردگی را در چشم ها به راحتی و با روش‌ های مختلفی درمان کرد . پف و تورم چشم ها در انواع مختلفی شناخته می شود که ممکن است پلک بالا یا پایین را تحت تاثیر قرار دهد.  از این رو انواع پف پلک ها به شرح زیر می باشد

  • پف پلک بالایی

 این عارضه معمولاً به دلیل کم شدن حالت کشسانی و انعطافی پوست و بافت های اضافه در پلک بالا حاصل می شود.

  • پف پلک پایینی

 این نوع عارضه نیز با از بین رفتن حجم صورت،  برآمدگی های غیر طبیعی چربی ها در زیر پلک پایین و افتادگی استخوان گونه ایجاد می شود.

رایج ترین علل پف چشم چیست ؟

مهمترین دلایلی که سبب ایجاد پف در بالا و پایین چشم ها می شود حبس شدن مایعات و چربی ها در زیر پلک می باشد که به علت های نا مشخص مایعات در اطراف چشم و مجاور آن تجمع می یابند.

برخی از دلایل به دلیل احتباس مایعات نسبتاً بدون ضرر می باشد که به مشکلات جسمی مرتبط نمی شود.  مانند کمبود خواب یا مصرف غذا های غنی از سدیم

دلایلی که در ادامه مطلب به شما معرفی می کنیم به تنهایی می تواند علت پف در اطراف چشم ها شود.

  • مصرف دائمی و بیش از حد نمک که سبب جمع شدن مایعات در زیر پوست می شود.
  • آلرژی که التهاب و تورم را به همراه دارد.
  • مشکلات سینوسی
  • کم آبی بدن
  • کمبود خواب
  • خستگی مفرط
  • قرار گرفتن دائمی در برابر استرس و فشار های عصبی
  • گریه کردن
  • افزایش سن
  • مشکلات ارثی

فرایند پیری طبیعی پوست یکی از علل دیگر پف و تورم در اطراف چشم ها می باشد که با افزایش سن رسوبات چربی از چشم محافظت می کند و در نتیجه شروع به شل شدگی و بروز پف خواهد شد.

 مصرف زیاد الکل به دلیل کاهش ترشح آنتی دیورتیک سبب پف کردگی چشم ها خواهد شد.

 مصرف شیرین کننده های مصنوعی مانند ساخارین،  آسپارتام،  شکر معمولی در اطراف چشم سبب التهاب و تورم خواهد ش. د استفاده مداوم و طولانی مدت از لنز های چشمی سبب عدم رسیدن اکسیژن به چشم و تورم قرنیه خواهد شد.

 عادت ماهیانه با بروز خونریزی زیاد در خانم ها سبب ایجاد تورم و پف چشم می شود.

  برخی از بیماری‌ ها مانند بیماری چشم صورتی سبب التهاب و قرمزی چشم ها می شود.  این بیماری نوعی بیماری ویروسی می باشد.

 اختلال در غده تیروئید مانند کم کاری یا پرکاری این غده  سبب جمع شدن مایعات در بدن و اطراف چشم می شود. استعمال دخانیات سبب بروز اختلالات هورمونی و حبس شدن مایعات در زیر پلک خواهد شد.

 سلولیت اطراف چشم نوعی بیماری جدی پوستی است که به دلیل عفونت و التهاب پلک ها رخ می دهد که عامل  پف کردن حدقه چشم می شود.

 حساسیت ها و آلرژی و  التهاب پلک نیز از عوامل دیگری است که همراه با تورم و پف سبب تیرگی و سیاهی پوست اطراف چشم خواهند شد .

زمانی که با افزایش سن چربی ها از قسمت استخوانی چشم محافظت می کنند شروع به مهاجرت کرده و در فضا های خالی اطراف چشم جای می گیرند و همراه با روند پیری طبیعی پوست و نازک شدن غشای آن چربی ها رو به جلو حرکت خواهند کرد و سبب ایجاد کیسه یا تورم در اطراف چشم می شود.

مشاهده پو ست در زیر چشم ها به طور غیر منتظره است و  در برخی مواقع نشان دهنده ابتلای شما به برخی از بیماری ها می باشد.  مثلاً کسانی که درگیر بیماری تیروئید چشمی هستند با تورم بافت ها و عضلات اطراف چشم مواجه می باشند.  همچنین چشم های برجسته نشانه بیماری تیروئید چشمی است که به بیماری گریوس معرفی می شود.

آلرژی ها و حساسیت های چشمی بر اساس عواملی از قبیل تب یونجه و شرایط محیطی سبب تورم و پف در چشم ها می شود

 دیگر آلرژی هایی که سبب این عارضه می شود حساسیت نسبت به غذا ها و برخی از مواد شیمیایی خواهد بود.  در طی واکنش های آلرژی زا سلول های بدن آزاد می شود  ماده ای به نامه آنتی هیستامین می پردازد.

که شرایط نا مطلوبی برای بافت های بدن ایجاد می کند.  با  نشت مایع از رگ های خونی،  این مایعات در اطراف چشم جمع  می‌ شوند و باعث تورم خواهد شد.  داشتن چشم های پف کرده و حلقه های سیاه در دور چشم ممکن است به علت یک نوع عفونت چشمی ایجاد شود که سبب قرمزی چشم ها،  تورم و التهاب خواهد شد.

 خشک چشم دلیل دیگر تورم و پف آلود شدن چشم ها می باشد .ابتلا به بیماری‌های سیستماتیک مانند بیماری های نارسایی کلیه سبب ورم در بخش های مختلف بدن و چشم ها خواهد شد.

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد- پف چشم

برای درمان پف چشم چه باید کرد ؟

در طی این مطلب ما قصد داریم راه کار های مختلفی را برای درمان و از بین بردن پف و تورم چشم ها به شما معرفی کنیم . در ابتدا چند روش خانگی را به شما معرفی خواهیم کرد و سپس به درمان های کلینیکی خواهیم پرداخت.

  • استفاده از قطره های چشمی

 برای پیشگیری از آلرژی و حساسیت البته در صورت لزوم باید مصرف شود.

  • نوشیدن مایعات کافی

 برای پیشگیری از کم آبی بدن قرار دادن کمپرس سرد بر سطح پلک ها،  استفاده از برش های خیار و یا کیسه سرد شده چای بر روی پلک ها،  استفاده از کرم ها و محصولات مناسب برای پوست اطراف چشم

  • کم کردن مصرف نمک، مصرف غذا های سرشار از پتاسیم مانند موز در جهت دفع آب اضافی بدن
  • شست و شوی چشم ها و صورت با استفاده از آب سرد
  • استراحت و خواب کافی

توصیه های لازم برای درمان از ایجاد پف چشم در خانه

کمپرس سرد یکی از درمان های خانگی است که به عنوان موثرترین و ارزان قیمت ترین روش برای رفع و پیشگیری از ایجاد پف پلک ها می باشد.  زیرا سرما در این ناحیه سبب انقباض رگ های خونی و کاهش تورم خواهد شد.

همچنین ترکیب مختلفی از انتی اکسیدان‌ ها،  پپتید ها،  رتینول،  عصاره خیار ، هیالورونیک اسید،  چای سبز،  مخمر، کافئین،  ویتامین ث،  روشن کننده های گیاهی

 در جهت رفع التهاب و  آب رسانی پوست و روشن شدن پوست اطراف چشم بسیار مفید می باشند.  مخصوصاً اگر قبل از استفاده از کمپرس سرد از آن ها استفاده شود.

برخی از درمان ها مانند ماساژ دادن،  استفاده از چای کیسه ای  مرطوب و سرد بر روی پلک ها ، استفاده از برش های خیار یا سیب زمینی رنده شده، ماسک سفیده تخم مرغ، نخود فرنگی منجمد شده،  قاشق سرد،  کمپرس  منجمد و در رفع پف پلک بالا و پایین موثر خواهد بود.

خواب نا منظم یکی از دلایل ایجاد پف در پلک ها می باشد پس لازم است که توصیه کنیم حداقل ۷ تا ۸ ساعت در طول روز بخوابید.  چون داشتن خواب کافی بسیار مهم است اما کیفیت خواب نیز به اندازه مدت زمان خواب اهمیت دارد.

هفت ساعت خواب نا آرام باعث پف آلود شدن چشم ها خواهد شد و قطعاً شادابی را از چشم ها دور می کند.  پس سعی کنید که با داشتن خواب منظم و با کیفیت چشم های خود را سالم و زیبا نگه دارید. برنامه های خود را به گونه‌ ای طراحی  کنید که  خواب کافی و آرام داشته باشید.  برای داشتن خواب با کیفیت سعی کنید به توصیه های زیر توجه داشته باشید.

زمان مشخصی را در هنگام شب برای خوابیدن در نظر بگیرید.  بنابراین بدنتان همانند ساعت با زمان خواب تنظیم می شود.

بیدار شدن نیز باید در زمان مناسبی باشد.   با زیاد خوابیدن در طول روز برنامه‌ های شما دچار اختلال نمی‌ شود و قطعاً تنظیم برنامه بدنتان را نیز دشوار می کند.

قبل از خوابیدن کمی استراحت کنید تا بدنتان آرامش داشته باشد.  مثلاً با گوش دادن به موسیقی ملایم، حمام کردن، مدیتیشن و  یوگا ذهن و بدن تان را آرام کنید.

 برای کار های روز بعد برنامه ریزی داشته باشید این کار باعث می‌ شود که ذهنتان آرام تر شود و استرس شما را کاهش داده و باعث می‌ شود.  بهتر است  قبل از خواب از گوشی هوشمند یا تبلت استفاده نکنید.  زیرا صفحه نمایشگر آن ها سبب مختل شدن خاک می شود .

 حساسیت های خود را کنترل کنید ممکن است تورم پلک هایتان به دلیل آلرژی یا حساسیت باشد نشانه های آلرژی شامل عطسه کردن، راش،  خارش و آبریزش و گرفتگی بینی می باشد.

پس باید برای رفع آلرژی اقدام کنید و به توصیه پزشکان دقت داشته باشید این علائم باعث ایجاد پف پلک ها می شود.

یکی از روش ها برای رفع موقتی  پف پلک با استفاده از کرم های کاهش پف و تورم می باشد که باید توسط پزشکان متخصص تجویز شود.

درمان پف چشم در کلینیک

پس از انتخاب کلینیک معتبر و پزشکی ماهر شما در جلسه مشاوره حضور پیدا خواهید کرد و پزشک ابتدا علت بروز و تورم چشم ها را تعیین می کند در صورت وجود بیماری‌ های زمینه‌ ای مانند تیروئید،  بیماری های کلیوی یا بیماری هایی که طی مطلب معرفی شد راه کار درمانی برای کنترل بیماری تعیین می شود.

در این بخش از مطلب می خواهیم چند مورد است راه کار های درمانی برای از بین بردن پف و تورم چشم را به شما معرفی کنیم.

  • استفاده از کرم دور چشم

کرم های دور چشم در جهت پیشگیری از ایجاد پف مورد استفاده قرار می گیرد . همان نتایجی که از این تکنیک درمانی حاصل می‌ شود بسیار ضعیف است.

اما شما می توانید با استفاده مداوم از کرم های کافئین دار و با انقباض عروق میزان پف پلک را کاهش دهید.  همچنین ترکیبات این کرم ها مانند کوجیک اسید و  ویتامین K  تا حدودی سبب شفافیت پوست اطراف چشم خواهد شد.

  • مزوتراپی

راه حل درمانی دیگر در کلینیک های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد فرایند  زیبایی و درمانی مزوتراپی می باشد که در این روش چربی های اضافه و جمع شده در زیر پلک ها و تیرگی خفیف از بین می رود‌ .  تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج درمان با مزوتراپی بر اساس تعداد جلسات متفاوت خواهد بود و حداقل ۳ تا ۴ جلسه دو هفته یکبار پیشنهاد می‌ شود .

در این روش از کوکتل های موثر استفاده می‌ کنند تا با بهبود گردش خون رسانی افزایش می یابد سپس  سلول های چربی کوچک شده و همچنین باعث کاهش رنگدانه های پوستی خواهد شد . ترکیبات محلول مزوتراپی متفاوت است که حاوی اسید های آمینه،  آنتی اکسیدان ها،  هورمون های رشد ویتامین ها و پروتئین ها خواهد بود.

محلول مزوتراپی در لایه مزودرم پوست به آرامی تزریق می شود و روشی کاملاً غیر جراحی می باشد.  مزوتراپی علاوه بر درمان پف بالا و پایین چشم ها تاثیر بی نظیری در جوان سازی پوست و تیرگی ها خواهد داشت.  نتایج حاصل از این فرایند به مرور زمان قابل مشاهده می باشد.  محلول تزریق شده در این روش باعث تغذیه و تقویت سلول های پوستی خواهد شد در نتیجه پوستی زیبا و یکدست نیز  به شما هدیه خواهد داد.

  • آر اف فرکشنال

دستگاه آر اف فرکشنال یکی از دستگاه های موثر برای تحریک پوست در جهت کلاژن سازی از بین بردن چین و چروک ها،  استحکام و قوام پوست و بهبود ظاهری پوست خواهد بود و تاثیر بی نظیر در تیرگی ها و از بین بردن تورم در این ناحیه دارد.  این تکنیک درمانی سبب از بین بردن افتادگی و شل شدگی پوست نیز خواهد شد.

با نفوذ امواج ار اف به پوست اطراف چشم سبب جوان سازی و شادابی  می شود  نتایج آن تا مدت ها ماندگار خواهد بود.  حتی در برخی مواقع اگر پف چشم را با جراحی درمان کنید می توانید با کمک فرایند آر اف لیفت و سفت شدن پوست را انجام دهید.  در این روش پوست به آرامی جمع شده و تورم پلک از بین می رود .

این تکنیک درمانی را معمولاً برای پف های خفیف و جمع کردن پوست مورد استفاده قرار می دهند . اما نمی تواند جایگزین مناسبی برای بلفاروپلاستی باشد و استفاده از آن می تواند وضعیت پوست اطراف چشم را بهتر کند.

  • تزریق ژل

تزریق ژل  یکی از انتخاب های دیگر برای از بین بردن تیرگی ها و پف و بهبود ساختار بافت پوست می باشد.  متخصصین پس از ارزیابی شرایط متقاضیان مراحل تزریق ژل را بر اساس انتظارات و نگرانی ها و نوع پوست بیمار پیش می برند .

بنابراین می‌ توان از انواع ژل ها برای رفع این عارضه استفاده کرد . پس حتماً به مراکزی مراجعه کنید که برای رفع این عارضه از ژل های مرغوب و با کیفیت استفاده می کنند .  در حال حاضر تزریق ژل به عنوان کم خطر ترین روش برای درمان پف و تورم چشم  ها می باشد.

 پاسخ دهی بدن هر فرد نسبت به این تکنیک زیبایی متفاوت خواهد بود.  با تزریق ژل یا چربی در زیر چشم می توان ظاهری زیبا در  این ناحیه ایجاد کرد و پف را رفع کنید.  مدت ماندگاری این تکنیک‌ ها بی درد سر در حدود شش ماه تا دو سال می باشد.  زمانی که میزان پف زیاد باشد این روش کار برد موفقیت‌آمیزی به همراه ندارد.  متخصصین روش جراحی بلفاروپلاستی را گزینه مناسب تری می دانند.

  • کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از روش های غیر جراحی برای زیبایی پوست اطراف چشم می باشد.  که در این روش با تزریق گاز دی اکسید کربن به پوست جریان خون رسانی و اکسیژن رسانی افزایش می یابد بنابراین پف و تورم چشم ها را درمان خواهد کرد.

  در این روش همچنین چین و چروک ها و خطوط اطراف چشم از بین می‌ رود و پوستی شفاف و درخشنده در این ناحیه حاصل خواهد شد . مدت ماندگاری این فرایند در حدود ۶ تا ۹ ماه است بنابراین نتایج آن ماندگار نمی باشد.

  • اندولیفت

دستگاه اندولیفت نوعی دستگاه لیزر با طول موج ۱۴۷۰ نانو متر می باشد.  پرتو های این دستگاه از نوع نور مادون قرمز است و طول موج آن تاثیر زیادی بر مایعات و چربی های جمع شده در زیر بافت پوست خواهد داشت .

مهم ترین هدف از انجام این فرایند ذوب کردن چربی های تجمع یافته در زیر پوست و لیفتینگ آن در این ناحیه خواهد شد . در این روش می توان در جهت بهبود پف و جوان سازی پوست اطراف چشم اقدام کرد . مزیت این روش این است که روشی کم تهاجمی است و  نیاز به بی هوشی ندارد . مهم ترین نتیجه زمانی حاصل می شود که مراحل درمان توسط پزشکی ماهر و با تجربه سپری شود .

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انواع تکنیک های زیبایی برای درمان پف و  جوان سازی پوست اطراف چشم،  درمان تیرگی و گودی زیر چشم توسط متخصصین با تجربه و حرفه ای انجام می شود . در ادامه قصد داریم در مورد تکنیک زیبایی و جراحی بلفاروپلاستی برای درمان قطعی پف چشم گفت و گو کنیم.  به دلیل نتایج دائمی و بی نظیر عمل بلفاروپلاستی ادامه مطلب را به این تکنیک جراحی اختصاص خواهیم داد.

  • درمان پف چشم با بلفاروپلاستی

عمل جراحی بلفاروپلاستی یکی از راه های موثر با هدف برداشتن پوست اضافه ، چربی ها و مایعات جمع شده در زیر پلک انجام می‌ شود که تاثیر بی نظیری بر بهبود ساختار عضلات چشم خواهد داشت.

در این روش با ایجاد برش های ظریفی در چین طبیعی پلک بالا و یا داخل پلک پایین انجام می شود و چربی ها و مایعات حبس شده در این ناحیه برداشته خواهند شد و در نهایت با استفاده از بخیه بسته می شوند.  این عمل جراحی نیاز به بی هوشی ندارد بلکه مراحل آن به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود.

زیبا جویان می توانند پس از پنج تا هفت روز برای برداشتن بخیه ها اقدام کنند و در مدت ۳۰ دقیقه به چشمانی زیبا جوان و شاداب دست یابید.

کاربرد ها و مزایای بلفاروپلاستی

  • درمان پف چشم
  • درمان افتادگی پلک
  • از بین بردن پوست اضافه و شل شده در اطراف چشم
  • افزایش میدان دید
  • ایجاد تقارن بین دو چشم
  • درمان التهاب پوست اطراف چشم
  • افزایش فاصله چشم و ابرو ها
  • رفع خستگی و خماری چشم ها
  • افزایش اعتماد به نفس
  • شادابی چهره

مزایا

عمل بلفاروپلاستی جزء عمل های سرپایی است  که مراحل انجام آن نیاز به بیهوشی ندارد و همه مراحل آن به صورت بی حسی موضعی انجام می شود.

 متخصصین با تجربه و حرفه ای در حین مراحل انجام جراحی و ایجاد برش ها دقت و ظرافت بالایی به خرج می‌ دهند و برش  ها را در نواحی ایجاد می کنند که پس از بهبودی هیچ اثری از آن ها بر سطح پلک مشاهده نشود.

 این روش در کنار زیبایی چشم ها سبب افزایش میدان دید و درمان اختلالات بینایی خواهد شد و جنبه درمانی نیز خواهد داشت.

 مدت زمانی که برای انجام این جراحی صرف می شود در حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه می باشد و پس از پایان مراحل جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان نمی باشد.

 دوره بهبودی پس از انجام بلفاروپلاستی کوتاه مدت است و باعث جوانی و شادابی مجدد چهره می شود.

 اگر شما در انتخاب پزشک کلینیک دقت کنید شاهد عارضه خاصی پس از جراحی نخواهید بود و در مدت زمان کوتاهی می توانید به نتایج قطعی دست یابید .

نتایج حاصل از این جراحی دائمی و همیشگی است و نیاز به تمدید مجدد ندارد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد- پف چشم

بهترین کاندیدای بلفاروپلاستی چه کسانی هستند ؟

انتخاب بهترین کاندیدا برای انجام عمل بلفاروپلاستی توسط پزشکان با تجربه و حرفه ای انجام می شود.  زیرا، قبل از این که بخواهید برای پف چشم از روش درمانی استفاده کنید باید علت بروز این عارضه را مشخص کنید.

در برخی مواقع همان طور که در بخش  قبلی بیان کردیم این عارضه به دلیل بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک اتفاق می افتد که شما می توانید با مراجعه به کلینیک و مصرف دارو های آنتی هیستامین تورم و پف را مورد درمان قرار دهید.

پس   قبل از این که بخواهید عمل بلفاروپلاستی را انجام دهید باید مطمئن شوید که این عارضه به دلیل جمع شدن مایعات و چربی ها ناشی از افزایش سن اتفاق افتاده است.  به طورکلی متخصص بهترین کاندیدای بلفاروپلاستی را موارد زیر معرفی می کنند

  • کسانی که در بالا و پایین چشم خود با پف و تورم مواجه هستند.
  • کسانی که چشمانشان افتاده و شل شده است.
  • کسانی که به دلیل افتادگی پلک ها بینایی آن ها دچار اختلال شده است.
  • کسانی که به دنبال روشی مناسب برای زیبایی و درشتی چشم های خود هستند.
  • کسانی که به دلیل پف و تورم شدید چشم ها استفاده از عینک و یا لنز های طبی برای آن ها بسیار سخت است.
  • کسانی که چهره ای غمگین و افسرده دارند و رابطه اجتماعی آن ها را تحت تاثیر قرار می داده است.

متاسفانه کسانی که به بیماری های خاص  مانند اختلال در سیستم گردش خون،  بیماری های خود ایمنی،  دیابت و …. مبتلا هستند شانسی برای انجام این جراحی نخواهند داشت.  مگر این که بتوانند بیماری خود را کنترل و درمان کنند.

 افرادی که اهل دخانیات هستند نیز باید قبل از این جراحی مصرف آن را برای همیشه متوقف کنند زیرا با اختلال در سیستم گردش خون نمی توان نتایج مثبتی پس از جراحی حاصل کرد.

 خانم هایی که در دوران بارداری و شیردهی قرار دارد کاندیدای مناسبی برای جراحی نخواهد بود این عمل پس از پشت سر گذاشتن این دوران قابل انجام می باشد.

 در کلینیک زیبایی آراد اصفهان متخصصین قبل از ارائه این تکنیک زیبایی همه  شرایط جسمانی و فیزیولوژیکی بدن متقاضیان را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت مساعد بودن شرایط عمل جراحی بلفاروپلاستی انجام می شود.

  در غیر این صورت یکی از روش های غیر جراحی که با شرایط افراد مطابقت بیشتری دارد انتخاب خواهد شد به طور قطع متخصصین می توانند بهترین روش را برای شما انتخاب کنند.

عوارض درمان پف چشم با بلفاروپلاستی چیست ؟

همان‌ طور که می‌ دانید در طی مراحل جراحی بلفاروپلاستی برش هایی در بالا و پایین چشم ایجاد می‌شود و با برداشتن چربی ها و بافت های اضافه زیبایی را به چشم ها هدیه خواهد داد.

قطعاً با تغییراتی که در این ناحیه ایجاد می شود شما با عوارض رایجی مانند کمی تورم ،  التهاب ، کبودی،  سوزش، درد خفیف و مشکل بسته شدن پلک مواجه خواهید شد که این عارضه ها با مراقبت کافی و اعمال مراقبت ها در طی ۷ تا ۱۴ روز بهبود می یابد.  البته، تا چند ماه تورم محسوسی در پلک ها وجود دارد که تاثیر چندانی بر زیبایی چشم ها نخواهد داشت.

کاهش عوارض بلفاروپلاستی در گرو انتخاب متخصصین با تجربه و کلینیک های معتبر می باشد.  بنابراین در صورت عدم توجه به مهارت پزشک شاهد عوارض نا خوشایندی  مانند

  • کوتاهی پلک ها
  • آسیب رسیدن به چشم ها
  • باقی ماندن پوست اضافه در اطراف چشم
  • عفونت بر سطح پلک
  • دو بینی
  • خشکی چشم
  • خونریزی شدید
  • نا متقارن شدن چشم ها

 خواهید بود.  پس اگر می خواهید که میزان عوارض پس از عمل جراحی بلفاروپلاستی را به حداقل برسانید باید در مورد مهارت پزشک و معتبر بودن کلینیک به خوبی تحقیق کنید.  در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انواع خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو توسط پزشکان ماهر و با تجربه انجام می شود.

هدف کادر درمان در این کلینیک جلب رضایت زیبا جویان ، به حداقل رساندن عوارض و کسب بهترین نتایج می باشد.

هزینه درمان پف چشم با بلفاروپلاستی چقدر است ؟

بلفاروپلاستی جزء عمل های جراحی است که در جهت زیبایی  چشم ها و درمان پف و تورم چشم ها همچنین  افتادگی پلک انجام می شود.  این عمل جراحی باید زیر نظر متخصصین ماهر و با تجربه انجام شود.  هر چه پزشک  انتخابی شما تجربه و مهارت بیشتری داشته باشد قطعاً باید دستمزد بالاتری پرداخت کنید.

موقعیت جغرافیایی یکی  دیگر از عوامل تاثیر گذار بر هزینه ها خواهد بود.  در شهر های بزرگ مانند تهران و اصفهان هزینه ها بیشتر از شهرستان ها می باشد زیرا در این مراکز از تجهیزات مدرن و به روز استفاده می‌ شود و شرایط برای آسایش و آرامش زیبا جویان فراهم می باشد.  به طور کلی می توان عوامل تاثیر گذار بر هزینه های بلفاروپلاستی را موارد زیر معرفی کرد

  • میزان مشکلات و آسیب های پوست اطراف چشم
  • نوع عمل بلفاروپلاستی
  • دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده
  • میزان تخصص و مهارت پزشک
  • مدت زمان انجام جراحی
  • انتظارات و خواسته های زیبا جویان
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انواع عمل های زیبایی چشم از قبیل بلفاروپلاستی،  کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی توسط پزشکان ماهر و  با تجربه انجام می شود.  شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و تخفیفات در این کلینیک با کارشناسان و مشاوران ما گفت و گو کنید مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک کاملا رایگان می باشد.

مراقبت های قبل از درمان پف چشم با بلفاروپلاستی

قبل از این که بخواهید عمل جراحی را انجام دهید باید مطمئن شوید که پف و  تورم چشم های شما با عمل بلفاروپلاستی قابل درمان است.‌ بنابراین قبل از انجام جراحی شما با یک در جلسه مشاوره شرکت کنید تا  پزشک با تجویز آزمایش و معاینات بینایی سنجی همه شرایط شما را ارزیابی قرار دهد و با بررسی پرونده پزشکی شما اطلاعات کاملی در مورد شرایط بدنی شما به دست می آورد .

پس از مساعد بودن شرایط پزشک توضیحات کاملی در مورد نحوه عمل،  عوارض احتمالی،  نتایج پس از جراحی و مراقبت هایی که باید قبل و پس از جراحی انجام دهید در اختیار شما قرار می دهد و زمان مناسبی برای انجام این عمل تعیین می شود.

بنابراین اعمال مراقبت ها قبل و پس از جراحی باعث می شود شما آمادگی کاملی برای عمل داشته باشید و از بروز عوارض احتمالی و نا خوشایند پیشگیری کنید تا بتوانید دوره بهبودی را با سرعت بیشتری پشت سر بگذارید.  شما باید در جلسه مشاوره در مورد بیماری های خود و یا دارو هایی که باید مصرف کنید با پزشک گفت و گو کنید تا در صورت نیاز به دارو های مناسب جایگزین آن ها  شود .

از  مهم ترین مراقبت های قبل از عمل بلفاروپلاستی می‌ توان موارد زیر را معرفی کرد :

  • دو هفته قبل از جراحی باید هر گونه دارو و غذایی که جریان خون رسانی را تحت تاثیر قرار می دهد کنار بگذارید . دارو هایی مانند آسپرین، پروفن، پیروکسیکام،  باکلوفن و …. همچنین مصرف مکمل ها ویتامین ها و دارو های گیاهی را متوقف کنید.
  • دو هفته قبل از جراحی به طور جدی توصیه می شود مصرف انواع دخانیات مانند سیگار و قلیان و مشروبات الکلی را متوقف کنید زیرا باعث افزایش عوارض پس از جراحی و کند شدن روند بهبودی خواهد شد .
  • برنامه های خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که در روز جراحی یکی از اعضای خانواده شما را همراهی کند تا پس از پایان جراحی هنگام بازگشت به خانه از شما مراقبت کند.
  • هنگام مراجعه به کلینیک هیچ گونه آرایشی نداشته باشید و از لنز های طبی و آرایشی استفاده نکنید.
  • قبل از جراحی به خوبی استراحت کنید و استرس خود را کاهش دهید.
  • شب قبل از جراحی دوش بگیرید زیرا تا سه روز پس از جراحی امکان استحمام و شست و شوی چشم ها وجود ندارد .
  • چند ساعت قبل از جراحی از مصرف غذا های خوراکی و یا نوشیدنی ها بپرهیزید.

مراقبت های پس از درمان پف چشم با بلفاروپلاستی :

  • پس از انجام عمل بلفاروپلاستی توصیه می شود به مدت ۵ تا ۷ روز در منزل به خوبی استراحت کنید. در هنگام استراحت با استفاده از دو بالش زیر سر خود را بلند تر از بدن قرار دهید تا تورم و کبودی اطراف چشم را کاهش دهید.
  • از آرایش کردن، دستکاری کردن،  فشار دادن و خسته کردن چشم های خود بپرهیزید.
  • از خم شدن،  جا به جایی اشیاء سنگین و انجام فعالیت های ورزشی تا بهبودی کامل خودداری کنید .
  • دارو های تجویز شده از قبیل ژل‌ ها ، پماد های موضعی، قطره های چشمی و آنتی بیوتیک ها را با دوز معین و سر وقت مصرف کنید.
  • تغذیه مناسب داشته باشید و از مصرف غذا های شور مانند تنقلات و فست فود ها که باعث افزایش تورم می شود خودداری کنید.
  • تا سه روز از شست و شوی چشم ها خودداری کنید. پس از سه روز برای شست و شو از آب ولرم و شوینده های غیر معطر و ملایم استفاده کنید.
  • تا بهبودی کامل از قرار دادن لنز در چشم ها بپرهیزید و عینک را جایگزین آن قرار دهید.
  • در سه روز اول پس از جراحی بلفاروپلاستی توصیه می شود از کمپرس سرد استفاده کنید تا تورم و کبودی اطراف چشم را کاهش دهید و در سه روز دوم برای سرعت بهبودی استفاده از کمپرس گرم پیشنهاد می شود.
  • در دوره نقاهت سعی کنید از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید.  ویتامین های موجود در سبزیجات و میوه ها باعث افزایش سرعت بهبودی خواهد شد.

اثرات و نتایج :

بلفاروپلاستی جزء عمل های زیبایی و دائمی برای رفع مشکلات پوست  پیرامون چشم از قبیل افتادگی پلک ها و  پف چشم می باشد.  در صورتی می توان از این تکنیک زیبایی و درمانی نتایج مثبتی حاصل کرد که متقاضیان کاندیدای مناسبی برای این جراحی باشند.

اگر شما در سنین پایین برای انجام این جراحی اقدام کنید با افزایش سن مجدداً شاهد افتادگی و شل شدگی پوست در این ناحیه خواهید شد و دوباره پلک ها متورم می شوند و شاهد پوست شل شده  در این ناحیه خواهید بود.  بنابراین بهتر است که این عمل را در سنین بالای ۳۰ سال انجام دهید . شما با انتخاب پزشک ماهر و باتجربه می توانید مدت ماندگاری و تاثیرات جراحی را افزایش دهید.

در صورتی که پزشک در این زمینه مهارت و تجربه کافی نداشته باشد نمی تواند به خوبی چربی ها و مایعات را استخراج کند و شما مجبورید پس از مشاهده نتایج عمل ترمیمی بلفاروپلاستی را انجام دهید.  پس در این زمینه حتماً دقت کافی داشته باشید نتایج حاصل از بلفاروپلاستی بلافاصله قابل مشاهده نخواهد بود بلکه پس از بهبودی کامل به مدت ۶ ماه می‌ توانید شاهد نتایج نهایی پس از جراحی باشید.

نتایج حاصل از این عمل دائمی و همیشگی است البته اگر مراقبت های توصیه شده را به خوبی انجام دهید.  داشتن سبک زندگی اصولی،  نوشیدن مایعات کافی،  خواب با کیفیت،  عدم استفاده از محصولات نا مرغوب،  دوری از نور خورشید در این زمینه کمک زیادی به شما خواهد کرد.  اگر چه  روند پیری پوست امری اجتناب نا پذیر است و ممکن است شما پس از ۱۰ تا ۱۲ سال به عمل مجدد نیاز پیدا کنید.

این موضوع به روند پیری پوست شما بستگی دارد . اگر شما می خواهید از این عمل جراحی نتایج مثبت و رضایت بخشی حاصل کنید قطعاً باید به یک مرکز معتبر مراجعه کنید زیرا در این مراکز پزشکان متخصص با سابقه فعالیت دارند و شما می توانید با خیال آسوده مراحل جراحی را پشت سر بگذارید.

در کلینیک های تخصصی و معتبر از متد های متنوع و به روز دنیا استفاده می شود و تجهیزات مورد استفاده با کیفیت،  استاندارد و مدرن خواهند بود.  کارشناسان در  کلینیک های معتبر می توانند با ارائه راهنمایی ها و مشاوره های لازم استرس شما را کاهش دهند و اطلاعات دقیقی در مورد خدمات کلینیک و مهارت پزشک در اختیار شما قرار دهند.

  همچنین شما با مراجعه به مراکز معتبر می توانید نمونه کارهای پزشک را مشاهده کنید تا بتوانید تصمیمی درست و آگاهانه بگیرید.

دوره نقاهت پس از درمان پف چشم با بلفاروپلاستی چقدر است ؟

بلفاروپلاستی جزء عمل های جراحی است  و با ایجاد تغییرات و برش هایی بر سطح پلک ها انجام می‌شود و قطعاً شما با عوارض رایجی مانند کبودی،  تورم،  التهاب سوزش و کمی درد مواجه خواهید شد.  متخصصین پس از پایان مرحله جراحی دارو های مناسبی برای پیشگیری از عفونت،  خشکی چشم،  بهبود زخم ها و کنترل درد تجویز خواهند کرد.  دارو های تجویز شده باید طبق دستور پزشک با دوز معین و سر وقت وقت مصرف شود.

پس از انجام عمل بلفاروپلاستی توصیه می شود به مدت ۵ تا ۷ روز در منزل به خوبی استراحت کنید و بعد از انجام فعالیت های روزانه خودداری کنید.  در این دور از خسته کردن چشم های خود بپرهیزید.  از نگاه کردن به صفحه تلویزیون،  نمایشگر موبایل،  مطالعه کردن و … بپرهیزید.  استفاده از کمپرس سرد می تواند در سرعت کاهش تورم و کبودی به شما کمک کند.

عوارض ناشی از جراحی در طی ۷ تا ۱۴ روز به تدریج کاهش می یابد و چشم های شما در شرایط بهتری قرار می گیرند.  ممکن است تا چند روز بستن پلک ها برای شما سخت باشد این عارضه به دلیل تورم پلک ها اتفاق می‌ افتد که به مرور زمان و کاهش تورم  از بین می رود.

توصیه می شود در دوره بهبودی از مصرف غذا های شور و تند خودداری کنید زیرا سبب بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک و شدت یافتن عوارض خواهد شد.  در این دوره باید از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید تا بتوانید سرعت بهبودی را بیافزایید.  البته روند بهبودی در همه متقاضیان متفاوت است بهبودی کامل پس از بلفاروپلاستی پس از ۵ تا ۶ ماه حاصل می شود.

تعداد جلسات درمان پف چشم با بلفاروپلاستی چقدر است ؟

حضور شما قبل از انجام عمل بلفاروپلاستی در جلسه مشاوره اهمیت زیادی دارد زیرا علت ایجاد پف و  تورم چشم مشخص می شود و شما می توانید اطلاعات دقیقی در مورد بدن خود در اختیار پزشک قرار دهید. همچنین با مشاهده نمونه کار های پزشک درک واقع بینانه ای نسبت به نتایج داشته باشید.

پس از مشخص کردن زمان مشخص برای  عمل جراحی بلفاروپلاستی  این جراحی در طی ۳۰  تا ۶۰ دقیقه انجام می شود.  پس از انجام این جراحی و مساعد بودن شرایط شما از کلینیک مرخص می‌ شوید و دوره نقاهت را در منزل سپری خواهید کرد.

پس از ۴ تا ۷ روز نیز  باید برای برداشتن بخیه ها اقدام کنید.‌ همچنین در این جلسه شرایط نتایج جراحی مورد بررسی قرار می گیرد تا در صورت نیاز دارو های مناسب تجویز شود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

نتیجه گیری :

چشم ها یکی  از مهم ترین اجزاء صورت می باشند که زیبایی آن ها تاثیر بی نظیری بر شادابی و زیبایی چهره خواهد داشت. متاسفانه عوامل مختلفی باعث می شود که این زیبایی همیشه و دائمی نباشد چون ، با افزایش سن و ضعیف شدن عضلات پیشانی چربی ها و مایعات در زیر پلک ها جمع می شوند و عارضه ای به نام پف چشم را ایجاد می کنند.

بنابراین چهره حالتی پیر و غمگین به خود می گیرد.‌ اگر چه علاوه بر افزایش سن عوامل مختلفی باعث بروز ه این عارضه خواهد شد که شامل کمبود خواب، کم آبی بدن،  استعمال دخانیات، استرس و موارد بی شمار دیگر می باشد.

پس اگر به دنبال راهی موثر برای از بین بردن پف و تورم چشم های خود هستید ابتدا باید علت بروز آن مشخص شود.  در صورت عدم آگاهی نسبت به این مسئله نتایج مثبتی از روش انتخابی حاصل نخواهید کرد . عمل جراحی بلفاروپلاستی یکی از عمل های تخصصی با متد ها و تکنیک های متنوعی است که که در طی آن  مایعات و چربی های حبس شده در زیر پلک را خارج می کنند.

بنابراین زیبایی چشم ها و صورت برای  همیشه تضمین خواهد شد؛   البته اگر مراحل جراحی توسط پزشکان با تجربه و حرفه ای انجام شود.

 همان طور که در طی مطلب پیش رو بیان کردیم عارضه نا خوشایند پف چشم به دلایل مختلفی ایجاد می شود که مهم ترین آن ها افزایش سن می باشد زیرا با ضعیف شدن عضلات پیشانی چربی های نگهدارنده از محل مناسب خود جا به جا می شوند بنابراین باعث تورم و پف چشم ها خواهد شد.

عمل بلفاروپلاستی یکی از راه کار های موثر و با نتایج همیشگی در جهت درمان تورم و پف پلک افتادگی پلک ها و مشکلات و اختلالات بینایی خواهد بود البته قبل از انجام این جراحی باید مطمئن شوید که کاندیدای مناسبی برای بلفاروپلاستی خواهید بود.  بهتر است در این زمینه با پزشکان باتجربه مشورت کنید تا مطمئن شوید که عمل بلفاروپلاستی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی آراد اصفهان با مشاوران تا کارشناسان ما گفت و گو کنید تا اطلاعات جامعی در این زمینه حاصل کنید.  در این کلینیک انواع خدمات زیبایی و درمانی پوست و  مو با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته دنیا انجام می‌ شود.  بنابراین شما می‌توانید بهترین نتایج ممکن را حاصل کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات  زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.ir/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.ir/mjnt

لینک آپارات:https://aparat.com/v/OhtZH

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/nixhvTGk

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

4 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

1 هفته پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

2 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

2 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش