تزریق ژل

میزان تزریق ژل برای حفظ زیبایی لب چقدر است ؟

محتوا پنهان
1 میزان تزریق ژل برای حفظ زیبایی لب چقدر است ؟
1.1 زیبایی لب ها با تزریق ژل

میزان تزریق ژل برای حفظ زیبایی لب چقدر است ؟

یکی از ارکان مهم زیبایی در چهره داشتن لب هایی زیبا و خوش فرم می باشد تا بتواند جذابیت چهره را افزایش دهد و تناسب خاصی بین اجزاء صورت ایجاد کند.  اما متاسفانه برخی افراد از بدو تولد به صورت ژنتیکی دارای لب های باریک و کوچک هستند . همیشه این موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس آن ها شده است.

  البته تنها عامل از دست دادن زیبایی لب ها ژنتیک نمی باشد بلکه با افزایش سن و کاهش کلاژن های پوستی و از دست رفتن حجم آن ها ، فرم لب ها  تغییر می کند و  حجم آن ها کاسته می شود.  عوامل دیگری مانند نور خورشید،  استعمال دخانیات،  بیماری ها،  استفاده از محصولات نا مرغوب و ….. باعث از دست دادن زیبایی و شادابی لب ها می شود و این موضوع سبب نا رضایتی افراد خواهد شد.  تزریق ژل به لب ها یکی از روش های موثر و پر طرفدار برای داشتن لب های خوش فرم بر جسته می‌ باشد.

این تکنیک زیبایی روشی کاملاً ایمن است و نتایج بی نظیری به همراه دارد.  پس همه افرادی که دارای لب هایی نازک، نا متقارن و باریک هستند می توانند با این تکنیک زیبایی شاهد خوش فرمی و  جذابیت لب های خود باشند.  در این فرایند بافت لب و  کناره های آن به شکل مطلوب تغییر می کند تا با داشتن لب های زیبا جذابیت چهره را چندین برابر کند.  در طی مطلب  پیش رو  قصد داریم در مورد این تکنیک زیبایی اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.  پس پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب وب سایت کلینیک زیبایی آراد اصفهان با ما همراه باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

زیبایی لب ها با تزریق ژل

ژل لب یکی از از روش های زیبایی است که با هدف حجم دهی و تغییر مدل لب ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد و میزان ژل و عمق تزریق آن به نوعی ژلی که استفاده می شود و همچنین خواسته زیبا جویان بستگی دارد.  برای داشتن لب های زیبا و خوش فرم  می توان از فیلر های پوستی مختلف استفاده کرد که در بخش های مختلف لب و نواحی اطراف آن تزریق می شود.  از از میان انواع فیلر های پوستی متخصصین ژل های حاوی هیالورونیک اسید را به عنوان مرغوب ترین فیلر معرفی می کنند .

زیرا این ماده به طور طبیعی در بدن انسان تولید می شود در زیبایی و حجم دهی به لب ها بسیار موثر است و مورد استقبال همه افراد در سر تا سر جهان قرار گرفته است.‌ این ژل  ها سازگاری بیشتری با بدن نسبت به ژل های دیگر خواهند داشت.  لازم به ذکر است بدانید که تزریق کردن ژل به لب می تواند تناسب بین لب بالا و پایین را حفظ کند و متخصصین در حین تزریق به این موضوع توجه می‌ کنند تا نتایج حاصل از آن طبیعی و زیبا به نظر برسد . همچنین فرم لب ها در همه افراد متفاوت است.

هر مدل لبی برای همه چهره ها مناسب نیست.  پس نباید انتظار داشته باشید که پس از تزریق ژل به لب چهره شما همانند دیگران شود . بنابراین باید در هنگام انتخاب مدل لب با پزشک مشورت کنید.  متخصصین نیز بر اساس ساختار و آناتومی لب و اجزاء صورت شما مدل مناسبی را انتخاب می کند . پس در هنگام انتخاب مدل لب باید اجزاء دیگر صورت را نیز در صورت مورد توجه قرار دهید و مدل را انتخاب کنید که باعث زیبا شدن چهره شما شود و اینکه تناسب بین اجزای صورتتان را بر هم  بزند.

برای تزریق ژل به لب ها از سوزن های بسیار ظریفی استفاده می‌ شود و ژل ها با زاویه مناسبی در بخش های مختلف لب تزریق می شوند.  متخصصین برای کاهش و کنترل درد در  حین تزریق  از کرم های بی حسی استفاده می کنند . در ادامه مطلب شما را با نحوه تزریق ژل به لب و انواع مدل های لب آشنا خواهیم کرد.

مراحل انجام زیبایی لب با تزریق ژل

  • انتخاب کلینیک معتبر و پزشک ماهر

مهمترین اقدام قبل از انجام تزریق کردن ژل به لب ها تحقیق در مورد معتبر بودن کلینیک و مهارت پزشک شما می باشد.  شما با انتخاب درست و آگاهانه می توانید در حین مراحل تزریق هیچ استرس نگرانی را به دوش نکشید.

شما می توانید با پرس و جو  و مراجعه به وب سایت های متخصصین زیبایی و مراجعه به کلینیک ها و مشاهده نمونه کار های پزشک از مهارت و تخصص پزشک و همچنین معتبر بودن کلینیک مطمئن شوید.  اگر در این زمینه حساسیت دقت بالایی داشته باشید می توانید نتایج عالی و رضایت بخش حاصل کنید.

  • حضور در جلسه مشاوره

پس از انتخاب کلینیک و پزشک مناسب باید در  جلسات مشاوره شرکت کنید  در این جلسات می‌ توانید با پزشک در مورد انتظارات و خواسته های خود گفت و گو کنید و مطمئن شوید که تزریق ژل های مرغوب با کیفیت انجام می شود.  همچنین در مورد فرم لب  های خود با پزشک صحبت کنید تا انتخابی درست داشته باشید.

پزشک‌ در  جلسه مشاوره سوابق پزشکی شما را بررسی می کند و توضیحات کاملی در مورد چگونگی تزریق و مراقبت هایی که باید انجام دهید برای شما ارائه خواهند داد.

  • بی حسی لب ها

معمولاً برای داشتن لب های زیبا و خوش فرم  از ژل های حاوی هیالورونیک استفاده می شود.  این ژل ها دارای ماده لیدوکائین هستند و درد حین تزریق را کاهش خواهد داد.  متخصصین نیز برای کنترل و کاهش بهتر درد در حین تزریق از بی حسی موضعی و یا تزریقی استفاده می کنند.

  • تزریق ژل

در این مرحله بر اساس مدل انتخابی لب تزریق انجام می شود.  ژل ها با زاویه مناسب و در بخش های مختلف لب به آرامی تزریق خواهد شد.  میزان تزریق ژل به فرم لب ها و مدل انتخاب شده بستگی دارد.  این تکنیک زیبایی در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می کشد .

پس از پایان مرحله تزریق پزشک با ماساژ های ملایم ژل را به طور یکنواخت در زیر بافت لب پخش می‌ کند و با استفاده از کمپرس سرد  سوزش و التهاب ناشی از تزریق را کاهش خواهد داد.  پس از پایان مرحله تزریق شما می توانید به منزل یا محل کار خود باز گردید.

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-تزریق ژل

برای زیبایی لب ها چه مقدار ژل تزریق می شود ؟

میزان تزریق کردن ژل به لب به خواسته ها و انتظارات زیبا جویان و همچنین وضعیت لب های آن ها بستگی دارد.  معمولاً برای اکثر افراد یک سی سی ژل کفایت می کند البته اگر بخواهید که فرم لب های تان ظاهری طبیعی و نچرال داشته باشد با ۱ سی سی  ژل می توان لب ها را حجیم و برجسته کرد و شکل طبیعی آن را حفظ کرد.

متخصصین برای دفعات اول یک سی سی ژل را پیشنهاد می کنند سپس برای حجم دهی و ترمیم مجدد توصیه می کنند یک تا دو هفته پس از تزریق به  کلینیک مراجعه کنید تا تزریق مجدد انجام شود . با این روش می توان فرم ظاهری لب ها را حفظ کرد . برای بیشتر افراد استفاده از دو سی سی ژل بسیار زیاد است و  باعث برجستگی شدید لب ها خواهد شد و فرم لب ها از حالت طبیعی خود خارج می شود.

بنابراین در مورد میزان تزریق ژل با پزشک خود گفت و گو کنید و از انتظارات نا درست در تزریق بیشتر ژل خودداری کنید.  زیرا این خواسته باعث می‌ شود که شما زیبایی و فرم طبیعی لب های خود را از دست بدهید.

فرم های مختلف لب ها پس از تزریق ژل

متخصصین فرم لب ها را بر اساس محل تزریق و نحوه تزریق تغییر می دهند بنابراین شما باید در مورد انتظارات و مدل مورد نظرتان با پزشک گفت و گو کنید.  برخی افراد تمایل دارند که لب بالایی آن ها کمی حجیم تر از لب پایین می باشد و یا برخی افراد ترجیح می ‌دهند که اندازه لب بالا و پایین با هم تفاوتی نداشته باشد.  به دلیل تنوع مدل لب ها در ادامه مطلب برخی از مدل های پر طرفدار را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • مدل لب روسی

 مدل لب روسی یکی از پر طرفدار ترین مدل های زیبایی لب است که تزریق از  داخل به بیرون و در حاشیه لب ها و به طور عمودی  انجام می شود.  معمولاً این مدل لب برای کسانی پیشنهاد می شود که دارای لب هایی که حجم و باریک هستند.  این افراد می‌ توانند پس از تزریق نتایج بسیار زیبایی حاصل کنند.

  • مدل لب عروسکی

 در این مدل لب متخصصین ژل بیشتری در لب  پایین تزریق می کنند تا حجم لب پایینی کمی افزایش یابد . با تقویت قسمت V  شکل لب بالا،  فرم لب ها شبیه لب های عروسک باربی خواهد شد.

  • مدل لب طبیعی

 مدل لب طبیعی برای کسانی مناسب است که دوست دارند  پس از تزریق فرم لب های شان طبیعی به نظر برسد و حجم لب هایشان به صورت نا محسوس و کاملاً طبیعی افزایش یابد.

  • مدل لب قلبی

 معمولا مدل لب قلبی برای کسانی که فرم صورتشان بیضی یا گرد است مناسب است در این مدل  فاصله بین قسمت بالایی دو حاشیه لب کمی بیشتر می شود تا فرم لب ها به شکل قلب تبدیل شود.

کاربرد ها و مزایای تزریق ژل به لب

  • زیبایی لب ها
  • ایجاد تناسب بین اجزای صورت
  • برجستگی و فرم دهی به لب ها
  • تغییر مدل لب به شکل دلخواه
  • ایجاد تقارن در لب ها
  • تقویت بافت لب
  • درمان لبخند لثه ای
  • آب رسانی پوست لب
  • درمان افتادگی گوشه لب
  • کاهش فاصله لب تا بینی
  • رفع چین و چروک ها و خطوط اطراف لب
  • ایجاد تناسب بین اجزای صورت

مزایا

با این تکنیک زیبایی می توان در کوتاه ترین زمان فرم لب ها را به شکل دلخواه تغییر داد و لب هایی برجسته و زیبا حاصل کرد.

 در این تکنیک زیبایی مدل لب بر  اساس اجزای صورت و سلیقه متقاضیان تغییر می کند.  بنابراین باعث رضایت و افزایش اعتماد به نفس افراد خواهد شد.

 با انتخاب پزشک ماهر و مراجعه به کلینیک های معتبر می توان با حداقل عوارض لب های زیبا و خوش فرم حاصل کرد.

 پس از تزریق کردن ژل به لب ها نیاز به دوره نقاهت و پشت سر گذاشتن دوره بهبودی نمی باشد و زیبا جویان می‌ توانند به فعالیت های اجتماعی خود بازگردند.

 هزینه تزریق نسبت  به روش های دیگر زیبایی  مناسب می باشد.  پس از تزریق می توان در کوتاه ترین زمان نتایج قطعی درمان را مشاهده کرد . در صورت مشاهده عوارض نا خوشایند و ناراضی بودن از مدل لب می توان با آنزیم های مخصوص ژل  تزریق شده را تجزیه کرد.

بهترین کاندیدای تزریق ژل لب چه کسانی هستند ؟

تزریق کردن ژل به لب ها تصمیمی شخصی و سلیقه ای است که  معمولاً کسانی که طرفدار لب هایی برجسته و حجیم هستند و یا از فرم لب های خود رضایت ندارند خواستار تزریق هستند.

 حتی برخی افراد به دلایل مختلفی مانند افزایش سن  زیبایی لب های خود را از دست دادند و قصد دارند با تزریق کردن ژل فرم لب های خود را به روز های جوانی خود بازگرداند.

 همه کسانی که می خواهند این تکنیک زیبایی را انجام دهند باید نسبت به نتایج تزریق انتظارات واقع بینانه ای داشته باشد.

 کسانی که لب های نا متقارن دارند می توانند با کمک ژل های تزریقی لب هایی زیبا و متقارن داشته باشند.

 افرادی که با افتادگی گوشه لب مواجه هستند و چهره آن ها غمگین و افسرده به نظر می رسد نیز کاندیدای مناسبی برای این تکنیک زیبایی خواهند بود.  همچنین ژل لب جایگزین مناسبی برای محصولات آرایشی مانند رژ لب می باشد زیرا دیگر نیاز نیست که هزینه‌ ای برای خرید دائم محصولات آرایشی پرداخت کنید.

برخی افراد نیز همیشه نگران پاک شدن آرایش خود هستند زمانی که از ژل های  تزریقی استفاده می کنند  لب ها با یک برق لب ساده نیز زیبا می‌ شوند و نیاز به آرایش لب نمی باشد.

اما برخی افراد کاندیدای مناسبی برای تزریق نمی باشند که عبارتند از :

  • افرادی که به هر گونه عفونت دهانی مانند تبخال، آفت  و  ….مبتلا هستند.
  • کسانی که به بیماری های خاص مانند دیابت، لوپوس و بیماری های مربوط به انعقاد خون مبتلا هستند.
  • کسانی که به بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی یا کرونا ابتلا دارند.
  • برخی افراد نیز نسبت به ژل های تزریقی یا مواد بی حسی دچار حساسیت می شوند که قبل از تزریق باید به پزشک خود اطلاع دهند.

 در کلینیک زیبایی آراد اصفهان قبل از تزریق انواع فیلر ها پزشک همه شرایط جسمانی و بدنی زیبا جویان را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت مساعد بودن شرایط این تکنیک  زیبایی را ارائه خواهند داد تا از بروز عوارض نا خوشایند پس از تزریق پیشگیری شود.

عوارض و معایب تزریق ژل به لب

هر  روش زیبایی و درمانی با عوارض رایجی همراه است که استفاده از ژل لب نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد.  پس از این تکنیک زیبایی شاهد عوارض رایج مانند

  • کبودی
  • تورم
  • سوزش
  • التهاب
  • خون مردگی در لب ها

 خواهیم بود که با انتخاب پزشک ماهر و با تجربه میزان این عوارض به کمترین حد خود می رسد.‌ اما در غیر این صورت و انتخاب پزشک کم‌ تجربه شما شاهد عوارض نا خوشایند ی مانند

  • نا متقارن شدن لب ها
  • کبودی و تورم گسترده
  • آسیب دیدگی بافت لب
  • حساسیت شدید
  • خونریزی
  • جمع شدن ژل در زیر لب
  • انسداد رگ ها

مواجه خواهید شد.  در صورت مشاهده هر کدام از این عوارض باید سریعاً به کلینیک مراجعه کنید.  خوشبختانه ژل های حاوی هیالورونیک اسید دارای خاصیتی است که می‌ توان در صورت بروز عوارض نا خوشایند توسط آنزیم های مخصوص قابل تجزیه می باشد.

شما با مراجعه به کلینیک زیبایی آراد اصفهان می‌ توانید از مهارت و تخصص پزشکان با تجربه و حرفه ای ما  بهره مند شوید.  همچنین در این کلینیک از ژل های مرغوب با برند های معروف و با کیفیت استفاده خواهد شد.  برای این که بتوانید تصمیم درستی بگیرید و نتایجی رضایت‌ بخش حاصل کنید بهتر است قبل از تزریق،  در مورد انواع برند های ژل لب اطلاعاتی حاصل کنید در ادامه شما را با بهترین برند های ژل های تزریقی آشنا خواهیم کرد.

انواع برند های ژل  لب

  • ژل لب رستیلن

ژل لب رستیلن ژلی است که غلظت بالایی دارد و دارای هیالورونیک اسید می باشد.  قیمت این نوع ژل  نسبت به ژل های دیگر حاوی هیالورونیک اسید کمی بیشتر است این نوع برند مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است و ماندگاری آن تقریباً شش ماه می باشد.

  • ژل لب تئوسیال

این ژل  لب تولید کشور فرانسه است و  بر پایه هیالورنیک اسید ساخته شده است و منشاء غیر حیوانی دارد.  دوام این ژل لب  تقریباً در حدود یک سال می باشد و البته دوام آن به عواملی از قبیل سبک زندگی و  نوع پوست هر فرد وابسته می‌ باشد.

  • ژل لب استایلج

ژل استایلج ژلی فرانسوی است که حاوی هیالورونیک اسید و لیدوکایین می باشد.  با استفاده از این ژل می توانید لب های بر جسته و طبیعی داشته باشید.  مدت ماندگاری این ژل در حدود ۶ تا ۲۴ ماه می باشد.  ژل استایلج جزو ژل های مرغوب و ایمن است و پس از تزریق عوارض خاصی به همراه ندارد. اما پس از تزریق توصیه می‌ شود  از ایجاد هر گونه فشار به لب ها خودداری کنید.

  • ژل لب بلوترو

ژل بلوترو نیز ساخته کشور کمپانی MERZ آلمان  می باشد که همانند ژل های دیگر معرفی شده حاوی هیالورونیک اسید است و دارای لیدوکائین نیز می‌‌ باشد.  بنابراین در حین تزریق هیچ دردی احساس نمی شود.  این مارک ژل لب نیز مورد تایید سازمان غذا و دارو می باشد و ماندگاری آن در حدود ۶ تا ۱۲ ماه خواهد بود.

  • ژل لب پرفکتا

ژل پرفکتا فرانسوی است و حجم دهی بی نظیری برای لب ها به همراه خواهد داشت پس از تزریق این ژل بلافاصله می توان شاهد تاثیرات اولیه آن بود و هیچ عارضه خاصی نیز به همراه ندارد.

  • ژل لب رووفیل

ژل لب رووفیل از ژل های ساخت کشور کره است که دارای هیالورونیک اسید است و ماندگاری تقریباً بالایی دارد.  مدت ماندگاری این  ژل ۱۲ ماه می باشد که البته این موضوع به میزان تزریق ژل، میزان  جذب آن و نوع پوست متقاضیان بستگی دارد.  این ژل می تواند به صورت محسوس حجم لب ها را افزایش دهد و برای لب های باریک نیز سبب لیفت و بالا کشیدن آن ها خواهد شد.

اکثر ژل های حاوی هیالورونیک اسید ساختاری تقریباً مشابه دارند ولی تفاوت آن ها در میزان غلظت و قوام آن ها خواهد بود . معمولاً ژل ها شکل متفاوتی به لب ها خواهند داد.  پس باید برند ژل را به گونه ای انتخاب کنید که بر اساس فرم لب و محل تزریق بهترین نتایج را به دنبال داشته باشد.‌ مثلاً ژل های رقیق تر باید در لایه های سطحی لب تزریق شود تا لب ها را برجسته تر نمایان کند .

همچنین لازم است بدانید که استفاده از ژل ها فقط برای حجم دهی تزریق نمی‌ شوند بلکه فرم دهی و مشخص کردن مرز های لب نیز تاثیر بی نظیری بر زیبایی لب ها خواهد داشت و باید به این موضوع توجه کرد.  پس از عوامل تاثیر گذار در انتخاب برند یا ژل مارک شامل موارد زیر می باشد

  • شرایط سنی متقاضیان
  • فرم اولیه لب ها
  • هدف از تزریق ژل
  • انحنا و شکل هندسی لب ها

هزینه تزریق ژل لب چقدر است ؟

هزینه تزریق کردن ژل به لب ها  به عوامل متفاوتی بستگی دارد.

  • نوع ژل، برند و مارک ژل
  • شرکت تولید کننده ژل
  • مقدار مورد نیاز ژل برای فرم دهی و برجستگی لب ها

 مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر هزینه پایانی خواهد بود.‌ شما می توانید برای کسب اطلاعات در مورد هزینه ها در کلینیک زیبایی آراد اصفهان با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.  البته در مورد هزینه این فرایند باید چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهید .

زمانی که می خواهید برای این تکنیک زیبایی برنامه ریزی کنید  یادتان باشد که دوام ژل های تزریقی دائمی نیست و پس از ۹ تا ۱۸ ماه باید برای تزریق مجدد اقدام کنید .

 ممکن است در برخی از مراکز هزینه ها با قیمت پایین‌ تری اعلام  شود و با توجه به عوامل تأثیر گذار بر هزینه‌ ها مانند برند یا مارک ژل نباید تفاوت زیادی داشته باشد در مکان هایی که تزریق با هزینه کمی انجام می شود احتمالاً ژل های تزریقی کیفیت چندانی ندارد .

در  برخی از سالن های آرایشی و مکان های غیر مجاز نیز  این تکنیک زیبایی با هزینه پایین تری انجام می شود قطعاً در  این مراکز ژل های بی کیفیت استفاده می‌ شود و ممکن است با عوارض نا خوشایند ی مانند پس زدن ژل ها،  جمع شدن  در زیر پوست ،عفونت، نا متقارن شدن لب ها و از بین رفتن بافت لب مواجه شوید  و خطرات زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

پس به این نکته توجه کنید که کسب  نتایج رضایت بخش و سلامتی شما از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه کنید پس اگر بخواهید هزینه‌ ها را در اولویت قرار دهید بهتر است که از ژل زدن به لب ها خود داری کنید . در کلینیک زیبایی آراد اصفهان هزینه ها با تعرفه استاندارد  ارائه می شود.

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-تزریق ژل

مراقبت های قبل از تزریق ژل به لب

  • به مراکز معتبر تخصصی مراجعه کنید و مطمئن شوید که پزشک شما مهارت و تخصص کافی دارد.
  • در مورد برند ها و مارک های ژلی که در کلینیک استفاده می شود با پزشک گفت و گو کنید و همچنین در مورد میزان تزریق ژل می‌توانید اطلاعاتی حاصل کنید.
  • در مورد فرم لب مورد نظرتان با پزشک صحبت کنید و با مشاهده نمونه کار های پزشک تصمیمی درست و  عاقلانه بگیرید تا به  نتایج مطلوب و رضایت بخش  دست یابید.
  • اگر درگیر بیماری خاصی هستید و یا دارو مصرف می کنید حتماً به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر مستعد تبخال هستید چند روز قبل از تزریق مصرف قرص های ضد ویروسی آسیکلوویر را آغاز کنید.
  • اگر به بیماری های مانند تبخال یا آفت مبتلا هستید تا بهبودی کامل از رفتن به کلینیک خودداری کنید .
  • چند روز قبل از تزریق از مصرف انواع دارو های رقیق کننده خون مانند آسپیرین، پرو فن، مکمل ها ویتامین ها و دارو های گیاهی خودداری کنید . زیرا لب ها سرشار از عروق خونی هستند و با افزایش جریان خون رسانی احتمال خونریزی در حین تزریق را افزایش می دهد.
  • از مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید . زیرا باعث افزایش عوارض پس از تزریق خواهد شد.
  • هنگام مراجعه به کلینیک از آرایش کردن لب ها خودداری کنید .
  • چند روز قبل از تزریق با نوشیدن مایعات زیاد پوست و بدن خود را هیدراته کنید.
  • یک هفته قبل از تزریق از رفتن به دندانپزشکی خودداری کنید.

مراقبت های پس از تزریق ژل لب

تورم لب ها پس از تزریق کاملاً طبیعی است که حتی ممکن است با کبودی و خون مردگی  همراه باشد . این عوارض در طی چند روز با اعمال مراقبت ها از بین می‌ رود.  متخصصین پس از پایان تزریق توضیحات کاملی در مورد نحوه مراقبت ها برای شما ارائه می دهد که عبارتند از

  • با استفاده از کمپرس سرد می توانید کبودی و تورم ایجاد شده در ناحیه لب ها را کاهش دهید.
  • در صورت تجویز دارو، دارو ها را با دوز معین و سر وقت مصرف کنید.
  • توصیه می شود تا ۴۸ ساعت پس از تزریق آب زیاد بنوشید تا با هیدراته کردن بدن سرعت بهبودی را افزایش دهید.
  • یک تا دو روز پس از تزریق فعالیت های ورزشی و شدید بدنی خود را متوقف کنید. زیرا این فعالیت‌ ها میزان تورم یا خون مردگی در این ناحیه را افزایش می دهد .
  • تا در روز از رفتن به مکان های گرم مانند سونا، حمام داغ و جکوزی خودداری کنید.
  • توصیه می شود تا ۲۴ ساعت از آرایش کردن لب ها بپرهیزید . زیرا باعث افزایش حساسیت و خشک شدن لب ها خواهد شد.
  • از گاز گرفتن، فشار دادن و دستکاری کردن لب ها بپرهیزید.
  • هنگام خوابیدن زیر سر خود را کمی بلند تر از بدن نگه دارید تا تورم ایجاد شده در لب ها را کاهش دهید.
  • از جا به جا کردن اشیاء سنگین خود داری کنید.
  • در صورت طولانی شدن عوارض به پزشک اطلاع دهید.

اثرات و نتایج

همان طور که در بخش های قبلی اعلام کردیم که نتایج حاصل از تزریق ژل به لب نتایج دائمی به همراه نخواهد داشت.

پس از تزریق به تدریج حجم لب ها کاهش می یابد به طوری که افراد پس از چند ماه مجدداً باید برای تزریق اقدام کنند تا بتوانند  حجم دلخواه لب های خود را حفظ کنند.  به طور کلی مدت ماندگاری در همه افراد نتایج متفاوتی دارد و به عوامل مختلفی مرتبط می‌ باشد  که عبارتند از

  • نوع ژلی که برای تزریق استفاده می شود ژل های نیمه دائمی یک تا دو سال و  ژل های دائمی نتایج طولانی مدت خواهند داشت که از نظر متخصصین ژل  های دائمی با عوارض بسیار مورد تایید نمی باشد .
  • برند و مارک ژلی که استفاده می‌ کنید.

ژل ها  در شکل های مختلفی و با  فرمولاسیون متفاوتی تولید می‌ شوند که این ژل ها برای نواحی مختلف صورت مورد استفاده قرار می‌ گیرد.  بنابراین برخی از ژل  ها مختص لب ها ساخته می شوند که شما می توانید در کلینیک از پزشک بخواهید در مورد این ژل  با شما صحبت کند .

  • میزان حجم دهی به لب ها

حجم دهی به لب ها  نیز از عوامل موثر دیگر است.  بنابراین هر چه حجم بیشتری ژل به لب تزریق شود دیر تر به ترمیم مجدد نیاز خواهد داشت.

  • سوخت و ساز بدن شرایط فیزیولوژیکی پوست نیز از عوامل تعیین کننده خواهد بود.

 کسانی که سوخت و ساز بالایی دارند سریعتر ژل های حاوی هیالورونیک اسید را در بدن جذب می کنند به همین دلیل برخی از زیبا جویان باید پس از ۶ ماه برای تزریق اقدام کنند و برخی دیگر پس از ۹ تا ۱۰ ماه همچنان زیبایی لب های خود را حفظ کرده اند.  پس مدت ماندگاری در همه افراد متفاوت می باشد.

  • ترکیباتی تشکیل دهنده ژل ها

نیز از عوامل دیگری است که مدت ماندگاری را تغییر می دهد . ژل  آلیاکسین از ترکیباتی  درست شده اند که تاثیرات آن در حدود ۹ ماه باقی می ماند اما در برخی افراد ماندگاری تا یک سال نیز گزارش شده است.

  ژل های الانسه نیز نتایج متفاوت تری دارد.  این برند دارای چهار نوع ژل می باشد که هر کدام ماندگاری متفاوتی دارد.  کمترین ماندگاری  ژل ها  مربوطه ژل الانسه S  می باشد اما ژل سری E که تا دو سال نتایج آن ماندگار خواهد بود.

مشاهده تاثیرات اولیه ژل های تزریقی بلافاصله امکان پذیر است اما نتایج نهایی پس از یک هفته پس از،  از بین رفتن کامل عوارض پس از تزریق مشاهده می شود.  در این فاصله ژل  تزریق شده با بافت لب یکی شده و نتایجی طبیعی و رضایت بخش به همراه خواهد داشت.  البته عوامل مختلفی می تواند و نتایج طبیعی این تکنیک زیبایی تاثیر گذار باشد که شامل

 میزان ژل تزریق شده در زیر بافت لب می باشد.  متخصصین قبل از تزریق شکل و تقارن لب ها را مورد بررسی قرار می دهند تا بتوانند محل و زمان تزریق را در ناحیه درست انجام دهند .

عامل دیگری که در طبیعی بودن نتایج موثر است تزریق مقطعی ژل می باشد یعنی متخصصین در طی دو تا سه جلسه حجم لب ها را افزایش خواهند داد.  به این ترتیب ژل ها در هر بار تزریق در جای خود تثبیت و  پایدار می شوند و می توانید  شاهد حالت لب ها به شکل طبیعی باشید.  با افزایش حجم تدریجی لب ها اطرافیان کمتر متوجه برجستگی لب ها  خواهند شد و به قول معروف متوجه ژل تزریق شده نخواهد شد.‌

پس  نباید انتظار داشته باشید که در یک جلسه ژل زیادی به لب های شما تزریق شود.  زیرا با این انتظار فرم لب های تان از حالت طبیعی خارج می شود پس بهتر است که در این زمینه با پزشک خود همکاری کنید و در کسب به نتایج مورد نظر صبور باشید.

دوره نقاهت پس از تزریق ژل لب چقدر است ؟

تزریق کردن ژل به لب روش های زیبایی سر پایی است.  بنابراین به دوره نقاهت و استراحت در منزل نیاز ندارد.  زمانی که برای این تکنیک زیبایی صرف می کنید در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خواهد بود که البته این فاصله زمانی به فرم و مدل لب شما و حجم ژل تزریق شده بستگی دارد.  پس از پایان مرحله تزریق زیبا جویان می توانند کلینیک را ترک کنند و به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند.

البته ، متخصصین توصیه می کنند تا بهبودی کامل برخی از نکات را مد نظر قرار دهند.  پس از مرخص شدن شما از کلینیک تا چند ساعت  لب های شما بی حس است پس در این فاصله از فشار دادن و گاز گرفتن لب ها خودداری کنید . تورم،  خون مردگی و کبودی در ناحیه لب پس از تزریق کاملاً طبیعی است که با استفاده از کمپرس سرد کاهش می یابد.

  همچنین توصیه می شود برای آرایش کردن لب ها عجله نکنید و تا ۲۴ ساعت از محصولات آرایشی استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت و خشک شدن لب ها شود.  نوشیدن مایعات زیاد،  مصرف میوه ها و سبزیجات تازه نیز سرعت بهبودی را افزایش خواهند داد.

تعداد جلسات تزریق ژل به لب چقدر است ؟

معمولاً تزریق کردن ژل به لب ها در طی یک جلسه انجام می‌ شود.  این جلسه در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد.  کسانی که به دنبال نتایج طبیعی و نچرال برای فرم لب های خود هستند تزریق را در طی دو تا سه جلسه به صورت تدریجی انجام می دهند . متخصصین حجم لب ها را کم کم افزایش می دهند تا  نتایجی پایدار و تثبیت شده حاصل شود.

ژل های تزریقی ماندگاری دائمی ندارند بنابراین باید پس از پایان دوره ماندگاری برای تزریق مجددا اقدام شود.‌ برای تاثیر پذیری بیشتر تزریق و حفظ نتایج زیبایی لب ها توصیه می شود که تا هنوز ۲۵ تا ۳۰ درصد از حجم لب ها باقی مانده برای تزریق مجدد اقدام کنید.  فرایند زیبایی تزریق کردن ژل به لب جزو بهترین و سالم ترین روش ها برای افزایش حجم لب ها می باشد و معمولاً اکثر کسانی که این تکنیک زیبایی را انجام داده اند.

رضایت کامل حاصل کرده اند و قبل از این که ژل به طور کامل جذب شود خواستار تزریق مجدد ژل هستند.  با تزریق به موقع ژل ها می توان از مزایای بی نظیر بهره مند شد مثلاً : ماندگاری بیشتر با اضافه کردن ژل های جدید به ژل های قبلی

همان طور که بیان کردیم بهتر است تا یک چهارم از ژل های قبلی و لب ها باقی مانده برای تزریق مجدد اقدام شود تا اثرات ماندگاری آن افزایش یابد.  با تزریق مجدد جذب ژل ها کند تر خواهد شد و بدن واکنش کمتری نسبت به ژل های تزریقی نشان می دهد.

  ممکن است اولین بار که ژل به لب تزریق می شود با واکنش‌ های شدید تری مواجه شوید و در مراحل و دفعات بعدی میزان حساسیت کاسته می‌ شود بنابراین جذب ژل ها با سرعت کمتری اتفاق می افتد.

« سوالات رایج زیبا جویان »

آیا تزریق ژل به لب با درد همراه است ؟

اول از همه باید بدانید که ژل های حاوی هیالورونیک اسید دارای ماده‌ ای  به نام لیدوکائین می باشند که در کنار بی حس کردن لب ها به صورت موضعی یا تزریقی  میزان درد در حین تزریق را کاهش می‌ دهد.  متخصصین برای بی حسی لب ها ترجیح می دهند بی حسی موضعی استفاده شود زیرا با  تزریق بی حسی شکل حرکت لب ها تغییر می کند و تا چند ساعت فرم لب ها مشخص نمی باشد.

اما این مشکل در بی حسی موضعی وجود ندارد.  پس از بی حسی در حین تزریق کمی احساس سوزش خواهید داشت که بسیار خفیف و نا چیز است حتی اگر بی حسی لب ها به خوبی انجام نشده باشد درد  ناشی از تزریق قابل تحمل می باشد.

آیا پس از از بین رفتن تاثیرات ژل بر لب ها، لب ها شل و افتاده می شود ؟

خیر، برخی افراد فکر می ‌کنند که پس از تزریق کردن ژل به لب به دلیل کشیدگی لب ها پس از تزریق ، لب ها  حالت افتاده پیدا می کند در واقع لازم است بدانید که در هنگام تزریق ژل به لب کلاژن سازی در پوست آغاز می‌ شود و یکی از دلایل برجسته سازی لب ها خواهد بود و پس از پایان ماندگاری ژل های تزریقی فرم لب ها به حالت قبل باز می گردد و لب ها شل و افتاده نخواهند شد.

در صورت عدم رضایت از نتایج تزریق چه باید کرد ؟

یکی از مزایا و برتری های ژل های حاوی هیالورونیک اسید این است که این ژل ها به مرور زمان پس از تزریق در بدن جذب می شوند و لب ها به حالت قبل باز می گردند.

پس از تزریق اگر از فرم لب ها رضایت نداشته باشید و یا با عوارض و واکنش‌ های حساسیت‌ زا مواجه شوید پزشک با استفاده از آنزیم های مخصوصی به نام هیالورونید  ژل تزریق شده را تجزیه می کنند و پس از چند روز لب های  شما به حالت قبل باز می گردد.

آیا با تزریق چربی به لب می توانم نتایج همانند ژل های تزریقی حاصل کنم ؟

برخی افراد برای بر جسته سازی و حجم دهی لب های خود ترجیح می دهند تزریق چربی را انجام دهند.

در این روش دیگر نیازی به ژل ها و فیلر های مصنوعی نمی باشد بلکه چربی ها از بخش های مختلف بدن مانند ران، شکم یا پهلو ها استخراج می شود و پس از طی مراحلی به ناحیه لب تزریق خواهد شد که چربی میزان واکنش های حساسیت زا به حداقل می رسد و نتایج ماندگار تری  خواهد داشت اما احتمال بروز عوارضی مانند نکروز، عفونت، تورم و کبودی  طولانی و عوارض دیگر بیشتر از ژل های تزریق خواهد بود.

نکته دیگری که باید در این زمینه بیان کنیم این است که برداشت چربی ها با دستگاه لیپوساکشن تکنیکی نیمه تهاجمی است و از نظر متخصصین نیاز به پشت سر گذاشتن این مراحل سخت نمی باشد.  مگر این که بخواهید  تزریق چربی را برای بخش های دیگر صورت نیز انجام دهید.

معمولاً تزریق چربی برای حجم دهی و جبران فرورفتگی های بخش های مختلف صورت مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است پس از تزریق به لب متورم و یا نتایج غیر طبیعی به همراه داشته باشد.  قطعاً با تزریق ژل های حاوی هیالورونیک اسید می توان نتایج سریع تر و بهتری حاصل کرد و دیگر نگرانی های استخراج چربی ها را نخواهید داشت.‌ معمولاً تزریق چربی برای کسانی پیشنهاد می‌ شود که نسبت به ژل های تزریقی دچار حساسیت می شوند.

چه زمان برای تمدید مجدد ژل لب باید اقدام کرد ؟

بر اساس مدت ماندگاری ژل تزریق شده و برند و مارک انتخابی سرعت جذب ژل ها در بدن متفاوت می‌ باشد.  بنابراین بدن هر فرد نسبت به میزان ماندگاری واکنش متفاوتی دارد اما توصیه می شود زمانی که ۲۵ تا ۳۰ درصد از حجم ژل های قبلی وجود دارد برای تمدید مجدد اقدام کنید.

آیا گلوله گلوله شدن ژل ها در زیر لب خطرناک است ؟

در برخی مواقع ممکن است  ژل ها به  صورت گلوله ای و نقاط گرد کوچکی بر سطح لب مشاهده می  شوند که در برخی افراد به طور طبیعی در طی یک هفته به طور کامل از بین می رود . در صورت ادامه دار شدن این عارضه باید به کلینیک مراجعه کنید.  برای پیشگیری از چنین عارضه ای باید پس از تزریق از هر گونه فشار به لب ها بپرهیزید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

نتیجه گیری :

لب ها نقش مهمی در زیبایی و جذابیت چهره هر فرد ایفا می کنند و تناسب خاصی بین اجزاء صورت ایجاد خواهد کرد.  با لب های زیبا و برجسته زیبایی اجزاء دیگر صورت نیز بیشتر نمایان می شود اما متاسفانه برخی افراد به طور ژنتیکی و یا به دلایل مختلفی از زیبایی لب بهره مند نیستند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه زیبایی این خواسته برای همه افراد ممکن شده است.

تزریق ژل لب یکی از روش های زیبایی پر طرفدار است که امروزه در سر تا سر جهان در کلینیک های زیبایی انجام می شود.  مرغوب ترین ژل هایی که برای حجم دهی و فرم دهی به لب ها مورد استفاده قرار می گیرد ژل  های حاوی هیالورونیک اسید می باشد . هیالورونیک اسید ماده ای است که به طور طبیعی در بدن ما تولید می شود و به مرور زمان کاهش می یابد.

این ژل ها از موادی تشکیل شده اند که با ساختار پوست ما سازگاری دارد بنابراین  عارضه خاصی به همراه ندارند . برند هایی که برای زیبایی لب ها مورد استفاده قرار می گیرند مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است .‌بنابراین شما با مراجعه به کلینیک های معتبر و تخصصی می توانید از کاربرد ها و مزایای بی نظیر این ژل ها بهره مند شوید.

متخصصین بر اساس فرم و  شکل اولیه لب ها و سلیقه متقاضیان میزان مورد نیاز ژل تزریقی را انتخاب می کنند .  معمولاً برای داشتن لب های نچرال و طبیعی یک سی سی ژل کافیست و برای کسانی که می خواهند لب های برجسته تری داشته باشد دو سی سی ژل نیز تزریق  می شود . گاهی مواقع متخصصین برای کسب نتایج بهتر و طبیعی ژل را در طی دو مرحله با فاصله یک ماه انجام می دهند.  تا زیبا جویان بتوانند به نتایج مد نظر خود برسند.

توصیه می شود این تکنیک زیبایی را حتماً در مراکز معتبر بر تخصصی انجام دهید زیرا در صورت مراجعه به مراکز غیر درمانی شاهد عوارض و خطرات حادی خواهید بود.  یکی از خطراتی که ممکن است پس از تزریق ایجاد شود انسداد عروق خونی می باشد که با عدم خون رسانی به بافت لب باعث از بین رفتن بافت ها و بخشی از لب می شود و تا آخر عمر باعث پشیمانی و ناراحتی خواهد شد.

پس قبل از این که بخواهید این تکنیک زیبایی را انجام دهید از معتبر بودن کلینیک و مهارت پزشک خود اطمینان کامل حاصل کنید.  در کلینیک زیبایی آراد اصفهان تزریق ژل برای بخش‌ های مختلف صورت و بدن مانند گونه ها،  بینی، چانه ، دست ها و انجام می شود.  در این کلینیک انواع خدمات زیبایی و درمانی به صورت کاملا تخصصی زیر نظر پزشکان مجرب  انجام خواهد شد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این کلینیک با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.  مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک کاملا رایگان می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات  زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.ir/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.ir/ekcp

لینک آپارات:https://aparat.com/v/GArVn

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/4Ws5ysQk

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

4 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

1 هفته پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

2 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

2 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش