دسته‌بندی‌ها: تزریق چربی

مهمترین عوامل پیر شدن پوست چیست ؟

مهمترین عوامل پیر شدن پوست چیست ؟

همراه با افزایش سن،  شاهد چین و چروک  های پوست و مشکلات دیگری هستیم که البته این نشانه ها بخشی از چرخه طبیعی زندگی انسان ها می باشد . اما اگر این تغییرات زود تر از زمان معین مشاهده شود طبیعی نمی باشد به همین دلیل گفته می شود که پیری زودرس اتفاق افتاده است.  به هر حال امروزه از روش ها و راه کار های مختلفی استفاده می‌ کنند تا بتوانند از بروز علائم پیری کاسته شود.

  برخی از این راه کار ها بسیار ساده است به طوری که شما می توانید با یک برنامه ریزی منظم،  خواب کافی ، نوشیدن مایعات دور از نور خورشید و محصولات مناسب برای محافظت از پوست زیبایی و شادابی پوست خود را تا سال های طولانی حفظ کنید.  برای این که بخواهید درک بهتری در مورد دلایل پیر شدن پوست داشته باشید در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با علل،  راه کار های پیشگیری و یکی از بهترین روش های کلینیکی آشنا کنیم.  پس در ادامه این مطلب در وب سایت کلینیک آراد اصفهان با ما همراه باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

علل پیر شدن پوست چیست ؟

هر چه سن ما بالا تر می رود فرآیند های داخلی بدن از قبیل رشد دوباره سلول های پوستی و روند بهبودی کند تر اتفاق می افتد . بنابراین بدن برای سلول سازی و جوان سازی به زمان بیشتری نیاز دارد زمانی که نشانه‌ های پیری مانند  چین و چروک ها و  احساس خستگی در بدن ایجاد می شود و این تغییرات بیش از انتظار،  بدن ما را تحت تاثیر قرار می دهد متوجه می شویم که پیری بر ما  غلبه می کند.

اگر چه پیری جزء روند طبیعی زندگی ماست اما دلایل مختلفی باعث تند تر شدن این روند خواهد شد که البته برخی از این عوامل را می توانیم کنترل کنیم.  از دلایل مهم پیری می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • استعمال دخانیات

سمومی که در دخانیات وجود دارد باعث می شود که میزان آنتی اکسیدان ها در بدن کاهش یابد و رادیکال های آزاد بیشتر شود.  به همین دلیل کم کم پوست خشک می شود و نشانه های پیری مانند چین و چروک ها بر سطح پوست آشکار خواهد شد.

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید و برنزه کردن پوست

قرار گرفتن در مدت زمان طولانی و به طور متوالی در معرض نور خورشید برای برنزه شدن،  زیبایی و جوانی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد.  اشعه فرا بنفش نور خورشید به پوست نفوذ می کند.  این پرتو ها می توانند به راحتی DNA سلول های پوست را دچار آسیب کند به دنبال آن چین و چروک ها بر سطح پوست نمایان می شود.

  • ژنتیک

عامل دیگری که می تواند شدت پیری پوست را افزایش دهد که البته به ندرت اتفاق می افتد ژنتیک یا عامل وراثت می باشد که به آن پروگریا گفته می شود.  ممکن است از هر یک میلیون نفر یک نفر به سندروم ور نر مبتلا شود این سندروم در مقطع سنی ۱۳ تا ۳۰ سال بروز می کند و با چین و چروک ها و سفید شدن مو ها یا طاسی سر علائم پیری را نمایان خواهد کرد.

 بیماری دیگری که ممکن است از هر ۸ میلیون نوزاد یک نفر به آن مبتلا شود سندروم هاچینسون گیلفورد می باشد که این نوزادان نمی‌ توانند همانند همسالان خود رشد کنند.  این کودکان اندامی بسیار نحیف و لاغر دارند و دچار طاسی خواهند شد.  معمولا امید به زندگی این کودکان در حدود سیزده سال خواهد بود.

برخی از عوامل می‌ توانند در سرعت روند پیری تاثیر گذار باشند.  برخی از عادت های نا درست شدت علائم پیری را افزایش خواهند داد.  اگر چه این دلایل ممکن است دلیل اصلی مشاهده علائم پیری نباشند.

  • کافی نبودن خواب

خواب کافی به بدن فرصت می دهد تا سلول ها مجدداً باز سازی و احیا شوند . بر اساس تحقیقات انجام شده اگر کیفیت خواب پایین باشد علائم پیری شدت می یابد و سبب کاهش عملکرد محافظتی پوست خواهد شد.

  • رژیم غذایی نا مناسب

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده رژیم غذایی که سرشار از  قند  و کربوهیدرات های تصفیه شده باشد به تدریج می تواند پوست را دچار آسیب کند.

  • مصرف نوشیدنی‌ های الکلی و کافئین دار

با نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی بدن شما دچار کم آبی خواهد شد و به دنبال کم آبی پوست شادابی و جوانی خود را از دست می دهد و سبب افتادگی و شل شدگی پوست خواهد شد.  مصرف کافئین نیز تاثیراتی مشابه الکل دارد البته بر اساس تحقیقات انجام شده این موضوع که مصرف روزانه قهوه می‌ تواند باعث ایجاد چین و چروک‌ ها شود یا خیر تا کنون به اثبات نرسیده است.

  • قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیطی و

آلاینده های محیطی یکی از عوامل ایجاد لکه های پوستی و چین و چروک ها می باشد و می تواند شدت این عارضه ها را افزایش دهد.  پوست ما دائما  با محیط اطراف خود در ارتباط است و هنگامی که در معرض آلودگی ها قرار می گیرد سموم و آلودگی ها به منافذ پوست نفوذ می کند و تاثیرات نا مطلوبی بر آن ها خواهد داشت.

  • استرس

سبک زندگی و شرایط پر استرس ممکن است واکنش های التهابی در بدن ایجاد کند و همچنین می تواند کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار دهد.  بنابراین قطعاً سلامتی پوست را کاهش خواهد داد . هورمون های که به دلیل استرس در بدن ترشح می شوند سبب افزایش التهاب و سرعت روند پیری در پوست خواهد شد.

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-پوست

راه کار های موثر برای پیشگیری از پیر شدن پوست

زمانی که متوجه شدید که نشانه‌ های پیری بر سطح پوست تان نمایان شده است بهتر است که به فکر مقابله با آن ها باشید و در جهت کاهش روند پیری اقداماتی انجام دهید.

شما با انتخاب مسیری درست می توانید پیری پوست خود را کنترل کنید و فقط از عهده خود شما بر می آید.  بنابراین در ادامه مطلب برخی از نشانه های پیر شدن پوست را به شما معرفی می کنیم و درمان های مناسبی را برای هر کدام پیشنهاد خواهیم داد.

  • لکه های پوستی

اگر لکه های سطح پوست تان به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشد توصیه می شود با متخصصین ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان مشورت کنید تا مطمئن شوید که این عارضه پوستی دلیل دیگری ندارد . پس از این که از مشکلات و بیماری های پوستی خود مطلع شدید باید تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنید و پایبند این تغییرات باشید .

مثلاً هر روز از کرم های ضد آفتاب با spf مناسب استفاده کنید.  شما با این عمل می توانید پوست تان را از اشعه فرا بنفش  نور خورشید محافظت کنید.  همچنین از قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

 زمانی که قصد دارید از منزل خارج شوید پوست خود را با استفاده از لباس بپوشانید  تا شدت لک ها بیشتر نشود.  لکه هایی که به دلیل نور خورشید ایجاد می شود را می توانید به صورت موضعی درمان کنید.

استفاده از ژل آلوئه ورا،  ویتامین C  و محصولاتی که دارای هیدروکسی اسید می باشد می تواند کمک کننده باشد.  اگر استفاده از این محصولات مناسب نبود می توانید با روش های کلینیکی مانند نور پالسی، لایه برداری شیمیایی، لیزر و … مشکل خود را برطرف کنید.

  • چین و چروک های پوست دست

اگر علائم پیری مانند چین و چروک ها و لکه های برجسته و پوست شل شده بر سطح پوست دست تان نمایان شده است  باید به طور منظم دستان تان را مرطوب کنید.  از محصولاتی استفاده کنید که بتواند لایه های زیرین پوستتان را نیز آب رسانی کنید.  حتماً هنگام بیرون رفتن از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید.

اگر پوست دست تان به دلیل کار کردن زیاد دائماً در معرض آلاینده ها و مواد شیمیایی قرار دارد و نمی توانید این مورد آسیب زا کنار بگذارید  بهتر است که حتماً استفاده از دستکش را در هنگام کار کردن جدی بگیرید.

متخصصین زیبایی می توانند در باز گرداندن جوانی و شادابی به شما کمک کنند تزریق ژل، تزریق چربی،  استفاده از دستگاه های لیزر و لایه برداری شیمیایی برای بازگرداندن جوانی به پوست دست موثر خواهد بود که هر کدام از این روش ها بر اساس شرایط زیبا جویان انتخاب می شود.

  • التهاب هایپر پیگمنتیشن (مشاهده لکه های قهوه ای رنگ بر سطح پوست)

شاید به مرور زمان شاهد تغییر پوست در  قفسه سینه خود شده باشید.  پس باید از پوست این ناحیه نیز همانند پوست دست ها و صورت مراقبت کنید و هر روز از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

همیشه این ناحیه را در برابر نور خورشید بپوشانید و توجه بیشتری به آن داشته باشید.  همچنین می توانید برای نواحی آسیب دیده از مرطوب کننده و آبرسان های مناسب استفاده کنید.  استفاده از محصولات مناسبی مانند سرم و  ویتامین C  به دلیل خاصیت ضد پیری و لایه برداری می تواند به شما کمک کند.

متخصصین زیبایی برای درمان هایپر پیگمانتاسیون دارو هایی تجویز خواهند کرد  کرم ها ، استروئید های ضعیف و روشن کننده به مرور زمان می توانند این لکه های پوستی را محو کنند.

  • خارش و خشکی پوست

اگر پوست تان به مرور زمان خشک شده و با پوست ریزی و خارش پوست مواجه شده اید حتماً به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا دلایل بروز این عارضه ها را مورد بررسی قرار دهد.  زمانی که مطمئن شدید علت خشکی پوست تان افزایش سن است و دلیل دیگری ندارد می توانید با تمرکز بر سبک زندگی خود شرایط را تغییر دهید.

پس برای حفظ رطوبت و هیدراته کردن بدن و پوست خود آب زیاد بنوشید و مدت زمان دوش گرفتن خود را کوتاه تر کنید . برای شست شوی پوست از آب ولرم استفاده کنید و از مرطوب کننده ها و آب رسان هایی استفاده کنید که با پوست شما سازگاری بیشتری دارد تا از خشکی پوست خود را رفع کنید.

  • افتادگی و چین و چروک های پوستی

اگر پوستتان دچار چین و چروک و افتادگی شده است می توانید از راه کار های زیر استفاده کنید

✓ از پوست خود با استفاده از ضد آفتاب های مناسب در برابر نور خورشید محافظت کنید.

✓  با پوشیدن لباس های گشاد و راحت و استفاده از کلاه لبه دار پوستتان را بپوشانید.

✓  مدت زمان کوتاهی در معرض آفتاب بمانید.

✓  از مصرف دخانیات دوری کنید.

✓  مایعات زیاد بنوشید و پوست خود را مرطوب نگه دارید.

✓  از محصولات مرغوب و سازگار با پوست تان که حاوی عصاره چای سبز ویتامین A ویتامین C ،  ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند استفاده کنید.

 اگر به دنبال روش‌ های کلینیکی هستید حتماً به کلینیک های معتبر و تخصصی مراجعه کنید تا پزشکان  با تجربه  بر اساس شرایط پوستی شما بهترین راه کار درمانی را ارائه دهند.  به همین دلیل ادامه مطلب را قصد داریم به تکنیک زیبایی و جوان سازی تزریق چربی بپردازیم.  این تکنیک می تواند از پیر شدن پوست جلوگیری کند تا جوانی و شادابی را مجدداً به پوست شما باز گرداند.

جوان سازی پوست با تزریق چربی

افزایش سن یکی از عوامل مهم در تخریب بافت های چربی و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست  می شود در نتیجه پوستی افتاده و نا خوشایند حاصل خواهد کرد . البته این عارضه حتی ممکن است در افراد کم سن و سال نیز مشاهده شود و نا رضایتی آن ها را به دنبال داشته باشد.

خوشبختانه در حال حاضر می‌ توان از روش‌ های مختلفی برای درمان پیری پوست استفاده کرد که تزریق چربی یکی از بهترین و کم عارضه ترین روش ها برای مقابله با پیر شدن پوست می باشد.  در این تکنیک زیبایی و درمانی متخصصین با استفاده از چربی های تجمع یافته در بخش های مختلف بدن می توانند ظاهر پوست را به روز های جوانی باز گرداند.

  این تکنیک زیبایی علاوه بر از بین بردن مشکل افتادگی و پیری پوست سبب  حجم دهی بخش های مختلف صورت و بدن می شود و می تواند برخی از معایب صورت را رفع کند.  تکنیک زیبایی و درمانی تزریق چربی با بی حسی موضعی انجام می شود.  بنابراین زیبا جویان در هنگام انجام این فرایند هیچ دردی احساس نخواهند کرد و  می‌ توانند پس از دوره بهبودی کوتاه مدتی فعالیت های روزانه خود را ادامه دهند.

همچنین این فرایند روشی کم تهاجم هیچ خطری برای متقاضیان به همراه نخواهد داشت.  شما برای تزریق چربی باید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا با استفاده از دستگاه های استاندارد و مهارت بالایی متخصصین این فرایند را انجام دهید.  شما با حضور در جلسه مشاوره در کلینیک زیبایی آراد اصفهان می‌ توانید اطلاعات دقیقی در مورد نحوه تزریق چربی ، هزینه ها،  مدت ماندگاری و اعمال مراقبت ها کسب کنید.

مراحل انجام تزریق چربی

تزریق چربی یکی از بهترین روش ها برای مقابله با پیر شدن پوست می باشد که این تکنیک زیبایی در طی چند مرحله انجام می شود که عبارت است از :

  • مرحله استخراج چربی ها

قبل از این که مرحله استخراج چربی انجام شود پزشک با شما در مورد محل مناسب استخراج چربی گفت‌ و گو خواهد کرد.  سپس با استفاده از بی حسی موضعی محل انتخاب شده بی حس می شود و در این ناحیه برش کوچکی ایجاد می‌ شود تا توسط دستگاه لیپوساکشن چربی ها استخراج شوند.

چربی ها پس از خورد شدن با استفاده از کانولای  دستگاه خارج می شوند تا برای مرحله تزریق آماده شوند.

  • جدا سازی و پردازش چربی ها

چربی های استخراج شده از بدن با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ و با نیروی گریز از مرکز این دستگاه جدا می شوند و ترکیبات و نا خالصی های دیگر فیلتر خواهند شد سپس چربی های آماده شده در سرنگ های مخصوص قرار می گیرند.

  • جایگذاری چربی ها

در این مرحله چربی های آماده شده با استفاده از سرنگ های نازک پس از بی حسی به محل مورد نظر تزریق می شوند.  در این مرحله متخصصین برای تزریق چربی از تکنیک های مختلفی استفاده می کنند‌ .

برای انتقال چربی ها به زیر پوست چندین بار تزریق چربی انجام می شود و با هر بار تزریق خطی در لایه زیرین پوست قرار می گیرد تا شبکه ای منظم و همواره بر زیر پوست ایجاد شود.  این تکنیک زیبایی چندین بار تکرار می‌ شود تا ناحیه مورد نظر به حجم دلخواه خود برسد.

در برخی مواقع متخصصین پس از تزریق محل مورد نظر را ماساژ می دهند تا چربی ها یکنواخت در زیر پوست قرار گیرند. نمی توان گفت که کدام تکنیک برای تزریق نتایج بهتری به دنبال دارد این مرحله از تزریق به سوابق و تجربیات پزشک بستگی خواهد داشت.

کاربرد ها و مزایای تزریق چربی

  • مقابله با پیر شدن پوست

همراه با افزایش سن میزان کلاژن در پوست کاهش می‌ یابد و پوست نازک می شود و حالت ارتجاعی خود را از دست خواهد داد.  بنابراین شاهد  افتادگی و شل شدگی پوست در بخش های مختلف پوست صورت و بدن خواهید بود.

با تزریق چربی به بخش های مختلف صورت و بدن مجدداً فرایند کلاژن سازی در پوست فعال می‌ شود و باعث سفتی و استحکام پوست خواهد شد و حجم دهی به بخش های مختلف بدن زیبایی را به بخش های مختلف صورت و بدن باز می گرداند.

  • تزریق چربی به صورت

کاربرد دیگر این فرایند زیبایی از بین بردن چین و چروک و خطوطی از قبیل خط خنده،  خط های افقی پیشانی، خطوط پنجه کلاغی ، خط اخم و …. می باشد  در این روش متخصصین با استفاده از چربی های شکم، ران یا بخش های دیگر بدن علائم پیری را از چهره  محو خواهد کرد.

همچنین در این تکنیک زیبایی فرورفتگی‌ های ناشی از افزایش سن مانند چاله های ناشی از آکنه ها و جوش های پوستی مورد درمان قرار می گیرد.  با این فرآیند می توان برای حجم دهی لب ها،  بهبود کانتور صورت و  عقب رفتگی چانه و موارد دیگر از تزریق چربی استفاده کرد.

  • تزریق چربی به سینه

یکی از نشانه های پیری در بدن خانم ها از دست رفتن حجم سینه ها و افتادگی و شل شدگی در این ناحیه خواهد بود. بنابراین متخصصین با استفاده از چربی های بخش های  دیگر بدن بافت و حجم سینه را تقویت می کند.  همچنین راه کار موثری برای استحکام و قوام پوست سینه خواهد بود.

ممکن است برخی افراد قبلاً از ایمپلنت سینه انجام داده اند و می خواهند حجم سینه های خود را بهبود ببخشند.  در این شرایط تزریق چربی گزینه مناسبی خواهد بود زیرا،  در برخی مواقع ایمپلنت به صورت نا هماهنگی در شکل ظاهری سینه ایجاد می شود .  تزریق چربی راه کار موثری برای رفع معایب این ناحیه خواهد بود.

برخی افراد به دلیل ابتلا به بیماری سرطان سینه بافت سینه خود را از دست داده اند .  این افراد می توانند با تزریق چربی بازسازی  سینه های خود را انجام دهند.  البته ، تزریق چربی به سینه در طی ۲ تا ۴ جلسه انجام خواهد شد.

  • تزریق چربی به باسن

کسانی که به دنبال باسن خوش فرم  با انحنای مناسب  هستند می توانند از تزریق چربی استفاده کنند.  در این روش بدون نیاز به جای گذاری ایمپلنت حجم باسن به شکل دلخواه افزایش می یابد.

در این تکنیک زیبایی متخصصین با استخراج چربی از شکم و پهلو و تزریق  آن به  اندامی زیبا و متناسب دست خواهند یافت  و علائم ناشی از پیر شدن پوست مانند افتادگی باسن،  عدم تقارن و کوچکی آن مورد درمان قرار می گیرد.

  • جوان سازی پوست دست

یکی از نشانه‌ های بارز پیر شدن پوست داشتن دست های چروکیده و  لاغر با رگ های بر جسته و لک های پوستی می باشد که با تزریق چربی همه این معایب رفع می شود و دستانی زیبا و خوش حالت خواهید داشت.

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-پوست

مزایا :

تزریق چربی بهترین و بی درد سر ترین روش برای مقابله با پیر شدن پوست می باشد.  در این روش برای باز سازی و ترمیم پوست از چربی های بدن خود شخص استفاده می شود.  بنابراین بدن نسبت به چربی های تزریق شده واکنش نشان می دهد و عوارضی مانند آلرژی و حساسیت زا همچنین عفونت به حداقل می‌ رسد.

چربی های تزریق شده بلافاصله پس از تزریق به بافت های دیگر بدن جوش می خورند و  بافتی یکدست و هموار پیدا می کند بنابراین نتایج حاصل از تزریق چربی طبیعی و ماندگار خواهد بود.

عوارض ناشی از تزریق چربی اگر توسط پزشکان ماهر و با تجربه انجام شود بسیار خفیف خواهد بود و در طی  ۳ تا ۴ روز متقاضیان می توانند به فعالیت های روزانه خود بپردازند.

هزینه تزریق چربی نسبت به عمل های جراحی و لیفت مناسب تر است و نتایجی عالی و رضایت بخش به همراه دارد.

این فرایند زیبایی همزمان باعث جوان سازی،  ترمیم و بازسازی پوست،  درمان افتادگی و شل شدگی پوست و همچنین حجم دهی به بخش های مختلف صورت و بدن خواهد شد.

بهترین کاندیدای تزریق چربی چه کسانی هستند ؟

هدف اصلی از انجام تزریق چربی مقابله با علائم پیری در چهره و اجزاء مختلف بدن می باشد.  با این تکنیک زیبایی می توان حجم از دست رفته بخش های مختلف صورت و بدن را باز گرداند.  رایج ترین محل هایی که می توان تزریق چربی را در آن انجام داد بخش های مختلف صورت مانند زیر چشم،  گونه ها،  لب ها ،چانه، پیشانی می باشد و همچنین در جهت افتادگی پوست موثر است و سبب بازگرداندن حجم باسن و سینه می شود.

پس متقاضیان این روش باید بدنشان به اندازه کافی چربی برای تخلیه و انتقال به ناحیه مورد نظر داشته باشد.  کسانی که قصد دارند این تکنیک زیبایی را انجام دهند باید از نظر سلامتی در شرایط مساعدی قرار داشته باشند و درگیر بیماری های خاص مانند  اختلال در سیستم گردش خون،  بیماری های مربوط به سیستم ایمنی بدن،  بیماری های عفونی و … نباشند.

همچنین متقاضیان تزریق با چربی باید درک  واقع بینانه ای نسبت به نتایج تزریق داشته باشند.  معمولاً تزریق چربی پس از سن ۳۰ سالگی پیشنهاد می ‌شود. زیرا، اولین نشانه های پیری پوست در این سنین نمایان خواهد شد.  متخصصین ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان قبل از انجام تزریق چربی با انجام آزمایش ها و معاینات لازم شرایط جسمانی و بدنی زیبا جویان را ارزیابی می کنند.

مراحل تزریق بر اساس انتظارات و خواسته های آن ها پیش خواهد شد.  در این کلینیک از دستگاه های استاندارد و مدرن و به روز دنیا استفاده می شود و قطعاً میزان عوارض در این روش به کمترین حد خود خواهد رسید.

عوارض تزریق چربی چیست ؟

خوشبختانه تزریق چربی یکی از روش های ایمن و کم خطر برای مقابله با پیر شدن پوست و دستیابی به جوانی و شادابی آن می باشد.  بنابراین بروز عوارض احتمالی در این تکنیک زیبایی به ندرت اتفاق خواهد افتاد.  از عوارض طبیعی این فرآیند می‌ توان به کمی کبودی و تورم اشاره کرد که در طی یک تا دو هفته رفع می شود .

متخصصین در جلسه مشاوره توضیحات کاملی در مورد عوارض و خطرات پس از تزریق چربی ارائه خواهند داد. البته، شدت عوارض به وضعیت بدنی شما و مهارت پزشک تان بستگی دارد.  برخی عوارض در اکثر روش های جوان سازی پوست مشترک خواهند بود و احتمال رخ دادن آن ها در کلینیک زیبایی آراد اصفهان بسیار کم است.  اما به دلیل آگاهی شما ما برخی از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد

  • ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک نسبت به مواد بی حسی
  • عفونت
  • بی حسی پوست
  • بر جای ماندن زخم و اسکار
  • واکنش بدن نسبت به چربی های تزریق شده به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی
  • آسیب دیدگی ساختار عمقی پوست به دلیل عدم مهارت و تجربه پزشک
  • نا متقارن شدن ناحیه تزریق

 عوارض ذکر شده در صورت مراجعه به مراکز غیر تخصصی و عدم مهارت پزشک اتفاق می‌ افتد بنابراین مهم ترین اقدام شما برای به حداقل رساندن عوارض تحقیق در مورد کلینیک و پزشک  خواهد بود.

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انواع خدمات زیبایی و جوان سازی پوست توسط پزشکان ماهر و با تجربه و با استفاده از بهترین دستگاه ها و تجهیزات مدرن ارائه می شود.  هدف کادر درمانی در این کلینیک جلب رضایت زیبا جویان و به حداقل رساندن عوارض می باشد.

هزینه تزریق چربی چقدر است ؟

هزینه تزریق چربی به دلیل این که روشی نیمه تهاجمی محسوب می‌ شود نسبت به تزریق فیلر های مصنوعی بیشتر است زیرا نیاز به مرحله استخراج و آماده سازی چربی ها خواهد داشت و پزشک باید دقت و زمان بیشتری را  برای تزریق در نظر بگیرد .

همچنین مدت ماندگاری نتایج حاصل از تزریق تا حد زیادی به مهارت پزشک و تکنیک تزریق بستگی دارد و قطعا اگر شما بخواهید برای مقابله از پیر شدن پوست از پزشکی ماهر و با تجربه کمک بگیرید باید دستمزد بیشتری پرداخت کنید.  عوامل مختلفی هزینه های تزریق چربی را تحت تاثیر قرار می دهند که عبارت است از :

  • نوع دستگاه هایی که مورد استفاده قرار می گیرد.
  • میزان تخصص و مهارت پزشک
  • ناحیه تزریق چربی
  • میزان تخلیه و تزریق
  • مدت زمانی که برای تزریق صرف می شود .
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک

 ممکن است در برخی مراکز تزریق چربی با هزینه پایین ترین انجام شود قطعاً این مراکز مجوز های لازم را دریافت نکرده اند و یا پزشک آن تجربه کافی در این زمینه نخواهد داشت یا دستگاه هایی که برای تخلیه چربی مورد استفاده قرار می گیرد از کیفیت مناسبی برخوردار نمی‌ باشند.

کلینیک زیبایی آراد اصفهان با بهره گیری از دستگاه ها و تجهیزات با کیفیت و مهارت پزشکان با تجربه همه مجوز های لازم را برای ارائه خدمات زیبایی دریافت کرد است  بنابراین شما می توانید به نتایج مطلوب و رضایت بخش دست یابید .

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان هزینه ها با تعرفه استاندارد محاسبه می شود و شما می توانید با خیال راحت این تکنیک زیبایی را انجام دهید.  اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات در این کلینیک مطلع شوید می توانید با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک کاملا رایگان می باشد.

مراقبت های قبل از تزریق چربی

  • به کلینیک های معتبر و تخصصی مراجعه کنید تا پزشک علت پیر شدن پوست شما را مورد بررسی قرار دهد و در صورت لزوم آزمایش ها و معاینات لازم انجام شود.
  • در جلسه مشاوره در مورد بیماری های خود و یا دارو هایی که مصرف می کنید با پزشک گفت و گو کنید.
  • دو هفته قبل از تزریق چربی مصرف انواع دارو های رقیق کننده خون و ضد التهابی مانند پرو فن و آسپرین را متوقف کنید. زیرا مراحل تزریق را برای پزشک دشوار می‌ کند .
  • از مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید زیرا این دو عامل در پیر شدن پوست نقش مهمی ایفا می کند و اگر می خواهید نتایج مطلوبی حاصل کنید باید برای همیشه مصرف آن ها را کنار بگذارید.
  • شب قبل از تزریق دوش بگیرید و استرس خود را کنترل کنید.
  • چند ساعت قبل از تزریق چربی از خوردن غذا و نوشیدنی مایعات خود داری کنید.
  • هنگام مراجعه به کلینیک لباس های راحت و گشاد بپوشید.
  • اگر قرار است از تزریق چربی بر صورت شما انجام شود هیچ گونه آرایشی نداشته باشید و از محصولات مراقبتی و بهداشتی نیز استفاده نکنید .
  • چند روز قبل از تزریق چربی با نوشیدن مایعات کافی پوست و بدن خود را هیدراته کنید.

مراقبت های پس از تزریق چربی

  • پس از تزریق چربی توصیه می شود از فشار دادن، خاراندن و مالیدن ناحیه تخلیه و تزریق خود داری کنید.
  • برای کاهش تورم و کبودی می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • برای پیشگیری از عفونت و درد دارو های تجویز شده را به موقع و با دوز معین مصرف کنید.
  • ممکن است پزشک توصیه کند تا ۶ هفته از گن های مخصوص استفاده کنید .
  • پس از تزریق چربی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی ‌های محیطی و گرد و غبار خود داری کنید.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از رفتن به حمام خودداری کنید.

 پس از دو روز برای شست و شوی پوست از آب ولرم و شوینده های ملایم استفاده کنید.

  • از ماندن طولانی مدت در حمام بپرهیزید و تا بهبودی کامل از رفتن به سونا، استخر و جکوزی خود داری کنید.
  • توصیه می شود تا بهبودی کامل از انجام فعالیت های ورزشی ، فعالیت های شدید بدنی و جا به جایی اشیاء سنگین خود داری کنید.
  • تغذیه مناسب داشته باشید و میوه ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.
  • با نوشیدن مایعات بدن خود را هیدراته کنید و سرعت بهبودی را بیفزایید.

اثرات و نتایج :

تکنیک زیبایی تزریق چربی و میزان اثر بخشی آن در جهت اصلاح عیب های قسمت های مختلف بدن و صورت و  مقابله با پیر شدن پوست انجام می شود که جزء روش های کم خطر و پر طرفدار می باشد. اما،  بر اساس محل تزریق و شرایط پوستی متقاضیان ممکن است نتایج متفاوتی به همراه داشته باشد.

نتایج حاصل از این فرایند به موفقیت و پیوند چربی به عوامل مختلفی بستگی دارد برای این که بتوانید عملی موفقیت آمیز داشته باشید و چربی هایی که در ناحیه مورد نظر تزریق می‌ شوند زنده بماند باید مراحل استخراج و پردازش چربی ها با تخصص و مهارت بالا انجام شود تا از آسیب سلول های چربی جلوگیری شود .

پس می توان گفت که مهم ترین عامل در کسب نتایج و مدت ماندگاری این فرایند میزان مهارت و تخصص پزشک می باشد.  شما با انتخاب پزشک ماهر و با تجربه می توانید ۷۵ تا ۸۰ درصد چربی ها را زنده به محل تزریق انتقال دهید و بقیه سلول های چربی بر اساس متابولیسم بدن دفع خواهند شد.  متخصصین با تجربه برای کسب نتایج مطلوب مقدار بیشتری چربی در ناحیه مورد نظر تزریق می کنند تا پس از جذب درصدی از سلول ها بتوانند نتایج مطلوبی حاصل کنند.

همچنین اعمال مراقبت های قبل و پس از تزریق چربی اهمیت زیادی دارد مثلاً با تغییر سبک زندگی، عدم مصرف دخانیات، تغذیه مناسب و نوشیدن آب کافی می توانید اثر بخشی این تکنیک را افزایش دهید.

شما با تزریق چربی نمی توانید بلافاصله شاهد تاثیرات و نتایج درمان باشید بلکه پس از یک تا سه هفته عوارض ناشی از تزریق رفع می شوند و شما شاهد نتایج قطعی پس از تزریق خواهند بود البته برخی افراد نیز پس از ۲ تا ۳ ماه به نتایج نهایی دست می یابند.

خوشبختانه چربی های تزریق شده پس از تزریق به بافت های دیگر بدن متصل می‌ شوند و امکان جا به جایی آن ها وجود ندارد.  بنابراین نتایجی طبیعی و ماندگار به همراه خواهد داشت.  مدت ماندگاری این فرآیند به

  • مهارت پزشک
  • متابولیسم بدن
  • محل استخراج چربی ها
  • شرایط بدنی متقاضیان

 بستگی خواهد داشت.

پس از تزریق چربی  زیبا جویان می توانند تا سالیان طولانی از نتایج بی نظیر این فرایند بهره مند شوند و شادابی و جوانی پوست خود را حفظ کنند.

دوره نقاهت پس از تزریق چربی چقدر است ؟

تزریق چربی به دلیل استفاده از دستگاه لیپوساکشن و مرحله استخراج چربی ها روشی نیمه تهاجمی محسوب می‌ شود اما اگر مراحل درمان با تخصص و دقت بالا انجام شود جزء کم عارضه ترین و ایمن ترین روش های جوان سازی محسوب می‌ شود.  بنابراین پس از انجام این فرایند شاهد  عوارض خطرناک نخواهید بود.

از عوارض طبیعی تزریق چربی می توان به کمی تورم و کبودی اشاره کرد که در طی ۷ تا ۱۴ روز برطرف می شود.  پس از انجام این فرایند زیبایی توصیه می شود سه تا چهار روز در منزل استراحت کنید تا محل استخراج و تزریق چربی کمی بهبود یابد.

پس از انجام این فرآیند هیچ جای زخمی بر سطح پوست باقی نمی ماند فقط برش کوچکی به اندازه ۲ تا ۳ میلی متر در محل تخلیه ایجاد می شود که پس از مدت کوتاهی بهبود می‌ یابد.  در حین انجام تزریق چربی به متخصصین از بی حسی موضعی استفاده می کنند و متقاضیان احساس درد نخواهند داشت.

کسانی که آستانه درد پایینی دارند ممکن است در حین تزریق با سرنگ کمی احساس درد داشته باشند که البته قابل تحمل خواهد بود.  در دوره بهبودی سعی کنید همه مراقبت های توصیه شده را به خوبی انجام دهید.  استفاده از کمپرس سرد می‌ تواند در کاهش تورم و التهاب ایجاد شده به شما کمک کند.

متخصصین برای پیشگیری از عفونت دارو های مناسبی را تجویز می‌ کنند . دارو ها باید با دوز معین در اسرع وقت مصرف شود.  شما می توانید با تغذیه مناسب و نوشیدن آب کافی بهترین نتایج ممکن را پس از تزریق چربی حاصل کنید.  نتایج حاصل از تزریق چربی با اعمال مراقبت های شما رابطه مستقیم دارد.

تعداد جلسات تزریق چربی چقدر است ؟

یکی از سوالات رایج زیبا جویان برای مقابله با پیر شدن پوست با تزریق چربی تعداد جلسات مورد نیاز می باشد.   تعداد دفعات تزریق چربی به  زمان ترمیم پوست و مهارت و تخصص پزشک شما بستگی دارد.  تعداد جلسات برای متقاضیان متفاوت است و در حدود یک تا سه جلسه در نظر گرفته می شود.

متخصصین با در نظر گرفتن شرایط بدنی متقاضیان میزان پیری و شل شدگی پوست، تعداد جلسات را انتخاب می کنند تا بتوانند به نتایج پایدار و تثبیت شده دست یابند.  متخصصین برای مقابله با پیر شدن پوست تعداد جلسات را بر اساس موارد زیر تعیین خواهد کرد  که شامل :

  • شرایط سنی و بدنی متقاضیان
  • میزان افتادگی و شل شدگی پوست
  • ناحیه درمان

 می باشد.  فاصله بین جلسات تزریق چربی به پایداری سلول های چربی تزریق شده بستگی دارد اما به طور کلی ۳۰ تا ۴۰  درصد از چربی های تزریق شده در طی چند ماه در بدن جذب می شوند و متخصصین در فاصله ۳ تا ۶ ماه مجدداً برای تزریق اقدام می کنند تا به نتایج مطلوب و مد نظر خود برسند.

کسانی که تزریق چربی انجام می دهند باید وزن پایداری داشته باشند یکی از عوامل از دست رفتن نتایج نوسانات وزنی پس از تزریق خواهد بود.  پس با داشتن تغذیه مناسب و نوشیدن مایعات کافی می توانید بهترین نتایج ممکن را حاصل کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

نتیجه گیری :

پوست یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین ارگان های بدن است که وظایف بی شماری بر عهده دارد.  مهم ترین وظیفه پوست محافظت از سیستم دفاعی بدن و ساختار های دفاعی بدن ما می باشد.  ساختار های پوستی با باکتری ها،  ویروس ها و انواع آلودگی ها مقابله می کند تا بدن ما را سالم و تندرست نگه دارد.

همچنین پوست نقش مهمی در تنظیم دمای بدن خواهد داشت و تعادل مایعات را حفظ می کند و می تواند رطوبت بدن را مدیریت کند.  همچنین همانند یک سد دفاعی از اندام داخلی در برابر ضربه محافظت می کند و با گیرنده های درد ،بدن را از انواع پرتو های سرطان زا مانند اشعه uv فرا بنفش محافظت خواهد کرد.

با توجه به این که پوست دائماً با محیط اطراف در ارتباط است به راحتی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌ گیرد و  اولین نشانه های پیری بر سطح پوست نمایان می شود.‌ عوامل مختلفی مانند افزایش سن ، وراثت،  هورمون ها،  ابتلا به بیماری‌ ها،  مصرف دخانیات و …. می ‌تواند زیبایی و سلامتی پوست را تحت تاثیر قرار دهد پی ما اگر بخواهیم از پیر شدن پوست جلوگیری کنیم باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

با داشتن تغذیه مناسب، نوشیدن مایعات کافی ،  خواب با کیفیت، مراقبت از پوست در برابر نور خورشید با استفاده از محصولات مرغوب و با کیفیت می توانیم پوست خود را سالم و شاداب نگه داریم.  امروزه با کمک انواع روش های جوان سازی نیز می توان روند پیری پوست را به تعویق انداخت.

  • تزریق چربی
  • تزریق ژل
  • هایفو تراپی
  • آر اف فرکشنال

 و انواع راه حل های دیگر برای زیبایی و شادابی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.  انواع خدمات زیبایی و جوان سازی پوست در کلینیک زیبایی آراد اصفهان توسط متخصصین حرفه ای و با تجربه انجام می شود که هر کدام از این روش ها بر اساس شرایط سنی و نوع پوست افراد انتخاب خواهد شد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع خدمات زیبایی در این کلینیک با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.  مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک کامل رایگان می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات  زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.ir/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.ir/1g3w

لینک آپارات:

لینک نماشا:

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

2 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

5 روز پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

1 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

1 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش