مزوتراپی مو چیست؟؟؟

مزوتراپی چیست؟؟؟

یکی از بهترین روش های درمانی و زیبایی موها مزوتراپی است که کاربردهای زیادی دارد در این مقاله قصد داریم شما را با این روش درمانی آشنا کنیم.
کلینیک زیبایی آراد-کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

نحوه انجام مزوتراپی:

در مزوتراپی مو مواد مغذی به شکل مایع از قبیل ویتامین ها، عصاره برخی از گیاهان دارویی، پروتئین و اسیدهای آمینه در پوست سر و در نزدیکی فوليکول مو تزریق، و به طور مستقیم توسط ریشه های مو جذب می گردد.
محلول های متفاوتی توسط لابراتوارهای مختلف جهت استفاده، در مزوتراپی مو تولید و عرضه می شوند.
موثرترین ترکیبات موجود در محلول های مورد استفاده در مزوتراپی عبارتند از:

۱– ویتامین ها:

بویژه بیوتین، ویتامین B5(اسید پانتوتنیک) و ویتامین ث، این سه ویتامین باعث تقویت و افزایش جریان خون در ریشه موها می گردند.

۲–عصاره گیاهان:

چهار گیاه جینسنگ(Ginseng)، جینکوبیلوبا (Ginkgo Biloba)، نخل اره ای(Saw Palmetto) و رزماری(Rosemary) رایج ترین گیاهانی می باشند که در محلول های مصرفی در مزوتراپی به شکل روغن و یا عصاره مورد استفاده قرار
می گیرند، مکانیزم اصلی هر ۴ گیاه افزایش خون رسانی به ریشه موهاست.
گیاه نخل اره ای ظاهرا باعث کاهش اثرات مخرب هورمون دی هیدروتستوسترون(DHT)، بر ریشه موها نیز می شود.
از اینرو مصرف محلول هایی که حاوی این گیاه می باشند برای آقایان مناسب تر است، یکی از دلایل متداول ریزش مو در آقایان افزایش تبدیل هورمون تستوسترون به DHT با افزایش سن است.

۳–پروتئین و اسیدهای آمینه:

برخی از محلول های مزوتراپی حاوی پروتئین های گیاهی می باشند که از حبوبات مانند سویا و نخود تهیه می شوند، مو از پروتئینی بنام کراتین ساخته شده است و تزریق این نوع محلول ها باعث تقویت ریشه موها و افزایش ضخامت تارهای مو می گردد.

۴–برخی از محلول ها :

نیز حاوی اسیدهای آمینه از قبیل سیستئین(Cysteine)، تائورین(Taurine) و متیونین(Methionine)  می باشند، این اسیدهای آمینه حاوی گوگرد بوده که برای سلامت موها ماده ای ضروری است، امروزه کمبود این ۳ اسید آمینه در بدن بسیاری از افراد بویژه کسانی که با ریزش و نازکی تارهای مو، مواجه هستند دیده می شود.
مزوتراپی مو-کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

تفاوت کاشت مو با مزوتراپی مو چیست؟

بارها درباره کاشت موی سر و مزایای آن و انواع کاشت مو صحبت کردیم.
در حال حاضر برای درمان ریزش مو از تکنیک ها و روش های مختلفی، از جمله ترمیم مو و مزوتراپی مو استفاده
می شود.
اما همانطور که گفته ایم مسئله ریزش مو، بسیار حساس و مهم است و اولین قدم برای درمان، مراجعه به موقع به پزشک متخصص کاشت مو است.
با بررسی های اولیه (و در صورت نیاز انجام یک سری آزمایش ها) پزشک متخصص براحتی عامل ریزش مو در آن فرد را شناسایی کرده، و سپس در حین جلسات مشاوره، مراجعه کننده را نسبت به بهترین روش درمان ریزش مو آگاه کرده، و در صورت نیاز اقدام به درمان و کاشت مو می کند.
نکته مهم اینجاست که کاشت مو همیشه تنها روش درمان، ریزش مو نیست و ممکن است در برخی موارد، با استفاده از داروها (مثل فیناستراید و ماینوکسیدیل) و یا تکنیک های ترمیم مو (مانند مزوتراپی و یا روش prp)، هم می توان تا حدودی مشکل را برطرف کرد.
مزوتراپی بدلیل شرایط خاصی که دارد، برای افراد با توجه به وضعیت سلامت و بدن آنها متفاوت است.
ولی معمولا در بیشتر موارد در سه جلسه و هر جلسه هم بین بیست الی چهل دقیقه، طول می کشد.
بین این جلسات اغلب دو یا سه هفته فاصله است.
تا در این مدت، مواد تزریق شده به خوبی در بدن فرد جذب شوند و بهترین نتیجه در پایان کار حاصل شود.
ضمنا معمولا سه یا چهار روز پس از انجام هر مرحله تزریق، نتایج اولیه دیده می شود و علائم بهبودی کم کم مشخص می شود.

کاندیدای مناسب برای مزوتراپی مو چه کسانی هستند؟

برای کسانی که موی سالم دارند، از مزوتراپی برای مراقبت از موها و پیشگیری از ریزش، آن استفاده می‌شود.
در این افراد مزوتراپی باعث افزایش رشد موها شده و آن دسته از فولیکول‌هایی که در فاز تلوژن (فاز استراحت)، از چرخه رشد مو مانده‌اند را فعال می‌سازد.
به این ترتیب ریزش موها به تأخیر افتاده و فاز فعال رشد آنها طولانی‌تر می‌شود و موها انعطاف‌پذیری و درخشندگی بیشتری پیدا می‌کنند.
در افرادی که موی آسیب‌دیده دارند یا به ریزش مو دچار شده‌اند، از مزوتراپی جهت القاء کردن فاز رشد فعال موها، بهبود ساختار مو، رفع سفیدی موها، افزایش ترشح چربی‌های طبیعی (سبوم) از غدد چربی پوست سر و تقویت ماهیچه‌های نگهدارنده موها استفاده می‌شود در صورتی که ریزش مو به خاطر ابتلاء به بیماری‌های داخلی مختلف باشد، عمل مزوتراپی به منظور متوقف کردن روند ریزش موها انجام می‌گیرد.
همچنین مزوتراپي برای کسانی که تغذیه مناسبی ندارند و بدنه آنها با کمبود ویتامین ها مواجهه ست مناسب
می باشد.

مشاورین ما در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان به هرگونه سوال و ابهامات شما، درباره مزوتراپی مو به صورت رایگان پاسخ میدهند.

عوارض مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی یکی از بهترین روش های بی خطر و امن است که عوارض آن بسیار خفیف است ممکن است بعد از تزریق احساس درد و سوزش و قرمزی و خارش در ناحیه تزریق داشته باشید که در مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت برطرف می شود می توانید برای کاهش درد با نظر پزشک از مسکن استفاده کنید.

رشد مجدد موها

تزریق  مزوتراپی نه تنها به توقف روند، ریزش موها کمک می‌کند، بلکه موجب رشد مجدد موهایی که فولیکول‌های آنها زنده ولی در حالت “خواب” به سر می‌برد، می‌شود.
هر چقدر استفاده از روش درمانی مزوتراپی را زودتر شروع کنید، شانس باقی ماندن موها و توقف ریزش آنها بیشتر خواهد بود.
عمل مزوتراپی به صورت دوره‌ای و در قالب یک سری جلسات درمانی، متوالی انجام می‌شود.
تعداد جلسات لازم برای هر بیمار بسته به شدت ریزش موها و نتایج مورد انتظار برای او متغیر خواهد بود.
زمان دقیق جلسات به چرخه رشد موها، در بیمار و زمان لازم برای اثربخشی داروهای تزریق شده. بستگی دارد.
پس از پایان این سراز جلسات درمانی، در صورتی که پزشک تشخیص بدهد، ترکیب دارویی مورد نظر هر ماه یک بار در بیمار تزریق می‌شود.
تا به حفظ نتایج به دست آمده کمک کند.
در این صورت مزوتراپی می‌تواند آثار و نتایج بادوام و ماندگاری داشته باشد.

مزایای مزوتراپي مو چیست؟

مزوتراپی از مزایا و فواید بسیار زیادی برخوردار است که باعث گسترش روزافزون استفاده از آن در سراسر دنیا شده است.
برخی از مهم‌ترین مزایای مزوتراپی عبارت است از:
  • روشی کاملاً ایمن و بی‌خطر است.
  • عوارض جانبی از قبیل آلرژی و حساسیت‌های دارویی به دنبال ندارد.
  • نیازی به استفاده از بی‌حسی یا بیهوشی ندارد.
  • دوره بهبودی پس از عمل بسیار سریع است.
  • عملی کاملاً بدون درد و ناراحتی

کاربردهاي مزوتراپی:

افزایش حجم، پُرپشت شدن و تقویت رشد موهاجلوگیری از ریزش شدید و سریع موهاتحریک فولیکول‌های مو جهت ورود به فاز فعال (آناژن) در چرخه رشد خودتقویت موها و بازیابی موهایی که قبلاً ریخته است همچنین مزوتراپی سبب کیفیت و درخشندگی موها خواهد شد.
مشاورین ما در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان به هرگونه سوال و ابهامات شما، درباره مزوتراپی مو به صورت رایگان پاسخ میدهند.

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو:

قبل از درمان مزوتراپی حتما دوش بگیرید و از هیچ مواد آرایشی مو استفاده نکنیدیک هفته قبل از انجام مزو تراپی دارو هایی که باعث رقیق شدن خون هستند را مصرف نکنیدیک هفته قبل انجام درمان سیگار نکشید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو:

پس از درمان با مزوتراپی به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت، موضع تحت درمان کمی قرمز و متورم می‌شود و بیمار دچار سوزش و خارش خواهد شد.
ماساژ دادن موضع مورد نظر به تسکین درد کمک می‌‌‌کند و باعث پخش شدن مواد تزریق شده در این قسمت خواهد شد.
بیمار باید به مدت ۴۸ ساعت از ورزش کردن و انجام دادن فعالیت جسمانی سنگین خودداری کند زیرا ورزش کردن باعث می‌شود که بیمار عرق کند و محلول تزریق شده از طریق منافذ پوست خارج شود.
این امر باعث کاهش میزان اثرگذاری درمان خواهد شد.
بیمار باید حداقل به مدت ۸ ساعت پس از درمان، با مزوتراپی مو از دوش گرفتن یا شستن سر خود اجتناب کند و تا ۴۸ ساعت پس از درمان از حمام داغ استفاده نکند.
بیمار باید به مدت ۴۸ ساعت پس از درمان از قرار گرفتن، در معرض نور آفتاب خودداری کند.
اما در صورتی که مجبور است در مقابل نور آفتاب قرار بگیرد باید از ضد آفتاب مناسب با عیار حفاظتی ۵۰ استفاده کند. بیمار می‌تواند برای رفع کبودی از پماد یا ژل آرنیکا استفاده کند.
بیمار باید به مقدار کافی آب بنوشید تا بدن او دچار کم آبی نشود.

اثرات و نتایج مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو مواد و محلولهای تقویت کننده را مستقیم به پوست سر تزریق می کند به همین دلیل اثرات درمانی سریع تر و بهتر نمایان می شود.
همینطور در این روش مقدار مورد نیاز دارو تعیین می شود که در هیچ روش دیگری این کار امان پذیر نمیباشد و مقدار تزریق شده می تواند اثرات درمان را با نتیجه بهتر نشان دهد.
مزوتراپی مو-کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

هدف از مزوتراپی مو چیست؟

مزو تراپی مو باعث تقویت ریشه مو شده، و از ریزش مو جلوگیری میکند.
این روش با تاثیر بر روی ریشه مو موجب سلامتی و زیبایی مو ها شده، و همینطور رشد آنها را افزایش می دهد مزوتراپی برای جلوگیری از سفیدی موها نیز استفاده می شود و برای افرادی که مو کاشته اند موجب رشد بهتر آنها می شود.

تعداد جلسات مزوتراپی مو چقدر است؟

رشد موها همیشه ادامه دارد و نیاز است همیشه تقویت شود و نمتوانیم بگوییم با یک جلسه مزوتراپی مشکلات مو بر طرف می شود و بهتر است که یک دوره 5 جلسه ایی به فاصله زمانی یک ماهه انجام دهید و بعد از آن در سال 2 مرتبه مزوتراپی مو انجام شود تا عمل تقویت همیشگی باشد و هرجلسه مزوتراپی حداکثر 20 دقیقه طول میکشد.

دوره نقاهت مزوتراپی چقدر است؟

عوارض ناشی از تزریق یک تا دو روز برطرف می‌شود که بهتر است شما استراحت کافی داشته باشید.
نتایج مزوتراپی مو حدود 3 ماه بعد از اولین تزریق مشاهده میشوند و نتایج یک دوره کامل می تواند ماندگاری زیاد و یا همیشگی داشته باشد که بهتر است برای حفظ این ماندگاری تزریق مزوترپی مو را قطع نکنید.
در کلینیک بین المللی و تخصصی آراد مزوتراپی و انواع روش های درمان ریزش مو توسط کادر حرفه ای و با تجربه صورت می گیرد.

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

هزینه مزوتراپی مو درمانی به میزان ریزش مو تعداد جلسات و تعداد تزریقات و موقعیت جغرافیایی کلینیک بستگی دارد.
اگر می خواهید از هزینه ها و تخفیفات روزانه کلینیک بین المللی و تخصصی آراد مطلع شوید می‌توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک تخصصی کاملا رایگان میباشد

نتیجه گیری:

مزوتراپی مو یک روش ایمن برای تقویت ریشه های مو است که باعث جلوگیری از ریزش مو و رفع سفیدی موها رشد مجدد مو و همینطور کمک به رشد بهتر موهای کاشته شده می باشد که محلولی از ویتامین ها مواد معدنی و عصاره های گیاهان است که بصورت مستقیم به ریشه موها تزریق می شود.
کلینیک زیبایی آراد-کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 2 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinicarad

تلگرام

https://t.me/clinic_arad

سروش

https://splus.ir/clinicarad

ایتا

https://eitaa.com/clinicarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

4 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

1 هفته پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

2 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

2 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش