جوانسازی

راهکار های خانگی درمان افتادگی پوست صورت با ماساژ و ماسک

راهکار های خانگی درمان افتادگی پوست صورت با ماساژ و ماسک

با افزایش سن کم کم چربی ها و بافت های زیر پوست کاهش می‌ یابد و شما شاهد  شلی و افتادگی پوست خود خواهید بود.  وقتی دو پروتئین مهم مانند کلاژن و الاستین در پوست کاهش یابد علائم پیری از قبیل چین و چروک ها و از دست رفتن حالت انعطاف پذیری پوست بر چهره نمایان می شود.  البته افتادگی پوست در قسمت های مختلف بدن نیز ایجاد می شود و باید با تغذیه مناسب و انجام فعالیت های ورزشی روند این مشکلات را کنترل کرد. امروز در کلینیک های تخصصی روش های مختلفی برای درمان افتادگی و شلی پوست ارائه می شود که ما در طی این مطلب شما را با برخی راهکار های خانگی و کلینیکی آشنا می کنیم.

البته افراد زیادی به دلیل پرداخت هزینه کمتر و ترس از عوارض پس از درمان راهکار های خانگی را امتحان می کنند که شامل استفاده از انواع ماسک ها و حرکات ورزشی برای صورت و بدن می باشد. البته این راهکار ها تا زمانی موثر است که افتادگی و شلی پوست اتفاق نیفتاده باشد و پس از آن استفاده از ماسک ها و تاثیر چندانی بر سفتی پوست نخواهد داشت.  پس نمی توان گفت که روش های خانگی نتایج ۱۰۰ درصد برای شما به همراه دارد.  همچنین برخی از ماسک های خانگی پوست را دچار حساسیت می کند و می توان آن را جز عوارض این راهکارها معرفی می شود.

راهکارهای خانگی می‌ تواند در حفظ کردن سلامتی و افزایش خونرسانی به شما کمک کند که در ادامه مطلب شما را با برخی از ماسک های  موثر را به شما معرفی می کنیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

مزایای درمان افتادگی پوست با راهکار های خانگی

راهکار های خانگی شامل برخی فعالیت های ورزشی و انواع ماسک هایی است که  با مواد طبیعی درست می شود . تاکنون کسی پس از استفاده از ماسک ها دچار حساسیت و عوارض نشده و عوارض سطحی آن زودگذر و موقتی هستند. اکثر افراد  بهتر می‌ توانند به روش‌های خانگی اعتماد کنند. برخی از ماسک هایی که برای افزایش استحکام و حالت کششی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد حساسیت زا هستند که گوجه فرنگی نیز جزء این موارد است و باید قبل از استفاده از آن ها تست حساسیت را انجام دهید.

یکی از ویژگی هایی که راهکار های خانگی را پر طرفدار کرده هزینه های کم آن نسبت به روش های درمانی و کلینیکی می باشد. ماسک های خانگی از   موادی درست می‌ شوند که معمولاً در خانه هر فردی وجود دارد و لازم نیست برای خرید آن ها هزینه پرداخت کرد.

ماسک های خانگی برای پیشگیری از افتادگی پوست و آسیب های پوستی مورد استفاده قرار می گیرند و باعث می‌ شود شما پوستی سالم تر و زیباتر داشته باشید . استفاده ماسک های خانگی به طور مداوم از پیری زودرس پیشگیری می کند و شما پوستی شاداب و جوان خواهید داشت.

  • استفاده از روغن های طبیعی برای پیشگیری از افتادگی پوست

یکی از راهکار های مناسب و ارزان قیمت برای پیشگیری از افتادگی و شلی پوست ماساژ دادن پوست صورت با روغن های طبیعی می باشد. البته نوع روغن در تاثیر گذاری آن موثر است. همچنین نحوه ماساژ دادن نیز اهمیت بالایی دارد. سعی کنید در هنگام ماساژ دادن به هیچ وجه پوست خود را فشار ندهید و انگشتان دست تان را طوری بر روی پوست حرکت دهید که سطح پوست چروک نشود . اگر ماساژ دادن پوست به صورت اصولی انجام شود به طرز عجیبی می توانید از حضور چین و چروک ها و خطوط سطح پوست پیشگیری کنید و همواره پوستی سفت و انعطاف پذیر داشته باشید. در ادامه مطلب ما بهترین روغن های طبیعی برای سفت شدن پوست را به شما معرفی می کنیم.

  • روغن زیتون

روغن زیتون علاوه بر خاصیت انعطاف پذیری پوست سبب نرمی و لطافت پوست خواهد شد . این روغن حاوی ویتامین آ و ای می باشد و هر دو ویتامین برای داشتن پوستی سالم و جوان ضروری می باشد. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در روغن با رادیکال‌ های آزاد پوست مبارزه می‌ کند و با فعال شدن سلول های پوستی روند پیری را به تعویق می‌ اندازد. قبل از استفاده از روغن سعی کنید مقداری آن را گرم کنید تا با حرکات دورانی انگشت بهتر در پوست جذب شود. بهترین زمان برای استفاده از این روغن قبل از خواب است چون فرصت کافی برای جذب خواهد داشت.

  • روغن نارگیل

وجود آنتی اکسیدان ها در این روغن نیز با رادیکال های آزاد پوست مقابله می کند و با از بین بردن آن ها پاکسازی پوست انجام می شود و در نتیجه فعالیت سلول های پوستی را افزایش می دهد. پس استفاده از این روغن در پیشگیری از افتادگی و شلی پوست موثر است.  برای کسب نتایج بهتر روغن نارگیل را نیز قبل از خواب ۱۰ دقیقه با ماساژ های موثر انجام دهید و هنگام ماساژ دادن حرکات دایره ای را به سمت بالا هدایت کنید.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان افتادگی پوست

 

  • روغن ویتامین E

یکی از دلایل شادابی و جوانی پوست تامین مواد مغذی آن می باشد که این کار را می توانید با استفاده از روغن ویتامین E انجام دهید. با استفاده از روغن ویتامین E سلول های عمیق پوست تحریک می شوند و در نتیجه شما پوستی سالم و جوان خواهید داشت .استفاده از ویتامین E درخشندگی و روشنی پوست شما را سبب خواهد شد و همچنین با مهار کردن رادیکال های آزاد روند پیری پوست کاهش می یابد. شما می توانید برای خرید این روغن به داروخانه های معتبر در سراسر کشور مراجعه کنید و ده دقیقه پوست آن را با این روغن ماساژ دهید.

  • روغن آرگان

یکی از روغن هایی که در سلامتی پوست و مو تاثیرگذاری زیادی دارد روغن آرگان می باشد.  با استفاده از این روغن می توانید خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست خود را افزایش دهید و از افتادگی پوست پیشگیری کنید.  بهتر است از این روغن روزی چند بار استفاده کنید و نتایج آن پس از چند ماه بر روی پوست تان کاملاً مشخص می باشد. استفاده از روغن آرگان همراه با مرطوب کننده ها نتایج بهتری به همراه دارد زیرا رطوبت پوست حفظ شده و پوستی شاداب خواهید داشت.

  • روغن بادام

یکی از ویتامین های مفید که در بادام وجود دارد ویتامین ای است که باعث جوان کنندگی پوست خواهد شد. همچنین با مصرف این روغن می توانید حالت ارتجاعی و کششی پوست خود را افزایش دهید .از روغن بادام برای تامین و حفظ رطوبت نیز استفاده می‌ شود و از تحلیل رفتن چربی های زیر پوست پیشگیری می کند. استفاده از روغن بادام برای قسمت های مختلف بدن موثر است و جزء روش های درمانی نیز محسوب می شود.  استفاده از روغن بادام را برای پیشگیری از افتادگی پلک پیشنهاد می‌ کنند. با ماساژ دادن این ناحیه همراه با روغن بادام پوست این ناحیه سفت می شود.  برای پیشگیری از افتادگی پلک ماساژ ها باید به سمت بالا و بیرون چشم باشد تا از ایجاد چین و چروک در پلک جلوگیری شود.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان افتادگی پوست

 

معرفی ماسک های خانگی برای پیشگیری از افتادگی پوست

ماسک های خانگی از مواد طبیعی که معمولاً در منزل شما وجود دارد تهیه می‌شود و همه افراد در هر سنی با هر نوع پوستی می توانند برای حفظ سلامتی و شادابی پوست خود از آن استفاده کنند.  ما در طی این مطلب تصمیم داریم چند نمونه از ماسک های موثر را به شما معرفی کنیم.

  • ماسک سفیده تخم مرغ

یکی از ویژگی های سفیده  تخم مرغ حالت سفتی و جمع شدگی پوست است . شاید شما هم متوجه شده باشید که وقتی سفیده تخم مرغ با پوست دست برخورد می کند پوست آن ناحیه سفت  خواهد شد با استفاده متوالی آن از ایجاد چین و چروک ها و شل شدگی پوست پیشگیری می کند.  برای انجام این عمل استفاده از زرده تخم‌مرغ تاثیری نخواهد داشت.

مزایای ماسک تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است و باعث تقویت و تغذیه سلول های پوست می شود.  با استفاده از این ماسک به طور متعادل میزان کلاژن سازی در پوست افزایش می‌ یابد و همچنین عنصر هیدرولیپید تخم مرغ باعث افزایش حالت کششی و ارتجاعی پوست خواهد شد.

مراحل تهیه ماسک سفیده تخم مرغ

برای به دست آوردن ماسکی مناسب دو عدد تخم مرغ لازم است. پس از جدا کردن سفیده تخم مرغ،  آنقدر سفیده را هم بزنید تا حالت کششی و فوم پیدا کند.  سپس آن را به قسمت های مختلف پوست صورت بمالید و پس از چند دقیقه پوستتان را بشویید.  برای تاثیر گذار بیشتر  می توانید سفیده تخم مرغ را با مقداری ماست مخلوط کنید.  استفاده از این ماسک هفته‌ای دو بار کافی است.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان افتادگی پوست

 

  • ماسک عسل

یکی از ویژگی‌ های خاص عسل آنتی باکتریال بودن آن می باشد.  همچنین به عنوان نوعی آنتی اکسیدان طبیعی معرفی می شود.  استفاده از عسل به صورت خوراکی و ماسک نتایج بی نظیری به همراه دارد و باعث افزایش حالت ارتجاعی و سفت شدن پوست خواهد شد.

مزایای ماسک عسل

همان طور که گفتیم این ماسک خاصیت آنتی باکتریال دارد و پوست شما را از انواع آلودگی ها و باکتری ها پاکسازی می کند و روزنه های پوست که به دلیل آلودگی های محیطی و یا ترشح سبوم پر شده است پاکسازی می شود.  همچنین این ماسک باعث افزایش فعالیت های سلولی پوست خواهد شد و با افزایش اکسیژن رسانی میزان کلاژن سازی و الاستین پوست افزایش می یابد و جزء روش های موثر خانگی برای پیشگیری از شلی و افتادگی پوست می باشد.

مراحل تهیه ماسک عسل

استفاده از عسل به تنهایی بر سطح پوست کار سختی است پس بهتر است با مواد دیگری ترکیب شود معمولاً مصرف این ماسک را با مقداری آب لیموی تازه و روغن زیتون پیشنهاد می کنیم. این ماسک روزی دوبار بر سطح پوست مالیده می شود. ماسک عسل و دارچین می تواند افتادگی و  شلی خفیف پوست را کاهش دهد.

 

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان افتادگی پوست
  • ماسک لیمو

لیمو میوه ای طبیعی و پرطرفدار است که به دلیل خاصیت بی نظیرش کاربرد های زیادی خواهد داشت. این ماسک می‌ تواند از چین و چروک های سطحی پوست پیشگیری کند و همچنین برخی از آسیب های پوستی را برطرف خواهد کند.  پس از مصرف ماسک لیمو می توانید متوجه تاثیرات آن در مدت زمان کوتاه شوید.

مزایای ماسک لیمو

لیمو سرشار از ویتامین c  است و برای حفظ حالت ارتجاعی پوست بسیار موثر می باشد.  با استفاده مداوم از ماسک لیمو می توانید از ایجاد علائم و نشانه های پیری در پوست جلوگیری کنید.  همچنین این ماسک باعث تقویت و تغذیه پوست خواهد شد.

مراحل تهیه ماسک لیمو

مراحل تهیه ماسک لیمو بسیار راحت است و به ابزار خاصی نیاز ندارد.  پس از خارج کردن مقداری آب لیمو آن را بر سطح ناحیه مورد نظر بمالید و صبر کنید تا خشک شود.  مصرف آب لیمو روزی دو بار برای تامین رطوبت پوست و پیشگیری از آسیب های پوستی از قبیل اگزما ، آکنه و جوش  نتایج بی نظیری به همراه دارد.

البته دقت داشته باشید که اگر بر سطح پوستتان جراحت یا زخم ناشی از جای جوش و آکنه دارید از مالیدن لیمو بر سطح پوست خودداری کنید. زیرا باعث سوزش پوست خواهد شد،  یا می توانید مقداری آب لیمو را با آب ترکیب کنید و روزانه مقداری به صورت خود اسپری کنید تا رطوبت پوست حفظ شود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان افتادگی پوست
  • ماسک خیار

استفاده از حلقه ها و برش های خیار تاثیر زیادی و زیبایی پوست خواهد داشت.  البته می‌توانید خیار را رنده کنید و پس از جدا کردن آب آن ، آن را بر سطح پوست بمالید تا به خوبی جذب پوست شود و در نهایت پوست خود را با آب سرد شست و شو دهید.  استفاده از ماسک خیار روزی یک بار پیشنهاد می شود.

  • ماسک خاک رس

این ماسک ارزان قیمت است و از مواد غذایی تهیه نمی شود و می توانید آن را به راحتی از داروخانه ها تهیه کنید.  ماسک خاک رس باعث تامین رطوبت پوست خواهد شد و همچنین از شلی و افتادگی پوست پیشگیری می کند.

مزایای خاک رس

خاصیت پاکسازی عمیق لایه‌ های پوست را به عهده دارد و با تمیز کردن منافذ باز پوست از ایجاد جوش ها و آکنه های پوستی جلوگیری می کند. همچنین باعث تقویت پوست خواهد شد و علائم پیری را از بین می برد.  اگر این ماسک را به صورت متداول استفاده کنید در سنین پیری کمتر دچار افتادگی و شلی پوست خواهید شد.  استفاده از ماسک رس میزان گردش خون رسانی را افزایش می دهد و با انتقال مواد مغذی به سلول‌ ها،   پوستی سالم و جوان خواهید داشت.

مراحل تهیه ماسک خاک رس

شما می توانید برای تهیه این ماسک مقداری خاک رس را با گلاب یا آب ولرم ترکیب کنید و آن را بر سطح پوست بمالید و پس از خشک شدن ماسک بر روی پوست،  آن را با آب ولرم شستشو دهید و در پایان از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

  • ماسک آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا میزان تولید کلاژن را افزایش می‌ دهد و تاثیر بی نظیری در پیشگیری از افتادگی و شلی پوست خواهد داشت.  آلوئه ورا باعث می شود که حالت طبیعی پوست حفظ شود.

مزایای ژل آلوئه ورا

یکی از موادی که باعث حفظ شادابی و انعطاف پذیری پوست می شود هیالورونیک اسید است که در ژل آلوئه ورا یافت می شود.  پس استفاده از این ماسک حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست  افزایش می یابد و با تامین رطوبت پوست از آب میان بافتی محافظت خواهد کرد. همچنین استفاده از ژل آلوئه ورا فعالیت های سلول های پوست  را افزایش داده و از افتادگی پوست پیشگیری می کند.

مراحل تهیه ژل آلوئه ورا

می‌ توانید برای تهیه این ماسک ژل گیاه را خارج کنید و آن را بر سطح پوست بمالید و صبر کنید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ژل برای پوستتان بماند.  سپس آن را با آب ولرم بشویید.  بهتر است این ماسک را قبل از خواب استفاده کنید . اگر نمی توانید از این ماسک به دفعات زیاد استفاده کنید ۲ تا ۴ هفته یک بار این ماسک پوست شما را سالم و شاداب نگه می دارد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان افتادگی پوست

ماسک های ترکیبی برای درمان افتادگی پوست

شما می توانید برای تاثیر پذیری بیشتر و حفظ سلامتی پوست از چند ماده مغذی استفاده کنید . معمولا متخصصان ماسک های ترکیبی را پیشنهاد می کنند تا بتوانید از مزایای بی‌نظیر آن بهره مند شوید . در ادامه مطلب شما را با چند نوع از ماسک های ترکیبی آشنا می کنیم.

  • ماسک لیمو و عسل

همانطور که می دانید لیمو و عسل دو ماده غذایی با خواص بی نظیر است و در سلامتی و زیبایی پوست نقش مهمی ایفا می کند. در کنار بوی خوش این ماسک استفاده از آن راحت تر است . برای تهیه آن مقداری عسل و چند قطره لیمو را با هم ترکیب کنید و ۲۰ دقیقه بر سطح پوست بمالید و  در پایان مدت پوست تان را با آب ولرم شستشو دهید . بهتر است پس از شستشوی پوست از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید.

  • ترکیبی آلوئه ورا

برای تهیه ماسک ترکیبی آلوئه ورا  مقداری ژل آلوئه ورا  را با یک قاشق سس مایونز و مقدار کمی عسل ترکیب کنید و آن ها را خوب هم بزنید تا ماده یک دست حاصل شود. ماسک را ۱۵ دقیقه بر سطح پوست بمالید و سپس با آب گرم پوستتان را شستشو دهید. استفاده از این ماسک هفته یکبار پیشنهاد می شود. برای پوست هایی که جوش می زند بهتر است  سس مایونز استفاده نشود و به جای آن از آبلیمو استفاده کنید.

  • ماسک ترکیبی خیار

با ترکیب کردن ویتامین E ،  سفیده تخم مرغ و آب خیار ماسکی فوق العاده حاصل می کنید و آن را ۱۵ دقیقه بر سطح پوست خود بمالید. استفاده از این ماسک هفته ای دوبار مناسب می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان افتادگی پوست
  • ماسک ترکیبی خاک رس

ماسک خاک رس با ترکیب گلیسیرین و عسل و تخم مرغ و خاک رس تهیه می شود. این ماسک در حفظ رطوبت پوست و جوانسازی و پیشگیری از افتادگی پوست موثر است . با ترکیب این سه ماده،  خمیری حاصل می‌ شود که باید آن را بر سطح پوست بمالید و تا خشک شدن آن صبر کنید.  سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید. استفاده از این ماسک هفته ای دو بار و در روز ها یی که تصمیم ندارید از خانه خارج شوید پیشنهاد می شود.

  • درمان افتادگی پوست با ورزش کردن

با انجام فعالیت های ورزشی می توانید اندامی زیبا و متناسب داشته باشید و در کل کنار آن سلامتی پوست خود را حفظ کنید.  یکی از دلایل افتادگی و شلی پوست ضعیف شدن عضلات و ماهیچه های بدن است که به مرور زمان به افزایش سن این مشکلات افزایش پیدا می‌ کند. پس بهتر است در دوران جوانی عضلات و ماهیچه های خود را با حرکات ورزشی تقویت کنید تا روند پیری را به تعویق بیندازید. از انجام فعالیت‌ های ورزشی، حالت کششی و انعطاف پذیری پوست افزایش می یابد.

پیشگیری از افتادگی گونه ها انگشتان را به صورت افقی بر روی گونه ها قرار دهید و دهان خود را باز و گونه ها را به سمت پایین فشار دهید با انجام این حرکات دورانی گونه ها سفت تر خواهند شد

برای پیشگیری از افتادگی پلک چشمان خود را ببندید و ۶۰ دستتان را به سمت پایین و گوشه چشم داخلی چشم بکشید با تکرار این عمل از افتادگی پلک پیشگیری خواهید کرد پس از هر بار انجام این حرکت به چشمهای خود مقداری استراحت بدهید

معایب درمان افتادگی پوست با روش های خانگی

یکی از اصلی ترین عیب های روش های خانگی اثر گذاری در طولانی مدت  می باشد. برای کسب نتایج این عمل ها چندین ماه باید صبر کنید و روش ها را به طور مداوم استفاده کنید.  همچنین روند اثرات بسیار کند و خفیف خواهد بود. بنابراین کسانی که به دنبال نتایج سریع و موثر هستند بهتر است برای پیشگیری از دلسرد شدن و کسب نتایج مطلوب از روش های کلینیکی استفاده کنند.

یکی دیگر از عیب های روش های خانگی این است که این روش ها در درمان افتادگی شدید پوست تاثیری ندارد و برای پیشگیری از افتادگی و شلی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. پس متخصصان به کسانی که دچار افتادگی پوست شده‌ اند روش های  کلینیکی را پیشنهاد می کنند.

استفاده مداوم از روش های خانگی خسته کننده است مشاهده نتایج زمان زیادی نیاز دارد پس میتوانید روش های کلی که را جایگزین‌ها نکنید البته دانه اگر بعدی انجام روتین روزانه را فراموش کردید هیچ عارضه و مشکلی برای شما پیش نمی آید و می توانید مجدداً این رفتار را تکرار کنید

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – درمان افتادگی پوست

درمان افتادگی پوست با روش های کلینیک

امروزه می توان به روش های افتادگی و شلی پوست را از بین برد در این روش ها با افزایش تولید کلاژن و الاستین پوست،  حالت ارتجاعی خود را باز می یابد و می توانید نتایج بی‌نظیر  در این زمینه حاصل کنید.  انواع روش های جوانسازی و درمان شلی و افتادگی پوست شامل  لیزر فرکشنال،  هایفوتراپی،  رادیو فرکانسی،  تزریق ژل،  تزریق چربی و… می باشد که هر کدام از این روش ها بر اساس شدید افتادگی،  شرایط سنی و نتایج مورد نظر انتخاب می شود. در طی این مطلب ما تصمیم داریم به بررسی روش زیبایی تزریق چربی بپردازیم.

درمان افتادگی پوست با تزریق چربی

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی می‌ توان با روش‌ های مختلفی زیبایی و جوانی پوست را بازگرداند. تزریق چربی یکی از راهکار های موثر با نتایج طبیعی می باشد . این فرایند نسبت به عمل جراحی و روش‌های درمانی دیگر هزینه کمتری دارد و به دلیل استفاده از  سلول های چربی بدن نتایج کاملاً طبیعی به نظر می‌ رسد. در این روش چربی ها از قسمت های مختلف بدن استخراج می شوند و پس از فیلتر شدن،  چربی ها به نواحی مختلف صورت از قبیل اطراف چشم و پیشانی،  اطراف دهان و چانه و تزریق می شود تا حجم از دست رفته چربی ها جبران شود و پوست طبیعی خود باز گردد.

 

مراحل تزریق چربی برای درمان افتادگی پوست

پس از مراجعه به کلینیک های تخصصی پزشک شرایط جسمانی شما را بررسی می کند. برای انجام این عمل آزمایش های لازم صورت می‌ گیرد. به طور کلی این عمل در طی سه مرحله برداشت،  پالایش و تزریق چربی انجام می شود که در هر کدام از مراحل از دستگاه ها و تجهیزات متفاوت استفاده می شود.  در کلینیک زیبایی آراد اصفهان تزریق چربی با دستگاه های پیشرفته و مجهز انجام می شود.

۱. مرحله برداشت

همه مراحل  تزریق چربی طی بی حسی موضعی انجام می شود و با استفاده از دستگاه های مخصوص به نام لیپوساکشن چربی ها از قسمت های مختلف بدن مانند شکم،  پهلو،  ران یا باسن استخراج می‌ شود.

۲. پالایش

در این مرحله  چربی های  استخراج شده و در دستگاه سانتریفیوژ  قرار می‌ گیرد و با حرکات دورانی و چرخشی این دستگاه سلول‌های چربی از ترکیبات دیگر جدا شده تا بتوان به ناحیه مورد نظر تزریق کرد.

۳. تزریق چربی

پس از آماده سازی سلول های چربی ناحیه تزریق ضدعفونی و بی حس می شود و چربی ها به ناحیه مورد نظر تزریق خواهد شد.

مزایای تزریق چربی

در این روش درمانی از سلول های بنیادی بدن فرد استفاده می شود. بنابراین علائم ناشی از افزایش سن به خوبی از بین می‌ رود و پوست مجدداً جوانی و زیبایی خود را به دست می‌ آورد . سلول های چربی از بدن خود شخص آماده و تهیه می شود. بنابراین احتمال عوارض شدید و واکنش‌ های آلرژیک بسیار کم است.

دوره نقاهت کوتاه مدت است و شما می توانید در مدت زمان کوتاهی فعالیت های روزانه خود را آغاز کنید.

نتایج  و ماندگاری تزریق چربی طولانی مدت است

هزینه این روش نسبت به تزریق فیلر های مصنوعی مناسب تر می باشد و با جبران چربی های از دست رفته افتادگی پوست و چین و چروک ها به شکل مطلوبی از بین می رود.

کاربرد های تزریق چربی

  • درمان افتادگی پوست
  • از بین بردن چین و چروک ها و خطوط سطح پوست صورت، گردن و پشت دست ها
  • زاویه سازی صورت
  • درمان خط خنده ، خط اخم ، خطوط پنجه کلاغی و خطوط پیشانی
  • درمان انواع آسیب های پوستی از قبیل جای جوش، جای آکنه و لکه های پوستی
  • برجسته سازی گونه ها، لب ها و چانه
  • افزایش سایز سینه و حجم دهی به باسن
  • جوان سازی اندام تناسلی

بهترین کاندیدای تزریق چربی چه کسانی هستند؟

  • کسانی که پوستشان به علت چین و چروک ها و افتادگی زیبایی خود را از دست داده اند.
  • کسانی که بدنشان قابلیت تخلیه چربی را داشته باشد کسانی که از نظر جسمانی و روحی در سلامتی کامل هستند
  • کسانی که به دنبال نتایج طبیعی و طولانی مدت هستند که به دلیل نوسانات وزنی پوستشان شل و افتاده شده است
  • کسانی که به دنبال روشی سریع برای رفع افتادگی و شلی پوست هستند کسانی که از راهکارهای خانگی نتایج نظر خود را حاصل نکرده‌اند

عوارض تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی یکی از روش های بی عیب نیست و مطمئن با عوارض رایجی همراه باشد.  شما می توانید با انتخاب پزشک ماهر و کلینیک معتبر میزان عوارض را به حداقل برسانید. این انتخاب  باعث می‌ شود شما ۹۰% عوارض را کاهش دهید و به نتایج مطلوب دست یابید .از معایب  تزریق چربی می توان به طولانی بودن دوره نقاهت ، ایجاد حساسیت و آلرژیک،  صدمه رسیدن به بافت های اصلی،  بروز عفونت،  کبودی و تورم اشاره کرد.  البته این عوارض برای همه افراد رخ نمی دهد . از عوارض رایج این فرایند می توان به مقداری کبودی درد و سوزش و التهاب اشاره کرد که با مصرف دارو های تجویز شده برطرف می شود. ممکن است در برخی کلینیک ها به دلیل هزینه کمتر بخواهند مشتریان بیشتری جذب کنند اما مطمئناً در این کلینیک ها از دستگاه های استاندارد استفاده نمی شود حتی ممکن است به بافت‌ های بدن شما آسیب بزنند. بنابراین قبل از انجام هر عمل زیبایی در مورد معتبر بودن کلینیک و دستگاه‌ های آن تحقیق کنید. در کلینیک زیبایی آراد اصفهان  مراحل تزریق چربی با دستگاه‌ های مجهز و استاندارد انجام می‌ شود تا شما با حداقل عوارض بهترین نتایج ممکن را حاصل کنید.

هزینه درمان افتادگی پوست با تزریق چربی چقدر است؟

متاسفانه  امروزه به دلیل تغییر هزینه دارو ها و تجهیزات پزشکی نمی‌ توان قیمت ثابتی برای تزریق چربی اعلام کرد . هزینه ها در هر کلینیک و مرکز تخصصی بر اساس

  • میزان مهارت و تخصص پزشک
  • وسایل و تجهیزات مورد استفاده
  • مدت زمان انجام عمل
  • میزان تخلیه و تزریق چربی
  • تعرفه کلینیک

متفاوت خواهد بود.  بنابراین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از هزینه ها در کلینیک زیبایی آراد اصفهان با مشاوران و کارشناسان با تجربه کلینیک تماس حاصل فرمایید. البته در این کلینیک برای متقاضیان عزیز تخفیفاتی در نظر گرفته شده است.

مراقبت های قبل از تزریق چربی

  • در جلسه مشاوره در مورد انتظارات و اهداف خود با پزشک گفتگو کنید و سعی کنید با مشاهده نمونه کار های پزشک با نتایج عمل بیشتر آشنا شوید.
  • تا دو هفته قبل از انجام این فرآیند زیبایی، از استعمال هرگونه دخانیات و مشروبات الکلی بپرهیزید؛ زیرا باعث اختلال در سیستم گردش خون خواهد شد و روند بهبودی را کاهش می دهد.
  • از مصرف دارو هایی که باعث رقیق شدن خون می شود همچنین دارو های ضد التهابی، مکمل‌ ها و ویتامین‌ ها خودداری کنید.
  • آزمایش ها و معاینات لازم را انجام دهید.
  • اگر درگیر بیماری خاصی هستید به پزشک اطلاع دهید.
  • شب قبل از تزریق چربی دوش بگیرید و نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنید.
  • شب قبل از تزریق غذای سبک بخورید و استراحت کافی داشته باشید.
  • بهتر است مایعات زیاد بنوشید تا بدن خود را هیدراته کنید .

مراقبت های پس از درمان افتادگی پوست با تزریق چربی

  • از فشار دادن ناحیه تخلیه و تزریق چربی خودداری کنید.
  • دارو های تجویز شده را سر وقت مصرف کنید تا از ایجاد عفونت و عوارض پس از تزریق چربی در امان بمانید.
  • تا یک هفته از انجام فعالیت‌ های سنگین بپرهیزید.
  • مایعات زیاد بنوشید.
  • از مصرف غذا های پرکالری، پرنمک و چرب خودداری کنید .
  • هنگام خوابیدن زیر سرتان را بلند تر از بدن قرار دهید.
  • از آرایش کردن تا یک هفته خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید .
  • برای کاهش تورم و کبودی از کمپرس سرد استفاده کنید.

دوره نقاهت پس از تزریق چربی چقدر است؟

پس از انجام تزریق صورت  تا چند روز متورم و کبود است که با استراحت کافی و مصرف دارو های تجویز شده کم کم از بین می رود.  ممکن است ورم  صورت  تا دو هفته ادامه داشته باشد. البته میزان این  عارضه در همه افراد متفاوت است.  برای آرایش کردن کمی صبر کنید و پس از دو هفته و پس از کاهش تورم و کبودی می توانید مجدداً آرایش کنید،  چون اگر قبل از این زمان این کار را انجام دهید دچار التهاب و خارش پوست می شوید. استفاده از کمپرس سرد میزان تورم و کبودی را کاهش می دهد. مصرف آنتی بیوتیک های تجویز شده از ایجاد عفونت پیشگیری خواهد کرد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%ac%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%88%d8%b4-%d9%88-%d8%af/

https://clinicarad.com/%d9%87%d8%a7%db%8c%d9%81%d9%88%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%be%db%8c-%d9%85%d8%b9%d8%ac%d8%b2%d9%87-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%88-%d9%84%db%8c%d9%81%d8%aa-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/

https://clinicarad.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%b7%d9%88%d8%a8-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%88-%d8%a2%d8%a8%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/

اثرات و نتایج

همان طور که در طی مطلب گفته شد مدت  اثر گذاری روش های خانگی طولانی مدت است و در درمان افتادگی و شلی پوست تاثیری ندارد.  همچنین این راهکار ها بیشتر در جهت پیشگیری از علائم پیری و شلی پوست انجام می شود . پس بهتر است برای کسب نتایج مطلوب و سریع به روش های کلینیکی روی بیاورید.  یکی از روش‌ هایی که نتایج طبیعی و قطعی به همراه دارد تزریق چربی می باشد .با انجام این روش می‌ توانید چربی های از دست رفته زیر پوست را جبران کنید.  به دلیل این که چربی ها از بدن خود شخص تهیه می شود نتایج کاملاً طبیعی و طولانی مدت است و احتمال ایجاد عفونت و حساسیت به حداقل می رسد . نتایج قطعی تزریق چربی پس از یک ماه قابل مشاهده است و مدت ماندگاری آن بر اساس سوخت و ساز بدن،  ناحیه برداشت چربی و مهارت پزشک متغیر می باشد.  اگر بتوانید وزن خود را ثابت نگه دارید و به طور منظم ورزش کنید ، همچنین تغذیه مناسبی داشته باشید می توانید از نتایج طولانی مدت این فرایند بهره مند شوید.

تعداد جلسات تزریق چربی چقدر است؟

استفاده از راهکارهای خانگی که شامل انواع ماسک ها و حرکات ورزشی می باشد به صورت روزانه و یا هفتگی انجام می شود و زمان زیادی را شما برای انجام این راهکار ها صرف خواهید کرد.  تزریق چربی معمولاً در یک جلسه انجام می شود و مدت زمان آن برحسب میزان تخلیه و تزریق چربی متفاوت خواهد بود.  برخی افراد به دلیل سوخت و ساز بالای بدن ممکن است پس از سه ماه به جلسه دیگری نیاز داشته باشند تا  تاثیر پذیری روند درمان افتادگی پوست  را افزایش دهند.  به طور کلی این عمل تقریباً دو تا سه ساعت طول می کشد و نتایج بی نظیری به همراه دارد.

نتیجه گیری

دلایل مختلف از قبیل افزایش سن،  بیماری‌ ها،  نوسانات وزنی و دلایل دیگری باعث می شود که چربی های زیر  پوست کاهش یابد.  همچنین با کاهش تولید کلاژن و الاستین پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می‌ دهد.  بنابراین علائم پیری در چهره و اندام شما نمایان می شود.  راهکار های خانگی قبل از ایجاد شلی پوست می تواند روند پیری پوست را به تعویق بیاندازد؛  اما پس از از این که پوست حالت افتادگی پیدا کرد باید از روش های کلینیکی برای افزایش حالت ارتجاعی و جبران چربی های از دست رفته کمک بگیرید.  تزریق چربی یکی از روش های پر طرفدار در سر تا سر دنیا است و همه مراحل آن با دستگاه های استاندارد و پیشرفته انجام می‌ شود . برای جبران چربی های از دست رفته از چربی های قسمت های دیگر بدن استفاده می شود . بنابراین نتایج کاملاً طبیعی است چون  چربی های تزریق شده سریعاً به بافت های دیگر بدن متصل می شوند و احتمال جابه جا شدن آن در زیر پوست وجود ندارد . در کلینیک زیبایی آراد اصفهان تزریق ژل و چربی توسط متخصصین مجرب و حرفه ای انجام می شود و شما می توانید زیبایی و جوانی را مجدداً به چهره و اندام خود بازگردانید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicarad.com/dlhj

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinic.arad

لینک نماشا: https://www.namasha.com/clinic.arad

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

1 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

4 روز پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

1 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

1 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش