جوانسازی

روش های شگفت انگیز درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم

محتوا پنهان
1 روش های شگفت انگیز درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم

روش های شگفت انگیز درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم

اکثر افراد در طول دوران مختلف زندگی خود  ممکن است سیاهی و تیرگی دور چشم را تجربه کنند و معمولا همه افراد فکر می‌ کنند که تنها دلیل ایجاد این مشکل کم خوابی یا خستگی شدید می باشد.  البته این موضوع یکی از دلایل مهم می باشد و دلایل دیگری نیز باعث ایجاد این عارضه خواهد شد. همچنین  برخی افراد همراه با تیرگی پوست اطراف چشم شاهد  چین و چروک ها و خطوط در این ناحیه خواهند بود که درمان را سخت تر خواهد کرد . ایجاد  چین و چروک ها و خطوط اطراف چشم همچنین سیاهی و تیرگی این ناحیه به عوامل مختلفی بستگی دارد و باعث تاثیرات نا خوشایند و کاهش اعتماد به نفس افراد خواهد شد.

درمان سیاهی دور چشم بر اساس رنگ پوست هر فرد متفاوت است و ما بین رنگ های قهوه ای،  آبی تیره و حتی سیاه  نمایان خواهد شد.  معمولاً افرادی که پوست تیره تری دارند شدت تیرگی پوست اطراف چشم شان  بیشتر خواهد بود.  در طی این مطلب ما می خواهیم چند راهکار درمانی برای درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم به شما معرفی کنیم تا شما عزیزان بتوانید همیشه چهره ای زیبا و سر حال  داشته باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

علت ها و چگونگی درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم

با مشاهده تیرگی ها و  حلقه های سیاه رنگ در  اطراف چشم معمولاً ذهن افراد به سمت بیماری های خاص  کشیده می‌شود در صورتی که این عارضه چندان هم خطرناک نیست.  برخی افراد به دلیل سبک زندگی نا درست و عادات غلط روزانه با این مشکل مواجه می‌ شوند . بنابراین ما در طی این نوشتار چند علت مهم تیرگی و سیاهی دور چشم را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • ژنتیک
  • هایپرپیگمنتیشن
  • افزایش رنگدانه ها و ملانین ها در غشای سطحی پوست
  • نحوه نا درست خوابیدن
  • کمبود خواب
  • جمع شدن چربی ها در زیر پوست و  اطراف چشم
  • نازک شدن پوست در این ناحیه
  • کم آبی بدن
  • افزایش سن
  • استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی
  • استفاده از قطره های چشمی بیش از حد
  • مالیدن پوست اطراف چشم
  • کمبود آهن بدن
  • اختلال در عملکرد غدد بدن مانند تیروئید
  • حساسیت یا آلرژی مانند بیماری های پوستی مانند درماتیت

افرادی که پوستشان تیره تر است  یا سیاه پوست هستند و افرادی که در بین اعضای خانواده خود را با تیرگی اطراف چشم مواجه هستند باید منتظر این عارضه در  اطراف چشم های خود نیز باشند.

در این مطلب ما می خواهیم چند راهکار ساده خانگی و کلینیکی را برای از بین بردن سیاهی و جوانسازی دور چشم به شما معرفی کنیم تا شما عزیزان بتوانید چهره‌ ای شاد و جوان داشته باشید.

  • خواب کافی داشته باشید.

برای بر طرف کردن سیاهی و تیرگی دور چشم  باید خواب کافی و مفید داشته باشید.  علت های اصلی کمبود خواب استرس می باشد . پس حتماً راه های مناسبی برای کنترل استرس خود در نظر بگیرید.

هنگامی که تصمیم دارید که بخوابید بهتر است  زیر سرتان را با استفاده از یک یا دو بالش بلند تر نگه دارید.  اگر شما در هنگام بیدار شدن شاهد حلقه های سیاه رنگ در اطراف چشم خود هستید حتماً باید بدانید که هنگام خواب سرتان در وضعیت نا مناسبی قرار گرفته است.  هنگامی که سر پایین تر از بدن قرار گیرد مایعات موجود در بدن به سمت سر حرکت کرده و در هنگام بیدار شدن شاهد پف چشم و تیرگی در اطراف آن خواهید بود.  پس یکی از راهکار های مناسب بلند کردن سر در هنگام خواب می باشد.

  • از ماسک معجزه‌ آسای خیار استفاده کنید.

با قرار دادن برش های خیار بر روی پلک ها می‌ توانید تورم و خستگی ایجاد شده در اطراف  چشم خود  را از بین ببرید.  خیار میوه ای است که سرشار از ویتامین C می باشد و با تامین رطوبت پوست از  ایجاد این مشکلات پیشگیری خواهد کرد و باعث تقویت،  تغذیه و حفظ رطوبت پوست خواهد شد. ماده دیگر موجود در خیار سیلیکا است که باعث سلامتی بافت پوست می شود و به عنوان مواد ضروری و مورد نیاز پوست معرفی می‌ شود.

  • از چای کیسه ای استفاده کنید.

استفاده از چای کیسه ای یکی از راهکار های موثر خانگی برای کاهش تورم و تیرگی پوست اطراف چشم می باشد . کافی است برای این عمل چای کیسه ای را در آب جوش قرار دهید و پس از سرد کردن و یا قرار دادن در فریزر بر روی پلک ها قرار دهید.  چای حاوی ماده‌ای به نام کافئین است و کافئین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به مرور زمان باعث زیبایی پوست اطراف چشم خواهد شد . برای انجام این عمل می توانید از چای های کیسه ای مانند دمنوش،  چای سیاه،  چای سبز و غیره استفاده کنید . چای کیسه ای مانند کمپرس سرد عمل می کند و  باعث کاهش عوارض ایجاد شده در پوست اطراف چشم خواهد شد.

  • ماساژ دادن پوست اطراف چشم با روغن گیاهی

یکی از بهترین روش های مناسب برای درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم استفاده از روغن های گیاهی برای پوست اطراف چشم می باشد.  با استفاده از این روغن ها در مدت زمان کوتاهی شاهد بهبود و کیفیت وضعیت پوست در این ناحیه خواهید بود . شما می توانید مقداری روغن نارگیل را گرم کنید و به آرامی اطراف چشم خود بمالید.  روغن های دیگری مانند روغن اسطوخودوس، بابونه،  رازیانه و گل رز نیز نقش مهمی در کم کردن تیرگی و سیاهی اطراف چشم خواهد داشت.  وقتی که پوست اطراف چشم را با استفاده از این روغن ها ماساژ دهید و در مدت زمان کوتاهی پوست  جوان و شاداب خواهد شد.

  • با گلاب به درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم بپردازید.

گلاب به عنوان نوعی تسکین دهنده پوست معرفی می شود و هنگام استفاده از آن باید پد  آرایشی را به گلاب آغشته کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بر پوست اطراف پلک های خود  قرار دهید.  با تکرار این عمل به طور متوالی می توانید نتایج  مورد قبولی حاصل کنید.

  • از رتینوئید ها استفاده کنید.

یکی از راهکار های موثر برای درمان تیرگی و جوانسازی دور چشم استفاده از  رتینوئید های نوع A  باشد.  با استفاده از این محصولات سطح کلاژن پوست افزایش یافته و در مدت زمان مشخصی شاهد علائم بی نظیری در پوست اطراف چشم خواهید بود.  علت اصلی ایجاد چین و چروک ها و تیرگی ها در اطراف چشم نازک شدن پوست این ناحیه  می باشد که شما می توانید با استفاده از محصولات حاوی  رتینوئید ها از پوست این ناحیه به خوبی محافظت کنید . برای تهیه این محصولات می توانید به داروخانه های معتبر مراجعه کنید.

  • ماسک شیر استفاده کنید.

یکی از ویتامین های مهم موجود در لبنیات ویتامین  A است که  در رتینوئید ها  نیز وجود دارد.  برای این که پوست اطراف چشم  شما  سفید و شفاف شود پد پنبه ای  را به شیر اغشته کنید و در مدت ۱۰ دقیقه بر سطح پلک های خود قرار دهید. استفاده از این ماسک روزی ۲ بار توصیه می‌ شود تا شاهد تاثیرات بی نظیر آن باشید.

  • برای تغذیه پوست از سیب زمینی استفاده کنید.

سیب زمینی یکی از گیاهانی است که سرشار از ویتامین C می باشد و برای درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم تاثیرات بی نظیری خواهد داشت.  برای تهیه ماسک سیب زمینی  آن را رنده کنید و عصاره آن را جدا کنید سپس پد پنبه ای را به آب سیب زمینی آغشته کرده و اطراف چشم خود بمالید و پس از ۱۰ دقیقه پوست این ناحیه را شستشو دهید.

  • از عصاره گوجه و لیمو استفاده کنید.

یکی از مواد مهم و بی نظیر موجود در گوجه آنتی اکسیدان هاست که همراه با لیکوپن موجود در آن  سبب سلامتی عروق خونی،  قلب و حتی بینایی چشم ها خواهد شد.  با استفاده از عصاره گوجه شاهد پوستی لطیف و نرم خواهید بود و با ترکیب آن با آب لیمو می توانید برای درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم خود استفاده کنید.

برای تهیه این ماسک،  لیمو و گوجه را با هم میکس کرده و پس از آماده شدن ماسک آن را در پوست اطراف چشم قرار دهید.  برخی افراد ممکن است پس از استفاده از این ماسک به گوجه حساسیت داشته باشند پس باید قبل از استفاده از آن ، تست آن را انجام دهید.  با استفاده روزانه از این ماسک می‌ توان به شکل مطلوبی تیرگی پوست اطراف چشم را بر طرف کرد.

  • ماسک آب پرتقال و گلیسیرین را امتحان کنید.

پرتقال سرشار از ویتامین C و E است که باعث شادابی و حفظ رطوبت پوست می شود.  این ویتامین ها برای سلامتی پوست و مو بسیار ضروری و مورد اهمیت می‌ باشد و باعث درخشندگی و شفافیت پوست خواهد شد.  اگر چند قطره گلیسیرین را به آب پرتقال اضافه کنید ماسکی تهیه می شود که می توانید برای برطرف کردن تیرگی اطراف چشم مورد استفاده قرار دهید.  ترکیب حاصل شده را با پد پنبه ای به پوست اطراف چشم خود بمالید.

  • شب ها ویتامین E استفاده کنید.

یکی از مهم ترین دلایل ایجاد تیرگی ها و چین و چروک ها در پوست اطراف چشم آزاد شدن رادیکال های آزاد می باشد که با کمک ویتامین E می توان این رادیکال ها را مهار کرد. بهترین زمان برای استفاده از ویتامین E  شب ها قبل از خواب می باشد. پس قبل از خواب  کمی پوست اطراف چشم خود را با کمک این روغن ماساژ دهید تا به خوبی در پوست این ناحیه جذب شود و هنگام بیدار شدن می توانید پوست خود را با آب ولرم بشویید.

  • با کمک روغن نارگیل و رطوبت پوست خود را حفظ کنید.

روغن نارگیل مانند دارو های ضد التهاب عمل می کند و باعث کاهش التهاب پوست خواهد شد.  در هنگام استفاده از این روغن  میزان رطوبت پوست افزایش یافته و باعث پیشگیری از ایجاد چین و چروک ها در اطراف چشم می شود و دیگر شاهد علائم پیری در اطراف چشم نخواهید بود.  استفاده از روغن نارگیل مانند ویتامین E قبل از خواب توصیه می شود.  با کمک روغن نارگیل می توانید پوست اطراف چشم خود را لطیف و نرم کنید.

  • از ماسک زردچوبه استفاده کنید.

زرد چوبه نیز یکی از مواد ضد التهابی پوست می باشد که همانند روغن نارگیل باعث شادابی و لطافت پوست خواهد شد.  زردچوبه همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان می باشد که نقش مهمی در درمان  سیاهی و جوانسازی دور چشم خواهد داشت .  برای تهیه این ماسک کمی زرد چوبه با آب آناناس مخلوط کنید تا خمیری نرم حاصل  شود که با مالیدن آن به اطراف چشم تیرگی پوست از بین می‌ رود . قبل از استفاده از این ماسک حتماً آن را تست کنید چون  برخی افراد با حساسیت مواجه خواهند شد.  پس از تهیه ماسک به مدت ۱۰ دقیقه آن را بر پوست اطراف چشم بمالید و پس از زمان تعیین شده با کمک یک پارچه تمیز پاک کنید.  استفاده از این ماسک به طور روزانه توصیه می شود.

  • ماساژ دادن صورت

وقتی که به آرامی پوست خود را ماساژ می دهید شدت جریان خون را در پوست افزایش خواهید  داد و از تجمع خون در مویرگ ها  پیشگیری می شود . اگر روزانه این عمل تکرار شود میزان خونرسانی افزایش یافته و باعث ترمیم و بازسازی عضلات و بافت های صورت خواهد شد.

  • مصرف ضد آفتاب ها و مرطوب کننده ها

اگر پوست شما خشک است باید مراقبت های بیشتری انجام دهید.  زیرا به دلیل کمبود رطوبت و چربی پوست این نوع پوست بیشتر در معرض چین و چروک ها و خطوط خواهد بود.  بنابراین علائم پیری بیشتر در سطح این نوع پوست مشاهده می شود.  همچنین به همراه آن شاهد انواع  عارضه های پوستی  مانند لکه ها و تیرگی ها در این نواحی خواهید بود.  با کمک مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها  می توانید پوست خود را در برابر انواع آلودگی‌ های محیطی،  نور خورشید ، گرد و غبار و باد محافظت کنید تا شادابی و سلامتی پوست خود را حفظ کنید.  استفاده از ضد آفتاب های سازگار با پوست و با SPF مناسب و همچنین مرطوب‌ کننده‌ ها می‌ توانید با رادیکال‌ های آزاد که در پوست وجود دارد مبارزه کنید و پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

  • مایعات زیاد بنوشید.

نیمی از حجم و وزن بدن ما از آب تشکیل شده است و وقتی میزان آب بدن کاهش یابد مشکلاتی از قبیل خشکی پوست و تیرگی ها ایجاد می شود . با نوشیدن آب کافی در طول روز می توانید سلول های بدن خود را افزایش دهید  و راهکار موثری برای پیشگیری و درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم می باشد.

  • از مواد غذایی کلاژن دار استفاده کنید.

کلاژن یکی از پروتئین های ضروری و مورد نیاز بدن می باشد که همراه با افزایش سن میزان آن در بدن کاهش می یابد .  با کم شدن این نوع پروتئین پوست کم کم حالت ارتجاعی و سفتی خود را از دست می دهد و شاهد ضعیف شدن و شل شدن پوست در اطراف چشم خواهید بود.  با مصرف روزانه مواد غذایی حاوی ویتامین c و هیالورونیک اسید می توانید میزان این پروتئین را در بدن افزایش دهید. هیالورونیک اسید نیز برای داشتن پوستی شاداب و زیبا بسیار ضروری می باشد و در تولید کلاژن و داشتن پوستی جوان اهمیت بالایی خواهد داشت.

با افزایش میزان هیالورونیک اسید در پوست بافت های طبیعی بدن تقویت می‌ شوند پیری پوست را به تعویق خواهند انداخت.  وقتی که سن افراد افزایش می یابد میزان کلاژن کاهش می یابد و شاهد تیرگی ها و چین و چروک ها در پوست اطراف چشم خود خواهید بود.  شما می توانید با مصرف مواد غذایی که میزان ویتامین C  آن ها زیاد است سلامتی پوست خود را حفظ کنید.  ویتامین c در انواع مواد غذایی موجود است که شامل انواع کلم از قبیل کلم بروکلی،  کلم قرمز،  کلم پیچ ، توت فرنگی و…. می باشد.

  • غذا های حاوی امگا ۳ مصرف کنید.

امگا ۳ جزء مواد غذایی ضروری و مورد نیاز بدن ما می باشد که نقش مهمی در حفظ سلامتی پوست ایفا می کند.  امگا ۳ در انواع مواد غذایی مانند ماهی سالمون،  گردو ، سویا و… وجود دارد.  با مصرف روزانه این اسید های چرب مفید میزان جریان خون رسانی در پوست به شدت افزایش یافته و چین و چروک ها و تیرگی اطراف چشم به شکل مطلوبی بر طرف می شود.  زیرا با این عمل از تجمع خون در مویرگ ها پیشگیری خواهد شد.  با استفاده از امگا ۳ شادابی و سلامتی پوست حفظ خواهد شد.

  • از خوراکی های حاوی آهن استفاده کنید.

اگر میزان تولید گلبول های قرمز در سطح خون کاهش یابد بدن با کمبود آهن همراه می باشد.  که یکی از دلایل اصلی تیرگی و سیاهی پوست اطراف چشم معرفی می شود.  با مصرف انواع مواد غذایی حاوی آهن مانند غلات ، گوشت قرمز،  حبوبات و… می توانید آهن مورد نیاز بدن خود را به دست آورید تا شادابی و سلامتی پوست شما حاصل شود.

  • عادت‌ های غذایی خود را تغییر دهید.

اگر میزان مصرف نمک شما بیشتر از حد معین باشد باعث افزایش آب میان بافت ها خواهد شد و عارضه هایی مانند پف و تورم پلک بالا و پایین چشم ها را شاهد خواهید بود.  مصرف مشروبات الکلی نیز یکی از دلایل اصلی کاهش آب بدن و ایجاد تیرگی و سیاهی اطراف چشم می باشد.  برای تغییر عادات نا درست روزانه خود سعی کنید از مصرف انواع مشروبات الکلی خودداری کنید.  و از مصرف بیش از حد نمک بپرهیزید تا بتوانید در حفظ سلامتی و زیبایی پوست خود موفق باشید.

  • هنگام مصرف به دارو های ضد حساسیت توجه کنید.

اگر شما پس از مصرف داروی خاصی دچار تیرگی و سیاهی دور چشم خود شدید باید مطمئن شوید که به دارو هایی که مصرف می کنید حساسیت دارید و با مشورت پزشک باید از دارو های ضد حساسیت استفاده کنید .  البته قبل از مصرف دارو های ضد حساسیت باید با پزشک مشورت داشته باشید تا متخصصین شرایط جسمانی شما را مورد بررسی قرار دهند و دچار تداخل دارویی نشوید.

  • از مصرف دخانیات خودداری کنید.

مصرف سیگار و دخانیات یکی از دلایل مهم تیرگی و سیاهی دور چشم می باشد و البته به همراه این عارضه مشکلات زیادی ایجاد می کند.  با مصرف سیگار  ذخایر ویتامین C  بدن هیالورونیک اسید نیز کاهش یافته و با تیرگی و ایجاد چین و چروک ها در پوست اطراف چشم مواجه می شوید.  با ترک سیگار مجدداً سطح کلاژن پوست افزایش یافته و شما مجدد شادابی و زیبایی پوست خود را به دست می آورید.

روش های کلینیکی درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم

همانطور که در طی مطلب ارائه شد تیرگی و ایجاد چین و چروک ها در اطراف چشم با راهکار های خانگی قابل درمان نیستند و فقط می‌ توانید از ایجاد آن ها پیشگیری کنید . معمولاً این روش ها برای کسانی که در سنین پایین با این مشکلات مواجه هستند پیشنهاد می شود و برای کسانی که پوست اطراف چشم شان دائماً تیره و کدر است تاثیری نخواهد داشت و باید روش های کلینیکی را جایگزین راهکار های خانگی کنند.  روش های کلینیکی را می توان برای انواع پوست ها در سنین مختلف مورد استفاده قرار داد.  در طی این مطلب ما شما را با چند روش موثر برای بر طرف کردن این عارضه های پوستی آشنا خواهیم کرد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوانسازی دور چشم

درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم با لیزر

یکی از معروف ترین و پر کاربرد ترین روش های زیبایی که در کلینیک های تخصصی برای درمان انواع عارضه های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد فرایند زیبایی لیزر می باشد که نقش مهمی در از بین بردن تیرگی ها و علائم در پیری در چهره خواهد داشت.  با انجام این فرآیند درمانی دو موضوع مهم که علت های اصلی ایجاد حلقه های سیاه رنگ در اطراف چشم می شود را از بین خواهند برد که شامل:

  • عواملی که باعث تولید و افزایش ملانین ها می شود.
  • عواملی که باعث کاهش گردش خون در پوست اطراف چشم می شود.

پرتو های پراکنده لیزر یکی از روش های موثر برای از بین بردن تیرگی ها و سیاهی دور چشم می باشد و می تواند به عنوان درمانی قطعی و ایمن به کار رود.  همچنین  این عمل زیبایی چین و چروک  ها و خطوط اطراف چشم را به شکل مطلوبی بر طرف می کند.  فرایند لیزر با هدف درمان سیاهی و جوانسازی پوست دور چشم به صورت لیزر های لایه بردار و غیره لایه بردار کاربرد دارد که در ادامه در مورد هرکدام توضیحاتی ارائه می شود.

  • لیزر های لایه بردار

با استفاده از لیزر های لایه بردار لایه سطحی پوست که رنگدانه ها بر آن وجود دارند از بین می‌ رود و میزان خون رسانی در رگ های افزایش یافته و سبب جوان سازی و روشنی پوست خواهد شد.  دستگاه لیزر فرکشنال co۲ و گارنت از این نوع دستگاه ها هستند.

  • لیزر های غیر لایه بردار

با کمک این نوع لیزر برای پوست برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می شود.  با کلاژن سازی  حالت انعطافی و سفتی پوست افزایش می یابد.  لیزر کیوسوئیچ و فرکشنال از لیزر های غیر لایه بردار می باشد که از مزایای بی نظیر آن عوارض نا چیز می باشد و متخصصین بر اساس شدت تیرگی رنگدانه‌ ای ، عروقی یا ترکیبی از نوع لیزر استفاده می‌ کنند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوانسازی دور چشم

درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از بهترین روش های زیبایی و جوانسازی پوست می باشد که جزو روش های غیرجراحی محسوب می‌شود و می‌تواند به شکل مطلوبی تیرگی:ها و سیاهی دائمی دور چشم را بر طرف کند.  مهم ترین عنصر ها مورد استفاده در این روش گاز دی اکسید کربن می باشد که همه مراحل ها آن به صورت غیر تهاجمی انجام می شود و می توانید سریعاً نتایج درمان را مشاهده کنید.

مراحل درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم با کربوکسی تراپی

اگر مدتی طولانی شاهد تیرگی ها و چین و چروک ها در اطراف چشم خود هستید حتما با یک متخصص زیبایی مشورت کنید . زیرا متخصصین در کلینیک های زیبایی بر اساس میزان تیرگی ها،  شرایط سنی و علت ایجاد سیاهی دور چشم  بهترین راهکار درمانی را مورد استفاده قرار می‌ دهد

کربوکسی تراپی به عنوان بهترین روش درمانی معرفی می شود که با استفاده از گاز دی اکسید کربن انجام می شود.  در طی این عمل گاز دی اکسید کربن با فشار پایین و با اندازه مشخص شده به پوست اطراف چشم تزریق  خواهد شد و پس از تزریق در جریان خون گسترش پیدا می‌ کند.

راهکار های خانگی نمی‌ تواند بر  درمان تیرگی و سیاهی دور چشم تاثیر چندانی داشته باشد و به عنوان روش های مراقبت از پوست این ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرد . اما می توان با استفاده از فرآیند زیبای کربوکسی تراپی به شکل مطلوبی انواع عارضه های پوست اطراف چشم و یا بخش های دیگر صورت خود را از بین ببرید تا بتوانید به بهترین نتایج ممکن دست یابید.  در این فرآیند زیبایی علاوه بر بر طرف کردن سیاهی و تیرگی دور چشم میزان انعطاف پذیری و سفتی پوست نیز افزایش یافته و پوست این ناحیه جوان و شاداب می شود.  با تزریق گاز دی اکسید کربن به پوست اطراف چشم و پوست برای تولید کلاژن بیشتر تحریک  شده و همه چین و چروک ها از بین می برد.  میزان فشار گاز دی اکسید کربن در این روش بسیار کم است بنابراین هیچ آسیبی به بافت ها و لایه  های پوست اطراف چشم شما وارد نخواهد کرد.

زمانی که گاز دی اکسید کربن به پوست تزریق می شود به  طور طبیعی نیاز پوست به اکسیژن افزایش یافته و در این عملکرد و واکنش طبیعی میزان تولید کلاژن نیز افزایش می‌دیابد و شما شاهد پوستی صاف و یکدست خواهید بود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوانسازی دور چشم

مزایای کربوکسی تراپی چیست؟

همان طور که در بخش‌ های قبلی  این مطلب بیان کردیم کربوکسی‌تراپی نوعی روش غیر تهاجمی است که با افزایش میزان خون رسانی در پوست انواع آسیب های پوستی در اطراف چشم را مورد درمان قرار می دهد.  در طی این عمل میزان کلاژن سازی پوست افزایش می یابد و بلافاصله چین و چروک ها و خطوط ایجاد شده در اطراف چشم از بین می رود.

کربوکسی تراپی جزء روش های ایمن و بی خطر است و هیچ آسیبی به لایه ها و بافت های پوست وارد نخواهد کرد و باعث دفع سموم پوست می شود .

در این عمل با نیاز به اکسیژن در سطح پوست حالت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست نیز افزایش می یابد.

در مراحل انجام عمل زیبایی کربوکسی تراپی هیچ برش و بخیه ای در سطح پوست ایجاد نمی‌ شود و تنها عنصر مورد استفاده دی اکسید کربن با فشار بسیار پایین می باشد و شما عزیزان می توانید نتایج بی نظیری حاصل کنید.

بهترین کاندیدای درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم با کربوکسی تراپی چه کسانی هستند؟

یکی از دلایل مهم ایجاد تیرگی و سیاهی دور چشم در برخی افراد به دلیل تحلیل رفتن چربی ها در زیر پوست می‌ باشد این افراد باید از روش های تزریقی مانند ژل و چربی استفاده کنند تا تیرگی  اطراف چشم خود را مورد درمان قرار دهند و همچنین با افزایش حجم دهی در این ناحیه همه چین و چروک و خطوط ایجاد شده رفع می‌ شود.

متخصصین با انجام  فرآیند زیبایی و درمانی کربوکسی تراپی را در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی کنند.  در این دوران برای از بین بردن و درمان آسیب های پوستی در این ناحیه  کرم های حاوی هیالورونیک اسید  را تجویز می کنند.

متخصصین ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان آن ابتدا علت ایجاد تیرگی و چین و چروک های اطراف چشم را مورد بررسی قرار می‌ دهند  و بر اساس میزان آسیب های پوستی در این ناحیه بهترین روش را ارائه خواهند داد.

فرایند زیبایی و درمانی کربوکسی تراپی بدون محدودیت جنسی و سنی برای متقاضیان عزیز انجام می شود نتایج فوق العاده ای به همراه دارد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوانسازی دور چشم

عوارض درمان سیاهی و کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی جزئی از روش‌ های غیر تهاجمی است و با تزریق گاز دی اکسید کربن با فشار بسیار پایین انجام می‌شود . در طی مراحل این عمل هیچ برش،  بخیه و خونریزی بر سطح پوست ایجاد نخواهد شد و  آسیبی به بافت های پوست اطراف چشم وارد نمی‌شود .  همه مراحل این فرایند زیبایی به صورت سر پایی  می‌ باشد.  در هنگام تزریق گاز دی اکسید کربن  احساس نبض زدن در این ناحیه خواهید داشت اگرچه  این حس خوشایند نیست اما در مدت زمان کوتاهی بر طرف می‌ شود.  پس از تزریق گاز دی اکسید کربن مقداری قرمزی و ورم و کبودی در محل  تزریقی ایجاد می‌ شود که این عوارض کاملا طبیعی است و به دلیل افزایش شدت خونرسانی در این ناحیه و پس از چند ساعت بعد از آن را بر طرف می‌ شود.

انجام فرایند کربوکسی تراپی جزء ایمن ترین روش های زیبایی محسوب می‌ شود.  متخصصین حرفه‌ ای و با تجربه ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان این فرایند زیبایی را با تخصص  و دقت بالا انجام می دهند . در این کلینیک تخصصی متخصصین شرایط و میزان تیرگی پوست را مورد توجه قرار می دهند و بر اساس شدت آن  از روش‌ های موثر از قبیل

  • تجویز دارو
  • دستگاه های لیزر لایه بردار یا غیر لایه بردار
  • تزریق چربی
  • تزریق ژل و….

استفاده می کنند  تا شما زیبا جویان عزیز بتوانید به نتایج مد نظر خود دست یابید .

دستگاه ها و تجهیزاتی که در کلینیک زیبایی آراد اصفهان مورد استفاده قرار می‌ گیرد کاملا استاندارد و مدرن  هستند  و دارای برند های جهانی می باشند.  با استفاده از  این دستگاه ها شما با حداقل عوارض بهترین نتایج ممکن را حاصل خواهید کرد.

هزینه درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم با کربوکسی تراپی چقدر است؟

هر یک  از  روش های  درمانی و زیبایی برای برطرف کردن انواع مشکلات و آسیب های پوست اطراف چشم  بر اساس میزان سیاهی و چین و چروک ها تعیین می شود که هزینه ها ی آن ها  به شدت چین و چروک ها و تیرگی ها ی ایجاد شده و تعداد جلساتی که پزشک در نظر می‌گیرد محاسبه می شود..  پس هزینه های درمان برای همه افراد متفاوت است و نمی‌ توان هزینه ثابتی اعلام کرد.  عوامل مختلفی هزینه درمان را تحت تاثیر قرار می دهد که شامل:

  • مهارت و تخصص پزشک
  • شدت تیرگی و سیاهی اطراف چشم
  • میزان چین و چروک ها و خطوط اطراف چشم
  • تجهیزات و دستگاه های مورد استفاده
  • تعداد جلساتی که پزشک در نظر می گیرد.
  • تعرفه و موقعیت جغرافیایی کلینیک می باشد.

برای کسب اطلاعات  بیشتر از هزینه ها و تخفیفات در کلینیک زیبایی آراد اصفهان با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوانسازی دور چشم

مراقبت های قبل از درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم با کربوکسی تراپی

  • متخصصین حرفه ای و مجرب در جلسات مشاوره ابتدا علت  اصلی سیاهی و تیرگی و ایجاد چین و چروک های اطراف چشم  را مورد بررسی قرار می دهند. تا بر حسب شرایط متقاضیان روشی موثر و مناسب را ارائه دهند.  قبل از انجام  کربوکسی تراپی نیاز نیست که مراقبت خاصی انجام دهید.
  • ۷ روز قبل از شروع  جلسات کربوکسی تراپی مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی را ترک کنید.
  • اگر  به بیماری خاصی مبتلا هستید و مجبورید دارو خاصی مصرف کنید  پزشک را مطلع کنید.
  • قبل از انجام عمل کربوکسی تراپی از  برنزه کردن پوست ، وکس کردن  و لایه برداری بپرهیزید.
  • یک هفته قبل از انجام روند درمان از مصرف دارو های رقیق کننده خون و ضد التهابی خودداری کنید.

مراقبت های پس از درمان سیاهی جوانسازی پوست دور چشم با کربوکسی تراپی

  • پس از انجام عمل زیبایی و درمانی کربوکسی تراپی در مقابل نور خورشید قرار نگیرید.
  • از قرار دادن کمپرس سرد و گرم بر سطح ناحیه درمان خودداری کنید.
  • تا یک هفته از رفتن به سونا،  استخر و جکوزی خودداری کنید.
  • تا دو روز پس از انجام جلسات درمان از آرایش کردن  پوست اطراف چشم امتناع کنید.
  • از قرار گرفتن در مجاورت هوای سرد و گرم خودداری کنید.
  • از ماساژ دادن ، دست زدن و لمس کردن ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • مایعات زیاد بنوشید.
  • در حین استراحت زیر سر خود را با استفاده از دو بالش بلندتر از بدن قرار دهید.
  • تغذیه مناسب داشته باشید و میوه ها و سبزیجات تازه را در سبد غذایی خود قرار دهید.

اثرات و نتایج

یکی از علت های اصلی  تیرگی و سیاهی اطراف چشم ؛ رژیم های غذایی غیر اصولی می باشد. پس شما می توانید برای رفع این مشکل  سبک زندگی و عادت های  غذایی خود را تغییر دهید . با استفاده از غذا هایی که حاوی ویتامین C است می توانید  پوستی صاف و روشن داشته باشید .

با قرار گرفتن در مقابل اشعه ماوراء بنفش نور خورشید ملانین های لایه سطحی پوست افزایش می یابد.  مصرف سیگار یکی از علت های مهم کاهش ذخایر ویتامین C در بدن می باشد  و  سیاهی و تیرگی اطراف چشم به همراه خواهد داشت.  با انجام  فرایند زیبایی و درمانی  کربوکسی تراپی  نتایج بی‌ نظیری در درمان  سیاهی و جوانسازی دور چشم حاصل خواهید کرد.  پس از تزریق گاز دی اکسید کربن در زیر پوست اطراف چشم  می‌ توانید بلافاصله شاهد  تاثیرات درمان باشید اما نتایج قطعی آن پس از ۷ روز  مشاهده می شود .  با تزریق گاز دی اکسید کربن  در زیر پوست جریان خون رسانی افزایش می یابد  و  کلاژن بیشتر ی تولید می‌ شود  و شاهد سفتی و کشیدگی پوست در این نواحی خواهید بود. با این عمل چین و چروک و خطوط ایجاد شده در اطراف چشم از بین می رود و چهره شاداب و زیبا نمایان خواهد شد.

ماندگاری  کربوکسی تراپی  موقتی است و تقریبا ۶ تا ۹ ماه دوام دارد و  تاثیرات آن به وضوح بر سطح  پوست قابل مشاهده می باشد . پس از پایان دوره ماندگاری کربوکسی تراپی می توانید این عمل  را مجدداً تکرار کنید  تا  مدت ماندگاری و نتایج درمان را افزایش دهید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوانسازی دور چشم

دوره نقاهت پس از درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم با کربوکسی تراپی چقدر است؟

همان طور که در طی مطلب اشاره شد  فرآیند زیبایی کربوکسی تراپی  روشی غیر تهاجمی است و حتی متخصصین این فرایند  را بدون نیاز به  بی حسی انجام می‌ دهند.البته  برای افرادی که آستانه درد پایینی دارند  بی حسی پوست انجام می شود.  در حین تزریق گاز دی اکسید کربن،  در ناحیه تزریق ضربات کوچکی در پوست دور چشم احساس خواهید کرد یا حسی مانند  زمان گریه کردن خواهید داشت این حس عجیب،  پس از ۱۰ دقیقه بر طرف می شود .  پس از انجام عمل کربوکسی تراپی مقداری  قرمزی و تورم در این ناحیه ایجاد  می شود پس از  چند ساعت رفع می شود.  پس از پایان جلسه درمان و ترک  کلینیک می توانید به کار های روزمره  خود بپردازید  و یا به محل کار خود باز گردید.

پس از انجام کربوکسی تراپی نمی توانید از  کمپرس سرد یا گرم  استفاده کنید زیرا تاثیرات درمان را کاهش می دهد.  متخصصان مراقبت های پس از انجام این عمل را برای شما شرح می دهند  تا  به بهترین نتایج  ممکن دست یابید.

تعداد جلسات درمان سیاهی و جوانسازی دور چشم با کربوکسی تراپی چقدر است؟

با بررسی علت تیرگی ها و شدت آن متخصصین حرفه ای و با تجربه روش های مناسبی را انتخاب می کنند . تعداد جلسات کربوکسی تراپی برای همه افراد متفاوت است و بر اساس نظر پزشک تعیین می شود.  جلسات این روش درمانی ۳۰ دقیقه است و فاصله بین جلسات سه تا چهار ماه در نظر گرفته می شود. در این روش تقریباً به ۴ تا ۸ جلسه درمانی نیاز خواهید داشت  شما در طی جلسات شاهد تاثیرات بی نظیر درمان خواهید بود.  با افزایش گاز دی اکسید کربن در زیر پوست میزان اکسیژن افزایش یافته و پوست برای تولید کلاژن بیشتر تحریک خواهد شد و روند بهبودی سریع تر پیش خواهد رفت.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%db%b1%db%b1-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d8%ac%d8%b2%d9%87-%da%af%d8%b1-%d9%84%db%8c%d9%81%d8%aa-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/

https://clinicarad.com/%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d9%88%d8%b4-rf-%d9%81%d8%b1%da%a9%d8%b4%d9%86%d8%a7%d9%84/

https://clinicarad.com/%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa/

نتیجه گیری

یکی از دلایل کاهش تولید الاستین و کلاژن و ایجاد چین و چروک ها و پوست افزایش سن می باشد. وقتی  میزان گاز  اکسیژن در پوست کاهش  یابد  همچنین  با جمع شدن خون در مویرگ های پوست اطراف چشم  تیرگی و سیاهی در این ناحیه افزایش پیدا می کنند.  البته این مشکلات  و آسیب های پوستی دلایل متفاوت دیگری  دارد که متخصصان بر حسب  میزان تیرگی ها و علت بوجود آمدن آن ها روش درمانی مناسب  را  ارائه خواهند داد.

با ترک مصرف دخانیات و مشروبات الکلی ، داشتن رژیم غذایی اصولی ، ورزش منظم  و خواب کافی همچنین قرار نگرفتن در شرایط  استرس زا می توانید از  ایجاد  تیرگی ها و  خطوط و چین و چروک اطراف چشم  پیشگیری  کنید. کربوکسی تراپی  یکی از روش‌ های موثر در  افزایش تولید کلاژن  و جریان خون سانی می شود و  از حبس شدن خون در مویرگ های اطراف چشم پیشگیری  می‌ کند و با تحریک پوست برای تولید کلاژن پوست  ترمیم و بازسازی می شود .

کربوکسی تراپی جزء روش های بی خطر و ایمن برای جوان سازی پوست می باشد و جزء روش هایی است که پس از پایان مراحل درمانی  نیاز به مراقبت دشوار ندارد .  در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انواع روش های زیبایی برای داشتن پوستی  شاداب  و سالم  انجام می‌ شود. هر کدام از این  روش ها با دستگاه های خاص انجام می شود.  همه تجهیزات این کلینیک  استاندارد با  برند های جهانی می باشد  تا شما بتوانید به بهترین نتایج دست یابید .   برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این کلینیک  می‌توانید با  کارشناسان و مشاوران دلسوز و با تجربه  تماس حاصل فرمایید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicarad.com/hhqd

لینک آپارات: https://www.aparat.com/v/ulgyc

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/XsgYxwXz

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com/ClinicaradOffic/status/1489895642986315778?s=20&t=yF4hx1XcJ5qSGjslPKCdkA

لینک یوتیوب: https://youtu.be/Yd3e4fTa0Is

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

1 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

4 روز پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

1 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

1 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش