جوان سازی پوست

1خطوط نازولابیال –(چین و چروک های دور دهان)

محتوا پنهان
1 خطوط نازولابیال –(چین و چروک های دور دهان)
1.1 خطوط نازولابیال چیست؟

خطوط نازولابیال –(چین و چروک های دور دهان)

جوانسازی دور لب با افزایش سن و از دست دادن کلاژن پوست و کاهش فعالیت آنها ضرورت پیدا می‌کند.

اگرچه کاهش کلاژن با افزایش سن شدت پیدا می‌کند؛ اما برخی عادات زندگی، ژن، عوامل محیطی و … نیز بر افزایش چین و چروک پوست بدن از جمله پوست نازک صورت تأثیر می‌گذارد.

همچنین با بالا رفتن سن، حجم استخوان فک بالای صورت کاهش یافته و تحلیل می‌رود و باعث می‌شود لب از فرم زیبای خود خارج شود و دچار چین و چروک شود.

از دیگر عوامل چین و چروک و افتادگی پوست، نیروی گرانش زمین است که در دراز مدت اثر خود را بر چهره انسان به جا می‌گذارد. عوامل ذاتی که بر اثر پیری بر پوست تأثیر می‌گذارد، در هر شخصی وجود دارد؛ اما برخی عوامل غیر ذاتی و بیرونی نیز در صورت عدم مراقبت و درمان چین و چروک دور لب را افزایش می‌دهند.

مشکل تحلیل و جذب شدن استخوان اهمیت دارد، زیرا استخوان از بافت نرم لب بالا و پایین پشتیبانی میکند.

با افزایش سن، لب بالا طویلتر شده، گودی زیر بینی (فیلتروم) مسطح می شود، کمان وسط لب بالا از بین میرود و قسمت حاشیه قرمز رنگ لب، نازک شده و به جای یک انحنای زیبا و جذاب، یک لب مسطح و نازک دیده می شود.

دندانهای پیشین فوقانی دیگر در حالت سکون قابل مشاهده نیستند و شیارهای عمودی، عمیق و مشخص می شوند، همچنین گوشه های دهان به دلیل گرانش و از دست دادن حجم، به سمت پایین متمایل شده و چین ها و خطوط خنده عمیق تر می شوند.

تمام این تغییرات منجر به یک چهره غمگین، پیر و خسته می شود.

برای دستیابی به ظاهری زیبا، متعادل و جوان تر، ناحیه اطراف دهان باید تحت تکنیک های جوانسازی صورت قرار بگیرد. در ادامه به انواع روش‌های رفع چین و چروک اطراف لب می‌پردازیم.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

خطوط نازولابیال چیست؟

چین نازولبیال،  شیارهایی هستند که از کنار بینی شما تا کنار لب شما امتداد دارند. این چین ها اغلب اولین و قابل رویت ترین علائم پیری هستند. شما ممکن است در اوایل سی سالگی خود متوجه این چین ها یا عمیق تر شدنشان بشوید.

برای بعضی از افراد، این چین ها خیلی زودتر گسترش می یابد. خوشبختانه اصلاح چین های عمیق نازولبیال خیلی آسان است.

اگر شما به دنبال راهی ساده برای به عقب برگرداندن زمان هستید، هر چند در ظاهر! پر کردن شیار های نازولبیال راه بسیار خوبی است.

متاسفانه، علی رغم اینکه برطرف کردن چین های نازولبیال بسیار آسان است اما پیشگیری از ایجاد  آنها غیر ممکن است.

( البته بوسیله تکنیک لیفتینگ با نخ می توان تا حدود زیادی به این هدف نزدیک شد. ) در طی سال ها بدلیل لبخند زدن، خندیدن، صحبت کردن و جویدن، این چین ها بر روی صورت شما ایجاد می شود. اگرچه  جلوگیری از ایجاد چین های نازولبیال غیر ممکن به نظر می رسد، اما وقتی آنها پر شده و صاف می گردند شبیه زمانی می شوند که شما جوانتر بودید.

شیار نازو لبیال می تواند به روش های مختلفی تصحیح شود.

در این میان پر کننده های تزریقی از همه بیشتر به کار برده می شود.

روش های دیگر شامل برداشتن شیار با جراحی، ایمپلنت گونه و لیفت صورت  می باشد. در بین این روش ها، پر کننده های تزریقی ( فیلر ) کمتر تهاجمی می باشد.

بسیاری از پزشکان برای بار نخست قبل از هر روشی، یک فیلر ( مثلا ژل ) را توصیه می کنند و در مراحل بعد در صورتی که شیار بسیار عمیق است و یا نیاز به جوان سازی بقیه قسمت های صورت هم وجود دارد، جراحی را پیشنهاد کنند.

انواع خطوط نازولابیال

متخصصان زیبایی اغلب به چین و چروک اطراف لب، زیر عنوان چین و چروک پریورال اشاره می‌کنند. این اصطلاحی کلی برای توصیف خطوطی است که در اطراف ناحیه دهان ایجاد می‌شود. همچنین زیرنوع‌های اختصاصی بیشتری برای چروک اطراف دهان وجود دارد.

خطوط لبخند: خطوط لبخند که به نام خطوط خنده نیز شناخته می‌شود چروک‌هایی است که در طرفین دهان ایجاد می‌شوند. این چروک‌ها که به نام شکن‌های نازولابیال نیز معروفند، در زمان خندیدن یا لبخند زدن بیشتر به چشم می‌خورند.

خطوط ماریونت: خطوط ماریونت نوع دیگری از چروک‌هایی هستند که با بالا رفتن سن ایجاد می‌شوند. این خطوط به صورت عمودی از دهان به سمت چانه ایجاد شده و حالتی فرو افتاده ایجاد می‌کنند.

خطوط رژ لب: در عین حال چروک‌هایی هست که صرفاً ناحیه لب را درگیر می‌کنند. این چروک‌ها که به نام خطوط عمودی لب یا خطوط سیگاری‌ها نیز شناخته می‌شوند، آن گروه از چروک‌های لب هستند که در امتداد لب بالایی و همچنین مستقیماً روی خود لب‌ها ظاهر می‌شوند.

روش های طبیعی برای از بین بردن خطوط نازولابیال

پیش از مراجعه به متخصص زیبایی برای پیدا کردن راهکارهای زمان و هزینه‌ بر برای درمان چروک‌های عمقی، برخی مداواهای خانگی هست که شما می‌توانید برای موارد خفیف تا متوسط چروک‌های دور دهان استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که این مداواها می‌توانند نمای ظاهری چروک را کاهش دهند اما نمی‌توانند آنها را کاملاً از بین ببرند.

روغن‌های ضروری

روغن های ضروری که با عنوان روغن های فرار نیز شناخته می شوند، به سرعت بعد از تماس با اکسیژن، تبخیر می گردند.

روغن ضروری به زبان ساده، عصاره یک گیاه است که بر اساس تقطیر بخار یا آب آن، یا به کمک فشار سرد به دست می آید. در طول این فرایند، روغن درون گیاه را می توان به شکل بسیار غلیظ، استخراج کرد.

این روغن ها در صورت رقیق شدن در یک روغن حامل، استحکام و جبران سلولی پوست را در کمک به کاهش نمای ظاهری چروک‌ها افزایش دهند. پیش از استفاده از روغن ضروری رقیق شده برای صورت، ابتدا باید تست پوستی در جایی مثل قسمت داخلی آرنج چند روزی پیش از کاربرد روغن برای صورت انجام شود تا اطمینان از بابت عدم وجود آلرژی نسبت به روغن ایجاد گردد.

مقدار کمی از روغن را با نوک انگشت روزانه دو بار به اطراف دهان و لب بمالید. این ماده را به طور مستقیم به روی لب‌ها استفاده نکنید. در این مورد استفاده از روغن‌های زیر را می‌توان در مد نظر قرار داد:

کندر، برای افزایش چرخه جبران سلولی

لیمو، به علت محتوی آنتی‌اکسیدان آن (پیش از قرار گرفتن در معرض آفتاب به کار نبرید)

اسطوخودوس، به علت خاصیت ضد اکسیداتیو و ترکیبات شفاء دهنده زخم

چوب صندل، به علت اثرات ضد التهابی

روغن های ضروری

روغن‌های گیاهی

برخی روغن‌های مشتق از گیاه را که در حالت معمول برای پخت و پز استفاده می‌شوند را می توان برای ایجاد رطوبت جهت درمان نقاط دچار چین و چروک به کار برد. مقدار کمی از این روغن‌ها را دو بار در روز برای ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

بر خلاف روغن‌های ضروری روغن‌های گیاهی برای استفاده در ناحیه لب نیز به قدر کافی ایمنند.

روغن‌های گیاهی دارای اسیدهای چرب ضروری هستند که ممکن باعث تقویت استحکام و انعطاف‌پذیری پوست شوند و نیز با نشانه‌های پاتوژن‌های نشأت گرفته از آفتاب مقابله کنند. موارد زیر را می‌توان در مد نظر قرار داد:

روغن کرچک

روغن نارگیل

روغن هسته انگور

روغن زیتون

روغن آفتابگردان

درمان چین و چروک دور لب با آلوئه‌ ورا

یکی از موثرترین‌ درمان‌های خانگی برای رفع چین و چروک‌های اطراف دهان، استفاده از ژل آلوئه‌ورا است. در حقیقت، استفاده از ژل آلوئه‌ورا برای کاهش شکل ظاهری این خطوط بسیار موثر است. این ژل با مرطوب کردن پوست آن‌هم به شکل طبیعی و عمیق مانع از ایجاد چین و چروک اطراف دهان خواهد شد.

نحوه مصرف آلوئه ورا برای درمان چین و چروک دور لب

یک برگ گیاه آلوئه‌ورا تازه را بکنید و با کمی فشار دادن آن مایع ژل مانند داخل آن را خارج کنید (می‌توانید از داروخانه‌ها ژل آماده آلوئه‌ورا هم تهیه و استفاده کنید).

ژل را روی نواحی مورد نظر که دچار چین و چروک شده‌اند بمالید.

صبر کنید تا ژل کاملا جذب پوست‌تان شود.

30 دقیقه بعد صورت‌ خود را با آب‌ بشویید.

درمان چین و چروک دور لب با آب‌ لیمو و عسل

احتمالا تا به حال خودتان هم راجع به خواص ترکیب آب‌لیمو و عسل برای زیبایی پوست و گلو درد شنیده‌اید. در حقیقت، هر دو این مواد طبیعی حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی لازم برای تقویت و بهبود سلامت پوست هستند.

در حالی که آب ‌لیمو به دلیل وجود ویتامین C از ایجاد آسیب‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند هم‌زمان عسل هم با تقویت جریان خون و مرطوب کردن عمیق پوست از ایجاد خطوط روی صورت پیشگیری می‌کند. در نتیجه استفاده از ماسکی که حاوی هر دو این ترکیب‌ها باشد می‌تواند اثربخشی بسیار مفید و موثری به همراه داشته باشد.

نحوه مصرف آب لیمو و عسل برای درمان چین و چروک دور لب

یک قاشق غذا‌خوری آب ‌لیمو را همراه با یک قاشق‌ چای‌خوری عسل و یک قاشق غذا‌خوری آب‌گرم مخلوط کنید.

ترکیب را خوب هم زده و اطراف دهان‌تان بمالید.

15 دقیقه صبر کنید و بعد ماسک صورت را با آب بشویید.

روش های کلینیکی برای از بین بردن خطوط نازولابیال

لایه‌برداری مکانیکی و یا شیمیایی پوست

در هر دوی این روش‌ها، لایه‌ی بالایی پوست برداشته‌شده تا به لایه‌ی جدید اجازه‌ی رشد و جایگزینی داده شود. این روش‌ها برای از بین بردن خطوط دور دهان مناسب‌ هستند.

لایه‌برداری‌های سبک و ضعیف نمی‌توانند انتظارات شمارا برآورده کنند و برای حاصل شدن هرگونه بهبودی، نیاز است که لایه‌برداری در سطح کلینیکی اعمال شود.

با این‌حال، نباید انتظار داشت که نتایج حاصل از این عمل طولانی‌مدت باشند؛ چراکه در طی این عمل، تنها لایه‌های بالایی پوست هدف قرار گرفته شده‌اند.

پیلینگ شیمیایی از یک محلول شیمیایی برای برداشتن چین و چروک بالای لب استفاده می‌کند.

با استفاده از پیلینگ شیمیایی لایه بالایی چروک یا پوست آسیب دیده برداشته می‌شود و باعث ایجاد پوست تازه و جوان‌تر می‌شود.

انواع مختلف مواد شیمیایی مانند فنول یا آلفا هیدروکسی اسید برای لایه‌برداری به کار می‌رود.

AHA یک گروه از عوامل لایه‌برداری است که شامل گلیکولیک اسید، اسید میوه و اسید لاکتیک است.

آنها به عنوان ملایم‌ترین محصول لایه‌بردار و فرمول لایه‌برداری در نظر گرفته می‌شوند. انتخاب لایه‌بردار شیمیایی مناسب بستگی به هدف شما از انجام پیلینگ برای پوستتان دارد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-خطوط نازولابیال

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس سیگنال‌های شیمیایی که باعث انقباض عضلات می‌شوند را قطع می‌کند.

بوتاکس در مقادیر کم در عضلات هدف تزریق می‌شود. اگر عضلات نتوانند باعث انقباض شوند، پوست صاف شده و ظاهر چین و چروک‌ها هموارتر می‌شود.

تزریق بوتاکس یک روش مناسب برای رفع چین و چروک‌ دور لب است. با تزریق بوتاکس در عضلات مورد هدف، بقیه عضلات می‌توانند به طور عادی به وظایف خود عمل کنند و شما قادر خواهید بود با پیدا شدن چین و چروک‌های کمتری در قسمت درمان شده صورت بخندید.

پس از مدتی، بیشتر بیماران متوجه می‌شوند که چین و چروک‌های دور لب آنها دوباره شکل گرفته و همچنان عمیق‌تر می‌شوند.

این اثر سم بوتالینیوم است که پوست جدید بدون وجود چین و چروک‌ها رشد می‌کند. بوتاکس بر روی گیرنده‌های نیکوتین که روی عضلات اسکلتی و گانگلیس عضلانی، عضلات قلب و عضلات نرم تأثیر داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که با تزریق مکرر بوتالینیوم، به مرور زمان از شدت چین و چروک‌ها کاسته می‌شود.

میکرودرم ابریژن

از جمله دیگر روش‌های رفع چروک دور لب، می‌توان میکرودرم ابریژن اشاره کرد که یک نوع از روش‌های درمانی لایه‌برداری پوست به شمار می‌آید.

از این روش درمانی، برای کمتر کردن شدت ظاهری این چروک‌ها که در دور دهان وجود دارند استفاده می‌شود.

در این روش به استفاده از کریستال‌های بسیار کوچک و ریز، به لایه برداری صورت اقدام می‌کنند و لایه‌ی رویی پوست را بیرون می‌آورند و رفع می‌کنند.

تزریق ژل

تزریق ژل را می‌توان به منظور پر کردن خطوط عمودی دور لب و دستیابی به یک ظاهر خوشایند برای لب‌ها مورد استفاده قرار داد.تزریق ژل، مؤثرترین روش غیر جراحی برای درمان خطوط و چروک دور لب را ارائه می‌دهد و معمولاً تنها به تزریق حجم بسیار کمی از محصول به نقاط دقیق در امتداد خط لب برای اصلاح ظاهر چروک دور لب نیاز دارد.

برای جلوگیری از ناراحتی، کرم بی‌حسی به محل درمان اعمال می‌شود. چندین دقیقه طول می‌کشد تا بی‌حسی اثر کند.

بلافاصله پس از آن، ژل از طریق یک سوزن ریز یا کانول به لایه درمی مورد هدف تزریق می‌شود در فواصل منظم، فرد تزریق کننده محل درمان را مالش می‌دهد تا درجه‌ی مناسب زیبایی حاصل شود.

تزریق ژل‌، یک روش غیرتهاجمی و مقرون به صرفه برای درمان است. مهم‌تر از همه، ثابت شده که این روش بدون خطر است.

نتایجی که می‌تواند با استفاده از تزریق ژل برای درمان چروک دور لب به دست آید، خیره کننده و طبیعی به نظر می‌رسد.

مزوتراپی

در طول 30 دقیقه‌ی درمان‌های مزوتراپی، 14 ویتامین، 24 اسید آمینه و دو ضد اکسید در داخل پوست تزریق می‌شوند تا پوست را تقویت کنند و کلاژن را که باعث کاهش چین و چروک پوست می‌شود افزایش دهند.

امروزه مزوتراپی (سوزن‌های میکرو) تکنیکی است که در پزشکی زیبایی استفاده می‌شود تا نفوذ محصولات مراقبت از پوست به پوست را بهبود بخشد و مزایا را برای چین و چروک، منافذ پوستی و افتادگی و شلی پوست افزایش دهد.

درمان‌های مراقبتی مزوتراپی باعث تحریک تولید کلاژن و فیبرهای الاستین در پوست می‌شود.

این کار در حالی که روند پیری پوست را کند می‌کند اثرات مضر گذر زمان‌بر روی پوست شما را اصلاح می‌کند. در نتیجه، پوست جوان‌سازی شده‌ای خواهید داشت که کاملاً سالم و درخشان است.

لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال CO2 برای درمان برخی بیماری‌های پوستی مانند رفع چین‌وچروک‌ها و خطوط ریز، رفع جای جوش، پیگمنتاسیون و حتی رنگ پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بیماران که اقدام به درمان چین و چروک‌های دور لب می‌کنند ترجیح می‌دهند برای جوانسازی پوست، کل صورت را تحت درمان قرار دهند.

با انجام این روش، نتایجی عالی بدون عوارض جانبی ناشی از لایه‌برداری لیزری معمول حاصل می‌شود.

احتمال بروز عوارض جانبی پس از انجام این عمل بسیار کم بوده و زمان بستری شدن آن نیز کوتاه است.

پس از انجام درمان در مطب که حدود 30 دقیقه طول می‌کشد (قبل از انجام فرایند از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده می‌شود)، بیماران باید به مدت 7 تا 10 روز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کرده تا پوست، پوسته‌پوسته شده و پوست جدید رشد کند. نتایج حاصل از این فرایند تا 10 سال باقی مانده و بیشتری بیماران فقط به یکی دو جلسه درمانی نیاز دارند.

لیفت لب

با انجام روش لیفت لب می‌توان لب‌های بالا را متمایز و جذاب کرده و آن را بالا کشیده و لبخند را زیباتر کرده و چین و چروک‌های دور لب را کاهش داد.

اثر کلی لیفت لب بسیار زیباتر و بهتر بوده و باعث جوانسازی و برجسته‌سازی لب می‌شود.

لیفت لب را می‌توان در مطب و تحت بیهوشی موضعی انجام داد. برای لیفت لب، پزشک یک شکاف در انحنای زیر بینی ایجاد می‌کند و به دقت قسمتی از پوست را برمی‌دارد.

سپس لب بالا کشیده می‌شود و در موقعیت جدید قرار گرفته و بسته می‌شود.

برای پیشگیری از باقی ماندن اسکار (جای زخم) ناشی از عمل در هنگام بستن شکاف دقت زیادی به کار گرفته می‌شود.

رادیو فرکوئنسی (ترماژ)

نمونه‌ای دیگر از درمان با لیزر، استفاده از رادیوفرکوئنسی به عنوان یک منبع انرژی گرمایی برای سوزاندن لایه‌های زیرین پوست است.

این روش به عنوان ترماژ شناخته شده و شکلی از جوانسازی حرارتی است. این یک درمان غیر تهاجمی است که از یک دستگاه برای ارسال انرژی فرکانس‌های رادیویی (RF) به لایه‌های عمیق‌تر پوست استفاده می‌کند و با ایجاد یک واکنش حرارتی موجب سفت شدن فوری بافت و ساختارهای پوست می‌گردد.

لیفت لب با تزریق ژل یکی از روش های موثر برای از بین بردن خطوط نازولابیال می باشد که در ادامه این مقاله این روش را بصورت کامل و جامع برای زیباجویان عزیز توضیح می دهیم.

لیفت لب چیست؟

لیفت لب روشی برای جوان‌سازی چهره افراد و رفع چین و چروک‌ها و افتادگی‌های اطراف لب است. لیفت لب را می‌توان با استفاده از روش‌های بدون جراحی یا با جراحی انجام داد و نشانه‌های پیری چهره را با استفاده از آن برطرف کرد. البته این روش تنها مناسب رفع آثار پیری از چهره نیست.

بسیاری از جوان‌ترها نیز برای کم کردن فاصله لب و بینی یا حجیم‌تر کردن و بالاتر بردن لب‌ها از این روش استفاده می‌کنند.

انواع روش های لیفت لب

لیفت لب را می‌توان با استفاده از جراحی یا بدون آن انجام داد. در هر دو صورت لیفت لب روشی بسیار کم‌خطر و کم عارضه برای جوان‌سازی چهره است که می‌تواند چهره شما را زیباتر و جذاب‌تر کند.

توجه کنید که همه روش‌ها برای همه افراد مناسب نیستند.

بنابراین پزشک پیش از تصمیم‌گیری درباره شیوه انجام لیفت لب از وضعیت سلامت و انتظارات شما آگاه شده و شما را به‌طور کامل معاینه می‌کند.

پس از آن با توجه به عواملی مثل سن، جنسیت، فاصله لب تا بینی، نوع پوست و… بهترین روش را به شما پیشنهاد می‌کند. در این بخش قصد داریم درباره انواع روش‌های انجام لیفت لب توضیحات کاملی ارائه دهیم.

لیفت لب با نخ

این روش کاملا بدون درد بوده و با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در طول جلسات مشاوره پیش از لیفت لب با نخ، پزشک محل‌های ورود و خروجی نخ‌ها را دقیقا مشخص می‌کند.

پس از آن در طی جلسه درمانی نخ‌ها به کمک سوزن‌های بسیار ظریفی وارد بافت لب شده و فرم موردنظر را در آن‌ها ایجاد می‌کنند.

زخم‌های ریز ناشی از ورود و خروج سوزن از لب تا یکی دو روز باقی خواهند ماند.

اما این به این معنا نیست که شما پس از انجام لیفت لب با نخ نیاز به استراحت دارید.

توجه کنید که نخ‌های مورد استفاده در این روش قابل جذب هستند.

بنابراین پس از مدتی نتایج لیفت لب با نخ از بین رفته و نیاز به ترمیم مجدد دارد.

بسته به اینکه چه نوع نخی برای شما استفاده شود، اثرات این روش بین 1 تا 2 سال باقی خواهند ماند.

نتایج لیفت لب با نخ تقریبا مشابه نتایج لیفت لب با جراحی است. بنابراین با استفاده از آن می‌توان فاصله زیاد میان بینی و دهان را از بین برد، افتادگی گوشه‌های لب‌ها را برطرف کرد و بخش صورتی لب‌ها را نیز نمایان‌تر کرد.

نکته مهم اینکه شما می‌توانید لیفت لب با نخ را پیش از جراحی امتحان کنید و در صورت رضایت از نتایج این روش برای جراحی اقدام کنید. البته اگر قصد این کار را دارید باید تا رفع کامل نتایج لیفت لب با نخ منتظر بمانید.

لیفت لب با بوتاکس

لیفت لب با بوتاکس را می‌توان به‌منظور افزایش اندازه لب بالایی و پایینی یا رفع افتادگی‌های گوشه دهان استفاده کرد.

توجه کنید که در لیفت لب با بوتاکس حجم لب‌های شما افزایش پیدا نمی‌کند.

در این روش تنها لب‌ها کمی به سمت بالا می‌روند تا اندازه آن‌ها با یکدیگر متناسب باشد.

برای رفع افتادگی اطراف دهان با این روش نیز ماده بوتاکس به‌طور مساوی به طرفین دهان تزریق شده و حالتی قرینه به آن می‌بخشد. این روش نیازی به دوره نقاهت نداشته و مراقبت خاصی نیز نیاز ندارد. تنها باید توجه کنید که بر روی نواحی تزریق فشار وارد نکنید و آن‌ها را ماساژ ندهید.

فرایند لیفت لب با بوتاکس بین 20 تا 15 دقیقه طول خواهد کشید و زیاد وقت شما را نخواهد گرفت. در این روش پزشک پیش از تزریق شما را معاینه می‌کند تا محل‌های تزریق به‌طور دقیق مشخص شوند. پس از آن در طول جلسه درمانی تزریق بوتاکس انجام شده و نتایج آن بلافاصله پس از تزریق قابل تشخیص است.

این نتایج حداکثر تا یک سال دوام آورده و پس از آن نیاز به ترمیم دارند.

لیفت لب با ژل

توجه کنید که با استفاده از ژل نمی‌توانید اثرات لیفت لب با جراحی را مشاهده کنید. چراکه در این روش تنها لب‌ها حجم پیدا می‌کنند و بیشتر دیده می‌شوند.

بنابراین لیفت لب با ژل تنها مخصوص کسانی است که لب بالایی نازکی دارند یا دوست دارند حفره میانی لب بالای آن‌ها کمی بیشتر پیدا شود.

در این روش از ژل هیالورونیک اسید استفاده می‌شود که کاملا با ساختار پوست سازگاری داشته و قابلیت حجم دهی دارد.

ممکن است حجم دهی به لب‌ها تا حدودی باعث پوشانده شدن فاصله بینی و لب نیز بشود.

اما نمی‌توان از تزریق ژل به‌عنوان روشی برای این کار یاد کرد.

اثرات تزریق ژل لب معمولا شش ماه تا یک سال دوام می‌آورند. پس از آن می‌توانید مجددا برای ترمیم مراجعه کنید.

البته اگر قصد دارید از روش‌های جراحی برای لیفت لب استفاده کنید، بهتر است تا از بین رفتن کامل نتایج لیفت لب با ژل منتظر بمانید.

همچون دیگر روش‌های لیفت لب این روش نیز عوارض بسیار کمی دارد و بلافاصله پس از لیفت نیز فرد می‌تواند به کارهای روزانه خود بپردازد.

ژل‌های مورد استفاده در این روش حساست زا نیستند و مواد سازنده آن‌ها نیز کاملا با پوست و لب‌های شما سازگاری دارد.

لیفت لب با جراحی

جراحی لیفت لب معمولا عملی کوتاه است که نیازی به بیهوشی عمومی ندارد.

در این روش پزشک بسته به انتظارات بیمار محل مناسب برش را انتخاب کرده و قسمت‌های مختلف لب را به سمت بالا می‌کشد.

توجه کنید که برش ایجاد شده در جراحی بسیار ظریف بوده و جای آن در چهره شما قابل تشخیص نیست. در این روش بالا کشیدن لب با استفاده از برداشتن پوست نواحی مختلف انجام می‌شود و اعصاب یا بافت‌های زیرین لب دست‌نخورده باقی خواهند ماند.

بنابراین می‌توان جراحی لیفت لب را روشی مطمئن و مناسب برای بالا کشیدن لب دانست.

اثرات روش‌های جراحی لیفت لب معمولا دائمی بوده یا تا مدتی طولانی باقی خواهند ماند.

بنابراین شما نیازی به ترمیم لب‌ها پس از جراحی نخواهید داشت. البته اثرات ناشی از بالا رفتن سن یا مصرف دخانیات پس از جراحی می‌تواند ماندگاری این روش‌ها را کوتاه‌تر کرده و اثرات آن را از بین ببرد. همچنین رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی نادرست نیز می‌تواند باعث کاهش ماندگاری اثرات جراحی شود.

لیفت لب با تزریق ژل چیست؟

لب یکی از قسمت های صورت است که با افزایش سن حجم لب کم شده ،ارتفاع لب کاهش یافته و بر جستگی آن در صورت کاهش می یابد.

تزریق ژل لب می تواند برای رفع این تغییرات و زیبایی صورت بسیار مفید باشد.

حجم لب، ارتفاع و برجستگی آن تحت تاثیر سن قرار خواهند گرفت.

لب تحتانی به طور طبیعی از لب فوقانی بزرگ تر و حجیم تر است و نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها شبیه هم هستند که حجم و تقارن در این دو نیمه بسیار مهم است. در تزریق ژل کاری که انجام می شود این است که حاشیه لب برجسته و حجم داده می شود و بدین ترتیب است که به زیبایی صورت از طریق تزریق ژل لب افزوده می شود.

لب فوقانی از دو قسمت لب سفید و لب قرمز تشکیل شده است که توسط حاشیه لب از یکدیگر جدا شده اند.

با تشکیل چروک عمودی و موازی در قسمت سفید لب فوقانی ظاهر نامطلوبی ایجاد می شود و در صورت استفاده از روژلب بصورت خطوط عمودی قرمز رنگ در لب بالا خودش را نشان می دهد.

بطور معمول لب تحتانی حجیم تر از لب فوقانی است و کمی جلوتر از آن قرار گرفته است. می توان گفت لب تحتانی حدودا دو برابر لب فوقانی می باشد. در حالیکه لب بالا و پایین نسبت به هم بعنوان خواهر در نظر گرفته می شوند نیمه راست و چپ هر کدام از لب ها بعنوان دو قلو نسبت به یکدیگر تصور می شوند و وجود تقارن در این دو نیمه بسیار مهم و اساسی می باشد. در تزریق ژل لب با حجم دادن و برجسته کردن حاشیه لب جذابیت و زیبایی صورت بیشتر می شود.

مراحل لیفت لب با تزریق ژل

برای تزریق ژل لب ابتدا باید توسط ماده بی‌حسی لیدوکائین لب‌ها بی‌حسی موضعی شود و اگر به این ماده حساسیت دارید می‌توانید از پزشک بخواهید از ماده بی‌حس‌کننده دیگری برای لب‌های شما استفاده کند؛ البته مراکزی وجود دارد که کار تزریق ژل را بدون بی‌حسی انجام می‌دهد که در این صورت تزریق بسیار دردناک خواهد شد.

پس از بی‌حسی به‌وسیله الکل تمامی قسمت‌های لب ضدعفونی می‌شود و سپس به مقدار موردنیاز ژل به لب تزریق می‌شود و در پایان چندتکه یخ بر روی لب قرار می‌گیرد تا درد و ورم آن کاهش یابد و یک گاز استریل بر روی لب قرار داده می‌شود تا میکروب به لب نفوذ نکند و تمامی این مراحل 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد.

باید توجه داشت که ژل‌ها به دو نوع ماندگاری کم و ماندگاری بالا تقسیم می‌شوند و افرادی که تزریق را برای اولین بار انجام می‌دهند بهتر است از ژل‌های ماندگاری کم استفاده نمایند تا اگر حساسیتی برای آنها ایجاد شد بتوان به‌راحتی و بدون دردسر ژل را تخلیه کرد.

مزایای لیفت لب با تزریق ژل

اثر تزریق ژل لب می‌تواند تا یک سال و بیشتر باقی بماند.

با تزریق ژل شما نه تنها می‌توانید حجم لب‌ها را افزایش دهید، بلکه عدم تقارن یا عدم تناسب آن‌ها را نیز از بین ببرید.

پروسه حجم دهی به لب‌ها مدت زمان بسیار کوتاهی دارد، معمولا بیش از یک ساعت طول نمی‌کشد.

احتمال بسیار کم واکنش‌های آلرژیک به اجزای ترکیب.

این روش برای بیماران 18 تا 55 ساله در دسترس است.

نیازی به پشت سر گذاشتن یک دوره درمانی طولانی و دشوار نیست.

نتایج بزرگ کردن لب بلافاصله ظاهر می‌شود.

کند کردن روند پیری پوست لب.

از بین بردن چین و چروک دور لب.

لب‌ها را مرطوب و تغذیه می‌کند.

معایب لیفت لب با تزریق ژل

تزریق ژل لب نیز مانند سایر عمل‌های زیبایی مثل تزریق فیلر چانه و تزریق چربی به گونه ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد اما باید توجه داشت که اگر کار تزریق توسط فرد متخصص انجام گیرد این عوارض به حداقل خواهد رسید همچنین اگر مارک ژل تزریقی معتبر باشد ممکن است عوارض بعدی به وجود نیاید. به‌طورکلی برخی از عوارض تزریق ژل برای لب ها عبارت‌اند از:

تورم و کبودی: شایع‌ترین عوارض تزریق ژل لب کبودی و تورم می‌باشد اما این ورم معمولاً ماندگار نیست و با استفاده از یخ و طی گذشت یک هفته از بین می‌رود.

ایجاد عفونت: یکی دیگر از عوارض تزریق ژل ایجاد عفونت در لب‌ها می‌باشد این عارضه در صورتی رخ می‌دهد که تزریق به‌صورت اصولی و بهداشتی صورت نگیرد و یا اینکه پس از عمل از گاز استریل و ماسک استفاده نشود اما در صورت رعایت نکات بهداشتی عفونتی رخ نخواهد داد.

خونریزی لب‌ها: اگر قبل از تزریق ژل از داروهای ضد درد و مسکن استفاده نمایید و یا صورت و لب‌های خود را ماساژ دهید ممکن است پس از عمل لب‌های شما خونریزی کند؛ بنابراین یک هفته قبل از تزریق ژل لب از مصرف داروهای ضد درد و روغن ماهی پرهیز نمایید و ورزش ایروبیک انجام ندهید تا خون کمتری در صورت شما جریان داشته باشد.

از بین رفتن تقارن لب‌ها و ایجاد توده: مواردی وجود دارد که چند ماه پس از تزریق لب‌ها نامتوازن می‌شود و ژل توده توده می‌شود، علت به وجود آمدن این عارضه استفاده از ژل نامناسب و یا خوردن مایعات داغ پس از عمل می‌باشد؛ بنابراین حتماً از نوع مارک ژل خود اطمینان حاصل نمایید.

ایجاد قرمزی: قرمزی لب‌ها و اطراف آن نیز یکی از عوارض تزریق ژل خواهد بود که در صورت مراجعه به پزشک می‌توان آن را برطرف نمود.

ایجاد خارش: یکی دیگر از عوارض تزریق ژل لب ایجاد خارش در اطراف لب می‌باشد که ممکن است این خارش به علت حساسیت دارویی باشد، به‌طورکلی در صورت تب کردن و یا به وجود آمدن عوارض فوق سریعاً پزشک خود را در جریان بگذارید تا شمارا راهنمایی نماید.

کاندیدا مناسب لیفت لب با تزریق ژل

تزریق ژل راهی مطمئن برای کاهش خطوط ریز در صورت، رفع برخی نواقص پوستی در بدن، حجم دادن به لب ها، گونه، سینه، باسن و همچنین بهبود چروک و تورفتگی زیر چشم می باشد.

به طور کلی، اکثر افرادی که علاقه مند به انجام تزریق ژل هستند، در اوایل تا اواخر سی سالگی خود هستند و می خواهند علائم پیری زودرس را از بین ببرند.

با این حال، غیر معمول نیست که افراد جوانتر نیز به دنبال این درمان باشند، اغلب اوقات این افراد برای بهبود ظاهر یا اصلاح هر گونه تغییر شکل جزئی سراغ تزریق ژل می روند.

همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که فیلرهای پوستی برای بهبود موقت ظاهر طراحی شده اند و نیاز به ترمیم دارند؛ گفته می شود ماندگاری تزریق ژل حداکثر تا دو سال می باشد.

برای تعیین اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، بهترین گزینه انجام یک مشاوره کامل حضوری با پزشک متخصص است. به طور کلی کاندیدای مناسب لیفت لب با فیلر به شرح زیر هستند:

هم مردان و هم زنان به یک اندازه کاندیدای مناسبی برای لیفت لب با فیلر هستند؛ این درمان برای هر نوع پوست، تن و رنگ مناسب است. این روش برای افرادی که می خواهند فقط ناحیه خاصی از صورت را درمان کنند بسیار موثر است؛ نامزدهای ایده آل لیفت لب با فیلر ممکن است یک یا چند مورد از نگرانی های زیر را داشته باشند:

گونه های کوچک یا افتاده ناشی از کاهش حجم

لب های نازک یا نامتوازن

چانه عقب رفته

ناهمواری های جزئی بینی

خطوط عمیق اطراف دهان (خط لبخند)

خطوط اخم و خطوط افقی پیشانی (خفیف تا شدید)

زیر چشم تورفته و سیاه یا پلک های ورم کرده

اسکار ناشی از آکنه و جای جوش

افرادی که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستند و هیچ گونه بیماری زمینه ای که می تواند بر بهبودی تأثیر بگذارد ندارند، به طور کلی کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل در نظر گرفته می شوند.

اگرچه در این روش نیازی به جراحی نیست و هیچ برشی در بدن ایجاد نمی شود، اما هر چه سریع تر فرد بتواند از تزریق ها بهبود یابد، نتایج طولانی مدت و بهتری خواهد داشت.

افراد متقاضی جوانسازی پوست توسط روش های تزریقی باید از مراقبت های بعد از تزریق ژل و آمادگی قبل از آن اطلاع داشته و با پیروی درست از آنها نتیجه مورد نظر خود را مشاهده کنند و از عوارض احتمالی جلوگیری کنند.

عامل دیگر سیگاری نبودن متقاضی است، وقتی فردی سیگار می کشد، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا بهبود یابد؛ به همین دلیل است که افراد غیرسیگاری سریعتر بهبود یافته و درصد موفقیت طولانی تری از تزریق ژل دارند.

زیرا در یک فرد سیگاری حرکات مکیدن و جمع شدن صورت شما هنگام سیگار کشیدن باعث تشدید خطوط ریز و چین و چروک می شود و نتایج را سریع تر از بین می برد.

علاوه بر این اگر به دنبال تزریق ژل هستید، داشتن انتظارات واقع بینانه از نتایجی که دریافت خواهید کرد و این واقعیت که ممکن است چندین درمان برای دستیابی به آنها ضروری باشد، مهم است.

در جلسه مشاوره پزشک شما یک ارزیابی کامل انجام می دهد تا ببیند آیا شما کاندید مناسبی برای پرکننده های پوستی هستید یا خیر.

ممکن است این روش برای کسانی که شلی شدید پوست دارند، ایده آل نباشد.

همچنین کسانی که دارای سابقه آلرژی شدید بوده اند نیز با تشخیص و تایید پزشک متخصص می توانند از تزریق ژل استفاده کنند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-خطوط نازولابیال

هزینه های لیفت لب با تزریق ژل

برای تزریق ژل لب نمی‌توان هزینه ثابتی را در نظر گرفت، هزینه تزریق ژل لب بستگی به عوامل مختلفی دارد که برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

مارک ژل لب: ژل‌های زیادی با قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارند که انتخاب این ژل‌ها در هزینه تزریق تأثیرگذار خواهد بود ژل‌های گران هزینه بهتر هستند و عوارض کمتری دارند؛ بنابراین بهتر است هنگام تزریق ژل بیشترین هزینه را برای مارک ژل نمایید

مقدار ژل موردنیاز: یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در میزان هزینه عمل تزریق ژل مقدار ژل موردنیاز است برخی از لب‌ها به ژل بیشتری نیاز دارند و به‌تبع هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد، به‌طورکلی هزینه تزریق ژل با توجه به تعداد سرنگ‌های ژل موردنیاز محاسبه می‌گردد

نوع کلینیک زیبایی: انتخاب کلینیک مناسب نیز در قیمت تزریق ژل تأثیرگذار است اگر عمل تزریق را در کلینیک‌های معتبر و توسط نیروی متخصص انجام دهید هزینه بیشتری باید پرداخت نمایید چراکه سابقه این مراکز زیاد است و از تخصص کافی برخوردار می‌باشد؛ بنابراین کار تزریق را به‌صورت اصولی و با مواد باکیفیت انجام می‌دهد و درنتیجه هزینه بیشتری نیز دریافت می‌نماید اما این هزینه در مقابل کاهش عوارض آن ناچیز خواهد بود.

به‌ طورکلی بهتر است برای تزریق ژل هزینه کافی در نظر بگیرید و به مراکز مطمئن مراجعه کنید چراکه اگر این کار توسط سالن‌های زیبایی و افراد سودجو با هزینه کم انجام شود عوارض جبران‌ناپذیری مانند توده توده شدن ژل، نامتقارن شدن لب‌ها و حتی حساسیت‌های پوستی شدید خواهد شد چراکه استفاده از مارک‌های نامعتبر تمامی این عوارض را به دنبال خواهد داشت.

اگر قصد تزریق ژل لب رادارید ما به شما کلینیک بین المللی زیبایی پوست و مو آراد را پیشنهاد می کنیم.

در این کلینیک کار تزریق با جدیدترین متدهای روز توسط نیروی متخصص و ماهر انجام می‌گیرد و برای عمل زیبایی از مواد مرغوب و باکیفیت استفاده می‌شود درنتیجه عوارض این عمل ناچیز و زودگذر خواهد بود.

همچنین در این مرکز تزریق ژل بدون درد انجام می‌گیرد و نیازی به سپری کردن دوره نقاهت نخواهد بود و می‌توان سریعاً به فعالیت‌های روزانه خود بازگشت؛ همچنین این کلینیک ضمن دارا بودن تجربه بالا هزینه بسیار مناسبی برای عمل‌های زیبایی دریافت می‌کند و شما عمل تزریق ژل را با هزینه مناسب و به‌صورت مطمئن انجام خواهید داد.

مراقبت های قبل از لیفت لب با تزریق ژل

امروزه عمل زیبایی تزریق ژل لب دارای طرفداران زیادی است اما اگر این کار به‌درستی انجام نگیرد ممکن است عوارض زیادی را داشته باشد به همین دلیل بهتر است قبل از تزریق به نکات زیر توجه داشته باشید:

انتخاب ژل مناسب: اولین نکته‌ای که باید در تزریق ژل به آن توجه داشته باشید مارک ژل است ژل‌های زیادی در بازار وجود دارد که برخی از آن‌ها ارزان‌قیمت و برخی گران‌قیمت می‌باشد، برای خرید ژل هزینه کافی را در نظر بگیرید و مارک‌هایی را انتخاب کنید که معتبر و مطمئن هستند تا بعداً دچار عوارض نشوید.

انتخاب مرکز زیبایی مطمئن: امروزه افراد زیادی در سالن‌های آرایشی و کلینیک‌های زیبایی کار تزریق ژل برای لب ها را انجام می‌دهند، برخی از این افراد مهارت چندانی ندارند و برای تزریق از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند و عوارض جبران‌ناپذیری را برجای می‌گذارند؛ بنابراین انتخاب کلینیک زیبایی معتبر و نیروی متخصص بسیار دارای اهمیت است و بهتر است این کار توسط پزشک زیبایی انجام گیرد.

مقدار ژل تزریقی: اگر در تزریق ژل به لب از مقدار ژل زیادی استفاده شود لب‌ها مصنوعی و غیرطبیعی به نظر می‌رسد؛ بنابراین قبل از تزریق حتماً با متخصص مشورت نمایید تا نوع ژل تزریقی و مقدار آن را با توجه به نوع لب‌ها و جنس پوستتان انتخاب نماید.

توجه به حساسیت پوستی: اگر از آن دسته افرادی هستید که به بیماری‌های پوستی همچون اگزما دچار هستید از تزریق ژل خودداری نمایید؛

همچنین اگر سابقه تبخال و تاول در اطراف لب رادارید قبل از تزریق به پزشک خود اطلاع دهید و حداقل 2 هفته قبل از تزریق داروهای پیشگیری‌کننده استفاده نمایید؛ چراکه تزریق ژل ممکن است میزان تاول و تبخال را افزایش دهد.

خودداری از انجام ورزش: در روز تزریق ژل لب از انجام فعالیت‌هایی که باعث افزایش جریان خون می‌شود خودداری نمایید و از ماساژ دادن صورت خود پرهیز کنید این فعالیت‌ها باعث می‌شود در هنگام تزریق خونریزی داشته باشید.

و در پایان هرگز در زمان بارداری و شیردهی عمل تزریق ژل لب را انجام ندهید.

مراقبت های بعد از لیفت لب با تزریق ژل

بعد از تزریق ژل لب ، چون خون رسانی در آن زیاد است احتمال خون مردگی وجود دارد که برای جلوگیری از این حادثه چند روز قبل از اینکه تزریق ژل را انجام دهید باید از کمپرس یخ استفاده کنید و داروهایی مثل ویتامین ای، ضد انعقاد خون، امگا 3 و مسکن هایی مثل ناپروکسن، آسپرین، ژلوفن، دی پیریدامول را مصرف نکنید.

در لب یک شبکه عصبی وجود دارد که بسیار قوی است.

برای اینکه به دلیل وجود این شبکه عصبی درد در حین تزریق ژل ، فرد را اذیت نکند از بلوک عصب سه قلو استفاده می کنند.

این بی حسی به مدت 45 دقیقه اثر خود را روی لب حفظ می کند به همین دلیل در هنگام خوردن غذا ممکن است دچار گازگرفتگی شوید و به لب آسیب بزنید.

در این مدت از خوردن و آشامیدن خودداری کنید تا بی حسی از بین برود.

در روز اول بعد از تزریق ژل لب یک سری نکات هستند که باید رعایت کنید تا لب شما دچار تورم، التهاب و خون مردگی نشود. بعد از تزریق ژل لب از انجام ورزش های سنگین بپرهیزید و در گرمای شدید قرار نگیرید.

همین طور مصرف نوشیدنی های الکی می تواند باعث التهاب و تورم شود.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب این دسته از تزریقات برخی از نتایج را دقیقا پس از تزریق نشان می دهد، اما اثر کامل هنوز قابل مشاهده نیست.

به علاوه، معمولا مقداری تورم نیز پس از تزریق وجود دارد که در روزهای اولیه به صورت واضح مشخص نیست که این تورم ناشی از تزریق و یا نتیجه ورود ژل و پرکننده به لب می باشد .

همچنین برای ژل های موقت نیز، مقداری زمان جهت ادغام مواد پرکننده با بافت لب لازم است.

به خاطر داشته باشید که پس از تزریق حتما مقدار زیادی آب به صورت روزانه مصرف نموده و دستورالعمل های ویژه پزشک خود را برای مراقبت های پس از تزریق فراموش نکنید.

بنابراین، اگر قصد کاهش چین و چروک ها و بهتر شدن نتایج این دسته از تکنیک های زیبایی را دارید، بهتر است برای رسیدن به نتیجه دلخواه تان حداقل سه هفته صبر کنید.

پیگیری ثانویه تزریق ژل یا پر کننده لب معمولا به 2 تا 3 هفته زمان نیاز دارد. معمولا خود فرد نیز مایل است که پس از 2 تا 3 هفته بهبود حاصل شود.

پس به صورت ایده آل زمان بیشتری برای مراجعه در دو مرحله – به علاوه مدت زمان بهبود – قبل از یک رویداد مهم نیاز است. ( در واقع 5 تا 6 هفته) به خصوص اگر فرد برای اولین بار است که این تزریق را انجام می دهد و یا اینکه مدت زمان طولانی برای مراجعه بعدی تعیین شده باشد.

ممکن است که بیمار نیازی به مرحله دوم درمان نداشته باشد اما عموما جلسه دوم، سبب بروز نتایج بهتری می شود.

اگر واقعا برای اولین بار است که تزریق ژل یا پرکننده لب را تجربه می کنید، حتما دستورالعمل هایی را که با لمس و ماساژ لب پس از تزریق همراه هستند، دنبال کنید. این روش ها از به وجود آمدن احتمالی عدم تقارن در لب ها جلوگیری کرده و باعث می شود که لب هایی پر تر و گوشتی تر در عین طبیعی داشته باشید.

حداقل دو هفته یا بیشتر پس از تزریق ژل و هرگونه پرکننده برای صورت، قبل از پرواز زمان نیاز دارید.

پرواز پس از گذشت مدت زمان استراحت بعد از این گونه تزریقات که برای درمان چین و چروک توصیه می شود.

بدین ترتیب، حتما از پرواز زودتر از مدت زمان دو هفته پس از تزریق جلوگیری نمایید.

اثرات و نتایج لیفت لب با تزریق ژل

به خوبی سطح آب بدن خود را بالا نگه دارید و پس از تزریق ژل لب حتما آب زیادی را به صورت روزانه بنوشید. همچنین از انجام تمرین و ورزش های سنگین خودداری کنید و حد الامکان تا چند روز پس از تزریقات صورت به اتاق های بخار نروید.

نتایج کامل و نهایی تزریقات زیبایی و ژل برای پوست صورت و لب ها معمولا تا چند هفته پس از انجام تزریق پدیدار نمی شوند. دلیل نیز آن است که فیلر های تزریقی برای این که به خوبی با بافت های درون لب و زیر پوست ادغام شوند به زمان نیاز دارند.

درست است که پس از تزریق گوشه ای از نتیجه نهایی را در صورت خود می بینید، اما معمولا برای دیدن نتایج کامل پروسه زیبایی خود باید حتما کمی صبر کنید ( و فراموش نکنید که این نتایج معمولا بین 4 تا 10 ماه پس از انجام تزریق پایدار باقی می مانند که این موضوع به فاکتور های مختلفی بستگی دارد).

بسیاری از افرادی که از پرکننده های لب استفاده می کنند، هدف اصلیشان از این کار این می باشد که سایز لب های خود را افزایش دهند. مهم ترین علت این موضوع ممکن است این باشد که افراد به هر دلیلی بخواند که اندازه ی لب های خود را افزایش دهند.، از جمله دلایل دیگر افراد را متمایل به تزریق ژل به لب می کند، می توان موارد زیر را ذکر کرد:

بازگرداندن اندازه قبلی لب با بالا رفتن سن، چرا که با افزایش سن ممکن است لب‌های شما کوچک‌تر یا نازک‌تر بشوند.

اصلاح فرم لب. زیرا بسیار معمول و رایج است که لب های شما اندازه یا شکل های متفاوتی داشته باشند.

صاف کردن چین و چروک به وجود آمده در اطراف لب، تا زمانی که لبخند می زنید یا می خندید، چین و چروک های موجود در کناره های دهان شما برطرف بشود.

تقویت اعتماد به نفس. بسیار بدیهی است که انجام هر اقدام زیبایی از جمله تزریق ژل به لب، می تواند باعث افزایش حس رضایت از خود در شما بشود و اعتماد به نفستان را افزایش دهد.

دوره نقاهت لیفت لب با تزریق ژل

پس از تزریق فیلر شما نیاز به استراحت در منزل ندارید و می توانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید البته به شما توصیه می شود که تا چند روز از انجام فعالیت هایی که سبب تعرق شما می شود خودداری کنید.

در حالی که هیچ زمان استراحتی بعد از پرکننده های لب وجود ندارد، مدتی طول می کشد تا بدن شما بهبود یابد و نسبت به فیلرها عادی شود. چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای تسریع این روند انجام دهید:

آب بنوشید

نوشیدن آب بخش مهمی از مراقبت های پس از تزریق است. بدن خود را با مقدار زیادی مایعات ساده تامین کنید. آب بهترین گزینه است. این کار باعث تسریع روند طبیعی بهبودی (عادی شدن فیلر) که پس از دریافت چیزی عجیب و غریب در بدن شما روی می‌دهد، می شود. میوه ها و سبزیجات هم موارد مناسبی برای آبرسانی هستند.

مراقب غذا باشید

اگر پزشک شما از کرم بی حس کننده استفاده کرده باشد، ممکن است لب های شما بی حس باشد.

این اثر می تواند تا چند ساعت ادامه داشته باشد.

این بدان معناست که چیز زیادی در اطراف لب های خود احساس نمی کنید و این می تواند خطرناک باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک لقمه غذای داغ بخورید یا جرعه ای از یک چیز داغ بنوشید و آن را احساس نکنید؛ اما لب های شما خواهد سوخت. همچنین ممکن است به طور تصادفی لبتان را گاز بگیرید و کبودی ایجاد شود.

یخ

مانند هر تورم دیگری، یک بسته یخ ساده یا حتی یک کیسه سبزیجات یخ زده واقعاً کمک کننده خواهد بود. آن را در یک حوله بپیچید زیرا تماس مستقیم لب های متورم و حساس با یخ ممکن است منجر به یخ زدن آنها شود.

تعداد جلسات لیفت لب با تزریق ژل

عمل لیفت لب با تزریق ژل را می توان به سرعت و در یک جلسه در کلینیک بین المللی پوست،مو و زیبایی آراد بدون هیچ خطر و عوارضی انجام داد.

مشاوره

کلینیک بین المللی پوست،مو و زیبایی آراد با کادری مجرب و متخصص در هر نوع زیباسازی و جوانسازی به صورت حضوری و در صورت عدم امکان زیبا جویان عزیز برای مشاوره حضوری همه ساعت می تواند به زیبا جویان عزیز مشاوره تلفنی را ارایه کند.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

نتیجه گیری

لیفت لب با ژل باعث افزایش حجم لب های شما و ایجاد ظاهری جذاب تر در شما می شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که تزریق ژل به لب روند پیری را در افراد متوقف نمی کند، بلکه تنها این کار ممکن است باعث به تاخیر افتادن به وجود آمدن نشانه های پیری در صورت افراد بشود. همچنین باید ذکر کنیم که لیفت لب با فیلر می تواند شما را در دستیابی به ظاهر دلخواهتان  برای مدت زمان موقتی کمک بکند.

در واقع این طور باید گفت که نتایج حاصل از لیفت لب با ژل به صورت موقت می باشد. و با گذشت زمان ممکن است که اثرات آن از بین برود. به همین دلیل نیاز می باشد که لیفت لب با ژل هر چند ماه یکبار مجددا تکرار بشود. البته که عواملی چون ژنتیک، سیگار کشیدن، میزان قرار گیری در معرض نور خورشید و … بر میزان این ماندگاری تاثیر گذار است.

اما باید گفت نتایج لیفت لب با فیلر معمولا 12 تا 18 ماه در صورت فرد ماندگار است.

با این حال، این مدت زمان ماندگاری، بستگی زیادی به سن و سرعت تجزیه یا متابولیسم بدن افراد دارد.

معمولا در افراد جوان تر سرعت سوزاندن کالری و انرژی بیشتر است، به همین خاطر میزان ماندگاری لیفت لب با ژل در آن ها کمتر می باشد. همچنین باید به این نکته توجه نمود که یکی دیگر از کاربرد های تزریق ژل، برطرف کردن خطوط عمیق اخم با استفاده از تزریق فیلر می باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.com/fa1g

لینک آپارات: https://www.aparat.com/clinic.arad

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/wwFAHnjs

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

4 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

1 هفته پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

2 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

2 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش