جوانسازی

جوانسازی پوست صورت با روش RF فرکشنال

جوانسازی پوست صورت با روش RF فرکشنال

 در سال‌های اخیر روشهای زیادی برای جوان سازی پوست به وجود آمده است یکی از روش های ایمن و بسیار پرکاربرد که جزء روش های کم تهاجمی محسوب می شود شود و بدون دردسر های عمل جراحی نتایج فوق العاده ای خلق می کند روش آر اف فرکشنال میباشد. استفاده از امواج رادیویی ایمن به لایه های میانی پوست نفوذ می کند و باعث تحریک کلاژن سازی و شادابی پوست می‌شود.کلاژن سازی سبب می‌شود تا ظاهر پوست شما شاداب تر و زیبا تر به نظر برسد. در این مقاله سعی داریم به تمامی جوانب آن بپردازیم و سوال های احتمالی شما در زمینه آر اف فرکشنال پاسخ دهیم.

این روش یکی از رایجترین اموری است که در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انجام میگیرد و متقاضیان بعد ا زانجام جلسات درمانی شاهد پوستی صاف و جذاب هستند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

RF فرکشنال چگونه کار میکند؟

پوست انسان دارای چند لایه است سطحی ترین آن روپوست یا اصطلاحاً اپیدرم نام دارد در زیر اآن،  لایه دوم قرار گرفته است که  درم  می باشد. امواج فرکشنال با نفوذ به این لایه سبب  تحریک پوست و کلاژن سازی می‌شوند. به طور کلی RFدو کار برای شادابی پوست شما انجام می‌دهد:

۱. تحریک کلاژن سازی

انرژی که امواج رادیو فرکانسی روش فرکشنال در لایه درم باعث تحریک تولید کلاژن ها می شود. کلاژن یک پروتئین مهم ساختاری در بافت پوستی است که عامل اصلی شادابی سفتی و زیبایی پوست می باشد .امواج رادیویی سبب گرما در لایه درم می شود که این یکی از علل تحریک کلاژن سازی است.

۲. فعال کردن فیبروپلازی

فیبروپلازی فرایندی است که در آن بافت های فیبروزی ساخته می شوند، بافت های فیبروز نیز یکی از علل تحریک ساخت کلاژن هاست و باعث شده تا که این رشته های پروتئینی کوتاه تر و مستحکم تر شوند. شاید سوال پیش بیاید که بافت فیبروز چگونه ایجاد میشو، باید گفت هنگامی که به هر بافت طبیعی بدن آسیبی رسیده باشد فیبروز بافت ضخیم و زبری روی سطح می پوشاند، درست آنچه روی زخم هاست. در روش RF فرکشنال به مناطقی از پوست آسیب جزئی وارد می‌کنیم تا بافت فیبروزی تشکیل شود. با این کار لایه درم ضخیم تر شده و کلاژن سازی افزایش می یابد.

کاربردهای روشRF فرکشنال

کلینیک پوشت مو زیبایی آراد اصفهان طبق نتایج و مطالعات بالینی به نتایج زیر از انجام روش آر اف فرکشنالرسیده است که میتوانید آن را در زیر مشاهده و مطالعه نمایید:

سفت کردن پوست

اولین و مهمترین کاربرد آراف سفت کردن پوست و درمانی درمان شلی و افتادگی آن است. این روش کاملا قابلیت آن را دارد که یک لیفتینگ بدون جراحی برای پوست شما ایجاد کند که طبع آن در زیبایی پوست بسیار موثر است.لیفت پوست با استفاده از rf به قدری واضح است که می‌توان از آن برای بالا بردن ابرو و درمان افتادگی پلک هم استفاده کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کلینیک پوست مو و زیبایی آراد اصفهان تماس حاصل فرمایید.

سفت کردن پوست های شل در ناحیه فک

یکی دیگر از کارکردهای مهم معارف سفت کردن غبغب و ناحیه فک است این تاثیر به خصوص در خانم‌ها بسیار چشمگیر است به طوری که بعد از یک یا دو جلسه به وضوح است شدن غبغب خود ابراز رضایت دارند. این روش برای سفت کردن پوست گردن عالی عمل میکند.

درمان چروک های پوستی

فرکشنال در درمان چروکهای پوستی اثر بسیار خوبی دارد این مطلب برای چروک های دور چشم یا زیر چشم نیز بسیار واضح است این اثر در افرادی که عارف انجام دادند به حدی است که بعد از گذشت یک ماه از درمان چروک های دور چشم خود شگفت زده می شوند

کنترل بیش از حد ترشح چربی پوست

کاربرد بعدی آراف فرکشنال در درمان ترشح بیش از حد چربی پوست و درمان منافذ باز پوستی است در یک بررسی کاهش حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد ترشح چربی صورت فقط بعد از یک جلسه RF مشاهده شده است.

درمان جوش های فعال صورت

جوشهای فعال برای بسیاری از افراد عذاب آور و ناراحت کننده هستند ، اما با این روش می‌توان میزان آن را تا حد بسیار چشمگیری کاهش داده و جوش هارا درمان کرد.

درمان اسکار آکنه

این روش به طور خاص در اسکار های عمقی بسیار موثر است، به همین علت برای درمان اسکارهای آکنه ای استفاده می شود و میتواند با لیزر فرکشنال CO2  هم افزایی بسیار خوبی داشته باشد.

درمان تعریق بیش از حد

یکی از جالب ترین کاربرد های فرکشنال در درمان تعریق یا عرق کردن بیش از حد در ناحیه زیر بغل است. این روش برای افرادی انجام می شود که از بوی بدعرق شکایت دارند.

درمان ترک های پوستی

این تکنولوژی در درمان ترکهای پوستی نیز اثر فوق‌العاده‌ای به همراه دارد و همچنین می‌تواند برای خطوط و چین و چروکهای ظریف و یا مشکلات رنگ و بافت سطحی پوست نیز موثر واقع شود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوانسازی پوست صورت

چه کسانی میتوانند از روش RF فرکشنال استفاده کنند؟

تمام افرادی که می خواهند پوستی شاداب و سفت داشته باشند و یا دارای پوست کدر و تیره هستند، افرادی که چین و چروک ریز بروی پوست دارند و افرادی که یک روش کم تهاجمی برای جوانسازی میخواهن،  می توانند از این روش برای سفت کردن پوستشان استفاده کنند یا بانوانی که بعد از زایمان دچار ترک های پوستی شدند یا به علت بالا رفتن سن پوستشان دچار افتادگی و یا ترک شده است نیز‌ می توانند از این روش برای درمان آن استفاده کنند. اما افرادی که دارای موارد زیر هستند بهتر است از این کار صرف نظر نموده یا با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنند. همچنین اگر سابقه زخم‌هایی داشته‌اید که به سختی درمان شدن باید با پزشک خود در میان بگذارید

  • منع استفاده برای خانم های باردار
  • منع استفاده برای افرادی که فشار خون بالا دارند
  • منع استفاده برای کسانی که از بیماری دیابت رنج می‌برند
  • منع استفاده برای کسانی که به تازگی در معرض نور خورشید بوده و پوستشان شل شده است.

پزشکان متخصص مجموعه کلینیک پوست مو و زیبایی آراد اصفهان میتوانند مشاوره خوبی در این زمینه برای باشند ، برای ارتباط با متخصصین این مجموعه لازم است تنها با شماره ذکر شده در انتهای این متن تماس حاصل فرمایید.

اقدامات قبل از جوانسازی با RF

در این بخش سعی داریم به نکاتی که شما باید قبل از جوانسازی با rf رعایت کنید بپردازیم،  لازم به ذکر است که نیاز به مراقبت‌های خاصی نیست و میتوانید به راحتی آنها را انجام دهید. اولین اقدام شما قبل از آر اف فرکشنال باید مشورت با پزشک باشد . در صورورتی که سابقه زخم و جراحتی داشتید که مدت زیادی طول کشیده تا بهبود یابد، یا به بیماری‌های عفونی اعم از هپاتیت مبتلا هستید، یا اگر داروی خاصی به منظور رفع ضایعات پوستی خود مصرف می کنید و یا اگر سابقه جراحی زیبایی پوست مانند بلفاروپلاستی یا تزریق بوتاکس داشته‌اید نیز حتما با پزشک خود مشورت کنید موارد گفته شده مانع انجام جوانسازی پوست نیست اما در نحوه کار انجام این تکنیک توسط پزشک تاثیر گذار است.

همچنین سعی کنید که تا دو هفته قبل از درمان با rf در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و یا از سولاریوم استفاده نکنید. و در صورتی که جوانسازی پوست با لیزر انجام داده اید باید حداقل ۳ ماه صبر کنید تا برای انجام آر اف آماده شوید.

مراقب های بعد از درمان با RF

ممکن است بعد از اتمام جلسه دچار دردهای خفیف ای در پوست خود شوید که طبیعی بوده و نیازی به نگرانی نیست و شاید حس کنید که پوست شما کمی گرم شده است و باید گفت که این نشانه کلاژن سازی پوست شماست. در صورتی که عوارضی مانند قرمزی و تورم دارید این عوامل تا ۳ روز برطرف خواهد شد. بعد از درمان نیاز به مراقبت‌های خاصی نیست اما نباید نوشیدن فراوان مایعات مانند آب را فراموش کرد. در همین حین نیز  برای حفاظت از پوست  باید مداوم از کرم ضد آفتاب استفاده شود .

نکته لازم به ذکر این است که نتایج طی دو هفته پدیدار می شود و در این مدت شاهد نتایج بهتر و بهتر خواهید بود زیرا کلاژن سازی تا سه ماه بعد از درمان همچنان ادامه دارد.

دوره نقاهت و ریکاوری

با توجه به مزایایی که از عملکرد دستگاه RF فرکشنال برای شما ذکر شده دوره نقاهت نیز یک نکته مثبت دیگر همراه مزایای آن محسوب میشود زیرا دوره نقاهت خاصی نداشته و بعد از یک روز استراحت میتوانید به انجام امور روزمره خود بازگردید . اما نتایج کلاژن سازی تا سه ماه خود را نشان میدهد و بهتر است برای حفاظت از پوست خودتان از ضد افتاب استفاده کنید تا در اثر تابش مستقیم نور خورشید پوست شما دچار افتادگی نگردد.

همچنین دقت کنید که با انتخاب یک کلینیک خوب ، برای حفاظت از پوستتان به شما توصیه ها و پیشنهاد های خوبی میشود که میتوانید نتایج مثبت را سریعتر کسب نمایید و از داشتن پوستی صاف و شاداب لذت ببرید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوانسازی پوست صورت

تاثیر دستگاه RF برای لاغری

همانطور که در ابتدا گفته شد، دستگاه RF با استفاده از امواج رادیویی عمل میکند، این دستگاه فرکانس را بالا را از بافتهای بدن جریان میدهد و این امر سبب تولید حرارت عمقی به میزان 38 الی 44 درجه سانتیگراد در چربی ها میشود. در نتیجه دستگاه برای درمان سلولیت و لاغری موضعی از قبیل چربی ها شکم و پهلو و سایر نقاط استفاده میشود.

در کنار اینکه این دستگاه برای سفت کردن پوست صورت و لیفت ابرو استفاده میشود ، با توجه به عملکرد ذکر شده در سطر بالایی ، برای لاغری نیز انجام میشود. این دستگاه میتواند برام گرم کردن و کشیدن پوست جهت تقویت جریان خون و شکست سلولیت و چربی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این روش میتواند برای افرادی که نسبت به افتادگی غبغب ، گونه و گردن خود ناراحتی هستند مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای که روش آر اف

مزایایی که استفاده از روش RF فرکشنال در بر دارد، عدم استفاده از جراحی است که موجب کاهش خطوط ظریف پوستی، افتادگی پوست و در کل افزایش خاصیت ارتجاعی و بافت پوست میشود. یکی از مهم ترین مزایای درمان با دستگاه آر اف ، تحریک افزاییش تولید کلاژن و الاستین و همچنین بهبود جریان خون است. این موارد مهم طبیعتا موجب جوانسازی پوست در عرض چند ماه میگردد.

پوستی جوان و شاداب ثمره استفاده و بکارگیری از این روش است، زیرا با نفوذ به عمیق ترین لایه های پوست ، اثر بخشی و زیبا سازی آن را به حداکثر میرساند. با توجه به اینکه این روش در تعداد جلسات کمتری انجام میگیرد و نتیجه آن در سه ماه معلوم میگردد. همچنین این روش دارای صرفه اقتصادی مناسبی است.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – جوانسازی پوست صورت

معایب و عوارض احتمالی RF فرکشنال

امواج رادیو فرکانسی بکار رفته در روش RF  یکی از امواج الکترومغناطیسی هستند که می توان گفت جزو امواج ایمن به حساب می آیند که این امواج در ابزار و وسایل مختلفی هم استفاده می‌شوند و نیازی به نگرانی نیست.  فرکانس امواج رادیویی که در روش RF استفاده می‌شود معمولاً بین ۳ کیلو هرتز تا ۳۰۰ هرتز متغیر است ولی اکثراً از ۴۵۰ کیلوهرتز بیشتر نمی شود.

تکنولوژی که برای RF فرکشنال به کار می‌رود مورد تایید سازمان FDI آمریکاست.  سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا  به عنوان یکی از معتبرترین سازمان های نظارتی درمانی فعالیت می کند و روش RF فرکشنال را به عنوان یک روش درمانی ایمن برای سفت کردن پوست تایید کرده است. و با توجه به مطالعات بالینی بسی که در این روش انجام شده است کاربردهای روش RF مانند سفت کردن پوست صورت اصلاح انحنای سطحی بدن و جوانسازی کاملا ایمن و بی خطر است.

لازم به ذکر است که ایمنی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد سازمانهای نظارتی درمان روش اف آر را ایمن شناخته  اند، اما ایمنی فقط به تکنولوژی بستگی ندارد عوامل دیگری که در کاهش عوارض جانبی و افزایش ایمنی هر روش درمانی موثر هستند عبارتند از دستگاه های مورد استفاده که باید مورد تایید سازمان ها باشند و اپراتوری که روشRF را انجام میدهد هم بسیار حائز اهمیت است، زیرا تجربه و مهارتی که در این زمینه دارد عامل مهم در میزان اثربخشی درمان و سبب کاهش احتمال عوارض جانبی است.

با توجه به نکات گفته شده RF فرکشنال یک روش بسیار کم تهاجم است به همین علت عوارض بسیار محدودی دارد و دوره نقاهت نیز نیاز نیست اما سایر عوارض احتمالی که ممکن است مشاهده کنید و موقتی باشند شامل موارد زیر است

  • درد، برای اینکه احساس درد به کمترین حد خود برسد ممکن است اپراتور از بی حسی موضعی استفاده کنند
  • قرمزی پوست، اریتم یا گلگون شدن پوست در برخی از مراجعین دیده می شود اما  این عارضه معمولاً تا ۲۴ ساعت ناپدید می‌شود
  • ادم یا تورم، اما این عارضه در همه مراجعین دیده نمی شود و امکان خوب شدن تا ۲۴ ساعت را دارد.

عواملی که در بالا ذکر شد مواردی هستند که امکان دارد برای افراد ایجاد شود اما مواردی بسیار نادر وجود دارند که ناشی از خطای پزشک یا نامناسب بودن شرایط متقاضی است.

  • فرورفتگی پوست که معمولاً تا یک ماه طول میکشد
  • بثورات پوستی حداکثر تا یک هفته طول می‌کشد
  • پوسته پوسته شدن صورت که عموماً تا یک هفته دوام دارد
  • حساس شدن پوست به لمس می تواند دو تا سه هفته اتفاق افتاد
  • زخم سوختگی تا شش ماه بوده و قابل درمان است.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%d8%a8%d9%88%d8%aa%d8%a7%da%a9%d8%b3-%d8%af%d9%88%d8%b1-%da%86%d8%b4%d9%85-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87%d8%8c-%d8%b9%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%b6%d8%8c-%d9%85%d8%b2%d8%a7/

https://clinicarad.com/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b1%da%a9%d8%b2-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%d9%85%d9%88-%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87/

https://clinicarad.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%db%b1%db%b1-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%88-%d9%85%d8%b9%d8%ac%d8%b2%d9%87-%da%af%d8%b1-%d9%84%db%8c%d9%81%d8%aa-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa/

هزینه آر اف فرکشنال

هزینه روش آر اف فرکشنال به چند عامل بسیار بسیار مهم ارتباط مستقیم دارد، همانطور که گفته شد دستگاه هایی که برای این روش استفاده می‌شوند و کادر اپراتور لیزر از اهمیت زیادی برخوردار هستندو بردارنده هزینه هایی هستند. یک کلینیک معتبر و مناسب دارای به روزترین دستگاه ها و کادر مجرب درمان و متخصص در کار با دستگاه هاست. در این بین هزینه نهایی شامل هزینه سری دستگاه و هزینه جلسات درمانی میشود .

اهمیت هزینه سری دستگاه برای حفظ سلامتی و جلوگیری از اتفاق عوارض احتمالی است. جلسه هایی نیز که در کلینیک برای فرد زیباجو  برگزاری میشود شامل معایناتی برای بررسی وضعیت پوست فرد است. برای همین با بررسی قیمیت یک کلینیک خوب و معتبر را انتخاب کنید.

تعداد جلسات مورد نیاز

تعداد جلساتی که شما نیاز است در آن شرکت کنید کاملا به نظر پزشک شما بستگی دارد او با بررسی وژگی های پوست شما و میزان نیاز به روش RF یا سلامت فیزیکی شما تخیص میدهد که چه تعداد جلساتی باید برای شما در نظر گرفته شود. اما به طور میانگین یک یا دو جلسه برای این درمان کافی است اما در صورت نیاز بیشتر دکتر متخصص بعد از مدتی مشخص برای فرد متقاضی در نظر میگیرد تا دوباره در جلسات درمانی شرکت کند.

جلسات درمانی نیز معمولا در حدود 20 الی 40 دقیقه هستند که مدت زمان جلسات نیز از میزان نیاز که پزشک مشخص کرده است تبعیت میکند ، بنابراین نمیتوان گفت که جلسات و مدت زمان آن مقدار ثابتی هستند.

نتیجه گیری

روش آر اف فرکشنال به عنوان یک روش بی خطر برای انجام جوانسازی پوست بسیار مناسب میباشد، زیرا از امواج رادیویی برای تحریک کردن کلاژن سازی پوست استفاده میشود و سبب ایجاد گرما در پوست میشود، که با استفاده از دستگاه های خنک کننده این گرما رفع میشود. همچنین این روش دارای جلسات کمی است که بعد از هر جلسه تاثیر گذاری آن تا سه ماه همچنان ادامه دارد.

سازمان های مهمی چون سازمان غذا و داروی آمریکا نیز بی خطر بودن این روش را ثابت کرده اند تا افرادی که دارای پوست های تیره با چین و چروکهای زیاد هستند بتوانند برای درمان آن از روش RF فرکشنال برای زیبایی و سفتی پوست خود استفاده کنند. لازم به ذکر است که فواید این روش بسیار است و برای رفع انواع ترک ها پوستی ،‌افتادگی و شلی پوست نیز بکارگرفته میشود.

معرفی کلینیک برتر در این زمینه

کلینیک برگزیده برای انجام لیزرتراپی با روش RF فرکشنال کلینیک پوست مو و زیبایی آراد اصفهان است ، زیرا با داشتن بروز ترین تجهیزات و کادر مجرب بالاترین میزان رضایت مشتریان را دارا میباشند، پزشکان متخصص این مجموعه نیز با داشتن سابقه های درخشان و طولانی در خدمت رسانی به افراد زیباجو حاضرند.

در این مجموعه تمام امور زیبایی یا مسائل پوست و مو نیز بررسی و درمان میشود ، همچنین با برگزاری جلسات مشاوره در کلینیک پوست مو و زیبایی آراد اصفهان را به بهترین روش هدایت میکنند، و با انجام خدمات نمونه سبب شده اند تا افراد متقاضی تجربه خوبی از این مرکز زیبایی داشته باشند.

کلینیک پوست مو و زیبایی آراد اصفهان یک کلینیک بین المللی است و دارای شعبات زیادی در شهر های ایران و یا خارج از کشور داشته دائما در حال بررسی و تحقیق درباره جدیدترین روش ها برای زیباتر کردن افراد زیباجو هستند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicarad.com/srfq

لینک آپارات: https://aparat.com/v/9PeIH

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/qtCz2YjH

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com/ClinicaradOffic/status/1486240359936294919?s=20

لینک یوتیوب: https://youtu.be/KjM6VBU2YPk

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

10 ساعت پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

4 روز پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

1 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

1 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

1 ماه پیش

قرص راکوتان برای جوش صورت

قرص راکوتان برای جوش صورت قرص راکوتان، یکی از داروهای بسیار موثر برای درمان جوش‌های…

2 ماه پیش