جراحی ها

جراحی پلک قبل و بعد

جراحی پلک قبل و بعد

در این مطلب سعی داریم شما عزیزان را با نکاتی در رابطه با جراحی پلک چشم، همچنین مهمترین مراقبت های قبل و بعد از جراحی پلک آشنا سازیم تا شما عزیزان در صورت نیاز از این مطالب به خوبی استفاده کنید و بهره مند شوید.

در این مقاله پیش رو از وب سایت کلینیک زیبایی پوست ومو آراد واقع در اصفهان قصد داریم شما عزیزان را هنگام جراحی در ایام عید نوروز با مراقبت های قبل و بعد جراحی پلک آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

مراقبت از زخم های جراحی پلک بعد از انجام عمل جراحی:

یکی از مهمترین و اصلی ترین نکاتی که افراد بیمار بعد از جراحی پلک باید بسیار آن را کنترل کرده و مورد توجه قرار دهند، تورم و التهاب پلک می باشد.

بیماران می توانند برای پیشگیری و بهبود ورم پلک خود از کمپرس یخ استفاده کنند.

روز اول بعد از انجام عمل جراحی پلک، نیاز است که شخص بیمار در هر ساعت از کمپرس سرد به مدت ۱۵ دقیقه استفاده کند.

در نظر داشته باشید که بعد از جراحی پلک از هیچ گونه پانسمانی بر روی پلک استفاده نمی شود اما پماد بر روی خطوط جراحی زده می شود.

ممکن است بعد از استفاده از این پماد شخص کمی دچار تاری دید شود که این‌ مورد کاملا طبیعی بوده و کم کم به طور کامل برطرف خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

چنانچه پلک بعد از عمل جراحی دچار خون ریزی شد، افراد از گاز استریل استفاده کنند.

به این صورت که به آرامی گاز استریل را به روی زخم پلک چشم قرار داده و بعد از آن فورا کمپرس یخ استفاده کنند.

برداشتن بخیه ها معمولا در روز پنجم پس از انجام عمل پلک، برداشته می شوند، برای اینکه حتی بخیه ها به طور کامل از بین برود حداقل باید ۱ الی ۲ ماه زمان بگذرد و این نکته را بدانید که جای بخیه ها هیچ وقت به صورت کامل از بین نخواهد رفت اما اصلا نگران این مورد نباشید، زیرا تمام جای بخیه ها بین چین های پلک شما پنهان است و افراد به راحتی نمیتواند متوجه جای بخیه های پلک شما شوند.

از ماساژ دادن و خارش پلک به مدت ۴ هفته جدا خودداری کنید و به هیچ عنوان قسمت بخیه ها را دستکاری نکنید.

همچنین در نظر داشته باشید که به‌ هیچ عنوان از مواد آرایشی بر روی قسمتی که جراحی در این ناحیه انجام شده به مدت ۲ هفته استفاده نکنید.

به مدت ۴ روز به هیچ وجه از غذاهایی که بسیار سفت هستند و شما مجبورید غذا را زیاد بجوید استفاده نکنید.

سعی کنید از نمک به مقدار بسیار کم استفاده نمایید و بجای آن مصرف مایعات را افزایش دهید.‌

فعالیت های پس از جراحی پلک :

سعی کنید چهار روز اول بعد از انجام عمل جراحی پلک را به طور کامل استراحت کنید.

سعی کنید که در این مدت بیشتر دراز بکشید و چشم هایتان را ببندید.

این نکته را در نظر داشته باشید که هنگاهی که می خواهيد دراز بکشید حتما سعی کنید سر خود را بالا تر از حد طبیعی قرار دهید و به شکل طاق باز بخوابید.

سعی کنید زیاد حرف نزنید و همچنین از خندیدن زیاد نیز پرهیز کنید زیرا این عامل باعث می‌شود به پلک شما فشار زیادی وارد شود.

از انجام انواع فعالیت هاي سنگین ورزشی به مدت یک ماه بعد از عمل جراحی پلک دوری کنید.

سعی کنید در این مدت قدم های خود را آرام آهسته بردارید. بعد از انجام جراحی پلک حتما هنگامی که قصد دارید از منزل خارج شوید از عینک آفتابی استاندارد استفاده کنید.

بهتر است عینکی که از آن استفاده می کنید تیره باشد. افراد بیمار میتواند حتی در خانه نیز از عینک های آفتابی استفاده کنند.

به هیچ عنوان بعد از  جراحی زیبایی پلک از انواع لنز ها استفاده  نکنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-جراحی پلک

دارو های قابل استفاده بعد از جراحی پلک:

بیماران باید فقط از دارویی استفاده کنند که پزشک معالج آن ها برایشان تجویز کرده است. نیاز است که به مدت یک هفته هر شش ساعت یک بار ، از قطره چشمی استفاده کنید.

در صورتی که قصد داشتید چشم های خود را شست و شو دهید می توانيد از سرم های فیزیولوژیک استفاده نمایید، سعی کنید برای شست و شوی چشم فقط از همین نوع سرم استفاده کنید.

نکته ی دیگر اینکه چنانچه حدود دو روز از عمل جراحی گذشته باشد مانعی ندارد که برای شستن چشم‌ها از آب جوشیده سرد نیز استفاده کنید.

نیاز است که به مدت دو هفته بعد حراجی پلک، در دو نوبت صبح وشب از پمادی که پزشک تجویز کرده است بر روی محل بخیه ها استفاده کنید.

در صورتی که بعد از انجام عمل جراحی پلک های شما به طور کامل بسته نشد، اصلا نگران نباشید زیرا این موضوع کاملا طبیعی بوده است‌‌ بدین منظور نیاز است که قبل از خواب از پماد چشمی استفاده کنید.

از مصرف دارو هایی نظیر؛ بروفن، آسپرین، ویتامین E دوری کرده همچنین هرگز از دخانیات به مدت یک هفته استفاده نکنید.

استحمام بعد از عمل جراحی زیبایی پلک :

حتی‌الامکان به مدت ۵ روز بعد از انجام جراحی پلک استحمام نکنید و ازخیس شدن صورت خود جلوگیری کنید؛ اما در روز پنجم ، قبل از مراجعه به مطب پزشک حتما استحمام کنید.

رانندگی پس از انجام عمل جراحی پلک :

بهتر است تا مدت ۲۴ ساعت بعد از جراحی زیبایی پلک از  رانندگی کردن خودداری کنید.

در صورتی که بعد از عمل جراحی پلک به هر یک از مواردی شامل: تنگی نفس،درد قفسه سینه ضربان قلب غیر عادی،خونریزی،مشکلات بینایی چشم،درد شدید که تا به حال هیچ گاه هیچکدام از آن ها را نداشته اید مبتلا شدید، حتما به پزشک خود مراجعه کنید.

نکات مهم و قابل توجه و مراقبت های بعد از جراحی پلک :

معمولا ممکن است در ۲ روز اول بعد از جراحی پلک مقدار ورم و کبودی در قسمت جراحی بسیار زیاد شود؛ اما جای هیچگونه نگرانی نیست زیرا با گذشت دو هفته این تورم و کبودی به طور کامل از بین خواهد رفت.

گاهی اوقات ممکن است از محل بخیه ها خون نیز خارج شود این مسئله معمولا در روز های ابتدایی بعد از عمل جراحی رخ می‌دهد( ۱ تا ۲ روز بعد از آن ) البته این مسئله کاملا طبیعی بوده و جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود.

در اولین روزها بعد از جراحی، امکان دارد فرد دچار تاری دید نیز شود که این‌ مسئله هم کاملا عادی و طبیعی می باشد.

گاهی اوقات ممکن است در همان روز های اول بعد از عمل جراحی به دلیل ورم پلک ها ظاهر خوبی نداشته باشند و دچار برجستگی و نامنظمی در قسمت بخیه‌ها دیده شود ؛ اما اصلا جای نگرانی نبوده زیرا بعد از سپری شدن ۱ الی ۲ ماه این مشکل به طور کامل رفع خواهد شد.

به خاطر همین موارد که ممکن است پیش آید نمیتوان نتایج به دست آمده از جراحی پلک را در روزهای اول مشاهده کرد. افرادی که قبل از عمل ، پلک و ابروهای شان قرینه نباشد ؛ ممکن است یک نا متقارنی خیلی خفیف بعد از عمل پلک ، نیز وجود داشته باشد. انجام دادن جراحی زیبایی پلک ، می تواند باعث تغییر فرم و شکل چشم و ابرو شود.

بهتر است بدانید انجام جراحی پلک چشم نمی تواند باعث لیفت ابرو یا درشت تر شدن چشم ها شود. همچنین نمی توان با انجام عمل جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی، تمامی چین و چروک های اطراف چشم را برطرف کرد ؛ جالب است بدانید بعد از عمل چشم ها حدود ۵ تا ۱۱ سال جوان تر به نظر می رسند.

در بالا رفتن سن پوست دچار افتادگی می شود و چین و چروک های جدیدی نیز بوجود خواهند آمد ؛ به همین خاطر امکان دارد بیمارانی که ۵ الی ۱۱ سال از انجام جراحی پلک شان می‌گذرد مجدداً این عمل را انجام دهند.

عوارض انجام جراحی پلک

انجام این عمل نیز مانند عمل های جراحی دیگر با ایجاد عوارضی نیز همراه است، اما در صورتی که افراد در انتخاب پزشک زیبایی خود کمی دقت به خرج دهند  می توانند به راحتی این عوارض را به صورت چشمگیر و قابل مشاهده ای کاهش دهند.

این عوارض می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. عفونت و خونریزی خفیف یا شدید
  2. تاری دید
  3. ناهنجاری اسکار و جای زخم
  4. آسیب رسیدن به عضلات چشم ها
  5. ایجاد تغییر در رنگ پوست
  6. لخته شدن خون
  7. عوارض قلبی عروقی و ریوی
  8. خونمردگی سطحی و ایجاد کبودی

  9.بازشدن زخم ها

  1. تصحیح بیش از اندازه در پلک بالا
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-جراحی پلک

کاربرد های جراحی پلک:

  1. برطرف کردن پف و تورم در زیر چشم ها
  2. از بین بردن چین و چروک و حذف کردن پوست اضافی پلک پایینی
  3. رفع اختلالات بینایی که در اثر سنگینی پوست اضافه ایجاد خواهد شد.
  4. حذف کیسه های چشمی
  5. ایجاد و افزایش اعتماد به نفس
  6. جوانسازی پوست

راه های پیشگیری از روند افتادگی پلک:

معمولا انتخاب سبک زندگی سالم ، انجام با برنامه ریزی ورزش های متنوع و همچنین انجام مراقبت های پوستی می تواند تا حد چشمگیری از پیری زودرس جلوگیری کند و تاثیر مثبتی نیز بر این روند بگذارد.

چنانچه ما بخواهیم فرایند پیری پوست خود را کمی به تعویق بیندازیم می توانیم با انجام مواردی این کار را به راحتی انجام دهیم.

این موارد می تواند شامل رعایت کردن نکات زیر باشد:

  1.حتما عمل ورزش کردن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

  1. داشتن خواب کافی و به موقع در شبانه روز
  2. سعی کنید از گوشی و مانیتور کمتر استفاده کنید و حتی به آن ها خیره نشوید.
  3. سعی کنید در خرید مواد آرایشی دقت کرده و از مواد نا مرغوب استفاده نکنید.
  4. مصرف شکر و نمک را به حداقل برسانید‌.
  5. سعی کنید استرس و تنش های عصبی را از خود دور کنید.
  6. روزانه ۸ الی ۱۰ لیوان آب مصرف نمایید.
  7. همیشه از کرم های آبرسان و مرطوب کننده مناسب با پوست خود و همچنین اطراف چشم های خود استفاده کنید.

  9.پوست خود را ماساژ داده و از ورزش هایی که به رفع افتادگی پوست کمک می کنند استفاده کنید.

  1. سعی کنید از ماسک های طبیعی مناسب برای پوست خود و همچنین برای رفع و پیشگیری از افتادگی پلک تان استفاده کنید.

درباره  کلینیک:

در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد واقع در اصفهان  با بهترین و تجهیزات و بهترین متخصصین مجرب و کارآمد و پرسنل دور دیده می توانید از روش های کلینیکی جهت رفع مشکلات پوستی و مو استفاده کنید.

انواع خدمات به کمک بهترین تجهیزات و تکنولوژی در این کلینیک مورد تایید وزارت بهداشت ایران می‌باشد.

موقعیت مناسب و متنوع بودن تکنولوژی و تجهیزات مدرن در این کلینیک مورد و قابل اطمینان تمام متقاضیان و زیبا جویان عزیز می باشد.

در این کلینیک دسترسی و مشاوره گرفتن از کارشناسان و اساتید برجسته پوست کشور امکان پذیر می باشد و بهترین روشهای درمانی و صحیح ترین درمان ها را برای رفع مشکلات پوست و موی شما در نظر می گیرد تا به راحتی بتوانید به رفع مشکلات پوست و موی خود کمک کنید.

شما به راحتی می توانید با شماره گیری و تماس با این کلینیک یا حضور در کلینیک توسط کارشناسان و مشاوران حرفه ایی  به صورت کاملاً رایگان برای شما مشاوره در نظر گرفته می شود تا  به رفع مشکلات پوست و موی خود کمک کنید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

کلام آخر

در مطالب بالا ما سعی کردیم به طور خلاصه شما عزیزان را با چکیده ای از انجام عمل جراحی پوست همچنین مراقبت های قبل و بعد جراحی پلک از آن آشنا کنیم.

امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد و از آن ها نهایت استفاده را نیز ببرید.

در کنار این ها چنانچه برخی از شما از افتادگی یا دیگر مشکلاتی که در پلک خود دارید رنج می‌برد و این مشکلات باعث اختلال در ظاهر چشم های شما شده و شما از این بابت نگران و ناراحت هستید و قصد دارید که این مشکل را برای همیشه با اطمينان خاطر و بدون نگرانی رفع کنید.

پیشنهاد ما به شما کلینیک زیبایی آراد می باشد. شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به کلینیک آراد و انجام بهترین مشاوره ها نسبت به انجام عمل جراحی پلک بدون هیچ گونه استرسی اقدام نمایید.

همچنین در این کلینیک تمامی خدمات پوست ومو انجام می شود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی تخصصی آراد با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیز  می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/cliniczibaeiiarad

گپ

https://gap.im/join/OTM4NzkxMjUwNDIzMDU5MDgxMjM4NTI1NDExODY1MjI1NTI5OTM3MDQ1MDIwODY0MzMyNjA3NTMzNjEzMTIyOTU3NTUzMjYyNjA1NTH

سروش

https://splus.ir/cliniczibaiiarad

ایتا

https://eitaa.com/cliniczibaiiarad

روبیکا

https://rubika.ir/clinicarad

آپارات:https://aparat.com/v/C6mBE

نماشا:https://www.namasha.com/v/5RP3XGXB

ashkan300

اشتراک گذاری
منتشر شده توسط
ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

4 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

1 هفته پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

2 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

2 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش