جوان سازی پوست

بهترین زمان برای هایفو قبل و یا بعد از بارداری است؟

بهترین زمان برای هایفو قبل و یا بعد از بارداری است؟

دستیابی به اطلاعاتی در مورد عوارض انجام هایفو تراپی در دوران بارداری یکی از دغدغه های است  خانم هایی در دوران حاملگی را پشت سر می گذارند.  زیرا در این دوران نسبت به زیبایی پوست خود بسیار حساس می شوند  و مداوم به دنبال روشی مناسب برای زیبایی و جوانی پوست خود هستند.  در این دوران  استرس  اضافه شدن وزن را دارند  و همچنین اضافه شدن  یکی از اعضای خانواده را به دوش می کشند.

همچنین مادر نسبت به حفظ سلامتی جنین خود بسیار مسئول است و باید دائماً توصیه های پزشک را در این زمینه مورد توجه قرار دهد.  فرایند زیبایی هایفوتراپی یکی از تکنیک های نوین برای از بین بردن چین و چروک ها در بخش های مختلف صورت و بدن می باشد.  این تکنیک زیبایی با مزایا و معایبی همراه است که اگر شرایط جسمانی و بدنی زیبا جویان نرمال باشد نتایج بی‌‌ نظیری به همراه  دارد.

متقاضیانی که  بخواهند این تکنیک زیبایی را در دوران بارداری  تجربه کنند قطعاً عوارض ناخوشایند ی را تجربه می کند به دلیل اهمیت این موضوع ما سعی  داریم در این مطلب به بررسی  این موضوع  بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید اطلاعات جامعی در مورد تکنیک زیبایی هایفوتراپی و کاندیدای مناسب این تکنیک حاصل کنید . پس در ادامه این مطلب در وب سایت کلینیک زیبایی آراد اصفهان با ما همراه باشید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

هایفو تراپی چیست ؟

افزایش سن یک از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر از دست رفتن زیبایی و شادابی چهره می باشد . همه ما می دانیم که با داشتن پوست زیبا،  یکدست و سالم  زیبایی چهره چندین برابر می شود و قطعاً ما در انواع موقعیت ها و دوران زندگی اعتماد به نفس بالایی خواهیم داشت.

اما متاسفانه ماندگاری زیبایی همیشگی نیست و پس از سی سالگی بر اثر دلایل مختلفی مانند افزایش سن،  استعمال دخانیات ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید،  نیروی  جاذبه زمین،  استرس  و موارد بی شمار دیگر زیبایی پوست خود را از دست می دهیم.  بنابراین باید قبل از این که شاهد این علائم بر چهره خود باشیم از پوست خود به خوبی مراقبت کنیم.

معمولاً پس از سی سالگی اولین نشانه‌ های پیری بر چهره نمایان می شود زیرا میزان تولید کلاژن و الاستین در پوست کاهش می‌ یابد.  الاستین و کلاژن دو پروتئین ضروری موجود در پوست هستند  که وظیفه آن ها استحکام و زیبایی و قوام پوست می باشد با کم شدن آن ها در پوست کم کم شاهد چین و چروک‌ ها و خطوط و نازک شدن پوست خواهیم بود .

اگر قبل از این که علائم پیری بر چهره نمایان شود بتوانیم از تکنیک های زیبایی استفاده کنیم روند  پیری  را به تاخیر می اندازیم و  قطعاً می توانیم  تا  سالیان طولانی پوستی زیبا،  جوان و شاداب داشته باشیم.  هایفوتراپی یکی از تکنیک های به روز و نسبتاً جدید است که در جهت حفظ شادابی پوست  و به تعویق انداختن پیری پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

 هایفوتراپی به معنی امواج پر قدرت فرا صوت با شدت بالا می باشد.  در این تکنیک زیبایی نیازی به ایجاد برش و بخیه بر پوست نمی باشد بلکه با کمک امواج پر قدرت اولتراسوند  لایه های عمیق و بافت های زیرین پوست کشیده و سفت می شود.

در این تکنیک زیبایی دقیقاً لایه از پوست تحت تاثیر قرار می‌ گیرد که در لیفت با جراحی تغییر می کند و نتایج عالی و منحصر به فرد به همراه دارد . تا کنون گزارشی مبنی بر این که امواج فرا صوت می تواند سلامتی خانم های باردار و جنین آنوها را به خطر بیاندازد ارائه نشده است اما متخصصین در جهت حفظ سلامتی و پیشگیری از عوارض این تکنیک،  توصیه می کنند  که انجام هایفوتراپی را به دوران پس از بارداری  موکول کنید.

دستگاه هایی که در این تکنیک زیبایی مورد استفاده قرار می‌ گیرند در برند ها و مارک های متفاوتی تولید شده اند  که کاربرد های متنوعی خواهند داشت.  در این تکنیک زیبایی با آسیب سلول انتخابی فرایند کلاژن سازی پوست افزایش می یابد.

شاید مکانیزم این تکنیک برای شما عجیب باشد و تصور کنید که با اهدافی که شما در سر دارید متناقض است . در صورتی که آسیب انتخابی سلول ها باعث می شود که سلول های سالم کلاژن بیشتری تولید کنند همچنین با بهبود یافتن جریان خون رسانی نتایج عالی حاصل می شود.

مراحل انجام هایفو تراپی چگونه است ؟

قبل از این که بخواهید مراحل این تکنیک زیبایی را انجام دهید باید در جلسات مشاوره شرکت کنید تا وضعیت پوست شما به خوبی مورد بررسی قرار گیرد و پزشک بر اساس آن برنامه ریزی کند و  تعداد جلسات و نوع کارتریج های دستگاه را انتخاب کند.

سپس در صورت نیاز آزمایش ها و معاینات لازم انجام می شود.  در این جلسه شما باید پزشک را در جریان بیماری های خود و یا دارو هایی که استفاده می کنید قرار دهید . در صورت مساعد بودن شرایط متقاضیان مراحل این تکنیک زیبایی آغاز می شود.  ابتدا پزشک ناحیه درمان را از هر نوع آلودگی پاک سازی می کند . سپس بی حسی پوست انجام خواهد شد .

همچنین در مراحل آغازی این تکنیک از ژل  مخصوصی استفاده خواهد شد . این ژل را احتمالاً در هنگام سونوگرافی نیز مشاهده کرده اید.  سپس دستگاه هایفو در ناحیه درمان قرار می گیرد و پالس های الکتریکی کوتاه به پوست منتقل می شود . این امواج از لایه های سطحی پوست عبور می کند و لایه زیرین پوست را تحت تاثیر قرار می دهد.

هر جلسه هایفوتراپی در حدود ۳۰ تا ۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد.  متخصصین برای راحتی بیمار نیز توصیه می کنند که از دارو های مسکن ضد التهابی و غیر استروئیدی استفاده کنند.  در این تکنیک زیبایی هیچ خبری است برش و بخیه بر سطح پوست نمی باشد و تنها مراحل درمان با امواج پر قدرت  فرا صوت سپری می شود.  بنابراین زیبا جویان می توانند پس از پایان جلسه درمان به فعالیت های روزمره خود بازگردند.

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-هایفو

مزایا و کاربرد های هایفو تراپی

این تکنیک زیبایی برای از بین بردن علائم و نشانه‌ های پیری  چهره بسیار موثر می باشد  که در چند سال اخیر به عنوان روشی ایمن،  سریع و بی درد سر مورد استفاده قرار می گیرد.  این تکنیک زیبایی مزایای بی‌ نظیری به همراه دارد که ما در طی این مطلب به چند مزیت بی نظیر آن اشاره می کنیم.

  • نتایج سریع و ماندگار

پس از پایان جلسه فرایند زیبایی هایفوتراپی زیبا جویان تا ۲۰ درصد متوجه نتایج اولیه این فرآیند بر پوست خود خواهند بود و احساس سفتی در ناحیه پوست گردن و صورت خود خواهند داشت.  اما نتایج قطعی در طی دو تا سه ماه نمایان می شود.

این بازه زمانی به علت تولید و باز آرایی رشته های کلاژن می باشد . این تکنیک باعث می شود که رشته‌ های کلاژنی جدید تر ساخته شود.  هر چه کلاژن بیشتری تولید شود قطعاً نتایجی بهتر و ماندگار تری حاصل خواهد کرد.  این موضوع به روند  پیری پوست هر فرد وابسته می‌ باشد.  نتایج حاصل از این تکنیک زیبایی نسبتاً طولانی مدت است و در حدود یک تا سه سال ماندگار می باشد.

اگرچه این فرایند نتایج دائمی ندارد اما پایداری یکسانی در برابر روش های تهاجمی خواهد داشت.  اگر بتوانید پس از انجام این فرآیند از پوست خود مراقبت بیشتری داشته باشیم قطعاً می توان مدت ماندگاری آن را افزایش داد.

  • تعداد جلسات کم و محدود

برخی افراد می توانند در طی یک جلسه درمان به نتایج مورد نظر خود برسند.  این که رسیدن به نتایج و اهداف به چند جلسه درمان نیاز دارد به میزان آسیب های پوستی افتادگی پوست و شرایط سنی متقاضیان بستگی دارد.  هر چه به پوست مشکلات بیشتری داشته باشد تعداد جلسات  افزایش می یابد.

معمولاً برخی افراد به یک تا سه جلسه درمان نیاز دارند که فواصل بین ان ها به صورت شش ماهه یا ترمیم سالانه برنامه ریزی می شود.  پزشکان متخصص در جلسه مشاوره و درمانی تعداد جلسات را برای زیبا جویان اعلام خواهند کرد.

  • انعطاف پذیری بالا

همان طور که می ‌دانید این تکنیک زیبایی روشی ایمن،  کم خطر و بی عارضه می‌ باشد.  بنابراین می‌ توان حتی برای بخش های حساس بدن از قبیل پلک ها و  اطراف دهان  نیز مورد استفاده قرار داد . برخی  از کاربرد های مهم این تکنیک زیبایی درمان افتادگی پلک  ها ، حذف  نسوج بزرگ پوستی،  لیفت صورت و موارد بیشمار دیگر می باشد.  به همین دلیل روند بهبودی با سرعت بالا و بدون دغدغه های عمل جراحی سپری می شود.

  • بدون نیاز به دوره نقاهت

مراحل انجام این فرآیند بدون نیاز به تیغ جراحی،  برش و بخیه سپری می شود و جوان سازی پوست  توسط امواج اولتراسوند حاصل خواهد شد . بنابراین شاهد عارضه خاصی و پس از درمان نخواهیم بود.  در نتیجه زیبا جویان محدودیتی برای انجام فعالیت های روزانه خود نخواهند داشت و می توانند پس از پایان جلسه درمان به فعالیت های خود ادامه دهند.

  • هزینه مقرون به صرفه

پس از انجام این تکنیک زیبایی شما هیچ نیازی به بستری شدن در بیمارستان،  اعمال مراقبت های ویژه و پشت سر گذاشتن دوره بهبودی و نقاهت نخواهید داشت و هزینه برای جراحی و  اتاق عمل پرداخت نمی کنید.  پس قطعاً هزینه های شما نسبت به عمل جراحی بسیار کمتر است و می توانید به همان نتایج دست یابید.

کاربرد ها

  • درمان افتادگی و شل شدگی پوست
  • از بین بردن چین و چروک ها و خطوط در بخش های مختلف صورت و گردن
  • درمان سیاهی و  تیرگی اطراف چشم
  • کشیدگی و لیفت گونه ها
  • برجسته سازی و لیفت چانه
  • درمان خط خنده ، خط اخم و خطوط پیشانی
  • لیفتینگ و کشیدگی پوست گردن
  • لیفت ابرو ها
  • درمان غبغب
  • بستن منافذ باز پوست
  • زاویه دار  کردن صورت
  • از بین بردن چربی های انباشته شده در بخش های مختلف بدن مانند شکم و پهلو ها
  • درمان افتادگی و شل شدگی پوست
  • استحکام و قوام پوست
  • بهبود کیفیت رنگ پوست
  • درمان افتادگی پلک

پس با توجه به کاربرد های بی نظیر این تکنیک زیبایی می توان فرایند  هایفوتراپی را برای نواحی مختلف صورت و گردن مانند ابرو ها،  بخش تحتانی صورت ، گردن و دکلته ، بازو ها ، شکم و پهلو انجام داد.  متخصصین بر اساس خواسته ها و کاربرد این فرآیند از کارتریج مخصوص استفاده می کنند که در ادامه مطلب به شما معرفی خواهیم کرد.

  • کارتریج DS 1/5

این نوع کارتریج با فرکانسی برابر ۱۰ مگا هرتز عمل می کند که به عمق یک میلی متری پوست نفوذ می کند و می تواند لایه های سطحی پوست مانند رو پوست یا اپیدرم را تحت تاثیر قرار دهد.  این فرایند برای از بین بردن خطوط سطحی پوست و چین و چروک های ظریف مورد استفاده قرار می گیرد.

  • کارتریج 4/5 و DS 3

این کارتریج برای لیفتینگ و کشیدگی پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرد و امواج آن دقیقا لایه از پوست که در عمل جراحی کشیده و سفت می شود را تحت تاثیر قرار می دهد .

فرکانسی که از این دستگاه حاصل می شود در حدود ۴ مگا هرتز است و به عمق چهار و نیم میلی متری پوست نفوذ می کند تا لایه های زیرین پوست را محکم و کشیده تر کند.  پس از انجام این تکنیک زیبایی شما می توانید شاهد پوستی صاف زیبا و یکدست باشید.

کارتریج DS 8 و DS 13

این دو کارتریج با فرکانسی برابر ۲ مگا هرتز عمل می‌ کند که در جهت شکستن پیوند بین چربی های انباشته شده در بخش های مختلف صورت و بدن مورد استفاده قرار می گیرد . این امواج می توانند به عمق ۸ تا ۱۳ میلی متری پوست نفوذ کند با افزایش دما در این عمق سبب لیفتینگ و سفت شدن پوست خواهد شد.

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان از دستگاه هایی  استفاده می شود که دارای انواع کارتریج می باشد و در جهت کاربردوهای بی نظیر آن خدماتی ارائه می دهند.  این تکنیک زیبایی در جهت جوان سازی،  لیفتینگ و حذف  چربی های بخش های مختلف صورت و بدن کاربرد دارد.

بهترین کاندیدای هایفو تراپی چه کسانی هستند ؟

تکنیک زیبایی هایفوتراپی با کمک امواج اولتراسوند با انرژی بالا و به صورت متمرکز  در جهت حذف  چین و چروک ها،  لیفتینگ و از بین بردن چربی ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند که به عنوان محبوب ترین تکنیک زیبایی و جوان سازی شناخته می شود.

نتایج حاصل از این فرایند تقریباً در حدود لیفت با جراحی خواهد بود و شما می توانید در زمان کوتاهی به نتایج مورد نظر خود برسید.  این تکنیک زیبایی برای اکثر زیبا جویان مورد استفاده قرار می‌ گیرد و نوع پوست بر عدم انجام این فرایند موثر نمی باشد.

متخصصین این  تکنیک زیبایی را برای برخی افراد مناسب نمی دانند که در جلسه مشاوره و پس از بررسی شرایط زیبا جویان معین می شود.  پس  کسانی که در شرایط زیر قرار دارند کاندیدای مناسبی برای این تکنیک زیبایی و غیر تهاجمی نخواهند بود.

  • استنت های فلزی در صورت یا گردن ایمپلنت دندان

وجود هر گونه استنت فلزی در بدن متقاضیان باعث می شود که در هنگام انجام این فرایند درد شدید احساس کنند.  متخصصین در برخی از شرایط خاص و با استفاده از پد بین استنت  فلزی و صورت این فرآیند را انجام می دهند .

  • استفاده از باطری قلبی و انواع ضربان ساز ها

بیمارانی که انواع دستگاه های الکتریکی مانند ضربان ساز ها در بدن آن ها جایگذاری شده مانند بیماران قلبی نمی‌ توانند از مزایای این فرایند بهره مند شود.

  • افرادی که شیمی درمانی انجام داده‌ اند.

امواج التراسوند برای کسانی که شیمی درمانی انجام داده اند خطرناک است بهتر است که قبل از این که این تکنیک زیبایی را انجام دهید حتما پزشک خود را مطلع کنید.

  • پوست های بسیار خشک

کسانی که پوست خشکی دارند باید از سه روز قبل از درمان دائماً پوست خود را مرطوب کنند.

  • مصرف برخی از دارو ها کسانی که دارو هایی مانند کورتیکواستروئید ها

دارو هایی که در جهت سرکوب کردن سیستم ایمنی بدن  را مورد استفاده قرار می دهند   یا همه دارو هایی که مشابه هستند باید تا پایان دوره درمان از انجام فرایند هایفوتراپی خودداری کنند.

  • افراد مبتلا به دیابت

بیماری  مبتلا به دیابت در طول دوران بیماری با  آسیب دیدگی رگ های کوچک مواجه می شوند  بنابراین امواج هایفو با آسیب های کنترل شده به پوست کمک می کند اما اگر این رگ  ها در حین درمان دچار آسیب شوند کبودی زیادی به همراه دارد.

  • کم کار بودن تیروئید

تیروئید یکی از غده های مهم بدن است که در متابولیسم بدن نقش مهمی ایفا می کند.  بنابراین با عدم تعادل هورمون های تیروئید آسیب های زیادی به بدن وارد می شود که خشکی پوست یکی از عوارض آن خواهد بود . در نتیجه توصیه می‌ شود که پس از درمان و به تعادل رسیدن تیروئید به فکر جوانوسازی پوست خود با هایفوتراپی باشید.

  • تزریق بوتاکس یا ژل

همان طور که در بخش های قبلی گفت امواج پر قدرت اولتراسوند لایه ها و عضلات لایه میانی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد همه ما می دانیم که بوتاکس باعث فلج  شدن عضلات در این ناحیه خواهد شد.  پس  کسانی که از روش های تزریقی برای جوان سازی پوست استفاده کرده‌ اند باید تا سه ماه پس از آن از انجام فرآیند هایفوتراپی خودداری کنند.

  • خانم هایی که در دوران بارداری یا شیردهی قرار دارند

امواج پر قدرت اولتراسوند عمق نفوذ بالایی ندارند و برای مادر و جنین ضرری نخواهند داشت اما به دلیل تحقیقات طولانی مدتی که انجام شده تا کنون مضر بودن امواج نیز به اثبات نرسیده  است.  بنابراین متخصصین از انجام فرایند هایفوتراپی در این دوران خودداری می کنند . بهتر است که این تکنیک زیبایی چندین ماه قبل از بارداری و یا پس از پایان دوره بارداری و شیردهی انجام شود.

  • کسانی که دارو های رقیق کننده خون مصرف می کنند.

لخته شدن خون یکی از مشکلات بیماران است که در صورت ابتلا به بیماری‌ های قلبی اتفاق می افتد . بنابراین مجبورند  دارو هایی مصرف کنند که از لخته شدن خون جلوگیری کند و هر گونه آسیب به بدن احتمال خونریزی آن ها را افزایش می‌ دهد.  بنابراین متخصصین تاکید می کنند تا پایان دوره درمان از انجام فرایند هایفو تراپی  خودداری کنند.

  • آکنه شدید کیستیک

متخصصین با ایجاد هر گونه ضایعات پوستی بر سطح پوست از انجام فرایند هایفوتراپی خودداری خواهند  کرد.  مصرف آنتی بیوتیک ها و سایر درمان های آکنه میزان عوارض را  افزایش می دهد بنابراین توصیه می شود تا پایان دوره درمان از انجام این تکنیک زیبای خودداری کنید.

تکنیک زیبایی  هایفوتراپی برای کسانی که از نظر سلامتی در شرایط مساعد قرار دارند و تصمیم ندارند برای جوان سازی پوست خود عمل جراحی انجام دهند مناسب می باشد . البته قبل از انجام این تکنیک زیبایی باید شرایط آن ها مورد بررسی و معاینه قرار گیرد.

در کلینیک زیبایی الهیه تهران متخصصین برای پیشگیری از عوارض احتمالی و نا خوشایند و همچنین حفظ سلامت زیبا جویان معاینات لازم را انجام می‌ دهند و در صورت عدم مساعد بودن شرایط آن ها راه کار های درمانی دیگر ارائه خواهد شد.

محدوده سنی برای هایفو تراپی چه زمانی است ؟

از لحاظ علمی می‌ توان گفت که کسانی که در رده سنی ۳۰ تا ۷۵ سال هستند می توانند برای از بین بردن چین و چروک ها یا افتادگی متوسط پوست خود از این تکنیک زیبایی بهره مند شوند.  اما این که تشخیص دهند چه کسی می تواند تحت درمان قرار گیرد بر عهده پزشک است.

متخصصین با توجه به شرایط بدنی متقاضیان،  وضعیت پوست و سن افراد تکنیک زیبایی را انجام می دهند.  پس قبل از هر اقدامی باید توسط پزشک مورد معاینه قرار گیرید.

 کلینیک زیبایی آراد اصفهان یکی از معتبر ترین و به روز ترین کلینیک های پوست و مو در ایران و خاورمیانه است که می تواند بهترین خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو را در اختیار زیبا جویان عزیز با بهترین کیفیت قرار دهد .

همه متخصصین حاضر در این کلینیک در مورد انواع خدمات زیبایی تجربه و مهارت کافی کسب کرده اند بنابراین با مراجعه به این کلینیک می توانید از نتایج بی نظیر تکنیک زیبایی هایفوتراپی و خدمات درمانی و زیبایی دیگر بهره مند شوید.

عوارض انجام هایفو تراپی در دوران بارداری چیست ؟

در این بخش از مطلب ما قصد داریم به عوارض هایفوتراپی در دوران و بارداری بپردازیم.

  • ایجاد درد در ناحیه تحت درمان

احساس درد یکی از اولین عوارض این تکنیک زیبایی در دوران بارداری خواهد بود.  در این بازه زمانی طولانی خانم های باردار اذیت می شوند زیرا با تاباندن امواج به پوست آن ها فرد باردار دچار تحریک  سلول های عصبی خواهد شد و درد بیشتری احساس می کند .

البته،  در شرایط عادی احساس درد پس از مدتی برطرف می شود.  پس  احساس در جزو عوارض جانبی محسوب می شود.  اما در برخی مواقع این احساس ممکن است منظم و تداوم دار شود و در دوره درمان سبب آزار زیبا جویان شود.  اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری حاصل کنید با مشاوران و متخصصین ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان کنید.

  • التهاب و متورم شدن پوست ناحیه درمان

تورم و ایجاد التهاب از دیگر عوارض فرایند هایفوتراپی در دوران بارداری می باشد و می تواند چین و چروک‌ های سطح پوست را از بین ببرد تورم و التهاب ایجاد شده سبب تحریک سیستم ایمنی خانم های باردار خواهد شد بنابراین پس از انجام این تکنیک در ناحیه مورد درمان جریان خون رسانی افزایش می‌ یابد و آب میان بافتی در  زیر پوست جمع می‌ شود و باعث تورم شدید  خواهد شد.

عارضه ایجاد شده جای نگرانی ندارد اما اگر فردی باردار نباشد پس از چند ساعت برطرف می شود.  نا گفته نماند برای برخی افراد نیز کبودی اتفاق می‌ افتد که اگر توسط پزشک متخصص انجام شود نگرانی نخواهد داشت.

  • قرمزی پوست

یکی از عوارض بارز پس از فرآیند هایفوتراپی قرمزی پوست می باشد که به دلیل تحریک سلول های موجود در لایه های پوستی اتفاق می افتد.  اگر میزان آسیب دیدگی سلول ها بسیار خفیف باشد قطعاً میزان قرمزی نیز کمتر خواهد بود . اما قرمزی شدید آن به علت تحریک بیش از اندازه سلول های پوستی می باشد که التهاب در بافت پوست  افراد باردار را نیز به همراه خواهد داشت.

همچنین با  تحریک  شدن سلول های ایمنی در ناحیه مورد نظر تجمع می یابند سپس قرمزی پوست بیشتر خواهد شد . اگر فردی باردار نباشد با مشاهده  این عارضه نگران  نخواهد شد  و پس از مدت کوتاهی رفع می شود.

  • بی حس شدن پوست

بی حسی پوست پس از هایفوتراپی جزو  عوارض طولانی مدت در دوران بارداری خواهد بود و قطعاً شرایط فرد باردار را تحت تاثیر قرار می دهد . چون در این دوران قسمت هایی از بدن حساس تر می شوند و تراکم اعصاب در این بافت ها افزایش می یابد.

البته این سلول ها در عمق بیشتری از پوست قرار دارند و احتمال آسیب‌ دیدگی آن ها بسیار پایین است.  با توجه به این که امواج التراسوند به لایه های عمیق پوست نفوذ می‌ کند ممکن است سلول های پوستی فرد بیماران را دچار آسیب کند و تا مدتی طولانی شرایط را برای خانم های باردار سخت کند . حتی ممکن است برای بهبودی در این دوران لازم باشد  دارو مصرف کنند.

  • افزایش رنگدانه های پوست یا هایپرپیگمنتیشن

عارضه دیگر که پس از انجام فرآیند  هایفوتراپی در خانم های باردار اتفاق می‌ افتد افزایش رنگدانه های پوستی یا هایپرپیگمنتیشن می باشد.  ملانوسیت ها نوعی سلول هستند  که در ساختار پوست وجود دارند  و ملانین تولید می کند . امواج دستگاه هایفوتراپی پس از تابش به پوست ، سلول های پوست را تحریک می کنند و ملانین بیشتری تولید خواهند کرد.

البته،  این اتفاق کاملاً طبیعی می باشد.  در این شرایط سلول های پوستی احساس می کنند که در برابر نور خورشید قرار گرفته اند  و به تولید ملانین بیشتر می پردازند که در نهایت به تیره  شدن پوست در ناحیه درمان منجر خواهد شد و زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.  در برخی مواقع نیز این تغییر رنگ دائمی  است و باید برای درمان از روش های دیگر استفاده کرد.

با توجه به عوارض بیان شده در دوران بارداری بهتر است از انجام این فرایند در این دوران خودداری کنید و با مراقبت های خانگی از پوست خود محافظت داشته باشید.  پس از پشت سر گذاشتن این دوران  می توانید برای زیبایی و جوان سازی پوست با تکنیک هایفوتراپی اقدام کنید.

کلینیک بین المللی پوست موزیبایی آراد-هایفو

هزینه هایفو تراپی چقدر است ؟

بدون شک هایفوتراپی هزینه ای کمتر از عمل لیفت با جراحی خواهد داشت زیرا در این تکنیک نیازی به اتاق عمل،  مراقبت‌ های ویژه ، بستری شدن در بیمارستان نمی باشد.  البته  هزینه های این فرایند بر اساس کاربرد ها و میزان آسیب های پوستی متغیر می باشد.  عوامل مختلف دیگری از قبیل

  • ناحیه درمان
  • شرایط سنی افراد
  • تعداد جلسات
  • نوع کارتریج دستگاه

 هزینه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.  اگر بخواهید که این تکنیک زیبایی را در مراکز معتبر و تخصصی و همچنین توسط پزشکان ماهر و با تجربه انجام دهید قطعاً باید هزینه بیشتری پرداخت کنید در کلینیک سیب آیه آراد اصفهان هزینه ها با تعرفه های معقول و استاندارد ارائه می شود شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و تخفیفات کلینیک زیبایی آراد اصفهان با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک زیبایی کاملا رایگان می باشد.

مراقبت های قبل از هایفو تراپی

پس از حضور شما در جلسه مشاوره متخصصین ابتدا شرایط شما را بررسی خواهند کرد ‌. همچنین توضیحات کاملی در مورد چگونگی مراقبت های قبل و پس از درمان در اختیار شما قرار می دهند . مراقبت های قبل از این تکنیک زیبایی به شرح زیر می باشد.

  • بارداری و استفاده از داروی خاص

قبل از انجام این تکنیک زیبایی باید پزشک خود را در جریان بارداری خود قرار دهید و یا اگر دارو مصرف می کنید پزشک ها مطلع کنید.

دوران بارداری یکی از دوران بسیار حساس است و باید مراقبت های ویژه ای  انجام شود بنابراین در صورتی که شما در این دوران قرار دارید حتماً باید به پزشک خود اطلاع دهید تا پزشک تشخیص درستی برای عدم انجام این روش درمان داشته باشد.

  • استحمام با حمام گرم

یکی از مراقبت هایی است  که می‌ تواند در این تکنیک زیبایی موثر باشد استحمام با آب گرم می باشد . زیرا همه آلودگی‌ ها از سطح  ناحیه درمان زدوده  می شود و منافذ پوست پاک سازی خواهد شد.

  • ارائه اطلاعات کامل به پزشکی

اگر در بدن خود با ایمپلنت یا جسم فلزی مواجه هستید  حتما باید پزشک را در جریان قرار دهید . همچنین اگر در سه ماه اخیر برای جوان سازی تزریق بوتاکس یا ژل  انجام داده اید  به پزشک اطلاع دهید.

  • مشاهده نمونه کار های پزشک و اطمینان از معتبر بودن کلینیک

یکی از اقدامات مهم قبل از انجام این تکنیک زیبایی تحقیق در  مورد معتبر بودن کلینیک و مهارت پزشک انتخابی می باشد . شما می توانید با مشاهده نمونه کار های پزشک و یا گفت و گو با زیبا جویان قبلی کلینیک در این زمینه اطلاعات دقیق حاصل کنید.

  • عدم مصرف دارو های فشار خون و الکل

متخصصین توصیه می کنند  تا دو هفته قبل از انجام این تکنیک زیبایی مصرف دارو های رقیق کننده خون و مشروبات الکلی را متوقف کنیم زیرا با افزایش فشار خون عوارض پس از درمان نیز افزایش خواهد یافت.

  • پاک سازی پوست از هر نوع آرایش

هنگام حضور در کلینیک زیبایی باید پوست خود را از هر نوع آلودگی و آرایش پاک سازی کنید تا مراحل درمان به راحتی پیش برود.

  • هیدراته کردن بدن

برای افزایش تاثیرات  درمان توصیه می شود روز قبل از این تکنیک زیبایی با نوشیدن مایعات زیاد پوست و بدن خود را هیدراته کنید تا اثرات درمان را افزایش دهید.

  • عدم مصرف دخانیات

مصرف دخانیات باعث افزایش غلظت خون خواهد شد و توصیه می شود دو هفته قبل از درمان مصرف آن را متوقف کنید و در صورت عدم توجه به این موضوع میزان عوارض پس از این تکنیک زیبایی افزایش می یابد و دوره نقاهت طولانی مدتی را پشت سر خواهید گذاشت.

  • دوری از نور خورشید

متخصصین توصیه می کنند چند روز قبل از انجام این فرایند زیبایی در معرض نور خورشید قرار نگیرید همچنین از رفتن به سولاریوم  خودداری کنید . چون پوست در برابر اشعه نور خورشید و یا دستگاه سولاریوم حساس می‌ شود و باعث کاهش تاثیرات درمان  خواهد شد.

مراقبت های پس از هایفو تراپی :

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خود داری کنید.

یکی از مهم‌ ترین مراقبت هایی که پس از این تکنیک زیبایی توصیه می شود دوری از نور خورشید است.  سعی کنید تا چند روز این مراقبت را جدی بگیرید چون با نفوذ اشعه نور خورشید سبب آسیب دیدگی و کاهش تاثیرات درمان می‌ شود و احتمال هایپرپیگمنتیشن را افزایش می دهد همچنین پس از این تکنیک زیبایی پوست شما کمی ملتهب است و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید احتمال آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست زیاد است.  توصیه می شود که مصرف ضد آفتاب های مناسب را جدی بگیرید.

  • پس از انجام این تکنیک زیبایی از ماساژ دادن پوست خود بپرهیزید .

منظور ما  از ماساژ دادن هر گونه دستکاری  پوست با فشار فیزیکی می باشد.  پس از انجام فرآیند هایفوتراپی پوست ملتهب می شود و  احساس خارش و کشیدگی در پوست کاملاً طبیعی است توصیه می شود به هیچ وجه پوست خود را نخارانید زیرا باعث افزایش تحریک آن خواهد شد .  در صورت ایجاد زخم بر پوست پزشک را در جریان قرار دهید تا دارو های مناسب برای شما تجویز شود.

  • پس از انجام فرآیند هایفوتراپی آب زیاد بنوشید.

  زیرا با نوشیدن آب زیاد پوستتان شفاف تر می شود و تاثیرات درمان افزایش خواهد یافت.  چون پوست با سرعت بالایی به تولید کلاژن می پردازد و ترمیم و بازسازی پوست افزایش خواهد یافت.

  • از شست و شوی پوست با آب داغ خودداری کنید.

توصیه می شود پس از انجام  این تکنیک زیبایی از رفتن به حمام تا ۱۲ ساعت خود داری کنید و پوست را در معرض آب سرد یا خیلی گرم قرار ندهید.  چون چربی طبیعی بر روی پوست شما باید حفظ شود و از تحریک شدن پوست جلوگیری می کند.

  • تا ۲۴ ساعت از  انجام فعالیت‌ های سنگین خودداری کنید تا از تحریک شدن قرمزی و التهاب پوست جلوگیری شود.
  • تا سه روز هنگام خوابیدن زیر سر خود را کمی بلند تر از بدن قرار دهید تا تورم و قرمزی ایجاد شده بر سطح پوست کاهش یابد.

اثرات و نتایج :

هایفو تراپی یکی از روش های نسبتاً مدرن برای درمان افتادگی پوست، از  بین بردن چین و چروک های سطحی و عمیق   و سفت شدن پوست می باشد  که بدون درد و به صورت کاملا غیر تهاجمی انجام می شود.

این تکنیک زیبایی امروزه به عنوان جایگزین لیفت صورت با جراحی  معرفی می شود .  این تکنیک زیبایی و جوان سازی پوست با کمک امواج پر قدرت  فرا صوت انجام می شود . این فرآیند برای

  • درمان افتادگی پلک ها
  • از بین بردن چین و چروک های سطح و عمیق  پوست حتی بخش های حساس مانند اطراف چشم و دهان
  • درمان تیرگی و سیاهی دور چشم
  • لیفتینگ گونه ها،  ابرو ها چانه و پیشانی
  • از بین بردن خط خنده،  خطوط پنجه کلاغی و خط اخم
  • لیفت گردن و دکلته
  • درمان غبغب
  • از بین بردن چربی های اضافه بخش‌ های مختلف صورت و بدن
  • زاویه سازی صورت و … استفاده قرار می گیرد .

پس از انجام این فرایند زیبا جویان می‌ توانند در حدود ۲۰ درصد از اثرات اولیه آن را در سطح پوست مشاهده کنند  و احساس کشیدگی و سفت شدن در پوست خواهند داشت که  به مرور زمان و باعث تولید رشته های کلاژن جدید می شود و  لیفتینگ و زیبایی پوست حاصل خواهد شد.

در این تکنیک زیبایی می توان نتایجی در حد لیفت با جراحی حاصل کرد زیرا با نفوذ امواج اولتراسوند در لایه های زیرین پوست دقیقاً لایه از پوست تحت تاثیر قرار می گیرد که در عمل جراحی کشیده و سفت می شود.  متاسفانه مدت ماندگاری این فرایند نسبت به عمل جراحی کمتر است و در حدود یک تا سه سال دوام دارد .

مدت  ماندگاری و تاثیرات درمان به اعمال مراقبت ها،  سبک زندگی و  شرایط سنی هر فرد بستگی خواهد داشت.  پس هر چه از پوست خود مراقبت بهتری داشته باشید  قطعا مدت ماندگاری این تکنیک زیبایی افزایش می یابد . متخصصین برای ماندگار کردن نتایج توصیه می‌ کنند جلسات هایفوتراپی را به طور سالیانه نیز ادامه دهید تا روند پیری پوست را به تعویق بیندازید و حتی در سنین  پیری دارای پوستی جوان و شاداب باشید.

دوره نقاهت پس از هایفو تراپی چقدر است ؟

تکنیک زیبایی و غیر تهاجمی هایفوتراپی بدون نیاز به برش و بخیه بر سطح پوست انجام می شود.  بنابراین زیبا جویان عزیز می توانند پس از  ترک کلینیک فعالیت های روزانه خود را ادامه دهند و با پوست  خود همانند گذشته رفتار کنند.  البته،  متخصصین برای افزایش تاثیرات درمان  و ماندگار کردن نتایج اعمال برخی از مراقبت ها را توصیه می کنند.

پس از انجام تکنیک هایفوتراپی پوست کمی حساس،  ملتهب و قرمز  می شود که در طی چند ساعت بر طرف می‌ شود.  بنابراین متخصصین توصیه می‌ کنند تا دو روز از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنید زیرا این فعالیت ها باعث افزایش گردش خون و تحریک شدن پوست خواهد شد.  پس از انجام این فرایند در معرض نور خورشید و مجاورت هوای گرم قرار نگیرید و حتما از ضد آفتاب استفاده کنید .

با نوشیدن مایعات زیاد می توانید تاثیرات درمان را افزایش دهید و نتایج بهتری حاصل کنید.  تزریق بوتاکس،  استفاده از لایه بردار های شیمیایی،  تزریق فیلر و انواع پروسه های زیبایی خود را می‌ توانید یک هفته پس از هایفوتراپی انجام دهید.

تعداد جلسات هایفو تراپی چقدر است ؟

پس از حضور شما در جلسات مشاوره پزشک به بررسی همه شرایط شما از قبیل  میزان افتادگی و شل شدگی پوست،  میزان چین و چروک ها،  شرایط سنی و انتظارات شما می پردازد و بر اساس این موارد تعداد جلسات درمان تعیین می شود . کسانی که با افتادگی خفیف پوست و یا چین و چروک های ظریف و سطحی مواجه هستند قطعاً در طی یک جلسه می تواند نتایج عالی حاصل کنند.

اما برای چین و چروک های عمیق تر و افتادگی متوسطه پوست یک تا سه جلسه هایفوتراپی توصیه می‌ شود.   این جلسات با فواصل شش ماه برگزار خواهد شد.  هر جلسه این تکنیک زیبایی در حدود ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد و پس از آن بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان و پشت سر گذاشتن دوره نقاهت می تواند فعالیت های روزانه خود را ادامه دهید.  برای تداوم و ماندگار کردن نتایج بهتر است که جلسات هایفوتراپی را به طور سالیانه ادامه دهید.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

نتیجه گیری :

دوران بارداری یکی از حساس ترین دوران  زندگی خانم ها است که  با افزایش وزن،  تغییرات ظاهری و حساسیت مادران بر زیبایی خود همراه است همچنین  شاهد تغییراتی نا خوشایند ی بر  چهره خود خواهند بود . در این دوران ممکن است صورت آن ها متورم شود و لک های ناشی از بارداری بر سطح پوست خود نمایی کنند.  مشاهده جوش ها‌و آکنه ها نیز کاملاً طبیعی است و  حسابی بر روحیه مادران باردار تاثیر گذار است .

البته این  تاثیرات نا خوشایند بر شکل ظاهری آن ها طبیعی است . معمولا خانم های باردار در این دوران  سعی می کنند از راه کار های زیبایی استفاده کنند  تا مجدداً احساس جوانی و شادابی کنند.  این حق مسلم هر فردی است اما از طرف دیگر باید از جنین خود محافظت کنند چون جنین در در بطن وجود آن ها پرورش می یابد و سلامتی او از هر موضوع دیگری مهم تر است.

پس  مادران باید در این دوران اطلاعات دقیقی در مورد راه کارهای زیبایی و جوان سازی حاصل کنند و هر اقدامی را به صورت آگاهانه انجام دهند.  در این دوران انواع راه کار های  کلینیکی مانند هایفو تراپی،  لیزر،  تزریق ژل،  تزریق بوتاکس و …. برای مادران توصیه نمی شود و بهتر است که با استفاده از ماسک های طبیعی و تغذیه مناسب  به فکر زیبایی خود و  سلامتی جنین باشند.

قطعاً همه انسان ها برای زنان بار دار احترام خاصی قائل هستند  پس باید شرایط خود را بپذیرید و پس از پشت سر گذاشتن دوران بارداری برای استفاده از تکنیک های زیبایی اقدام کنید . پس  از پشت سر گذاشتن دوران بارداری و شیر دهی می‌ توانید از تکنیک زیبایی مانند  هایفوتراپی استفاده کنید.  در این روش پوست افتاده و شل شده،  چین و چروک های ایجاد شده بر سطح پوست  و حتی لک های پوستی  از بین خواهند رفت و شما مجددأ احساس شادابی و جوانی خواهید کرد.

پس در دوران بارداری سعی کنید مراقب سلامتی  خود و  جنین  باشید و وقت بیشتری برای تغذیه و تقویت پوست و موی خود در نظر بگیرید . حتی می توانید با آرایشی ملایم حس شادابی و جوانی را در خود زنده کنید تا این دوران را با خیال راحت پشت سر بگذارید.

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انواع خدمات زیبایی و جوان سازی پوست توسط متخصصین حرفه ای و با تجربه و با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته ارائه می‌ شود.  شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این کلینیک با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.  مشاوره و ارائه خدمات در این کلینیک زیبایی کاملاً رایگان انجام می شود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد-کلینیک آراد

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه مراقبت های مربوط به خدمات  زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.ir/مراقبت-ها/

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:https://clinicarad.ir/nfeu

لینک آپارات:https://aparat.com/v/4Fuz5

لینک نماشا:https://www.namasha.com/v/YYoGEwLz

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com

لینک یوتیوب: https://www.youtube.com

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

2 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

5 روز پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

1 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

1 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش