جوانسازی

راهکار از بین بردن جای جوش و آکنه

محتوا پنهان
1 راهکار از بین بردن جای جوش و آکنه

راهکار از بین بردن جای جوش و آکنه

نگاه کردن در آینه و دیدن جوش ها و آکنه ها بسیار ناراحت کننده است اما بدتر از آن برجای ماندن جای جوش  و آکنه ها  می باشد. جوش ها و آکنه ها پس از گذراندن دوره ای برطرف می‌شوند اما سختی کار اینجا است محو کردن جای جوش ها دشواری های خود را دارد.  خوشبختانه امروزه روش های مختلفی در جهت درمان و از بین بردن اسکار و آکنه ها ابداع شده است که در این مطلب در مورد آن گفتگو خواهیم کرد.

در این مطلب به مرور روش های خانگی و درمان های کلینیکی می پردازیم.‌ البته باید به نوع جای جوش دقت کنید. چون این مشکل به صورت فرورفتگی و برآمدگی و لکه های تیره و گوشتی بر روی پوست نمایان می شود.

انواع جای جوش و آکنه

برجای ماندن جای جوش و اسکار در دو دسته تقسیم بندی می شوند که شامل موارد زیر می باشد:

  • جای جوش فرو رفته (اسکارهای آتروفیک): در این عارضه بافت پوست تحلیل می رود.
  • جای جوش برآمده (اسکارهای هایپر تروفیک): در این نوع اسکار پوسته بافت اضافه می آید.

بنابراین چهار نوع جوش در دسته های آتروفیک و هایپرتروفیک قرار می گیرند که شامل اسکار قندیلی، اسکار واگنی، اسکار گرد و اسکارهای کلوئیدی می باشد. البته در برخی مواقع جای جوش به شکل یک زخم نمایان می شود که پس از بهبودی لکه های تیره رنگ به نام هایپرپیگمنتیشن ایجاد خواهد شد.  این عارضه برای کسانی که پوستشان مستعد آکنه است رایج می باشد و به نام هایپرپیگمنتیشن بعد از التهاب شناخته می شوند. این لکه ها صاف هستند و معمولاً به رنگ های صورتی،  قرمز،  بنفش و قهوه ای و سیاه نمایان می‌شوند البته رنگ آن به رنگ پوست هر فرد بستگی دارد.

از بین بردن جای جوش و درمان آکنه

درمان انواع جای جوش فرو رفته چگونه است؟

  • اسکار قندیلی (Ice Pick):

نام دیگر جای قندیلی جوش اسکار مثلثی می باشد که به صورت سوراخی باریک و عمیق می باشد که تا لایه درم ادامه دارد.  شکل این اسکار مثلثی ماند زمانی است که با یک قندیل های یخی یا وسیله ای نوک تیز پوست را سوراخ کرده باشد

اسکارهای قندیلی به شکل سوراخ های عمیق و باریک و کوچک روی پوست مشاهده می شوند و در برخی مواقع مانند منافذی بزرگ و باز مشاده می‌شوند.

این اسکار ها از از کیسه های عفونی یا انواع ضایعات پوستی که در لایه های عمیق پوست وجود دارند ایجاد می‌ شوند و سبب تخریب مسیر بافت پوست و ایجاد جای جوش ستونی خواهند شد.

روش درمان:

روش های درمانی مختلفی برای این نوع اسکار وجود دارد که شامل:

در این نوع درمان متخصصان زیبایی با ابزار های مخصوص برش کوچکی در ناحیه اسکار ایجاد می‌کنند و پوست را به هم می چسبانند. این عمل با استفاده از چسب بافتی انجام می شود تا پوست مجدداً ترمیم و بازسازی شود (برش پانچی)

در روش دیگر برای اسکارهای عمیق تر مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش با ایجاد برش بافت ناحیه اسکار را برداشته و زخم ایجاد شده را با کمک گرافت های پوستی پر می کنند.  پوستی که برای پیوند مورد استفاده قرار می دهند از پشت گوش برداشته خواهند شد.

در هر دو روش به دلیل برش های ایجاد شده جای اسکار کوچکی در سطح پوست مشاهده می شود. اما این عارضه بسیار مسطح و تخت است .بنابراین زیاد به چشم نمی آید و برخی مواقع می توان با استفاده از لیزر آن را از سطح پوست پاک کرد.

اسکار واگنی( Box car)

اسکار باکس کار به صورت فرورفتگی های گرد یا بیضی شکل در سطح پوست نمایان می شوند.  دیوار های این عارضه استوانه‌ای شکل است و معمولاً از اسکار های قندیلی بزرگتر می باشد و سطح پوست را ناهموار و سوراخ سوراخ نشان می دهد.

علت ایجاد این ضایعه به دلیل واکنش های التهابی که در زیر برخی از جوش  ها ایجاد می شود به وجود می‌ آید.  این موضوع باعث از بین رفتن کلاژن های بافت می شود و کم کم پوست ناحیه تحلیل می رود. کلاژن ها مانند سیمان در بین بافت ها قرار دارند و وقتی که از بین بروند بافت های  بالایی تخریب می شوند و سطح فرو رفتگی پوست خواهد شد. این نوع اسکار به صورت سطحی یا شدید ایجاد می‌ شود.

روش درمان پانچ گرافتینگ

درمان این اسکار ها مانند اسکار های قندیلی  می‌توان به روش پانچ گرافیتینگ می باشد.  این نوع اسکار ها را می توان با پانچ  گرافینیگ، پوست این ناحیه را در جهت اسکار بالا تر بیاوریم تا با پوست پیرامون همسطح شود.

تزریق ژل

تزریق ژل نیز یکی از رایج ترین روش های درمانی جای جوش واگنی است که در این روش با استفاده از ژل ها یا فیلر های پوستی قسمت های فرو رفته پوست پر می شود. ژل ها با سرنگ های ظریف در زیر پوست تزریق می شوند . ژل ها باعث بالا رفتن بافت پوست و همسطح شدن پوست پیرامون آن می شود.

تزریق ژل نسبت به روش های دیگر سریع تر و دردسر کمتری دارد. تنها عیب  این روش موقتی بودن آن است که تقریباً یک تا دو سال ماندگاری دارد.

از بین بردن جای جوش و درمان آکنه

استفاده از لیزر های جوانسازی پوست

یکی دیگر از روش های درمان اسکار واگنی به کارگیری لیزر های جوان سازی می باشد. در کلینیک زیبایی آراد اصفهان از لیزرهای متنوعی بر اساس نوع پوست و نیاز های هر فرد استفاده می‌ شود . این  لیزر ها شامل

  • سوزاننده
  • غیر سوزاننده

می باشد.  در ادامه مطلب در مورد این دو نوع لیزر اطلاعاتی برای شما ارائه خواهیم داد.

لیزرهای سوزاننده

این لیزر به نام co۲ فرکشنال یا لیزر یاگ نام دارد که سبب لایه برداری پوست می شود . این عمل توسط متخصصین با تجربه انجام می‌ شود تا هیچ آسیبی به پوست وارد نشود. پس از لایه برداری پوست با افزایش کلاژن سازی به تولید بافتی جدید تر می پردازد و جای جوش های فرو رفته در سطح پوست را برطرف می کند.

لیزر های لایه بردار باعث صاف شدن و یکدست کردن پوست می شوند . این فرآیند به دوره نقاهت نسبتاً طولانی نیاز دارد. بازسازی پوست در این روش تقریباً دو هفته طول می کشد و تا مدتی پوستتان قرمز می باشد. برطرف شدن این قرمزی چند هفته و برای برخی افراد چند ماه زمان می برد.

لیزر های غیر سوزاننده

این نوع لیزر آسیبی به پوست وارد نمی کند و تنها هدف آن افزایش کلاژن سازی می باشد. بعد از تولید کلاژن بافت پوست سفت  و یکدست خواهد شد.  بهترین نوع لیزر غیر سوزاننده که امروزه جزء پرکاربردترین دستگاه ها می باشد PDL می‌ باشد.

دیگر کاربرد های این دستگاه از بین بردن ضایعات عروقی، جای جوش، جای آکنه و ماه گرفتگی ها می باشد. و برای جوش های فرو رفته و یا برآمده مورد استفاده قرار می گیرد.

اسکار گرد یا چرخشی

این نوع آسیب  به صورت نواری های چرخشی و موجی شکل در سطح پوست نمایان می شوند .

تفاوت این اسکار ها با نوع واگنی این است که مرز مشخصی ندارد و تقریباً سطح یک ناحیه را ناهموار می کنند. علت به وجود آمدن این عارضه رشته های فیبر مابین پوست و بافت زیر پوست قرار گیرد و لایه سطحی پوست را به پایین می کشد و سبب فرورفتگی در سطح پوست  می شود.

روش درمان

برش زیر پوستی یا سابسیژن یکی از روش های درمان این نوع عارضه می باشد که با یک جراحی ساده و همراه با بیحسی موضعی انجام خواهد شد.

در روش سابسیژن متخصص با کمک ابزاری مخصوص سوزن را به صورت موازی در زیر لایه پوست قرار می دهد و رشته های فیبری را از بین می برد.  سپس ناهمواری های سطح پوست برطرف خواهد شد و پوست صاف و یکدست به نظر می رسد.

از بین بردن جای جوش و درمان آکنه

انواع جای جوش و ضایعات پوستی برآمده

اسکار های هایپر تروفیک ضایعاتی هستند که بر  سطح پوست بیرون زده‌اند و برجسته و محکم بر سطح پوست مشاهده می شوند. این نوع جوش ها معمولاً بر روی شکم و پشت و  بیشتر در آقایان ایجاد می شود.  البته این عارضه جای مشخصی ندارد و ممکن است در هر جای بدن ایجاد شود.  رایج ترین نوع ایجاد این اسکار به دلیل زخم یا آسیب های پوستی شدید می باشد.

اسکارهای کلوئیدی و یا زخم های گوشتی شکلی وخیم از این نوع اسکار برآمده می باشد و تفاوت آن با اسکار های هایپرتروفی ک این است که اسکار های کلوئیدی از اندازه زخم ایجاد شده بزرگتر خواهند بود و پس از بهبودی نیز رشد می  کنند.

برخی افراد پوستشان بیشتر مستعد زخم های گوشتی می باشد.  بنابراین این عارضه در برخی افراد بیشتر مشاهده می شود.

علت اصلی این عارضه تولید بیش از حد کلاژن می باشد و برعکس اسکار های قندیلی و واگنی و هایپرتروفی عمل می کنند.  در در این مواقع پوست پس از ترمیم شدن زخم همچنان به ساخت کلاژن ادامه می دهد و باعث ایجاد این اسکار خواهد شد.

روش درمان

برای درمان جای جوش گوشتی یا برآمده نیز روش های مختلفی وجود دارد که نوع انتخاب آن به نظر پزشک و شرایط شما بستگی دارد.

این روش ها شامل استفاده از :

  • کرم های استروئیدی (کورتون)
  • ژل های سیلیکونی
  • کرایو تراپی
  • لیزر و

تزریق  می باشد.

یکی از مشکلات درمان جای جوش برجسته و بر آمده احتمال وخیم شدن اسکار می باشد.  بنابراین انجام این عمل باید توسط متخصص با تجربه و حرفه ای انجام شود.

از بین بردن جای جوش و درمان آکنه

لکه های پوستی هایپرپیگمنتیشن

لکه هایی که پس از بهبودی جوش ها بر روی پوست باقی می‌ماند مانند اسکار است .ولی اسکار واقعی نیستند.  خیلی ها به دلیل التهاب در حین ایجاد آکنه به وجود می آید و بر اساس رنگ پوست متفاوت می باشد.

علت ایجاد عارضه های پوستی التهاب در هنگام آسیب های پوستی و آکنه می باشد. همراه با بهبودی و بازسازی پوست میزان رنگدانه ها و ملانین در سطح پوست افزایش می یابد و باعث ایجاد این لکه های تیره رنگ بر سطح پوست خواهد شد.

روش درمان

این عارضه های پوستی در برخی مواقع به خودی خود از سطح پوست حذف می شوند و ماندگاری چندانی ندارند. اما در برخی مواقع  لکه ها بر سطح پوست ماندگار می‌شوند و باید از روش های مناسب برای برطرف کردن آن استفاده کرد.

 

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد :

انواع جوش ها و بهترین درمان برای آنها

 

 

 

 

غرور جوانی و جوش صورت
درمان جوش صورت

درمان هایپرپیگمنتیشن با روش های خانگی

امروزه کرمها و محصولات بی نظیری در زمینه از بین بردن لک وجود دارد که به صورت موضعی باید استفاده شود مصرف این کرم ها نیاز به طول درمان دارد و شامل موارد زیر می باشد

کرم های سفید کننده

کرم های سفید کننده در جهت از بین بردن لکه های پوستی مورد استفاده قرار می گیرند. که حاوی ماده‌ای به نام جیوه می باشد.  جیوه جز مواد ارزان قیمت می باشد.

لایه برداری پوست

برای لایه برداری در خانه می توانید از لایه برداری های شیمیایی استفاده کنید .این لایه بردار ها به مقدار  کمی اسیدی هستند و باعث کمرنگ شدن لکه های ایجاد شده در سطح پوست خواهد شد.  استفاده از این لایه بردار ها برای لکه های پر رنگ تاثیری ندارد لایه بردار های خانگی شامل آلفا هیدروکسی اسید هستند.

محصولات دیگر ی از قبیل رتینوئید ها،  آزلائیک اسید و کرم های حاوی هیدروکینون را می توان نام برد که در کمرنگ کردن لکه های پوست تاثیر زیادی دارند.  این دارو ها باید توسط پزشک تجویز شود البته ترتینوئین بدون نسخه نیز ارائه می شود.

از بین بردن جای جوش و درمان آکنه

درمان هایپرپیگمنتیشن در کلینیک

  • لیزرها

روش‌ های درمان هایپرپیگمنتیشن در کلینیک

لیزر درمانی

برای درمان لکه ‌های ناشی از التهاب پوستی از لیزر های لایه‌ بردار استفاده می‌ شود . فرآیند ها لیزر سبب هموار شدن سطح و  درمان عارضه های  پوستی می‌ شوند. دستگاه های لیزر های از قبیل:

▪اوربیوم  یاگ

▪لیزر کیوسوئیچ

▪ لیزر CO2 فرکشنال

از جمله دستگاه های لیزری قابل استفاده می باشند.

لایه برداری در کلینیک

لایه برداری در کلینیک توسط اسید های با درصد بالاتر  انجام می‌ شوند.

این فرایند سبب رفع انواع لکه‌ های تیره پوستی می شود و  تاثیر بهتری نسبت به از لایه‌ بردار های خانگی دارد.  لایه برداری در کلینیک برای درمان جای جوش تیره و کسانی پوست روشن دارند پیشنهاد می شود.

  • میکرودرم  آبریژن

میکرودرم آبریژن جز  روش‌ های پر طرفدار  برای زیبایی و جوانسازی پوست می باشد. این عمل  به عنوان یکی از روش های  لایه‌بردار معرفی می شود . در این روش با استفاده از بلور های اکسید آلومینیوم و تیغه الماسی دستگاه  لایه‌برداری پوست انجام  می‌ شود. میکرودرم باعث جوان سازی و شاداب پوست نیز می شود. البته به عنوان درمان استاندارد جای جوش و انواع ضایعات پوستی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

  • درم آبریژن

فرآیند درم آبریژن مانند عمل میکرودرم‌  در جهت لایه برداری پوست انجام می‌ شود و تفاوت آن در میزان میزان تهاجمی بودن آن  دو می باشد.  این فرایند با بی حسی موضعی انجام می شود . در گذشته درم آبریژن به عنوان موثرترین و درمانی استاندارد برای جای جوش و آکنه مورد استفاده قرار می گیرد. اما هم اکنون استفاده از لیزر ها کاربرد بیشتری دارد.

درم آبریژن مثل میکرودرم آبریژن یک روش برای لایه برداری است.  با این تفاوت که مقداری تهاجمی‌ تر است و باید تحت بی‌حسی موضعی انجام شود. درم آبریژن در گذشته جز روش استاندارد درمان اسکار و جای و آکنه بود ولی هم اکنون لیزر ها جای آن را گرفته‌اند.

همانطور که در طی این مطلب مشاهده کردیم روش های مختلفی برای درمان جای جوش و آکنه برای شما ارائه شد .انتخاب بهترین روش توسط پزشک تعیین می‌شود . در جلسات مشاوره متخصصان ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان شرایط پوستی،  نوع جوش و آسیب ها را مورد بررسی قرار می دهند تا بتوانند بهترین روش را برای شما ارائه دهند.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد درمان آسیب های پوستی و داشتن پوستی زیبا و شاداب می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان تماس بگیرید.

از بین بردن جای جوش و درمان آکنه

کاربرد و مزایای درمان های کلینیکی

  • هموار و یکدست کردن پوست
  • از بین بردن چین و چروک و خطوط سطح پوست
  • بهبود و کیفیت رنگ پوست
  • استحکام و قوام پوست
  • درمان جای جوش و آکنه و انواع ضایعه های پوستی
  • تقویت و افزایش خون رسانی
  • جوانسازی پوست
  • طول درمان کوتاه مدت
  • نیاز نداشتن به بیهوشی
  • کسب نتایج در مدت زمان کوتاه

بهترین کاندیدای درمان جای جوش با روش های کلینیکی

معمولاً روش های کلینیکی برای کسانی مناسب است که نمی‌توانند از  روش های خانگی نتیجه مورد قبولی حاصل کنند. در روش های کلینیکی لایه های زیرین پوست نیز مورد درمان قرار می‌گیرند ، اما در روش های خانگی فقط لایه سطحی پوست درگیر خواهد شد و نمی توان به عنوان درمان قطعی مورد استفاده قرار داد.

روش های کلینیکی برای کسانی که درگیر بیماری های پوستی فعال نیستند و می خواهند در مدت زمان کوتاه تری پوستی صاف و شاداب داشته باشد توصیه می شود.

هر کدام از روش های کلینیکی بر اساس میزان آسیب های پوستی و نوع پوست توسط پزشک تعیین می شود.  امروزه استفاده از دستگاه های لیزر بیشترین کاربرد را درد درمان رفع اسکار و جای آکنه ها دارد.

از بین بردن جای جوش و درمان آکنه

عوارض روش های درمان جای جوش چقدر است؟

مطمئناً روش‌ های کلینیکی در درمان اسکار  نسبت به روش های خانگی عوارض بیشتری دارد . زیرا در این روش ها لایه سطحی و میانی درگیر خواهد شد.  بنابراین با عوارضی مانند قرمزی،  تورم و کبودی و مقداری از التهاب مواجه می شوند. این عمل ها  کاملاً طبیعی هستند و باید همراه با اعمال مراقبت هایی که توصیه شده در مدت زمان کوتاهی برطرف خواهد شد. در لایه بردار های سوزنده ممکن است قرمزی پوست تا دو هفته و در برخی افراد تا چند ماه ادامه دار باشد. پس باید از پوست در مقابل اشعه نور خورشید محافظت کنید و سعی کنید این روش ها را در فصل های سرد  سال که میزان تابش نور خورشید کمتر است انجام دهید.

در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انواع روش های زیبایی و جوانسازی پوست توسط کادری حرفه ای و مجرب امکان پذیر می باشد.

هزینه درمان جای جوش در کلینیک زیبایی آراد اصفهان چقدر است؟

هزینه ها در هر روش بر اساس میزان اسکار ها و آسیب های پوستی،  تعداد جلسات،  روش درمانی،  مهارت و تخصص پزشک و وسایل و تجهیزات مورد نظر و  موقعیت جغرافیایی کلینیک تعیین می شود.  برای آگاهی از هزینه ها در کلینیک زیبایی آراد اصفهان با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما تماس حاصل فرمایید.

از بین بردن جای جوش و درمان آکنه

مراقبت های قبل از درمان جای جوش در کلینیک

  • در جلسه مشاوره با پزشک در مورد مشکلات پوستی خود گفت و گو کنید و اطلاعات کافی در زمینه روش‌ های درمانی حاصل کنید تا بتوانید بهترین روش ها را انتخاب کنید.
  • قبل از شروع جلسات درمانی از لایه برداری، اپیلاسیون و وکس کردن پوست بپرهیزید .
  • چند روز قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید.
  • مایعات زیاد بنوشید.
  • اگر بر سطح پوست زخم یا جراحت باز دارید قبل از شروع درمان برطرف کنید .
  • هنگام مراجعه به کلینیک پوستتان را کاملاً تمیز کنید و آرایش نداشته باشید .

مراقبت های پس از درمان جای جوش با روش های کلینیکی

  • از لمس کردن و دست زدن به ناحیه درمان خودداری کنید.
  • به هیچ وجه در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • از شوینده های ملایم استفاده کنید.
  • دارو های تجویز شده را سر وقت مصرف کنید.
  • برای کاهش قرمزی و التهاب از کمپرس سرد استفاده کنید .
  • میوه‌ ها و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید .

اثرات و نتایج

همانطور که در طول مقاله بیان شد دلایل مختلفی باعث به وجود آمدن اسکار و آسیب های پوستی از قبیل فرورفتگی ها و برآمدگی ها می شود. هر کدام از این روش ها  بر اساس نوع اسکار متفاوت می باشد. روش های کلینیکی معمولاً نتایج دائمی به همراه دارد و به مرور زمان و با افزایش میزان تولید کلاژن شما پوستی صاف و یکدست خواهید داشت.  برای افزایش ماندگاری هر روش مراقبت های پوستی را به خوبی انجام دهید.

از بین بردن جای جوش و درمان آکنه

دوره نقاهت پس از روش های درمان جای جوش چقدر است؟

دوره نقاهت برای همه روش ها متفاوت است در روش هایی که لایه برداری به صورت سطحی انجام می‌شود نیاز به دوره نقاهت ندارد . در دوره‌ های بهبودی باید مراقبت های توصیه شده به خوبی انجام شود و از دستکاری کردن و دست زدن به سطح پوست خودداری کنید.

تعداد جلسات روش های درمانی کلینیکی برای از بین بردن جای جوش چقدر است؟

تعداد جلسات هر کدام از روش های درمانی متفاوت است روش های درمانی برش پانچی در یک جلسه انجام می شود. تزریق ژل نیز در یک جلسه انجام می شود.

استفاده از روش های لیزری، سابسیژن،  میکرودرم و لایه برداری بر اساس مشکلات پوستی تعیین می شود.  پزشک در جلسه مشاوره با بررسی نوع پوست شما تعداد جلسات  و فواصل بین آن را تعیین خواهد کرد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicarad.com/3di2

لینک آپارات:

لینک یوتیوب:

لینک نماشا:

فیسبوک:

تویتر:

تلگرام:

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

4 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

1 هفته پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

2 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

2 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش