جراحی ها

با انواع پروتز سینه، هزینه و عوارض احتمالی آن آشنا شوید

با انواع پروتز سینه، هزینه و عوارض احتمالی آن آشنا شوید

دلایل مختلف وجود دارد که خانم ها را به بزرگتر کردن سینه های شان ترغیب می کند یکی از روش های بزرگ کردن سینه پا و حجم دادن به آنها پروتز سینه است این روشی است که با آن می توانید فرم دلخواه را به این ناحیه بدهید و یا حجمی که بر اثر شیردهی کاهش وزن و یا سوء تغذیه به وجود آمده را جبران کنید.

یکی از از نظراتی که در رابطه با پروتز سینه وجود دارد این است که پروتز می تواند دلیلی برای بروز سرطان سینه باشد و به همین علت است که خانم ها با وجود علاقه به انجام این کار از آن می‌ ترسند در این مقاله قصد داریم تا به تمامی سوالات شما در این رابطه پاسخ دهیم حساب پایان ما را دنبال کنید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

جراحی پروتز سینه چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که خانم ها را به جراحی سینه ترغیب می کند این مشکلات ممکن است به صورت ژنتیکی و یا در اثر عواملی مانند حادثه تصادف و افزایش سن وجود آمده باشد این مشکلات که در واقع مشکلات ظاهری هستند با انجام پروتز سینه رفع خواهند شد با استفاده از پروتز سینه می توان به سینه ها حجم داد و تمامی عیوب ظاهری مانند عدم قرینگی افتادگی و یا کوچک بودن آن ها را برطرف کرد.

پروتز سینه در واقع یک بافت مصنوعی می باشد که برای اصلاح عیوب ظاهری در سینه قرار می گیرد اشکال و ترکیبات پروتز سینه متنوع است اما تمامی این ترکیبات با بافت های بدن انسان سازگار بود و ایجاد مشکل نمی کند.

کاربردها و مزایا

با انجام پروتز سینه زیبایی و خوش فرمی به این ناحیه برمی گردد و در نتیجه باعث تناسب اندام و افزایش اعتماد به نفس در خانم ها میشود نتایج پروتز سینه طولانی مدت بوده و کاملاً با بافت بدن انسان سازگار است پس می توان گفت عوارض شدیدی ندارد و بعد از جراحی حساسیت خاصی ایجاد نمی کند. همچنین نتیجه این جراحی بسیار به فرم طبیعی نزدیک بوده و تمام خانم ها با استفاده از این پروتزها سینه هایی با شکل زیبا و جذاب خواهند داشت.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – پروتز سینه

تفاوت لیفت و پروتز سینه در چیست؟

لیفت سینه و پروتز سینه کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند و اهداف آن ها نیز با یکدیگر فرق دارند و هدف اصلی از انجام لیفت سینه بالا بردن آن و رفع افتادگی اصل اما هدف از انجام جراحی پروتز سینه رفع عیوب ظاهری مانند کوچک بودن و عدم قرینگی در آن ها می باشد اما از پروتز سینه برای رفع افتادگی های خفیف می توان استفاده کرد.

برخی از باورهای غلط وجود دارد که افراد فکر می‌کنند با پروتز های بزرگ می تواند افتادگی های شدید را نیز از بین ببرند اما به هیچ عنوان اینگونه نیست و برش هایی که برای لیفت سینه ایجاد می شود به میزان افتادگی نیز بستگی دارد اما در پروتز سینه برش ها به اندازه خود پروتز بر روی سینه زده میشود.

مراحل انجام پروتز سینه

این جراحی زیبایی نسبت به دیگر جراحی ها ایمنی بالاتری دارد و مدت زمان انجام آن نیز کوتاه می باشد. این عمل در دو ساعت انجام شده و دوره نقاهت آن نیز نهایتاً دو هفته طول می کشد. قبل از انجام جراحی بینی چند جلسه مشاوره با پزشک جراح دارید و تمامی مشکلات و اهداف فرد بیمار در این جلسات بررسی می‌شوند جلسات مشاوره و معاینه برای دریافت اطلاعات بیشتر از سلامت بیمار و انتظارات او است پزشک در این جلسات با توجه به نظر بیمار و تشخیص خود حجم و فرم پروتز را تعیین می کند.

در جراحی پروتز سینه سه نوع برش وجود دارد که کاملاً بستگی به شکل پروتز دارد. این برش ها در زیر سینه یا زیر بغل و یا در بافت قهوه ای رنگ نوک سینه زده می‌شوند اما بسیار ظریف بوده و بعد از گذشت چند مدت آثار آن کاملاً از بین می‌ رود.

بیشترین روشی که در جراحی پروتز سینه انجام می شود برش زیر سینه است. طول برش زیر سینه ۵ سانتی متر بوده و پروتز از طریق آن به راحتی درون سینه قرار می گیرد. روش دوم که همان برش زیر بغل است به ندرت به افراد پیشنهاد می شود زیرا در این حالت دسترسی پزشک به سینه کم شده و دید کافی برای قرار دادن پروتز وجود ندارد. روش سوم که همان برش هاله سینه است نیز  باید توسط پزشکان بسیار ماهر انجام شود زیرا پزشک باید بتواند به خوبی آن را بپوشاند.

جراح بعد از آن که پروتز را وارد بدن کرد آن را در محل مناسب قرار می‌دهد بعد از آن بخیه زده می شود.

تعیین محل قرار گیری پروتز و اندازه آن با تشخیص پزشک انجام می شود. افراد لاغر نباید از پروتزهای بزرگ استفاده کنند چراکه فرم سینه ها غیرطبیعی می شود همچنین خانم هایی که سن بالاتری دارند و ممکن است در پوستشان چروک داشته باشند نیز نباید پروتزهای بزرگ انتخاب کنند. پزشک نوع پروتز را با توجه به سن، نوع پوست، شغل، امکان بارداری و غیره تعیین می نماید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – پروتز سینه

چه کسانی کاندیداهای مناسبی برای دریافت پروتز هستند؟

همه خانم هایی که می خواهند فرم زیباتری به سینه های خود به دهند می توانند جراحی پروتز سینه را انجام دهند. همچنین تمامی خانم‌ هایی که بر اثر سرطان بخشی از بافت سینه آن ها برداشته شده است برای پر کردن جای خالی آن می توانند پروتز سینه را استفاده کنند. همچنین افرادی که بر اثر بارداری شیردهی و یا افزایش سن دچار عدم قرینگی و یا بد فرمی سینه ها شده‌اند پروتز سینه یک راه حل مناسب برای آن ها می باشد.

معمولاً خانم ها بعد از زایمان و شیردهی دچار کاهش سایز سینه می شوند که می توانند با پروتز سینه این مشکل خود را حل کنند.

ذکر این نکته مهم است که انجام پروتز سینه با توجه به نوع آن برای خانم‌های زیر ۱۸ و گاها زیر ۲۲ سال ممنوع است.

آثار و نتایج

آثار و نتایج جراحی پروتز سینه بعد از از گذشتن از دوران نقاهت و از بین رفتن عوارض جانبی مشهود است و قبل از آن ممکن است فرم دلخواه را نداشته باشد در این زمان بیمار باید صبر کند و مراقبت های لازم را به عمل آورد تا با پشت سر گذاشتن عوارض احتمالی و از بین رفتن التهابات نتایج جراحی خود را نشان دهد. در صورتی که رضایت کامل از نتیجه جراحی نداشتید می توانید با پزشک خود این مسئله مطرح نمایید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – پروتز سینه

ماستوپکسی چیست؟

این جراحی نوعی جراحی زیبایی سینه است که در آن به صورت همزمان لیفت سینه و پروتز سینه انجام می شود. در این جراحی در ابتدا پوست اضافه اطراف سینه حذف شده و سینه ها لیفت می شوند. اگر بر اثر کشیدن سینه هاله اطراف آن بزرگ شود پزشک در همان لحظه این مشکل را حل کرده و نوک سینه را تنظیم می کند. بعد از انجام لیفت و رفع افتادگی پروتز سینه انجام می شود با این کار فرم بهترین سینه ها داده خواهد شد.

انواع پروتز سینه

  • پروتز سینه از نظر حجم و شکل ظاهری

اولین دسته بندی که در مورد آن صحبت می کنیم دسته بندی از نظر شکل ظاهری و حجم پروتز است. پروتز ها بر اساس حجم به سه دسته تقسیم می‌شوند : برجستگی کم ، برجستگی زیاد و برجستگی خیلی زیاد.

 هم چنین از نظر شکل ظاهری نیز به دو دسته اشکی یا گرد تقسیم می ‌شوند. پروتز های گرد برای افرادی که ظاهری یکدست تر و برجستگی بیشتر می خواهند و پروتز های اشکی مناسب خانم هایی است که فرم طبیعی را بیشتر می پسندند. البته پروتز های گرد این امکان را به فرد می دهند که جراحی های اصلاحی را در آینده انجام دهد تشخیص اینکه کدام یک از این پروتز ها برای شما مناسب است برعهده پزشک می باشد وی بعد از معاینات نتیجه را به شما خواهد گفت. کلینیک زیبایی آراد اصفهان با بهره گیری از پزشکان متخصص در جلسات مشاوره و راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهد.

  • جنس پروتز

همانطور که گفتیم پروتزها جنس های مختلفی دارند اما از لحاظ کیفیت همه آن ها تقریباً یکسان هستند. هر یک از این جنس ها مناسب شرایطی می باشد و قیمت آن ها نیز متفاوت است. پروتزهای سینه از نظر جنس نوع مختلف دارند:

  • پروتز سینه ثابت : این پروتزها اغلب به شکل اشکی هستند و پارگی در آن ها شکل ظاهری شان را تغییر نمی دهد. تراکم سیلیکونی آن ها بالا بوده و ظاهری طبیعی تر نسبت به دیگر پروتز ها دارد. بافت آن ها سفت بوده و نیاز به برش های بزرگ برای جایگذاری دارند.
  • پروتز سالین یا آب نمکی : شکل ظاهری در این پروتزها گرد می باشد و بعد از آن که در سینه قرار گرفتند با سالین یا آب نمک استریل شده پر می شوند. در نتیجه به دلیل اینکه قبل از جایگذاری خالی هستند نیاز به برش بسیار کوچکتری هم دارند. جنس دیواره های این پروتز ها از سیلیکون است و بسیار مقاوم می باشد. اگر نگران پارگی پروتز آب نمکی هستید باید بگوییم که در صورت پاره شدن و نشت ماده درون آن مشکلی به وجود نمی آید زیرا این مواد با بدن سازگار است و جذب می شود.
  • پروتز سینه سیلیکونی : علت نامگذاری این پروتز جنس سیلیکونی آن است و حالتی مانند ژله دارد. این پروتز برای افراد بالای ۲۲ سال استفاده می شود. همچنین بعد از گذشت سه سال از جراحی پروتز سینه با پروتز سیلیکونی فرد باید mri انجام دهد بعد از آن نیز هر دو سال یک بار این کار باید تکرار شود.
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – پروتز سینه

عوارض و معایب پروتز سینه

قبل از آنکه نتایج جراحی پروتز سینه مشخص شود و عوارض آن کاملاً از بین برود ممکن است فرد احساس بدی داشته باشد و یا حس کند که فرم بدن او خراب شده است اما بعد از گذشت مدتی که عوارض جانبی کاملا رفع شد و پروتزها اصطلاحاً جا افتاد نتایج واقعی قابل مشاهده هستند و باعث رضایت بیمار می شود. تمامی عوارض پروتز سینه در صورتی که این جراحی در کلینیک های معتبر انجام شود بعد از دوره نقاهت رفع خواهد شد.

عوارض کوتاه مدت جراحی پروتز سینه شامل حالت تهوع ، سردرد ، سرگیجه و تورم است. همچنین این امکان وجود دارد که در برخی از افراد همه سینه و یا بخشی از آن دچار بی حسی شود. اما این حس گذرا بوده و نهایتاً بعد از دو سال به طور کامل بی حسی رفع خواهد شد.

خارش ، التهاب و درد نیز از عوارض جانبی طبیعی این جراحی می باشد و در تمامی موارد که حتی در کلینیک های معتبر نیز جراحی شده اند وجود دارد. کلینیک زیبایی آراد اصفهان یکی است مراکز معتبر برای انجام پروتز سینه با کمترین عوارض می باشد.

تعداد جلسات مورد نیاز

برای انجام جراحی پروتز سینه به چندین جلسه مشاوره و معاینه نیاز دارید اما خود جراحی تنها در یک جلسه دو ساعته انجام می شود بعد از جراحی بینی نیازی به مراجعه به کلینیک ندارید و تنها در صورتی که از بخیه های جذب نشدن ای برای شما استفاده شده باشد لازم است تا بین ۷ الی ۱۴ روز بعد از عمل برای کشیدن آن ها به کلینیک مراجعه کنید.

مراقبت های قبل از جراحی پروتز سینه

  • پرهیز است مصرف داروهای شل کننده وضعیت التهاب و مکمل های گیاهی و داروهای مسکن از ده روزقبل
  • قبل از جراحی تمامی چکاب ها و ماموگرافی ها به طور کامل انجام شود.
  • اگر بیماری خاصی دارید و یا دارو مصرف می کنید در جلسات مشاوره به پزشک خود اطلاع دهید.
  • دقت داشته باشید که خانم هایی که در دوران شیردهی هستند نمی توانند پروتز سینه انجام دهند و باید بین ۴ تا ۸ هفته بعد از پایان دوره شیردهی برای این جراحی اقدام کنند.

مراقبت های بعد از جراحی پروتز سینه

  • پرهیز از خوابیدن بر روی سینه ها تا دو هفته بعد از جراحی
  • خودداری از فشار دادن و یا ماساژ سینه ها
  • عدم دستکاری جای بخیه ها و جای زخم جراحی
  • ممنوعیت فعالیت های سنگین ورزشی، بلند کردن اجسام سنگین و یا دویدن تا یک ماه و نیم بعد از عمل
  • از سوتین های طبی تا دوازده هفته بعد از عمل استفاده نمایید.
  • دقت کنید که در زمان رانندگی به فرمان نزدیک نشده و فشاری به سینه ها وارد نکنید.
  • انجام سولاریوم و آفتاب گرفتن تا یک سال ممنوع است.
  • رژیم غذایی و ورزش سبک منظم داشته باشید. با این کار وزن خود را ثابت نگه می دارید.
  • از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
  • کمپرس آب سرد برای رفع تورم و کبودی بسیار مناسب است.

هزینه جراحی پروتز سینه چقدر است؟

هزینه عمل های جراحی زیبایی از جمله پروتز سینه شامل بیمه نمی شود و تماما برعهده بیمار است. این هزینه به کلینیک، شهر، مهارت پزشک و نوع پروتز بستگی دارد. البته کلینیک گران قیمت به معنای کیفیت بالای آن نیست. بهتر است قبل از جراحی در رابطه با کلینیک های مختلف هزینه های آنها و میزان رضایت بیماران در هر یک از این کلینیک‌ها تحقیق کنید. هزینه‌های معاینات قبل و بعد از عمل جلسات مشاوره و آزمایش ها نیز به هزینه جراحی پروتز سینه اضافه می شود. در حال حاضر هزینه انجام پروتز سینه در کلینیک زیبایی آراد اصفهان بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومان است.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – پروتز سینه

عوارض جانبی

گفت اینکه عوارض جانبی جراحی پروتز سینه بعد از از گذشتن از دوران نقاهت کاملاً از بین می رود اما ادامه دار شدن هر یک از این عوارض خطرناک بوده و سریعاً باید برای رفع آن اقدام شود. اگر این عوارض پیشرفت کنند و یا بهبودی در آن ها حاصل نشود خطر بیشتری شخص را تهدید می کند. احساس درد شدید که با مصرف مسکن ای از بین نمی رود، ترشح بدبو از محل جراحی، احساس بی حالی و ضعف، تنگی نفس و ضربان نا منظم قلب از نشانه های خطرناک و عوارض جانبی این جراحی است.

دوران نقاهت

دوران نقاهت بعد از جراحی پروتز سینه برای هر فرد متفاوت بود و ممکن است تا چند هفته ادامه داشته باشد در برخی از افراد نشانه های جراحی و عوارض جانبی سریعتر از بین رفته و می توانند فعالیت های روزمره و عادی خود را از سر بگیرند به طور مثال شخص با کاهش عوارض جانبی می تواند بعد از دو هفته ورزش های سبک خود را شروع کند اما برخی از نکات مراقبتی تا چندین هفته و یا حتی یک سال باید رعایت شوند.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – پروتز سینه

نتیجه گیری

نتایج جراحی پروتز سینه مادام العمر نیست اما عوامل مختلفی در طول عمر آن موثر هستند اگر به پروتز ضربه ای وارد نشود باز هم به مرور زمان آن دچار فرسودگی شده و از بین می رود. در برخی از موارد نیز لازم است تا برای بار دوم این جراحی انجام شود. همچنین با چاقی یا لاغری فرد و تغییر فرم بدن او ممکن است پروتز به شکل ظاهری بدن نخورد و نیاز به تعویض آن داشته باشید اما به طور کلی این جراحی به همه افرادی که از فرم سینه های خود احساس رضایت ندارند پیشنهاد می شود.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%88-%d8%ae%d9%88%d8%b4-%d9%81%d8%b1%d9%85-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87-%d9%88-%d9%be%d8%b3%d8%aa%d8%a7/

https://clinicarad.com/%d8%b7%d8%a8%db%8c%d8%b9%db%8c-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a2%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87/

https://clinicarad.com/%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87%d8%8c-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%84%db%8c%d9%81%d8%aa-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87/

انتخاب کلینیک مناسب برای جراحی پروتز سینه

قبل از اقدام برای جراحی به تحقیق در رابطه با روش های جراحی و کلینیک های مختلف بپردازید و تجربه افراد را در این رابطه جویا شوید همچنین با دیدن نمونه کار کلینیک های مختلف می توانید انتخاب آسان تری داشته باشید در کلینیک زیبایی آراد اصفهان پزشکان مجرب حضور دارند که می توانند با استفاده از پیشرفته ترین روش ها و با کیفیت ترین مواد پروتز سینه را انجام دهند همه مراحل انجام جراحی پروتز سینه از زمان اقدام برای آن زیر نظر پزشک انجام می‌شود و بعد از انجام جراحی بینی این پیگیری ادامه دار خواهد بود برای گرفتن وقت مشاوره از کلینیک زیبایی آراد اصفهان با شماره های ما تماس بگیرید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

https://clinicarad.com

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicarad.com/kvga

لینک آپارات: https://aparat.com/v/s2lz0

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/JewGZnzz

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر:https://twitter.com/ClinicaradOffic/status/1503300638729461765?s=20&t=KByztHlcHO8rQHKD5wgCtA

لینک یوتیوب: https://youtu.be/zPDAhC6W3yw

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

5 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

1 هفته پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

2 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

2 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش