جراحی ها

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم | بهترین راه بازگشت زیبایی

ابدومینوپلاستی یا جراحی زیبایی شکم | بهترین راه بازگشت زیبایی

همه افراد در همه سنین خواهان اندامی زیبا متناسب هستند  و دوست دارند شکمی صاف و خوش فرم داشته باشند.  چون با داشتن شکم بزرگ و حجیم تناسب اندام  آن ها از بین می رود.  امروزه با  پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌ های مختلفی برای دست یافتن به این آرزو امکان پذیر است که یکی از راهکار های موثر که امروز جزء پرطرفدارترین روش های زیبا و می‌شود ابدومینوپلاستی می‌باشد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی  جزء روش های زیبایی و کلینیکی است که می تواند برای داشتن شکمی صاف و یکدست شمارا کمک کند.  در این عمل زیبایی،  چربی های اضافه تجمع یافته در شکم و همچنین پوست اضافه و شل شده حذف می شوند و عضلات شکم سفت خواهد شد .  پس از این جراحی چین و چروکی بر سطح  شکم خود مشاهده نخواهید کرد.

اگرچه این روش با انجام لیپوساکشن نیز امکان‌پذیر  است اما در این روش نمی توانید پوست اضافه و شل شده را شکم را حذف کنید،  همچنین عضلات شکم سفت نمی‌ شود و نتایج به روز های اول جوانی باز نخواهد گشت .

پس از جراحی زیبایی شکم فرم شکم،  به شکل مطلوبی تغییر خواهد کرد و این ناحیه زیبا و باریک خواهد شد.  با محکم شدن ماهیچه های شکم و حذف چربی ها و پوست اضافه هیچ برامدگی و برجستگی در پوست شکم مشاهده نمی شود و شاهد هموار شدن و صافی این ناحیه خواهید بود . با انجام جراحی چربی هایی که به دلیل افزایش وزن و چاقی ، نوسانات وزنی و گذراندن دوران بارداری در اطراف شکم جمع شده اند حذف می‌ شوند و با برداشتن پوست اضافه حالت انعطاف پذیری پوست افزایش می یابد.  برخی از چربی ها در مقابل ورزش بسیار مقاوم هستند و تنها راه راحت شدن از شر آن ها جراحی زیبایی شکم می باشد.  با جراحی شکم چربی های جمع شده در قسمت پایین شکم ، پایین معده،  کمر و پهلو ها از بین می رود و شما شاهد  باریک شدن و خوش فرمی این اندام خواهید بود.

با تقویت عضلات ناحیه شکم می توانید عضلات این ناحیه را به روز های قبل از بارداری تبدیل کنید و شاهد زیبایی اندام خود باشید

بهترین کاندیدای ابدومینوپلاستی چه کسانی هستند؟

عمل زیبایی شکم جزء پرطرفدارترین روش های زیبایی در بین بانوان و آقایان است که به زیبایی اندام خود اهمیت می دهند .

کسانی که به دلیل چاقی،  نوسانات وزنی ، گذراندن دوره بارداری و عوامل دیگر با اضافه وزن مواجه شده اند و چربی ها در نواحی مختلف  شکمشان جمع شده است است مناسب می باشد.  چون پس از پایان دوران بارداری و یا کاهش وزن پوست شکم افتاده و شل خواهد شد.  پوست شل شده در این ناحیه در برابر رژیم های غذایی و فعالیت های ورزشی مقاوم هستند و شما نمی توانید شاهد سفتی پوست شکم خود باشید . بنابراین طرفداران این فرآیند  زیبایی شامل موارد زیر می باشند.

  • کسانی که وزن خود را کاهش داده اند و می خواهند پوست شل و آویزان شکم خود را از بین ببرند.
  • کسانی که به دلیل گذراندن دوران بارداری و یا افزایش وزن عضلات و ماهیچه های شکم شان ضعیف شده است.
  • کسانی که خواهان اندامی زیبا و خوش فرم هستند.
  • کسانی که به مرور زمان تغییراتی در فرم بدن و شکم آن ها ایجاد شده است .

کسانی که وزن مناسبی دارند و سبک صحیحی را در زندگی خود در پیش گرفته‌اند،  همچنین این دخانیات مصرف نمی کنند و فقط از پوست اضافه و چربی های مقاوم شکم خود رنج می برند می توانند از فرآیند زیبایی ابدومینوپلاستی بهره مند شوند . این افراد به نتایجی از قبیل

  • کنترل قدرت مثانه
  • تقویت عضلات شکم
  • درمان کمر درد

دست می یابند.

خانم های جوان که تصمیم دارند در آینده صاحب فرزند شوند نباید قبل از بارداری این عمل را انجام دهد چون با انجام این جراحی عضلات شکم آن ها  سفت و کشیده خواهند شد و با فشار آمدن به عضلات در این ناحیه در دوران بارداری،  دچار فتق شکم می شوند.  اگر همچنان در حال کم کردن وزن هستید و تاکنون به وزن ثابت و پایداری نرسیده اید تا پایان پایدار شدن وزن خود از انجام عمل جراحی شکم بپرهیزید.

یکی از نکاتی که باید در مورد جراحی زیبایی شکم مورد توجه قرار دهید زخم‌ هایی است که به دلیل برش های ایجاد شده بر جای می ماند. این زخم ها زمان طولانی نیاز دارد تا التیام یابد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ابدومینوپلاستی

انواع ابدومینوپلاستی و مراحل انجام آن

بر اساس نظرات و اهداف متقاضیان و میزان چربی ها و پوست اضافه در ناحیه شکم این عمل سه تا پنج ساعت طول می کشد.  عوامل دیگری مانند وضعیت جسمانی فرد در چگونگی انجام عمل تاثیر گذار خواهد بود.  مراحل انجام این جراحی به صورت سرپایی و یا بیهوشی عمومی انجام می شود.  در ادامه مطلب شما را با انواع روش های عمل زیبایی شکم آشنا خواهیم کرد .

  • ابدومینوپلاستی کامل

در این روش کسانی که تصمیم دارند تغییرات زیادی در ناحیه شکم خود ایجاد کنند انجام می شود. این جراحی  با ایجاد برش هایی در قسمت زیر شکم تا انتهای استخوان لگن انجام خواهد شد.  تا در طی این جراحی تغییرات زیادی ایجاد شود و پوست شکم به سمت بالا کشیده می شود.  در طی این عمل استخوان های زیر سینه ، عضلات شکمی  به صورت عمودی سفت و کشیده خواهند شد.

مراحل انجام جراحی کامل شکم

۱.  ایجاد برش بزرگ در ناحیه زیر شکم از چپ به راست و از راست به چپ

۲. جدا کردن ناف از قسمت بافت های کناری

۳.  جدا کردن پوست دیواره شکم و محکم کردن عضلات در این ناحیه

۴.  خارج کردن چربی ها و حذف پوست اضافه

۵.  به وجود آوردن سوراخی جدید و مناسب برای قرار دادن ناف در محل مناسب

۶.  اتصال برش های ایجاد شده با بخیه زدن

در طی این عمل بخش عظیمی از چربی ها و پوست اضافه برداشته می شود.  این عمل برای کسانی که تصمیم دارند تغییرات زیادی در اندام خود ایجاد کنند پیشنهاد می شود.  معمولاً این افراد به دلیل گذراندن دوره بارداری و یا افزایش وزن با این مشکلات مواجه شده اند.  متخصصان با تقویت عضلات و ماهیچه ها و برداشتن پوست اضافه به نتایج مطلوبی دست خواهند یافت.  با برش های ایجاد شده و حذف چربی ها در این ناحیه ناف در جای مناسبی قرار می گیرد.  متخصصین در مرحله آخر لوله ای ظریف در زیر پوست قرار می‌ دهند تا در دوران بهبودی،  مایعات جمع شده و میان بافتی از این ناحیه استخراج شود.

  • ابدومینوپلاستی جزئی

در طی این جراحی برش ها ظریف تر و سطحی تر از روش ابدومینوپلاستی کلی زده می شود. این عمل برای کسانی که تجمع چربی ها در ناحیه زیر ناف ایجاد شده پیشنهاد می شود.  چون تغییری در ناحیه ناف ایجاد نمی شود و نیاز نیست ناف جابه جا شود . در طی این عمل پوست اضافه که در فاصله بین ناف و شکم قرار دارد حذف می شود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ابدومینوپلاستی

مراحل انجام جراحی شکم جزئی

۱.  برش های سطحی و بزرگ

۲. جدا کردن پوست زیر ناف و دیواره شکم

۳. خارج کردن چربی های جمع شده در زیر ناف

۴.  حذف پوست اضافه

۵. اتصال برش های ایجاد شده در دو طرف شکم

۶.  بستن برش ها با بخیه

مراحل انجام این عمل با دستگاه آندوسکوپی نیز امکان پذیر است.  این عمل توسط دستگاهی که بر سر آن دوربین‌ قرار گرفته است انجام می شود   تا پزشک بتواند به اعضای داخلی شکم بهتر دسترسی داشته باشد و تغییرات جزئی را به خوبی ایجاد کند.  مدت زمان این عمل بر اساس ویژگی‌های بدنی هر فرد و میزان چربی ها متغیر است و حدوداً ۲ ساعت زمان نیاز دارد . در طی این جراحی جزئی نیز ، مجدد لوله‌ ای در این ناحیه قرار می گیرد تا مایعات اضافه استخراج شود.  جراحی جزئی شکم برای کسانی که به فکر اصلاح قسمت پایینی شکم هستند پیشنهاد می شود . در طی این عمل نیاز به کشیدگی عضلات شکم نیست و تغییری در جای ناف ایجاد نمی شود.  کشیدگی عضلات بسیار خفیف است  و برش ها سطحی تر ایجاد خواهند شد . بنابراین شاهد زخم کمتری در این ناحیه خواهید بود و دوره نقاهت کوتاه مدت می شود.

  • ابدومینوپلاستی اطراف شکم

این نوع جراحی برای قسمت های پایینی،  پهلو و پشت صورت می گیرد.  و برای کسانی پیشنهاد می شود که چربی ها در ناحیه پهلو و پشت تجمع یافته است.  وقتی چربی ها در قسمت مرکزی شکم نباشد و در اطراف شکم جمع شوند این عمل انجام می شود.  البته لیپوساکشن پهلو می تواند نتایج مطلوبی در این زمینه برای شما ارائه دهد . اما نمی‌ توان پوست اضافه در این ناحیه را حذف کرد.  با جراحی می توان به نتایج مطلوب و دلخواه دست یافت.  پس از پایان جراحی برش های ایجاد شده با کمک بخیه بسته خواهند شد و تا چند روز پانسمان می شود.  پس از جراحی برش‌ ها با  بانداژ محکم بسته می شود و متخصصین نحوه تعویض و نگهداری از بانداژ ، نحوه خوابیدن و دراز کشیدن  را برای شما شرح می دهند.

  • ابدومینوپلاستی معکوس

وقتی افراد به دلیل کاهش وزن شاهد پوست اضافه در قسمت بالایی شکم هستند این عمل پیشنهاد می‌ شود.  با این جراحی برش هایی در زیر استخوان سینه ایجاد می‌ شود و پوست اضافه به سمت پایین کشیده خواهد شد و در نهایت پس از حذف شدن ، بخیه زده می شود.

مزایای انجام ابدومینوپلاستی

بر اساس گزارشات به دست آمده از جراحان پلاستیک در کشور آمریکا در سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ متقاضیان جراحی شکم ۸۷٪  افزایش یافته اند.  این عمل به غیر از جنبه های زیبایی با هدف درمان برخی از بیماری ها انجام می شود که در ادامه مطلب در مورد آن ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

  • تقویت عضلات مثانه و درمان بی اختیاری ادراری

اکثر خانم هایی که زایمان طبیعی انجام می دهند، پس از زایمان دچار بی اختیاری ادراری خواهند شد.  آن ها در هنگام انجام فعالیت‌ های ورزشی،  خندیدن و سرفه کردن نمی‌ توانند مثانه خود را را کنترل کنند.  در برخی مواقع متخصصین می توانند بدون نیاز به جراحی این مشکلات را برطرف کنند. اما در برخی افراد نیاز است مراقبت های بیشتری ارائه شود.  طبق گزارشات به دست آمده در طی جراحی شکم می توان عضلات مثانه را تقویت کرد تا بی اختیاری ادراری برطرف شود.  در طی این جراحی از بافتی نرم استفاده می شود تا ناحیه لگن به صورت جزئی مسدود شود تا از بی اختیاری ادراری پیشگیری شود.

  • بهبود و اصلاح فرم شکم

برخی افراد پس از کاهش وزن و یا پشت سر گذاشتن دوران بارداری با ضعیف شدن عضلات معده مواجه خواهند شد و معده آن ها متورم خواهد شد. این مشکل را نمی‌ توان با ورزش کردن و رژیم غذایی برطرف کرد.  در طی جراحی متخصصین سعی می‌ کنند ماهیچه ناحیه شکم را سفت و محکم کنند.  همچنین چربی ها و پوست اضافه حذف شده تا پوستی هموار در این ناحیه ایجاد شود و تورم ایجاد شده برطرف شود.  همراه با ضعیف شدن عضلات شکم شاهد انحنا ستون فقرات به سمت جلو و یا عقب  خواهید بود. این افراد معمولاً با کمر درد مواجه هستند. با انجام جراحی شکم می توان وضعیت بدنی را اصلاح کرد و در درمان کمردرد بسیار موثر خواهد بود.

  • درمان فتق شکم

زمانی که روده ها از بافت شکم و دیواره آن جلو بزنند فتق شکمی ایجاد می شود.  عوامل مختلفی باعث ایجاد این مشکل خواهد شد.

کاهش وزن و برخی از فعالیت ها این مشکل را به وجود می آورند . اگر یک بار دچار فتق شکم  شوید ممکن است این عارضه چندین بار برای شما ایجاد شود.  متخصصین با تکنیک های پیشرفته جراحی،   مورد درمان و بازسازی قرار می دهند و با تقویت عضلات دیواره شکم از ایجاد فتق شکمی پیشگیری می کنند.  در برخی افراد نیاز است که این عمل با ترکیب چند تکنیک انجام شود تا بتوان به نتایج مطلوبی دست یافت . این عمل هزینه ها را در طی جراحی کاهش می دهد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ابدومینوپلاستی

تفاوت های ابدومینوپلاستی با لیپوساکشن چیست؟

جراحی زیبایی شکم همان طور که از اسمش پیداست جزء عمل های جراحی می باشد و برای درمان چاقی ارائه نمی شود.  این عمل  برای خانم هایی که به دلیل گذراندن دوران بارداری بدنشان دچار تغییر شده است پیشنهاد می شود و یا روشی مناسب برای داشتن اندامی زیبا و خوش فرم می باشد.  این جراحی برای کسانی که تصمیم دارند در آینده صاحب فرزند شوند و یا درگیر بیماری های خاص هستند و توده بدنی شان بیشتر از ۳۰ است انجام نمی شود.  لیپوساکشن را می توان به صورت موضعی برای قسمت های مختلف بدن از قبیله ران ها ، پا ها،  بازو،  شکم و …. انجام داد.  با کمک لیپوساکشن می توان برای حذف چربی ها و پوست اضافه اقدام کرد و فرم بدن را به طور دلخواه تغییر داد.  این عمل در جهت برطرف کردن چربی های گسترده انجام می شود و جزء روش های نیمه تهاجمی و با نتایج تقریبا طولانی مدت خواهد بود . لیپوساکشن روشی برای جایگزین کردن فعالیت های ورزشی و رژیم های غذایی  نمی باشد و نمی توان با کمک آن سفتی پوست و سلولیت را درمان کرد . همچنین در طی این عمل پوست اضافه برداشته نخواهد شد و پس از ساکشن چربی ها پوست حالت افتادگی و شل پیدا می کند.  نحوه انجام جراحی زیبایی شکم با لیپوساکشن کاملاً متفاوت است.  مراحل ساکشن با بی حسی موضعی انجام می شود و با ایجاد برش ظریف لوله کانولا در بافت چربی قرار می‌گیرد.  با خورد شدن چربی ها و حالت مکشی دستگاه چربی ها،  به شکل مطلوبی از بدن استخراج می شود.  در طی این عمل متخصصین پس از انجام استخراج چربی ها ،  برای برداشتن پوست اضافه از برش و بخیه استفاده می کنند تا بتوان به نتایج مطلوب در این زمینه دست یافت.

جراحی لاغری با ابدومینوپلاستی چه تفاوتی دارد؟

برعکس لیپوساکشن و جراحی زیبایی شکم ، جراحی لاغری برای درمان چاقی انجام می شود که متقاضیان این عمل باید ویژگی های زیر را داشته باشند .

این افراد باید:

  • شاخص توده بدنی آن ها از ۳۵ بیشتر باشد.
  • با مشکلات چاقی دست و پنجه نرم کنند.
  • کسانی که قبلاً از روش‌های دیگر مانند ورزش کردن و یا رژیم غذایی و روش های کاهش وزن به نتیجه نرسیده اند.

البته اگر از نظر جسمانی در وضعیت مناسبی باشند .

روش های جراحی لاغری متفاوت است که با تکنیک لاپاراسکوپی انجام می شود.  این روش جزء روش های کم تهاجم محسوب می شود و می توان آن را به روش های مختلفی انجام داد که شامل موارد زیر می باشد.

  • اسلیو معده

در طی این جراحی ۸۰ درصد معده برداشته می شود .

  • بای پس معده

بای پس معده جز استاندارد ترین روش های کاهش وزن است که با حذف قسمتی از معده و روده کوچک مسیر گوارش کوتاه تر خواهد شد.

  • باند کردن معده

با قرار دادن حلقه های قابل تنظیم از جنس سیلیکون در دهانه معده و قسمت پایینی اتصال مری و معده میزان ورود غذا به معده کاهش می یابد .در قسمت کناری شکم مخزن تنظیمات این حلقه وجود دارد که با تزریق آب مقطر حلقه سیلیکونی تنگ می شود

  • سوئیچ دوازدهه

این عمل جراحی در طی دو عمل فرعی صورت می‌ گیرد . با برداشتن بخش وسیعی از معده مسیر غذا به روده کوچک کوتاه می شود و روده کوچک به قسمت دوازده متصل خواهد شد .

  • بادکنک معده

با هدایت کردن جسم کوچکی به داخل معده از طریق گلو،  قسمتی از معده اشغال می شود و فرد با احساس سیری، اشت های خود را از دست می دهند.

نتایج بدست آمده همه روش های جراحی لاغری برای کم کردن وزن و درمان چاقی ارائه می‌ شود.  پس جزء روش های زیبایی محسوب نمی‌شوند.  اما عمل ابدومینوپلاستی جز عمل های زیبایی معرفی می شود.  عمل جراحی شکم برای کاهش وزن انجام می‌ شود و جایگزینی برای رژیم های غذایی و فعالیت های ورزشی نمی باشد.  پس از این جراحی شاخص توده ای بدن نباید تغییر کند.  همچنین برای درمان دیابت و کاهش فشار خون تاثیری نخواهد داشت.

جراحی زیبایی شکم برای حذف چربی ها و پوست اضافه انجام می شود و باعث تناسب اندام و افزایش اعتماد به نفس خواهد شد.

متخصصان برای برخی افراد برای کسب نتایج مطلوب جراحی زیبایی شکم و لاغری را در کنار یکدیگر پیشنهاد می‌ کنند تا بتوانند مشکلات زیادی را از سر راه بردارند.  پس از جراحی زیبایی شکم باید درک واقع بینانه ای نسبت به نتایج عمل داشته باشید ، چون جزء روش های لاغری محسوب نمی شود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ابدومینوپلاستی

عوارض ابدومینوپلاستی چیست؟

این عمل همانند روش های دیگر جراحی و زیبایی با عوارض و خطراتی  همراه است.  کسانی که درگیر بیماری های خاص از قبیل مشکل در سیستم گردش خون،  نارسایی کلیه، قلب و عروق،  دیابت،  فشار خون و… هستند با عوارض خطرناکی مواجه می شوند.

که شامل:

  • تجمع مایعات در بافت سروما
  • عفونت
  • لخته شدن خون
  • عوارض پس از بیهوشی
  • حالت تهوع
  • تغییر رنگ پوست
  • تورم گسترده و طولانی مدت
  • بی حسی و خستگی
  • کبودی وسیع
  • نکروز

می باشد . کسانی که برای جراحی زیبایی شکم اقدام می‌ کنند باید از نظر سلامتی در شرایط مساعدی باشند و به مکان‌ های معتبر تخصصی مراجعه کنند.  با انتخاب  مکان های غیر تخصصی عوارض خطرناکی مواجه خواهید شد.  عمل زیبایی شکم در کلینیک زیبایی آراد اصفهان توسط بهترین متخصصین حرفه ای با تکنیک های مدرن انجام خواهد شد.

هزینه عمل ابدومینوپلاستی چقدر است؟

در طی این نوشتار با انواع جراحی زیبایی شکم آشنا شدید. هزینه ها بر اساس میزان مهارت و تخصص پزشک ، موقعیت جغرافیایی کلینیک،  و نوع جراحی متفاوت می باشد.  این عمل به دلیل روش زیبایی،  تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار نمی گیرد.  لیست هزینه ها شامل موارد زیر می باشد:

  • هزینه های بیهوشی
  • هزینه آزمایش
  • هزینه های بیمارستان
  • لباس در حین جراحی
  • نسخه های تجویز شده
  • مهارت و تخصص پزشک
  • تجهیزات و وسایل مورد استفاده

با توجه به نتایج همیشگی و داشتن بدن زیبا و سالم هزینه جراحی بسیار مناسب است زیرا،  بهترین سرمایه هر فرد داشتن بدنی سالم و زیبا خواهد بود . در کلینیک زیبایی آراد اصفهان انواع عمل های زیبایی از قبیل ابدومینوپلاستی، جراحی لاغری، لیپوساکشن با تخفیفات ویژه انجام می‌ شود تا شما عزیزان  با هزینه مناسب بتوانید به نتایج مورد نظر خود دست یابید.  شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی زیبایی شکم و هزینه ها در کلینیک زیبایی آراد اصفهان با مشاوران و کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و با حضور در جلسات مشاوره از مهارت و تخصص متخصصان در این کلینیک مطمئن شوید.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ابدومینوپلاستی

مراقبت های قبل از عمل ابدومینوپلاستی

  • در جلسات مشاوره حضور داشته باشید و در مورد انتظارات و اهداف خود با پزشک گفت و گو کنید.

متخصصان ما در کلینیک زیبایی آراد اصفهان اطلاعات جامعی در این زمینه برای شما ارائه خواهند داد تا شما بتوانید با خیال راحت به نتایج مطلوب دست یابید.

  • اگر در طول روز به فعالیت های ورزشی می پردازید. ۴ تا ۶ هفته قبل از عمل از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنید و مدتی به بدن خود استراحت دهید.
  • متخصصین در جلسه مشاوره با ارائه توضیحات لازم ذهن شما را نسبت به نتایج درمان آماده می کنند. تا بتوانید درک واقع بینانه ای نسبت به نتایج عمل داشته باشید.
  • قبل از جراحی شکم ، به وزن پایدار و تثبیت شده برسید. سپس برای جراحی اقدام کنید.
  • کسانی که تصمیم دارند جراحی زیبایی شکم را انجام دهند باید بدنی سالم داشته باشند .
  • جراحی شکم برای خانم هایی که تصمیم دارند در آینده صاحب فرزند شوند توصیه نمی شود.
  • مصرف دخانیات روند بهبودی را پس از جراحی کاهش می‌ دهد و باعث شدت یافتن عوارض پس از جراحی خواهد شد. پس اگر سیگار مصرف می کنید تا آغاز روند درمان سیگار را ترک کنید. البته مصرف بر چسب های نیکوتینی و آدامس ها دو هفته قبل از جراحی ممنوع می باشد.
  • قبل از جراحی از گرفتن رژیم‌ های غذایی خودداری کنید و وعده های غذایی را به طور کامل دریافت کنید. تا بتوانید سرعت بهبودی را پس از جراحی افزایش دهید .چون با ضعیف شدن بدن تحمل عوارض پس از جراحی برای شما سخت خواهد بود.
  • متخصصین در جلسه مشاور توصیه می کنند که مصرف مکمل ها و ویتامین ها را قطع کنید و چند هفته قبل از جراحی از مصرف دارو هایی که باعث رقیق شدن خون می شود خودداری کنید .

مراقبت های پس از ابدومینوپلاستی

همان طور که در طی مراحل درمان بیان  شد . لوله‌ای برای استخراج آب بافت بدن در زیر پوست قرار می گیرد.  متخصصین برای شما توضیح خواهند داد که چگونه مراقبت های لازم را انجام دهید و آب را چگونه از لوله تخلیه کنید.

  • در دوره بهبودی دارو هایی از قبیل آنتی بیوتیک و ضد انعقادی برای شما تجویز خواهد شد تا از ایجاد عفونت در ناحیه برش ها پیشگیری شود.
  • تا ۶ هفته استفاده از گن های مخصوص الزامی است.تا شما در جمع شدن مایعات اضافه در ناحیه شکم کمک کند .
  • دوره بهبودی در همه افراد پس از جراحی زیبایی شکم متفاوت است و پس از ۶ هفته می‌ توانید فعالیت هایی از قبیل جابجایی وسایل سنگین را آغاز کنید .
  • تا چند روز پس از جراحی شکمی متورم خواهید داشت و حتی احساس درد و ناراحتی با شما همراه خواهد بود. متخصصین برای کنترل درد، مسکن های مخصوص تجویز می کنند.
  • پس از جراحی چند ساعت در بیمارستان در حالت ریکاوری باقی خواهید ماند . متخصصین پس از بررسی شرایط شما را مرخص می کنند.
  • تا چند روز پس از جراحی نمی توانید بر روی پا های خود بایستید اما سعی کنید آرام آرام شروع به راه رفتن کنید.
  • بخیه هایی که در ناحیه شکم ایجاد می‌ شود و پس از ۵ تا ۷ روز برداشته خواهد شد . اما بخیه های عمیق پس از ۳ هفته برداشته می شود.
  • پس از دو هفته شما می توانید فعالیت های روزانه خود را به آرامی آغاز کنید. روند بهبودی در همه افراد متفاوت است که به شرایط جسمانی و مراقبت های اعمال شده بستگی دارد.
  • متخصصین برخی از فعالیت های ورزشی را برای سرعت یافتن روند بهبودی توصیه می کنند. این ورزش ها را به طور منظم انجام دهید تا از لخته شدن خون در ماهیچه ها جلوگیری کنید. این فعالیت ها میزان تورم را کاهش می‌ دهد. زخم های ناشی از برش ها تا ۶ هفته بر سطح پوست باقی می ماند و کم کم به طور طبیعی کم رنگ خواهند شد. ۹ ماه پس از جراحی با روشن شدن پوست اثرات بخیه از بین می رود.
کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ابدومینوپلاستی

اثرات و نتایج

در انجام جراحی زیبایی شکم پوست شل و افتاده  و چربی ها ی جمع شده در این ناحیه حذف  می شوند و بافت های باقی مانده به طور طبیعی فعالیت‌ های خود ادامه می‌ دهند . پس از عمل کاهش یا افزایش وزن به طور طبیعی  ادامه خواهد داشت. با استخراج چربی های اضافه  در حین جراحی ابدومینوپلاستی،  چربی هایی که در بدن باقی مانده اند با مصرف کالری بالا،  دوباره افزایش می یابند  و چربی های اضافه در نواحی شکم مجددا جمع می شوند. پس باید برای ماندگاری نتایج این جراحی،  رژیم غذایی مناسبی را  در پیش بگیرید و مرتب ورزش کنید. البته این مراقبت‌ ها فقط پس از جراحی  زیبایی شکم توصیه نمی‌ شود و  پس از استخراج چربی ها با لیپوساکشن نیز موثر می باشد.

با سبک صحیح زندگی ، ورزش منظم و رژیم غذایی اصولی نتایج عمل را ماندگار کنید تا بدنی سالم و زیبا داشته باشید.

متخصصان عمل  زیبایی شکم را ، برای کسانی که تصمیم دارند در آینده  باردار شوند  توصیه نمی کنند،  زیرا در ناحیه درمان تاثیرات منفی به همراه خواهد داشت و ماهیچه های معده و شکم  دچار آسیب‌ می شوند . پس اگر می خواهید از نتایج عمل زیبایی شکم بهره مند شوید  باید صبر کنید و  بعد از دوران بارداری موکول کنید تا به وزنی ثابت و پایدار برسید.  همچنین سعی کنید  رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و دائما ورزش کنید تا از نتایج همیشگی  این عمل زیبایی لذت ببرید.

دوره نقاهت پس از ابدومینوپلاستی چقدر است؟

مراقبت هایی که پس از عمل زیبایی شکم انجام می شود در روند بهبودی اهمیت زیادی دارد و حتماً باید به دستورات  و توصیه هاب پزشک دقت کنید.

پس از جراحی به طور  روزانه در مدت کوتاهی پیاده‌روی کنید. این عمل باعث کاهش تورم خواهد شد و  از لخته شدن خون در بافت ها و ماهیچه ها جلوگیری می کند.

با پیگیری  رژیم غذایی سالم و قرار دادن میوه ها و سبزیجات تازه در برنامه غذایی می توانید سرعت  بهبودی را افزایش دهید .

پس از انجام عمل تا ۶ ماه از مصرف انواع دخانیات ممنوع است و باید از انجام فعالیت های ورزشی ،  جابه جایی وسایل سنگین و هرگونه فعالیت های سنگین  خودداری کنید.   تا سه هفته پس از عمل ، از انجام فعالیت‌ های جنسی بپرهیزید. مصرف ویتامین E به طور موضعی روزی ۲ بار بر سطح برش  ها از بر جای ماندن زخم و جای اسکار پیشگیری می کند.   روزانه باید چنین بار  زخم خود را تمیز کنید. با این عمل  زخم ها سریعا بهبود می یابند و  علائم ظاهری آن کاهش می یابد. همچنین از ایجاد عفونت پیشگیری  می شود. در دوره بهبودی با مشاهده علائمی همچون

  • خونریزی
  • کبودی و تورمی که کم نمی شود.
  • درد شدید
  • مشاهده مایع زرد متمایل به سبز و با بوی بد
  • تب شدید

پزشک را در جریان قرار دهید تا اقدامات لازم برای شما انجام شود.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان – ابدومینوپلاستی

تعداد جلسات عمل ابدومینوپلاستی چقدر است؟

در جلسه مشاوره قبل از هر اقدامی   متخصصان  وضعیت جسمانی و بدنی شما را مورد بررسی قرار می‌ دهند و بر اساس میزان چربی ها و پوست افتاده   شکم یکی از روش‌ های جراحی را پیشنهاد می‌ کنند . در جلسه مشاوره،  توضیحات لازم  در مورد عوارضی که پس از جراحی رخ می دهد  و چگونگی انجام مراقبت ها  شرح  داده خواهد شد. پس متخصصان قبل از جراحی موارد زیر را  ارزیابی می کنند.

  • بررسی و ارزیابی شرایط جسمانی و سلامتی متقاضی
  • صحبت در مورد چگونگی  انجام عمل زیبایی،  باید ها و نباید ها و مراقبت ها در طول دوره بهبودی
  • آگاه کردن متقاضی از نتایج
  • عوارض احتمالی پس از عمل
  • عکسبرداری از ناحیه درمان
  • انجام معاینات لازم و آزمایش‌ ها

در هر کدام از روش های جراحی زیبایی شکم ،  زمان  متفاوتی صرف خواهد شد  و بر اساس حجم چربی‌ های تجمع  یافته در ناحیه شکم و پوست اضافه مشخص می شود. برای جراحی کامل زیبایی شکم  زمان بیشتری نیاز است.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

https://clinicarad.com/%d8%b9%d9%84%d8%aa-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d9%85%d9%88-%d9%88-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%b3%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87/

https://clinicarad.com/%d8%b9%d9%85%d9%84-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b4%da%a9%d9%85-11/

https://clinicarad.com/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%da%a9%d9%85-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

نتیجه گیری

ابدومینوپلاستی به عنوان بهترین روش زیبایی شکم شناخته شده است  که  انواع مختلفی دارد.  این عمل برای خانم هایی که تصمیم  دارند در آینده صاحب فرزند  شوند  مناسب  نمی باشد.  مهمترین اقدام متقاضیان این روش  این است که باید با  متخصص مجرب و حرفه ای در این زمینه مشورت کنند. متخصصین توصیه می کنند برای رسیدن به  نتایج مطلوب وزن خود را ثابت نگه دارید.

هدف متقاضیان  از انجام جراحی زیبایی شکم فقط  از بین بردن  چربی های اضافه نیست چون همراه با این عمل پوست اضافه و  افتاده پوست نیز حذف می شود و شما تغییرات وزنی خود را برطرف خواهید کرد. اگر وزن شما زیاد است  و تصمیم دارید  از جراحی زیبایی شکم بهره مند شوید  باید مقداری وزن خود را کاهش دهید .  با انجام این عمل شما می توانید به  تناسب اندام مورد نظر خود دست یابید. اما این روش  چاقی شما را درمان نخواهد کرد زیرا  این روش جزء روش های درمان چاقی محسوب نمی شود  و  روشی مناسب برای  رسیدن به اندامی متناسب و ظاهری زیبا صورت می گیرد.

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان

کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان با کسب برترین رتبه رضایتمندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره درخدمت زیباجویان عزیزمی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09130323292

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 1 به سامانه 10005848

جهت دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک ، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کد های تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید:

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/clinic.arad

ارائه خدمات زیبایی در کلینیک بین المللی پوست مو زیبایی آراد اصفهان توسط کادرحرفه ای انجام می‌شود که میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید :

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

 https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

 https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه: https://clinicarad.com/voak

لینک آپارات: https://aparat.com/v/fQ5ZV

لینک نماشا: https://www.namasha.com/v/Q9K7qCpk

ویکی پدیا: https://fa.wikipedia.org

فیسبوک:  https://www.facebook.com

تویتر: https://twitter.com/ClinicaradOffic/status/1477308407115747331?s=20

لینک یوتیوب: https://youtu.be/l1aX_2g9cxE

تلگرام: https://telegram.org

ashkan300

پست‌های اخیر

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟

در کلینیک تخصصی زیبایی آراد چه خدماتی انجام می‌شود؟ همه خانم‌ها و آقایان دنبال راهی…

1 روز پیش

بهترین دکتر برای لیفت صورت

بهترین دکتر برای لیفت صورت لیفت صورت یکی از روش محبوب برای بازگرداندن جوانی و…

4 روز پیش

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای

ماسک صورت برای لکه‌ های قهوه ای شاید شما هم از وجود لکه‌ های قهوه…

1 هفته پیش

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟

چرا منافذ صورت باز می‌شود؟ باز بودن منافذ صورت یکی از دغدغه‌های پوستی برای بسیاری…

1 ماه پیش

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان

جوانسازی گردن با پروفایلو در اصفهان بالارفتن سن و عوامل دیگر ممکن است باعث ایجاد…

2 ماه پیش

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان

اوزون تراپی زخم دیابتی در اصفهان زخم پای دیابتی (DFU) یکی از مشکلات شایع افراد…

2 ماه پیش